Hallo lezer!
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik via het internet mijn verhaal lucht, maar ik probeer het gewoon en zie wel wat ik er mee opschiet.
Het zit zo: ik en mijn vriendin wonen nu zo'n 3,5 maand samen. Ik ken haar nu ongeveer een half jaar. Ik weet dat het samenwoonproces behoorlijk snel is gegaan, maar het voelde juist om dat te doen.
Al snel nadat ik mijn huidige vriendin leerde kennen ging zij op zichzelf wonen. Ik heb ook meegeklust(schilderen, dingen ophangen enzovoort.) We waren in die tijd erg veel bij elkaar. (gedurende 1 maand- 1,5 maand). Dat klikte erg goed qua niveau en levensstijl (sliepen bij elkaar in die tijd)
Maar de laatste tijd zit ik niet zo lekker in mijn vel als ik alleen bij haar thuis zit. Ik ben overigens 24 en zij is 21. Het probleem zoals ik aangaf is dat ik mij niet helemaal thuisvoel. De kleuren van het huis, bestek, alles is in haar stijl. Dat opzich vind ik niet erg. Het enigste wat echt van mij is, is mijn pc die boven staat en mijn tv die beneden staat met de ps3 en een laptop.
Vroeger toen mijn vriendin jonger was, wilde ze een beetje vrienden met iedereen zijn. Althans dat denk ik. Haar moeder begon daar een keer tijdens de lunch over dat ze dat misschien beetje nu moest laten. Ikzelf vind dat eigenlijk een zeer onvolwassen manier van leven. Ik zie soms ook weleens foto's voorbij komen dat ze omarmd met een "vriend" op de foto staat. Ikzelf heb ook een grote gemengde (meiden/ jongens) vriendengroep en zo staan wij niet met elkaar op de foto.
Het probleem is dat ik dat moeilijk vind om te zien. Omdat ik mijzelf ook redelijk ken weet ik dat ik als die foto's vaker ga zien, minder ga voelen voor mijn vriendin. Dit omdat ik ga twijfelen of ze dan wel de juiste is voor mij. En verder ben ik niet een mak lammetje die te weinig zelfvertrouwen heeft. Dit is juist omgekeerd.
Een storend iets vind ik nog wel het feit dat ze nog iets heeft van haar ex (relatie van 2,5 jaar). Namelijk een knuffelhartje. Dikwijls als wij tv kijken pakt ze dat hartje stevig vast en drukt dat tegen haar borst. Ik weet niet waarom, maar ik word daar wel verdrietig van. Ik heb dat aangegeven en gezegd. Maar zij zegt dat dan het geen emotionele waarde heeft.
Verder hangt er een bord met wat foto's van haar en vrienden (veelal jongens). Ook dit is toch wel confronterend voor me. Als ik naar mijzelf kijken ben ik niet een groot jaloers persoon, maar ik heb gewoon ook tijd nodig om dit echt als "ons" huis te gaan zien. Maar mijn vriendin betaalt de huur dus het is voor mij zowieso een lastig proces. Ook wonen wij in haar plaats. Dus familie en vrienden van mij zijn verder weg voor mij en dit is een vertrouwde omgeving van haar.
Maar die dingen zoals het hartje en de foto's zorgen er echt voor dat ik me steeds minder ga thuis voelen, niet omdat ik het niet wil maar het merendeel van de spullen zijn van haar en die foto's wijzen er maar op dat ze toch wel misschien een heel ander persoon is geweest vroeger dat ik totaal niet leuk vond. Ik word hier ook gewoon somber van terwijl ik van mezelf heel erg opgewekt en vrolijk ben.
Ik heb hier wel met haar over gepraat (verleden) zij zegt dat ik een verkeerd beeld heb van haar en dat ze met geen van die jongens naar bed is geweest of gezoend heeft. Ik hecht hier wel iets van waarde aan, maar het gezegde luidt toch wel foto's zeggen soms meer dan duizend woorden.
Zoals mijn vriendin nu is, is ze lief en goed. Een leuke meid en wil haar niet verliezen, maar hoe krijg ik nou die gedachten uit me hoofd en hoe ga ik dit huis toch zien dat het een beetje van mij is?
Groetjes,
michel