abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86413148
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 02:52 schreef Steamydeluxx het volgende:
Wat toevallig dat ik dit topic nu tegenkom

Ik heb nu zo'n 9 maanden een relatie met mijn vriendin. Er is nog nooit iemand geweest in mijn leven die ik zo leuk vond en met wie ik zo goed matchte als met haar. Ik ben 19 en zij 21.

Altijd al maakten we grapjes over jonge stellen die samenwonen, just making fun of them eigenlijk. Burgelijke Dunschijterij toch? :s)

Als mijn vriendin dan eens iets cools zag of een idee had, (een trippy behang, het idee om de kamasutra van voor naar achteren te leren en te praktiseren, een platenspeler of een waterbed, ik bedenkt maar ff wat), zei ze " Hey Frank, als wij later niet gaan samenwonen he, dan moeten wij dat ook echt doen/hebben".

Afgelopen maanden hoorde ik echter steeds vaker zinnen uit haar mond beginnend met "Hey Frank, als wij later niet samenwo.. etc" en ik merkte dat het haar stiekem best wel heel leuk zou lijken, en eerlijk gezegd..mij ook.. Niet dat het veel zal veranderen aan de situatie nu, we waren tot voor kort toch al 80% van de tijd bij elkaar.

We durfden het dus allebei niet aan elkaar toe te geven, maar gisteren heb ik gezegd dat ik oprecht niets liever wil dan bij haar zijn en ze barstte in tranen uit van blijdschap :@

Wat betreft sleur, ik denk dat je dat zelf in de hand hebt tot zekere hoogte. Mijn vriendin en ik kunnen bijvoorbeeld heel goed heel de nacht keihard doorzuipen (Met z'n 2en of met vrienden erbij, maakt niet uit), XTC slikken, bungeejumpen en heel de dag stoned zijn. (Om maar even wat dingen te noemen), maar af en toe een avond samen knus op de bank naar slechte B-series kijken is net zo leuk.

We'll see, ze is eerst een paar maanden in het buitenland, daarna kijken we verder
^O^
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:37:09 #52
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_86413711
Wij zijn ook gaan samenwonen toen ik nog 18 en student was en hij 21 en net aan het werk.
We waren toen net geen jaar bij elkaar en ondertussen zijn we 4 jaar en een koophuis verder en gaat alles nogsteeds hartstikke goed.

Scheelt wel of je je inderdaad meteen een mega-burgerlijk leven aanmeet [niet dat daar iets mis mee is als je daar bewust voor kiest] maar wij zien elkaar nogsteeds onregelmatig omdat we allebei druk zijn met vanalles.
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 22 november 2010 @ 12:27:14 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89008354
Ik was 17 toen ik mijn man leerde kennen, 19 toen we gingen samenwonen.
We hebben best wat kritiek gekregen van mensen dat het te vroeg was en dat ik te jong was enz.
Toen ik 23 was gingen we trouwen en niet lang daarna was ik zwanger van onze eerste dochter.

Nu ben ik bijna 30, hebben we twee dochters en zijn we nog steeds erg gelukkig met elkaar, de meeste die toen kritiek hadden zijn later aan een relatie begonnen en ondertussen ook al weer gescheiden.
We zitten nog steeds niet in een sleur, we hebben nog genoeg tegen elkaar te zeggen en ons seksleven is ook erg goed.
Maar we kunnen elkaar ook goed los laten, afgelopen weekend ben ik alleen met vriendinnen weg gegaan en volgend weekend gaat hij met een vriend op stap.

Als je je er goed bij voelt er gewoon voor gaan, de toekomst valt immers toch niet te voorspellen en het wil echt niet zeggen dat als je op latere leeftijd aan een vaste relatie begint dat een zekeheid is dat het wel goed gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door snakelady op 22-11-2010 12:35:02 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_89008907
Wat ik me dan afvraag; heb een meisje in de klas, net 18 geworden, heeft al bijna 4 jaar verkering met haar vriend. Hij is ook van plan haar volgend jaar een keer ten huwelijk te gaan vragen, als ze gaat studeren..

aan de ene kant, na 4 jaar relatie is denken aan trouwen, kan ik inkomen.
aan de andere kant; ze kregen verkering op hun 14e en zijn nu 18 en 19..

wat vinden jullie daar nou van?
ik weet niet precies waar ik ben
  maandag 22 november 2010 @ 14:49:34 #55
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89012981
Dat moeten ze zelf weten, als dat voor hun goed voelt moeten ze dat doen.

Dadelijk doen ze het niet vanwege wat statistieken zeggen, gaan ze verder, neuken nog wat rond maar vinden vervolgens niet meer iemand die zo goed bij ze past als degene die ze verlaten hebben vanwege "te vroeg samenzijn".
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_89016102
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef snakelady het volgende:
Ik was 17 toen ik mijn man leerde kennen, 19 toen we gingen samenwonen.
We hebben best wat kritiek gekregen van mensen dat het te vroeg was en dat ik te jong was enz.
Toen ik 23 was gingen we trouwen en niet lang daarna was ik zwanger van onze eerste dochter.

Nu ben ik bijna 30, hebben we twee dochters en zijn we nog steeds erg gelukkig met elkaar, de meeste die toen kritiek hadden zijn later aan een relatie begonnen en ondertussen ook al weer gescheiden.
We zitten nog steeds niet in een sleur, we hebben nog genoeg tegen elkaar te zeggen en ons seksleven is ook erg goed.
Maar we kunnen elkaar ook goed los laten, afgelopen weekend ben ik alleen met vriendinnen weg gegaan en volgend weekend gaat hij met een vriend op stap.

Als je je er goed bij voelt er gewoon voor gaan, de toekomst valt immers toch niet te voorspellen en het wil echt niet zeggen dat als je op latere leeftijd aan een vaste relatie begint dat een zekeheid is dat het wel goed gaat.
Heb toch wel een beetje bewondering voor je en hoop dat ik over 10 jaar ook nog zo gelukkig ben met m'n vriend :) Al helemaal met het aantal scheidingen van tegenwoordig en alles.

Ik was zelf 17 toen ik mijn vriend van toendertijd 23 ontmoette. binnen een jaar woonden we samen en ondertussen ben ik 22 en hij 28 en hebben we een huis gekocht die we momenteel aan het opknappen zijn.
ondertussen zitten we nu ietwat slechter (erg druk met verbouwing en werk, weinig tijd voor elkaar. veel aan de gang atm.) maar dat mag ook wel een keertje na 5 jaar. toch?
Af en toe denk ik wel.. wat als ik hem later had leren kennen, maar mocht ik terug in de tijd gaan, wetend wat ik nu weet, Dan zou ik het zo opnieuw doen!
Hoe we er ook voor staan. goede en slechte momenten. ik denk niet dat ik zonder hem zou kunnen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  maandag 22 november 2010 @ 17:02:31 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89018327
Haha, dank je wel, lief van je!

Uiteraard heb je soms even een relatiedipje, dat heeft iedere relatie en dat hoort er bij.
Het belangrijkste is dat je blijft comminiceren en wat wij doen in een drukke periode waar we weinig tijd hebben voor elkaar even een avondje aan elkaar besteden.
Dus tv uit, muziek aan, kinderen op bed of uitbesteden en dan lekker met hapjes het gezellig maken.
Of gewoon uit eten, naar de film, concert of wat dan ook, wij proberen dat toch zeker 1x in de maand te doen.
Weer even bijkletsen en tijd aan elkaar besteden, dan is de relatie weer even opgeladen.

En die ene keer in de maand dat de kinderen bij opa en oma slapen ( de ene keer mijn ouders, de andere keer zijn ouders) vinden zowel kinderen als opa en oma leuk.

Een veel gehoord probleem is dat mensen de relatie op een gegeven moment als vanzelfsprekend zien en elkaar eigenlijk gaan verwaarlozen, dat moet je zien zegen te gaan, blijf elkaar verrassen, blijf elkaar waarderen en blijf jezelf herinneren dat het gras bij de buren echt niet altijd groener is. ;)
  maandag 22 november 2010 @ 17:12:05 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89018637
Zelf vond ik 26 vroeg zat

Maar het kan wel en zie het ook op meerdere plekken goed gaan. Wel is het van belang om niet tot een suf stel te veranderen dat nooit meer zonder elkaar iets onderneemt en iedere avond aan de bank vastgekoekt zit.
pi_89088570
quote:
Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef snakelady het volgende:
...mijn man...
Daar ga je weer! ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 12:04:12 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89088865
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:56 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Daar ga je weer! ;)
Tja, kan hem wel mijn vriend noemen maar we zijn getrouwd, en hubbie en dat soort kooswoordjes vind ik persoonlijk om te kotsen.
pi_89088928
Ik ben 23 en woon al 2 jaar samen. Bevalt me prima en ik houd van burgerlijk. En waarom zou je apart blijven wonen alleen maar omdat je zogenaamd te jong bent om samen te wonen? Vind ik alleen maar onpraktisch. :) En wat betreft sleur... tja, wat moet je dan doen, het uitmaken alleen maar om sleur te voorkomen? En wat maakt het uit of ik nu sleur krijg of over 5 jaar? Je moet gewoon doen wat je zelf fijn vindt. Ik snap ook best dat er mensen zijn die helemaal nog geen zin hebben om te settlen, ook prima. :)
  woensdag 24 november 2010 @ 15:03:55 #62
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_89095790
Het ligt aan je karakter denk ik.

Ik ken hele standvastige, zelfbewuste types die vanaf hun 18e samen zijn met hun geliefde (nu in de 30) en die gewoon gestudeerd hebben en bij een studentenvereniging hebben gezeten etc. Zeker geen burgerlijke mensen persé maar wel heel stabiel van karakter. Niet de behoefte steeds aan de andere kant van het hek te kijken zonder daarbij te willen inleveren. En dan bedoel ik niet vreemdgaan maar ook qua woonplek, carrière, allemaal dingen waarbij je wel eens beiden een andere kant op wil.

Ik ben niet zo. Ook niet als ik MBO had gedaan. Ik ben een type dat alles uit wil proberen, zelf haar fouten moet maken, mezelf nog enorm heb moeten leren kennen in mijn 20er tijd. En ik was in mijn jongere jaren niet goed in compromissen. Ik wilde gewoon persé bepaalde dingen doen in het leven (in het buitenland wonen bijv) en dan was er geen haar op mijn hoofd om dat op te geven of daar een middenweg in te vinden voor mijn relatie. Ben een paar bijzondere en langdurige liefdes dan ook kwijtgeraakt along the way. Dat is veranderd naarmate ik ouder werd.

Sommige mensen hebben nou eenmaal wat langer nodig voor ze zich echt kunnen binden. Heeft niet zoveel met opleidingsniveau te maken denk ik. Eerder andersom, dat mensen die dit soort ervaringen en ambities nodig hebben eerder kiezen voor een hogere opleiding.
pi_89097977
Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, schijt aan hebben wat de rest ervan denkt het is jou leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door plesner op 24-11-2010 16:04:39 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 16:28:16 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89099328
Ik ben 23 en woon inmiddels 2 jaar samen :) Erg gelukkig, zou niet zonder hem kunnen!
We zijn vrij snel gaan samenwonen, uiteraard had iedereen daar wel commentaar op. Maar het voelde (en voelt) gewoon erg goed, zijn allebei gelukkig :)
We hebben nog steeds onze eigen dingen, doen waar we zelf zin in hebben, al hou je natuurlijk wel rekening met elkaar :)
*O*
pi_89099487
Ik las vroeg Sletten :')
  zondag 28 november 2010 @ 03:11:23 #66
57434 Marloes
Digital Love
pi_89247708
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2010 17:27 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het niet raar, maar zie wel bij veel mensen dat het dan later gaat kriebelen. Omdat ze niet weten hoe het is om alleen te wonen of omdat ze nooit een wilde periode hebben gehad en nieuwsgierig zijn naar wat ze gemist hebben. Bovendien denk ik dat het voor eidereen goed is om een tijdje op jezelf aangewezen te zijn geweest, denk dat je daar veel van leert. Ik snap dus de haast meestal niet zo. :)
Dit dus.. En dan hoeft het niet eens zo te zijn dat het gaat kirebelen oid, maar een tijdje op jezelf aangewezen zijn voordat je gaat samenwonen lijkt mij echt beter. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.. Maar ik zou niet te snel gaan samenwonen vanuit je ouderlijk huis zeg maar, zonder dat je eerst alleen hebt gewoond. Heb ik wel gedaan toen ik 17/18 was (want ja, het voelde zo goed, waarom niet etc.) maar nu ik wat ouder ben kan ik zeggen dat het beter voor me was geweest als ik dat niet had gedaan :)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_89249601
wat plesner zegt :)

[ Bericht % gewijzigd door Re op 28-11-2010 11:40:55 ]
pi_89249758
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2010 02:52 schreef Steamydeluxx het volgende:
Wat toevallig dat ik dit topic nu tegenkom

Ik heb nu zo'n 9 maanden een relatie met mijn vriendin. Er is nog nooit iemand geweest in mijn leven die ik zo leuk vond en met wie ik zo goed matchte als met haar. Ik ben 19 en zij 21.

Altijd al maakten we grapjes over jonge stellen die samenwonen, just making fun of them eigenlijk. Burgelijke Dunschijterij toch? :s)

We durfden het dus allebei niet aan elkaar toe te geven, maar gisteren heb ik gezegd dat ik oprecht niets liever wil dan bij haar zijn en ze barstte in tranen uit van blijdschap :@

aaaaaaah wat liefffffff O+
  zondag 28 november 2010 @ 23:20:31 #69
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_89280629
Ik weet niet of het per see slecht is. Wel vind ik het altijd weeeeeeiiiirdd als ik weer eens van een jong stelletje (19/20) hoor dat ze gaan samenwonen. Maarja settelen =/= samenwonen.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 28 november 2010 @ 23:25:09 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89280803
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:20 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik weet niet of het per see slecht is. Wel vind ik het altijd weeeeeeiiiirdd als ik weer eens van een jong stelletje (19/20) hoor dat ze gaan samenwonen. Maarja settelen =/= samenwonen.
Maar waarom is dat weird?
Ik begrijp dat het niet jouw keuze is, maar niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde ideeën en gevoelens als jij.
  zondag 28 november 2010 @ 23:29:16 #71
pi_89280970
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar waarom is dat weird?
Ik begrijp dat het niet jouw keuze is, maar niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde ideeën en gevoelens als jij.
Het IS niet weird, IK VIND het weird.
En nee, niet iedereen is hetzelfde als ik, maar toch vind ik het weird. Is vrij gevoelsmatig. Zo jong en elkaar dan al op zo'n manier voor elkaar kiezen, elke dag in hetzelfde bed slapen. Dan denk ik: je bent nog zo jong, laat de relatie eerst een beetje 'luchten'.
  zondag 28 november 2010 @ 23:36:18 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89281304
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Het IS niet weird, IK VIND het weird.
En nee, niet iedereen is hetzelfde als ik, maar toch vind ik het weird. Is vrij gevoelsmatig. Zo jong en elkaar dan al op zo'n manier voor elkaar kiezen, elke dag in hetzelfde bed slapen. Dan denk ik: je bent nog zo jong, laat de relatie eerst een beetje 'luchten'.
Tja, ik was 2.5 jaar samen met mijn vriend (nu mijn man) toen wij gingen samenwonen, Voornamelijk omdat dat goedkoper was, aangezien we beide het huis uit wilde en we dan voor 2 appartementen moesten kiezen.
Met onze inkomens samen konden we voor een eensgezinswoning kiezen.
Het was dus naast dat het ons gewoon fijn leek ook nog eens uit praktisch oogpunt makkelijker.

Achteraf bleek het dus ook een juiste keuze te zijn aangezien we nu ( 13 jaar later) nog steeds gelukkig zijn samen.
Dus we hadden wel kunnen wachten maar dat had totaal geen toegevoegde waarde gehad voor ons.
  zondag 28 november 2010 @ 23:40:18 #73
pi_89281463
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tja, ik was 2.5 jaar samen met mijn vriend (nu mijn man) toen wij gingen samenwonen, Voornamelijk omdat dat goedkoper was, aangezien we beide het huis uit wilde en we dan voor 2 appartementen moesten kiezen.
Met onze inkomens samen konden we voor een eensgezinswoning kiezen.
Het was dus naast dat het ons gewoon fijn leek ook nog eens uit praktisch oogpunt makkelijker.

Achteraf bleek het dus ook een juiste keuze te zijn aangezien we nu ( 13 jaar later) nog steeds gelukkig zijn samen.
Dus we hadden wel kunnen wachten maar dat had totaal geen toegevoegde waarde gehad voor ons.
Voor jullie misschien niet dan. :)
En ik ben blij dat jullie nog gelukkig samen zijn, want een hoop vroeg gesettelde stelletjes zijn dat niet echt meer.
  zondag 28 november 2010 @ 23:42:54 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89281568
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:40 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Voor jullie misschien niet dan. :)
En ik ben blij dat jullie nog gelukkig samen zijn, want een hoop vroeg gesettelde stelletjes zijn dat niet echt meer.
Maar komt dat omdat ze vroeg settelde? Ken namelijk ook mensen die na hun 30ste aan een relatie zijn begonnen die op de klippen ging.
Denk niet dat het zozeer met vroeg settelen te maken heeft, eerders met dat die 2 toch niet bij elkaar paste, daar staat leeftijd los van.

En daarbij, moet je dan nooit risico's nemen uit angst voor wat statistieken zeggen? Ben blij dat wij dat niet hebben gedaan. ;)
  zondag 28 november 2010 @ 23:47:12 #75
pi_89281726
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar komt dat omdat ze vroeg settelde? Ken namelijk ook mensen die na hun 30ste aan een relatie zijn begonnen die op de klippen ging.
Denk niet dat het zozeer met vroeg settelen te maken heeft, eerders met dat die 2 toch niet bij elkaar paste, daar staat leeftijd los van.
Sorry, maar ik meen gelezen te hebben dat mensen die op vroege leeftijd settelen later minder marital satisfaction hebben dan mensen die dat op latere leeftijd doen. Vind ik ook niet zo gek want als je op latere leeftijd settelt weet je vaak beter of die persoon nu echt bij je past. Iets met levenservaring. Ik zal, als ik weer in dit topic ben (want ik ga nu naar mama bedje toe :)) het artikel voor je opzoeken.
  zondag 28 november 2010 @ 23:48:22 #76
pi_89281768
Dat laatste daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat die statistieken iets vertellen is wel zo.
  zondag 28 november 2010 @ 23:50:29 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89281855
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:47 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Sorry, maar ik meen gelezen te hebben dat mensen die op vroege leeftijd settelen later minder marital satisfaction hebben dan mensen die dat op latere leeftijd doen. Vind ik ook niet zo gek want als je op latere leeftijd settelt weet je vaak beter of die persoon nu echt bij je past. Iets met levenservaring. Ik zal, als ik weer in dit topic ben (want ik ga nu naar mama bedje toe :)) het artikel voor je opzoeken.
Dus om statistieken moet je dan iemand die eigenlijk heel goed bij je past laten gaan omdat je jong bent om later te gaan settelen met iemand die misschien minder bij je past?
Dat is toch krom?

Waarom niet gewoon mensen hun eigen keuzes laten maken zonder ze te veroordelen.
En gaat het op de klippen dan is dat zo, ook weer van geleerd, maar ondertussen wel een leuke tijd gehad samen misschien.
  zondag 28 november 2010 @ 23:56:47 #78
pi_89282098
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus om statistieken moet je dan iemand die eigenlijk heel goed bij je past laten gaan omdat je jong bent om later te gaan settelen met iemand die misschien minder bij je past?
Dat is toch krom?

Waarom niet gewoon mensen hun eigen keuzes laten maken zonder ze te veroordelen.
En gaat het op de klippen dan is dat zo, ook weer van geleerd, maar ondertussen wel een leuke tijd gehad samen misschien.
Settelen is weer wat anders dan samenwonen.. IK ZELF vind het raar en zou het niet doen (samenwonen, heel jong). En ja daarbij hou ik wel rekening met de statistieken. Ik zeg niet dat JIJ dat niet moet doen. En ik zeg ook niet dat anderen dat niet moeten doen

En elkaar veroordelen doen we allemaal. Ik vind het raar dat mensen op jonge leeftijd gaan samenwonen, jij vindt bepaalde andere keuzes van mensen soms raar. Dat weet ik 100% zeker.

Maar nu ga ik echt naar mama bedje toe :Z :*
pi_89283740
Ja, als je gaat samenwonen jong bent is de kans groter dat het fout gaat. Dat is logisch, daar heb je geen statistieken voor nodig. Maar dan kan je het nog wel doen. Je kan er altijd nog uitstappen. Het is niet gelijk een keuze voor het leven ofzo.

Gewoon genieten van de tijd dat het goed gaat. Als je je door statistieken laat tegenhouden is je relatie sowieso niet goed genoeg om het te proberen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 29 november 2010 @ 06:21:48 #80
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_89285778
quote:
99s.gif Op maandag 29 november 2010 00:44 schreef rijsttafel het volgende:
Ja, als je gaat samenwonen jong bent is de kans groter dat het fout gaat. Dat is logisch, daar heb je geen statistieken voor nodig. Maar dan kan je het nog wel doen. Je kan er altijd nog uitstappen. Het is niet gelijk een keuze voor het leven ofzo.

Gewoon genieten van de tijd dat het goed gaat. Als je je door statistieken laat tegenhouden is je relatie sowieso niet goed genoeg om het te proberen.
Dit inderdaad. En 'slecht' is het natuurlijk sowieso niet. Het is maar wat jij ervan vindt. Als jij het fijn vindt gaan, moet je je niet onzeker laten maken door wat je omgeving doet/meemaakt. Kijk maar hoe het loopt, je merkt het vanzelf. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om nu al samen te wonen, want ik vind het heerlijk om alleen te wonen en die tijd voor mezelf te hebben, maar als ik een potentiële 'ware' vind zou ik daar misschien anders over denken. Ik zou het in ieder geval niet te snel doen, en ik hoop dat ik nog wel een paar jaar 'mijn eigen ding' kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grunge. op 29-11-2010 21:36:49 ]
pi_89285782
Ik was bijna vroeg gesetteld, ben blij dat dat niet is gebeurd!
pi_89290929
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 06:21 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En 'slecht' is het natuurlijk sowieso niet. Het is maar wat jij ervan vindt. Als het fijn vindt gaan, moet je je niet onzeker laten maken door wat je omgeving doet/meemaakt. Kijk maar hoe het loopt, je merkt het vanzelf. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om nu al samen te wonen, want ik vind het heerlijk om alleen te wonen en die tijd voor mezelf te hebben, maar als ik een potentiële 'ware' vind zou ik daar misschien anders over denken. Ik zou het in ieder geval niet te snel doen, en ik hoop dat ik nog wel een paar jaar 'mijn eigen ding' kan doen.
Ik zou het ook niet zo snel weer doen, maar van de keer dat ik het wel heb gedaan heb ik in ieder geval geen spijt. Achteraf kan ik wel iedereen aanraden om eerst een tijdje op zichzelf te wonen, maar dat kan ik natuurlijk ook alleen maar zeggen vanuit m'n eigen perspectief. Misschien is dit niet voor iedereen zo.

M'n omgeving was het er toen ook niet zo mee eens, maar achteraf gaat heus niemand zeggen "zie je wel" ofzo. Want zelfs al ben je 50 en al 30 jaar samen, garantie dat het goed blijft gaan krijg je nooit. Gewoon genieten van de tijd dat het wel goed gaat is het enige dat je kan doen. En dat straal je ook wel uit als je jong gaat samenwonen.

Dus ik zou nogmaals zeggen, TS, gewoon blijven doen en je van niemand wat aantrekken.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')