Dit in navolging op het volgende bericht:quote:Huurder schiet directeur Parteon neer
* Gepubliceerd op 13 september 2010, 14:03
* Laatst bijgewerkt op 13 september 2010, 14:16
wormerveer -
De man die eerder vandaag zijn flat in Zaandam opblies, heeft een paar uur later directeur Rob Meijerink van Parteon Wonen neergeschoten.
De man kwam verhaal halen over zijn huisuitzetting. Hij gedroeg zich zo agressief dat Parteon de politie belde. Toen agenten de man wilden inrekenen trok hij een vuurwapen. Bij het overmeesteren van de man is een schot gelost en werd de directeur geraakt.
Meijerink maakt het goed. Hij is naar het ziekenhuis gebracht en daar gehecht. Hij is steeds goed aanspreekbaar geweest.
De Zaandammer blies vanmorgen omstreeks negen uur zijn flat in de Perim op. De ontruimingsploeg was net aangekomen en hoorde de knal.
Meer in Dagblad Zaanstreek van 14 september
Bron:quote:Brand na explosie in flat Perim (update video)
* Gepubliceerd op 13 september 2010, 09:54
* Laatst bijgewerkt op 13 september 2010, 14:19
Zaandam -
In een flat op de elfde verdieping van de Perim is maandagochtend rond kwart over negen brand uitgebroken na een explosie. Het vermoeden bestaat dat de bewoner van de flatwoning de explosie heeft veroorzaakt. Korte tijd later schoot deze man de directeur van Parteon neer.
Men was op het moment van het uitbreken van de brand bezig met het in beslag nemen van zijn inboedel.
De brandweer, die voor alle zekerheid een aantal omliggende woningen heeft laten ontruimen, was de brand kort na tien uur meester.
De rookwolken van de brand waren tot ver in de omtrek te zien.
fuck, ikke isse een beetje domquote:Op maandag 13 september 2010 14:37 schreef GewoneMan het volgende:
in de OP staat steekt en in het artiekel staat dat hij is neergeschoten. beiden laat een gat achter alleen net iets anders
Dordrecht ja, met minder goede afloop.quote:Op maandag 13 september 2010 14:38 schreef Pool het volgende:
Heftig.En is dat een nieuw hype of zo, bij uitzetting de flat opblazen? Was laatst toch ook al ergens anders gebeurd?
Wedden dat de verzekeraar van de buren vindt dat dit terrorisme isquote:Op maandag 13 september 2010 14:42 schreef Qebbel het volgende:
Hier een foto van de flat trouwens. Best heftig![]()
[ afbeelding ]
Of Buitenaardse Invasie, wordt ook niet gedekt.quote:Op maandag 13 september 2010 14:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wedden dat de verzekeraar van de buren vindt dat dit terrorisme is
des te meer redenen om eerst het gas af te sluitenquote:Op maandag 13 september 2010 14:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Dordrecht ja, met minder goede afloop.
Maar het lijkt vaker voor te komen de laatste tijd, al kan dat ook komen door meer huisuitzettingen.
Het gaat om de directeur, de zus van een collega van me had al gesmst. Zij werkt op dat kantoor btwquote:Op maandag 13 september 2010 14:41 schreef Qebbel het volgende:
Ook verwarring rond de functie van de neergeschoten persoon; meerdere media melden dat het om een personeelslid gaat, alleen het NH Dagblad meldt 'directeur'. Persoonlijk lijkt mij het eerste logischer.
Maar dan zijn er verder nog genoeg manieren.quote:Op maandag 13 september 2010 14:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
des te meer redenen om eerst het gas af te sluiten
Altijd leuk natuurlijk, paupers die door het lint gaan.quote:Op maandag 13 september 2010 15:01 schreef GasTurbine het volgende:
Je kan de beste man niet verwijten dat hij niet grondig te werk gaat.
Die moet de wanhoop dan wel heel erg nabij zijn geweestquote:Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef DeTolk het volgende:
Het gaat trouwens om een oudere (75) man
Als het deze directeur betreft dan verdient zo'n man natuurlijk ook een kogel, 360k voor een directeur van een woningbouwverenigingquote:19 augustus 2010
WORMERVEER - Directeur Vincent van Luit heeft vorig jaar 362.000 euro gekregen van woningcorporatie Parteon. Als loon krijgt Van Luit 146.000 euro, daarnaast stort Parteon 45.000 euro in zijn pensioen. Daarmee kwam hij in 2009 op een jaarbeloning van 191.000 euro, negenduizend euro (5 procent) meer dan het jaar daarvoor.
Directeur Parteon voor 360.000 euro op loonlijst
Bij zijn aanstelling als directeur heeft Van Luit een pensioen met eindloonopbouw gekregen. Dat betekent dat de pensioenhoogte afhankelijk is van het laatsverdiende loon en dat de pensioenpremie daar telkens met terugwerkende kracht op moet worden aangepast. Dat is bij Parteon sinds 2002 verzuimd en vandaar dat 171.000 euro extra aan het pensioen van de directeur is betaald.
Na deze correctie ziet Van Luit op eigen verzoek af van een eindloonpensioen. Dat betekent dat zijn daadwerkelijke pensioen (in 2021) gebaseerd zal zijn op zijn salaris in 2009. In een overzicht van de woningcorporaties in Nederland kwam Van Luit met zijn 362.000 euro op de tweede plaats van de meestverdienende woningbouwdirecteuren. In dat lijstje staan tien corporaties die hun directeur tussen een kwart en een half miljoen betalen.
bron
Lezen is ook een kunst. Het is ongeveer de helft. Nog genoeg, maar soît.quote:Op maandag 13 september 2010 16:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als het deze directeur betreft dan verdient zo'n man natuurlijk ook een kogel, 360k voor een directeur van een woningbouwvereniging![]()
De dader verdient dan echt wel een medaille voor het rechtzetten van een groot maatschappelijk probleem
En minstens zo corrupt.quote:Op maandag 13 september 2010 18:15 schreef Verburg_K het volgende:
Ja, woningbouwverenigingen mogen wel een bescherming hebben als een bank, ze zijn zeker zo rijk
Sociale woningbouwverenigingen.quote:
Het is ook geen normaal gedrag, maar kennelijk zijn dit de gevolgen van de verharding van onze maatschappijquote:Op maandag 13 september 2010 20:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is dat toch met die instabiele boys? Niet zo lang geleden vrijwel hetzelfde gebeurd in Dordrecht. Een vriend van mij is zijn huis toen compleet verloren.
Random woord: steppegras²
Yeppp.... nog even en corporatie directeuren willen 'gevarengeld'quote:Op maandag 13 september 2010 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zijn er al mensen zo wanhopig? Dat ze het kapitaalgoed van de verhuurder opblazen en de directeur neerschieten?
Het is wat radicaal, maar wel effectief
Of een onbewuste groepsgedraging dat heden niet langer word getollereerd, of geaccepteerd, dat commerciele partijen de burger altijd maar probeert af te bluffen, te belazeren, en zelf misleiding met list en bedrog niet schuwt. En de Rechtspraak altijd geneigd is tot het afwijzen van de redelijke en billijke bezwaren van schuldenaar, cq de burger. Vaak mensen waarbij het leven dusdanig tegenzit, dat vanzelfsprekende dingen, zoals het betalen van huur, niet meer lukt.quote:Op maandag 13 september 2010 20:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is ook geen normaal gedrag, maar kennelijk zijn dit de gevolgen van de verharding van onze maatschappij
quote:Vooropgesteld dat het niet is goed te keuren wat deze man heeft veroorzaakt wil ik hier toch even op reageren.
Deze man kreeg nog 2500 euro van Parteon en dat proces duurt al 3 jaar want parteon heeft dat geld nog steeds niet teruggegeven.
Door zijn huur niet te betalen heeft hij geprobeerd zijn gelijk te krijgen en zo zijn geld terug te krijgen. Hij is veroordeeld tot het betalen van zijn huurachterstand, wat logisch is. Maar dan moet hij een nieuwe procedure opstarten om zijn geld van 3 jaar geleden terug te krijgen.
Het is toch ook belachelijk dat de rechter niet meteen heeft besloten dat ook Parteon in gebreke is geweest en dat die ook meteen het geld terug moet storten, dan had deze ellende waarschijnlijk nooit zo geescaleerd.
Ik ken deze man verder niet maar kan naar aanleiding van de uitzending op tv van deze man toch zelf ook geen andere conclusie trekken dan dat er hier iets niet klopt. Parteon is een groot bedrijf met ontzettend veel macht en de kleine oude man is de dupe en kan op zijn centen wachten.
Geplaatst door Vera op 16:18 13-sep-2010
je weet dat robin hood zich in de bossen had teruggetrokken, zoals de meeste verketterde homo's destijds?quote:Op maandag 13 september 2010 21:00 schreef xenobinol het volgende:
Als dat waar is verdiende deze directeur gewoon een kogel tussen de ogen, het is werkelijk om te kotsen hoe de wet word misbruik om mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen![]()
Vroeger loste men problemen wel vaker op met een handgemeen.... misschien moeten we maar weer eens een tijdje terug naar die goede oude tijd. Gewoon Robin Hood stijl het kwaad bestrijden en tussentijds ook nog even wat aantrekkelijke jonkvrouwen scoren, ik ben er helemaal klaar voor
En je weet dat Robin Hood later met de prinses Mari-ann lang en gelukkig wipte?quote:Op maandag 13 september 2010 21:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet dat robin hood zich in de bossen had teruggetrokken, zoals de meeste verketterde homo's destijds?
Tsja...ongelofelijk overigens dat die dingen in de 80's nog een comeback maakten, alleen toen liepen vrouwen erin rond.quote:Op maandag 13 september 2010 21:05 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
En je weet dat Robin Hood later met de prinses Mari-ann lang en gelukkig wipte?
(Omdat zijn mallooit zo onweerstaanbaar uitpuilde)
dat was een schijnhuwelijk. was algemeen aanvaard overigens.quote:Op maandag 13 september 2010 21:05 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
En je weet dat Robin Hood later met de prinses Mari-ann lang en gelukkig wipte?
(Omdat zijn mallooit zo onweerstaanbaar uitpuilde)
Ik heb het drie keer mogen meemaken!quote:Op maandag 13 september 2010 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
* KNIP *
Overigens: Hoe het ook zij. Het blijft raar dat een deurwaarder op de vlucht slaat als de politie in aantocht is.
Leg me eens uit...waarom zou je bij het verschijnen van een deurwaarder meteen je telefoon pakken en 112 bellen? Slecht geweten? en ik betwijfel of een echte deurwaarder daar van onder de indruk zal zijn, maar jij weet blijkbaar al vantevoren of ie fake is?quote:Op maandag 13 september 2010 21:11 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Ik heb het drie keer mogen meemaken!
De eerste deurwaarder reed snel weg toen ik mijn telefoon pakte en 112 intoetste.
De tweede smeerde hem met de auto, waarbij ik bijna ondersteboven werd gereden, terwijl de politie onderweg was. Hierna is de komst van de politie geannuleerd.
De derde was dus namens de Parteon, en heeft de politie de omgeving afgezocht naar de deurwaarder!
De eerste deurwaarder heb ik nooit meer iets van gehoord.
De Tweede is het proces nog gaande, en word ik door een advocaat van middelmatige rechtsbijstand voorzien.
de Derde is dus eerder beschreven in dat erg ontzettend lange verhaal. TL#DR
Jij hebt kennelijk nog nooit met een deurwaarder te maken gehadquote:Op maandag 13 september 2010 21:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Leg me eens uit...waarom zou je bij het verschijnen van een deurwaarder meteen je telefoon pakken en 112 bellen? Slecht geweten? en ik betwijfel of een echte deurwaarder daar van onder de indruk zal zijn, maar jij weet blijkbaar al vantevoren of ie fake is?
LOL je moest eens weten.quote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk nog nooit met een deurwaarder te maken gehad![]()
Meestal stuur ik mijn katten er op af
Wil het best uitleg geven.quote:Op maandag 13 september 2010 21:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Leg me eens uit...waarom zou je bij het verschijnen van een deurwaarder meteen je telefoon pakken en 112 bellen? Slecht geweten? en ik betwijfel of een echte deurwaarder daar van onder de indruk zal zijn, maar jij weet blijkbaar al vantevoren of ie fake is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |