Ben zelf niet alleen woonachtig dezelfde regio, ik huur van dezelfde woningbouwverenging.
En tatataaaaa....
Ook ik heb een conflict met de verhuurder.
Laat ik voorop stellen dat het opzettelijk en bewust in gevaar brengen van medemensen afkeur, zoals ik geweld afkeur en vuurwapens zelfs haat.
Maar welk kunstje deze verhuurder mij flikte, ik heb weleens de gedachte gehad om mijn woede af te reageren op een buiten gerechterlijke wijze.
Opeens op een dag vond ik namelijk een deurwaarder bellend aan mijn voordeur.
Ik weiger mijn voordeur te openen, en vraag de betreffende wie hij is, en wat hij komt doen.
Namens "Parteon" de woningbouwverenging, waarvan de directeur Rob Meijerink * is neergeschoten is er een vordering wegens huurachterstand van drie maanden, tezamen
1231,24 EuroEchter gezien ik mijn huur netjes betaal voorzie ik een gevalletje oplichting en bel de Politie via 112
De deurwaarder begint vanaf straat te schreeuwen, en rent naar zijn auto om vervolgens weg te rijden.
Ik posisitioneer voor de auto van de deurwaarder, immers de meldkamer politie had een surveillance al onderweg. Éénmaal ter plaatse was de verdachte al verdwenen (uit lijfbehoud, warbij de deurwaarder met auto dreigend op mij afkwam, be ik opzij gestapt), en uiteindelijk heeft de politie de omgeving op de aanwezigheid van een deurwaarder, notabene!, onderzocht.
Afijn, met de dagvaardiging schrijf ik mijn verdediging aan het Kantongerecht, waar mr. Frank Visser (zonder NCRV redactie een kneus 1e klas) op besluit de deurwaarder om repliek te verzoeken.
De deurwaarder stuurt een repliek met betaaloverzicht, waaruit blijkt dat in dezelfde 3 maanden de huur is betaald
Ik voorzie mr. Frank Visser van mij dupliek (schriftelijke reactie op schriftelijke repliek van schuldeiser) waarbij ik vele vragen beantwoord wil hebben waaronder;
A) waarom heb ik en geen facturen ontvangen? Geen aanmaning? maar is de vordering voor het eerst kenbaar gemaakt door een deurwaarder, waarbij schuldeaar opzettelijk en bewust niet in de gelegnheid is gesteld voor betaling van factuur, of de wettelijke verplichting van bezwaarprocedure.
B) waarom dient de schuldeiser een vordering in, van 3 maanden achterstand huurpenningen, voor 1231,24 Euro, en blijkt uit het schriftelijke repliek van schuldeiser de betaling ontvangen te zijn.
C) waarom heb ik in 2008 bezwaar gemaakt tegen de huurverhoging, waarbij de huurcommissie een schouwing in mijn woning uitvoert, de gebreken vastlegt en vervolgens word ik per oordeel in het ongelijk gesteld. waarbij mij voornaamste klachten zijn;
De badkamer, 26 kapotte tegels aan de wanden.
Verstopte afvoer.
2 vensters met dubbelglas waartussen condens door lekkage in glasplaten.
CV-Ketel, pomp in de brand gevlogen, heet water leiding geknapt (70 graden celsius fontijn in huis), tevens twee cv-radiateuren lek.
D) waarom vlucht een deurwaarder als de Politie aanstonds arriveert?
mr. frank Visser liet mij weten, dat ondanks bovenstaande vragen er vonnis gewezen zou worden.
Hierop heb ik deze rat schriftelijk mijn mening geventileerd, en mij beroepen op een eerlijk proces in de Rechtstaat der Nederlanden, volgens de feitenrechtspraak die men dient te hanteren.
De zitting was 1 september Jongstleden op het Kantongerecht te Zaandam, waarbij mr. Frank Visser was vervangen door mr. Doorewaard-Boekhout (die redelijk zelfstandig zonder redactie kan functioneren, dit in tegenstelling tot zijn voorganger).
In 2009 heb ik mijn zelfde bezwaar, de gebreken zijn immers heden nog actueel, herhaald. Dit per aangetekende post, normale postzending en persoonlijk afgegeven.
Waarop de Rechter vroeg aan
PARTEON, wat is daarmee gebeurd?
Antwoord; "Bezaarschrift is nooit ontvangen".
Ik heb daarop gezegd, ongeloofwaardig en onbetrouwbaar.
De vordering, de Rechter (Boekhout-Doorwaard) vroeg de huidge openstaande vordering.
Antwoord
144,20 Euro
Hoe kan dat vroeg de Rechter.
Antwoord, meneer betaalt wel de huur maar niet volledig. En daarbij is er een extra betaling ontvangen, echter weten we niet wanneer of door wie.
Mijn commentaar: van 1231,24 Euro naar 144,20 Euro dat is onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.
Hierop maakte de Kantonrechter, Doorewaard-Boekhout de opmerking aan Parteon:
"Over dat ongeloofwaardige en onbetrouwbare, tot driemaal aan toe, moest u de directie maar inlichten.
U kunt daar best een memo-tje aan spenderen".
Toen vroeg de Rechter naar mijn bezwaarschrift ten aanzien van huurverhoging 2010, die ik wegens gebreken weiger te betalen. Waarbij in beschouwing moet worden genomen dat in 2008 de huurcommissie heeft geoordeeld, in 2009 is mijn bezwaarschrift plots niet ontvangen, en in 2010 zonder inhoudelijke behandeling doorgestuurd naar de huurcommissie die zijn wettelijke functie nog ten uitvoer moet brengen.
Echter gezien de klachten over de badkamer, in 2008 had ik ongelijk, 2009 ook, en in maart 2010 krijg ik de nieuwsbrief waarin aangekondigd dat zowel mijn badkamer evenals de keuken totaal vervangen word
Dan ben je ongeoofwaardig en onbetrouwbaar als sociale woningbouwverenging zijnde, waar de directeur meer verdient dan de Balkenende norm (2009 350.000 Euro) en tevens het bedrijf financieel aan de afgrond balanceert, in prognose weliswaar.
Vonnis volgt nog.
Maar wat nou als de eigenlijke reden was:
Huurder maakt bezwaar, huurder heeft daarin gelijk.
Echter gezien het de woningbouwverenging niet gelegen komt om gelijk te geven, tracht men met misleiding van de Kantonrechter mij onrechtvaardig en onterecht mijn woning te ontnemen?
Zulke lieden moete strafrechterlijk vervolgen, vandaag dacht echter één van de andere huurders erover om zelf de Rechter en beul te verwezenlijken. Onacceptabel uiteraard.
*
(http://www.noordhollandsd(...)recteur-Parteon-neer)[ Bericht 0% gewijzigd door zaans_boefje op 13-09-2010 18:59:44 ]
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S