Die is lekker bezig indd.quote:Op zondag 12 september 2010 22:54 schreef FredWielergek het volgende:
Dat maakt Kruiswijk hier dan waar, die wk ticket.
Dan geef je het echt te weinig eer. Is echt een mooie koers, net als Quebec.quote:
Hopen dat de andere 100 onderuit gaan, want de sprint zal 'ie niet winnen. Of hij moet op dat klimmetje weg kunnen komen, maar dat lijkt me lastig.quote:Op zondag 12 september 2010 23:01 schreef Evertjan het volgende:
wat moet gesink doen om nu nog te winnen
Wegrijden en alleen aankomenquote:Op zondag 12 september 2010 23:01 schreef Evertjan het volgende:
Als eerste over de lijn gaan.quote:Op zondag 12 september 2010 23:01 schreef Evertjan het volgende:
kijk pas 10 minuten;) zag er ff zo uitquote:Op zondag 12 september 2010 23:00 schreef knep het volgende:
[..]
Dat is een ietwat minderwaardige omschrijving voor deze koers.
Dit.quote:Op zondag 12 september 2010 23:01 schreef Evertjan het volgende:
Die van Quebec was stijler, deze is wat langer.quote:
Het is steil hè, voor de goede orde. Al zijn ze ook best mooi.quote:Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die van Quebec was stijler, deze is wat langer.
De klimmetjes zijn steil ja, Gesink maakt het straks af in stijl.quote:Op zondag 12 september 2010 23:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is steil hè, voor de goede orde. Al zijn ze ook best mooi.
van zo'n opening zou Jan Bos dromenquote:
Ik hou het nog op EBH, die zit er ook gewoon weer bij.quote:Op zondag 12 september 2010 23:10 schreef knep het volgende:
Ryder en Sammie rijden Sagan naar de zege.
vijf ofzoquote:
Nu wel.quote:Op zondag 12 september 2010 23:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Hagen en Sagan fietsen iig nauwelijks mee
http://www.radio-canada.c(...)/sptv02.asx&epr=truequote:Op zondag 12 september 2010 23:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Iemand nog snel een link voor de finish?
http://www.radio-canada.c(...)/sptv02.asx&epr=truequote:Op zondag 12 september 2010 23:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Iemand nog snel een link voor de finish?
Omdat ie altijd zo stuk zitquote:Op zondag 12 september 2010 23:18 schreef marcodej het volgende:
Hij juicht altijd hetzelfde valt me op.
inderdaad en dan kan hij in Lombardije ook nog scoren. Al zullen er in de vuelta ook nog wel een paar rijders scorenquote:Op zondag 12 september 2010 23:20 schreef franklop het volgende:
zal bijna top 5 staan in ProTour zo met die ereplaatsen in deze koersen
kan me niet voorstellen dat ze hier 100 punten voor geven hoorquote:Op zondag 12 september 2010 23:19 schreef MB2010 het volgende:
Prachtig dit, erg sterk.
En met die 100 punten en de 50 van twee dagen terug, staat hij nu derde op de UCI ranking.
Waar, maar ook het voordeel van een langere klim in het parcours en stuk meer hoogtemeters.quote:Op zondag 12 september 2010 23:26 schreef marcodej het volgende:
Schrijf hem maar op voor Lombardije.
En nu zie je, hij houdt zich rustig en hij wint. Vrijdag was hij veel actiever en wordt hij derde.
80 punten voor nummer 1quote:Op zondag 12 september 2010 23:25 schreef franklop het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat ze hier 100 punten voor geven hoor
Never mind.quote:Op zondag 12 september 2010 23:28 schreef MB2010 het volgende:
Sorry, ben een beetje scheel, is maar 80 punten, dan komt ie net te kort.
http://en.wikipedia.org/wiki/2010_UCI_World_Ranking
80 krijgen ze hiervoor. 50 voor die derde plaats van eergisteren. Edit: beetje laat.quote:Op zondag 12 september 2010 23:25 schreef franklop het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat ze hier 100 punten voor geven hoor
Dus is hij volgens mij Gilbert voorbij nu en staat hij vijfde op de UCI lijst toch?quote:Op zondag 12 september 2010 23:29 schreef No-P het volgende:
[..]
80 krijgen ze hiervoor. 50 voor die derde plaats van eergisteren.
ja maar Gilbert krijgt nog punten zodra de Vualte voorbij isquote:Op zondag 12 september 2010 23:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dus is hij volgens mij Gilbert voorbij nu en staat hij vijfde op de UCI lijst toch?
16 voor een etappe overwinningquote:Op zondag 12 september 2010 23:31 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ja maar Gilbert krijgt nog punten zodra de Vualte voorbij is
Volgens mij vierde zelfs, hij heeft nu 239 punten, komt in totaal op 369 punten.quote:Op zondag 12 september 2010 23:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dus is hij volgens mij Gilbert voorbij nu en staat hij vijfde op de UCI lijst toch?
het nieuwe wielrennenquote:Op zondag 12 september 2010 23:31 schreef Felagund het volgende:
Mooi podium. Jong en vrij internationaal.
Telt het WK nog mee? Dan maakt Gilbert ook een goede kans.quote:Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef baggerbaas het volgende:
Rodriguez zal de UCI Ranking wel besluiten als leider.
LL pakt wel paar puntjes in Vuelta meequote:Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij vierde zelfs, hij heeft nu 239 punten, komt in totaal op 369 punten.
De huidige stand:
Rank Prev. Rider Nat. + Birthdate Team (Code) Points
1 1 CONTADOR VELASCO Alberto ESP19821206 ASTANA (AST) 482
2 2 RODRIGUEZ OLIVER Joaquin ESP19790312 TEAM KATUSHA (KAT) 428
3 3 EVANS Cadel AUS19770214 BMC RACING TEAM (BMC) 390
4 4 SANCHEZ GIL Luis Leon ESP19831124 CAISSE D'EPARGNE (GCE) 363
5 5 GILBERT Philippe BEL19820705 OMEGA PHARMA-LOTTO (OLO) 304
6 6 VINOKOUROV Alexandre KAZ19730916 ASTANA (AST) 283
7 7 SCHLECK Andy LUX19850610 TEAM SAXO BANK (SAX) 258
8 8 FARRAR Tyler USA19840602 GARMIN - TRANSITIONS (GRM) 251
9 9 CANCELLARA Fabian SUI19810318 TEAM SAXO BANK (SAX) 250
10 10 SANCHEZ GONZALEZ Samuel ESP19780205 EUSKALTEL - EUSKADI (EUS) 239
11 11 GESINK Robert NED19860531 RABOBANK (RAB) 239
Ja, dat is natuurlijk wel waar, maar wordt morgen niet de nieuwe stand uitgegeven? Of is dat niet wekelijks?quote:Op zondag 12 september 2010 23:33 schreef franklop het volgende:
[..]
LL pakt wel paar puntjes in Vuelta mee
deden ze na GP Plouay ook dus neem aan van welquote:Op zondag 12 september 2010 23:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel waar, maar wordt morgen niet de nieuwe stand uitgegeven? Of is dat niet wekelijks?
Nee, wedstrijden gereden voor een land tellen niet mee. (Volgens mij dus alleen het WK + Olympische Spelen).quote:Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Telt het WK nog mee? Dan maakt Gilbert ook een goede kans.
Als een meetellende koers is afgelopen, wordt de maandag daarop een nieuwe stand opgesteld. Morgen vandaag komt er dus een nieuwe ranking, met Québec en Montréal erbij.quote:Op zondag 12 september 2010 23:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel waar, maar wordt morgen niet de nieuwe stand uitgegeven? Of is dat niet wekelijks?
Bauke.quote:Op maandag 13 september 2010 00:28 schreef Ericr het volgende:
Heel netjes, hopen dat volgend jaar Gesink niet in zijn eentje het Nederlandse wielrennen overeind moet houden.
Ach ja, als hij zijn progressie voortzet presteert hij beter dan het Nederlandse wielrennen in de afgelopen jaren, dus dan ben ik al tevredenquote:Op maandag 13 september 2010 00:28 schreef Ericr het volgende:
Heel netjes, hopen dat volgend jaar Gesink niet in zijn eentje het Nederlandse wielrennen overeind moet houden.
Het zag er ook heel sterk uit wat de rest van de (Nederlandse) ploeg hier deedquote:Op maandag 13 september 2010 00:28 schreef Ericr het volgende:
Als een beest.quote:Op maandag 13 september 2010 10:39 schreef Tommeke het volgende:
Knap hoor, wat kan die gast afzien zeg
http://www.teamsky.com/article/0,27290,19790_6373835,00.htmlquote:Op maandag 13 september 2010 12:43 schreef marcodej het volgende:
Waar was EBH gebleven trouwens? Na die laatste hairpin was hij ineens uit het achtervolgende groepje verdwenen. Gevallen?
Op cyclingnews stond inderdaad dat ie in die bocht gecrasht was.quote:Op maandag 13 september 2010 12:43 schreef marcodej het volgende:
Waar was EBH gebleven trouwens? Na die laatste hairpin was hij ineens uit het achtervolgende groepje verdwenen. Gevallen?
quote:Maaskant mankeert wat Van onze speciale verslaggever
MONTREAL - Martijn Maaskant laat zich op korte termijn medisch binnenstebuiten keren om te weten wat hij mankeert. De Zuidlander, rijdend voor de Amerikaanse profploeg Garmin, komt al sinds het einde van de Tour de France ‘niet meer vooruit’, zoals hij zelf zegt.
In de GP Québec van afgelopen vrijdag, de eerste ProTour-koers in Canada, stapte Maaskant na 25 kilometer af. In de GP Montreal ging het zondag nog minder. Al na de eerste ronde van twaalf kilometer zocht hij alweer het rennerskwartier op. ,,Ik weet niet wat er aan de hand is’’, aldus een ontgoochelde Maaskant. ,,Ik denk dat ik m’n bloed maar eens moet laten nakijken, want dit is niet normaal. Bovendien is het jammer dat ik niet eens aan werken voor de ploeg toekom. Het lijkt me het beste een punt achter dit seizoen te zetten, de winter goed door te komen en in 2011 weer fris beginnen.’’
Interessant. Wie zou het zijn.quote:Hoogerland wants Tour of Britain success, angry to miss Vuelta and worlds
by Shane Stokes at 8:10 AM EST
Categories: Pro Cycling, Vuelta a España, World Championships, Tour of Britain
Says Vancansoleil will announce a ‘very big new rider’, but doesn’t name him
Dutch rider Johnny Hoogerland had a strong showing on yesterday’s second stage of the Tour of Britain, crossing over to the big break and then going on to place eighth in Stoke on Trent. It was a ride fuelled by anger, with the Vacansoleil rider smarting due to his non-participation in two of his big season goals.
His team was not invited back to the Vuelta a España, where he finished 12th overall last year, and he was also recently told he would not be going to the worlds in Australia.
When asked by VeloNation if he wanted to ride strongly in the Tour of Britain to prove a point, and to take some sort of revenge for missing the Spanish Grand Tour, he said that it was more than that. “Not just for the Vuelta,” he answered at the post-race press conference. “I really wanted to do the Vuelta, but also the World Championship. They passed me by, so I just want to show [them] that I have to be there. I am always good in September and October, so it is the same this year.”
Hoogerland said that he didn’t know why he wasn’t part of the squad for the road race in Geelong on October 3rd. His body language made it clear that it was a decision he wasn’t happy about, with frustration clear on his face when he spoke about the subject.
The 27 year old was actually the best-placed Dutch rider in last year’s worlds, finishing 14th. He was also one of the more aggressive riders in the finale
In theory a strong ride in the Tour of Britain could put pressure on the selectors, but he claims he’s not thinking about that. “Maybe if someone is injured I can go, but actually I am not really motivated anymore for doing that race,” he said. “Now I just want to do a very good Tour of Britain, then Franco-Belge and some Classics in Italy. Then take a holiday.”
Before then, he’s got a Tour of Britain to try to win. “I think just ten riders are within 30 seconds of each other, so I think it is just between those of us,” he said. “I think it’s difficult for Henderson to keep the jersey. He’s good on the hills, but we are doing a few very hilly stages so I think it is difficult for him. We are not satisfied with a sixth place on the general, so we are going to try to win the overall.”
One advantage for Vacansoleil is that it had three riders in the break; Michale Golas, Borut Bozic, and Hoogerland. They were seventh, eighth, and ninth yesterday, all crossing the line three seconds behind Henderson. “We had three in the front group, so I think we’ve a strong team,” he said. “We had Wout [Poels] and (Matteo) Carrara in the peloton, but they are also in very good condition, so I think we can make it pretty hard for Sky.”
Big signing, but who is it?
Hoogerland’s press conference ended on an intriguing note. Asked by VeloNation if there were any big signings pending for the team, he said that something is in the works, and suggested that it could change the way race organisers see them. The team was not invited to any of the Grand Tours this year and wants to avoid that in 2011.
“One very big new rider is coming to the team, and they will publish his name in a few days or weeks,” he said. “I think it will not be so easy to pass over us next year. But [then again], that’s what we thought last year with the brothers Feillu, and they passed us also…”
Pressed as to whether the mystery signing was a Classics rider or a Grant Tour contender, he didn’t give anything away. In fact, he claimed he didn’t know. “The manager of the team didn’t even want to tell me! I begged him to tell it, but he didn’t,” he said.
The team signed Riccardo Riccò last month, so he too will add firepower.
Read more: http://www.velonation.com(...)s.aspx#ixzz0zPlDUiJn
Dan kom je heel snel bij Cancellara uit ja.quote:Op maandag 13 september 2010 15:26 schreef rubbereend het volgende:
Welke toppers hebben nog geen officieel contract voor volgend jaar.......Cancellara?
Sagan heb ik nog nooit iets zien presteren in wedstrijden van een eind over de 200 kilometer (net als Boasson Hagen trouwens). Die 2 koersen in Canada haalden zelfs niet eens de 200 kilometer, op die momenten zit Freire nog te slapen en zijn die 2 al aan het eind van hun latijn. Voorlopig nog wat jong.quote:Op maandag 13 september 2010 12:03 schreef DeeBee het volgende:
Sagan reed inderdaad ook weer sterk, start die wel op het WK?Kan wel bij rijtje outsiders in ieder geval...
Tja, hij noemt de broeders Feillu in de situatie van vorig jaar. Dus het zou ook een renner van dat kaliber zijn.quote:Op maandag 13 september 2010 15:38 schreef rubbereend het volgende:
Dat is ook één van de weinige waar organisatoren niet omheen kunnen en die veel pro tour punten meeneemt
Renners nemen geen punten mee, althans niet voor de beste zeventien teams op de World Ranking.quote:Op maandag 13 september 2010 15:38 schreef rubbereend het volgende:
Dat is ook één van de weinige waar organisatoren niet omheen kunnen en die veel pro tour punten meeneemt
Nick Nuyensquote:Op maandag 13 september 2010 15:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, hij noemt de broeders Feillu in de situatie van vorig jaar. Dus het zou ook een renner van dat kaliber zijn.
Ja, dat is wel weer zo. Beetje de Boom-factor nog, daar heeft Boom af en toe ook nog wat last van...quote:Op maandag 13 september 2010 15:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sagan heb ik nog nooit iets zien presteren in wedstrijden van een eind over de 200 kilometer (net als Boasson Hagen trouwens). Die 2 koersen in Canada haalden zelfs niet eens de 200 kilometer, op die momenten zit Freire nog te slapen en zijn die 2 al aan het eind van hun latijn. Voorlopig nog wat jong.
Ik wel. In Plouay wist hij in de laatste kilometers met een Valverde achtige jump nog een aanzienlijk gat op Daniel Martin dicht te rijden, dat was na 250km. Hij werd ook nog in die koers in Philedelphia tweede, ook na 250 km. De enige andere koers van die lengte die hij heeft gereden is Parijs-Roubaix, waar hij niet uitreed, maar dat lijkt me ook nauwelijks een parcours voor hem. Bij Boasson Hagen kan je wel zien dat hij (tot nu toe, maar wie weet hoe snel dat omslaat) nog moeite heeft met die afstand, bij Sagan lijkt het me nog te vroeg om dat te concluderen.quote:Op maandag 13 september 2010 15:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sagan heb ik nog nooit iets zien presteren in wedstrijden van een eind over de 200 kilometer (net als Boasson Hagen trouwens). Die 2 koersen in Canada haalden zelfs niet eens de 200 kilometer, op die momenten zit Freire nog te slapen en zijn die 2 al aan het eind van hun latijn. Voorlopig nog wat jong.
Mosquera.quote:Op maandag 13 september 2010 15:26 schreef rubbereend het volgende:
Welke toppers hebben nog geen officieel contract voor volgend jaar.......Cancellara?
Dan kunnen ze in ieder geval de Vuelta rijden, maar ik denk dat hij bij een Spaanse ploeg blijft.quote:
of Poels.quote:Op maandag 13 september 2010 18:14 schreef Sautor het volgende:
Nu Ten Dam afvalt voor het WK toch een plekje voor Johny?
misschien wel evans, nadat hij zijn titel prolongeert?quote:
quote:dnelissen
Batavus verlaat Vacansoleil als sponsor...in de wandergangen hoor ik dat Ridley de nieuwe fiets wordt...http://ht.ly/2DpqQ
Mooi, Batavus is nooit echt een racemerk geweest.quote:
heeft die pfinny ofzo al ergens getekent?quote:Op maandag 13 september 2010 18:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mooi, Batavus is nooit echt een racemerk geweest.
quote:Op maandag 13 september 2010 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Johan van Summeren? Dat is een grote renner.
Laat Kees Pellenaars het maar niet horen.quote:Op maandag 13 september 2010 18:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mooi, Batavus is nooit echt een racemerk geweest.
Eindelijk, zeer zeer terecht!quote:Poels vervangt Ten Dam op WK weg
Nieuwegein, 14 september 2010 – Bondscoach elite mannen weg, Leo van Vliet, heeft Wout Poels van Vacansoleil opgeroepen voor het WK wegwielrennen. Poels vervangt Raborenner Laurens ten Dam die gisteren tijdens een val in de Vuelta zijn pols brak. De WK wedstrijd voor elite mannen wordt op zondag 3 oktober verreden in Melbourne/Geelong, Australië.
bron: KNWU persbericht
We hebben ooit Raymond Meijs op een WK gehad, daar doet het me wel wat aan denken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef Zwansen het volgende:
Ah, nu kan Smeets eindelijk een keer terecht zeggen: Poels, die kent u niet!
1995 Duitama was dat volgens mij. Maar Meijs was destijds gewoon een prima prof, net als dat Poels dat nu is. Overigens was Meijs toen al 27, Wout wordt nu geselecteerd op zijn 22e.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
We hebben ooit Raymond Meijs op een WK gehad, daar doet het me wel wat aan denken.
quote:Filippo Pozzato
Giovanni Visconti
Marzio Bruseghin
Matteo Tosatto
Vincenzo Nibali
Daniel Oss
Luca Paolini
Francesco Gavazzi
Marco Pinotti (ook tijdrit)
Toch wel de matigste selectie van pakweg de laatste 20 jaar. Pozzato heeft sinds 2006 geen grote klassieker meer gewonnen, de rest nog nooit. Dat Bettini als renner zijn vriendjes mee mocht nemen was nog tot daar aan toe, maar dat hij nu als bondscoach weer Tossato en Paolini meeneemt is ook wat overdreven.quote:
Dohhhquote:1508: Jonny Hoogerland (VAC) wins the stage after a teammate came across to him just before the line to set up a VAC 1-2 #tob less than 20 seconds ago via ÜberTwitter from Teignbridge,
Sterk staaltje inderdaadquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:11 schreef Chielus het volgende:
Fraai, heel de dag in de aanval, bijgehaald worden en dan nog winnen.
Elke dag in de ontsnapping in Polen was ook al aardig des Johnny'squote:Op dinsdag 14 september 2010 16:11 schreef marcodej het volgende:
Hehe, eindelijk laat 'ie weer iets zien!![]()
En Kroon dan wel meenemenquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:18 schreef Chielus het volgende:
Tja, jammer dat meneer van Vliet van mening is dat JH weinig heeft laten zien dit jaar...
In Quebec reed hij voor Ballan nog een tijd op kop van het peloton om de groep Hesjedal-Gesink terug te halen. Dat zag er best goed uit.quote:
quote:
quote:Oh wat logenstraft ie gelijk iedereen hier
Naja iedereen was wat overdreven, maar ik bedoel voornamelijk de mensen die het Van Vliet aanrekenen om Wout wel mee te nemen en Hoogerland nietquote:
quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:26 schreef TheArt het volgende:
Oh wat logenstraft ie gelijk iedereen hier
Dat was ook nooit de keuze volgens mij, Hoogerland of Poels. Toen de plaats van Ten Dam vrij kwam had Hoogerland allang bedankt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Naja iedereen was wat overdreven, maar ik bedoel voornamelijk de mensen die het Van Vliet aanrekenen om Wout wel mee te nemen en Hoogerland niet
Het ging me meer om de argumentatie. Van Vliet zei dat Hoogerland niet geselecteerd was omdat hij een minder seizen draaide. Ontegenzeggelijk waar, maar het zelfde geld natuurlijk net zozeer voor Kroon, die dit seizoen zelfs nog minder fietst. We hebben maar weinig renners die 250km op een geaccidenteerd parcours aankunnen, om er dan een thuis te laten vind ik erg dom.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:24 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
In Quebec reed hij voor Ballan nog een tijd op kop van het peloton om de groep Hesjedal-Gesink terug te halen. Dat zag er best goed uit.
In Montreal heb ik niet echt veel van hem gezien... of is hij me niet opgevallen...
Ik zou Kroon wel meenemen. Het is wel iemand die het parcours en de afstand aankan. Voor hetzelfde geld heeft ie eens een goede dag. Het is er maar één van de negen
En alsnog namen mensen hem kwalijk dat Hoogerland niet direct geselecteerd werd. En die keuze van Van Vliet valt volledig te rechtvaardigen aangezien Johnny vanaf het begin van het jaar heel weinig meer gepresteerd heeft. Overigens heeft De Kort ook weinig gepresteerd, dus met die keuze was ik het dan ook oneens.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dat was ook nooit de keuze volgens mij, Hoogerland of Poels. Toen de plaats van Ten Dam vrij kwam had Hoogerland allang bedankt.
Dat is natuurlijk ook onzin. Het is Johnny Hoogerland, met alle respect. Als het nu een Lance Armstrong ofzo was.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dat was ook nooit de keuze volgens mij, Hoogerland of Poels. Toen de plaats van Ten Dam vrij kwam had Hoogerland allang bedankt.
Hoogerland is wel beter dan Lance hoorquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook onzin. Het is Johnny Hoogerland, met alle respect. Als het nu een Lance Armstrong ofzo was.
Poels wordt volgende maand 23, dus dat mag niet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:49 schreef DutchSL het volgende:
Hoogerland had dit jaar dan wel minder gepresteerd dan vorig jaar, maar nog altijd een stuk meer dan flink wat wel geselecteerde Nederlanders (en niet alleen de Kort). Goed in wat februari koersjes, goed in de Ronde van Vlaanderen, best aardig in Roubaix wat niet zijn koers is. Daarna een paar maanden matig, maar de lijn omhoog was duidelijk ingezet in Polen.
Bovendien zou ik hem en Kroon altijd meenemen omdat zij het tenminste in zich hebben om een goede heuvelachtige koers van 250km te rijden.
ps. Poels pas 22, hadden ze die niet beter bij de beloften kunnen oproepen dan?
Die wilde zijn WK-plaats natuurlijk ook ff bezegelenquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:04 schreef marcodej het volgende:
Koen de Kort trouwens derde in de etappe die door Poels gewonnen werd.
Inderdaadquote:Op dinsdag 14 september 2010 16:11 schreef marcodej het volgende:
Hehe, eindelijk laat 'ie weer iets zien!![]()
Leuke dagen voor het Nederlandse wielrennen.
Hoogerland had gewoon moeten zorgen dat Van Vliet niet om hem heen had gekund. De keuze voor De Kort is wat vreemd, maar dat zou voor Hoogerland, gezien zijn prestaties dit jaar, ook gelden. Voor die laatste posities was voor elke renner wel wat te zeggen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:25 schreef bjarki het volgende:
Ik zal Hoogerland missen
Ik wil niets insinueren overigens, maar ik las een tijdje geleden op twitter dat De Kort contact onderhield met de bondscoach. Hoogerland (en veel anderen) daarentegen lijken nooit iets vernomen te hebben, of, zo kan je het ook zeggen, hebben zelf nooit contact gezocht.
Ik denk dat Johnny er gewoon bij was geweest wanneer hij zelf naar zijn WK-selectie had gesolliciteerd, dat soort dingen komen immers niet eenvoudigweg aanwaaien, tenzij je Robert Gesink heet natuurlijk.
Was een aanval 3km voor het einde.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:31 schreef TheArt het volgende:
Wout wint toch nog vrij makkelijk:
[ afbeelding ]
Een paar dagen terug werd er ook al gemeld dat ze toch deel mochten nemen, toen werd er echter gemeld dat het administratieve fout van RCS wasquote:Op dinsdag 14 september 2010 18:29 schreef Bismarck het volgende:
Radioshack mag toch starten in de Ronde van Lombardije. Aanvankelijk was Radioshack door RCS Sports niet geselecteerd voor deelname waarop Radioshack de zaak bij het CAS had laten voorkomen. Ingevolge de uitspraak van het CAS heeft de UCI RCS Sport toegestaan 26 teams van start te laten gaan mits het totaal aantal renners niet boven de 200 uitkomt.
Nu, met 25 ploegen en 200 renners zijn er 8 renners per ploeg. Met Radioshack als 26e ploeg klopt die rekensom niet meer. Nu ben ik benieuwd welke van de 25 originele deelnemende ploegen bereid zijn met een renner minder te starten zodat Radioshack ook met een aantal renners aan de start kan staan.
quote:RadioShack toch in Ronde van Lombardije
11/09/10 18u51
RadioShack verschijnt volgende maand toch aan de start van de Ronde van Lombardije. De organisatie van de wielerkoers zou verzuimd hebben om een schriftelijke bevestiging van het startrecht op te sturen. RadioShack had eerder al aangegeven naar het TAS te stappen omdat het team niet voorkwam op de startlijst.
"Een vergetelheid", liet een bron van de koersorganisatie bij Velonews optekenen. "In samenwerking met de UCI zullen we alles zo snel mogelijk rechttrekken zodat de ploeg van Johan Bruyneel kan starten." De Ronde van Lombardije, voorzien voor 16 oktober, is de laatste belangrijke koers van het seizoen.
http://www.lequipe.fr/Cyc(...)dioshack-invite.htmlquote:RadioShack invité
L'équipe américaine RadioShack sera finalement bien présente au Tour de Lombardie le 16 octobre prochain. Au départ elle n'avait pas été invitée mais avait déposé un recours devant le Tribunal arbitral du sport. Cela porte à vingt-six le nombre d'équipes qui seront au départ. Chacune d'elles présentera huit coureurs.
Triest nieuws, zo jong overlijden.quote:Het 20-jarige wielertalent Thomas Casarotto is aan de gevolgen van een zware valpartij in de Giro del Friuli, zo meldt Tuttobicci. De renner kwam in de derde etappe lelijk op zijn hoofd terecht en raakte in coma.
Casarotto werd naar het ziekenhuis in Udine vervoerd waar hij kunstmatig in coma werd gehouden. Vanmiddag is hij daar aan het hersenletsel overleden.
Bron: frontpage
quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Triest nieuws, zo jong overlijden.
quote:1025: A break has formed from various attacks, now with 7 riders including Dan Martin (GRM) & Jonny Hoogerland (VAC) #tob
Vierde ontsnapping voor Hoogerland en de derde voor Martin ofzo?quote:
quote:Official documents leaked today to the Australian media (Adelaide Advertiser) indicate that the South Australian Government is set to dump the UCI Protour event The Tour Down Under when it delivers it's budget on 16/9/10. The Sustainable Budget Commission Secretariat suggests that the event be firstly reduced to a pre-UCI Pro Tour event ( a move calculated to save $28million dollars), then to subsequently "cease running the TDU as without UCI Pro Tour status and live television coverage it will not be sustainable." The same documents indicate "no foreseeable significant issues with adopting this measure."
Hoogerland zat er elke dag bijquote:Op woensdag 15 september 2010 11:44 schreef No-P het volgende:
[..]
Vierde ontsnapping voor Hoogerland en de derde voor Martin ofzo?
Niet in de Giro di Lombardia in elk geval, in die andere koersen zouden ze best wel geaccepteerd worden want die komen vaak met moeite aan een volwaardig aantal ploegen (zeker de HC koersen als Emilia en Piemonte, die kunnen alle vage Kroatische en Hongaarse continental niet uitnodigen).quote:Op woensdag 15 september 2010 12:36 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hoogerland zat er elke dag bijVolgens mij ook een van de laatste koersen die hij rijdt, want nu hij niet mag meedoen aan het WK en Lombardije valt er weinig eer meer te behalen in de resterende koersen volgens mij. Want ook de Giro dell'Amillia en alle verwante Italiaanse najaarsklassiekers is Vacansoleil niet welkom.
Inmiddels ingelopen. Nu andere groep voor. Met iig. Moerenhout, Trofimov, en Marcato. 26 seconden.quote:
Waar heb je die info vandaan, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:36 schreef No-P het volgende:
[..]
Inmiddels ingelopen. Nu andere groep voor. Met iig. Moerenhout, Trofimov, en Marcato. 26 seconden.
Bauke gaat nog wel een rol spelen in Italië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |