quote:1 - Martens
2 - Ricco
3 - Evans
4 - Simon
5 - Visconti
6 - Leukemans
7 - Ista
8 - Vanmarcke
9 - Roelandts
10 - Paolini
Net als Nuyens vorig jaarquote:Op woensdag 15 september 2010 16:58 schreef marcodej het volgende:
Martens maakte slim gebruik van de bochtige aankomst.
Volgens mij is dat ook nog niet 100% rond. Bovendien twitterde hij dat hij vrijdag uitsluitsel zal geven.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:36 schreef TheArt het volgende:
Bol knap 16e in Wallonië. Die verdient eigenlijk die stap hogerop, maar hij moet helaas terug naar de continentals.
twitter van Jetse:quote:Jetse Bol, die nu als stagiair bij het ProTeam een goede indruk maakt, zal volgend jaar weer terugkeren naar het Rabo Continental Team. "Dat was al voor de start van zijn stage ook voor Jetse duidelijk. Dat neemt niet weg, dat hij het goed doet. Maar het verandert niets aan de gemaakte afspraken."
quote:Vrijdag ga ik bekend maken waar ik volgend jaar ga fietsen. (schijnt hip te zijn) @lars_boom
Het is dan ook dé paria van het pelotonquote:Op woensdag 15 september 2010 17:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat gezicht van RiccoOok totaal geen oogcontact tussen hem en Martens/Evans, laat staan felicitaties oid.
Ze konden anders gewoon niet genoeg renners opstellen. In Parijs-Brussel waren ze al met 7 man aan de start, zonder Bol was dat dus nog minder geweest. Maar hij rijdt inderdaad gewoon erg goed.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:51 schreef No-P het volgende:
Begrijp die stageplek ook niet, blijkbaar is hem van te voren namelijk al aangegeven dat hij terug zou gaan.
rabosport:
[..]
Sprintte in de Giro ook al een keer naar de 2e plekquote:Op woensdag 15 september 2010 17:29 schreef El_Bassie het volgende:
Mwoah, niet onlogisch dat Martens de snelste is. Die heeft een machtige sprint. In Parijs-Brussel reed hij ook al de sterkste sprint van allemaal, uit kansloze positie dat wel.
[/quote]quote:Op woensdag 15 september 2010 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens geruchten in de Australische media zou de Tour Down Under in financiële moeilijkheden zitten.
[quote]Official documents leaked today to the Australian media (Adelaide Advertiser) indicate that the South Australian Government is set to dump the UCI Protour event The Tour Down Under when it delivers it's budget on 16/9/10. The Sustainable Budget Commission Secretariat suggests that the event be firstly reduced to a pre-UCI Pro Tour event ( a move calculated to save $28million dollars), then to subsequently "cease running the TDU as without UCI Pro Tour status and live television coverage it will not be sustainable." The same documents indicate "no foreseeable significant issues with adopting this measure."
Waar heeft Ricco dan exact tegen hem gereden en waar kreeg Martens het op een schoteltje aangeboden? Het zag er inderdaad uit alsof Leukemans gewoon voor Ricco het werk deed, prima ploegenspel. Jammer voor ze dat Ricco het niet af weet te maken.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toen kwam Leukemans vertellen dat hij vond dat Ricco tegen hem had gereden en dat het de schuld van Ricco was dat Martens het op een schoteltje kreeg aangeboden, gevolgd door nog wat algemeen gekots op alles wat Ricco is.
http://www.cyclingweekly.(...)for-vacansoleil.htmlquote:
Goh, het ging net goed op minuut 7 en 25 seconden, met die toeschouwer die zij handen uitstak.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:08 schreef ItaloDancer het volgende:
Mooi om de vreugde bij de hele ploeg te zien![]()
En zo te zien heeft Poels zich tijdens de rit ook niet altijd gespaard
Dat was in de Tirrenoquote:Op woensdag 15 september 2010 18:15 schreef Sautor het volgende:
[..]
Sprintte in de Giro ook al een keer naar de 2e plek
Opvallend, ik had verwacht dat hij van de italiaanse herfstklassiekers weer een groot doel had gemaakt en dat hij daarom ontbrak in de WK-selectie. Lombardije heeft 'ie natuurlijk al 3 keer gewonnen en zit hij geloof ik al best dicht bij de recordhouder.quote:
Cunego: "Focus op voorjaar en geen Giro"quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:37 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Opvallend, ik had verwacht dat hij in de WK-selectie ontbrak om zich compleet op de italiaanse herfstklassiekers te richten.
Opvallend, ik had verwacht dat hij van de italiaanse herfstklassiekers weer een groot doel had gemaakt en dat hij daarom ontbrak in de WK-selectie. Lombardije heeft 'ie natuurlijk al 3 keer gewonnen en zit hij geloof ik al best dicht bij de recordhouder.
levert Britain ook nog een beetje punten op?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Bozic wint de 7e rit van de Tour of Britain. Morgen nog één rit.
VAC heerst hier behoorlijk; leiden het ploegenklassement, bergklassement (Hoogerland), puntenklassement (Bozic) en sprintklassement (Golas). In het AK is Bozic 2e, alleen Albasini gaat normaal gezien de ronde winnen...
Vacansoleil wint ook het ploegenklassementquote:Op zaterdag 18 september 2010 20:40 schreef Bismarck het volgende:
De achtste en tevens laatste rit van de Tour of Britain is gewonnen door André Greipel. De eindwinst is voor Michael Albasini.
Puntenklassement: Greg Henderson
Bergklassement: Johnny Hoogerland
Sprintklassement: Michael Golas
1 Taylor Phinney (Trek Livestrong U23) 0:41:02.51quote:"It is not the first time that I have lost by 0.14 of a second," he said regarding a second place in the Dauphine Libere time trial in 2005. "I lost an hour-long time trial by 0.14, but I also took the yellow jersey that day and that was a little bit of compensation. Today I get nothing, nothing but 41 minutes of pain."
Mijn inziens laat van Vliet hier weer zien wat voor incapabele bondscoach hij is.quote:Leo van Vliet heeft Johnny Hoogerland dit jaar niet geselecteerd voor het WK Wielrennen omdat hij van mening is dat de Zeeuw afgelopen seizoen een mindere renner is geworden. Dat vertelde de bondscoach van de Nederlandse ploeg aan WielerRevue.
Vorig jaar was Hoogerland op het WK in Mendrisio nog de best geklasseerde Nederlander. Dit jaar maakt hij een minder seizoen door. "Hij rijdt nu veel minder goed dan vorig jaar. Toen was hij in mijn ogen een A1-renner. Ik vind hem nu een A2min-renner, of zelfs een A3-renner. Een A1-renner gaat niet op een bergklassement in de Ronde van Polen rijden. Ik denk dat hij wel een paar stappen achteruit gegaan is."
De bondscoach erkent daarnaast dat hij het parcours in Australië niet heeft verkend. "Ik ben er niet geweest," aldus van Vliet. "Ik heb alleen het filmpje van Koen de Kort op internet gezien. Heb er veel over gelezen, heb er met renners over gesproken. Als je die hoogtemeters naast elkaar legt, dan is het minder zwaar dan Mendrisio. Maar daar was het ook echt een wedstrijd voor klassementsrenners." Van Vliet denkt te weten wat zijn renners kunnen verwachten. "Het is zeker geen gemakkelijk parcours. Ik denk dat ik goed kan inschatten welke renners meekunnen in de finale en wie niet," aldus Van Vliet. "Er zijn een paar momenten op een wereldkampioenschap dat het erop of eronder is. Voor die momenten moet je geschikte renners hebben."
Hoewel Nederland geen topfavoriet in huis heeft verwacht Van Vliet van zijn renners dat ze de wedstrijd gaan kleuren. "In Australië gaan we niet de koers in met het idee dat we even een spetterende finale kunnen gaan rijden. Daar hebben we de renners niet voor. We hebben een vrijbuitersploeg. We gaan ervoor zorgen dat we bij alle ontsnappingen zitten. Dat we ons land laten zien."
Daar past toch juist Hoogerland meer dan prima in?quote:We hebben een vrijbuitersploeg. We gaan ervoor zorgen dat we bij alle ontsnappingen zitten. Dat we ons land laten zien."
Ja, een beetje vreemd is het wel.quote:Op zondag 19 september 2010 15:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar past toch juist Hoogerland meer dan prima in?
amenquote:Op zondag 19 september 2010 14:57 schreef Chielus het volgende:
[..]
Mijn inziens laat van Vliet hier weer zien wat voor incapabele bondscoach hij is.
Schrale timing.quote:Op maandag 20 september 2010 00:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
De nieuwe Amerikaanse kampioen heet Benjamin King. 2e werd Alex Candelario en 3e Kiel Reijnen.
Hincapie en Horner waren 4 en 5, voor degenen die twijfelden of het wel over het echte kampioenschap ging.
Al geweest?quote:Op maandag 20 september 2010 20:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Over paar minuten bij Holland Sport Boogerd over Ricco.
Dat was op het sportjournaal al.quote:Op maandag 20 september 2010 20:52 schreef No-P het volgende:
Ik dacht trouwens dat Theo Bos ook kwam vandaag>?
Het stond wel op Teletekst, dat Theo Bos op de massagetafel zou liggen.quote:Op maandag 20 september 2010 21:11 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dat was op het sportjournaal al.
ow ja duh, alleen denk je daar smorgens vroeg niet aanquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:16 schreef wimderon het volgende:
Farrar kopman VS bij WK
HTC is ook een Amerikaanse ploeg Frank
BMC is toch juist Amerikaans? Amerikaanse licentie en gedeeltelijk eigendom van een Amerikaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:22 schreef franklop het volgende:
[..]
ow ja duh, alleen denk je daar smorgens vroeg niet aan![]()
Beetje zelfde geval als BMC, zou je ook niet weten dat het Zwitsers is
danke
quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
BMC is toch juist Amerikaans? Amerikaanse licentie en gedeeltelijk eigendom van een Amerikaan.
Wiki zegt Zwitsers-Amerikaans. Maar goed wat zegt datquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
BMC is toch juist Amerikaans? Amerikaanse licentie en gedeeltelijk eigendom van een Amerikaan.
quote:Lance my dear friend. Just wanted you to know that I am here and will support you until the very end, or until Floyd's story is corroborated - whichever comes first. Long live the king!
This message was contributed by H. Verbruggen on Sep 13th, 2010.
.quote:Without your help, I would never have flown up that mountain like I had 6'3" 170lb wings! Thanks for teaching me how to make the impossible possible!
This message was contributed by G. Hincapie on Sep 13th, 2010
quote:Thanks for taking me under your wing back in 2002. I never would have gotten where I am today without you!
This message was contributed by FL on Sep 14th, 2010.
quote:Thanks for keeping the blood pumping through the veins of professional cycling
This one comes from Johan Bruyneel on Sep 14th, 2010.
quote:Ciao et grazie per tutti. I'll never forget the way you supported me.
This message was contributed by Il Pirata on Sep 14th, 2010.
quote:Thank you for your support during my racing career!
This message was contributed by F. Simeoni on Sep 13th, 2010.
quote:"You're donations over the years have been greatly appreciated, thanks Lance," comes from a "Paddy McQ". "Life as a cycling journalist would be really boring without you, Lance. Thanks! You're the gift that keeps on giving," comes from a L Birnie.
"Thanks for offering me the toughest challenge of my entire career," is from an "M. Fabiani" [most likely not really Armstrong spokesman Mark Fabiani], and some advice from someone posing as Filippo Simeoni? "Always remember Lance, 'Silence Is Golden.'"
quote:
quote:Thanks for ploughing my field back in 2003! Posted by Rene Du Chatelet (French farmer from Gap) on Sep 21st, 2010.
quote:@rgupdate: http://bit.ly/ddWkGy Nieuw parcours dus voor Lombardije! Col di Sormano is lastig, Muro di Sormano is lastiger... Nog wel ver van de streep.
quote:Thanks for showing me the way. I just wish I had been more vigilant and diligent, like you. Posted by R. Heras on Sep 14th, 2010.
quote:Fancy a beer soon? Support provided by A Schleck on Sep 14th, 2010.
Van de laatste tien edities eindigden er maar drie in een massasprint.quote:Normaliter eindigt de koers op een massasprint.
http://www.cyclingnews.co(...)with-bmc-racing-teamquote:Despite his excitement for the future, Phinney is sad to be leaving behind the relationships he made at Trek-Livestrong over the last two years, including his friendship with Armstrong, who Phinney revealed, had broken off all communication ever since Ochowicz (manager BMC) made his first offer.
"I formed some really good bonds at Trek-Livestrong with the team and Lance and the riders - they were my family.
"However, we had a chat with Lance, Bart Knaggs and Johan [Bruyneel] just to let them know that Jim had put in an offer and Lance had to leave half way because I think Senator Kerry was on the other line. I've tried to call, email and text and I've not really heard anything. I've talked to Bart Knaggs, who is at CSE (Capital Sports & Entertainment), and I'm sad that I've had to leave but I think they understand where I'm coming from. I think if Lance was in the same situation that I was in he would have done the same thing. That makes me feel more comfortable but it's not all smiles and laughs.
Beetje flauw dit. Phinney kiest gewoon eieren voor zijn geld, want het is nu nog niet te zeggen hoe lang RadioShack nog voortzet.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:30 schreef Bismarck het volgende:
Taylor Phinney toont nog eens aan wat een gigantische eikel Lance Armstrong is.
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)with-bmc-racing-team
Ik moet het allemaal nog zien met die jongen. Grote verwachtingen komen lang niet altijd uit. Er fietsen verder nog wel een paar meer jonge jongens rond die hele grote potentie hebben. BV. Degenkolb, Kump, Matthews, Sagan en dan nog een stuk of 4 Colombianen.quote:taylorphinney Just got a txt from @lancearmstrong. I haven't talked to him in a while but he was very supportive of my decision... Thx 4 everything boss!
quote:woensdag 29 september
7u tot 8u (uitgesteld relais) tijdrit voor beloften
8u tot 9u10 (live) tijdrit voor vrouwen elite
donderdag 30 september
7u tot 9u40 (live) tijdrit voor mannen elite
vrijdag 1 oktober
7u-9u30 (live) wegrit voor beloften
zaterdag 2 oktober
7u-9u (live) wegrit voor vrouwen elite
zondag 3 oktober
0u45-8u10 wegrit voor mannen elite
Het is voor Phinney eigenlijk jammer dat de achtervolging niet meer op de Olympische Spelen wordt verreden. Misschien dat ie het omnium nog probeert in Londen, maar ik denk dat hij toch snel definitief de weg op gaat.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:13 schreef DutchSL het volgende:
Phinney is behalve getalenteerd belofte op de weg natuurlijk ook al tweevoudig wereldkampioen op de achtervolging. Hij is daardoor (en ook door Olympia's Tour) bekender bij de gemiddelde Nederlandse teletekst lezer dan Boasson Hagen was.
Of hij ooit klassementen gaat rijden in grote rondes (denk het niet) of klassiekers gaat winnen (denk het wel) is afwachten, maar ik denk dat hij maar weinig hoeft te verbeteren om een toptijder te worden.
De doorstart van Rock Racing? PSK Whirlpool - Author? Team Worldofbike.gr? Tecnofilm - Betonexpressz 2000?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar zou TD trouwens onderdak komen denken julie?
Dekker heeft al een mondelinge overeenkomst met een niet Nederlands protour team.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:58 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De doorstart van Rock Racing? PSK Whirlpool - Author? Team Worldofbike.gr? Tecnofilm - Betonexpressz 2000?
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het goed voor Skil en voor Thomas zou zijn als hij voor Skil-Shimano gaat koersen. Skil heeft een beetje het probleem dat zodra talentvolle renners tot wasdom komen ze worden weggekaapt door andere ploegen met meer budget. Wat achterblijft is vooral een hoop b-garnituur. Wagner won bijvoorbeeld een paar ritten, onder andere een keer voor Farrar, en vertrekt prompt naar Team Luxemburg. Met de komst van Dekker hebben ze weer een kopman die rittenkoersen goed zou moeten aankunnen. Thomas kan in de wat kleinere koersen z'n ritme hervinden en dan na een jaar overstappen naar een grotere ploeg.
bron: nos.nlquote:1-2-3'tje Liquigas in Poperinge
De tweede rit van het Circuit Franco-Belge is gewonnen door Jacopo Guarnieri. De Liquigas-sprinter ging in een massasprint in Poperinge zijn ploeggenoten Elia Viviani en Francesco Chicchi vooraf.
Roy Curvers reed in de 181 kilometer lange rit een tijdje in de aanval. Samen met Timothy Duggan, Sep Vanmarcke, Kevin Seeldrayers en Arnaud Labbe vormde de Skil-renner een kopgroep van vijf man.
Door zijn zege nam Guarnieri de leiderstrui over van de Brit Adam Blythe, die woensdag de eerste rit gewonnen had. De top drie van de etappe finishte samen met Ciolek en Paterski twee seconden vóór de rest van het peloton, waardoor de 23-jarige Italiaan de nieuwe leider is.
Liquigas deklasseert even alle andere sprinters, want de man uit hun treintje werd vijfde. Alleen Ciolek kon ihet bijbenen. Sterk staaltje van Liquigasquote:
Gewiss-praktijken zeg ik.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:13 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Liquigas deklasseert even alle andere sprinters, want de man uit hun treintje werd vijfde. Alleen Ciolek kon ihet bijbenen. Sterk staaltje van Liquigas
1 Jacopo Guarnieri (Ita) Liquigas-Doimo 4:15:49
2 Elia Viviani (Ita) Liquigas-Doimo
3 Francesco Chicchi (Ita) Liquigas-Doimo
4 Gérald Ciolek (Ger) Team Milram
5 Maciej Paterski (Pol) Liquigas-Doimo
6 Nikolas Maes (Bel) Quick Step 0:00:02
7 Jens Keukeleire (Bel) Cofidis, le Credit en Ligne
8 Sébastien Chavanel (Fra) Française Des Jeux
9 Klaas Lodewyck (Bel) Topsport Vlaanderen - Mercator
10 Stijn Neirynck (Bel) Topsport Vlaanderen - Mercator
11 Kenny Van Hummel (Ned) Skil - Shimano
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:21 schreef wimderon het volgende:
Vino gaat volgend jaar vol voor de Tour, waar Kreuziger lekker mag knechten:
Het grote Alexander Vinokourov-topic deel II
En terecht.quote:Wout Poels wil in 2011 grote ronde rijden
Gepubliceerd door elbosco op dinsdag 5 oktober 2010 om 07:52 (194x bekeken)
Wout Poels wil volgend seizoen deelnemen aan een grote ronde. Dat vertelde de renner van Vacansoleil tegen persbureau ANP. De Limburger is van mening dat hij na een goed WK klaar is voor het grote werk.
Poels maakte zijn debuut op een WK. Hij viel in positieve zin op. "De kramp schoot in de laatste ronde in mijn benen, ik was blij dat ik over de streep was," vertelde hij. "Tot twee ronden voor het einde kon ik met de besten mee. Ik ben net 23 en heb volgens mij toch wel iets laten zien", aldus de nog maar 23-jarige Poels. Volgend jaar hoopt hij op een debuut in een grote ronde.
Vacansoleil trok onder meer Riccardo Ricco aan om meer kans te maken op een uitnodiging. "Het lijkt mij in dat opzicht geen verkeerde keuze, maar het blijft afwachten. Natuurlijk ken ik zijn reputatie en hoor ik wel eens verhalen over hem. Maar ik oordeel niet zolang ik hem niet persoonlijk ken. Ik geef iedereen een kans."
en tours ook héquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:56 schreef No-P het volgende:
Emilia, Lombardije, Milaan-Turijn (en een zooi kleine wedstrijden), en dan is het zo'n beetje over dit seizoen.
Och ja, Parijs-Tours ook nog dit weekend.quote:
Gesink en misschien Mollama kunnen nog hoge ogen gooien in Italië.quote:'10 26/09 - 06/10 International Tour of Civilizations 2.2
'10 05/10 Memorial Frank Vandenbroucke 1.1
'10 07/10 Coppa G.Sabatini 1.1
'10 07/10 Paris-Bourges 1.1
'10 09/10 Giro dell'Emilia 1.HC
'10 10/10 G.P. Beghelli 1.1
'10 10/10 104th Paris - Tours 1.HC
'10 12/10 Nationale Sluitingprijs - Putte - Ka... 1.1
'10 13/10 Milano-Torino 1.HC
'10 14/10 Giro del Piemonte 1.HC
'10 16/10 104th Giro di Lombardia 1.HC
'10 17/10 Chrono des Nations 1.1
'10 28/10 - 31/10 Tour of Marmara 2.2
'10 04/11 - 07/11 Tour of Alanya 2.2
'11 16/01 Cancer Council Classic Nat.
'11 18/01 - 23/01 Tour Down Under PT
'11 23/01 - 01/02 16th Tour de Langkawi 2.HC
Zou het wel heel knap vinden, een week na dat loodzware wk en de lange reis terug.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Och ja, Parijs-Tours ook nog dit weekend.
Schema tot en met Januari.
[..]
Gesink en misschien Mollama kunnen nog hoge ogen gooien in Italië.
Parijs Tours weer voor Gilbert?
De jetleg is stukken minder als je tegen de klok invliegt. Geen idee waarom, maar het is wel zo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:14 schreef Beregd het volgende:
Gilbert vreest voor een jetlag, en velen met hem waarschijnlijk.
bron L1.nlquote:Ruygh derde in Memorial Frank Vandenbroucke
Rob Ruygh uit Valkenburg is als derde gefinisht in de Memorial Frank Vandenbroucke.
De Italiaan Elia Viviani won de wedstrijd. Ruygh ging er in de finale van de wedstrijd samen met Jakob Fuglsang vandoor. De Italiaan maakte de sprong naar de twee leiders en versloeg hun in de sprint. Het peloton strandde uiteindelijk op het achterwiel van Ruygh.
De voor Vacansoleil rijdende Ruygh is weer in vorm, nadat hij in de zomer twee maanden aan de kant stond vanwege een gebroken hand.
quote:Achtervolging heren:
1 Jack Bobridge (Australia) 0:04:17.495
2 Jesse Sergent (New Zealand) 0:04:17.893
3 Michael Hepburn (Australia)
4 Sam Bewley (New Zealand) Caught
quote:500 meter tijdrit dames
1 Anna Meares (Australia) 0:00:33.758
2 Kaarle Mcculloch (Australia) 0:00:34.780
3 Becky James (Wales) 0:00:35.236
4 Monique Sullivan (Canada) 0:00:36.238
5 Jenny Davis (Scotland) 0:00:36.416
6 Alison Shanks (New Zealand) 0:00:36.565
7 Anna Blyth (England) 0:00:36.807
8 Charline Joiner (Scotland) 0:00:37.539
9 Wendy Houvenaghel (Northern Ireland) 0:00:38.289
10 Mahitha Mohan (India) 0:00:38.788
11 Ch. Rameshwori Devi (India) 0:00:38.913
12 Heather Wilson (Northern Ireland) 0:00:40.189
13 Rejani Vijaya Kumari (India) 0:00:40.439
Voor de wegwedstrijd mannen heeft Greg Henderson zich afgemeld. Iemand enig idee of Cavendish, Wiggins en Evans wel meedoen?quote:1000 meter tijdrit mannen
1 Scott Sunderland (Australia) 0:01:01.411
2 Mohd Rizal Tisin (Malaysia) 0:01:02.768
3 Edward James Dawkins (New Zealand) 0:01:02.777
4 Myron Simpson (New Zealand) 0:01:03.449
5 Travis Smith (Canada) 0:01:03.656
6 Bernard Pierre Esterhuizen (South Africa) 0:01:04.421
7 Marc Ryan (New Zealand) 0:01:04.521
8 Callum Skinner (Scotland) 0:01:05.095
9 Singh O. Bikram(India) 0:01:07.911
10 Philip Lavery (Northern Ireland) 0:01:08.985
11 Rakesh Kumar (India) 0:01:09.229
12 Prince Hylem (India) 0:01:09.977
13 Adam Armstrong (Northern Ireland) 0:01:11.659
Cav wel Wiggins en Evans niet. Het is ook helemaal vlak dus perfect voor Cav.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:15 schreef Leatherface het volgende:
Baanwielrennen op de Commonwealth Games:
Voor de wegwedstrijd mannen heeft Greg Henderson zich afgemeld. Iemand enig idee of Cavendish, Wiggins en Evans wel meedoen?
Cam Meyer wint de puntenkoers, door het veld een keer of drie te lappen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:15 schreef Leatherface het volgende:
Baanwielrennen op de Commonwealth Games:
[..]
[..]
[..]
Voor de wegwedstrijd mannen heeft Greg Henderson zich afgemeld. Iemand enig idee of Cavendish, Wiggins en Evans wel meedoen?
Meyer was weer eens enorm aan het huishouden in de puntenkoers. Wel sneu voor die Awang, een hoop commentatoren, waaronder Chris Boardman, zeiden dat ie eigenlijk niet veel fout deed.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Cam Meyer wint de puntenkoers, door het veld een keer of drie te lappen.
De wegwedstrijd is slechts 160 kilometer lang en vlak volgens mij. Cav. zal de favoriet zijn, maar uitkomend voor het Isle of Man zal hij geen topploeg tot zijn beschikking hebben.
[ afbeelding ]
Ik weet verder dat o.a. Millar, Allan Davis en Michael Matthews aanwezig zijn en o.a. Renshaw, Henderson en Dean hebben afgezegd. Wiggins en Evans zijn ook niet aanwezig volgens mij.
quote:Stocking up at the airport....before heading off to muffin-free Europe. Piemonte & Lombardia to finish off a lonngggg season...
7:25 AM Oct 5th via mobile web
Kan me ook wel voorstellen dat die toe is aan vakantiequote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:15 schreef Bismarck het volgende:
Cadel Evans is inmiddels weer in Europa en zal nog de Ronde van Piemonte en de Ronde van Lombardije rijden.
[..]
Hij rijdt zeker alleen om zijn regenboogtrui nog even in een Cervélo-setting te laten zien?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:37 schreef Leatherface het volgende:
Hushovd rijdt dit seizoen nog de Ronde van Piemonte en de Ronde van Lombardije.
Hij neemt dus afscheid bij de Cervélo ploeg (als onafhankelijke sponsor) met een regenboogtrui om zijn schouders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of gaat hij knechten om Oscar Pujol aan de 25ste plaats te helpen?That's...Montgomery Clift, honey!
Dat zal het hem wel zijn, ja.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:05 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Hij rijdt zeker alleen om zijn regenboogtrui nog even in een Cervélo-setting te laten zien?
Zo ziet Herbert hem ook nog steeds.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:43 schreef Sautor het volgende:
En toch zie ik Hushovd nog steeds als die jongen die in zijn eerste Tour langs de kant van de weg lag met krampen en van gekkigheid niet meer wist hoe die moest fietsen.
klopt, normaal had hij een operatie gepland, maar wegens regenboogtrui is het programma gewijzigd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat zal het hem wel zijn, ja.
Hushovd wil schijnbaar onder zijn contract bij Garmin uit en naar Team Pegasus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:37 schreef Leatherface het volgende:
Hushovd rijdt dit seizoen nog de Ronde van Piemonte en de Ronde van Lombardije.
Hij neemt dus afscheid bij de Cervélo ploeg (als onafhankelijke sponsor) met een regenboogtrui om zijn schouders.
Daarom zei ik het ook eigenlijkquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:12 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Zo ziet Herbert hem ook nog steeds.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:05 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Hij rijdt zeker alleen om zijn regenboogtrui nog even in een Cervélo-setting te laten zien?
"Kijk mij eens in de regenboogtrui er keihard afgereden worden op de Madonna del Ghisallo''De Giro del Piemonte zou hij nog kunnen winnen, zo zwaar is die niet. En met het nieuwe parcours van de GDL.. als er niet gekoerst wordt op de Ghisallo en die nieuwe klim direct daarna zijn er met dat lange vlakke stuk voor het laatste klimmetje best mogelijkheden voor een sprint met een behoorlijk grote groep (dat was het vorig jaar al geworden als Gilbert niet weg was weggeknald en Samu er niet naar toe was gereden).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of gaat hij knechten om Oscar Pujol aan de 25ste plaats te helpen?
Reactie van Charles Wegelius:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:08 schreef ItaloDancer het volgende:
Coppa Sabatini
1. Riccardo Riccò (Vacansoleil)
2. Marco Marcato (Vacansoleil)
3. Leonardo Bertagnolli (Androni Diquigiovanni)
4. Giovanni Visconti (Isd Neri)
5. Staf Scheirlinkx (Omega Pharma Lotto)
6. Domenico Pozzovivo (Colnago CSF)
7. Davide Appollonio (Cervelo)
8. Alexandre Botcharov (Katusha)
9) Simone Stortoni (Colnago CSF)
10) Alessandro Bertolini (Androni Diquigiovanni)
quote:Always nice to see Ricco winning. Just what cycling needs at the moment.
In koersopzicht is het misschien goed als Hushovd niet naar Garmin gaat. Anders zou je met Haussler, Farrar en Hushovd wel veel kapiteins op een schip hebben voor de voorjaarsklassiekers en de sprints.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hushovd wil schijnbaar onder zijn contract bij Garmin uit en naar Team Pegasus.
Zie hier
Dat compenseert wel een en ander, maar het is voor Garmin wel een aderlating. Kwaliteit die plots aan hun neus voorbijgaat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:26 schreef Eye4 het volgende:
Er schijnt wel een geldbedrag richting Garmin te gaan in het geval dat Hushovd naar Pegasus verkast. Dan is volgens mij toch iedereen blij.
Volgens mij is dat wel vaker gebeurd, kan me nog een gevalletje Wiggins herinneren vorig jaar.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat compenseert wel een en ander, maar het is voor Garmin wel een aderlating. Kwaliteit die plots aan hun neus voorbijgaat.
Het schept bovendien misschien een ongunstig precedent.
quote:Ricco also has Dutchman Johnny Hoogerland on his side, racing for a Dutch team, so if he beats out Gesink either this Saturday or next, look for some enterprising Hollander to lure him in a locked room with Mark Van Bommel for a few minutes.
quote:You Might Also Be Interested To Know...
What's that funny smell? I thought Ricco was back in the team bus? Ah, right, it's Stefan Schumacher. Or, no, wait, it's SELLLAAAAHH!! Or hey, was that Andrei Kashechkin that just walked by? In a Lampre kit? Ah, Italian racing...
The peloton's best name will be here. I speak, of course, of Davide Ricci Bitti. Pronounce the first name properly, three syllables, and accent the penultimate syllables in each case, and the whole thing is just beautiful. Second prize goes to Fabrice Piemontesi. Ah, Italian racing...
RAI laat het straks om 17:30 zienquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gemist![]()
The Condor of Varsseveld
Heb je een link?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:44 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
RAI laat het straks om 17:30 zien
Die link eerder in het topic, maar je moet een italiaanse ip hebben zie ik net. http://www.raisport.rai.i(...)e8-a684-fd3430493964quote:
Voor de ProTour ranking telt alleen Lombardije nog voor.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:53 schreef Pedroso het volgende:
Telt deze ook mee voor de UCI ranking ?
Nee, is geen ProTour, maar wel van de hoogste categorie in de Europe Tour. Daarnaast stond er gewoon een heel goed deelnemersveld aan de start.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:53 schreef Pedroso het volgende:
Telt deze ook mee voor de UCI ranking ?
quote:Cavendish ontevreden over contract
Uitgegeven: 9 oktober 2010 15:23
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2010 15:27
AMSTERDAM - Mark Cavendish is gefrustreerd over het uitblijven van een nieuwe aanbieding van zijn werkgever HTC-Columbia. Het huidige contract van de Britse sprinter loopt eind volgend jaar af.
© AFP"Er is geen bereidwilligheid van het team, geen premies, niets", zei Cavendish. "Ik voel mij een beetje misbruikt als je ziet wat ik heb bereikt. Ik fiets onder de voorwaarden van het contract dat ik een paar jaar geleden ondertekende."
De 25-jarige Cavendish beweert verder geen problemen met zijn collega's of andere medewerkers van het team te hebben.
"Maar met de druk en het normale leven dat ik heb verloren, zou daar best wat tegenover mogen staan", zegt de sprinter tegen de BBC. "Ik ben teleurgesteld dat dat niet zo is."
Geruchten
De kritiek van Cavendish zorgt ervoor dat de geruchten over een vertrek naar het Britse Team Sky weer aanwakkeren. Vorig jaar wees hij de flirt van deze formatie nog van de hand.
Cavendish is met vijftien ritzeges de meest succesvolle Britse coureur in de geschiedenis van de Tour. Dit jaar zegevierde hij vijf keer in de Ronde van Frankrijk en was het in de Ronde van Spanje, inclusief de winst van Columbia in de ploegentijdrit, viermaal raak.
Ok, dank je. Zou mooi zij als ie daar ook kort rijdt (top 3), maakt dan waarschijnlijk een klein sprongetje en komt richting top 3.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:54 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Voor de ProTour ranking telt alleen Lombardije nog voor.
quote:1) Robert Gesink (Rabobank) 4h49'14" 40,570 km/h
2) Daniel Martin (Garmin Transitions) m.t.
3) Michele Scarponi (Androni Giocattoli Serramenti Pvc Diquigiovanni) a 1”
4) Alexandr Kolobnev (Team Katusha) a 9”
5) Vincenzo Nibali (Liquigas) a 11”
6) Domenico Pozzovivo (Colnago Csf Inox) a 13”
7) Jerome Coppel (Saur Sojasun) a 16”
8) Xavier Tondo Volpini (Cervelo Test Team) a 24”
9) Riccardo Riccò (Vacansoleil) a 40”
10) Patrik Sinkewitz (Isd Neri) a 50”
Had meer van Ricco verwacht eigenlijk. Dan Martin goed bezig, groeit ook langzaam uit tot toprenner.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:18 schreef TheArt het volgende:
Nu ook echt met tijdsverschillen (en wat een verschillen zeg voor alleen de slotklim):
[..]
Dat tegenvallend. 9e geworden op 40 seconde. Het kan niet elke keer raak zijn. Geen koekenbakkers die hier voorin meereden.quote:
Ik vind 40 seconden veel voor een Ricco op een Riccoklim...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat tegenvallend. 9e geworden op 40 seconde. Het kan niet elke keer raak zijn. Geen koekenbakkers die hier voorin meereden.
Heb de wedstrijd niet gezien, dus is lastig oordelen. Wellicht had hij pech, heeft hij het laten lopen, krachten al verschoten, etc...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind 40 seconden veel voor een Ricco op een Riccoklim...
Machtig eindschot hoor. Ziet er allemaal prima uit. Zo pakt hij toch nog wat mooie overwinningen dit jaar. Al met al vind ik dat hij dit jaar meer heeft gepresteerd dan de Vlaamse held van den Broeck.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:47 schreef DeeBee het volgende:
Haha, die 'YESSSSS!!!' die je nog net hoort als hij uit beeld rijdt na de finish.
Z'n sprint ziet er zelfs best acceptabel uit qua snelheid hier, voor het strijkijzer dat hij is (ook volgens zichzelf)!
Wel een held hoorquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:27 schreef TheArt het volgende:
Robert wint weer![]()
![]()
1 - Gesink
2 - Dan Martin
3 - Scarponi
4 - Kolobnev
5 - Nibali
6 - Pozzovivo
Hij zal ook in de Tour wel vol voor z´n kans willen gaan. Het zou leuk zijn als ´n Nederlander een keer een grote ronde wint en wat dat betreft kan hij beter z´n kaarten op de Vuelta zetten. De periode ligt hem, het parcours doorgaans ook en volgend jaar zijn er wat kleppers sowieso niet bij. Ik zie bv. Contador en Mosquera niet meedoen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wel een held hoor. Volgend jaar moet hij zeker de Vuelta rijden. Hij is goed in het najaar en het ligt hem wel volgens mij
Inderdaad, zou gewoon heel erg mooi zijn als een Nederlander een keer een grote ronde wint. En dan zou ik als ik Gesink was mijn kaarten op de Vuelta zettenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zal ook in de Tour wel vol voor z´n kans willen gaan. Het zou leuk zijn als ´n Nederlander een keer een grote ronde wint en wat dat betreft kan hij beter z´n kaarten op de Vuelta zetten. De periode ligt hem, het parcours doorgaans ook en volgend jaar zijn er wat kleppers sowieso niet bij. Ik zie bv. Contador en Mosquera niet meedoen.
Ik heb makkelijk praten, maar kiezen tussen zeg maar 50% kans op een overwinning in de Vuelta en 50% kans op een plek 3 tot 6 in de Tour... Dan kun je misschien best ´n jaartje je kaarten op de Vuelta zetten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, zou gewoon heel erg mooi zijn als een Nederlander een keer een grote ronde wint. En dan zou ik als ik Gesink was mijn kaarten op de Vuelta zetten.
Een Nibali is ook echt wel een klasbak maar volgens mij hoeft Gesink daar niet voor onder te doen in vorm.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:35 schreef TheArt het volgende:
Johnny 12e![]()
Wout Poels 16e en Rob Ruijgh 18e. Ook zeer knap
Denk je? Lijkt wat voor de explosievere types, al werd Gesink al 5e ofzo toen hij voor mijn idee nog wat minder explosief was dan nu.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:28 schreef DutchSL het volgende:
Het blijft jammer dat hij vorig jaar geblesseerd was voor de Waalse Pijl en dit jaar iets minder in vorm was na de crash in het Baskenland, want daar kan hij denk ik net zo goed winnen.
Contract dat eind volgend jaar pas afloopt en nu al aan het zeiken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:55 schreef TheArt het volgende:
Even een ander berichtje tussendoor:
...
Mark Cavendish is gefrustreerd over het uitblijven van een nieuwe aanbieding van zijn werkgever HTC-Columbia. Het huidige contract van de Britse sprinter loopt eind volgend jaar af.
...
Hij moest op de voorlaatste beklimming al passen en kwam op hangen en wurgen weer terug.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb de wedstrijd niet gezien, dus is lastig oordelen. Wellicht had hij pech, heeft hij het laten lopen, krachten al verschoten, etc...
Johnny deed nog prima werk nadat ze teruggepakt waren, het beste dat ik hem dit jaar gezien heb ongeveer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef wimderon het volgende:
Martin dus bijna de hele slotklim voor zijn rekening genomen nadat Hoogerland zich op kant zette.
quote:1 12 DAVIS Allan AUS 3:49:48 43.864
2 90 ROULSTON Hayden NZL " "
3 107 MILLAR David SCO " "
4 17 SUTTON Christopher AUS 3:49:52 +0:04
5 84 McCANN David NIR 3:49:59 +0:11
6 31 ROLLIN Dominique CAN 3:50:10 +0:22
7 50 CAVENDISH Mark Simon IOM 3:50:47 +0:59
8 89 McCAULEY Gordon NZL 3:50:57 +1:09
9 129 ROWE Luke WAL 3:52:37 +2:49
10 87 BAUER Jack NZL " "
11 27 BELL Zach CAN 3:52:42 +2:54
12 79 CRAVEN Dan NAM 3:54:08 +4:20
13 104 FENN Andrew SCO " "
14 33 DOWSETT Alex ENG " "
15 85 ARMSTRONG Adam NIR " "
16 80 HOFFMANN Erik NAM " "
17 95 RABIE Johann RSA " "
18 126 ESPOSTI Paul WAL " "
19 30 ROUTLEY Will CAN 3:54:11 +4:23
20 38 McLAUGHLIN James GGY " "
21 108 OLIPHANT Evan SCO 3:54:36 +4:48
22 28 PAPILLON Arnaud CAN " "
23 127 LLOYD Rhys WAL " "
24 83 LAVERY Philip NIR 3:54:46 +4:58
25 29 ROTH Ryan CAN 3:55:05 +5:17
26 25 LOVELL Gregory BIZ 3:55:12 +5:24
27 37 HORTON Tobyn GGY " "
28 78 LINCOLN Yannick MRI " "
29 59 SPENCE Christian JEY 3:55:15 +5:27
30 96 THOMSON Jay Robert RSA " "
31 42 WILLIAMS Geron Oliver GUY 3:57:10 +7:22
32 21 MATTHEWS Darren BAR " "
33 99 BYUKUSENGE Nathan RWA " "
34 68 MAT AMIN Mohd Shahrul MAS " "
35 118 ABRAHAM Emile TRI " "
36 71 SALLEH Mohd Harrif MAS " "
37 54 ROCHE Andrew Brian IOM " "
38 35 ROWSELL Erick ENG " "
39 81 DOWNEY Sean NIR " "
40 92 HUNTER Robert RSA " "
41 93 IMPEY Daryl RSA " "
42 70 RUSLI Amir Mustafa MAS " "
43 128 APPLEBY Dale WAL " "
44 34 FROOME Chris ENG " "
45 32 YATES Simon ENG 3:57:14 +7:26
46 22 ARANA Edgar Nissani BIZ 4:06:14 +16:26
47 36 GOSSELIN Josh GGY " "
48 45 KUMAR Sandeep IND " "
49 47 SINGH Atul Kumar IND " "
50 58 OVENDEN Robin JEY " "
51 102 RUHUMURIZA Abraham RWA " "
52 114 WIJERATHNA Laxmen SRI " "
Met een groepje weg neem ik aan? Bijna 3 minuten verschil in een top 10 is wel een heel erg groot verschil voor een massasprint.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:59 schreef MarijeH het volgende:
Allan Davis heeft de wegwedstrijd bij de Commonwealth games gewonnen. Hij versloeg Hayden Roulston (Nieuw-Zeeland) en David Millar (Schotland) in de groepssprint.
Uitslag:
[..]
Ja dat klopt. Dat bedoelde ik met "groepssprint". Misschien niet het goede woord.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Met een groepje weg neem ik aan? Bijna 3 minuten verschil in een top 10 is wel een heel erg groot verschil voor een massasprint.
quote:11/10/10 -
Wielrennen
Robert Gesink niet in Lombardije
Na een val van zijn vader in de Bart Brentjens Challenge keert Robert Gesink terug naar Nederland.
Na zijn overwinning in de GP Emilia, afgelopen zaterdag, was Robert Gesink een van de favorieten voor de Ronde van Lombardije. Toch gaat de Achterhoeker daar niet van start. Bij de gisteren verreden Bart Brentjens Challenge is de vader van Gesink dermate gevallen dat hij nu in het ziekenhuis in Maastricht verblijft. Nadat Gesink op de hoogte werd gebracht van het voorval, heeft hij besloten direct vanuit Italië naar Nederland terug te keren.
Maandagochtend heeft Gesink besloten niet te starten in de Ronde van Lombardije, aanstaande zaterdag. De ploegleiding maakt later deze week de ploeg bekend die de koers van de vallende bladeren onder de wielen gaat nemen.
Zeker als je zo vroeg al beslist om niet te gaan.quote:
zou ik ook denken jaquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:44 schreef Zwansen het volgende:
Als het niet levensbedreigend is kan ie toch over een paar dagen weer terug gaan?
Misschien heeft de UCI hem geadviseerd om over de werkelijke reden te zwijgen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zeker als je zo vroeg al beslist om niet te gaan.
Je hebt gelijk. Ik lees net dat het zeer ernstig is. Begrijpelijk dus.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:24 schreef El_Bassie het volgende:
Niet kies om hier zoveel over te speculeren. Hij gaat vast niet terug omdat zijn vader zijn arm gebroken heeft.
Davis sprong in de laatste kilometers nog knap naar de kopgroep toequote:Op zondag 10 oktober 2010 22:02 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Dat bedoelde ik met "groepssprint". Misschien niet het goede woord.
Bwah, Davis had in dat achtervolgende groepje al een tijdje in de wielen gezeten omdat ze Sutton vooraan al mee hadden, vrij logisch dat hij de moegestreden Cavendish, Rollin en McCauley die aan het achtervolgen waren dan lost. Was wel knap dat hij er nog bij kwam, al werd er ook wel wat gespeculeerd bij momenten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Davis sprong in de laatste kilometers nog knap naar de kopgroep toe, Cavendisch reed hij finaal uit het wiel. Erg knap
Geweldigquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:17 schreef Ericr het volgende:
!
Bewegende beelden van de Rasmussen-act, zijn vrouw vroeg nog naar zijn where-abouts na de show.
Financiële deugdelijkheid en dopinggerelateerde regels vermoed ik.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:27 schreef Beregd het volgende:
wat is dat, algemene waarden van de UCI?
Inderdaadquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Financiële deugdelijkheid en dopinggerelateerde regels vermoed ik.
Maar die persoon heeft de CQranking database gebruikt en de UCI zal haar eigen rekensommetjes er op los laten. De rider values in beide databases zijn niet gelijk. In de CQ ranking is bijvoorbeeld Contador de best geklasseerde renner, maar in de UCI ranking is dat Joaquim Rodriguez. De exercitie geeft wel een zekere voorspellende waarde, maar meer ook niet.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:12 schreef Steven184 het volgende:
Nu heeft iemand op een ander forum met de rider values berekend door CQranking op basis van hoe de UCI het zou gaan berekenen een ranglijst gemaakt van de ploegen:
*[knip]*
De rider values wordt op een volkomen andere manier berekend, en is dus weer anders dan de CQranking en de UCI ranking, en gaat ook over de waarde die de ploeg volgend jaar heeft (de punten van Menchov verdwijnen op die ranking dus voor Rabobank, omdat hij weg gaat, de punten van LL Sanchez komen er dan dus weer bij).quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:58 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Maar die persoon heeft de CQranking database gebruikt en de UCI zal haar eigen rekensommetjes er op los laten. De rider values in beide databases zijn niet gelijk. In de CQ ranking is bijvoorbeeld Contador de best geklasseerde renner, maar in de UCI ranking is dat Joaquim Rodriguez. De exercitie geeft wel een zekere voorspellende waarde, maar meer ook niet.
In de worldranking van de UCI heeft Rodriguez 551 punten, in de CQranking 2025 punten. Maar ik begrijp uit je post dat er nog een derde methode is?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De rider values wordt op een volkomen andere manier berekend, en is dus weer anders dan de CQranking en de UCI ranking, en gaat ook over de waarde die de ploeg volgend jaar heeft (de punten van Menchov verdwijnen op die ranking dus voor Rabobank, omdat hij weg gaat, de punten van LL Sanchez komen er dan dus weer bij).
Ik drukte me verkeerd uit. De UCI heeft in mei een document naar buiten gebracht waar de puntentelling in stond waar de rider values op gebaseerd zijn. De website CQranking heeft (waarschijnlijk met hun bestaande database) uitgerekend wat de waardes zijn van renners op basis van die nieuwe puntentelling. Het kan natuurlijk zijn dat de UCI later nog heeft besloten om die puntentelling te wijzigen, maar dit lijkt voorlopig de top-150:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:23 schreef Bismarck het volgende:
[..]
In de worldranking van de UCI heeft Rodriguez 551 punten, in de CQranking 2025 punten. Maar ik begrijp uit je post dat er nog een derde methode is?
Als de rider values op een volkomen andere manier wordt berekend dan CQ of UCI, wat voor zin heeft het dan om met de rider values van CQranking een samenstelling te maken? Dan heeft het hooguit een voorspellende waarde, zie mijn post hierboven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor Vacansoleil zijn het dus Feillu, Carrara, Marcato, Riccò, Bozic, Devolder en Leukemans die goed scoren. Op zich hebben ze Mosquera dus niet nodig om hoog te eindigen in de ploegenranking.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:29 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik drukte me verkeerd uit. De UCI heeft in mei een document naar buiten gebracht waar de puntentelling in stond waar de rider values op gebaseerd zijn. De website CQranking heeft (waarschijnlijk met hun bestaande database) uitgerekend wat de waardes zijn van renners op basis van die nieuwe puntentelling. Het kan natuurlijk zijn dat de UCI later nog heeft besloten om die puntentelling te wijzigen, maar dit lijkt voorlopig de top-150:Dit dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor Vacansoleil zijn het dus Feillu, Carrara, Marcato, Riccò, Bozic, Devolder en Leukemans die goed scoren. Op zich hebben ze Mosquera dus niet nodig om hoog te eindigen in de ploegenranking.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
Het wonderlijke is ook dat hij het merendeel pas na zijn 35e won.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:55 schreef Bismarck het volgende:
Winnaar van maar liefst 54 (!!!) etappes in de ronde van Venezuela.
niet gelezen over Gesink?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:20 schreef Bismarck het volgende:
Rabobank volgens cyclingstartlists.com met 6 renners aan de start.
151 ARDILA CANO Mauricio Alberto
152 LANGEVELD Sebastian
153 KOZONTCHUK Dmitry
155 MARTENS Paul
156 MOLLEMA Bauke
158 VAN WINDEN Dennis
Gesink ontbreekt en verder? Of zouden zij sowiezo maar met 7 aan de start staan. Of is Cyclingstartlists niet up to date? Cofidis en Astana staan ook met 7 renners, Ag2R met 6.
Goed voorbereidend werk ook.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:05 schreef wimderon het volgende:
In feite gewoon één lange demarrage tot aan de streep. Echt weg komt hij nooit, maar Bertagnolli en Breschel zijn ook kapot.
Veertiende in de groep die op 4 seconden van het eerste trio binnenkwam, waarvan Pozzato op de vierde plek de beste finisher was.quote:
quote:Wielrenners staken in Ronde van Lombardije
CHERASCO - De start van de Ronde van Lombardije zal zaterdag tijdelijk worden ontregeld vanwege een rennersstaking. Dat meldden verscheidene media donderdag.
De renners grijpen de najaarsklassieker aan om te protesteren tegen uitspraken van dopingaanklager Ettore Torri.
De medewerker van het Italiaans olympisch comité CONI haalde eerder hard uit naar de wielerwereld. Volgens hem gebruiken alle renners in het profpeloton verboden middelen.
Gilbert
Phillipe Gilbert maakte de stakingsplannen donderdag na zijn overwinning in de Ronde van Piemonte bekend.
''Waarschijnlijk vertrekken we in Milaan tien minuten later. Het is een goed idee dat we een daad stellen. We kunnen deze uitspraken niet zomaar naast ons neerleggen'', aldus de Belg, die in Lombardije tot de favorieten wordt gerekend.
no shit, sherlockquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:10 schreef Leatherface het volgende:
Gilbert lijkt me wel weer de topfavoriet voor morgen.
Geweldige bergquote:'Zoncolan weer in Giro d'Italia'
Uitgegeven: 14 oktober 2010 18:02
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2010 18:02
AMSTERDAM - De Monte Zoncolan wordt volgend jaar weer opgenomen in het routeschema van de Giro d’Italia. Het is de vierde keer in negen edities dat de karavaan de berg in Friuli-Venezia Giulia aandoet.
© ANPDat blijkt uit een artikel in La Gazzetta dello Sport, waarover Cyclingnews bericht. De rit met aankomst op de Zoncolan zou verreden worden op zondag 22 mei, zeven dagen voor de laatste etappe.
De col werd in 2003 voor het eerst bedwongen, toen met Gilberto Simoni als winnaar. De Italiaan herhaalde zijn triomf in 2007 en dit jaar maakte Ivan Basso het zegegebaar op de Zoncolan.
De Giro gaat volgend jaar op zaterdag 7 mei van start in Turijn en eindigt op zondag 29 mei met een individuele tijdrit in Milaan. Het volledige routeschema wordt op zaterdag 23 oktober bekendgemaakt.
Slimme aankoop. Kan best een waardige opvolger worden van het Duitse trio Schumacher (ahum), Martens en Wagner. Stuk voor stuk bij Skil-Shimano opengebloeid en daarna naar een PT-ploeg gegaan.quote:Skil-Shimano contracteert Martin Reimer
Skil-Shimano heeft met het aantrekken van de Duitser Martin Reimer het team voor het komende seizoen compleet.
Martin Reimer debuteerde in 2009 bij Cervélo in het profpeloton en maakte direct indruk door het veroveren van de nationale titel bij de elite-renners. In hetzelfde jaar gaf hij met een derde plaats in het eindklassement zijn visitekaartje af in de Tour of Britain en finishte hij als negende in Parijs-Tours. Dit seizoen was Reimer dicht bij een overwinning in de tweede etappe van het Criterium du Dauphiné Libéré waarin hij als tweede eindigde. De 23-jarige renner uit Freiburg kan goed uit de voeten in de klassiekers en heeft ook een snel eindschot. Reimer verwacht dan ook samen met de andere klassiekerrenners van Skil-Shimano én met de renners in het treintje voor de sprints, komend seizoen mooie resultaten neer te kunnen zetten. De nog jonge Duitser koos bewust voor Skil-Shimano omdat de filosofie van de ploeg hem aanspreekt en vanwege de duidelijke en uitgestippelde planning van wedstrijden en gerichte trainingen. Reimer is de vijfde Duitse renner in het Skil-Shimano team.
Spekenbrink is blij met het aantrekken van Reimer en Sprick, die vorige week een contract tekende. “We hebben veel vertrouwen in de ploeg voor komend seizoen”, vertelt hij. “Ik kan wel zeggen dat we op papier het sterkste team hebben dat we tot nu toe op de been hebben gebracht. We hebben met het aantrekken van de Duitser Marcel Kittel, de Fransen Thomas Bonnin en Thomas Damuseau en de Nederlander Ronan van Zandbeek geïnvesteerd in internationaal talent en verder is het team versterkt met Johannes Fröhlinger, Roger Kluge en onze laatste twee aanwinsten Sprick en Reimer. Tenslotte hebben we de contracten van doorgebroken renners zoals Tom Veelers, Mitchell Docker en Alexandre Geniez en van de vaste waarden binnen het team verlengd. We hebben hierbij vooral gekeken naar het feit of renners zich in onze ploeg verder kunnen verbeteren én of ze binnen de filosofie van het team passen.” Het Skil-Shimano team telt in 2011 23 renners.
Skil-Shimano Cycling Team 2011: Tom Veelers, Koen de Kort, Albert Timmer, Roy Curvers, Robin Chaigneau, Kenny van Hummel (allen Nederland), Thierry Hupond, Alexandre Geniez, Yann Huguet (Frankrijk), Simon Geschke (Duitsland), Feng Han, Cheng Ji (China), Bert De Backer (België), Mitchell Docker (Australië), Yukihiro Doi (Japan).
Nieuwkomers: Thomas Damuseau, Thomas Bonnin, Matthieu Sprick (Frankrijk), Johannes Fröhlinger, Roger Kluge, Marcel Kittel, Martin Reimer (Duitsland), Ronan van Zandbeek (Nederland).
http://www.skilcyclingteam.com/index.php?table=nieuws&ID=1094
sporza is altijd enthousiast hoor over Gesinkquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:31 schreef Szura het volgende:
Gesink had hem en die rukkers van Sporza wel de mond gesnoerd
quote:Dopingzondaar Di Luca mag opnieuw koersen
Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft vrijdag de schorsing van de 34-jarige Italiaanse wielrenner Danilo Di Luca (Team Geox) met negen maanden en zeven dagen ingekort waardoor de renner met onmiddellijk ingang opnieuw in competitie mag treden. Dat stond vrijdag te lezen in de Italiaanse toonaangevende sportkrant La Gazzetta dello Sport.
In februari schorste het CONI Di Luca voor twee jaar wegens zijn positieve controle op CERA, EPO van de derde generatie, tijdens de Ronde van Italië 2009. De renner werd bovendien veroordeeld tot het betalen van een boete van 280.000 euro.
Door de schorsing zou Di Luca aan de kant staan tot 21 juli 2011, maar het CONI gaf hem strafvermindering voor zijn bereidwillige medewerking tijdens het onderzoek. Dankzij de hulp van Di Luca konden er in Italië heel wat invallen bij andere dopingzondaars gehouden worden.
'Ik heb geen namen genoemd'
'Ik heb er voor gekozen om het wielrennen te helpen, niet om achter andere renners aan te gaan. Ik heb geen namen van renners genoemd, enkel bepaalde dopingtechnieken uit de doeken gedaan. Mijn bekentenissen dienen om jongeren te helpen.'
'Hoewel het seizoen praktisch voorbij is, kan ik eindelijk terug mijn job uitoefenen en op zoek gaan naar een team. Ik ben het afgelopen anderhalf jaar blijven trainen', aldus een gelukkige Di Luca.
De Cauwer niet echt volgens mij.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:46 schreef franklop het volgende:
[..]
sporza is altijd enthousiast hoor over Gesink
quote:kennyvanhummel
Damned! The jury took my victory today! A flat tire, the mechanic struggled and I had to come back behind the (cont) http://tl.gd/6hkk1p
Lekker systeem dus. Scarponi heeft ongeveer in zn eentje alles bij elkaar gereden, maar vertrekt volgend jaar. Dan heeft zo'n team toch helemaal niks te zoeken in de Tour.quote:Androni Giocatolli mag in 2011 deelnemen aan alle drie de grote ronden. De Italiaanse formatie heeft dat volgens Cicloweb te danken aan de tweede plaats van Michele Scarponi in de Ronde van Lombardije, waardoor de ploeg zich verzekerde van een 17e plaats in het eindklassement van de wereldranglijst. Dankzij afspraken tussen de UCI en organisatoren van de drie grote ronden is de ploeg nu verzekerd van startrecht.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:12 schreef DutchSL het volgende:
Sella en Vicioso komen de ploeg versterken en wellicht halen ze Rebellin wel terug
Leuk voor hem. Zegt ook wel wat over het niveau.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:59 schreef The_Hives het volgende:
en weer een etappeoverwinning voor Kenny. Wraak voor gister
ik doe alleen aan scorebord journalistiekquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:44 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Leuk voor hem. Zegt ook wel wat over het niveau.
quote:Sastre to ride three Grand Tours again
Geox confident over Tour de France invitation
Carlos Sastre will take part in the three Grand Tours again in 2011, Geox team manager Mauro Gianetti told Cyclingnews at the launch of the Tour de France in Paris. This is provided his new team will be selected for the Grande Boucle, since participation criteria remain to be finalised.
After finishing eighth at the Giro d'Italia, 20th at the Tour de France and eighth at the Vuelta a Espana, Sastre is up for three Grand Tours again. "He wants to do all three," Gianetti said. "Last year he had a long pause after the Tour de France. He won't stop as long and he might work a bit less at training and race more." Even though he completed three Grand Tours last year, Sastre only had 72 days of racing.
Geox will have two captains with Sastre and Denis Menchov. "It's interesting to have two riders of this level. They get on well," Gianetti added. "But we will wait for the launch of the Giro d'Italia to figure out the race program for Menchov and the other riders."
Gianetti admitted he's got no guarantee of taking part in the biggest races next year following the discrete showing of Footon-Servetto in 2010. "We have to see if the new UCI rules are accepted or not, if our team gets a licence for racing in the first division or not, or if the old rules are followed," said the Swiss manager.
Geox might might end up being one of the teams applying for wildcard entries for racing. "We truly hope to be there with the two leaders we have," Gianetti insisted.
"We have a Tour de France winner and someone who has made the podium this year. Without the strike on stage two to Spa (when Fabian Cancellara got the whole bunch to wait for Andy Schleck - ed.), Menchov would have even won the 2010 Tour de France! With the young team we had this year, we've showed abilities to create spectacle and it has become a big team for next year."
November ergensquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:52 schreef rubbereend het volgende:
Wanneer wordt bekend wie in de pro tour komen?
bron L1.nlquote:Grondlegger Amstel Gold Race overleden
Herman Krott, de oprichter van de Amstel Gold Race, is op 79-jarige leeftijd is overleden. De Amsterdammer nam in 1966 het initiatief tot de koers, die zou uitgroeien tot Nederlandse enige wielerklassieker voor profs.
De afgelopen jaren was hij niet meer actief in de wielersport. Wel was hij elk jaar als eregast aanwezig in de koers. Het overlijden van Krott werd bekendgemaakt door de nationale wielerbond.
De eerste Gold Race werd op Koninginnedag 1966 verreden tussen Breda en Meerssen. Winnaar werd de Fransman Jean Stablinski.
Privéprojectje? Ik dacht dat ze door Arcelor Mittal gesponsord zouden worden...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Luxemburg van de Schlecks heeft eindelijk een naam, namelijk Pro Team Luxembourg (beetje).
Geen echte sponsor, aangezien het meeste geld van een Luxemburgse miljardair komt.
Wat een naam.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Luxemburg van de Schlecks heeft eindelijk een naam, namelijk Pro Team Luxembourg (beetje).
Geen echte sponsor, aangezien het meeste geld van een Luxemburgse miljardair komt.
quote:Patrick Lefevere: "Ik ben hoopvol voor 2012"
Patrick Lefevere en Quick-Step blijven voorlopig tot eind 2011 in het peloton. De manager van Quick-Step werkt hard om ook daarna nog in het peloton te blijven. "Het waren slopende weken, maar ik ben dicht bij een doorbraak", zegt Lefevere.
Lefevere is nog altijd op zoek naar een sponsor om ook in 2012 in het peloton te blijven. "Ik ben de laatste maanden niet veel aanwezig geweest bij de wedstrijden, maar dat betekent niet dat ik heb stilgezeten."
"Ik heb keihard gewerkt aan de toekomst en het waren slopende weken", zegt de manager van Quick-Step aan Sporza. "Bij enkele dossiers ben ik dicht bij een doorbraak. Ik heb nog geen ja gekregen, maar ik ben wel hoopvol voor de toekomst."
"Ik wil het vel van de beer niet verkopen voor de beer geschoten is", zegt Lefevere. "Maar als we in 2012 toch niet kunnen doorgaan, dan zal het alvast niet aan mij liggen."
quote:Ik zag volgens mij al ergens vorige week voorbij komen dat Rabobank tot 2016 doorging met sponsoring.Op woensdag 20 oktober 2010 16:42 schreef rubbereend het volgende:
Rabobank zou volgens mij ook al deze winter aangeven of het lopende contract verlengd zou gaan worden.
quote:JA volgens mij loopt tot dan het contract maar ik hoorde een tijd geleden dat ze deze winter al wilde laten weten wat ze na die periode gingen doen om zo de ploeg de ruimte te geven lange termijn beslissingen te kunnen nemen met contract verlengingen en dergelijke.Op woensdag 20 oktober 2010 16:55 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik zag volgens mij al ergens vorige week voorbij komen dat Rabobank tot 2012 doorging met sponsoring.
quote:Tot 2012 gaan ze sowieso door, maar er zijn al geruchten dat ze nog 2 of 4 jaar langer sponsor blijven.Op woensdag 20 oktober 2010 16:55 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik zag volgens mij al ergens vorige week voorbij komen dat Rabobank tot 2012 doorging met sponsoring.
quote:Rabobank door met wielerploeg
Uitgegeven: 15 oktober 2010 17:23
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2010 17:36
AMSTERDAM - Diverse bronnen rond de Rabobank-wielerploeg melden dat Rabobank als sponsor haar eind 2012 aflopende contract in elk geval met twee jaar zal verlengen.
© ANP
Gesproken wordt over een optie voor de twee jaar daarna. Momenteel loopt bij Rabobank een intern onderzoek naar het effect van de ploeg en of de ploeg moet worden voortgezet, ook na 2016.
Een afweging daarbij is dat het team na jaren opleiden van renners, nu eindelijk zoete vruchten plukt. Met Robert Gesink, Lars Boom en Bauke Mollema heeft de ploeg renners uit eigen stal die een grote rol spelen in de klassiekers en kunnen gaan spelen in de grote ronden.
Knebel
Directeur van de Rabobank-wielerploeg Harold Knebel wil de geluiden rondom de ploeg niet bevestigen.
"De Rabobank is aan het kijken naar de jaren 2013-2014 en 2015-2016. Het besluit is nog niet gevallen. We hebben ook nog geen contracten verlengd. Het contract met de Rabobank loopt tot en met 2012. Ik verwacht dat de Raad van Bestuur tussen nu en december haar besluit kenbaar zal maken over hoe het daarna verder gaat."
quote:bovendien hebben ze ongelofelijk veel publiciteit voor het geld dat ze erin stoppenOp woensdag 20 oktober 2010 18:18 schreef DutchSL het volgende:
Het zou ook wel raar zijn van Rabobank om te stoppen juist nu het wielerplan eindelijk haar vruchten af begint te werken en ze met een Nederlander kunnen meespelen in het Tourklassement.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 18:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bovendien hebben ze ongelofelijk veel publiciteit voor het geld dat ze erin stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |