quote:Dat laatste zal waarschijnlijk wel aan de camera liggen ja. Het is lastig om te kiezen wat je wilt. Je kan met een goede compac camera ook mooie foto's maken, al zullen ze over het algemeen wel minder zijn dan een DSLR. Daarintegen is een compact camera goedkoper, makkelijker en lichter.Op donderdag 21 oktober 2010 12:58 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Jaloers op de foto's die hier rondspoken![]()
Krijg zelf de laatste tijd(maanden) ook steeds meer interesse in fotografie, maar afgezien van aardige landschapsfoto's op de laatste vakantie en soort van modelfoto's met mijn vriendin(die overigens ook al model heeft gestaan voor een andere fotograaf in dit subforum), ben ik nog niet zo ver.
Dat zal onder andere gebrek aan ervaring zijn, maar misschien ook slecht materiaal. Iedereen gebruikt hier volgens mij een spiegelreflex, of valt dat mee?
Zelf werk ik nu met een ondertussen alweer 2 jaar oude compactcamera. Als ik hier meer mee wil doen, dan moet ik dus denk ik een spiegelreflex kopen, maar die dingen zijn nog vies duur.
Kan ik beter eerst nog meer gaan aanklooien met compact? of heeft dat niet zoveel nut?
Ik vind vooral het gebrek aan dingen die ik zelf kan regelen vervelend, dat ik hem ergens op scherp stel, en dat ie dan toch tijdens het afdrukken en flitsen iets anders kiest lijkt wel.. Ook ben ik niet zo te spreken over de scherpte van de foto's zonder flits, maar dat kan ook aan de camera liggen.
quote:Dat klopt, maar de echt leuke compacts (die canon powershots bijvoorbeeld) zijn ook "groot"Op donderdag 21 oktober 2010 13:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarintegen is een compact camera goedkoper, makkelijker en lichter.
quote:Onzin. Is nog altijd aan de fotograaf zelf om goede/betere/mindere plaatjes te maken..Op donderdag 21 oktober 2010 13:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan met een goede compac camera ook mooie foto's maken, al zullen ze over het algemeen wel minder zijn dan een DSLR.
quote:Daar zat ik ook aan te denken. Maar ik ben (net als met de meeste elektronica) altijd 'bang' om 2ehands te kopen vanwege het risico dat het een week later uit elkaar valt.Op donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Je zou ook eens 2de hands kunnen kijken natuurlijk. Een leuke EOS 400/450/500 2de hands zijn ook leuke DSLR's om mee te leren werken.
je merkt het al, ik ben van de canon's
quote:Voor 200 euro kun je op marktplaats al een spiegelreflex camera kopen, en zelfs een 4 jaar oude spiegelreflex maakt mooiere foto's dan de modernste compacte camera. Als voorbeeld, ik ben een paar jaar geleden begonnen met deze camera, het haalt het niet bij de spiegelreflexen die je nu nieuw kan kopen, maar er zijn prima foto's mee te maken (Noord- en Zuid-Korea op mijn website zijn gemaakt met dat model).Op donderdag 21 oktober 2010 12:58 schreef Augustus_Thijs het volgende:Als ik hier meer mee wil doen, dan moet ik dus denk ik een spiegelreflex kopen, maar die dingen zijn nog vies duur.
quote:Klopt, ik zal de volgende keer als ik foto's maak mijn camera van mijn telefoon gebruiken. Immers worden de foto's dan net zo mooi als uit mijn DSLROp donderdag 21 oktober 2010 14:20 schreef Timmos het volgende:
[..]
Onzin. Is nog altijd aan de fotograaf zelf om goede/betere/mindere plaatjes te maken..
quote:Telefoonfoto's is ook echt waar ik het over heb jaOp donderdag 21 oktober 2010 15:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt, ik zal de volgende keer als ik foto's maak mijn camera van mijn telefoon gebruiken. Immers worden de foto's dan net zo mooi als uit mijn DSLR
quote:Ik snap je punt wel, en ik zeg niet dat het onmogelijk is om met een compact camera een mooie foto te maken, maar feit is dat een foto die met een DSLR genomen is over het algemeen mooier en beter van kwaliteit is dan die van een compact.Op donderdag 21 oktober 2010 15:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
Telefoonfoto's is ook echt waar ik het over heb ja.. Al zijn er genoeg leuke goede foto's te vinden die van een telefoon komen..
quote:Dezelfde foto ziet er van een DSLR wel beter uit. En er zijn foto's die met een compact niet eens te maken zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 14:20 schreef Timmos het volgende:
[..]
Onzin. Is nog altijd aan de fotograaf zelf om goede/betere/mindere plaatjes te maken..
quote:Tuurlijk helpt het en heb je meer en betere opties, maar dan alsnog is het aan de fotograaf om deze goed te kunnen benutten..Op donderdag 21 oktober 2010 15:45 schreef lkb9000 het volgende:
http://www.fotokonijnenbe(...)on-eos-30d-body.html
Met een DSLR heb je gewoon veel meer opties om zelf het uiterlijk van je foto te bepalen, dus meer ruimte om de kwaliteit van de fotograaf zelf naar voren te laten komen.
quote:Heb je helemaal gelijk inOp donderdag 21 oktober 2010 15:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt het en heb je meer en betere opties, maar dan alsnog is het aan de fotograaf om deze goed te kunnen benutten..
quote:Zelfs op standje automatisch schiet je mooiere foto's met een DSLR.Op donderdag 21 oktober 2010 15:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt het en heb je meer en betere opties, maar dan alsnog is het aan de fotograaf om deze goed te kunnen benutten..
quote:Een foto is meer dan alleen wat instellingen.Op donderdag 21 oktober 2010 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelfs op standje automatisch schiet je mooiere foto's met een DSLR.
quote:Je klinkt als iemand die heel verzuurd vast blijft houden aan je compact ander het mom "Beter heb ik toch niet nodig"Op donderdag 21 oktober 2010 15:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Een foto is meer dan alleen wat instellingen.
quote:Een compactcamera is niet toereikend genoeg voor wat ik fotografeer, vandaar dat ik ook geen compactgebruiker ben.. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je met een DSLR echt niet gelijk uitstekende plaatjes gaat kunnen maken als je het niet in je hebt..Op donderdag 21 oktober 2010 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand die heel verzuurd vast blijft houden aan je compact ander het mom "Beter heb ik toch niet nodig"
quote:Fijn, dan isOp donderdag 21 oktober 2010 15:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt het en heb je meer en betere opties
quote:dus geenOp donderdag 21 oktober 2010 13:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan met een goede compac camera ook mooie foto's maken, al zullen ze over het algemeen wel minder zijn dan een DSLR.
quote:
quote:Ligt ook aan je definitie van een mooie foto (discussie die hier al meermalen geweest is).Op donderdag 21 oktober 2010 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
quote:Een foto is meer dan alleen beeldkwaliteit, ik blijf het dus onzin vinden. Ja, een DSLR en extra opties helpen, als je deze kunt toepassen.. Verder dat wat Cryothic zegtOp donderdag 21 oktober 2010 16:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Fijn, dan is
[..]
dus geen
[..]
quote:
quote:Excuses, dat dusOp donderdag 21 oktober 2010 16:24 schreef Omniej het volgende:
Kunnen we dan nu weer verder met fotografische vragen?
quote:Mooier als in beeldkwaliteit, maar niet interessanter.Op donderdag 21 oktober 2010 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |