abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:01:51 #1
70532 loveli
N
pi_86481224

Het vorige deel: Slank #1167 - ook op woensdag geopend

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

N.B. Informatie over vriendjes/lovers/honden/kalfjes is altijd welkom, liefst met fotomateriaal. Dit mag ook met een groeps-PM verspreid worden.

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 49% gewijzigd door loveli op 15-09-2010 23:23:45 ]
crap in = crap out
pi_86481261
Je bent een minuut eerder dan ik :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:02:44 #3
70532 loveli
N
pi_86481270
Ik ga het vorige topic even bijlezen vanaf pagina 2, tegen de tijd dat ik het verhaal van DaD heb gelezen zet ik de OP wel neer.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:03:34 #4
70532 loveli
N
pi_86481307
Oh, welke houden we open? Ik kwam net thuis en er was geen actieve Slank, hoe slecht is dat.
crap in = crap out
pi_86481317
Deze is een minuut ouder, dus deze :D

Heb al melding gedaan in FB.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:07:42 #6
70532 loveli
N
pi_86481469
Oh, ik zie dat DaD ook nog een foto heeft ge-PMd. Die moet ik natuurlijk ook hebben, incl bijbehorend verhaal.
crap in = crap out
pi_86481519
Wat ben je toch goed loveli! :P

Vik, ik ben blij met je verhaal over uren en contract en gedoe.
Heb geen idee hoe het zit in het onderwijs, wat wel en niet mag, maar kan me voorstellen dat je het idee hebt dat die 8 uur door je neus geboord zijn!
Ben wel zo iemand om er licht over te denken maar ik wil wel goed geinformeerd zijn, zo weet ik waar ik op moet letten :)

Regen!
  woensdag 15 september 2010 @ 23:10:11 #8
236335 neen
schone schijn
pi_86481556
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:02 schreef loveli het volgende:
Ik ga het vorige topic even bijlezen vanaf pagina 2, tegen de tijd dat ik het verhaal van DaD heb gelezen zet ik de OP wel neer.
Hehe, dat doe ik nu ook met reacties wat goed van mij :P

quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Het is niet uit te sluiten nog dat Floris een hartziekte heeft (CMH ofzo?) maar voor nu ziet de echo er goed uit en is hij gezond. Dus tóch verzekerd (hopelijk, heb de aanvraag net ingediend) én ik hoef me geen zorgen te maken voorlopig *O*
Ah fijn nieuws! Die ballon zal hij wel uitpoepen gok ik :~

quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:16 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dus inplaats van te studeren ben ik hier gefrustreerd aan het doen. Grrrrrrrr

En doordat ik ging haasten en rennen voor de bus ben ik verhongerd/verdroogd/vies en plakkerig.

Kutdag
Balen! Morgen een betere dag hopelijk! Kop op he!

quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn scharrel is trouwens mijn scharrel niet meer...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ leuk!
En je ziet er toch gewoon goed uit joh! Ik zou jou eerder versieren dan die baard hoor, sowieso.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef shinydiscoball het volgende:
Nederlandse grammatica, brrrr.
Sowieso grammatica :')

quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:45 schreef Swietje het volgende:

[..]

Vertel.... :D
Nou ja, ik had dus een sort off training vandaag met team building (he, toch nog 2.5 uur betaald chill) en we gingen er met busjes heen vanaf school waar m'n fiets nog stond. Maar dat hek is dus dicht en ik moest toch naar huis.
Klim ik over dat hek sta ik op zo'n punt :') whehe ik dacht dat valt wel mee, dat zijn van die stompe neppunten, maar het gaat zo *hop* dwars door m'n all stars heen door m'n sok door m'n vel en nu heb ik zo een klein gaatje in m'n voet hehe.
het lijkt niet wat het is
pi_86481656
Goed, ik ga het eind van Cast Away missen doordat er nu net een enorme bui overtrekt die het tv-signaal verneukt :').
pi_86481688
En ik heb er een hekel aan als smilies op de volgende regel eindigen!!!
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:13:50 #11
70532 loveli
N
pi_86481720
neen O+
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:15:40 #12
70532 loveli
N
pi_86481801
En ik hoop dat iemand me de foto em het verhaal van DaD kan passen, want ik lees net dat ik daarna pas een OP ga klussen.

Moet zeggen dat DaD sneller is dan ik met het kweken van een vriendje, maar ik kom er ook wel.
crap in = crap out
pi_86481853
Goeie actie neen :P. Zou zo iets kunnen zijn dat mij overkomt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 15 september 2010 @ 23:18:16 #14
236335 neen
schone schijn
pi_86481919
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:13 schreef loveli het volgende:
neen O+
O hai.

Bij mijn lijstje: 5 biertjes en dus spaghetti. Het was bijna allemaal gratis.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:15 schreef loveli het volgende:
En ik hoop dat iemand me de foto em het verhaal van DaD kan passen, want ik lees net dat ik daarna pas een OP ga klussen.

Moet zeggen dat DaD sneller is dan ik met het kweken van een vriendje, maar ik kom er ook wel.
Zonder OP werkt het wat sneller he, maar goed ik PM hem jou wel want ik heb hem.

En je krijgt vanzelf een vriendje, een leuke dan he.
pi_86482168
  woensdag 15 september 2010 @ 23:24:43 #16
236335 neen
schone schijn
pi_86482184
Loveli O+
Baard in de op O+ hij is een held :@
pi_86482186
Zonde van je schoen, Neen :{ en je voet uiteraard.

Swietje gaat zo slapen. :Z
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:24:48 #18
70532 loveli
N
pi_86482187
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:18 schreef neen het volgende:

[..]

O hai.

Bij mijn lijstje: 5 biertjes en dus spaghetti. Het was bijna allemaal gratis.
[..]

Zonder OP werkt het wat sneller he, maar goed ik PM hem jou wel want ik heb hem.

En je krijgt vanzelf een vriendje, een leuke dan he.
Tx. En dat laatste klopt helemaal en het is echt een hele leuke ;)
crap in = crap out
  woensdag 15 september 2010 @ 23:25:43 #19
236335 neen
schone schijn
pi_86482227
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Is het baard ja? Maar je hebt iemand op het oog dan ofzo?

Hij heeft altijd dat schilderij van een huilend zigeunerjongetje staan, die wil ook zeker hebben!
pi_86482254
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik heb er een hekel aan als smilies op de volgende regel eindigen!!!
Me too!

Aangezien TVP's niet meer hoeven post ik maar een lijstje...
O: bagel met roomkaas
T: koffie met melk
L: 2x wit brood met brie, koffie met melk
T: bakje yoghurt
T: Dove-chocolaatje met pindakaas :9
D: pasta en rode saus met groente en gehakt
T: vast nog iets van snoep
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:27:17 #21
70532 loveli
N
pi_86482284
DaD, you go girl!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:29:35 #22
70532 loveli
N
pi_86482373
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:25 schreef neen het volgende:

[..]

Is het baard ja? Maar je hebt iemand op het oog dan ofzo?

Hij heeft altijd dat schilderij van een huilend zigeunerjongetje staan, die wil ook zeker hebben!
Iemand en ik hebben elkaar op het oog. Al een tijdje. Maar we zijn niet zo snel.
crap in = crap out
pi_86482381
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist, zit er een vriendje aan te komen? :)

Trouwens, in het vorige topic zei iemand dat het vriendje van DaD geen echte baard heeft maar ik vind dat soort baardjes juist de leukste. :9
  woensdag 15 september 2010 @ 23:32:05 #24
236335 neen
schone schijn
pi_86482483
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Iemand en ik hebben elkaar op het oog. Al een tijdje. Maar we zijn niet zo snel.
^O^
Wat goed is komt langzaam, duurt lang, ja zoiets er is een zin voor maar je weet wat ik bedoel denk ik. Dat het wachten zegmaar loont.
pi_86482583
Who's the dude with the sticky icky plant?

Zozo, liefde alom bij de slankies :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_86482608
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:32 schreef neen het volgende:

[..]

^O^
Wat goed is komt langzaam, duurt lang, ja zoiets er is een zin voor maar je weet wat ik bedoel denk ik. Dat het wachten zegmaar loont.
Was lange dauert, wird endlich gut.

Leuk loveli. :)
  woensdag 15 september 2010 @ 23:37:52 #27
236335 neen
schone schijn
pi_86482677
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:35 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Was lange dauert, wird endlich gut.

Leuk loveli. :)
Ja zoiets maar dan in het Nederlands. Meestal gaat die zin over eten.
pi_86482694
Waarom gaat het trouwens niet zo snel, of wil je er niks over kwijt?

Ik kan me daar weinig bij voorstellen, maar ik heb dan ook de neiging om als ik iemand leuk vind wat hard van stapel te lopen. :@
  Vis een optie? woensdag 15 september 2010 @ 23:46:18 #29
70532 loveli
N
pi_86482956
De rest hou ik voor me ;)
crap in = crap out
pi_86483013
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:46 schreef loveli het volgende:
De rest hou ik voor me ;)
Dit gaat een stortvloed aan nieuwsgierige slankies veroorzaken _O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_86483031
Ik wil wel in korte tijd een kilo of 4 afvallen.

hou niet van lang wachten op resultaat, dat demotiveert me.

Ik heb een heel onregelmatige baan en eet eigenlijk 5 van de 7 dagen buiten de deur. ben niet dik maar heb wel een beetje een vetje hier en daar. ben 1.60 mtr, en 60 kilo.

iemand ervaring met het 4 dagen dieet?

http://www.dietenlijst.nl/dieten/4_dagen_dieet/

lijkt mij niet een heel drastisch dieet... je mag best veel eten?
om een begin te maken misschien, en dan daarna heel gezond blijven eten?

heb nog nooit gelijnd... sport 2 keer in de week en ben altijd zeer atletisch gebouwd geweest.... is echt nieuw vet dit....

kan iemand me adviseren?
Wie anderen overwint is sterk, wie zichzelf overwint is machtig....
pi_86483137
ja:

kweek geduld, doe normaal, eet gezond, beweeg genoeg en blijf uit de buurt van dieten.

oh, en eet broccoli!

succes :)
Ja doei.
pi_86483164
huh snap het niet zo...moet iig weer afvallen...grrrrrrrrrrrrrrr *O*
pi_86483388
Wat motorbloem zegt!

SPOILER
pi_86483533
Net thuis, veel te lange dag. Morgen beter. Vrijdag koopcontract tekenen!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86483624
ok... broccoli als in... iedere dag
?

als lunch/ avondeten? gestoomd neem ik aan?

enne... waarom? breekt het iets af?

nog 1 laatste; wat is er mis met (verantwoord) dieten?

thnxxx
pi_86483656
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:49 schreef Impulse2010 het volgende:
Ik wil wel in korte tijd een kilo of 4 afvallen.

hou niet van lang wachten op resultaat, dat demotiveert me.

-

kan iemand me adviseren?
Ik zou maar eens beginnen met je slechte karaktereigenschappen, want zo te horen is je ongeduld een groter probleem dan je gewicht.
Als je maar vier kilo kwijt hoeft heeft het weinig zin om "een begin te maken". Gewoon meteen gezond en regelmatig gaan eten, dan zijn die vier kilo er zo af en dan blijven ze ook weg.
pi_86483667
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:08 schreef Impulse2010 het volgende:
?

thnxxx
Averechts effect!
pi_86483727
quote:
?

thnxxx
Misschien moet je de OP even lezen.
pi_86483790
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik zou maar eens beginnen met je slechte karaktereigenschappen, want zo te horen is je ongeduld een groter probleem dan je gewicht.
Als je maar vier kilo kwijt hoeft heeft het weinig zin om "een begin te maken". Gewoon meteen gezond en regelmatig gaan eten, dan zijn die vier kilo er zo af en dan blijven ze ook weg.
hmm..... nou inderdaad... mijn slechte karaktereigenschap(PEN) ... geduld dus... kan ik wel iets aan doen ja. misschien dat ik dan overall een beter mens word... minder ontevreden ook aangezien ik maar 4 kilo kwijt wil. misschien word ik dan wel een goed mens. dank voor deze eye opener.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 00:13:30 #41
70532 loveli
N
pi_86483804
quote:
?

thnxxx
Broccoli omdat groente goed is en broccoli goed in het kwadraat. Elke dag groente, niemand die er een probleem van maakt als dat met enige regelmaat broccoli is. Gestoomd, gekookt, in de oven met limoensap, in een quiche.. wat jij lekker vindt.

Verantwoord dieren is prima, alleen je lost het echte probleem niet op. Beter pas je je levenswijze aan. Je eet gezond en beweegt gezond. En om de een of andere reden krijg je daarvan een goed gewicht. Een dieet is een noodgreep, gezond leven is leuk voor je toekomst.

Bottomline, doe geen rare dingen die je niet kunt volhouden, maar kies iets voor de lange termijn.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 00:15:19 #42
70532 loveli
N
pi_86483864
Je eet om voedingsstoffen binnen te krijgen. Het gaat niet alleen om kcals, maar vooral om vitamines, mineralen, eiwitten, gezonde vetten, vezels. Je beweegt om het gezondheidseffect, niet alleen om gewicht te verliezen.
crap in = crap out
pi_86484007
@coco dat is een tentamen

@swietje naar toneelstuk gebaseerd op het boek nooit meer slapen van w.f. hermans
pi_86484081
yes.... klinkt prima allemaal. nu heb ik mazzel dat k meestal de gezonde dingen ook erg lekker vind.

en wat vreemd is: als ik dieten doorneem dan 'moet' ik eigenlijk meer eten dan ik normaal doe...
alleen van die rare combinaties....

Ik ben gek op aardappel en donker brood.... kaas ook.... en kruiden uit de wereldkeuken...(waar ook zout dus bij moet anders smaakt t niet) op zich klinkt het gezond maar volgens mij word je er toch dik van??

en hoe kan je in godsnaam zorgen dat je neit de hele dag door wil eten??? ik wil ongeveer ieder uur iets eten, kleine beetjes maar anders denk ik nergens anders aan tot ik iets heb gegeten al is het maar 1 cracker of iets... beetje te food focussed ofzo.... grote hoeveelheden kan ik niet op. een vol bord eten krijg ik niet weg. dat moet echt in etappes maar een uur later wil ik weer eten sterker nog ik MOET eten want anders blijf ik er de hele tijd aan denken. is dit raar?
pi_86484134
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:13 schreef Impulse2010 het volgende:

[..]

hmm..... nou inderdaad... mijn slechte karaktereigenschap(PEN) ... geduld dus... kan ik wel iets aan doen ja. misschien dat ik dan overall een beter mens word... minder ontevreden ook aangezien ik maar 4 kilo kwijt wil. misschien word ik dan wel een goed mens. dank voor deze eye opener.
Sorry maar ik vond het niet erg sympathiek zoals je je post begon. Als je vijf minuten de tijd had genomen om de OP te lezen, had je al kunnen weten wat onze reactie op zo'n dieet zou zijn. Iets met de naam "dieet" is meestal bedoeld als tijdelijk afwijken van je normale eetpatroon, en dat is precies waarom het niet werkt.
Als je het op een gezonde manier wilt proberen, die dan iets langer duurt maar wel blijvend resultaat geeft, dan wens ik je uiteraard veel succes. :)
pi_86484289
quote:
O: Banaan, aardbeien + 1/2L melk
S: 15min oefeningen, 15min. traplopen
O: 2 boterhammen met gebraden rundergehakt
T: Kruidkoek + blik monster lo-carb
L: 1 boterham met kipfilet, 1 boterham met 'spianata romana' (stinken! maar wel lekker) + 1/2L melk
T: 150gr forel filet
T: 2 gekookte eieren + fruitshake
S: 45min kracht / 45min cardio
D: Hutspot met braadharing
T: Cashews
Mijn lijstje van vandaag

Niet om het uur, maar je zou het verder kunnen spreiden...
pi_86484322
kijk, ik snap je reactie, alleen niet waarom je moet gaan sneren over slechte karaktereigenschappen.

kwam een beetje over alsof je me wilde beledigen.

ik weet dat een crash dieet niet goed is en honger lijden al helemaal niet.

alleen dit betreffende dieet vond ik erg mild en gezond er uit zien...

dacht misschien om een beginnetje te maken... dan zie ik tenminste snel resultaat zodat ik het ook volhoud.

had idd de OP niet helemaal gelezen maar goed hoop dat je me dat kunt vergeven.
pi_86484399
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:31 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Mijn lijstje van vandaag

Niet om het uur, maar je zou het verder kunnen spreiden...
hmm... hahahha ... klinkt lekker ! en veel ook!

is dit jou eet patroon om af te vallen of op gewicht te blijven
?
pi_86484505
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:35 schreef Impulse2010 het volgende:

[..]

hmm... hahahha ... klinkt lekker ! en veel ook!

is dit jou eet patroon om af te vallen of op gewicht te blijven
?
Afvallen...

Sorry lees net dat je 1m60 bij 60Kg bent (vrouw?)
Dus zal in jouw geval iets minder moeten zijn.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 00:40:41 #50
70532 loveli
N
pi_86484515
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:23 schreef Impulse2010 het volgende:
yes.... klinkt prima allemaal. nu heb ik mazzel dat k meestal de gezonde dingen ook erg lekker vind.

en wat vreemd is: als ik dieten doorneem dan 'moet' ik eigenlijk meer eten dan ik normaal doe...

Ik ben gek op aardappel en donker brood.... kaas ook.... en kruiden uit de wereldkeuken...(waar ook zout dus bij moet anders smaakt t niet) op zich klinkt het gezond maar volgens mij word je er toch dik van??

en hoe kan je in godsnaam zorgen dat je neit de hele dag door wil eten??? ik wil ongeveer ieder uur iets eten, kleine beetjes maar anders denk ik nergens anders aan tot ik iets heb gegeten al is het maar 1 cracker of iets... beetje te food focussed ofzo.... grote hoeveelheden kan ik niet op. een vol bord eten krijg ik niet weg. dat moet echt in etappes maar een uur later wil ik weer eten sterker nog ik MOET eten want anders blijf ik er de hele tijd aan denken. is dit raar?
Waarom krijg je een vreetkick? Als je simpele koolhydraten eet, krijg je een suikerpiek. Die wordt gevolgd door een suikerdip (de hoeveelheid insuline die op snelle carbs volgt, is te hoog voor de hoeveelhied glucose die het moet verwerken), waardoor je bloedsuiker te laag wordt en je lichaam wil dit compenseren door, jawel, meer food.

Eiwitten en vetten zorgen voor een verzadigingsgevoel, waardoor je minder snel iets wilt eten. Door goede voeding te eten (iets slechts is niet echt een probleem, als je maar maat houdt en voldoende sport) zorg je voor een dag zonder vreetkicks.

Dus: flikker alle ontbijtkoek in de kliko, evergreens en sultana's er achteraan. Voor alles geldt: zoek een mooie balans die je kunt volhouden op de lange termijn.

Kaas is op zich niet het toppunt van gezond, maar het is lekker. Dus met mate.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 00:42:49 #51
70532 loveli
N
pi_86484551
Oh ja, mannen hebben meer spieren dan vrouwen en spieren zijn de dingen die vet verbranden, dus als je vrouw bent gaat het in het algemeen langzamer dan wanneer je man bent. En als je vrouw bent wil je lijf voor 9 maanden vet opslaan. Da's ook iets waar je weinig aan kunt doen, behalve bewegen en maat houden met wat je eet.
crap in = crap out
pi_86484627
Ow, en luisteren naar loveli! (Waarom staat dat niet in de OP? :D)
pi_86484630
Oh noes, ik heb het zwijmelverhaal en de lekkere kerel van DaD gemist! Mag ik, omdat ik mezelf zielig vond vanavond, alsnog? En wat tof voor je dadje!

Ik wil de nieuwe liefde van Vik niet dissen, maar wat is Den Haag toch een sucky stad om in te rijden! Ik deed er vanavond ruim een half uur over om de snelweg te vinden. Dit komt door mijn gebrek aan - of beter het ontbreken van - richtingsgevoel, maar het plaatsen van enkele verkeersborden is zeker geen overbodige luxe. Toen werd ik ook nog eens ongesteld en moest ik onderweg stoppen voor tampons, als notoire doorslikker heb ik die namelijk niet in huis. Ik kocht er chocola bij en dat nodigde de pompbediende uit tot het maken van de opmerking: 'oh, is het de tijd van de maand???'. De daaropvolgende blik mijnerzijds heeft de beste man helaas niet overleefd.

Nu fijn thuis!

Loveli, ik hoop dat Iemand en jij elkaar weldra zullen vinden!

Slaap wel allemaal!
pi_86484691
[quote]Op donderdag 16 september 2010 00:39 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Afvallen...

Sorry lees net dat je 1m60 bij 60Kg bent (vrouw?)
Dus zal in jouw geval iets minder moeten zijn.
[/quote

hahahahhaa

ik ging stuk toen ik besefte hoe en wat.

ehhh ja dit is idd te veel ja.
pi_86484763
Loveli!!!

kijk, dit is advies.

dat wist ik dus echt niet.... ik vreet me verdomme rot aan die klote sultanas. ik vind ze niet eens lekker!
dacht dat het verantwoord was. niet dus.

ok. ik beloof plechtig dat ik geen sultanas meer eet en geen dieet zal volgen.

en k zal eens kijken of ik ook zo een lijstje kan maken, moet het tenslotte nog volhouden tot mijn ....... e jaar? (ben 25)

blijkbaar blijf je niet vanzelf slank.
pi_86484810
Bekijk anders gewoon een paar lijstjes van de andere vrouwen hier. Zitten vaak goede ideeën tussen voor gezonde(en lekkere) maaltijden.
pi_86484885
ga k doen ja.

probleem is bij mij hoe meer ik er op ga letten hoe meer ik aan eten ga denken hoe meer honger ik denk te hebben. klote cirkel.

dicipline is niet mijn sterkste punt.
pi_86484953
Ik ga pittuh!
SPOILER
Impulse, succes!
loveli, hoop voor je dat de vaart er keer in komt!

Trusten...
pi_86484978
thnxxx en slaap lekker xxx
pi_86485364
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:23 schreef Impulse2010 het volgende:

Bij donker brood moet je wel even opletten of het echt meergranen of volkoren (gezond) is, of dat dat donkere alleen maar kleurstof is.

Als je een lijstje plaatst van wat je nu op een dag eet, en wanneer, dan kunnen mensen misschien een verklaring vinden voor waarom je honger blijft houden.
Wat bij mij helpt is een vast patroon aanhouden, elke dag op een bepaalde tijd iets eten. Door die regelmaat weet je lichaam waar het aan toe is, dus krijg je buiten die tijden ook geen honger. En nog belangrijker, je krijgt ook geen zin om te eten (wat iets anders is dan lichamelijk honger hebben). Het is wel een beetje saai om steeds hetzelfde te eten maar anders ga ik, zelfs als ik eigenlijk geen honger heb, de hele tijd nadenken "wat zou ik nou eens kunnen eten" en dan heb ik ook geen rust tot ik het gegeten heb. Meestal valt de keuze dan niet op iets gezonds. :@
pi_86485689
ok....

ik wil best posten wat ik vandaag heb gegeten... maar dan mogen jullie me niet uitlachen.

09:00 bruin afbakpistoletje met roomkaas

11:30 (zat voor mij lang tussen maar zat lang in de auto) een kipsate broodje van bakker bart en 100 gram gemengde noten

16:00 een broodje doner :( i know.....

toen heel lang niks

en om 23:00 een portie overfrites met ketchup

vandaag was een rare dag en een slecht voorbeeld omdat ik het onwijs druk had, bezoek kreeg en een band moest verwisselen.

normaal neem ik brood mee en eet ik verdeeld over de dag tot 16:00 6 boterhammen met kaas, kipfilet of roomkaas, altijd met sla en tomaat

, tussendoor dus sultanas

savonds een gekookt ei met salade of ik haal ff snel een wok to go..... of ik eet niets en dan savonds laat ga ik ineens dood van de honger en ga ik dus alles eten in huis wat eris van aardappels tot visfilets tot toastjes met pindakaas.....avocados cup a soup noodles noem maar op.

damn, ik zie nu pas hoe slecht ik eet.

ik werk door heel nederland, onregelmatige tijden, ben single en kook dus niet vaak genoeg voor mezelf, het is ook heel normaal om ff snel een patatje te halen of een tosti te maken als ik thuis kom.

heb een tijdje geprobeerd om te koken voor meerdere dagen en dan invriezen maar dan is mijn vriesvak te klein.

ok ik ga er wel echt op letten dan nu en lijstjes bekijken misschien komt het dan goed met mij. ik wil mijn lichaam terug!!!!
pi_86486271
Doei Slankies, tot snel!
pi_86486299
quote:
Op donderdag 16 september 2010 04:34 schreef Sts het volgende:
Doei Slankies, tot snel!
Goeie reis en veel plezier in Israël! :)
pi_86486305
Geen eetlust.... maar wel misselijk

voor het afvallen is dat wel oke... voor mijn wellbeing eigenlijk totaal niet. :@
pi_86486330
Sts! Goede reis!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86486500
Goede reis en goedemorgen!
Loveli, goed nieuws :)
*motivatie kwijt*
pi_86486513
moggeuh! :z
Ja doei.
pi_86486688
mogguh!

@ PF: Ik heb nima a en b :7 Wat wil je weten?

@ DaD: MAg er ook een piccie naar mijn pmbox? O-)

@ Mimu: Balen van je boek :X

En qua werk issues, mijn advies :P

Zodra als je je eerste serieus volwassen volle salarisbaan hebt. Sluit een rechtsbijstandverzekering af. Kost wat, maar als je gezeik hebt met je werkgever dan is het zoveel makkelijker om een telefoon op te pakken en navraag te doen dan om er zelf in te moeten duiken met alle frustratie en irritatie die erbij hoort. En soms maakt een briefje van een advocaat net meer indruk dan van jezelf :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_86486722
Goeiemorgen!

quote:
Op donderdag 16 september 2010 02:01 schreef Impulse2010 het volgende:
ok....

ik wil best posten wat ik vandaag heb gegeten... maar dan mogen jullie me niet uitlachen.

()

damn, ik zie nu pas hoe slecht ik eet.

()

ok ik ga er wel echt op letten dan nu en lijstjes bekijken misschien komt het dan goed met mij. ik wil mijn lichaam terug!!!!
Welkom :). Niemand gaat je uitlachen. Hooguit af en toe een preek afsteken.
En wat je hier zo opschrijft is het allerbelangrijkste: je moet zelf overzicht krijgen van wat je eigenlijk allemaal eet. Dan krijg je na verloop van tijd inzicht in je eigen patronen en dan kan je onderdelen veranderen.

Zodra je een goed patroon hebt dat bij jou past, kan je wel vanzelf slank blijven! Inclusief lekker eten, af en toe een uitspatting en ook af en toe iets vreselijk zondigs.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86486774
Sts goede reis!! :)

quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:43 schreef _aurum_ het volgende:
Zodra als je je eerste serieus volwassen volle salarisbaan hebt. Sluit een rechtsbijstandverzekering af. Kost wat, maar als je gezeik hebt met je werkgever dan is het zoveel makkelijker om een telefoon op te pakken en navraag te doen dan om er zelf in te moeten duiken met alle frustratie en irritatie die erbij hoort. En soms maakt een briefje van een advocaat net meer indruk dan van jezelf :)

En gewoon voor jezelf opkomen, op sommige dingen heb je gewoon recht! Zo vertelde een vriendin die net haar eerste baan heeft laatst heel trots "Ja de salarisonderhandelingen gingen best goed, ik krijg zelfs 8% vakantiegeld!" Maar dat is dus gewoon het wettelijke minimum, en als een werkgever dan net doet alsof dat een gunst is en je er blij mee moet zijn en het dus niet moet wagen om om meer te vragen... Daar kan ik zo boos om worden!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86486802
Vakantiegeld, vakantiedagen, overwerk, diensten, wat zijn nog meer dingen om op te letten?
pi_86486891
Oh Israël! Goeie reis Sts.
Jaaah, laten we ons inschrijven voor de workshop "Tamboerijn spelen doe je zo'!
pi_86486909
Lijstje:

O: bak kwark (500gr)
T: banaan
L: 2 boterhammen
T: 2 boterhammen
S: hardlopen (ja, echt, eindelijk *O* )
D: lasagne met een klein beetje gehakt, wat zongedroogde tomaat, en natuurlijk kaas!
T: glaasje rode wijn
Ja doei.
  donderdag 16 september 2010 @ 08:17:09 #74
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86486988
Wow, dat om half 8 opstaan nog eens als uitslapen zou voelen....wat een luxe!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 16 september 2010 @ 08:17:29 #75
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86486994
ik vind het niet zo veel, Mootje!
pi_86487059
Goede reis Sts!

blegh ik heb geen zin vandaag.. ga straks de resultaten van mijn experiment meten en ben er nu al van overtuigd dat het vast prut gaat zijn :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_86487249
quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vakantiegeld, vakantiedagen, overwerk, diensten, wat zijn nog meer dingen om op te letten?
vergoeding woon/werkverkeer, pensioenpremie, kan je tijd-voor-tijd kiezen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86487259
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:21 schreef Blurred86 het volgende:
Goede reis Sts!

blegh ik heb geen zin vandaag.. ga straks de resultaten van mijn experiment meten en ben er nu al van overtuigd dat het vast prut gaat zijn :')
Wat voor experiment Blurred?
  donderdag 16 september 2010 @ 08:42:44 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86487382
Goeiemorgen en meteen doei, want ik heb net even een noodplan in elkaar geflanst en nu ga ik snel naar Leiden. Hopelijk ben ik op tijd terug en kan ik iig nog 2 lessen geven. Maar het liefst alle 3 natuurlijk ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_86487442
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:34 schreef nienja het volgende:

[..]

Wat voor experiment Blurred?
celkweek. Heb in principe alleen een heel simpel testje gedaan (toxiciteitstest) maar ben daarvoor wel al heel de week bezig met voorbereiden en cellen blootstellen enzo dus het zou wel erg suf zijn als straks blijkt dat er ergens iets fout is gegaan en alles overnieuw moet..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_86487572
Op hoop van zegen dan maar!

Ben nu wel heel benieuwd naar wat je studeert?
(Aagje)
pi_86487665
Lijstje gisteren:
O: sinaasappelsap, yoghurt met niets (fruit was op :( )
T: 2 cappuccino, croissant
L: ajam roedjak met mihoen
T: 2 boterhammen (pindakaas en salami)
D: wortels, gerookte forelfilet, bakje Thai Chilichips, chocoladekruidnoten
T: 2 boterhammen (pindakaas en salami)

[ Bericht 2% gewijzigd door Laureline op 16-09-2010 20:56:14 ]
pi_86488062
Goedemorgen. :)

Welkom nieuwelingen!

Goed nieuws van DaD en Loveli!
Wat was je vroeg op DaD. :o
Mag ik ook PM? O-)

Goede reis StS! :W

Resultaat van gisteren:
O: witlofsalade met ei
T: volkoren boterham met vega filet americain
L: tomaten, mozzarella, zwarte olijven
T: volkoren boterham met vega filet americain
T: volle yoghurt
D: lasagne met verse spinazie en tomaat :9

Planning voor vandaag:
O: witlofsalade met ei
T: volkoren boterham met vegakruidenpaté
L: tomaten, mozzarella, zwarte olijven
T: volkoren boterham met vegakruidenpaté
T: volle yoghurt
D: onbekend
pi_86488171
quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:43 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!

@ PF: Ik heb nima a en b :7 Wat wil je weten?

Is het echt moeilijk? Iedereen zegt dat het te moeilijk is maar nu wil ik dus een 10 halen
pi_86488250
quote:
hoe ze er mee omgaan als je ziek wordt.

Sommige bedrijven hanteren 2 wachtdagen. Sommigen betalen gewoon door. Bij anderen krijg je na die 2 dagen gelijk 70% van je salaris. Het zijn kleine dingen, maar je zal maar een keer langdurig ziek worden :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_86488275
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:17 schreef AKnynke het volgende:
ik vind het niet zo veel, Mootje!
tenzij er een hele dikke laag pindakaas op die boterhammen zit, is het ook niet zoveel....
pi_86488385
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:25 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Is het echt moeilijk? Iedereen zegt dat het te moeilijk is maar nu wil ik dus een 10 halen
Nima A:
Ik vond het best moeilijk af en toe. Veel theorie stampen en de praktijkgesprekken zijn ook irritant. Ik moest een of ander doosje verkopen en ik werd op alle mogelijke manieren gesaboteerd :')

Dude gooide zelfs een doosje tegen de muur om te kijken hoe het zich hield... Ik ben koelbloedig gebleven maar had wel zoiets van WTF :')

Nima B:
weer shitload aan theorie en als examen moest ik een beoordelingsgesprek doen. Dat laatste deed ik al, dus dat vond ik eigenlijk makkelijker dan het praktijkgesprek van mijn nima A examen...

Maar wil je een 10 halen voor allebei, dan ben je buitenaards ofzo. Want het is écht pittig. Ik had voor allebei de examens een 7 en vond dat al goed eigenlijk :)
pi_86488445
Hmmmm.. nou voor het voorbereidende commerciële calculaties tentamen wil ik in ieder geval een 9
pi_86488547
het begint met ambitie ^O^
pi_86488647
Goedemorgen!

quote:
Wat zin werkbesprekingen toch saai!
Klinkt alsof je minder pissed bent dan gister PF ;)
Bent in ieder geval gemotiveerd ^O^

Was altijd een 6jes student :D, alleen wiskunde dikke voldoendes
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 09:54:51 #91
70532 loveli
N
pi_86488919
quote:
Extra vrije dagen (seniorendagen, adv, bijzonder verlof zoals zwangerschap, zorgverlof), vervangingstoeslag (krijg je iets extra als je iemand met een hogere functie vervangt), toeslagen in de avond/nacht/weekenden (zondag werken verplicht of niet?), toeslag op feestdagen, kinderopvang, mag je een sabattical nemen/sparen van je vrije tijd/levensloopregeling.

Wanneer moet je vakantie en andere vrije dagen opnemen? Vakantie kunnen ze niet afpakken, maar AVD kun je kwijtraken als je het niet opneemt. Of betalen ze het uit? Krijg je een dertiende maand/bonus/winstdeling? Uhm... dat was het ongeveer wel..
crap in = crap out
pi_86489011
Goedemorgen en welkom aan de nieuwen :)

Cali, hoe zit dat met die housewarming?

Ik ben nog veel verkouder-der dan gisteren :')
pi_86489040
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:45 schreef V1z0R het volgende:
Goedemorgen!
[..]

Klinkt alsof je minder pissed bent dan gister PF ;)
Bent in ieder geval gemotiveerd ^O^

Was altijd een 6jes student :D, alleen wiskunde dikke voldoendes
Ik wil voor moeilijke vakken graag een 10 halen. Helaas had ik voor statistiek maar een 8,8 en had volgens mij geen fouten gemaakt :o
  donderdag 16 september 2010 @ 10:01:29 #94
236335 neen
schone schijn
pi_86489113
Goedemorgen :9

-Goede reis sts!
-Pf, hoge cijfers willen halen is oké ^O^ maar niet teleurgesteld in jezelf zijn als je iets lager haalt dan wat je wilde hè. Wel goed bezig volgens mij!
pi_86489155
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik wil voor moeilijke vakken graag een 10 halen. Helaas had ik voor statistiek maar een 8,8 en had volgens mij geen fouten gemaakt :o
Fijn dat je gemotiveerd bent :)
pi_86489232
Ik heb alleen nog maar gehoord dat het echt heeeel moeilijk is, maar volgens mij roepen die mensen dat alleen maar en doen ze er verder niets mee :?!
  donderdag 16 september 2010 @ 10:08:35 #97
236335 neen
schone schijn
pi_86489276
Ik roep altijd dat iets heel moeilijk is als ik een onvoldoende heb. Maar in werkelijkheid heb ik er dan helemaal niks aan gedaan.
pi_86489288
Goeie motivatie PF! Volhouden zo, dan kom je er wel.

Ik heb besloten dat ik voor de 2 vakken die ik nu volg een 9 wil halen. Maar ik geloof dat dat een beetje onmogelijk is, ze zijn nog best lastig.
pi_86489305
Ik heb gedroomd dat ik ontbijtkoek wilde :')
pi_86489415
Ivm een are schimmel heb ik trouwens van mijn alternatieve geneesheer een "dieet" gekregen met voornamelijk een aantal dingen die ik niet mag eten, want ik heb een schimmel en ik wil kijken of 'ie zo weggaat ipv met antibiotica.... wat ik niet mag:
Zuivel (m.u.v. roomboter)
Varkensvlees
Tarwe/witmeel (dus wel rogge of speltbrood)
Witte rijst /pasta
hazelnoten en amandelen
bier en wijn
chmpignons/ paddestoelen
Niet teveel fruit.

Dus eigenlijk alleen groenten, vlees (geen rood) en granen die geen tarwe zijn. h yeah. Als iemand nog recept tips heeft hoor ik het graag :D
pi_86489450
Mag je wel knoflook en ui?
pi_86489767
Sts, fijne reis! :)

Goedemorgen allemaal.... :Z
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 10:29:58 #103
70532 loveli
N
pi_86489875
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:13 schreef Perruche het volgende:
Ivm een are schimmel heb ik trouwens van mijn alternatieve geneesheer een "dieet" gekregen met voornamelijk een aantal dingen die ik niet mag eten, want ik heb een schimmel en ik wil kijken of 'ie zo weggaat ipv met antibiotica.... wat ik niet mag:
Varkensvlees
Witte rijst /pasta
hazelnoten en amandelen
bier en wijn
chmpignons/ paddestoelen
Niet teveel fruit.

Dus eigenlijk alleen groenten, vlees (geen rood) en granen die geen tarwe zijn. h yeah. Als iemand nog recept tips heeft hoor ik het graag :D
Haverbrood, vis, andere noten, ...

En heeft 'ie ook probiotica aangeraden?
crap in = crap out
pi_86490012
Raar eigenlijk dat je een schimmel tegen kan gaan met een medicijn wat z'n oorsprong vindt in schimmels :D
Maar ja, zo is tegengif gemaakt van gif, kun je een kater tegengaan met meer alcohol...
pi_86490151
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mag je wel knoflook en ui?
Ja :Y

quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:29 schreef loveli het volgende:
Haverbrood? Koop ik dat bij de natuurwinkel? Ga ik zo naartoe voor bijv. amandelmelk :9

En ja, ik krijg van de week een zakje probiotica :)
pi_86490155
oh ja, Sts! Goede reis!!! :o

zo, nu 3 uur 'niets te doen', dus ga maar 's even aan de studie :o
Na de afgelopen dagen mag dat ook wel :')
Ja doei.
pi_86490208
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:34 schreef V1z0R het volgende:
Raar eigenlijk dat je een schimmel tegen kan gaan met een medicijn wat z'n oorsprong vindt in schimmels :D
Maar ja, zo is tegengif gemaakt van gif, kun je een kater tegengaan met meer alcohol...
Ik heb deze schimmel eerder gehad en "bestreden" met antibiotica, maar het gaat niet echt weg dus misschien helpt dit beter ) maar inderdaad vreemd. Net zoals dat er in appelpitten gif zit :') (ergens gelezen)...
pi_86490209
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

eh..... 500 gram champignons in vieren snijden en het steeltje er een beetje af.... dan 10 minuten bakken in olijfolie + peper en zout
dan 40 gram fijngesneden ui er 5 minuten bij
dan 1 eetlepel fijngesneden knoflook er 2 minuten bij
dan 50ml extra vergine olijfolie + 85 ml rode wijnazijn

1 dagje laten staan of 1 uur, koud eten. Je kunt er ook meer van maken, blijft heel lang lekker
pi_86490240
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

eh..... 500 gram champignons in vieren snijden en het steeltje er een beetje af.... dan 10 minuten bakken in olijfolie + peper en zout
dan 40 gram fijngesneden ui er 5 minuten bij
dan 1 eetlepel fijngesneden knoflook er 2 minuten bij
dan 50ml extra vergine olijfolie + 85 ml rode wijnazijn

1 dagje laten staan of 1 uur, koud eten. Je kunt er ook meer van maken, blijft heel lang lekker
Ik mag geen champignons :P en trouwens ook geen tofu bedenk ik met net. Bye bye semi-vegetarische lifestyle :') maar toch dankjewel ;)
pi_86490332
Champignons is toch ook groente?
pi_86490372
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:43 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Champignons is toch ook groente?
volgens mij is het een fungus, een schimmel :)
pi_86490412
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

volgens mij is het een fungus, een schimmel :)
Ja ook, net als venkel een schermbloemige is?
pi_86490425
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

[..]

Haverbrood? Koop ik dat bij de natuurwinkel? Ga ik zo naartoe voor bijv. amandelmelk :9

En ja, ik krijg van de week een zakje probiotica :)
Dacht dat je ook geen amandelen mocht hebben?!
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 10:48:30 #114
70532 loveli
N
pi_86490493
Rijstmelk it is ;)
crap in = crap out
pi_86490640
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:48 schreef loveli het volgende:
Rijstmelk it is ;)
:D

PF, ja zoiets, maar goed ik mag dus geen dingen die gasten of anderszins schimmelachtig zin.. ook geen gefermenteerde soya etc :') ik heb er nu al geen zin in...! Ik ga eens met mijn lijstje naar de natrwinkel ):O
  donderdag 16 september 2010 @ 10:57:14 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86490791
Wat een ellende Perruche!

Terug van de dermatoloog. Hoop bla, onder de streep: niks aan te doen mevrouw, vooral maar lange rokken en broeken dragen. Whatever. Kan me er ff niet druk over maken, andere dingen aan mn kop.
pi_86490825
quote:
IDus eigenlijk alleen groenten, vlees (geen rood) en granen die geen tarwe zijn. h yeah. Als iemand nog recept tips heeft hoor ik het graag :D
Quinoa of linzen. :Y
En dan een stoofpotje maken met groente, kikkererwten en evt. vlees.
Of ratatouille, hachee, strognaoffietsigs, curry of goulash.
pi_86490891
quote:
Varkensvlees
Witte rijst /pasta
hazelnoten en amandelen
bier en wijn
chmpignons/ paddestoelen
Niet teveel fruit.

Ojee, wat een gedoe. Dat wordt creatief in de keuken Perruche. Heeft de meneer ook een idee gegeven hoe lang je dit moet volhouden? Succes iig ^O^
pi_86490909
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:54 schreef loveli het volgende:

Extra vrije dagen (seniorendagen, adv, bijzonder verlof zoals zwangerschap, zorgverlof), vervangingstoeslag (krijg je iets extra als je iemand met een hogere functie vervangt), toeslagen in de avond/nacht/weekenden (zondag werken verplicht of niet?), toeslag op feestdagen, kinderopvang, mag je een sabattical nemen/sparen van je vrije tijd/levensloopregeling.

Wanneer moet je vakantie en andere vrije dagen opnemen? Vakantie kunnen ze niet afpakken, maar AVD kun je kwijtraken als je het niet opneemt. Of betalen ze het uit? Krijg je een dertiende maand/bonus/winstdeling? Uhm... dat was het ongeveer wel..
Als ik 24 was dan zou ik me dus echt niet bezig houden met dat seniorendagenverhaal :P

Zwangerschapsverlof is wettelijk geregeld. Zelfde geldt volgens mij voor levensloopregeling. Iedereen heeft recht om het op te zetten....als het er nog niet is in het bedrijf.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:04:15 #120
70532 loveli
N
pi_86491012
Als ik het lijstje van Perruche bekijk komt het heel aardig overeen met hoe ik meestal eet (behalve als ik kantinevoer moet eten).

Valt best te doen als je over de eerste schok heen bent.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:08:28 #121
70532 loveli
N
pi_86491161
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Als ik 24 was dan zou ik me dus echt niet bezig houden met dat seniorendagenverhaal :P

Zwangerschapsverlof is wettelijk geregeld. Zelfde geldt volgens mij voor levensloopregeling. Iedereen heeft recht om het op te zetten....als het er nog niet is in het bedrijf.
In mijn bedrijf kijken ze er op hun 24ste al reikhalzend naar uit (is bij ons erg goed geregeld).

Levensloop is idd wettelijk geregeld, maar bv. in mijn bedrijf mag je ook max 1 keer zomaar langdurig onbetaald verlof opnemen. Geen dingen waar je vooraf bij nadenkt, maar wel dingen die goed van pas kunnen komen. Het zijn juist de extra's boven het wettelijk minimum die een bedrijf aantrekkelijk kunnen maken.
crap in = crap out
pi_86491238
Totaal off-topic

SPOILER
Succes trouwens met je dieet Perruche! ^O^
Zou het persoonlijk erg moeilijk vinden geen varkens- dan wel rundvlees te eten.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:11:26 #123
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491251
Ik val onder de Bibliotheken-CAO en daarin is al veel geregeld. En 't is allemaal wat sober. Ook qua salaris. Maarja.. dat weet je van tevoren als je in een bieb gaat werken helaas.
pi_86491320
varkensvlees eet ik echt zelden, dus dat zou ik geen enkel probleem vindne.
Rundvlees al wat moeilijker omdat ik gehakt echt O+ vind... :X

Maar opzich zou ik ook alleen op gevogelte en vis kunnen leven, als 't zou moeten :9
Ja doei.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:15:30 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491374
Lijstje:

O: banaan
T: paar dropjes :{
L: boterham kaas
T: ?
D: 1/4 spaanse tomatentaart, rauwkost
pi_86491450
ja, zeg, hé!
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:18:06 #127
70532 loveli
N
pi_86491468
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje:

T: paar dropjes :{
L: boterham kaas
T: hele gestoomde makreel van de plaatselijke visboer
D: 1/4 spaanse tomatentaart, rauwkost
fixed
crap in = crap out
pi_86491508
Doet me trouwens denken, nog ongeveer een maand en dan is het wildseizoen!

Fazant, konijn, hert :9~
  donderdag 16 september 2010 @ 11:19:20 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491519
Ik zou niet eens weten waar de plaatselijke visboer zit, want ik eet amper vis. Ben geen liefhebber, zachtjes uitgedrukt ;).
pi_86491551
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Terug van de dermatoloog. Hoop bla, onder de streep: niks aan te doen mevrouw, vooral maar lange rokken en broeken dragen. Whatever. Kan me er ff niet druk over maken, andere dingen aan mn kop.
Bah, leuk is anders! :*

O: Yoghurt cruesli
T: Banaan
L: Twee boterhammen, kaas, tomaatjes
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:20:53 #131
70532 loveli
N
pi_86491566
Eet vis! *

*Met 'vis' bedoelen we dingen waarvan je nog kunt geloven dat het gezwommen heeft, dus geen vissticks. Verder heeft vis met een kleurtje de voorkeur: zalm, makreel, haring, sprot. Goedkope witvis zoals tilapia en pangasus laat je liever in de supermarkt liggen.
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 11:22:13 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491602
Ik vind het écht niet lekker. Alleen vissticks en viscuinine krijg ik nog wel weg. En heel af en toe een stukje zalm in een restaurant.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:23:52 #133
331 Merel
Be here now.
pi_86491650
Mijn lievelingssecundairearbeidsvoorwaarde is de masseuse O+
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:24:18 #134
70532 loveli
N
pi_86491670
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:19 schreef V1z0R het volgende:
Doet me trouwens denken, nog ongeveer een maand en dan is het wildseizoen!

Fazant, konijn, hert :9~
Everzwijn, haas, springbok, eend.

Met vossenbessencompote!
crap in = crap out
pi_86491676
:@ ik snap echt niet dat je 'geen vis' kunt lusten :@

ja, ik weet dat er mensen zijn, maar ik snap 't echt niet :')!
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:24:51 #136
70532 loveli
N
pi_86491697
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:23 schreef Merel het volgende:
Maar.. maar... dat wil ik ook...
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 11:25:47 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491724
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:24 schreef motorbloempje het volgende:

Ik kan het ook niet uitleggen. Ik vind het gewoon echt heel erg vies :@. Net als geitenkaas. Brrr. De soorten vis die loveli afraadt, die vind ik dan nog wel te doen :').
pi_86491748
en tonijn dan? En dan verse tonijn, gegrild bijvoorbeeld. Dat is écht niet vissig.
Ja doei.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:28:00 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491805
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
en tonijn dan? En dan verse tonijn, gegrild bijvoorbeeld. Dat is écht niet vissig.
Tonijn uit een blikje vind ik echt net kattenvoer :@. Verse tonijn.. nog nooit gemaakt. Wel eens gehad in een restaurant. Het gáát. Maar ben geen fan.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:28:33 #140
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_86491831
Pork pie met Lingonsylt!

terug in lurkstand
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:28:50 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491839
Sushi vind ik dus ook echt... :X
pi_86491843
probeer 't eens. En dan rosé bakken. Ik eet 't zelf net zo lief rauw, maar als je 'm goed rosé grillt is er echt niets meer dat je doet denken aan vis, zelfs de structuur is vlees-achtig!
Ja doei.
pi_86491855
muis! :*
Ja doei.
pi_86491890
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Everzwijn, haas, springbok, eend.

Met vossenbessencompote!
En als toetje cranberrysap met wodka :9~
  donderdag 16 september 2010 @ 11:30:43 #145
148689 Muis006
pi_86491929
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
O hai O+ :*
  donderdag 16 september 2010 @ 11:30:55 #146
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86491939
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
probeer 't eens. En dan rosé bakken. Ik eet 't zelf net zo lief rauw, maar als je 'm goed rosé grillt is er echt niets meer dat je doet denken aan vis, zelfs de structuur is vlees-achtig!
Hmm... eens ff heel diep nadenken waar er hier een vishandel zit. Niet in de buurt van waar we altijd boodschappen doen. En dat verkleint de kans aanzienlijk dat het op korte termijn gaat gebeuren :')
pi_86491949
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:29 schreef loveli het volgende:

[..]

En het vermijden van suiker?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_86492038
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:11 schreef V1z0R het volgende:
Totaal off-topic

SPOILER
Zou het persoonlijk erg moeilijk vinden geen varkens- dan wel rundvlees te eten.
Haha, gisteren ook de The Big Bang Theory gekeken?
Toen ik nog in een winkel werkte wilde een collega weten of februari 30 of 31 dagen had :')

Oh crap, leun met mijn wang op mijn hand terwijl ik een masker op heb. Ieh.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_86492056
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:31 schreef Syrena het volgende:

[..]

Als het om candida gaat that is.
pi_86492086
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:24 schreef motorbloempje het volgende:

Ik snap het wel! Sterke geur/smaak. Hoef je niet echt veel inlevingsvermogen voor te hebben hoor ;)
Ik vind het trouwens heerlijk..
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:35:49 #151
70532 loveli
N
pi_86492122
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
^^
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:36:15 #152
70532 loveli
N
pi_86492132
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hmm... eens ff heel diep nadenken waar er hier een vishandel zit. Niet in de buurt van waar we altijd boodschappen doen. En dat verkleint de kans aanzienlijk dat het op korte termijn gaat gebeuren :')
Appie => tonijnmoot => klaar.
crap in = crap out
pi_86492134
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik kan het ook niet uitleggen. Ik vind het gewoon echt heel erg vies :@. Net als geitenkaas. Brrr. De soorten vis die loveli afraadt, die vind ik dan nog wel te doen :').
Geitenkaas snap ik ook helemaal! Zo een sterke geur/smaak.
Bij mij zit het op de grens van heerlijk/ikgabijnaovermijnnekvandegeur&smaak.

Het zijn gewoon sterke smaken, kinderlijk zoet eten als visstick en witte vis lusten natuurlijk veel meer mensen.
pi_86492142
als vis vissig ruikt is 't meestal ook niet goed :)
Ja doei.
pi_86492175
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een ellende Perruche!
:* wel goed blijven eten he! *boos kijkt naar jouw lijstje

quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Quinoa of linzen. :Y
En dan een stoofpotje maken met groente, kikkererwten en evt. vlees.
Of ratatouille, hachee, strognaoffietsigs, curry of goulash.
:Y net quinoa gekocht en vriendje kan heerlijke linzensoep maken!

quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:11 schreef V1z0R het volgende:
Totaal off-topic

SPOILER
_O- leuk dat soort secretaresses :D met het vlees heb ik niet zoveel moeite, ik at al bijna vegetarische (omdat vlees me buikpijn geeft!)

quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:23 schreef Merel het volgende:
Lekker!!

quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:31 schreef Syrena het volgende:
Ook inderdaad. M'n honing.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:37:47 #156
70532 loveli
N
pi_86492196
Geitenkaas door de salade met honing-balsamicodressing :9

Gekookte vis vind ik ook vreselijk ruiken. En dan al die graten... brrr.
crap in = crap out
pi_86492198
Ik heb wel eens tonijn gebakken voor de helft aan een kant (dus half wit, half roze) en dan peper en zout.
Het was aan de ene kant heel lekker maar ook heel erg gadver door de rauwe visssss
  donderdag 16 september 2010 @ 11:38:12 #158
148689 Muis006
pi_86492205
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:35 schreef loveli het volgende:

[..]

^^
*;
pi_86492225
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
Vis ruikt niet alleen maar 'vissig'.

Ook al die andere sterke niet vissige geuren heb je nog. Snap dat je er van over je nek kan gaan,
pi_86492247
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:37 schreef loveli het volgende:
Geitenkaas door de salade met honing-balsamicodressing :9

Gekookte vis vind ik ook vreselijk ruiken. En dan al die graten... brrr.
Mijn ouders hebben vis gerookt in een bakblik, het bakblik ruikt er maanden later nog naar (dus niet VISSIG maar naar gerookte vis :P) GADVERRR
  donderdag 16 september 2010 @ 11:40:42 #161
148689 Muis006
pi_86492280
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
  donderdag 16 september 2010 @ 11:41:34 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86492297
Dat is ook iets wat me tegenhoud inderdaad. Eén keer vis gegrild en daar hebben we wéken plezier van gehad. Je bleef het ruiken.

Vis :N
pi_86492353
Ik lust vrij wel alles maar ik heb een vrij goede neus dus niet alles is even aangenaam om aan te beginnen.
Dus snap best dat je liever van geurloze prettige dingen houdt zoals witte boterhammen met hagelslag.
pi_86492366
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:38 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Vis ruikt niet alleen maar 'vissig'.

Ook al die andere sterke niet vissige geuren heb je nog. Snap dat je er van over je nek kan gaan,
nou, ik snap het niet, ik vind 't heerlijk en IK kan me niet voorstellen dat je 't niet lekker vind. Ik accepteer het, maar vind 't echt niet te begrijpen omdat ik vis alleen vies vind ruiken als 't niet goed meer is ofzo.

Dus.
Ja doei.
pi_86492438
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, ik snap het niet, ik vind 't heerlijk en IK kan me niet voorstellen dat je 't niet lekker vind. Ik accepteer het, maar vind 't echt niet te begrijpen omdat ik vis alleen vies vind ruiken als 't niet goed meer is ofzo.

Dus.
Ik vind het zo gek dat je je dat niet kan voorstellen. Maar dat accepteer ik ook, ik vind het alleen een beetje moeilijk te begrijpen O~)
  donderdag 16 september 2010 @ 11:45:19 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86492457
Ik denk gewoon dat het net zoiets is als geen spruitjes lusten, of geitenkaas, of tomaat of champignons. Mijn smaakpapilletjes vinden vis niet fijn. En dat vind ik ook onhandig, want ik weet dat het wel gezond is en zulks, maar ik vind het gewoon écht niet lekker.
pi_86492498
Ik denk dat je gewoon je smaak nog een beetje moet trainen. Komt vanzelf wel, niet meteen met vis beginnen, maar met andere dingen die je niet heeel lekker vindt en die steeds beter klaar maken!
pi_86492504
nu heb ik zin in vis ;(

had ik nou toch die zalm maar uit de vriezer gehaald :9
Ja doei.
pi_86492518
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:43 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik lust vrij wel alles maar ik heb een vrij goede neus dus niet alles is even aangenaam om aan te beginnen.
Dus snap best dat je liever van geurloze prettige dingen houdt zoals witte boterhammen met hagelslag.
:Y Hier ook iemand met een goeie neus. Ik hou wel van geitenkaas trouwens :9 en niet van alle vis. Zalm alleen gerookt bijvoorbeeld (en dat bakblik....gaaaaaaaaaaatttsss inderdaad, ruik het zo voor me _O- )
  donderdag 16 september 2010 @ 11:48:03 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86492551
Hoi weer terug en ik kan dus naar school *O*. Heb een nieuw microfoontje en een nieuw magneetje in mijn zendspoel zodat 'ie niet meer steeds van m'n hoofd valt en ik hoop dat het nu opgelost is. En het mooiste is natuurlijk dat ik gewoon naar school kan straks :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 16 september 2010 @ 11:48:16 #171
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86492559
Hm, ik houd ook niet van kaas, behalve van jonge kaas. Alles wat ouder/sterker is dan dat, vind ik niet lekker. Dus misschien heeft het inderdaad met geur en uitgesproken smaken te maken. Best mogelijk.
pi_86492580
Je hebt geitenkaas en geitenkaas he ;) Ik denk dat mensen die 'walging' zeg maar die intense bom van smaken stiekem heel aangenaam vinden :P
pi_86492583
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk dat je gewoon je smaak nog een beetje moet trainen. Komt vanzelf wel, niet meteen met vis beginnen, maar met andere dingen die je niet heeel lekker vindt en die steeds beter klaar maken!
Panga is een goeie beginnersvis. Ben ik ook mee begonnen. Ik ben eigenlijk nog steeds in dat stadium trouwens _O- Ik was alleen wel shocked toen m'n ex zei dat hij vaak vissticks at, dat was in mijn beleving toch iets dat ik alleen als kind at. Tussen de middag, gebakken door mams O+
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:49:47 #174
70532 loveli
N
pi_86492613
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:43 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hoe ouder je wordt, des te slechter je zintuigen worden. Tegen de tijd dat je zo oud bent als ik lust je opeens veel meer :+
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 11:49:54 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86492616
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:48 schreef Syrena het volgende:

[..]

Panga is een goeie beginnersvis. Ben ik ook mee begonnen. Ik ben eigenlijk nog steeds in dat stadium trouwens _O- Ik was alleen wel shocked toen m'n ex zei dat hij vaak vissticks at, dat was in mijn beleving toch iets dat ik alleen als kind at. Tussen de middag, gebakken door mams O+
Dat is, samen met viscuisine, echt de enige vis die hier nog wel eens in huis te vinden is _O-. Oh, en de tonijn in het kattenvoer :').
pi_86492631
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je hebt geitenkaas en geitenkaas he ;) Ik denk dat mensen die 'walging' zeg maar die intense bom van smaken stiekem heel aangenaam vinden :P
De smeergeitenkaas van de Lidl is lekker mild :9
En wat betreft de walgingsbom: eens :Y)

En nu ga ik douchen voordat ik dat masker niet meer van mijn facie krijg :o
  donderdag 16 september 2010 @ 11:50:37 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86492646
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nee, ik heb het gevoel alsof ik aan een geit aan het likken ben. Niet aangenaam.
pi_86492655
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe ouder je wordt, des te slechter je zintuigen worden. Tegen de tijd dat je zo oud bent als ik lust je opeens veel meer :+
Hahahaha, ja misschien wel :+!
pi_86492679
Oeh, oeh, oeh, heb een idee gekregen voor de hapjes aankomend weekend :D (door al dat vis geleuter)
Gepanneerde mosselen in spek met ravigotesaus! :9~
pi_86492685
Kattenvoer, dat ruikt pas fiesss!
pi_86492700
Of een pan mosselen die voorbij komt als je denkt lekker te eten in een restaurant
  donderdag 16 september 2010 @ 11:52:02 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86492706
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kattenvoer, dat ruikt pas fiesss!
Ja, naar vis :D!
  donderdag 16 september 2010 @ 11:52:49 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86492734
XM, geitenkaas vond je toch ook heel lekker? :?
Niet meer actief op Fok!
pi_86492765
wat ik niet lust:

gebakken lever (maar wel leverworst enzo)
grapefruits (té bitter)
gekookte witlof (kotsneigingen)

wat ik niet zo snel eet/klaarmaak maar niet persé oneetbaar vind, bij vrienden of in restaurants eet ik ze wel op:
bleekselderij
rauwe oesters

Ben op wereldreis straks ook echt van plan om allerlei dingen te gaan proberen die ik normaal hier nooit zou (kunnen) eten, zoals sprinkhaan en spin en zulks :+ oh, en stierenballen in mongolië.
Ik vind pas iets echt vies als ik het gegeten heb en het daarna nog een paar keer geprobeerd heb... en zelfs dan probeer ik het na een tijdje weer, zoals met grapefruits, omdat die wel erg gezeond zijn!
Ja doei.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:54:37 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86492784
Ik ben ook in Oegstgeest geweest :D. Jan Wolkersss!!! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 16 september 2010 @ 11:55:11 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86492802
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:52 schreef Viking84 het volgende:
XM, geitenkaas vond je toch ook heel lekker? :?
Nou, nee.

En Mo, ik heb vis en geitenkaas herhaaldelijk geprobeerd. En probeer het af en toe nog eens, maar de sensatie blijft hetzelfde :'). Dan krijg ik wat jij met die witlof hebt!
pi_86492806
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
wat ik niet lust:

grapefruits (té bitter)

wat ik niet zo snel eet/klaarmaak maar niet persé oneetbaar vind, bij vrienden of in restaurants eet ik ze wel op:
bleekselderij
rauwe oesters

Ben op wereldreis straks ook echt van plan om allerlei dingen te gaan proberen die ik normaal hier nooit zou (kunnen) eten, zoals sprinkhaan en spin en zulks :+ oh, en stierenballen in mongolië.
Ik vind pas iets echt vies als ik het gegeten heb en het daarna nog een paar keer geprobeerd heb... en zelfs dan probeer ik het na een tijdje weer, zoals met grapefruits, omdat die wel erg gezeond zijn!
O ik vind lever best wel lekker.
Grapefruit.. Ik heb liever een sinaasappel maar ach
Witlof... Als het druipt vind ik het niet aangenaam nee, maar eet het nu wel
Bleekselderij.. ja beetje scherpe smaak

lust je wel radijsjes?
pi_86492816
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, naar vis :D!
Ja als er vis inzit?
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:55:40 #189
70532 loveli
N
pi_86492817
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:50 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, ik heb het gevoel alsof ik aan een geit aan het likken ben. Niet aangenaam.
*visualiseert*
crap in = crap out
pi_86492823
quote:
Murakami Exhibit Opening Party at Versailles
Dat was zeker niet die van de boeken :P
pi_86492832
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:51 schreef V1z0R het volgende:
Oeh, oeh, oeh, heb een idee gekregen voor de hapjes aankomend weekend :D (door al dat vis geleuter)
Gepanneerde mosselen in spek met ravigotesaus! :9~
oe dat klinkt lekker! waar is het feest? :Y)
pi_86492844
Ik lust geen gember en witlof. Dacht ik. Als ik zelf kook, lust ik het wel.

Ik vind rettich en venkel ook niet super, maar wel te doen.
pi_86492847
ja, radijsjes vind ik ook wel lekker. Eet 't zelf niet snel, maar zal 't niet weigeren :P alleen gekookte witlof, gebakken lever en gekookte witlof weiger ik echt vriendelijk :)
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:57:27 #194
70532 loveli
N
pi_86492883
quote:
wat ik niet lust:

grapefruits (té bitter)
Allemaal lekker, bij de lever moet ik er alleen niet bij nadenken wat het is.

Witlof, my favourite :9
crap in = crap out
pi_86492887
quote:
wat ik niet lust:

grapefruits (té bitter)

bleekselderij
rauwe oesters

Sprinkhaan is geroosterd (mits goed gekruid) heel erg lekker!
Meelworm daarentegen :r
pi_86492901
witlof :9 geitenkaas :9 lever :N Insecten :? Vis _O_
pi_86492915
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Allemaal lekker, bij de lever moet ik er alleen niet bij nadenken wat het is.

Witlof, my favourite :9
witlof vind ik wel lekker als het rauw is, of uit de oven, met hart eruit, gekookt zoals vroeger mijn vader deed, alles opsnijden en met een maizenapapje, zum kotsen ;(
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 11:58:38 #198
70532 loveli
N
pi_86492925
Gember is lekker met gebakken kip of roerbakdingessen.
crap in = crap out
pi_86492931
Ik kan echt niets bedenken wat ik niet zou eten (behalve dieren)
pi_86492990
oh, en ik heb 'n nieuwe liefde: O+ venkel O+
Ja doei.
pi_86493004
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:56 schreef Perruche het volgende:

[..]

oe dat klinkt lekker! waar is het feest? :Y)
Vrijdagavond pokeravond bij een maat, ben gek genoeg altijd degene die de hapjes verzorgd :D
  donderdag 16 september 2010 @ 12:01:15 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86493017
Witlof lust ik ook gewoon. Warm vind ik het wel minder lekker dan koud, maar lust het wel op zich :). En nu is mn bejaardenvriendin er, dus tijd voor advocaatjes! :W
  donderdag 16 september 2010 @ 12:07:30 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86493244
Ik houd niet van vis en ook niet van witlof.

Nu ben ik vriendjes met zowel XM als Mo *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_86493260
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Witlof lust ik ook gewoon. Warm vind ik het wel minder lekker dan koud, maar lust het wel op zich :). En nu is mn bejaardenvriendin er, dus tijd voor advocaatjes! :W
Witlof kun je zo verschillend bereiden, standaard in de oven gekookt met ham en kaas vind ik dus niks!
Witlofsalade O+
Gekookte witlof met bieslook, sinaasappelsap en dobbelspekjes _O_
pi_86493622
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:54 schreef loveli het volgende:

[..]

*Noteert* dankje en sigme ook natuurlijk!
De eerste echte baan straks hè...
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 12:23:49 #206
70532 loveli
N
pi_86493799
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

*Noteert* dankje en sigme ook natuurlijk!
De eerste echte baan straks hè...
Als er een CAO ofzo is, die eerst eens lezen. Weet je meteen ook waarover je niet hoeft te praten ;)

En of deeltijd werken een optie is, mocht je dat ooit willen. Of misschien is dat juist geen goede om over te beginnen als je nog geen vaste aanstelling hebt.
crap in = crap out
pi_86494408
Ik ben ook wel eens bij een alternatieve dokter geweest die zei dat ik Candida had. Het klonk wel heel aannemelijk. Ik eet nu nog steeds suikeren heb nog steeds klachten, maar het is best moeilijk je aan dat 'dieet' te houden :X

Ik ben ook dol op vis en schelpdieren... mijn hele familie heeft dat. Met onze verjaardagen eten we dan ook meestal mosselen, met kerst neemt mijn tante oesters mee en maak ik sushi en garnalencocktails, mijn ouders halen iedere week wel een vers harinkje...mjam. Het is alleen jammer dat het voor mezelf best duur is, en vlees ben ik niet zo'n fan van, dus meestal wordt het dan maar vega :')
pi_86494448
Witlof is ook lekk0r.

Veel plezier XM! En neem eens een viscapsule :P
pi_86494557
Witlof uit de oven met ham en kaas en aardappelpuree :9 :9 :9 :9 Rauwe witlof :r
pi_86494636
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:43 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik ben ook wel eens bij een alternatieve dokter geweest die zei dat ik Candida had. Het klonk wel heel aannemelijk. Ik eet nu nog steeds suikeren heb nog steeds klachten, maar het is best moeilijk je aan dat 'dieet' te houden :X

Ik ben ook dol op vis en schelpdieren... mijn hele familie heeft dat. Met onze verjaardagen eten we dan ook meestal mosselen, met kerst neemt mijn tante oesters mee en maak ik sushi en garnalencocktails, mijn ouders halen iedere week wel een vers harinkje...mjam. Het is alleen jammer dat het voor mezelf best duur is, en vlees ben ik niet zo'n fan van, dus meestal wordt het dan maar vega :')
Bij de Makro hebben ze vaak vis in de aanbieding! (misschien iemand die je kent met zo'n pas)
Vaak kun je, wanneer de markt ten einde loopt, vrij goedkoop nog vis kopen bij de visboer.
Kijk of er een vishandel is die grotere hoeveelheden goedkoper verkoopt.

Koop mezelf ook scheel aan vis, maar 't is het waard imo!
pi_86494686
Hier nog een visliefhebster.
Heerlijk!! Ook schelpdieren.
Alleen de open keuken maakt het minder aantrekkelijk, want eenmaal in den buik heb ik geen zin om de hele tijd visluchten te ruiken.

Ik hou dan weer niet zo van witlof. Andijvie vind ik ook vies. Te bitter. Orgaanvlees huuuh.
Van melk en combinatie brood met kaas ga ik kokhalzen. terwijl ik wel van kaas hou. En van brood.
Op toastjes is het vreemd genoeg weer heerlijk.
pi_86494699
Ik lust geen blauwe kaas. Echt niet.
Maar haring, wat ik mijn leven lang niet lustte, eet ik sinds een jaar met graagte.
pi_86494704
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:53 schreef nienja het volgende:
Hier nog een visliefhebster.
Heerlijk!! Ook schelpdieren.
Alleen de open keuken maakt het minder aantrekkelijk, want eenmaal in den buik heb ik geen zin om de hele tijd visluchten te ruiken.

Ik hou dan weer niet zo van witlof. Andijvie vind ik ook vies. Te bitter. Orgaanvlees huuuh.
Van melk en combinatie brood met kaas ga ik kokhalzen. terwijl ik wel van kaas hou. En van brood.
Op toastjes is het vreemd genoeg weer heerlijk.
pi_86494755
Ik lust geen plakjes of blokjes kaas, wel gesmolten kaas op pizza of in pasta en de meeste vis/schelpdieren lust ik ook niet... meestal door de structuur. Ik kan maar weinig structuren hebben zonder te griezelen. :r
pi_86494789
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Bij de Makro hebben ze vaak vis in de aanbieding! (misschien iemand die je kent met zo'n pas)
Vaak kun je, wanneer de markt ten einde loopt, vrij goedkoop nog vis kopen bij de visboer.
Kijk of er een vishandel is die grotere hoeveelheden goedkoper verkoopt.

Koop mezelf ook scheel aan vis, maar 't is het waard imo!
Oh Makro, goed idee! En markt ook alleen is er bij mij in de buurt noch een markt, noch een visboer, maar ga ff op onderzoek uit want ik zou het wel vaker willen eten!
pi_86494825
Ik had een collega die de candida bestreden heeft met suikerloosheid. Die kwam van de candida af, maar werd steeds vaker zomaar heel accuut ziek. Iets verkeerds gegegeten / gedronken. Op het laatst werd ze echt hondsberoerd van het eten van een stukje mandarijn.

Ik zou voorzichtig zijn, heel voorzichtig, met dieeten waarbij je iets zeer algemeens als suiker geheel moet mijden voor langere tijd. Het middel is makkelijk erger dan de kwaal - omdat je daarna echt geen suiker meer verdraagt bijvoorbeeld.
  donderdag 16 september 2010 @ 13:00:11 #217
236335 neen
schone schijn
pi_86494909
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:55 schreef Swietje het volgende:
Ik lust geen plakjes of blokjes kaas, wel gesmolten kaas op pizza of in pasta en de meeste vis/schelpdieren lust ik ook niet... meestal door de structuur. Ik kan maar weinig structuren hebben zonder te griezelen. :r
Juist.
Maar ik moet van mezelf meer leren eten, ik ben natuurlijk geen boer meer uit Friesland.

65 slides gehad, mijn god niet eens koffiepauze. Nu weer verder.
pi_86495004
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:56 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Oh Makro, goed idee! En markt ook alleen is er bij mij in de buurt noch een markt, noch een visboer, maar ga ff op onderzoek uit want ik zou het wel vaker willen eten!
Verse makreel in de aanbieding deze week :D ¤3,13/kilo

Bij de Makro heb je ook vaak goedkope kleding! G-star broeken voor 40euro e.d.
pi_86495237
Ik ben dol op vissticks. :@. Ze doen me aan vroeger denken. Wel alleen maar eten als je er ook worteltjes bij eet.
pi_86495259
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:03 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Verse makreel in de aanbieding deze week :D ¤3,13/kilo

Bij de Makro heb je ook vaak goedkope kleding! G-star broeken voor 40euro e.d.
Oh ja ik ben niet zo van de merkkleding :)

Sigme: ik wil sowieso fruitsuikers blijven eten.
pi_86495778
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:11 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Oh ja ik ben niet zo van de merkkleding :)

Sigme: ik wil sowieso fruitsuikers blijven eten.
Ben echt niet 'zo' van de merken, alleen is het verschil in kwaliteit vaak zo groot dat ik het mijzelf bijna verplicht.
Vooral qua overhemden, die goedkope dingen zijn niet te strijken!

SPOILER
pi_86495943
Ik lust wel vis. De meeste soorten. Als ik dan maar geen garnalen, inktvis, dingen met schelpen (zoals mosselen en oesters) enzo hoef. Verder lust ik vrij veel niet. Pasta's, champignon, paprika, jonge kaas, blauwaderkaas ed, zuurkool. En vast nog wel meer, iedereen zegt dat ik een moeilijke eter ben. Rauwe witlof vind ik dan wel weer heel erg lekker :9.
pi_86495967
Oh en hoe kom ik aan een Makro pas? Ik wil ook wel goedkope vis. Hou wel van vis, maar eet het nu niet meer omdat het te duur is (en dat is jammer).
pi_86496163
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:34 schreef Chicolate het volgende:
Oh en hoe kom ik aan een Makro pas? Ik wil ook wel goedkope vis. Hou wel van vis, maar eet het nu niet meer omdat het te duur is (en dat is jammer).
Makro is eigenlijk alleen voor bedrijven, verenigingen e.d. dus je bent een KvK nummer nodig...
Maar ik neem aan dat je wel iemand kent die een eigen bedrijfje heeft, hoeft geen horeca te zijn! (alleen kun je dan geen sterke drank kopen :P)
pi_86496351
Ik lust ook niet of nauwelijks vis. Vind het heel stom van mezelf want er zijn zoveel verschillende soorten en dus ook smaken maar op een of andere manier krijg ik het niet weg. Ik gruwel van garnalen, mosselen en andere schaaldieren, tonijnsteak vind ik nog te vies om op te spugen en van haring moet ik kokhalzen.

Ik probeer het wel regelmatig want ik vind het echt zo kneuzig als je in een goed restaurant als een klein kind aan de ober moet opbiechten dat je geen vis lust dat ik het graag wil leren eten maar tot nu toe zonder noemenswaardig succes.

Hoewel ik een tijdje terug sushi heb gegeten en ik dat gek genoeg wel heel lekker vond. Inclusief de sushi met tonijn. :o Sashimi vond ik weer niks trouwens.

'Nep'vis zoals panga, tilapia e.d. krijg ik wel weg maar dat heeft dan weer niet de voordelen waarvoor ik vis wil leren eten dus dat maak ik ook zelden.

Ik vind anti-candidadieëten ook eng. :@ Ken eigenlijk niemand die er beter van geworden is maar wel een aantal mensen die daarna rare klachten kregen.

Lijstje!

O: boterham met pindakaas, halve boterham met appelstroop (zat een haar in, moest ik kokken en toen was ik wel klaar :') ) met een beker karnemelk
T: Evergreen-achtig ding
L: tosti van twee volkoren bammen, ketchup, wat oregano en natuurlijk kaas, boterham met olijvensalami
D: stamppot rauwe andijvie met spekjes en rookworst
T: paar olijfjes, glas rode wijn
T: bak biogarde met peer en wat lijnzaad
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86496417
Dat gezegd hebbende: ik heb rivierkreeftjes in de koelkast liggen. Nog nooit gehad dus ik wil het wel eens proberen maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Tips? Recepten?
pi_86496555
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat gezegd hebbende: ik heb rivierkreeftjes in de koelkast liggen. Nog nooit gehad dus ik wil het wel eens proberen maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Tips? Recepten?
Ik kook iedere week bij mensen die ze in de koelkast hebben liggen, meestal gooi ik ze door de sla heen, of doe ik ze in een prutje voor (koude) wraps, met avocado, ui, tomaat en roomkaas. Lekker als lunchgerecht :)

Niet dat je daar veel aan hebt :')
pi_86496589
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Als er een CAO ofzo is, die eerst eens lezen. Weet je meteen ook waarover je niet hoeft te praten ;)

En of deeltijd werken een optie is, mocht je dat ooit willen. Of misschien is dat juist geen goede om over te beginnen als je nog geen vaste aanstelling hebt.
Het is een jaarcontract, is niet voor in opleiding, en ik heb al aangegeven fulltime te willen. Er is een cao, voor dezelfde functie elders heb ik al de schaal gezocht.
Ben benieuwd hoe het gaat maandag, spannend wel.
pi_86496627
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Gewoon koken met wat teentjes knoflook er doorheen, en lekker oppeuzelen met wat kruidenboter!

SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door V1z0R op 16-09-2010 13:58:33 ]
pi_86496645
Wat een lied O+
Vanaf 3.10 O+
Wel een beetje deprimerend.
pi_86496667
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:50 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik kook iedere week bij mensen die ze in de koelkast hebben liggen, meestal gooi ik ze door de sla heen, of doe ik ze in een prutje voor (koude) wraps, met avocado, ui, tomaat en roomkaas. Lekker als lunchgerecht :)

Niet dat je daar veel aan hebt :')
En dan rauw, gefrituurd, gebakken, gekookt?
pi_86496723
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En dan rauw, gefrituurd, gebakken, gekookt?
Ik doe ze rauw, maar whatever you like! Wat Vizor zegt even aanbakken met wat knoflook zou ook lekker zijn erin.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 14:02:23 #233
70532 loveli
N
pi_86496948
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind anti-candidadieëten ook eng. :@ Ken eigenlijk niemand die er beter van geworden is maar wel een aantal mensen die daarna rare klachten kregen.
Ik volg geen strict anti-candida dieet, maar mijn voedingspatroon lijkt er wel op. Hoe strikter ik me eraan houdt, des te minder vage klachten ik heb.
crap in = crap out
pi_86497097
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:53 schreef shinydiscoball het volgende:
Wat een lied O+
Vanaf 3.10 O+
Heb 2 Cd's van LP (hybrid theory / collision course), maar dit is niet echt meer m'n smaak :{
SPOILER
pi_86497115
Latte art :D
Gekreukt shirt ;(

Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 14:13:27 #236
70532 loveli
N
pi_86497311
En niet in een kartonnen bekertje.
crap in = crap out
pi_86497334
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:13 schreef loveli het volgende:
En niet in een kartonnen bekertje.
:Y!
  donderdag 16 september 2010 @ 14:14:43 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86497357
Zo, bejaardenvriendin :+ is weer nach hause en er kan een enorm koffiebroodje bij op mn lijst :').
pi_86497391
Mijn oma doet rummicub sessies van 3 uur-10 potjes. Maar ze is daar eigenlijk te hip voor, ze doet het uit medelijden :o!
pi_86497486
ja hoi, weer even binnenvalt. precies een week geleden liet ik hier mijn neus zien :+ en vanochtend dus voor de 2e keer Pilates gedaan en tis hartstikke leuk *O*

(en weeg een halve kilo minder dan vorige week :+ voor t eerst sinds jááren heb ik sinds zaterdag de 6 vooraan staan )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86497490
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn oma doet rummicub sessies van 3 uur-10 potjes. Maar ze is daar eigenlijk te hip voor, ze doet het uit medelijden :o!
Moet ook altijd Rummikub doen met m'n oma...
Krijg wel altijd een lekker pannetje bruinebonensoep mee na tijd *)
pi_86497539
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:18 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Moet ook altijd Rummikub doen met m'n oma...
Krijg wel altijd een lekker pannetje bruinebonensoep mee na tijd *)
Mijn oma vindt het echt saai, ze gaat liever winkelen of zo. maar jaaa
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 14:19:23 #243
70532 loveli
N
pi_86497541
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:17 schreef DarkElf het volgende:
ja hoi, weer even binnenvalt. precies een week geleden liet ik hier mijn neus zien :+ en vanochtend dus voor de 2e keer Pilates gedaan en tis hartstikke leuk *O*

(en weeg een halve kilo minder dan vorige week :+ voor t eerst sinds jááren heb ik sinds zaterdag de 6 vooraan staan )
*O*
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 14:21:41 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86497639
Feli DE! ^O^
pi_86497698
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Jay voor DE *O*

Heet je loesje?

nee :o !
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86497710
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Heb 2 Cd's van LP (hybrid theory / collision course), maar dit is niet echt meer m'n smaak :{
SPOILER
Ik ben juist helemaal geen fan van eerdere nummers van LP. Maar ik hou wel van dat duistere industriele dus dit is wel tof :)
pi_86497723
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Mijn oma vindt het echt saai, ze gaat liever winkelen of zo. maar jaaa
Die is dan ook nog geen 87 neem ik aan? (Bedenk me net, volgend jaar zijn ze 65jr getrouwd :o)

Netjes DE! Zijn echte ego-boosters zulke mijlpalen, weet zelf nog toen ik dit jaar voor het eerst zonder shirt durfde te lopen (buiten strand/zwembad om dan)
pi_86497738
tnx trouwens en ik wilde ff zeggen dat ik hier nog steeds geregeld meelurk maar ik kan t allemaal niet meer bijhouden op mijn oude dag :') heb al 1 sc waar ik meepost en pfff nog een?

dus ik kom gewoon af en toe binnen vallen als jullie dat niet erg vinden of ego vinden ofzo... ik bedoel t niet rot!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86497791
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb alleen nog maar gehoord dat het echt heeeel moeilijk is, maar volgens mij roepen die mensen dat alleen maar en doen ze er verder niets mee :?!
Tis niet moeilijk, wel heel leuk O+
pi_86497848
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Die is dan ook nog geen 87 neem ik aan? (Bedenk me net, volgend jaar zijn ze 65jr getrouwd :o)

Netjes DE! Zijn echte ego-boosters zulke mijlpalen, weet zelf nog toen ik dit jaar voor het eerst zonder shirt durfde te lopen (buiten strand/zwembad om dan)
Mijn oma is sowieso 80+!
Eh.... Uit '26 of '29 is ze volgens mij!
pi_86497888
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tis niet moeilijk, wel heel leuk O+
Oké, ja ik wou nu alvast vooruit werken maar ik moet naar de kapper :|W oO<
pi_86497959
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

dat is zeker een mijlpaal!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86497996
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Oké, ja ik wou nu alvast vooruit werken maar ik moet naar de kapper :|W oO<
Ga je voor een kort, pittig kapsel?
pi_86498019
En nu ga ik weer verder aan 't werk. Doei!
pi_86498062
Mooie koffie hoor Pief. De glazen bij doppio vind ik zo leuk, van die dubbelwandige van bodum.
pi_86498129
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ga je voor een kort, pittig kapsel?
Voor een korte pittige pony :D
pi_86498157
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mooie koffie hoor Pief. De glazen bij doppio vind ik zo leuk, van die dubbelwandige van bodum.
Dubbelwandige Bodum glazen zijn fijn he? ik heb ze ook, ook leuk voor toetjes trouwens :Y Staat gewoon leuk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 16 september 2010 @ 15:02:30 #259
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86499270
is de dag al bijna voorbij? k ben toe aan weekeind!
pi_86499345
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:53 schreef shinydiscoball het volgende:
Wat een lied O+
Vanaf 3.10 O+
Linkin park O+ O+
pi_86499372
en door al dat geklets over vis heb ik besloten dat lief en ik volgende week uit eten gaan bij de Japanner :6
pi_86499401
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:02 schreef AKnynke het volgende:
is de dag al bijna voorbij? k ben toe aan weekeind!
Je doet toch onderzoek? Ben je daar dan niet vrij in?
pi_86499465
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:24 schreef DarkElf het volgende:
tnx trouwens en ik wilde ff zeggen dat ik hier nog steeds geregeld meelurk maar ik kan t allemaal niet meer bijhouden op mijn oude dag :') heb al 1 sc waar ik meepost en pfff nog een?

dus ik kom gewoon af en toe binnen vallen als jullie dat niet erg vinden of ego vinden ofzo... ik bedoel t niet rot!
Welnee joh, dat is prima! Is juist fijn, van die mensen die af en toe komen binnenvallen, zich niet storen aan het gekwek en gewoon even meekwekken, al dan niet ontopic. Je bent echtechtecht niet verplicht om bij te lezen, mee te lezen en eerst op ieders volmaakte offtopictoestanden in te gaan etc.

Anders wordt het een gesloten kliek en daar vind ik niks aan. Dus.
pi_86499514
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Welnee joh, dat is prima! Is juist fijn, van die mensen die af en toe komen binnenvallen, zich niet storen aan het gekwek en gewoon even meekwekken, al dan niet ontopic. Je bent echtechtecht niet verplicht om bij te lezen, mee te lezen en eerst op ieders volmaakte offtopictoestanden in te gaan etc.

Wat jij zegt dus. ^O^
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 15:10:26 #265
70532 loveli
N
pi_86499583
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Ff in de OP zetten ;)
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 15:10:53 #266
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86499598
lijstje:
O: yoghurt met banaan, aardbei en muesli
T: appel
L: volkorenbroodje met kip, bacon en avocado, smoothie
T: paar dropjes
D: geen idee, kick-off party van het werk...

Best okay, denk ik.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 15:11:04 #267
70532 loveli
N
pi_86499605
Over OP gesproken, de vaste Slankies lezen 'em ook niet echt grondig.
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 15:11:50 #268
236335 neen
schone schijn
pi_86499637
Wat een klote dag is dit gadverdamme
pi_86499649
Ik heb anders voor het eerst in tijden weer eens vier boterhammen gegeten.
pi_86499659
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:11 schreef neen het volgende:
Wat een klote dag is dit gadverdamme
Waarom voor jou? Ik ben het met je eens hoor, dat zeker.
pi_86499733
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:11 schreef loveli het volgende:
Maar wie is nu die man met z'n wietplant en huilend zigeunermeisje portret?
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 15:17:23 #272
70532 loveli
N
pi_86499846
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar wie is nu die man met z'n wietplant en huilend zigeunermeisje portret?
Da's Baard! Een patisier.
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 15:18:28 #273
148689 Muis006
pi_86499889
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Da's Baard! Een patisier.
Haar in je gebak :r
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 15:20:19 #274
70532 loveli
N
pi_86499964
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:18 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Haar in je gebak :r
Hij stopt er andere dingen in ;)
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 15:21:45 #275
148689 Muis006
pi_86500007
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:20 schreef loveli het volgende:

[..]

A dirty mind is a joy forever :')
pi_86500022
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Boter met een hoog tetra-hydro-carbinol gehalte?!
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 15:24:05 #277
70532 loveli
N
pi_86500085
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:21 schreef Muis006 het volgende:

[..]

A dirty mind is a joy forever :')
Uh... hmja. U-uh..
crap in = crap out
pi_86500410
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:57 schreef sigme het volgende:
Ik had een collega die de candida bestreden heeft met suikerloosheid. Die kwam van de candida af, maar werd steeds vaker zomaar heel accuut ziek. Iets verkeerds gegegeten / gedronken. Op het laatst werd ze echt hondsberoerd van het eten van een stukje mandarijn.

Ik zou voorzichtig zijn, heel voorzichtig, met dieeten waarbij je iets zeer algemeens als suiker geheel moet mijden voor langere tijd. Het middel is makkelijk erger dan de kwaal - omdat je daarna echt geen suiker meer verdraagt bijvoorbeeld.
Ik zou ook niet stoppen met suikers eten enzo, althans niet helemaal, maar minderen van suiker en witmeel kan vast geen kwaad. Lijstje so far:

O: appel, 3 roggeboterhammen (2x boter, 1x zonnebloempittenpasta :+ )
L: kippensoep, quinoa met kikkererwten en rucola
D: denk iets met kip en groenten en aardappels :)
  donderdag 16 september 2010 @ 15:55:03 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86501164
Quinoa :9.

Mijn lijstje is ook ietwat veranderd.
L: 2 knackebrodjes met kaas en mosterd
T: giant koffiebroodje
D: 1/4 spaanse tomatentaart + rauwkost

:{
pi_86501573
Ik haal een frietje, maar sta naast iemand van 200kg en ben er nog niet uit of ze op een barkruk zit of dat ze staat. Nu heb ik geen trek meer want ze likt haar vingers af tijdens het eten van een dubbele portie friet en drie snacks met extra saus.

Gadver :r
pi_86501605
Zij verpest het voor de rest
pi_86501660
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Quinoa :9.

Mijn lijstje is ook ietwat veranderd.
L: 2 knackebrodjes met kaas en mosterd
T: giant koffiebroodje
D: 1/4 spaanse tomatentaart + rauwkost

:{
Waarom die :{? Als dat koffiebroodje iets gezonds was geweest met evenveel calorieën dan zat je meer in de goede richting, maar zo rampzalig is het nou ook weer niet.

Goh, dat candida-dieet-verhaal klinkt bekend. Zo heeft mijn moeder ook eens acht weken alle mogelijke dingen moeten laten staan (zuivel, suiker inderdaad, ik weet al niet meer wat allemaal). Ze was bij zo'n natuurarts terechtgekomen omdat ze vaak enorme suikerdips kreeg, alsof ze bijna flauwviel, en last van d'r darmen had. Zo'n arts doet dan alsof hij precies weet wat je hebt en dan denk je "ja, dat is het inderdaad!" maar de "oplossing" is vervolgens gewoon alles verbieden. Ja, zo kan ik het ook. :{ Iedereen eet weleens iets ongezonds dus als je dat allemaal verbiedt is het geen wonder dat je resultaat ziet, maar het is niet echt een zachtzinnige methode. Mijn moeder viel er trouwens wel flink mee af. Daarna is ze gelukkig wel weer normaal gaan eten. Het dieet hielp natuurlijk wel, maar dan heb je toch geen leven.
pi_86501673
En nog een MVOtje, het kan niet op!
pi_86501705
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik haal een frietje, maar sta naast iemand van 200kg en ben er nog niet uit of ze op een barkruk zit of dat ze staat. Nu heb ik geen trek meer want ze likt haar vingers af tijdens het eten van een dubbele portie friet en drie snacks met extra saus.

_O-
  donderdag 16 september 2010 @ 16:12:16 #285
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86501770
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:11 schreef loveli het volgende:
was er mis met m'n lijst?

Ik bedacht me vanmorgen dat ik bijna een kilo muesli eet per week. (en dan eet ik meestal maar 5 of 6 dagen muesli, het is best heel erg veel!)
  donderdag 16 september 2010 @ 16:16:45 #286
236335 neen
schone schijn
pi_86501895
Ook niet zo'n visfan dus, ik heb sowieso al niets met vis, vissen enzo dat je stil moet zijn en wachten op iets. Een dier denk je he dat is een dier. Een vis denk ik gatver een vieze vis ga weg. Ik zal nooit katholiek worden.

quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:12 schreef Swietje het volgende:

[..]

Waarom voor jou? Ik ben het met je eens hoor, dat zeker.
Omdat slecht humeur + gedonder = chagrijnig
pi_86501917
Vissticks met worteltjes. O+ Kregen wij vroeger altijd als m'n ouders buiten de deur aten en m'n moeder weinig tijd had om te koken. :D En dan met ketchup! Mijn zusje en ik maken het nog weleens als we samen eten. :@

Oh en gefeliciteerd DE! :)
pi_86502072
Lijst:

O: bak magere yoghurt avec 2 goudkiwi's
T: amandelen
T: halve avocado
T: appel
L: bordje opgebakken aardappelblokjes met mayo en ketchup
D: onbekend, iig iets biologisch, eet bij vriendin
T: onbekend
pi_86502077
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:16 schreef neen het volgende:
Ook niet zo'n visfan dus, ik heb sowieso al niets met vis, vissen enzo dat je stil moet zijn en wachten op iets. Een dier denk je he dat is een dier. Een vis denk ik gatver een vieze vis ga weg. Ik zal nooit katholiek worden.
[..]

Omdat slecht humeur + gedonder = chagrijnig
Zijn grefo's :P
pi_86502182
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:10 schreef V1z0R het volgende:

[..]

_O-
Dat je als vrouw 100-120 weegt, oke... maar zo dik als deze vrouw: bizar
pi_86502300
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Waarom die :{? Als dat koffiebroodje iets gezonds was geweest met evenveel calorieën dan zat je meer in de goede richting, maar zo rampzalig is het nou ook weer niet.

Goh, dat candida-dieet-verhaal klinkt bekend. Zo heeft mijn moeder ook eens acht weken alle mogelijke dingen moeten laten staan (zuivel, suiker inderdaad, ik weet al niet meer wat allemaal). Ze was bij zo'n natuurarts terechtgekomen omdat ze vaak enorme suikerdips kreeg, alsof ze bijna flauwviel, en last van d'r darmen had. Zo'n arts doet dan alsof hij precies weet wat je hebt en dan denk je "ja, dat is het inderdaad!" maar de "oplossing" is vervolgens gewoon alles verbieden. Ja, zo kan ik het ook. :{ Iedereen eet weleens iets ongezonds dus als je dat allemaal verbiedt is het geen wonder dat je resultaat ziet, maar het is niet echt een zachtzinnige methode. Mijn moeder viel er trouwens wel flink mee af. Daarna is ze gelukkig wel weer normaal gaan eten. Het dieet hielp natuurlijk wel, maar dan heb je toch geen leven.
Grappig dat het nu ineens "het candida dieet" is, ik had geen flauw benul dat het zo heette. Daarnaast vind ik het geen probleem om te minderen met koolhydraten en suiker, sterker nog, het lijkt me gezond. Ik ga het mezelf ook niet verbieden maar aanpassen en andere dingen eten lijkt me niets mis mee. "weleens iets ongezonds" is natuurlijk ok, maar ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker weleens iets ongezonds eet. Dus lijkt me miets mis mee. Maar goed, ieder z'n ding ^O^
pi_86502382
Dan doe ik ook maar een lijstje...
O: oatmeal, koffie met melk
T: wit brood met brie
L: 2x brood met brie, koffie met melk
D: volkorenpasta met rode saus, gehakt en groente
T: nectarine

Het is weer een saai lijstje, maar okee. Vanaf morgen ben ik een weekendje weg dus dan zal het wel niet al te gezond worden.
pi_86502397
Zucht, ik krijg zojuist serieus van een klant een kettingmail doorgestuurd (met allemaal mailadressen van concurrenten in de CC).
En het is zo'n duidelijke...
SPOILER
  donderdag 16 september 2010 @ 16:28:38 #294
236335 neen
schone schijn
pi_86502412
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:21 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee
pi_86502462
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

:D

DE: *O* *O* *O* En lekker af en toe binnenvallen hoor. :Y

Ik heb net een stuk gefietst in de stromende regen. Even mijn hoofd leegmaken. O+
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 16:31:44 #296
70532 loveli
N
pi_86502590
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:21 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oh? Traditie bij katholieken is dat ze elke vrijdag vis eten.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 september 2010 @ 16:33:25 #297
70532 loveli
N
pi_86502676
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:12 schreef AKnynke het volgende:

[..]

was er mis met m'n lijst?

Was geen commentaar op je lijst.
Meestal skip ik lijstjes, zo mis ik de helft van alle verjaardagen.
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2010 @ 16:33:50 #298
236335 neen
schone schijn
pi_86502700
"Helder: Ik wil afvallen" nu op NL2, ht zal wel een fantastisch programma zijn.
Dr. Frank komt ook.

Oh, nog studenten hier die nog een kutfiets willen? Als je een jaar lang een studenten abonnement op de Volkskrant neemt krijg je een die binnen een maand uit elkaar valt. Top.

Nou ik ga boodschappen doen en elders chagrijnen. Fijne avond he allen O+ op deze fijne avond O+
pi_86502786
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Grappig dat het nu ineens "het candida dieet" is, ik had geen flauw benul dat het zo heette. Daarnaast vind ik het geen probleem om te minderen met koolhydraten en suiker, sterker nog, het lijkt me gezond. Ik ga het mezelf ook niet verbieden maar aanpassen en andere dingen eten lijkt me niets mis mee. "weleens iets ongezonds" is natuurlijk ok, maar ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker weleens iets ongezonds eet. Dus lijkt me miets mis mee. Maar goed, ieder z'n ding ^O^
Zo heet het niet hoor, ik bedoel gewoon dat het ook zo'n verhaal was met candida en een dieet.
Sorry als het wat vijandig overkwam, zo was het niet bedoeld. Voor een groot deel zul je met zo'n dieet ook heus wel gezonder eten, ik word gewoon een beetje opstandig van het idee dat zo iemand maar lukraak dingen gaat verbieden die misschien helemaal niet de boosdoener zijn onder het mom van "er zit vast wel iets tussen dat helpt", terwijl je het leven van mensen zo wel ontzettend lastig maakt. Als zo'n dieet je van je klachten af helpt is dat natuurlijk fijn, maar ik zou wel binnen afzienbare tijd beginnen om weer één voor één dingen toe te voegen. Als je klachten dan niet terugkomen kun je die blijkbaar wel gewoon eten en dan is het nergens voor nodig om het jezelf zo moeilijk te maken.
pi_86502790
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Oh? Traditie bij katholieken is dat ze elke vrijdag vis eten.
Hmmm, zit ik weer fout?
Dacht altijd dat het grefos waren met visjes op de auto....
pi_86502830
Zal hem wel sluiten :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')