Precies ja en eigenlijk kun je zeggen dat de strijd om het M-O nu nog met de Taliban enz. wordt gevoerd, maar in toekomstperspectief gezien is het een strijd met de opkomende economieën in Azië.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nog niet nee, maar wacht maar. Als hun bevolking eenmaal gewend is aan een bepaald niveau van welvaart doe je niet zomaar een stapje terug. Beetje offtopic, maar ik zie bijvoorbeeld de toenemende rol van China in Afrika ook nog wel van toon veranderen in de komende decennia.
En al zag je hoe de fabrieksarbeiders door deze vrijheden behandeld konden worden kies ik deze keer voor wat meer regeltjes.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:29 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het klassiek liberalisme kwam op tijdens de bloei van het koloniale tijdperk, Victoriaans Engeland.
My two cents betreffende Palin. Zoals ik eerder aangeeft imo 1) berichtgeving niet altijd fair 2) te vroeg op nationaal podium belandt. Ik denk net als Lyrebird dat ze op zich een goed mens is, hoewel met opvattingen die niet de mijne zijn. Bovendien denk ik dat ze ook best slim is. Interessante observatie van Lyrebird dat ze wellicht (a la Bush) snelle intellect om problemen te doorgronden mist. Als ik weer eens een Palin-interview/debat tegen het lijf loopt, ga ik daarop letten. Maar goed, haar kansen om president te worden lijken verkeken door de schade uit de VP-kandidate tijd.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:48 schreef waht het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niets van. Ze is puur geïnteresseerd in zichzelf, ze wil geld/macht of wat voor typische beloning dan ook. Met alle respect voor de mening die zij meent te vertegenwoordigen, Palin is geen goed persoon, het is geen slim persoon, het is niks. Ze had een goede huismoeder kunnen worden, dan had ze veel meer respect verdiend.
[..]
Je bent te aardig, Lyrebird. Het feit alleen al dat een compleet incapabel persoon als Palin zo hoog heeft weten te komen is een schande voor een land als Amerika.
Ik denk dat het meer is dat jij een stijve pik krijgt van macht. Dat je die zelf niet hebt vind je helemaal niet erg, zolang je vaderfiguren dat maar hebbenquote:Op donderdag 16 september 2010 23:34 schreef sneakypete het volgende:
Precies ja en eigenlijk kun je zeggen dat de strijd om het M-O nu nog met de Taliban enz. wordt gevoerd, maar in toekomstperspectief gezien is het een strijd met de opkomende economieën in Azië.
Beeer snapt niet dat globalisering van de economie gepaard gaat met dit soort gewapende geopolitieke conflicten. Of beter geformuleerd: hij denkt dat dat nergens voor nodig is.
Maar vrije marktwerking en gleichschaltung hebben meer met elkaar gemeen dan het op het eerste gezicht lijkt. De gleichschaltung is in feite een voorwaarde, terwijl de vergroting van de markt de roep erom versnelt.
Met dit soort Freudiaanse flauwigheid kom je niet erg sterk over.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:00 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer is dat jij een stijve pik krijgt van macht. Dat je die zelf niet hebt vind je helemaal niet erg, zolang je vaderfiguren dat maar hebben
john bolton.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ach ja, de perfecte president bestaat niet. Ik ben zeer benieuwd wie de Republikeinse kandidaat zal zijn in 2012. Zal Chris Christie een beetje in de gaten houden de komende twee jaar.
Daarom willen we dus een "green economy", om van die "clubjes" zoals jij ze beschrijft verlost te kunnen worden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Met dit soort Freudiaanse flauwigheid kom je niet erg sterk over.
Ik vraag gewoon wat realisme van je, meer niet. Denk je nu echt dat Arabieren geheel vrijwillig hun olie verhandelen en dat er niet (vroeg of laat) clubjes zijn die zo'n markt gijzelen waardoor je, wil je nog enigszins internationaal handelen, dan toch wat macht moet hebben?
Ik wil ook wel een green economy. Maar als je kijkt naar het debacle waarop de Spaanse green economy is uitgelopen, dan wil ik dat niet.quote:Op vrijdag 17 september 2010 05:10 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Daarom willen we dus een "green economy", om van die "clubjes" zoals jij ze beschrijft verlost te kunnen worden.
Helaas zitten daar nogal wat Republikeinen in die "clubjes".
Artikel over Bolton: http://www.nationalreview(...)-campaign-rich-lowryquote:
Ja.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:17 schreef sneakypete het volgende:
Denk je nu echt dat Arabieren geheel vrijwillig hun olie verhandelen
Wat jij realisme noemt, is niets meer dan imperialisme. De overheid op jacht naar overzeese bezittingen, de natives be damned. Met vrijheid, vrije markt, liberalisme of klassiek-conservatisme heeft het natuurlijk helemaal niets te maken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:17 schreef sneakypete het volgende:
Ik vraag gewoon wat realisme van je, meer niet.
Wat als je mogelijke tegenstander ook zo denkt? Dan laat je ze maar lekker hun gang gaan? Het lijkt mij wel raadzaam om daar strategisch op voor te bereiden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:43 schreef beeer het volgende:
Als iemand iets niet aan jou wil verhandelen mag je van jou geweld gebruiken om het toch te krijgen. Je lijkt God wel: jullie hebben een vrije keuze maar als je niet voor mij kiest dan slacht ik je af
Jij bent kortzichtig. We hebben aan de andere kant van de wereld primitieve bevolkingen met een arsenaal aan massavernietigingswapens. Bevolkingen die je al stenigen als een vrouw de hoofddoek niet recht op het hoofd heeft.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat jij realisme noemt, is niets meer dan imperialisme. De overheid op jacht naar overzeese bezittingen, de natives be damned. Met vrijheid, vrije markt, liberalisme of klassiek-conservatisme heeft het natuurlijk helemaal niets te maken.
Dat willen ze inderdaad. Het is voor de meeste landen in die regio verreweg de grootste inkomstenbron. De VS wilden echter meer macht in de regio, de werkelijke redenen daarvoor zullen ooit wel boven water komen.quote:
Bij mijn weten is dat wel een belangrijke bron van onze welvaart geweest (en nog steeds).quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:43 schreef beeer het volgende:
Als iemand iets niet aan jou wil verhandelen mag je van jou geweld gebruiken om het toch te krijgen. Je lijkt God wel: jullie hebben een vrije keuze maar als je niet voor mij kiest dan slacht ik je af
Er zijn sinds haar eerste verschijning op het nationale podium genoeg verhalen over haar gedrag achter de schermen naar buiten gekomen. Samengevat gebruikt ze medewerkers als voetvolk, is ze puur geïnteresseerd in zichzelf en schroomt ze niet om minder ethische middelen te gebruiken om haar doelen te bereiken.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
My two cents betreffende Palin. Zoals ik eerder aangeeft imo 1) berichtgeving niet altijd fair 2) te vroeg op nationaal podium belandt. Ik denk net als Lyrebird dat ze op zich een goed mens is, hoewel met opvattingen die niet de mijne zijn. Bovendien denk ik dat ze ook best slim is.
-knip-
Het totaal verknipt beeld komt van beide kanten. Bronnen over gedrag achter de schermen spreken elkaar sterk tegen. En er waren grote belangen gedurende en vlak na de verkiezingen, dus wat te geloven? Nu denken veel mensen over Palin, zoals jij denkt. Lekker makkelijk: het is een dom, doorgedraaid vrouwtje die snel terug moet achter het aanrecht. Maar ik denk op basis van de meer objectieve berichtgeving toen ze nog onbekend was, dat dat beeld niet klopt.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:54 schreef waht het volgende:
[..]
Er zijn sinds haar eerste verschijning op het nationale podium genoeg verhalen over haar gedrag achter de schermen naar buiten gekomen. Samengevat gebruikt ze medewerkers als voetvolk, is ze puur geïnteresseerd in zichzelf en schroomt ze niet om minder ethische middelen te gebruiken om haar doelen te bereiken.
Die 'frisse lach' en semi-aantrekkelijke kop zijn niet meer dan een toevallige verpakking van een anders simpel figuur dat het niet verdient om zoveel invloed te hebben. Onzinnige oneliners, suggestieve opmerkingen en leugens raken kennelijk een groot deel van de Amerikaanse volk. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk over de media, in de VS doen ze daar nog wat scheppen bovenop. De minder kritische kijker heeft een totaal verknipt beeld van de werkelijkheid. (Dat is hier uiteraard ook zo.)
Oke, hoe ze precies achter de schermen is weet ik niet zeker. Ze is tijdens de campagne in 2008 echter talloze malen op TV verschenen in interviews etc. Haar optreden tijdens die interviews geeft al een duidelijk beeld van haar algemene kennis. Als je op die leeftijd de basale kennis over de wereld of over je eigen land mist ben je gewoon bij voorbaat al ongeschikt als vice-president.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:36 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het totaal verknipt beeld komt van beide kanten. Bronnen over gedrag achter de schermen spreken elkaar sterk tegen. En er waren grote belangen gedurende en vlak na de verkiezingen, dus wat te geloven? Nu denken veel mensen over Palin, zoals jij denkt. Lekker makkelijk: het is een dom, doorgedraaid vrouwtje die snel terug moet achter het aanrecht. Maar ik denk op basis van de meer objectieve berichtgeving toen ze nog onbekend was, dat dat beeld niet klopt.
Om haar campagnepas te spekken, neem ik aan.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:46 schreef waht het volgende:
En wat doet ze nu? Geld vangen voor publieke optredens.
Macht hebben is wat anders dan unilateraal landen binnenvallen. De VS heeft macht, militaire macht, economische macht en "soft power." Er zijn genoeg mogelijkheden om macht uit te oefenen zonder meteen een gewapend conflict te beginnen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon wat realisme van je, meer niet. Denk je nu echt dat Arabieren geheel vrijwillig hun olie verhandelen en dat er niet (vroeg of laat) clubjes zijn die zo'n markt gijzelen waardoor je, wil je nog enigszins internationaal handelen, dan toch wat macht moet hebben?
Jij suggereert dat de VS China moet binnenvallen om te voorkomen dat China de VS gaat inhalen in GDP en later GDP per capita? Dat zou zeer egoïstisch en dramatisch zijn. De VS heeft zelf bijgedragen aan de liberalisering van de wereldeconomie, maar kan er dan niet tegen als een ander land daarvan profiteert...quote:Op donderdag 16 september 2010 23:34 schreef sneakypete het volgende:
Precies ja en eigenlijk kun je zeggen dat de strijd om het M-O nu nog met de Taliban enz. wordt gevoerd, maar in toekomstperspectief gezien is het een strijd met de opkomende economieën in Azië.
Beeer snapt niet dat globalisering van de economie gepaard gaat met dit soort gewapende geopolitieke conflicten. Of beter geformuleerd: hij denkt dat dat nergens voor nodig is.
Maar vrije marktwerking en gleichschaltung hebben meer met elkaar gemeen dan het op het eerste gezicht lijkt. De gleichschaltung is in feite een voorwaarde, terwijl de vergroting van de markt de roep erom versnelt.
"As Putin rears his head and comes into the air space of the United States of America, where– where do they go? It's Alaska. It's just right over the border." --Sarah Palin, die uitlegt dat omdat Rusland naast Alaska ligt en Putin waarschijnlijk wel eens met het vliegtuig over Alaska vliegt, ze ervaring heeft in buitenlands beleidquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:36 schreef Jojoke het volgende:Nu denken veel mensen over Palin, zoals jij denkt. Lekker makkelijk: het is een dom, doorgedraaid vrouwtje die snel terug moet achter het aanrecht. Maar ik denk op basis van de meer objectieve berichtgeving toen ze nog onbekend was, dat dat beeld niet klopt.
Dat is Realisme. Ik geef er geen morele goedkeuring voor, maar zo werkt de wereld.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:43 schreef beeer het volgende:
In een wereld van globalisering, snelle communicatie en nucleaire wapens is dat soort egoïsme slecht voor iedereen. Je creëert een soort determinisme van pure egoïsme en dat gebruik je als reden zelf om egoïstisch te zijn. Het is een cirkelredenering.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is Realisme. Ik geef er geen morele goedkeuring voor, maar zo werkt de wereld.
Ik heb er toch geen rol in? Ik leg me er wel bij neer dat ik er niets aan kan veranderen en hecht dan ook niet veel waarde aan politiek. Ik zie mezelf totaal niet als egoïst overigens, maar goed.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:39 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
In een wereld van globalisering, snelle communicatie en nucleaire wapens is dat soort egoïsme slecht voor iedereen. Je creëert een soort determinisme van pure egoïsme en dat gebruik je als reden zelf om egoïstisch te zijn. Het is een cirkelredenering.
Jij wil kennelijk de wereld in de handen van een oorlogzuchtigere beschaving die lak heeft aan de mensenrechten geven. Dan zijn we veel verder weg van vrede, dus noem mij en anderen maar een egoist, wij zorgen er wel voor dat jij veilig bent. Dan gedogen wij dat je ons egoistisch noemt. Mensen die niet na kunnen denken zijn tenslotte ook slachtoffer van zichzelf die wij dienen te beschermen. Opnemen voor de zwakkeren, zo werkt het socialimse toch?quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:39 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
In een wereld van globalisering, snelle communicatie en nucleaire wapens is dat soort egoïsme slecht voor iedereen. Je creëert een soort determinisme van pure egoïsme en dat gebruik je als reden zelf om egoïstisch te zijn. Het is een cirkelredenering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |