Dus om statistieken moet je dan iemand die eigenlijk heel goed bij je past laten gaan omdat je jong bent om later te gaan settelen met iemand die misschien minder bij je past?quote:Op zondag 28 november 2010 23:47 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Sorry, maar ik meen gelezen te hebben dat mensen die op vroege leeftijd settelen later minder marital satisfaction hebben dan mensen die dat op latere leeftijd doen. Vind ik ook niet zo gek want als je op latere leeftijd settelt weet je vaak beter of die persoon nu echt bij je past. Iets met levenservaring. Ik zal, als ik weer in dit topic ben (want ik ga nu naar mama bedje toe) het artikel voor je opzoeken.
Settelen is weer wat anders dan samenwonen.. IK ZELF vind het raar en zou het niet doen (samenwonen, heel jong). En ja daarbij hou ik wel rekening met de statistieken. Ik zeg niet dat JIJ dat niet moet doen. En ik zeg ook niet dat anderen dat niet moeten doenquote:Op zondag 28 november 2010 23:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus om statistieken moet je dan iemand die eigenlijk heel goed bij je past laten gaan omdat je jong bent om later te gaan settelen met iemand die misschien minder bij je past?
Dat is toch krom?
Waarom niet gewoon mensen hun eigen keuzes laten maken zonder ze te veroordelen.
En gaat het op de klippen dan is dat zo, ook weer van geleerd, maar ondertussen wel een leuke tijd gehad samen misschien.
Dit inderdaad. En 'slecht' is het natuurlijk sowieso niet. Het is maar wat jij ervan vindt. Als jij het fijn vindt gaan, moet je je niet onzeker laten maken door wat je omgeving doet/meemaakt. Kijk maar hoe het loopt, je merkt het vanzelf. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om nu al samen te wonen, want ik vind het heerlijk om alleen te wonen en die tijd voor mezelf te hebben, maar als ik een potentiële 'ware' vind zou ik daar misschien anders over denken. Ik zou het in ieder geval niet te snel doen, en ik hoop dat ik nog wel een paar jaar 'mijn eigen ding' kan doen.quote:Op maandag 29 november 2010 00:44 schreef rijsttafel het volgende:
Ja, als je gaat samenwonen jong bent is de kans groter dat het fout gaat. Dat is logisch, daar heb je geen statistieken voor nodig. Maar dan kan je het nog wel doen. Je kan er altijd nog uitstappen. Het is niet gelijk een keuze voor het leven ofzo.
Gewoon genieten van de tijd dat het goed gaat. Als je je door statistieken laat tegenhouden is je relatie sowieso niet goed genoeg om het te proberen.
Ik zou het ook niet zo snel weer doen, maar van de keer dat ik het wel heb gedaan heb ik in ieder geval geen spijt. Achteraf kan ik wel iedereen aanraden om eerst een tijdje op zichzelf te wonen, maar dat kan ik natuurlijk ook alleen maar zeggen vanuit m'n eigen perspectief. Misschien is dit niet voor iedereen zo.quote:Op maandag 29 november 2010 06:21 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En 'slecht' is het natuurlijk sowieso niet. Het is maar wat jij ervan vindt. Als het fijn vindt gaan, moet je je niet onzeker laten maken door wat je omgeving doet/meemaakt. Kijk maar hoe het loopt, je merkt het vanzelf. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om nu al samen te wonen, want ik vind het heerlijk om alleen te wonen en die tijd voor mezelf te hebben, maar als ik een potentiële 'ware' vind zou ik daar misschien anders over denken. Ik zou het in ieder geval niet te snel doen, en ik hoop dat ik nog wel een paar jaar 'mijn eigen ding' kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |