abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86455549

gisteravond dus deze film gezien en moet zeggen erg indrukwekkend en realitisch gedaan.
nou weet ik wel dat het maar een film is maar misschien dat sine_parie als ranger eens wat
meer info kan geven hoe hij hiertegen aankijkt als actieve militair aangezien je natuurlijk als acteur
dit niet zo maar 1,2,3, doet.
de volgende vraag is of er hele grote verschillen zijn tussen de verschillende,specialforces units (hoeveel verschillende eenheden werkten daar samen?) onderling en of de taken dan niet vaak door elkaar heenlopen met alle gevolgen van dien (chain of command)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86456395
Vette film inderdaad.

Is toch ook in deze dat de NAVO / Blauwhelmen niet in willen / mogen / kunnen grijpen terwijl ze een paar km verderop in zo'n stadion zitten?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_86456593
Misschien interessant als extra info:
The True Story of Black Hawk Down (90 minuten)
Deze documentaire verteld het verhaal wat er vooraf afspeelde, waarom de Somaliërs uiteindelijk zo fel reageerde op de aanwezigheid van de Amerikanen en natuurlijk de slag zelf. Mark Bowden, de schrijver van het boek en de Amerikanen die daar waren komen ook aan het woord.
  woensdag 15 september 2010 @ 12:34:01 #4
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_86456598
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:27 schreef DroogDok het volgende:
Vette film inderdaad.

Is toch ook in deze dat de NAVO / Blauwhelmen niet in willen / mogen / kunnen grijpen terwijl ze een paar km verderop in zo'n stadion zitten?
klopt
ze mogen niet ingrijpen.
later gebeurd dat uiteindelijk wel.
pi_86457740
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:33 schreef Mr.Silencer het volgende:
Misschien interessant als extra info:
The True Story of Black Hawk Down (90 minuten)
Deze documentaire verteld het verhaal wat er vooraf afspeelde, waarom de Somaliërs uiteindelijk zo fel reageerde op de aanwezigheid van de Amerikanen en natuurlijk de slag zelf. Mark Bowden, de schrijver van het boek en de Amerikanen die daar waren komen ook aan het woord.
best wel interessant leesmateriaal,bedankt.

toch wel benieuwd wat onze échte veteranen zoals Sine_Parie ed op 'combat' gebied vinden,dus ben benieuwd naar hun eigen inzicht op dit alles. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86458001
Volgens mij is Sine geen Ranger hoor :') (Corrigeer me maar als ik het mis heb) .

Maar goed..

IIRC hebben daar toen der tijd de Rangers gezeten, de "Combat Applications Group" (ZOMGDELTA) en wat volk van de USAF pararescuejumpers.
(En heel waarschijnlijk wel een ploeg van ISA/Gray Fox/Task Force Orange/of hoe de fuck ze nu weer heten, dat volk verandert hun naam te veel :p, maar die bestaan nog steeds niet officieel dus die zijn er natuurlijk niet geweest. :+ )

Snap alleen niet helemaal hoe je denkt dat de taken toen door elkaar heen liepen?
Elke SOF eenheid in de VS heeft zijn eigen specialiteit en taak, Rangers zijn bijvoorbeeld juist (naar mijn weten) heel erg goed inzetbaar als ondersteuning voor de wat kleinschalige groepen die ze daar hebben.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_86466159
Voor wat betreft het crashen van de heli snap ik niet waarom ie rond spint, dat lijkt me niet echt realistisch.
pi_86466301
Ik kijk net effe naar die documentaire over het voorval, en nu snap ik wel waarom de heli ging spinnen. De crash wordt echter niet realistisch weergegeven in de film.

edit: oh wacht, er worden 2 blackhawks neergeknald in het verhaal? Ik ken de film niet zo goed.

edit 2: De crash van Super64 is niet realistisch weergegeven, tenzij de vlieger verkeerd reageerde op de situatie. Normaal gesproken kun je een helikopter gewoon doorvliegen, ook al heb je geen staartrotor meer, zolang je maar voorwaartse snelheid houdt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lightning_NL op 15-09-2010 17:02:08 ]
pi_86468046
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:58 schreef rubje het volgende:
nou weet ik wel dat het maar een film is maar misschien dat sine_parie als ranger eens wat
meer info kan geven hoe hij hiertegen aankijkt als actieve militair aangezien je natuurlijk als acteur
dit niet zo maar 1,2,3, doet.
Rubjee ik dien niet bij het Regiment noch heb ik hier ooit deel vanuit gemaakt, ik heb "enkel" de Ranger School doorlopen. De acteurs die Rangers spelen hebben in Ft. Benning een RIP achtige "opleiding" gehad, waar zij zaken hebben geleerd om geloofwaardig over te komen als Rangers. Andere zijn hier op Ft. Bragg geweest met hetzelfde doel voor hun respectiefelijke rol. Daarom en omdat defensie alswel ex-militaire die aanwezig waren bij de battle of the black sea aan de film meegewerkt hebben, heeft de film een hoog realiteits gehalte.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:58 schreef rubje het volgende:
de volgende vraag is of er hele grote verschillen zijn tussen de verschillende,specialforces units (hoeveel verschillende eenheden werkten daar samen?) onderling en of de taken dan niet vaak door elkaar heenlopen met alle gevolgen van dien (chain of command)
Rubjee er zijn maar 7 Special Forces "units" (groups), en wel de 1st, 3rd, 5th, 7th, 10th, 19th en 20th Special Forces Group (Airborne). Jij vraagt eigelijk wat het verschil is tussen de verschillende Special Operation Forces (SOF). Hoeveel SOF eenheden of delen daarvan samenwerken hangt geheel af van de doortevoeren taak. Bij Task Force Ranger (TFR) om welke het in deze film gaat ging het om delen van eenheden die Joint Special Operations Command (JSOC) ondersteld zijn en Rangers van het 3rd Battalion (Bn). Rangers van 3rd Bn maakt deel uit van TFR om de JSOC elementen te ondersteunen. Andere Joint Task Forces (JTF) worden net als bij TFR het geval was afgestemd op de taak en met SOF eenheden gevuld welke het best voor deze taak geschrikt zijn.
pi_86468182
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Voor wat betreft het crashen van de heli snap ik niet waarom ie rond spint, dat lijkt me niet echt realistisch.
Ik begrijp niet hoe het kan dat jij als (helicopter) piloot niet zou weten wat er gebeurt als de staart rotor van een heli buiten werk word gesteld,
pi_86472610
De film laat in ieder geval goed een worst case scenario zien op het gebied van OVG. Alles wat zo'n beetje fout kan gaan gaat ook fout, maar dat maakt het niet minder realistisch. (Specifieke scenes daargelaten - bv een granaat op zo'n afstand en manier door een raam gooien gaat hem niet worden.)
pi_86474789
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:06 schreef John_Gotti2 het volgende:
(Specifieke scenes daargelaten - bv een granaat op zo'n afstand en manier door een raam gooien gaat hem niet worden.)
Ik heb de film maar een keer gezien (en het boek nog niet eens tot het midden doorgelezen), en weet dus niet op welke scene je doeld. Maar vergeet niet dat de M67 Grenade niet voor niks een baseball vorm heeft, en dat hij door de gemiddelde soldaat zo rond de 40 meter gegooid kan worden. Als de M67 door iemand gegooid word die (vroeger) baseball gespeeld heeft, zijn verdere of precies gemikte worpen geen onmogelijkheid.
  FOK!fotograaf woensdag 15 september 2010 @ 21:08:20 #13
145146 Andyy
pi_86475383
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:56 schreef Lightning_NL het volgende:
edit 2: De crash van Super64 is niet realistisch weergegeven, tenzij de vlieger verkeerd reageerde op de situatie. Normaal gesproken kun je een helikopter gewoon doorvliegen, ook al heb je geen staartrotor meer, zolang je maar voorwaartse snelheid houdt.
Jij vliegt sowieso zonder staartrotor :+
pi_86477006
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:08 schreef Andyy het volgende:

[..]

Bij de Chinook draaien de rotoren tegengesteld van elkaar ;)
pi_86477089
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:55 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ik heb de film maar een keer gezien (en het boek nog niet eens tot het midden doorgelezen), en weet dus niet op welke scene je doeld. Maar vergeet niet dat de M67 Grenade niet voor niks een baseball vorm heeft, en dat hij door de gemiddelde soldaat zo rond de 40 meter gegooid kan worden. Als de M67 door iemand gegooid word die (vroeger) baseball gespeeld heeft, zijn verdere of precies gemikte worpen geen onmogelijkheid.
Ik snap waar je op doelt, ik doel op deze scene: Beter kunnen werpen dan de gemiddelde soldaat oke, maar die is toch echt hollywoord. 3 hoog over zeker 50 meter in die omstandigheden niet echt waarschijnlijk. Met een UGL gemakkelijk.
pi_86477231
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:37 schreef John_Gotti2 het volgende:

[..]

Ik snap waar je op doelt, ik doel op deze scene: Beter kunnen werpen dan de gemiddelde soldaat oke, maar die is toch echt hollywoord. 3 hoog over zeker 50 meter in die omstandigheden niet echt waarschijnlijk. Met een UGL gemakkelijk.
Dat is best een mannelijke worp :')
pi_86477415
@John_Gotti2 ja stukje zal er wel voor de film ingeschreven zijn, want er zijn in de dish nu niet veel hoge gebouwen. Maar ondanks dat hou ik het niet voor onmogelijk, epinephrine maakt veel mogelijk onder battle bedingingen.
pi_86477625
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:37 schreef John_Gotti2 het volgende:

[..]

Vergeet niet het feit dat die zomaar daar open en bloot kan staan zonder neer geknald te worden door die gasten :')
Er was eens....
pi_86477626
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:56 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe het kan dat jij als (helicopter) piloot niet zou weten wat er gebeurt als de staart rotor van een heli buiten werk word gesteld,
Dat weet ik wel. Dat beschrijf ik toch in mijn posts, of niet soms?
pi_86477669
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:08 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik heb 130+ uur ervaring op heli's met staartrotor.
pi_86477889
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:48 schreef Maitje het volgende:

[..]

Vergeet niet het feit dat die zomaar daar open en bloot kan staan zonder neer geknald te worden door die gasten :')
Maitje vergeet zelf niet dat veel van die gasten niet of amper konden schieten en high on Khat waren.
pi_86477939
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:54 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Maitje vergeet zelf niet dat veel van die gasten niet of amper konden schieten en high on Khat waren.
Ow..

Maar heb het nu over de film hé ;)
Er was eens....
pi_86478054
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:48 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat weet ik wel. Dat beschrijf ik toch in mijn posts, of niet soms?
Ja ik heb het gelezen, en vind het jammer dat er van jouw caliber niet meer piloten zijn.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:57:15 #24
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86478080
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:54 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Net als het feit dat je de taliban op je blote knieën mag bedanken dat ze het handiger vinden om de kolf van de AK af te halen.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_86478086
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:54 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ow..

Maar heb het nu over de film hé ;)
Ja ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: