Sommige mensen kunnen en willen het, anderen weer niet. Dus als het voor jou goed voelt, niks aantrekken van wat andere ervan vinden.quote:Op maandag 13 september 2010 10:53 schreef Salamando het volgende:
Als je je er goed bij voelt, vooral doen!
Zo doen wij het ook hoor, we hebben eigen een volledig eigen leven en eigen vrienden. Dit weekend ging hij wat drinken en ging ik gewoon lekker op de bank zitten en tv kijken, prima toch.quote:Op maandag 13 september 2010 10:58 schreef Sapstengel het volgende:
Ik woon ook samen met m'n vriendin, zij was 18 toen ze bij mij in kwam. Gaat prima hoor. Maar het scheelt ook dat we allebei niet zo burgerlijk zijn, af en toe kijken we wel eens een film, maar als ik naar de stad wil om me lam te zuipen is dat geen probleem en ga ik naar de stad. Zelfde voor haar.
Dat burgerlijke komt wel als er kinderen zijn.
dat, en ik denk dat je je tot +/- je 25e nog ontwikkeld en groeit, je karakter nog wordt gevormd. Dus een partner voor het leven kiezen, daar is het nog te vroeg voor. (uitzonderingen daar gelaten)quote:Op maandag 13 september 2010 11:09 schreef Cue_ het volgende:
Zolang het goed voelt moet je het absoluut doen. Wat je alleen wel vaak ziet is dat de relatie toch een keertje over gaat omdat 1 van beiden toch uiteindelijk wel eens verder wil kijken wat er nog meer is. Dat het net wat vaker gebeurd bij mensen die al vroeg een relatie hebben (eerste liefdes enzo) dat is wel logisch, maar natuurlijk geen garantie dat het jezelf ook overkomt.
Ik denk dat je op je 16e van de VMBO afkwam en gelijk bent gaan werken? Mijn ervaring is iig dat die mensen wat eerder gaan samenwonen, omdat ze ook eerder werk hebben.quote:Op maandag 13 september 2010 10:53 schreef Lentilka het volgende:
Ik (21) woon nu alweer een half jaar samen met mijn vriend. Een goede vriendin van mij is een half jaar jonger en woont nu alweer een jaar samen met haar vriend, een andere vriendin is een jaar jonger en woont nu ook net een half jaar samen. In mijn omgeving is dat heel normaal en niemand heeft er commentaar op. Maar het valt me op dat veel mensen hier op FOk en sommigen er buiten dat raar vinden. Ze denken dat het misgaat, er sleur komt etcetera... ik heb zoiets van 'wie weet, misschien komt die er, maar voor nu zal ik gewoon plezier hebben'...Wat vinden jullie?
waarom is het gelijk burgelijk als je samenwoont?... met dit soort zwart/wit denken zou je het idd niet willen/kunnenquote:Op maandag 13 september 2010 10:55 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou het niet kunnen en willen, maar er zijn in mijn omgeving ook genoeg burgerlijke types die niks anders willen.
wat een bullshit! Ze is toch 21? Als je al werkt (cq zelfstandig bent) is het makkelijker ja, maar nu overdrijf je wel ontzettend.quote:Op maandag 13 september 2010 11:29 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik denk dat je op je 16e van de VMBO afkwam en gelijk bent gaan werken?
Je bent of niet burgerlijk, of nog nooit zo gek op iemand geweest dat je daar iedere dag bij wilt zijn ..quote:Op maandag 13 september 2010 10:55 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou het niet kunnen en willen, maar er zijn in mijn omgeving ook genoeg burgerlijke types die niks anders willen.
Je merkt idd vaak wel dat je beide nog ontwikkeld en dat er daardoor fricties kunnen ontstaan. Zeker als je begint op ' hetzelfde niveau' en merkt dat de ene meer/sneller ontwikkeld/veranderd dan de ander.quote:Op maandag 13 september 2010 11:13 schreef traveljunky het volgende:
[..]
dat, en ik denk dat je je tot +/- je 25e nog ontwikkeld en groeit, je karakter nog wordt gevormd. Dus een partner voor het leven kiezen, daar is het nog te vroeg voor. (uitzonderingen daar gelaten)
Heb het zelf ook meegemaakt. Zolang je er gelukkig mee bent: doen!
Wat reageer jij verschrikkelijk overstuurquote:Op maandag 13 september 2010 11:41 schreef traveljunky het volgende:
[..]
wat een bullshit! Ze is toch 21? Als je al werkt (cq zelfstandig bent) is het makkelijker ja, maar nu overdrijf je wel ontzettend.
in onze katholieke gebieden is het trouwens niet vreemd om met je 18de gelijk te gaan trouwen omdat dat de enige manier is om het huis uit te komen... maar dat even terzijdequote:Op maandag 13 september 2010 11:52 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat reageer jij verschrikkelijk overstuurWat zegt haar leeftijd nú, over het moment dat zij van de middelbare school afkwam? Ik zeg nergens dat ze al vanaf haar 16e samenwoont. Daarnaast, je kunt echt niet ontkennen dat er een verband zit tussen moment van fulltime werken en samenwonen. Als je de financiële middelen hebt is het nu eenmaal beter mogelijk. Ik zie nl. weinig studenten op hun 20/21e samenwonen met hun partner.
Ik heb bijna 6 jaar met iemand samengewoond en dat was vanaf mij 18equote:Op maandag 13 september 2010 10:53 schreef Lentilka het volgende:
Ik (21) woon nu alweer een half jaar samen met mijn vriend. Een goede vriendin van mij is een half jaar jonger en woont nu alweer een jaar samen met haar vriend, een andere vriendin is een jaar jonger en woont nu ook net een half jaar samen. In mijn omgeving is dat heel normaal en niemand heeft er commentaar op. Maar het valt me op dat veel mensen hier op FOk en sommigen er buiten dat raar vinden. Ze denken dat het misgaat, er sleur komt etcetera... ik heb zoiets van 'wie weet, misschien komt die er, maar voor nu zal ik gewoon plezier hebben'...Wat vinden jullie?
ik snap je niet. eerst maak je het heel zwart wit, daarna zeg je precies wat ik dus ook bedoel. Maar we zijn het blijkbaar wel eens dus zal wel goed zijn.quote:Op maandag 13 september 2010 11:52 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat reageer jij verschrikkelijk overstuurWat zegt haar leeftijd nú, over het moment dat zij van de middelbare school afkwam? Ik zeg nergens dat ze al vanaf haar 16e samenwoont. Daarnaast, je kunt echt niet ontkennen dat er een verband zit tussen moment van fulltime werken en samenwonen. Als je de financiële middelen hebt is het nu eenmaal beter mogelijk. Ik zie nl. weinig studenten op hun 20/21e samenwonen met hun partner.
Ik denk dat dat laatste is waar het om draait.quote:Op maandag 13 september 2010 11:59 schreef Lonaa het volgende:
Ach, ik heb ook wel wat commentaar gehad.
Ik ben toen ik net 19 werd samen gaan wonen met m'n vriend (die ook nog eens wat jaren ouder is dan ik).
Daar vielen mensen als eerste over.
Daarna vielen ze erover dat we pas 3 maanden samen waren..
Maar het voelde toen zo goed, en dat doet het nog steeds
Inmiddels zijn we bijna een jaar samen en heb absoluut geen spijt van m'n beslissing.
Ik heb zelf veel christelijke vrienden van vroeger en die zitten nu (leeftijd 24-25) allemaal in de trouwfase. Dat bedoelde ik met mijn eerste post: omgevingsfactoren (financiën, opleiding(sduur), werk, etc.) zijn van grote invloed op moment van samenwonen / trouwen.quote:Op maandag 13 september 2010 11:55 schreef Re het volgende:
[..]
in onze katholieke gebieden is het trouwens niet vreemd om met je 18de gelijk te gaan trouwen omdat dat de enige manier is om het huis uit te komen... maar dat even terzijde
Nee idd. Ik raad het ook iedereen vooral aan om te doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Je leeft nu, niet over 10 jaar. Als het voor altijd goed gaat is het fantastisch, als het niet blijkt te werken heb je in ieder geval iets gedaan dat goed voeltquote:Op maandag 13 september 2010 12:15 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste is waar het om draait.
Je moet doen waar je je nu gelukkig bij voelt. Misschien is het voor altijd, misschien niet. Die garantie krijg je ook niet als je 8 jaar ouder bent hoor.
De 'wilde periode' zou ik niet gemist hebben. Wilde tijden kan je ook in een relatie hebbenquote:Op maandag 13 september 2010 17:27 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het niet raar, maar zie wel bij veel mensen dat het dan later gaat kriebelen. Omdat ze niet weten hoe het is om alleen te wonen of omdat ze nooit een wilde periode hebben gehad en nieuwsgierig zijn naar wat ze gemist hebben. Bovendien denk ik dat het voor eidereen goed is om een tijdje op jezelf aangewezen te zijn geweest, denk dat je daar veel van leert. Ik snap dus de haast meestal niet zo.
quote:Op maandag 13 september 2010 17:31 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
De 'wilde periode' zou ik niet gemist hebben. Wilde tijden kan je ook in een relatie hebben
Zonder tongsmiley haal je het helemaal uit de context.quote:
Maar wat maakt dat nou uit? Net alsof je pas mag gaan samenwonen als je de ware gevonden hebt. Je weet nooit zeker of je altijd bij iemand zal blijven, dus dat mag geen reden zijn. Als het goed voelt is het goed.quote:Op maandag 13 september 2010 23:34 schreef Shivo het volgende:
De kans dat je op je 21e de juiste kiest om de rest van je leven mee samen te zijn is niet zo groot, omdat er tussen de 20e en 30e nog wel het een en ander veranderd in jezelf. Maar het kan wel.
Het is toch heel wat anders dat je als het ware vrijwillig naar elkaar toe gaat en als je zin hebt nog naar je eigen plekje kan gaan of dat je gewoon beide in hetzelfde huis woont en elkaar in die zin niet kan ontlopenquote:Op dinsdag 14 september 2010 02:52 schreef Steamydeluxx het volgende:
Niet dat het veel zal veranderen aan de situatie nu, we waren tot voor kort toch al 80% van de tijd bij elkaar.
Man, waar wacht je nog op? De meest solide relaties zijn gebouwd op het samen stoned/high/aan de crack zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 02:52 schreef Steamydeluxx het volgende:
Wat betreft sleur, ik denk dat je dat zelf in de hand hebt tot zekere hoogte. Mijn vriendin en ik kunnen bijvoorbeeld heel goed heel de nacht keihard doorzuipen (Met z'n 2en of met vrienden erbij, maakt niet uit), XTC slikken, bungeejumpen en heel de dag stoned zijn. (Om maar even wat dingen te noemen), maar af en toe een avond samen knus op de bank naar slechte B-series kijken is net zo leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |