abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86632597
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:47 schreef trekker25 het volgende:
vandaag maar eens bij dit huisje kijken, past beter bij me dan die opknappers...

http://tinyurl.com/33ah7j3
Ik vind dat echt schokkend. In België gaat zoiets gewoon 280.000 tot 320.000 euro (excl. KK).

Linkje naar het eerste de beste dat ik ben tegengekomen. Oke het moet wat worden opgeknapt, maar wel lekker 2.000 m² grond, zoals het hoort...
pi_86632949
tsja redelijk duur dorp waar ik niet weg ga... en ik vind het ook te duur maarja...
  maandag 20 september 2010 @ 13:47:12 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86634648
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:56 schreef trekker25 het volgende:
en ik vind het ook te duur maarja...
Dan moet je het niet kopen, juist daardoor blijven de prijzen hoog.
censuur :O
  maandag 20 september 2010 @ 13:55:55 #54
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86634962
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:45 schreef Emu het volgende:

[..]

Ik vind dat echt schokkend. In België gaat zoiets gewoon 280.000 tot 320.000 euro (excl. KK).

Linkje naar het eerste de beste dat ik ben tegengekomen. Oke het moet wat worden opgeknapt, maar wel lekker 2.000 m² grond, zoals het hoort...
Ik vind het wel okee, ik heb een vergelijkbaar budget maar van zo'n woning kan ik in de Randstad alleen dromen. Al zou ik eigenlijk verwachten dat hij in die regio nog wel wat goedkoper zou zijn, maar misschien zijn er verzachtende omstandigheden die niet uit de foto's blijken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86635179
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:45 schreef Emu het volgende:

[..]

Dat ligt ook wel aan de plaats waar dat huis in Belgie staat, net zoals in Nederland. Een huis in Brussel of Seraing is een wereld van verschil, net zoals een huis in Hoek en ´n huis in de duurdere gemeenten in Noord Brabant.
pi_86637410
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan moet je het niet kopen, juist daardoor blijven de prijzen hoog.
tsja de prijzen zijn nu nog zo hoog en ik wacht al een jaar of 2-3. Als ik dit huis nu goed kan betalen (en ik wil er ook jaar of 30 blijven zitten), dan laat ik het niet zitten want zoveel keuze in mooie woningen is er niet in ons dorp.

Geweest kijken en helemaal ons ding, alleen nu nog gaan bedenken hoe verder te gaan. Ik wil toch tussen de 6-10% van de prijs af. Eerst maar eens even laten bezinken.
  maandag 20 september 2010 @ 15:20:28 #57
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86637902
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:06 schreef trekker25 het volgende:

[..]

tsja de prijzen zijn nu nog zo hoog en ik wacht al een jaar of 2-3. Als ik dit huis nu goed kan betalen (en ik wil er ook jaar of 30 blijven zitten), dan laat ik het niet zitten want zoveel keuze in mooie woningen is er niet in ons dorp.

Geweest kijken en helemaal ons ding, alleen nu nog gaan bedenken hoe verder te gaan. Ik wil toch tussen de 6-10% van de prijs af. Eerst maar eens even laten bezinken.
Waarom moet dat van de prijs af? Je gaat er 30 jaar in wonen maar dan ga je jezelf voorhouden dat er iets af moet, kan je dat onderbouwen?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_86638158
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:20 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Waarom moet dat van de prijs af? Je gaat er 30 jaar in wonen maar dan ga je jezelf voorhouden dat er iets af moet, kan je dat onderbouwen?
1. omdat het dan financieel beter haalbaar is
2. huis staat meer als jaar te koop
3. algehele daling prijzen in ons dorp en erom heen ligt rond de 8-10%
pi_86638498
Ik zou er 25% vanaf willen. Gewoon doen. Hup.
  maandag 20 september 2010 @ 16:12:53 #60
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_86639868
Gemeenten moeten meer bouwen om dat nieuwbouw minder op brengt: http://www.gelderlander.n(...)-tot-grote-spoed.ece

Dat is zeepbelachtig!
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_86640413
quote:
NIJMEGEN - Het enorme renteverlies op de grondexploitatie in de Waalsprong (40.000 euro per dag) dwingt de gemeente Nijmegen om tempo te maken met de woningbouw in de Waalsprong. De afgelopen jaren is er weinig gebouwd.

Als het aan wethouder Jan van de Meer van Wonen ligt, gaat dit snel veranderen. Hij koerst op de bouw van een kleine 800 woningen per jaar in de Waalsprong. Voor 2023 moeten er 9.400 woningen gebouwd zijn. Anders lijden de gemeente en ontwikkelaars stevige verliezen op de grondexploitatie. "Er mag niks meer misgaan in de Waalsprong", aldus Van der Meer.

Verschillende deskundigen hebben overigens al gewaarschuwd dat 800 woningen zeker in deze crisistijd niet haalbaar is.

Van der Meer zegt dat er geen alternatief is. "We moeten bouwen, bouwen."
;)

Ze hebben veel te veel bouwgrond, en veel te lang gewcht op de laatste 10% winst op de grond, dat zal wel meer gaan voorkomen.
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86641252
Veel gemeenten zitten met de grond in de maag, veelal gekocht met dikke leningen. In mijn gemeente word er al over gesproken om de winsten uit de verkoop van het energiebedrijf dan maar te gebruiken om deze 'structurele' kosten te reduceren. (kortom... ze gaan er vanuit dat de grond voorlopig niet te verkopen valt).
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86642558
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:48 schreef xenobinol het volgende:
Veel gemeenten zitten met de grond in de maag, veelal gekocht met dikke leningen. In mijn gemeente word er al over gesproken om de winsten uit de verkoop van het energiebedrijf dan maar te gebruiken om deze 'structurele' kosten te reduceren. (kortom... ze gaan er vanuit dat de grond voorlopig niet te verkopen valt).
Is wel te verkopen als ze kavels ter verkoop aanbieden aan particulieren.

Niet alles hoeft langs hun vrienden de projectontwikkelaars toch?? Die wachten tot 80% verkocht is met dikke winst
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86643570
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:16 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Niet alles hoeft langs hun vrienden de projectontwikkelaars toch?? Die wachten tot 80% verkocht is met dikke winst
de meeste gemeenten kunnen de grond alleen overnemen van projectontwikkelaars als ze daar bouwquotem tegenoverstellen. En die projectontwikkelaars wachten met liefde en plezier nog een tijd, da's kun business....
pi_86643797
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

de meeste gemeenten kunnen de grond alleen overnemen van projectontwikkelaars als ze daar bouwquotem tegenoverstellen. En die projectontwikkelaars wachten met liefde en plezier nog een tijd, da's kun business....
Ja das mooi, maar de gemeentes moeten verder, terwijl de projectontwikkelaar stilstaat en afwacht
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  maandag 20 september 2010 @ 18:11:36 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86644476
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:27 schreef trekker25 het volgende:

[..]

1. omdat het dan financieel beter haalbaar is
2. huis staat meer als jaar te koop
3. algehele daling prijzen in ons dorp en erom heen ligt rond de 8-10%
1. Is geen argument dus houd die maar alleen in je achterhoofd.
2. Is niet een argument maar wel een reden dta de verkoper bereid kan zijn te zakken.
3. Zelfde als 2.

Je hebt dus best wel kans dat hij tohapt, maar bied dan gewoon 330 en als ze daar niet meer akkoord gaan 3 weken wachten en dan weer eens bellen en je bod met 5 verhogen, kom je maximaal op 340 uit.
and made it rain upward
  maandag 20 september 2010 @ 18:25:45 #67
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_86644936
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:51 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ja das mooi, maar de gemeentes moeten verder, terwijl de projectontwikkelaar stilstaat en afwacht
Gemeente Nijmegen gaat in ieder geval verder door zijn geld te halen uit kwantiteit: bouwen, bouwen, bouwen. Gemeenten met minder geliefde kavels dan Nijmegen verliezen deze strijd.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  maandag 20 september 2010 @ 18:27:23 #68
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_86645001
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:16 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Laten ze eens beginnen met particulieren dezelfde kansen te geven als projectontwikkelaars. En gewoon marktprijzen te hanteren voor kavels. Een veilingmechanisme zou fijn zijn (ik bedoel dus: een echte veiling, geen NVM-veiling).
  maandag 20 september 2010 @ 18:28:22 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86645034
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:27 schreef Foksnor het volgende:

[..]

;)

Ze hebben veel te veel bouwgrond, en veel te lang gewcht op de laatste 10% winst op de grond, dat zal wel meer gaan voorkomen.
Dus: weiland van 4 euro per vierkante meter wordt voor 400-800 euro per vierkante meter verkocht, zeg maar 200 keer de kostprijs, maar zodra het een paar procent minder wordt, maken ze verlies? Waar hebben die ambtenaren hun economieles gevolgd zeg?!

quote:
Op maandag 20 september 2010 18:27 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Laten ze eens beginnen met particulieren dezelfde kansen te geven als projectontwikkelaars. En gewoon marktprijzen te hanteren voor kavels. Een veilingmechanisme zou fijn zijn (ik bedoel dus: een echte veiling, geen NVM-veiling).
Ik zie opties voor eBay: de komende jaren dagelijks 500-1000 kavels per dag aanbieden, vanaf 1 euro. Komen er hele mooie marktprijzen uit, en gegarandeerd dat ze allemaal verkocht worden!
Of vanaf 10.000 euro, dat maakt niet echt uit.
pi_86645541
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus: weiland van 4 euro per vierkante meter wordt voor 400-800 euro per vierkante meter verkocht, zeg maar 200 keer de kostprijs, maar zodra het een paar procent minder wordt, maken ze verlies? Waar hebben die ambtenaren hun economieles gevolgd zeg?!

Dat komt omdat gemeentes de winsten van een "Project" alvast inboeken terwijl de grond (nog) niet verkocht is.
Dat breekt je vreselijk op als de winsten niet gerealiseerd worden.
Want de bouwrijp-maak-kosten die komen wel :)
pi_86646748
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:51 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

die gemeente heeft niks te zeggen. De enige gemeente in NL met een grondbedrijf wat ze daadwerkelijk zelf runnen is Almere. Verder zijn gemeentes gewoon lijdend aan de projectontwikkelaars. Geven die geen grond af, is er niks te verdelen. Dus die verhalen over gemeentes die grond in de uitverkoop doen zijn leuke borrelpraat, maar niet erg realistisch....
  maandag 20 september 2010 @ 19:15:18 #72
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_86647054
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:40 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Dat komt omdat gemeentes de winsten van een "Project" alvast inboeken terwijl de grond (nog) niet verkocht is.
Dat breekt je vreselijk op als de winsten niet gerealiseerd worden.
Want de bouwrijp-maak-kosten die komen wel :)
Misschien werken daar leenkneusjes 8-)
pi_86647642
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:11 schreef Sjabba het volgende:

[..]

1. Is geen argument dus houd die maar alleen in je achterhoofd.
2. Is niet een argument maar wel een reden dta de verkoper bereid kan zijn te zakken.
3. Zelfde als 2.

Je hebt dus best wel kans dat hij tohapt, maar bied dan gewoon 330 en als ze daar niet meer akkoord gaan 3 weken wachten en dan weer eens bellen en je bod met 5 verhogen, kom je maximaal op 340 uit.
nou 330 is wat aan de lage kant bij 474:) maar neem aan dat je 430 bedoelt en zo iets had ik ook in gedachten
  maandag 20 september 2010 @ 19:32:40 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86647884
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Dus die verhalen over gemeentes die grond in de uitverkoop doen zijn leuke borrelpraat, maar niet erg realistisch....
Maar gemeenten hebben wel alle macht om een bestemmingsplan van een willekeurig weiland te wijzigen.
pi_86648472
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar gemeenten hebben wel alle macht om een bestemmingsplan van een willekeurig weiland te wijzigen.
toont aan hoeveel je ervan weet. Denk: provincie

Al die hoop is wel vertederend hoor, daar niet van...
pi_86649106
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die gemeente heeft niks te zeggen. De enige gemeente in NL met een grondbedrijf wat ze daadwerkelijk zelf runnen is Almere. Verder zijn gemeentes gewoon lijdend aan de projectontwikkelaars. Geven die geen grond af, is er niks te verdelen. Dus die verhalen over gemeentes die grond in de uitverkoop doen zijn leuke borrelpraat, maar niet erg realistisch....
Almere is niet de enige gemeente met grond in eigendom, in Flevoland is de meeste grond van de domeinen. Maar weinig boeren die hun grond in eigendom hebben, dat is gunstig want dat zet de grondspeculanten buitenspel. Gemeenten kopen rechtstreeks bij de domeinen, uiteraard word deze wel te vaak aan projectontwikkelaar ter beschikking gesteld. Wel raar dat de troep van de projectontwikkelaars niet te slijten valt maar vrije kavels binnen no-time zijn verkocht.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 20 september 2010 @ 20:01:11 #77
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86649229
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

toont aan hoeveel je ervan weet. Denk: provincie
Het blijft 1 pot nat natuurlijk.
pi_86650082
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het blijft 1 pot nat natuurlijk.
true, maar dat helpt Don Quichotte niet, natuurlijk....
pi_86650242
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Almere is niet de enige gemeente met grond in eigendom, in Flevoland is de meeste grond van de domeinen. Maar weinig boeren die hun grond in eigendom hebben, dat is gunstig want dat zet de grondspeculanten buitenspel. Gemeenten kopen rechtstreeks bij de domeinen, uiteraard word deze wel te vaak aan projectontwikkelaar ter beschikking gesteld. Wel raar dat de troep van de projectontwikkelaars niet te slijten valt maar vrije kavels binnen no-time zijn verkocht.
hier in Brabant is dat niet zo raar hoor. Eigen beheer is ongeveer de helft van de kosten, maar hey, hoeveel mensen zijn bereid anderhalf jaar van hun elke druppel vrije tijd te besteden aan het bouwen van een huis... hey, zit wat in toch.... keuzes.... ieder zijn ding nietwaar?
pi_86651464
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hier in Brabant is dat niet zo raar hoor. Eigen beheer is ongeveer de helft van de kosten, maar hey, hoeveel mensen zijn bereid anderhalf jaar van hun elke druppel vrije tijd te besteden aan het bouwen van een huis... hey, zit wat in toch.... keuzes.... ieder zijn ding nietwaar?
Hier in Flevoland kun je gewoon je huis door een aannemer laten bouwen :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 20 september 2010 @ 20:54:47 #81
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86651896
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Flevoland? Je woont dus in die provincie die door de vastgoedmaffia uit het water is gecreerd en dan zeg je dat de grond prijzen te hoog zijn er dat er genoeg grond is :{w
and made it rain upward
pi_86652582
quote:
Als je het in eigen beheer kunt/mag bouwen, kun je natuurlijk altijd zelf een aannemer inschakelen...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86653170
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:54 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Flevoland? Je woont dus in die provincie die door de vastgoedmaffia uit het water is gecreerd en dan zeg je dat de grond prijzen te hoog zijn er dat er genoeg grond is :{w
De vastgoedmaffia creerd niets.... die parasiteren alleen maar op de arbeid van anderen.
I'll sing you a lullaby.
pi_86656734
quote:

[..]

Maar veel waard zal het niet zijn, vrees ik. In ieder geval vergeleken met andere regio's. Waar laat je het bouwen eigenlijk?
Feyenoord Rotterdam
pi_86658371
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:28 schreef o.us het volgende:

[..]

Maar veel waard zal het niet zijn, vrees ik. In ieder geval vergeleken met andere regio's. Waar laat je het bouwen eigenlijk?
Je kan hier een huis laten bouwen, wat het waard is is niet relevant. Het gaat erom dat je er niet teveel voor betaald en dat het regenwater niet door het dak naar binnen lekt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_86660685
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je kan hier een huis laten bouwen, wat het waard is is niet relevant. Het gaat erom dat je er niet teveel voor betaald en dat het regenwater niet door het dak naar binnen lekt :)
Mwoah, beetje isolatie, gas en licht, water, cai, internet, riolering en de deugdzaamheid zijn ook dingen die je mee moet wegen hoor... :D
pi_86661820
In de bioscoop in Amsterdam proberen de woningbouwverenigingen zelfs middels spotjes voor de film hun huizen te slijten.
pi_86662101
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:57 schreef WammesWaggel het volgende:
In de bioscoop in Amsterdam proberen de woningbouwverenigingen zelfs middels spotjes voor de film hun huizen te slijten.
Reclames tijdens films zijn nooit grappig.... :N
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:36:34 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86666614
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:28 schreef antfukker het volgende:
Koopwonigen weer goedkoper:

http://www.beursgorilla.n(...)oper&story_ID=530803
quote:
De prijzen van koopwoningen zijn sinds februari 2009 onafgebroken lager dan een jaar eerder, maar de prijsdaling is in de loop van 2010 geleidelijk kleiner geworden.
Hoe valt de afnemende prijsdaling te rijmen met de toenemende aantallen huizen te koop?
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:54:35 #91
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_86667121
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Hoe valt de afnemende prijsdaling te rijmen met de toenemende aantallen huizen te koop?
Veel woningeigenaren halen hun woning weer uit de verkoop omdat ze toch niks verkopen in deze markt.

Verder is die fundateller biased. Hij is gemaakt door de makel-leugenaartjes van de NVM.
pi_86667230
quote:

[..]

[..]

een afnemende prijsdaling is dat hetzelfde als een niet stijgende prijsstijging ??

lijkt me een Suske en Wiske titel

[ Bericht 4% gewijzigd door Foksnor op 21-09-2010 11:11:42 ]
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86667557
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:58 schreef Foksnor het volgende:

[..]

een afnemende prijsdaling is dat hetzelfde als een niet stijgende prijsstijging ??
Nee..... het betekend dat de snelheid waarmee prijzen dalen kleiner is geworden. Dat roept men overigens al een paar maanden. Feit is dat ze nog steeds dalen en dat zorgt ervoor dat ze blijven dalen. De bankencrisis heeft ertoe geleid dat mensen afwachtend zijn geworden op de woningmarkt, huizen blijken plotseling een riskante investering, geen dikke winstmarges hier... no more :{w
Dus kopen alleen die mensen een woning die er echt eentje nodig hebben om in te wonen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:39:41 #94
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_86668535
quote:

[..]

[..]

Verkoopprijzen waren een tijd geleden vraagprijzen. De verdere grote dip zit er dus nog aan te komen als je kijkt naar het huidige aantal en lagere vraagprijzen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_86668836
Dit zijn de CBS cijfers.

De daling was met name van augustus 2008 tot september 2009. Sindsdien gaat de prijs een beetje op en neer.

Wat wel een trend is sinds november 2009 is het veel kleinere aantal woningen dat van eigenaar wisselt - zeg 40% minder, en het steeds grotere aantal woningen dat op funda te koop staat, van 125k drie jaar geleden tot 215k nu. Kopers en verkopers vinden elkaar steeds minder, zo lijkt het, maar ooit gaat 1 van beide partijen capituleren. Welke? Nou... laten we constateren dat kopers de vraagpijzen domweg niet meer kunnen lenen de laatste tijd, dus die groep valt in boem-is-ho stijl af...
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:50:24 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86668923
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:54 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Veel woningeigenaren halen hun woning weer uit de verkoop omdat ze toch niks verkopen in deze markt.
Dat blijkt niet uit de cijfers van het aantal te koop staande woningen.

quote:
Verder is die fundateller biased. Hij is gemaakt door de makel-leugenaartjes van de NVM.
Die leugentjes leiden juist tot een verlaging van het aantal te koop staande woningen, niet tot een verhoging.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:39 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Verkoopprijzen waren een tijd geleden vraagprijzen. De verdere grote dip zit er dus nog aan te komen als je kijkt naar het huidige aantal en lagere vraagprijzen.
Dat verwacht ik ook :)

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:47 schreef Istrilyin het volgende:
Wat wel een trend is sinds november 2009 is het veel kleinere aantal woningen dat van eigenaar wisselt - zeg 40% minder, en het steeds grotere aantal woningen dat op funda te koop staat, van 125k drie jaar geleden tot 215k nu. Kopers en verkopers vinden elkaar steeds minder, zo lijkt het, maar ooit gaat 1 van beide partijen capituleren. Welke? Nou... laten we constateren dat kopers de vraagpijzen domweg niet meer kunnen lenen de laatste tijd, dus die groep valt in boem-is-ho stijl af...
De kopers hebben juist 10-20 jaar lang gecapituleerd. Nu stoppen ze daarmee :)
pi_86669105
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:47 schreef Istrilyin het volgende:
Dit zijn de CBS cijfers.

Welke? Nou... laten we constateren dat kopers de vraagpijzen domweg niet meer kunnen lenen de laatste tijd, dus die groep valt in boem-is-ho stijl af...
Inderdaad
Door schulden van afgestudeerden en de tijdelijke contracten van tegenwoordig
pi_86671169
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:55 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Inderdaad
Wat te denken van de lastenverzwaring omdat de vergrijzing betaald moet worden? Het besteedbare inkomen zal enorm onder druk komen te staan.
I'll sing you a lullaby.
pi_86671510
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:55 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Inderdaad
Dat dacht ik eerst ook, maar die schulden van studenten, dat zal nog wel meevallen, want de meerderheid van studenten hebben op het einde van hun studie nog steeds geen of weinig studieschulden. De studenten die grote schulden hebben, worden met waarschijnlijkheid de toekomstige huurders, of mensen die genoegen gaan moeten nemen met een starterswoning de rest van hun leven. De dure huizen, zullen niet significant dalen in prijs, en zullen gewoon verkocht worden aan de mensen die hun financieën wel op orde hebben. Het effect zal er wel zijn, maar gaat al bij al nog meevallen. Hetzelfde met de tijdelijke contracten, het is inderdaad een bedreiging, maar het zal niet voor een heel grote impact zorgen. Maar als je deze 2 evoluties in rekening houd, met daarbij de lastenverzwaring en de vergrijzing (= jeugd die meer betaald voor de ouderen, en meer huizen die vrij komen op termijn). Dan gaat dit wel een prijsdrukkend effect veroorzaken, maar dat duurt nog zeker +10 tot 15 jaar.

Ik hou het momenteel op nog 6-10% goedkoper (rekening houdend met inflatie) de komende 4-5 jaar. Dat betekend dus, een zeer minimale absolute daling, terwijl we wel elk jaar inflatie tussen 1 en 2% gaan krijgen.
pi_86672757
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:14 schreef Emu het volgende:

Ik hou het momenteel op nog 6-10% goedkoper (rekening houdend met inflatie) de komende 4-5 jaar. Dat betekend dus, een zeer minimale absolute daling, terwijl we wel elk jaar inflatie tussen 1 en 2% gaan krijgen.
of Deflatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')