Nee idd. Ik raad het ook iedereen vooral aan om te doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Je leeft nu, niet over 10 jaar. Als het voor altijd goed gaat is het fantastisch, als het niet blijkt te werken heb je in ieder geval iets gedaan dat goed voeltquote:Op maandag 13 september 2010 12:15 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste is waar het om draait.
Je moet doen waar je je nu gelukkig bij voelt. Misschien is het voor altijd, misschien niet. Die garantie krijg je ook niet als je 8 jaar ouder bent hoor.
De 'wilde periode' zou ik niet gemist hebben. Wilde tijden kan je ook in een relatie hebbenquote:Op maandag 13 september 2010 17:27 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het niet raar, maar zie wel bij veel mensen dat het dan later gaat kriebelen. Omdat ze niet weten hoe het is om alleen te wonen of omdat ze nooit een wilde periode hebben gehad en nieuwsgierig zijn naar wat ze gemist hebben. Bovendien denk ik dat het voor eidereen goed is om een tijdje op jezelf aangewezen te zijn geweest, denk dat je daar veel van leert. Ik snap dus de haast meestal niet zo.
quote:Op maandag 13 september 2010 17:31 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
De 'wilde periode' zou ik niet gemist hebben. Wilde tijden kan je ook in een relatie hebben
Zonder tongsmiley haal je het helemaal uit de context.quote:
Maar wat maakt dat nou uit? Net alsof je pas mag gaan samenwonen als je de ware gevonden hebt. Je weet nooit zeker of je altijd bij iemand zal blijven, dus dat mag geen reden zijn. Als het goed voelt is het goed.quote:Op maandag 13 september 2010 23:34 schreef Shivo het volgende:
De kans dat je op je 21e de juiste kiest om de rest van je leven mee samen te zijn is niet zo groot, omdat er tussen de 20e en 30e nog wel het een en ander veranderd in jezelf. Maar het kan wel.
Het is toch heel wat anders dat je als het ware vrijwillig naar elkaar toe gaat en als je zin hebt nog naar je eigen plekje kan gaan of dat je gewoon beide in hetzelfde huis woont en elkaar in die zin niet kan ontlopenquote:Op dinsdag 14 september 2010 02:52 schreef Steamydeluxx het volgende:
Niet dat het veel zal veranderen aan de situatie nu, we waren tot voor kort toch al 80% van de tijd bij elkaar.
Man, waar wacht je nog op? De meest solide relaties zijn gebouwd op het samen stoned/high/aan de crack zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 02:52 schreef Steamydeluxx het volgende:
Wat betreft sleur, ik denk dat je dat zelf in de hand hebt tot zekere hoogte. Mijn vriendin en ik kunnen bijvoorbeeld heel goed heel de nacht keihard doorzuipen (Met z'n 2en of met vrienden erbij, maakt niet uit), XTC slikken, bungeejumpen en heel de dag stoned zijn. (Om maar even wat dingen te noemen), maar af en toe een avond samen knus op de bank naar slechte B-series kijken is net zo leuk.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 02:52 schreef Steamydeluxx het volgende:
Wat toevallig dat ik dit topic nu tegenkom
Ik heb nu zo'n 9 maanden een relatie met mijn vriendin. Er is nog nooit iemand geweest in mijn leven die ik zo leuk vond en met wie ik zo goed matchte als met haar. Ik ben 19 en zij 21.
Altijd al maakten we grapjes over jonge stellen die samenwonen, just making fun of them eigenlijk. Burgelijke Dunschijterij toch?![]()
Als mijn vriendin dan eens iets cools zag of een idee had, (een trippy behang, het idee om de kamasutra van voor naar achteren te leren en te praktiseren, een platenspeler of een waterbed, ik bedenkt maar ff wat), zei ze " Hey Frank, als wij later niet gaan samenwonen he, dan moeten wij dat ook echt doen/hebben".
Afgelopen maanden hoorde ik echter steeds vaker zinnen uit haar mond beginnend met "Hey Frank, als wij later niet samenwo.. etc" en ik merkte dat het haar stiekem best wel heel leuk zou lijken, en eerlijk gezegd..mij ook.. Niet dat het veel zal veranderen aan de situatie nu, we waren tot voor kort toch al 80% van de tijd bij elkaar.
We durfden het dus allebei niet aan elkaar toe te geven, maar gisteren heb ik gezegd dat ik oprecht niets liever wil dan bij haar zijn en ze barstte in tranen uit van blijdschap![]()
Wat betreft sleur, ik denk dat je dat zelf in de hand hebt tot zekere hoogte. Mijn vriendin en ik kunnen bijvoorbeeld heel goed heel de nacht keihard doorzuipen (Met z'n 2en of met vrienden erbij, maakt niet uit), XTC slikken, bungeejumpen en heel de dag stoned zijn. (Om maar even wat dingen te noemen), maar af en toe een avond samen knus op de bank naar slechte B-series kijken is net zo leuk.
We'll see, ze is eerst een paar maanden in het buitenland, daarna kijken we verder
Heb toch wel een beetje bewondering voor je en hoop dat ik over 10 jaar ook nog zo gelukkig ben met m'n vriendquote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef snakelady het volgende:
Ik was 17 toen ik mijn man leerde kennen, 19 toen we gingen samenwonen.
We hebben best wat kritiek gekregen van mensen dat het te vroeg was en dat ik te jong was enz.
Toen ik 23 was gingen we trouwen en niet lang daarna was ik zwanger van onze eerste dochter.
Nu ben ik bijna 30, hebben we twee dochters en zijn we nog steeds erg gelukkig met elkaar, de meeste die toen kritiek hadden zijn later aan een relatie begonnen en ondertussen ook al weer gescheiden.
We zitten nog steeds niet in een sleur, we hebben nog genoeg tegen elkaar te zeggen en ons seksleven is ook erg goed.
Maar we kunnen elkaar ook goed los laten, afgelopen weekend ben ik alleen met vriendinnen weg gegaan en volgend weekend gaat hij met een vriend op stap.
Als je je er goed bij voelt er gewoon voor gaan, de toekomst valt immers toch niet te voorspellen en het wil echt niet zeggen dat als je op latere leeftijd aan een vaste relatie begint dat een zekeheid is dat het wel goed gaat.
Daar ga je weer!quote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef snakelady het volgende:
...mijn man...
Tja, kan hem wel mijn vriend noemen maar we zijn getrouwd, en hubbie en dat soort kooswoordjes vind ik persoonlijk om te kotsen.quote:
Dit dus.. En dan hoeft het niet eens zo te zijn dat het gaat kirebelen oid, maar een tijdje op jezelf aangewezen zijn voordat je gaat samenwonen lijkt mij echt beter. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.. Maar ik zou niet te snel gaan samenwonen vanuit je ouderlijk huis zeg maar, zonder dat je eerst alleen hebt gewoond. Heb ik wel gedaan toen ik 17/18 was (want ja, het voelde zo goed, waarom niet etc.) maar nu ik wat ouder ben kan ik zeggen dat het beter voor me was geweest als ik dat niet had gedaanquote:Op maandag 13 september 2010 17:27 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het niet raar, maar zie wel bij veel mensen dat het dan later gaat kriebelen. Omdat ze niet weten hoe het is om alleen te wonen of omdat ze nooit een wilde periode hebben gehad en nieuwsgierig zijn naar wat ze gemist hebben. Bovendien denk ik dat het voor eidereen goed is om een tijdje op jezelf aangewezen te zijn geweest, denk dat je daar veel van leert. Ik snap dus de haast meestal niet zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |