Stand # 2038:quote:
Hirado was inderdaad net voor die tijd. Dat was een kolonie op Japans grondgebied, maar uiteindelijk was deze handelspost toch te veel een inbreuk op de Japanse leefregels van die tijd, waardoor de post naar het speciaal daarvoor aangelegde eiland werd verplaatst. Dat eiland telde immers niet als 'Japans grondgebied'. En van dat eiland zoek ik de naamquote:Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef vollebollegijs het volgende:
Ik ben na lange tijd afwezigheid weer terug!
Was dit niet het eiland Hirado?? Of was dat voor die tijd?
Je schrijft het als Dejima, maar qua uitspraak scheelt dat niet zo bijster veelquote:
ik kijk vroeger uit op de decimastraat, vandaar mijn misspelling denk ik. Ik heb laatst een boek erover gelezen en daar werd consequent deshima geschrevenquote:Op maandag 13 september 2010 15:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je schrijft het als Dejima, maar qua uitspraak scheelt dat niet zo bijster veel
Translitteratie van Japanse karakters is ook geen exacte wetenschap natuurlijkquote:Op maandag 13 september 2010 15:51 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik kijk vroeger uit op de decimastraat, vandaar mijn misspelling denk ik. Ik heb laatst een boek erover gelezen en daar werd consequent deshima geschreven
goed!quote:
nederlands eiland toch? zou toch niet niet zo moeilijk moeten zijn voor Nederlandersquote:Op maandag 13 september 2010 15:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Translitteratie van Japanse karakters is ook geen exacte wetenschap natuurlijk
Dejima (出島)("Eiland dat uitsteekt")quote:Op maandag 13 september 2010 15:54 schreef slaveloos het volgende:
[..]
nederlands eiland toch? zou toch niet niet zo moeilijk moeten zijn voor Nederlanders
Kusjequote:
Sammy Davis jr ?quote:Op maandag 13 september 2010 16:43 schreef De_Hertog het volgende:
Can't act. Can't sing. Can dance a little.
Over wie zou dit gezegd zijn?
Nee, ouder. Anderen waren positiever: The history of dance on film begins withquote:Op maandag 13 september 2010 16:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sammy Davis jr ?
Of recenter. Dan heb ik een tweede optie.
Nee.quote:Op maandag 13 september 2010 16:58 schreef tong80 het volgende:
Nog voor Gene Kelly
Dat is voor mij de eerste dansende acteur.
Gokje op Rudolf Valentino ?
Juistquote:
Er Ginger een lampje brandenquote:Op maandag 13 september 2010 17:07 schreef De_Hertog het volgende:
Bekende naam, speelde 10 films met zijn 'vaste partner'..
jaws is geen musical en gaat over een haaiquote:
die wel!quote:
Ik zou niet durven!quote:Op maandag 13 september 2010 17:42 schreef Corkscrew het volgende:
Vergeet je niet een nieuwe vraag te stellen?
- Edit: Daar is-ie al-
Stand # 2038:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |