quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:40 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Hoe kun je bv op de mac zien welk kanaal je wifi gebruikt?
Er is hooguit minder software, maar de software die er is is hoogwaardig. En het is niet alsof je met pijn en moeite het hoog noodzakelijke kan vinden ofzo. Er is voldoende keus in torrent clients, mail applicaties, office suites, development IDE's, SQL tools, IRC clients, newgroup clients, browsers, foto applicaties, teken applicaties, etc etc. Als thuis gebruiker ga je echt niets missen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:46 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
naja, ik ben natuurlijk niet precies op de hoogte van alle software, geef ik eerlijk toe![]()
maar dan moet jij ook toegeven dat de software altijd beperkter is/is geweest
Zeker, ik vind het heel interessant om te lezen.quote:
Nee sorry, ik ken het niet. Vertel eens.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:13 schreef capricia het volgende:
Een van de redenen waarom ik een Mac overweeg is omdat ik het zat ben dat mijn Windows steeds trager wordt. En dat ik de Windows pc zo ongeveer ieder jaar volledig opnieuw moet installeren om hem weer sneller te krijgen. Virus troep, adware, malware, programma's die niet goed gedeinstallerd worden, je kent het wel. Hij wordt steeds trager.
In jou geval is een Mac ook beterquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:13 schreef capricia het volgende:
Een van de redenen waarom ik een Mac overweeg is omdat ik het zat ben dat mijn Windows steeds trager wordt. En dat ik de Windows pc zo ongeveer ieder jaar volledig opnieuw moet installeren om hem weer sneller te krijgen. Virus troep, adware, malware, programma's die niet goed gedeinstallerd worden, je kent het wel. Hij wordt steeds trager.
Ik hoop daar met een mac geen, of veel minder last van te hebben.
Is dat ook zo?
Het opstarten duurt steeds langer. Zooi wat in de registry achterblijft.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:33 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee sorry, ik ken het niet. Vertel eens.
Revo Uninstaller gebruiken of een gelijksoortige uninstal programmaquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het opstarten duurt steeds langer. Zooi wat in de registry achterblijft.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:33 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee sorry, ik ken het niet. Vertel eens.
Installeren jullie alleen MS Office, hebben jullie 8 GB aan RAM en zit er een quad-core in/op jullie computer? Je gaat toch echt niet beweren dat je bij Windows nooit last gehad hebt met traagheid na een bepaalde tijd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:38 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
In jou geval is een Mac ook beter![]()
(toch vreemd dat ik nooit ergens last van heb met Windows 7)
(of met XP/Vista)
Hij gaat langzamer omdat mensen steeds meer installeren, niet uit zichzelf. Dus ook updates van windows en andere software.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Installeren jullie alleen MS Office, hebben jullie 8 GB aan RAM en zit er een quad-core in/op jullie computers? Je gaat toch echt niet beweren dat je bij Windows nooit last gehad hebt met traagheid na een bepaalde tijd..
Bij elke Windows-computer heb ik persoonlijk gemerkt dat dit wel zo is, terwijl ik hier op geen enkele manier last van heb gehad met Mac OS.
Ja dat beweer ik echt.....quote:Op woensdag 15 september 2010 00:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Installeren jullie alleen MS Office, hebben jullie 8 GB aan RAM en zit er een quad-core in/op jullie computers? Je gaat toch echt niet beweren dat je bij Windows nooit last gehad hebt met traagheid na een bepaalde tijd..
Bij elke Windows-computer heb ik persoonlijk gemerkt dat dit wel zo is, terwijl ik hier op geen enkele manier last van heb gehad met Mac OS.
En dat is het hele voordeel van een Mac: die heeft geen onderhoud nodig. Je hebt geen uninstallers of reg cleaners nodig. Hij blijft snel.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:57 schreef HiDiHo het volgende:
Nou moet ik eerlijk toegeven dat uninstall slecht geregeld is in Windows, maar gaat ie nou echt langzamer omdat je registry 3MB groter is of omdat er gewoon steeds meer dingen worden opgestart bij het opstarten van Windows? onderhoud helpt echt.
Nou dan doe ik vast iets fout dat mijn systeem gewoon snel blijft.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:12 schreef zarGon het volgende:
Onzin dat ik een OS optimaal moet houden als user. Als een Windows-pc eenmaal traag is, is het onmogelijk om zo'n pc weer optimaal/snel te krijgen. Al defragmenteer je, al fix je de registry, al verwijder je alle programma's.
Tuurlijk, hij gaat uit zichzelf tragerquote:Op woensdag 15 september 2010 00:12 schreef zarGon het volgende:
Onzin dat ik een OS optimaal moet houden als user. Als een Windows-pc eenmaal traag is, is het onmogelijk om zo'n pc weer optimaal/snel te krijgen. Al defragmenteer je, al fix je de registry, al verwijder je alle programma's.
Nee, want je hebt voor de Mac natuurlijk nooit slechte programmeursquote:Op woensdag 15 september 2010 00:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En dat is het hele voordeel van een Mac: die heeft geen onderhoud nodig. Je hebt geen uninstallers of reg cleaners nodig. Hij blijft snel.
Jep. Al is het maar omdat Windows zichzelf niet onderhoudt zoals Mac OS, die bijvoorbeeld zichzelf defragmenteert.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:17 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij gaat uit zichzelf trager
Zichzelf defragmenteren is een geplande taak in Windows, geen probleem.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jep. Al is het maar omdat Windows zichzelf niet onderhoudt zoals Mac OS, door zichzelf te defragmenteren.
Dat ga ik ff niet testen met mijn laptop, vind je dat erg?quote:Op woensdag 15 september 2010 00:21 schreef dnzl het volgende:
Ook niet onbelangrijk; ik liet gister mijn Macbook Alu Unibody vallen, na een val van 1,5 meter en wat gekets op 3 traptredes slechts een klein deukje in de behuizing.
Nou vind ik dat een enorme non-argument om een keuze te maken als je het niet heel erg vind.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:21 schreef dnzl het volgende:
Ook niet onbelangrijk; ik liet gister mijn Macbook Alu Unibody vallen, na een val van 1,5 meter en wat gekets op 3 traptredes slechts een klein deukje in de behuizing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |