abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86520271
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nog niet nee, maar wacht maar. Als hun bevolking eenmaal gewend is aan een bepaald niveau van welvaart doe je niet zomaar een stapje terug. Beetje offtopic, maar ik zie bijvoorbeeld de toenemende rol van China in Afrika ook nog wel van toon veranderen in de komende decennia.
Precies ja en eigenlijk kun je zeggen dat de strijd om het M-O nu nog met de Taliban enz. wordt gevoerd, maar in toekomstperspectief gezien is het een strijd met de opkomende economieën in Azië.
Beeer snapt niet dat globalisering van de economie gepaard gaat met dit soort gewapende geopolitieke conflicten. Of beter geformuleerd: hij denkt dat dat nergens voor nodig is.
Maar vrije marktwerking en gleichschaltung hebben meer met elkaar gemeen dan het op het eerste gezicht lijkt. De gleichschaltung is in feite een voorwaarde, terwijl de vergroting van de markt de roep erom versnelt.
pi_86520438
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:29 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Het klassiek liberalisme kwam op tijdens de bloei van het koloniale tijdperk, Victoriaans Engeland.
En al zag je hoe de fabrieksarbeiders door deze vrijheden behandeld konden worden kies ik deze keer voor wat meer regeltjes.
pi_86521102
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:48 schreef waht het volgende:

[..]

Geloof ik helemaal niets van. Ze is puur geïnteresseerd in zichzelf, ze wil geld/macht of wat voor typische beloning dan ook. Met alle respect voor de mening die zij meent te vertegenwoordigen, Palin is geen goed persoon, het is geen slim persoon, het is niks. Ze had een goede huismoeder kunnen worden, dan had ze veel meer respect verdiend.
[..]

Je bent te aardig, Lyrebird. Het feit alleen al dat een compleet incapabel persoon als Palin zo hoog heeft weten te komen is een schande voor een land als Amerika.
My two cents betreffende Palin. Zoals ik eerder aangeeft imo 1) berichtgeving niet altijd fair 2) te vroeg op nationaal podium belandt. Ik denk net als Lyrebird dat ze op zich een goed mens is, hoewel met opvattingen die niet de mijne zijn. Bovendien denk ik dat ze ook best slim is. Interessante observatie van Lyrebird dat ze wellicht (a la Bush) snelle intellect om problemen te doorgronden mist. Als ik weer eens een Palin-interview/debat tegen het lijf loopt, ga ik daarop letten. Maar goed, haar kansen om president te worden lijken verkeken door de schade uit de VP-kandidate tijd.

Btw. reden dat ik zo mals ben over Palin, is eigenlijk omdat ik haar al in the picture had toen ze nog een onbekende gouverneur was. In de weken/maanden voor Dayton werd gegokt wie McCain zou kiezen als running mate, namen als Pawlenty, Lieberman en Romney werden vooral genoemd. Her en der op internet werd echter gesuggereerd dat een vrouw beter zou zijn, aangezien McCain man, wit en oud was. Palin was dan één van de opties. Ze was (op dat moment): vrouw, jong, Republikeins, conservatief, goede track record en de populairste gouverneur van de VS. Iedere policus heeft vijanden, maar ik kan me nog goed herinneren dat de berichtgeving over haar opvallend positief was. Zeker binnen de conservatieve kringen (die McCain een nep-Republikein vonden), maar ze had in Alaska ook uitstekende approval ratings bij de onafhankelijken en Democraten. Uit de achtergrondinformatie viel verder op dat 1) ze vooral op eigen kracht gouverneur was geworden, 2) ze niets had met de Republikeinse politieke bobo's (ik meen dat ze toen zelfs nooit een partijcongres in Alaska bezocht had), 3) ze een pragmatische politica was, die belangrijke successen haalde doordat ze samenwerkte met de Democraten. In dat licht is het overigens niet verwondelijk dat ze nu weer enig afstand houdt van de Republikeinse establishment en dat ze nog steeds populair genoeg is in Alaska om de kandidaat van haar keuze te laten winnen. Ongeacht haar successen in de korte tijd dat ze gouverneur was, had ik echter niet verwacht toen dat ze VP-kandidate zou worden aangezien ze totaal geen nationale ervaring had en haar grootste (en enige?) tv-debat op de slome lokale tv van Alaska was. En debatten, interviews en ervaring op nationaal niveau zijn toch een vak op zich. Zelfs in Nederland hebben bv. de fractievoorzitters een aanlooptijd. Kortom, ze was zeker een talentje, maar het is nogal stupide van McCain geweest om haar op dat moment te kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojoke op 17-09-2010 00:05:38 ]
pi_86521432
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:34 schreef sneakypete het volgende:
Precies ja en eigenlijk kun je zeggen dat de strijd om het M-O nu nog met de Taliban enz. wordt gevoerd, maar in toekomstperspectief gezien is het een strijd met de opkomende economieën in Azië.
Beeer snapt niet dat globalisering van de economie gepaard gaat met dit soort gewapende geopolitieke conflicten. Of beter geformuleerd: hij denkt dat dat nergens voor nodig is.
Maar vrije marktwerking en gleichschaltung hebben meer met elkaar gemeen dan het op het eerste gezicht lijkt. De gleichschaltung is in feite een voorwaarde, terwijl de vergroting van de markt de roep erom versnelt.
Ik denk dat het meer is dat jij een stijve pik krijgt van macht. Dat je die zelf niet hebt vind je helemaal niet erg, zolang je vaderfiguren dat maar hebben
pi_86522086
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:00 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer is dat jij een stijve pik krijgt van macht. Dat je die zelf niet hebt vind je helemaal niet erg, zolang je vaderfiguren dat maar hebben
Met dit soort Freudiaanse flauwigheid kom je niet erg sterk over.
Ik vraag gewoon wat realisme van je, meer niet. Denk je nu echt dat Arabieren geheel vrijwillig hun olie verhandelen en dat er niet (vroeg of laat) clubjes zijn die zo'n markt gijzelen waardoor je, wil je nog enigszins internationaal handelen, dan toch wat macht moet hebben?
pi_86522985
Als iemand iets niet aan jou wil verhandelen mag je van jou geweld gebruiken om het toch te krijgen. Je lijkt God wel: jullie hebben een vrije keuze maar als je niet voor mij kiest dan slacht ik je af
pi_86523950
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ach ja, de perfecte president bestaat niet. Ik ben zeer benieuwd wie de Republikeinse kandidaat zal zijn in 2012. Zal Chris Christie een beetje in de gaten houden de komende twee jaar.
john bolton.
pi_86524920
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:17 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Met dit soort Freudiaanse flauwigheid kom je niet erg sterk over.
Ik vraag gewoon wat realisme van je, meer niet. Denk je nu echt dat Arabieren geheel vrijwillig hun olie verhandelen en dat er niet (vroeg of laat) clubjes zijn die zo'n markt gijzelen waardoor je, wil je nog enigszins internationaal handelen, dan toch wat macht moet hebben?
Daarom willen we dus een "green economy", om van die "clubjes" zoals jij ze beschrijft verlost te kunnen worden.

Helaas zitten daar nogal wat Republikeinen in die "clubjes".
pi_86524984
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 05:10 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Daarom willen we dus een "green economy", om van die "clubjes" zoals jij ze beschrijft verlost te kunnen worden.

Helaas zitten daar nogal wat Republikeinen in die "clubjes".
Ik wil ook wel een green economy. Maar als je kijkt naar het debacle waarop de Spaanse green economy is uitgelopen, dan wil ik dat niet.

Niks mis met green, het is een goed doel, maar het moet wel werken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86525094
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 01:40 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

john bolton.
Artikel over Bolton: http://www.nationalreview(...)-campaign-rich-lowry
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86525361
quote:
Denk je nu echt dat Arabieren geheel vrijwillig hun olie verhandelen
Ja.
  vrijdag 17 september 2010 @ 08:00:43 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86525372
"Condoms are inhuman"

http://www.politico.com/news/stories/0910/42288.html

Leuk, dat stelletje theedrinkers....
pi_86525440
quote:

Ik vraag gewoon wat realisme van je, meer niet.
Wat jij realisme noemt, is niets meer dan imperialisme. De overheid op jacht naar overzeese bezittingen, de natives be damned. Met vrijheid, vrije markt, liberalisme of klassiek-conservatisme heeft het natuurlijk helemaal niets te maken.
  vrijdag 17 september 2010 @ 08:44:50 #189
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86525868
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:43 schreef beeer het volgende:
Als iemand iets niet aan jou wil verhandelen mag je van jou geweld gebruiken om het toch te krijgen. Je lijkt God wel: jullie hebben een vrije keuze maar als je niet voor mij kiest dan slacht ik je af
Wat als je mogelijke tegenstander ook zo denkt? Dan laat je ze maar lekker hun gang gaan? Het lijkt mij wel raadzaam om daar strategisch op voor te bereiden.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 17 september 2010 @ 08:55:36 #190
294269 mlg
pi_86526054
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 08:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat jij realisme noemt, is niets meer dan imperialisme. De overheid op jacht naar overzeese bezittingen, de natives be damned. Met vrijheid, vrije markt, liberalisme of klassiek-conservatisme heeft het natuurlijk helemaal niets te maken.
Jij bent kortzichtig. We hebben aan de andere kant van de wereld primitieve bevolkingen met een arsenaal aan massavernietigingswapens. Bevolkingen die je al stenigen als een vrouw de hoofddoek niet recht op het hoofd heeft.

Als er buitenlandse straaljagers over jouw grenzen heen vliegen zonder dit over de radio te melden, dan kan dat een mogelijke aanval zijn. Als het daadwerkelijk om een aanval gaat, en je leger is niet voorbereid, dan kun je het vergeten.

Wij zijn in staat om economie in te leveren voor het welzijn van de mens. In sommige andere landen niet, en als zij een kans zien om hun economie te versterken door middel van oorlog, dan doen ze dat. Wat hun weerhoudt zijn onze legers.

Stel je voor als we zo'n onnozele als jou op defensie hebben en het gaat mis. Dan is ons leven overgeleverd aan dominantere landen met alle gevolgen voor onze vrijheid van dien.
pi_86527152
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 07:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
Dat willen ze inderdaad. Het is voor de meeste landen in die regio verreweg de grootste inkomstenbron. De VS wilden echter meer macht in de regio, de werkelijke redenen daarvoor zullen ooit wel boven water komen.
quote:
Bij mijn weten is dat wel een belangrijke bron van onze welvaart geweest (en nog steeds).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86527376
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:53 schreef Jojoke het volgende:

[..]

My two cents betreffende Palin. Zoals ik eerder aangeeft imo 1) berichtgeving niet altijd fair 2) te vroeg op nationaal podium belandt. Ik denk net als Lyrebird dat ze op zich een goed mens is, hoewel met opvattingen die niet de mijne zijn. Bovendien denk ik dat ze ook best slim is.
-knip-
Er zijn sinds haar eerste verschijning op het nationale podium genoeg verhalen over haar gedrag achter de schermen naar buiten gekomen. Samengevat gebruikt ze medewerkers als voetvolk, is ze puur geïnteresseerd in zichzelf en schroomt ze niet om minder ethische middelen te gebruiken om haar doelen te bereiken.

Die 'frisse lach' en semi-aantrekkelijke kop zijn niet meer dan een toevallige verpakking van een anders simpel figuur dat het niet verdient om zoveel invloed te hebben. Onzinnige oneliners, suggestieve opmerkingen en leugens raken kennelijk een groot deel van de Amerikaanse volk. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk over de media, in de VS doen ze daar nog wat scheppen bovenop. De minder kritische kijker heeft een totaal verknipt beeld van de werkelijkheid. (Dat is hier uiteraard ook zo.)
pi_86528402
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:54 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn sinds haar eerste verschijning op het nationale podium genoeg verhalen over haar gedrag achter de schermen naar buiten gekomen. Samengevat gebruikt ze medewerkers als voetvolk, is ze puur geïnteresseerd in zichzelf en schroomt ze niet om minder ethische middelen te gebruiken om haar doelen te bereiken.

Die 'frisse lach' en semi-aantrekkelijke kop zijn niet meer dan een toevallige verpakking van een anders simpel figuur dat het niet verdient om zoveel invloed te hebben. Onzinnige oneliners, suggestieve opmerkingen en leugens raken kennelijk een groot deel van de Amerikaanse volk. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk over de media, in de VS doen ze daar nog wat scheppen bovenop. De minder kritische kijker heeft een totaal verknipt beeld van de werkelijkheid. (Dat is hier uiteraard ook zo.)
Het totaal verknipt beeld komt van beide kanten. Bronnen over gedrag achter de schermen spreken elkaar sterk tegen. En er waren grote belangen gedurende en vlak na de verkiezingen, dus wat te geloven? Nu denken veel mensen over Palin, zoals jij denkt. Lekker makkelijk: het is een dom, doorgedraaid vrouwtje die snel terug moet achter het aanrecht. Maar ik denk op basis van de meer objectieve berichtgeving toen ze nog onbekend was, dat dat beeld niet klopt.
pi_86528670
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het totaal verknipt beeld komt van beide kanten. Bronnen over gedrag achter de schermen spreken elkaar sterk tegen. En er waren grote belangen gedurende en vlak na de verkiezingen, dus wat te geloven? Nu denken veel mensen over Palin, zoals jij denkt. Lekker makkelijk: het is een dom, doorgedraaid vrouwtje die snel terug moet achter het aanrecht. Maar ik denk op basis van de meer objectieve berichtgeving toen ze nog onbekend was, dat dat beeld niet klopt.
Oke, hoe ze precies achter de schermen is weet ik niet zeker. Ze is tijdens de campagne in 2008 echter talloze malen op TV verschenen in interviews etc. Haar optreden tijdens die interviews geeft al een duidelijk beeld van haar algemene kennis. Als je op die leeftijd de basale kennis over de wereld of over je eigen land mist ben je gewoon bij voorbaat al ongeschikt als vice-president.

Laten we de talloze toespraken ook niet vergeten. Ze zegt puur en alleen wat de aanhoorders willen horen. Van die compleet onzinnige anti-Obama retoriek waar niemand wat wijzer van wordt. Met als toppunt haar afscheidsspeech als gouverneur van Alaska.

En wat doet ze nu? Geld vangen voor publieke optredens.
pi_86529446
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:46 schreef waht het volgende:
En wat doet ze nu? Geld vangen voor publieke optredens.
Om haar campagnepas te spekken, neem ik aan.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:12:13 #196
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86529463
quote:

[..]

Macht hebben is wat anders dan unilateraal landen binnenvallen. De VS heeft macht, militaire macht, economische macht en "soft power." Er zijn genoeg mogelijkheden om macht uit te oefenen zonder meteen een gewapend conflict te beginnen.

Het Midden-Oosten heeft er zelf belang bij om hun olie te verhandelen, wanneer het Westen (vooral Europa en Japan) stopt met importeren zullen de economieën in die gebieden ook in de problemen komen. De VS heeft zelf grote voorraden olie en zou eventueel kunnen dreigen meer zelf op te pompen of uit andere landen te importeren. Wat het Westen vooral zou moeten doen is zelf minder afhankelijk te worden van olie en samenwerken.

quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:34 schreef sneakypete het volgende:

Jij suggereert dat de VS China moet binnenvallen om te voorkomen dat China de VS gaat inhalen in GDP en later GDP per capita? Dat zou zeer egoïstisch en dramatisch zijn. De VS heeft zelf bijgedragen aan de liberalisering van de wereldeconomie, maar kan er dan niet tegen als een ander land daarvan profiteert...

Zo'n oorlog zou levensgevaarlijk zijn voor de wereldvrede, de overleving van de mensheid zelf en zou een grote kans op het einde van de macht van de VS kunnen betekenen. In het verleden zijn grote rijken al vaker ten onder gegaan door een preventieve oorlog. Alle steun voor de VS zou wegvallen en een wereldoorlog van de VS tegen de rest van de wereld zou niet ondenkbaar zijn.

quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:36 schreef Jojoke het volgende:Nu denken veel mensen over Palin, zoals jij denkt. Lekker makkelijk: het is een dom, doorgedraaid vrouwtje die snel terug moet achter het aanrecht. Maar ik denk op basis van de meer objectieve berichtgeving toen ze nog onbekend was, dat dat beeld niet klopt.
"As Putin rears his head and comes into the air space of the United States of America, where– where do they go? It's Alaska. It's just right over the border." --Sarah Palin, die uitlegt dat omdat Rusland naast Alaska ligt en Putin waarschijnlijk wel eens met het vliegtuig over Alaska vliegt, ze ervaring heeft in buitenlands beleid _O-. In het interview met Katie Couric van CBS.

Dan ben je echt heel dom.

[ Bericht 7% gewijzigd door Premium_Quality op 17-09-2010 11:19:02 ]
pi_86529984
quote:
Dat is Realisme. Ik geef er geen morele goedkeuring voor, maar zo werkt de wereld.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:39:43 #198
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86530492
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is Realisme. Ik geef er geen morele goedkeuring voor, maar zo werkt de wereld.
In een wereld van globalisering, snelle communicatie en nucleaire wapens is dat soort egoïsme slecht voor iedereen. Je creëert een soort determinisme van pure egoïsme en dat gebruik je als reden zelf om egoïstisch te zijn. Het is een cirkelredenering.
pi_86530810
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:39 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

In een wereld van globalisering, snelle communicatie en nucleaire wapens is dat soort egoïsme slecht voor iedereen. Je creëert een soort determinisme van pure egoïsme en dat gebruik je als reden zelf om egoïstisch te zijn. Het is een cirkelredenering.
Ik heb er toch geen rol in? Ik leg me er wel bij neer dat ik er niets aan kan veranderen en hecht dan ook niet veel waarde aan politiek. Ik zie mezelf totaal niet als egoïst overigens, maar goed.

Politiek realisme is gewoon een theorie, niet een ideologie of levenswijze.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:57:06 #200
294269 mlg
pi_86531112
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:39 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Jij wil kennelijk de wereld in de handen van een oorlogzuchtigere beschaving die lak heeft aan de mensenrechten geven. Dan zijn we veel verder weg van vrede, dus noem mij en anderen maar een egoist, wij zorgen er wel voor dat jij veilig bent. Dan gedogen wij dat je ons egoistisch noemt. Mensen die niet na kunnen denken zijn tenslotte ook slachtoffer van zichzelf die wij dienen te beschermen. Opnemen voor de zwakkeren, zo werkt het socialimse toch? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')