Het gaat meer om het huis.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Stokstaart het volgende:
Je bent te snel gaan samenwonen en ontdekt nu dat je vriendin "het toch niet helemaal is " ?
Ik heb wel alle pro's en cons tegenover elkaar gezet en over die beslissing goed nagedacht. Ik heb aardig wat vriendinnen gehad en ik ben nog steeds van mening dat dit toch wel de vriendin is die het juist wel is. Maar het probleem is dat ik door bepaalde punten gewoon somber word in het huis en het gevoel heb dat het niet van mij is.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Stokstaart het volgende:
Je bent te snel gaan samenwonen en ontdekt nu dat je vriendin "het toch niet helemaal is " ?
Precies wat jij zegt .quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:46 schreef Maeksy het volgende:
Onthoud: ze woont met jou samen en niet met haar ex of een van haar 'vrienden'.
Het feit dat jij er onzeker wordt kan je niet wijten aan die spullen, die doen namelijk niets. Die onzekerheid komt voort uit hoe jij naar die spullen kijkt. Het zou interessant kunnen zijn hoe dat komt.
Dat jij je 'ontheemd' voelt, kan ik me goed voorstellen. Het lijkt me een goed idee om met je vriendin te bespreken hoe er elementen van jou in de inrichting zouden kunnen worden geplaatst, zodat het ook meer als jou thuis gaat voelen. Dat zij de laatste stem heeft lijkt me duidelijk, niet in de laatste plaats omdat vrouwen uiteindelijk toch de laatste beslissing hebben als het om de inrichting gaat.
Of is dat alleen zo bij mij thuis?
Precies zoals jij zegt zo voel ik het: Lang op bezoek.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:43 schreef error_404 het volgende:
Vertrouw om te beginnen je vriendin in wat ze zegt. Als je dat niet doet, is het bij voorbaat een onbegonnen zaak.
Verder herken ik je verhaal voor wat betreft het huis en de omgeving die niet 'van jou' is.
Hebben jullie besproken dat jullie gaan samenwonen of is het gewoon zo gelopen? En heb jij nog je eigen huis? Hoe zit dat allemaal in elkaar?
Als je serieus samen wil gaan wonen, is het verstandig dat goed met elkaar te bespreken en zaken te delen. En dan natuurlijk ook te zorgen dat het huis/de inrichting ook bij jouw gaat horen.
Punt is dan natuurlijk ook dat jij de helft van de huur gaat betalen en de huishoudelijke kosten etc.
Dus, als je daadwerkelijk samen wil wonen, zullen jullie daar gewoon goede afspraken over moeten maken. Op dit moment ben je in feite gewoon lang op bezoek.
Zie hier de kern van het probleem. TS is gewoon jaloers en/of onzeker.quote:Maar die dingen zoals het hartje en de foto's zorgen er echt voor dat ik me steeds minder ga thuis voelen, niet omdat ik het niet wil maar het merendeel van de spullen zijn van haar en die foto's wijzen er maar op dat ze toch wel misschien een heel ander persoon is geweest vroeger dat ik totaal niet leuk vond.
Mwah, als je door foto's al gaat twijfelen of je partner wel de ware voor je is.. Hmmquote:
Weer wat gaan verfen is ook niet zo een moeite.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:54 schreef michel315 het volgende:
De kleuren zijn zo geworden doordat het eerst helemaal niet mijn intentie was om samen te gaan wonen
Dat dacht ik dus ook al. Combinatie van jaloers zijn en onzeker zijn. Als je daar niet over twijfelde had hij het ook niet in de OP benoemd. Dan is het op zijn minst al eens eerder door zijn hoofd gespookt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:46 schreef Maeksy het volgende:
Onthoud: ze woont met jou samen en niet met haar ex of een van haar 'vrienden'.
Het feit dat jij er onzeker wordt kan je niet wijten aan die spullen, die doen namelijk niets. Die onzekerheid komt voort uit hoe jij naar die spullen kijkt. Het zou interessant kunnen zijn om uit te vinden hoe dat komt.
Dat jij je 'ontheemd' voelt, kan ik me goed voorstellen. Het lijkt me een goed idee om met je vriendin te bespreken hoe er elementen van jou in de inrichting zouden kunnen worden geplaatst, zodat het ook meer als jou thuis gaat voelen. Dat zij de laatste stem heeft lijkt me duidelijk, niet in de laatste plaats omdat vrouwen uiteindelijk toch de laatste beslissing hebben als het om de inrichting gaat.
Of is dat alleen zo bij mij thuis?
Het is wel anders dan even twijfelen omdat je te snel samen woont.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:04 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Mwah, als je door foto's al gaat twijfelen of je partner wel de ware voor je is.. Hmm
Hmm ik kan beiden ontkrachten:quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Techno het volgende:
[..]
Zie hier de kern van het probleem. TS is gewoon jaloers en/of onzeker.
Dat doe je niet, anders zou zoiets onbenulligs je ook niet aan het twijfelen brengen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:13 schreef michel315 het volgende:
Hmm ik kan beiden ontkrachten:
Jaloers: -
Onzeker: -
Dat wou ik net zeggen. TS zegt aldoor niet jaloers te zijn, maar daar lijkt het toch wel op. En wat is er zo vreemd aan een vriend een knuffel te geven (of zo op de foto te gaan met een vriend)?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Techno het volgende:
[..]
Zie hier de kern van het probleem. TS is gewoon jaloers en/of onzeker.
Jaloezie heeft niet alleen te maken met of je vriendin 'mag' afspreken met jongens ofniet. Maar je wordt al jaloers zodra je een foto van haar met een vriend ziet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:13 schreef michel315 het volgende:
[..]
Jaloers: Mijn vriendin spreekt af en toe met jongens af zonder mij er bij or whatever, no problem. Moet kunnen.
Onzeker: Om heel eerlijk te zijn, echt eerlijk: ik weet als ik het uitmaak dat ik vrij snel weer een nieuwe vriendin heb. Dit omdat ik er toch wel goed uit zie en ook niet bepaald dom ben. Maar zoals ik al zei heb aardig wat vriendinnen inmiddels versleten en wil dat dit nu wel werkt. Vorige vriendinnen waren idd niet het juiste soort.
Eentje ging bijna vreemd omdat ik amper aandacht gaf (was teveel bezig met sport toen), naja daar heb je dan geen verdriet van want zo iemand verdient je respect en aandacht niet.
Raakte je snel op uit gekeken. Maar te nemen acties: ik ga kijken wat voor spullen ik kan hier kan neerzetten.
Nou ik geloof toch niet dat ik onzeker of jaloers ben. Ook in voorgaande relaties liet ik vriendinnen erg los. Ik twijfel niet aan de vriendin, die is prima. Maar meer tot de betrekking met het huis. 6 maanden geleden had ik mijn eigen stekje nog, mijn kleuren mijn spullen. Niemand zei daar wat over.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:17 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat doe je niet, anders zou zoiets onbenulligs je ook niet aan het twijfelen brengen.
de kosten niet delen heb ik bewust gedaan... eerst maar even de kat uit de boom kijkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:21 schreef Duimelot het volgende:
dat is toch geen samenwonen?
alles is van haar naar haar smaak en ze betaald het
je bent een kostganger daar
je zegt dat je hebt aangegeven dat je dat bv met het knuffeltje niet fijn vind maar ze veranderd er niets aan
dan kan je ook eens afvragen, waarom niet!?
Misschien vind ze je idd maar een zeur die zich drukke maakt om niets en boeit het knuffeltje niets, misschien ook niet.
Hoe dan ook, wil je dingen ook meer je eigen smaak etc. terug vinden in 'jullie' huis dan begin ook maar met de kosten te delen!?!?
Ze heeft foto's van vrienden staan, en jij maakt ervan dat ze vreemd wil gaan. Da's toch een rare gedachte kronkel????quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:22 schreef michel315 het volgende:
[..]
Nou ik geloof toch niet dat ik onzeker of jaloers ben. Ook in voorgaande relaties liet ik vriendinnen erg los. Ik twijfel niet aan de vriendin, die is prima. Maar meer tot de betrekking met het huis. 6 maanden geleden had ik mijn eigen stekje nog, mijn kleuren mijn spullen. Niemand zei daar wat over.
Zelf denk ik erg nuchter, kijk als mijn vriendin vreemd wilt gaan dan moet ze dat maar lekker doen. Dan ben ik weg. Maar ik ga eens wat foto's hier van mij neerzetten met wat vrienden familie. Dat fleurt de boel mss op.
Had je dan niet vanaf je eigen plekje de kat uit de boom kunnen kijken!?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:23 schreef michel315 het volgende:
[..]
de kosten niet delen heb ik bewust gedaan... eerst maar even de kat uit de boom kijkenMaar wel afgesproken als we langer bij elkaar zijn idd te gaan delen
Nou, dan geloof je toch niet dat je jaloers bent. Eigen schuld dikke bult als je straks nog met hetzelfde probleem zit,quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:22 schreef michel315 het volgende:
[..]
Nou ik geloof toch niet dat ik onzeker of jaloers ben. Ook in voorgaande relaties liet ik vriendinnen erg los. Ik twijfel niet aan de vriendin, die is prima. Maar meer tot de betrekking met het huis. 6 maanden geleden had ik mijn eigen stekje nog, mijn kleuren mijn spullen. Niemand zei daar wat over.
Zelf denk ik erg nuchter, kijk als mijn vriendin vreemd wilt gaan dan moet ze dat maar lekker doen. Dan ben ik weg. Maar ik ga eens wat foto's hier van mij neerzetten met wat vrienden familie. Dat fleurt de boel mss op.
Lekker halfslachtig. Geen wonder dat het zo net niks voelt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:23 schreef michel315 het volgende:
[..]
de kosten niet delen heb ik bewust gedaan... eerst maar even de kat uit de boom kijkenMaar wel afgesproken als we langer bij elkaar zijn idd te gaan delen
Inderdaad, bovendien vind ik het ook een beetje asociaal tegenover de vriendin. Maargoed, zijzelf vindt waarschijnlijk van niet,quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lekker halfslachtig. Geen wonder dat het zo net niks voelt.
Je ontkracht hier helemaal niets. Zo een nieuwe vriendin denken te hebben (relatie is een consumptiemiddel voor je?) zegt weinig over het vertrouwen in je huidige partner en je huidige relatie. Serieus kerel, gaan miepen omdat je vriendinnetje met andere gasten op de foto staat. Zoals de waard is...quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:13 schreef michel315 het volgende:
[..]
Jaloers: Mijn vriendin spreekt af en toe met jongens af zonder mij er bij or whatever, no problem. Moet kunnen.
Onzeker: Om heel eerlijk te zijn, echt eerlijk: ik weet als ik het uitmaak dat ik vrij snel weer een nieuwe vriendin heb. Dit omdat ik er toch wel goed uit zie en ook niet bepaald dom ben. Maar zoals ik al zei heb aardig wat vriendinnen inmiddels versleten en wil dat dit nu wel werkt. Vorige vriendinnen waren idd niet het juiste soort.
Eentje ging bijna vreemd omdat ik amper aandacht gaf (was teveel bezig met sport toen), naja daar heb je dan geen verdriet van want zo iemand verdient je respect en aandacht niet.
Raakte je snel op uit gekeken. Maar te nemen acties: ik ga kijken wat voor spullen ik kan hier kan neerzetten.
Idd, het is toch juist fijn dat je met je maten op stap kunt terwijl je vriendin op vriendenbezoek is oid?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:22 schreef Kreator het volgende:
Oh noes, je vriendin heeft een leven...
Ik vind hem niet direct een zeikerd, eerder een minderwaardig persoon. Een slappeling, zo je wilt. Iemand door wie het darwinisme een punt bewijst.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Ben ik de enige die je eigenlijk een enorme zeikerd vind?
Een minderwaardig persoon? Toe maar!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind hem niet direct een zeikerd, eerder een minderwaardig persoon. Een slappeling, zo je wilt. Iemand door wie het darwinisme een punt bewijst.
Ja, dat ook. Naast dat ik het een zeikerd vind. En erg onvolwassen, wat Lienekien zegt. Misschien hadden ze niet zo snel moeten gaan samenwonen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:31 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind hem niet direct een zeikerd, eerder een minderwaardig persoon. Een slappeling, zo je wilt. Iemand door wie het darwinisme een punt bewijst.
Eens.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Ben ik de enige die je eigenlijk een enorme zeikerd vind?
Het gaat om het nu, hoe je je vriendin nu ziet. Haar verleden doet er voor de relatie niet zoveel toe. Daarbij ben jij zo'n beetje bij haar ingetrokken toen ze een huisje voor zichzelf had gekregen en het op haar manier (met jouw hulp) heeft ingericht. Er komen vanzelf meer dingen die echt van jou zijn.
Maar goed, ik denk dat je eigenlijk gewoon niet genoeg van haar houdt, te veel piekert en nadenkt en ik zie deze relatie niet zo enorm veel toekomst hebben met die instelling.
vrouwen met veel vrouwelijke vrienden zijn veel erger. die zijn onderling groen van jaloezie en proberen je vriendin bij je weg te lullen als ze een keer klaagt over dat je een minuut te laat thuis kwam of je een scheet liet onder de dekens.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:48 schreef JoPiDo het volgende:
daarom houdt ik mij ook altijd aan de vuistregel:
vrouwen met veel mannelijke vrienden moet je links laten liggen
Je kunt niet bepalen wat voor reacties je hier krijgt. Dat is arrogant en verboden. Bovendien kom je dan over als een enorme zeikerd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:37 schreef michel315 het volgende:
ok anyway dit gaat naar een discussie waar ik niet echt om vroeg... Mijn vraag was hoe ik mij meer kan thuisvoelen in dit huis. Antwoord : meer spullen erin kwakken van mij. Ok duidelijk:)
Discussie over die jaloezie/onzekerheid ga ik maar niet meer aan, want alles wat ik zeg wordt weer ontkracht door iemand anders van het internet.
Maar ik vroeg om tips en die heb ik gekregen! Dank jullie!
zegt de man die nog nooit een vrouw van dichtbij heeft gezienquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
vrouwen met veel vrouwelijke vrienden zijn veel erger. die zijn onderling groen van jaloezie en proberen je vriendin bij je weg te lullen als ze een keer klaagt over dat je een minuut te laat thuis kwam of je een scheet liet onder de dekens.
dit spoort inderdaad echt niet. je zit haar te veroordelen op hoe ze vroeger misschien is geweest en maakt er in je hoofd allemaal rare verhalen van....quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:33 schreef michel315 het volgende:
Vroeger toen mijn vriendin jonger was, wilde ze een beetje vrienden met iedereen zijn. Althans dat denk ik. Haar moeder begon daar een keer tijdens de lunch over dat ze dat misschien beetje nu moest laten. Ikzelf vind dat eigenlijk een zeer onvolwassen manier van leven. Ik zie soms ook weleens foto's voorbij komen dat ze omarmd met een "vriend" op de foto staat. Ikzelf heb ook een grote gemengde (meiden/ jongens) vriendengroep en zo staan wij niet met elkaar op de foto.
Hoi Ad!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:58 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
zegt de man die nog nooit een vrouw van dichtbij heeft gezien
Je hebt eigenlijk gewoon mazzel dat je een vriendin hebt die echt gek op je is anders had ze je na al die maanden zonder iets bijgedragen te hebben er wel uitgeschopt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:23 schreef michel315 het volgende:
[..]
Bij TS speelt duidelijk wel jaloezie. Overal in de OP, en latere stukken, heeft hij het over de foto's van zijn vriendin met 'mannelijke vrienden' en dat ze wel verdacht op foto's staan e.d.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:23 schreef Weissman het volgende:
Zeer herkenbaar, heb nu zelf ook al 15 maanden een relatie en mijn vriendin heeft haar eigen huis, ik ben sinds 2 jaar weer terug bij mijn ouders wegens omstandigheden.
Zij wilt heel graag dat ik bij haar intrek, maar heb het zelfde gevoel als TS: geen jaloezie ofzo, maar niet dat gevoel kunnen krijgen van ''thuis zijn''. Heel lastig omdat het lastig is te benoemen wat je echt wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |