abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86314812
Mijn zus heeft met een paar vrienden begin dit jaar een oldtimer camper opgeknapt (ford transit uit 1973 als ik het me goed herinner) om ermee op vakantie te gaan naar Oekraïne.

Ze zijn lid van de ANWB met recht op vervangend vervoer. Op te terugweg ging in Tsjechië hun camper kapot (iets met de olietoevoer als ik het me goed herinner, was nog wel te repareren), dus ze moesten met de trein verder. Hun camper zou naar Nederland vervoerd worden door de ANWB.

Een paar dagen geleden kwam de vriend van mn zus (die ook mee deed) aan op zn werk (waar de camper naartoe gebracht zou worden) en de camper stond op eens op de parkeerplaats. De camper was volledig verwoest, 1van de zijpanelen was er af, er waren overal krassen en deuken, de scharnieren van de kastdeuren waren kapot, de camper is niet meer te redden.

Dit alles zonder ook maar een briefje of een telefoontje van de ANWB.
Wat zijn hun rechten wat betreft de camper, want de dagwaarde is natuurlijk erg laag (misschien paar honderd euro).

Foto's komen er nog aan.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_86314932
Is de camper door de ANWB / transport zo toegetakeld?
Lijkt me niet.
Ik denk dat een stel vandalen de kapotte camper langs de weg hebben zien staan en m hebben toegetakeld.
Als je kunt aantonen dat de schade is toegebracht tijdens het transport, kun je die partij aansprakelijk stellen.

Als de ANWB zegt dat ze de auto zo hebben aangetroffen, heb je geen poot om op te staan lijkt mij
pi_86314995
dit wil ik wel ff volgen :9
niet meer
pi_86315169
is niet door vandalen gedaan, het zijpaneel dat er af was lag dubbelgevouwen in de camper, denk niet dat vandalen dat doen.
Wat mijn zus denkt is dat de camper van de trailer is gevallen bij het lossen (ze hadden vooraf al gemeld dat de handrem het niet goed deed)
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_86315196
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:45 schreef dralion13 het volgende:
is niet door vandalen gedaan, het zijpaneel dat er af was lag dubbelgevouwen in de camper, denk niet dat vandalen dat doen.
Wat mijn zus denkt is dat de camper van de trailer is gevallen bij het lossen (ze hadden vooraf al gemeld dat de handrem het niet goed deed)
die vent die hem daar neerzette schrok zich wss dood :')
niet meer
pi_86315236
TVP voor foto's en geen getuigen!
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_86315490
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:48 schreef Rewimo het volgende:
En wat zeiden ze bij de ANWB toen je zus hen belde?
Waarom ANWB bellen? Fok vragen is makkelijker toch?

Beter: wat zeggen de algemene voorwaarde hierover? Iets zegt me dat ze niet aansprakelijk zijn hiervoor.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_86315567
gewoon meteen dreigen ze aan te klagen :Y
aangezien dat ding bijna niks waard is zullen ze wel een schikking willen : ^O^
niet meer
pi_86315573
De ANWB stuurt een mannetje langs om de boel te bekijken

De camper zoals ze hem in Tsjechië hebben achter gelaten

missende zijpaneel

Ah, daar is het zijpaneel

Lekkage + verbogen nummerbord

verbogen zijspiegel

verbogen en gebroken framebalk

kapotte schanieren
pi_86315590
das flink fucked :X
niet meer
pi_86316008
Opgeknapt :') Zie weinig verschil tussen de 'goede' en 'gesloopte' staat van het voertuig. Alleen maar roest.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86317791
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Opgeknapt :') Zie weinig verschil tussen de 'goede' en 'gesloopte' staat van het voertuig. Alleen maar roest.
Dan moet je een betere bril/lenzen kopen.
pi_86317966
Was die nog wel gekeurd voordat jullie ermee op pad gingen?
Vraag me trouwens ook het eindresultaat af, mede doordat het voertuig niet voldeed aan de voertuigeisen.
Ook een handrem behoort ten allen tijden te werken.
pi_86318024
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan moet je een betere bril/lenzen kopen.
Het enige verschil is dat hij nu uit elkaar valt, maar komt dat door het vervoer of door alle roest.
Echt opgeknapt hadden ze hem in ieder geval niet.
Vraag me ook af of ze hem wel technisch hebben laten beoordelen, mede gezien de niet functionerende handrem.
pi_86334664
het niet functioneren van de handrem was 1 van de redenen waarom ze niet naar nederland zijn gereden, maar hem in Tsjechie hebben achtergelaten.

Hij is door het RDW gekeurd (had eerst geen nummerbord) en daarna ook nog APK, dus dat zat wel goed

Het opknappen zat hem vooral in het feit dat de camper eerst helemaal niet reed, en verder was de bekleding van het interieur en de verf en dat soort dingen niet mooi meer.
  zondag 12 september 2010 @ 09:07:19 #16
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_86335149
het was een 'repatriëring ivm technisch falen', dus mag je er als anwb denk ik niet van uitgaan dat het voertuig aan alle voertuigeisen voldoet he? ;)
pi_86335163
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:45 schreef dralion13 het volgende:
Vandalen kunnen het nog steeds prima gedaan hebben. Als ik ANWB man was en dat gevandaliseerde kreng op kwam halen en het paneel ernaast zou zien liggen zou ik deze ook dubbelvouwen en in de camper leggen.
Ga eerst eens niet van het slechtste uit en laat de ANWB met een reactie komen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_86335302
Ze hebben dat ding dus onbeheerd achter gelaten in Tjechie?
pi_86335323
nee niet onbeheerd, maar bij een ford garage, dus ga er niet van uit dat je dat onbeheerd kan noemen, en de parkeerplaats waar die is neergezet was op de parkeerplaats van een bedrijf
pi_86335392
Wees blij dat je van dat ellendige ding af bent!
  zondag 12 september 2010 @ 09:51:11 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86335519
Wat een verrot ding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86335864
quote:
Op zondag 12 september 2010 09:07 schreef DABAMaster het volgende:
het was een 'repatriëring ivm technisch falen', dus mag je er als anwb denk ik niet van uitgaan dat het voertuig aan alle voertuigeisen voldoet he? ;)
Ze hadden problemen met de olietoevoer, maar nu is opeens de handrem een reden om er niet mee terug te rijden.

Een defecte handrem is geen reden voor repatriëring, die kunnen ze vrij snel ter plaatse oplossen.
Daar gaan ze echt geen dure repatriëring voor instellen.

Maar de dagwaarde zal wel vergoed worden, kunnen ze met zijn allen nog een keertje uit eten gaan om alles af te sluiten.
  zondag 12 september 2010 @ 10:21:57 #23
45206 Pietverdriet
pi_86335905
Olietoevoer was een probleem, Handrem deed het niet, en nog steeds denkt TS dat die verrotte camper "opgeknapt" was.
pi_86336079
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Olietoevoer was een probleem, Handrem deed het niet, en nog steeds denkt TS dat die verrotte camper "opgeknapt" was.
Het is een denkfout die veel Jensen maken, een likje verf hier en daar, een nieuw kussentje binnenin en het is opgeknapt, maar het uiterlijk aanpakken is natuurlijk verfraaing en geen opknappen.
Het technische gedeelte wordt vaak maar vergeten.
En nog steeds denken mensen dat een APK keuring een goede technische keuring is, terwijl het in feite een wassen neus is.
pi_86336185
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
_O-
Zolang m'n baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik
hard werk.
pi_86336215
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:18 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar de dagwaarde zal wel vergoed worden, kunnen ze met zijn allen nog een keertje uit eten gaan om alles af te sluiten.
ja, samen een kroketje bij de FEBO :')
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_86336240
RDW keuring stelt over het algemeen wel wat voor lijkt me
  zondag 12 september 2010 @ 10:44:17 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86336263
Goede of slechte staat: ding wordt alleen maar beschadigd door geklungen, dus een vergoeding lijkt mij wel gepast.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 september 2010 @ 10:54:46 #29
45206 Pietverdriet
pi_86336481
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:44 schreef Hyperdude het volgende:
Goede of slechte staat: ding wordt alleen maar beschadigd door geklungen, dus een vergoeding lijkt mij wel gepast.
dat is toch niet het probleem? TS liep eerder te huilen dat de dagwaarde zo gering was van die berg schroot.
pi_86336484
Maar het blijf een oud krot. zo dingetje koop je voor 50 euro's op marktplaats dus als we nou eens collecte houden voor TS zijn zusje :+
hard werk.
  zondag 12 september 2010 @ 10:56:18 #31
45206 Pietverdriet
pi_86336513
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:54 schreef haantje1234 het volgende:
Maar het blijf een oud krot. zo dingetje koop je voor 50 euro's op marktplaats dus als we nou eens collecte houden voor TS zijn zusje :+
Waarom? Om ze te belonen voor het rondrijden in zo een milieuvervuilend stuk stank?
  zondag 12 september 2010 @ 11:00:36 #33
45206 Pietverdriet
pi_86336597
Haantje, doe eens klik
www.tinyurl.com
pi_86336636
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Haantje, doe eens klik
www.tinyurl.com
Mhh das wel handig ja. zal volgende keer doen. maar nog vraagje hoe doe zelf slotje op je iegen topic :@
hard werk.
pi_86336798
Die fiets achterop is meer waard dan heel die 'camper'.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_86336815
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:02 schreef klipper het volgende:

[..]

Zou dit ook een indicatie zijn voor de dagwaarde, of zou dat een belediging zijn?
Mag ik daar wat op zeggen of ?
hard werk.
pi_86337754
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:31 schreef dralion13 het volgende:
Mijn zus heeft met een paar vrienden begin dit jaar een oldtimer camper opgeknapt (ford transit uit 1973 als ik het me goed herinner) om ermee op vakantie te gaan naar Oekraïne.

Ze zijn lid van de ANWB met recht op vervangend vervoer. Op te terugweg ging in Tsjechië hun camper kapot (iets met de olietoevoer als ik het me goed herinner, was nog wel te repareren), dus ze moesten met de trein verder. Hun camper zou naar Nederland vervoerd worden door de ANWB.

Een paar dagen geleden kwam de vriend van mn zus (die ook mee deed) aan op zn werk (waar de camper naartoe gebracht zou worden) en de camper stond op eens op de parkeerplaats. De camper was volledig verwoest, 1van de zijpanelen was er af, er waren overal krassen en deuken, de scharnieren van de kastdeuren waren kapot, de camper is niet meer te redden.

Dit alles zonder ook maar een briefje of een telefoontje van de ANWB.
Wat zijn hun rechten wat betreft de camper, want de dagwaarde is natuurlijk erg laag (misschien paar honderd euro).

Foto's komen er nog aan.
Bij het veroorzaken van schade is de ANWB verplicht de schade te vergoeden, je moet ze daarvoor wel aansprakelijk stellen. Belangrijk is dat je de schade laat opnemen door een professioneel iemand (zodat je niks over het hoofd ziet en ANWB niet kan zeggen dat je maar wat roept) en die persoon ook laat berekenen wat de kosten van reparatie zijn. Als die kosten hoger liggen dan de kosten van een andere zelfde camper zou je kunnen voorstellen dat de ANWB een andere camper betaalt + de kosten om het interieur wat op te knappen zodat ze daarna een vergelijkbare camper hebben.
pi_86337855
heel erg bedankt mevrouw, eindelijk een zinnige reactie:)
pi_86338002
Aan de schade te zien zou het kunnen zijn dat het is gebeurt bij het op en afrijden van de bergingswagen.
Dit vanwege de lange achterkant na de achterwielen.
Let wel, dit is puur speculaasie. ;)

Als je trouwens kijkt naar het stuk hout wat achter het paneel zit kun je je afvragen in hoeverre vocht al in de opbouw is getrokken. En dan niet alleen in het houtwerk, maar ook in de carrosserie.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_86338312
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Die fiets achterop is meer waard dan heel die 'camper'.
Geweldig _O- dit hele topic is heeft meer waarde dan die camper :9

[ Bericht 9% gewijzigd door haantje1234 op 12-09-2010 12:22:32 ]
hard werk.
  zondag 12 september 2010 @ 12:23:25 #42
45206 Pietverdriet
pi_86338548
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:53 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Bij het veroorzaken van schade is de ANWB verplicht de schade te vergoeden, je moet ze daarvoor wel aansprakelijk stellen. Belangrijk is dat je de schade laat opnemen door een professioneel iemand (zodat je niks over het hoofd ziet en ANWB niet kan zeggen dat je maar wat roept) en die persoon ook laat berekenen wat de kosten van reparatie zijn. Als die kosten hoger liggen dan de kosten van een andere zelfde camper zou je kunnen voorstellen dat de ANWB een andere camper betaalt + de kosten om het interieur wat op te knappen zodat ze daarna een vergelijkbare camper hebben.
_O- _O- _O- _O- _O-
:W :W :W :W :W :W
Als de ANWB al betaald dan nooit meer dan de dagwaarde van de camper
pi_86339402
Ik vind het al service dat ze dat oud ijzer helemaal vanuit Tjechie zijn gaan halen. :o

Ik vraag me af hoe ver je komt, de ANWB zal tegenwerpen dat de framebalk al grotendeels vergaan was. Een klein tikje was voldoende. Idem voor het zijpaneel, dat er van ellende al bijna afvalt. Het hout is al deels vergaan.

Ik zou met een redelijk voorstel komen, zodat het voor de ANWB interessant is om te schikken. Voor herstel tot nieuwstaat zullen ze niet gaan betalen.

quote:
Aan de schade te zien zou het kunnen zijn dat het is gebeurt bij het op en afrijden van de bergingswagen.
Dit vanwege de lange achterkant na de achterwielen.
Daar gok ik ook op. Wel apart dat het fietsenrek niet geraakt is.
pi_86339715
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:50 schreef noutie het volgende:
Ik vind het al service dat ze dat oud ijzer helemaal vanuit Tjechie zijn gaan halen. :o
Dat begrijp ik ook niet. Ik begrijp niet dat ze voor dit soort barrels dat soort dingen regelen, dat is gewoon het risico als je met zo'n gare bak gaat rondrijden.

Ik denk dat TS zijn zus gewoon de dagwaarde krijgt, en daar al blij mee mag zijn. Dat ding opgeknapt noemen omdat er een nieuw laagje verf op zit :')
pi_86339984
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:59 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet. Ik begrijp niet dat ze voor dit soort barrels dat soort dingen regelen, dat is gewoon het risico als je met zo'n gare bak gaat rondrijden.

Ik denk dat TS zijn zus gewoon de dagwaarde krijgt, en daar al blij mee mag zijn. Dat ding opgeknapt noemen omdat er een nieuw laagje verf op zit :')
Hij mag gewoon al blij zijn dat ie dat ding weer terug heeft. en dan ook nog zeiken dan er een stukje plaat af is.
man je mag wel uitkijken dat je camper nu niet wordt meegenomen door de mannen van het grof vuil. koop gewoon een fatsoenlijke camper waar je wel veder mee komt dat het einde van de straat. sommige mensen he :{
hard werk.
pi_86340810
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:50 schreef noutie het volgende:

Ik vraag me af hoe ver je komt, de ANWB zal tegenwerpen dat de framebalk al grotendeels vergaan was. Een klein tikje was voldoende. Idem voor het zijpaneel, dat er van ellende al bijna afvalt. Het hout is al deels vergaan.

Ik zou met een redelijk voorstel komen, zodat het voor de ANWB interessant is om te schikken. Voor herstel tot nieuwstaat zullen ze niet gaan betalen.
[..]

Daar gok ik ook op. Wel apart dat het fietsenrek niet geraakt is.
Framebalk?
Het is een ernstig metalen profiel waarop de panelen vastgezet worden, als dit de framebalk zou zijn dan mogen ze die keurmeester ook wel aanklagen voor poging tot doodslag.
  zondag 12 september 2010 @ 13:37:48 #47
45206 Pietverdriet
pi_86340899
Moet er trouwens niet aan denken wat er gebeurt tijdens een aanrijding met zo een gammele roestbak als die van zus TS.
pi_86340976
Allemaal goed & wel maar de ANWB aansprakelijk stellen lijkt me in dit geval nog niet eenvoudig: zoals mensen hier al aangeven is 't ding al een wrak en het is volgens mij ook nooit te bewijzen dat de medewerkers van de ANWB dit gedaan hebben ipv vandalen of wat dan ook.
Hallon!
  zondag 12 september 2010 @ 14:52:17 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86343605
Als je de ANWB aansprakelijk stelt zullen ze de dagwaarde hoogstens vergoeden. Dus stel je daar maar vast op in :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86349142
Allemaal onzinnig geleuter. De ANWB moet gewoon de schade vergoeden die zij veroorzaakt hebben. Hoe die berekend wordt zal misschien in de AV staan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86350311
Volledig verwoest ,nou dat valt ook wel weer mee
Ik denk dat door de overhang?(de lengte achter de achteras van de opbouw) en de hellinghoek tidens het lieren op een bakwagen de achterzijde over de straat gesleept heeft .

Nummerbord :'( ,het is verschikkelijk.
dat stuk hoeklijn had zijn beste tijd al gehad. :O

Beetje plaatwerk bij een caravanboer en een weekendje met bier en lasapparaat en je ziet niks meer van
het is een hobbyauto ,leef je uit.

P.S>Volledig verwoest

[ Bericht 4% gewijzigd door zeeeend op 12-09-2010 18:23:22 ]
pi_86351670
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Allemaal onzinnig geleuter. De ANWB moet gewoon de schade vergoeden die zij veroorzaakt hebben. Hoe die berekend wordt zal misschien in de AV staan.
Hoezo onzinnig?
Als de schade hoger is dan de dagwaarde gaan ze echt de schade niet vergoeden hoor, dan vergoeden ze de dagwaarde.

Vergoedingen zijn niet bedoeld om er beter van te worden maar ook niet slechter.
Misschien heeft de zus van TS nog wel een aankoopbewijs, in dat geval is het misschien mogelijk om de aanschafprijs terug te krijgen i.p.v. de dagwaarde.
pi_86351934
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:53 schreef klipper het volgende:

[..]

Hoezo onzinnig?
Als de schade hoger is dan de dagwaarde gaan ze echt de schade niet vergoeden hoor, dan vergoeden ze de dagwaarde.
Het was meer in het algemeen, al die lui die er even overheen willen pissen, barrel zus en wrak zo. Daar gaat het helemaal niet om.

quote:
Vergoedingen zijn niet bedoeld om er beter van te worden maar ook niet slechter.
Misschien heeft de zus van TS nog wel een aankoopbewijs, in dat geval is het misschien mogelijk om de aanschafprijs terug te krijgen i.p.v. de dagwaarde.
Het kan best zijn dat in de av van de ANWB de dagwaarde geldt als het maximale schadebedrag, dat is niet onwaarschijnlijk zelfs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86360259
Ik denk dat het voor de ANWB verstandiger is om direct de dagwaarde uit te keren zonder ook maar naar de klacht te kijken, dat is in ieder geval goedkoper dan het uurloon van de medewerker.
pi_86365906
Je kan duidelijk zien dat de ANWB door middel van dezelfe plakband als de bestickering te gebruiken schade heeft proberen te verdoezelen!

pi_86366047
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:17 schreef Guus Muisarm het volgende:
Je kan duidelijk zien dat de ANWB door middel van dezelfe plakband als de bestickering te gebruiken schade heeft proberen te verdoezelen!

[ afbeelding ]

:')
pi_86371567
Nondeju wat een roestbak. Als je daarmee een ongeluk krijgt ligt de hele weg vol roest en rot hout.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 13 september 2010 @ 08:52:07 #58
45206 Pietverdriet
pi_86372534
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het was meer in het algemeen, al die lui die er even overheen willen pissen, barrel zus en wrak zo. Daar gaat het helemaal niet om.
[..]
Natuurlijk wel, dit is Fok
En laten we wel zijn, TS heeft het als echte drama queen ook over volledig verwoest (hooguit total loss ivm de geringe waarde van de bak) en TS heeft het over een opgeknapte oldtimer maar het is een roestig wrak, ook voor de schade al, die van ellende uit elkaar viel.
pi_86373423
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dit is Fok
En laten we wel zijn, TS heeft het als echte drama queen ook over volledig verwoest (hooguit total loss ivm de geringe waarde van de bak) en TS heeft het over een opgeknapte oldtimer maar het is een roestig wrak, ook voor de schade al, die van ellende uit elkaar viel.
^O^
Waarschijnlijk denken ze ook echt dat ze hem opgeknapt hebben ook, maar je zal zo'n klusser bij je thuis krijgen die de boel moet opknappen...... :X
pi_86373582
Dat doet er toch allemaal niet toe?
Er is betaald voor een service en die is blijkbaar niet goed uitgevoerd.

TS, zijn er foto's van hoe de camper achter gelaten is?
Dat is altijd wel zaak om te doen (wordt ook door de anwb geadviseerd).
  maandag 13 september 2010 @ 10:01:00 #61
45206 Pietverdriet
pi_86373999
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:35 schreef klipper het volgende:

[..]

^O^
Waarschijnlijk denken ze ook echt dat ze hem opgeknapt hebben ook, maar je zal zo'n klusser bij je thuis krijgen die de boel moet opknappen...... :X
Zelfs de fietsendrager is rot.
pi_86386903
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:42 schreef lezzer het volgende:
Dat doet er toch allemaal niet toe?
Er is betaald voor een service en die is blijkbaar niet goed uitgevoerd.

TS, zijn er foto's van hoe de camper achter gelaten is?
Dat is altijd wel zaak om te doen (wordt ook door de anwb geadviseerd).
ja, die eerste foto is in Tsjechië gemaakt, er zijn meer foto's van de staat zoals die is achter gelaten

owja, en jullie hebben het ook over dat rotte hout, dat is dit jaar nog vervangen, dus dat is verrot omdat die plaat er af was

[ Bericht 10% gewijzigd door dralion13 op 13-09-2010 17:00:48 ]
  maandag 13 september 2010 @ 17:04:23 #63
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_86387357
Wat doet oud ijzer vandaag de dag per kilo?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_86388515
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:53 schreef dralion13 het volgende:

[..]

ja, die eerste foto is in Tsjechië gemaakt, er zijn meer foto's van de staat zoals die is achter gelaten

owja, en jullie hebben het ook over dat rotte hout, dat is dit jaar nog vervangen, dus dat is verrot omdat die plaat er af was
Geloof je ook nog in sprookjes?, ik niet namelijk.
Die houten plaat is echt niet vervangen door hun.
pi_86389416
De roest kwam zeker ook spontaan!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_86389461
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs de fietsendrager is rot.
Het laswerk is ook zo ,zo .....tsja hoe zullen we het noemen?
Veel slak ,weinig penetratie.
kan er geen mooi rupsje van maken ,solly :'(

neem aan dat ze wel comfortabeler thuis gekomen zijn ,dan in Tsjechië
pi_86389713
Schade is altijd klote, maar dit lijkt me toch redelijk makkelijk op te knappen?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_86389845
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:18 schreef Disavowed het volgende:
Schade is altijd klote, maar dit lijkt me toch redelijk makkelijk op te knappen?
Wat pritt en een lakje verf
  maandag 13 september 2010 @ 18:35:27 #69
45206 Pietverdriet
pi_86390183
quote:

[..]

Suuuuuuure
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 september 2010 @ 18:59:40 #70
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_86391060
Maakt het voor de echte vraagstelling nu wat uit over of het probleem al aanwezig was of niet?

Stel, een goede auto of camper wordt door de ANWB versleept naar NL en is daarna niet bruikbaar?
Wat zijn in dat geval de rechten van de eigenaar?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_86391144
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

:D.

Ik denk eerder een krat bier, wat tijd en een goede plaatwerker.
  maandag 13 september 2010 @ 19:01:48 #72
45206 Pietverdriet
pi_86391146
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:59 schreef Nizno het volgende:
Maakt het voor de echte vraagstelling nu wat uit over of het probleem al aanwezig was of niet?

Stel, een goede auto of camper wordt door de ANWB versleept naar NL en is daarna niet bruikbaar?
Wat zijn in dat geval de rechten van de eigenaar?
Schadevergoeding tot max de dagwaarde van de auto, is de schade groter dan is het een total loss.
  maandag 13 september 2010 @ 19:02:41 #73
45206 Pietverdriet
pi_86391178
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:01 schreef Disavowed het volgende:

[..]

:D.

Ik denk eerder een krat bier, wat tijd en een goede plaatwerker.
Goed geld achter slecht geld aangooien. Het geld wat je hierin steekt is dat ding niet waard.
pi_86391254
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed geld achter slecht geld aangooien. Het geld wat je hierin steekt is dat ding niet waard.
Bij Top Gear doen ze het ook en daar kan ik toch hartelijk om lachen.
pi_86400873
@ TO weet je nou al wat er gebeurt is tijdens het transport?
Lijkt me toch wel dat iemand weet wat er gebeurt is?
pi_86401868
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:22 schreef bijdehand het volgende:

Met duct tape en ijzerdraad is haast alles te repareren.
  Milf maandag 13 september 2010 @ 22:35:14 #77
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86402791
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Met duct tape en ijzerdraad is haast alles te repareren.
MacGyver 8-)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86403310
quote:

[..]

Als dat hout dit jaar vervangen is, dan is dat zeer slecht behandelt.
Heb hier buiten een oud onbehandeld houten kastje staan welke er na 4 jaar buiten staan beter uitziet dan die "vernieuwde" houten plaat.
_O-
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_86405581
ik geef er 50 euro voor
namaste
pi_86410560
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:28 schreef Dulk het volgende:
ik geef er 50 euro voor
Ik zeg doen.
pi_86411619
Hoeveel man zat er in?

Volgens het kenteken mag er maximaal 110 kg mee worden vervoerd (inzittenden + lading) en is de MLV (Massa Ledig Voertuig) 2640 kg.

Te zwaar beladen dus, weten we ook gelijk hoe de schade komt :P
pi_86411725
Ok, algemene tip dan, als je ooit een auto moet laten repatrieren uit het buitenland (mij is het ooit overkomen en ik kan iedereen dat tientje extra voor de kredietbrief plus adviseren), maak foto's van je auto van alle kanten voor je 'm afgeeft. Met een datum er op dus!
pi_86411773
Wat een lelijk ding zeg, terecht dat ie kapot is gemaakt
pi_86419205
De camper was waarschijnlijk van onder al niet in een al te beste staat. Dat ielige balkje is niet zozeer een draagbalk van het chassis, meer eentje van de alkoof opbouw.

Gezien de handrem defect was, is hij denk ik van de oplegger afgerold bij het op/afladen, en de aflader heeft geen lier gebruikt maar hem er af laten rollen. Lijkt ook alsof hij met de linksijzkant ergens tegenaan heeft gezeten (iets zwarts... paaltje?). Dat de beplating los ligt komt denk ik doordat deze beschadigd is en er half bijhing.Dit is gevaarlijk op de snelweg met vervoer, en dus zal de transporteur hem hebben losgetrokken

Verwoest is een beetje een overdreven, dit is nog wel te herstellen, maar een camperbouwer zit niet te wachten op zo'n oude camper op te knappen en geeft dan een dusdanig hoge herstelprijs dat de verzekeraar "totall loss" zal kiezen: dit is een economische afweging.

Je spreekt trouwens van "rot hout" doordat die plaat er af zou zijn? Hout rot pas na enkele jaren buiten liggen en zo te zien is dit ook nog multiplex oid, dat rot niet zomaar. Ik zie bij de linkerhoek ook wat waterschade door langdurige water lekkage.

Advies: De dagwaardebepaling afwachten, geld vangen, en camper laten herstellen met dit geld bij een camperbouwer in de winter. Paar vierkante meter plaat, hout en wat aluminium profielen en kit en je kunt weer rijden.

[ Bericht 14% gewijzigd door harry83 op 14-09-2010 13:37:27 ]
pi_86419605
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:42 schreef dralion13 het volgende:
RDW keuring stelt over het algemeen wel wat voor lijkt me
Nee, het is een schouwing. Ze lopen er 3x omheen, kijken naar de papieren (chassisnummer) en hij krijgt een kenteken. Hoeft niet eens te rijden/lopen, al helpen ze je niet met duwen dat moet je zelf doen.

De volgende APK keuring, uit te voeren bij elke willekeurige APK garage, kijkt wel naar de technische staat, maar dat is een beoordeling op bouwjaar: Dus doen de remmen het (min of meer) en een roetmeting e.d.

Dat zegt niets over roestende alkoven, want dat maakt geen onderdeel uit van het chassis en mag dus verrot zijn.

APK zegt niets. Ik heb kevers met gaten zo groot als een koekepan door de APK gekregen,!
pi_86426164
sommige reacties hier zijn onbetaalbaar, net zoals die camper.... niemand wil er een euro voor geven.... :')
pi_86426286
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
:W :W :W :W :W :W
Als de ANWB al betaald dan nooit meer dan de dagwaarde van de camper
:D Vermakelijk topic wel dit.
pi_86426358
komend jaar met die camper naar de zwarte cross gaan, moet je eens kijken wat er daarna nog van over is.... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')