die vent die hem daar neerzette schrok zich wss doodquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:45 schreef dralion13 het volgende:
is niet door vandalen gedaan, het zijpaneel dat er af was lag dubbelgevouwen in de camper, denk niet dat vandalen dat doen.
Wat mijn zus denkt is dat de camper van de trailer is gevallen bij het lossen (ze hadden vooraf al gemeld dat de handrem het niet goed deed)
Waarom ANWB bellen? Fok vragen is makkelijker toch?quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:48 schreef Rewimo het volgende:
En wat zeiden ze bij de ANWB toen je zus hen belde?
Dan moet je een betere bril/lenzen kopen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
OpgeknaptZie weinig verschil tussen de 'goede' en 'gesloopte' staat van het voertuig. Alleen maar roest.
Het enige verschil is dat hij nu uit elkaar valt, maar komt dat door het vervoer of door alle roest.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan moet je een betere bril/lenzen kopen.
Vandalen kunnen het nog steeds prima gedaan hebben. Als ik ANWB man was en dat gevandaliseerde kreng op kwam halen en het paneel ernaast zou zien liggen zou ik deze ook dubbelvouwen en in de camper leggen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:45 schreef dralion13 het volgende:
is niet door vandalen gedaan, het zijpaneel dat er af was lag dubbelgevouwen in de camper, denk niet dat vandalen dat doen.
Wat mijn zus denkt is dat de camper van de trailer is gevallen bij het lossen (ze hadden vooraf al gemeld dat de handrem het niet goed deed)
Ze hadden problemen met de olietoevoer, maar nu is opeens de handrem een reden om er niet mee terug te rijden.quote:Op zondag 12 september 2010 09:07 schreef DABAMaster het volgende:
het was een 'repatriëring ivm technisch falen', dus mag je er als anwb denk ik niet van uitgaan dat het voertuig aan alle voertuigeisen voldoet he?
Het is een denkfout die veel Jensen maken, een likje verf hier en daar, een nieuw kussentje binnenin en het is opgeknapt, maar het uiterlijk aanpakken is natuurlijk verfraaing en geen opknappen.quote:Op zondag 12 september 2010 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Olietoevoer was een probleem, Handrem deed het niet, en nog steeds denkt TS dat die verrotte camper "opgeknapt" was.
quote:Op zondag 12 september 2010 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Olietoevoer was een probleem, Handrem deed het niet, en nog steeds denkt TS dat die verrotte camper "opgeknapt" was.
ja, samen een kroketje bij de FEBOquote:Op zondag 12 september 2010 10:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar de dagwaarde zal wel vergoed worden, kunnen ze met zijn allen nog een keertje uit eten gaan om alles af te sluiten.
dat is toch niet het probleem? TS liep eerder te huilen dat de dagwaarde zo gering was van die berg schroot.quote:Op zondag 12 september 2010 10:44 schreef Hyperdude het volgende:
Goede of slechte staat: ding wordt alleen maar beschadigd door geklungen, dus een vergoeding lijkt mij wel gepast.
Waarom? Om ze te belonen voor het rondrijden in zo een milieuvervuilend stuk stank?quote:Op zondag 12 september 2010 10:54 schreef haantje1234 het volgende:
Maar het blijf een oud krot. zo dingetje koop je voor 50 euro's op marktplaats dus als we nou eens collecte houden voor TS zijn zusje
Mhh das wel handig ja. zal volgende keer doen. maar nog vraagje hoe doe zelf slotje op je iegen topicquote:Op zondag 12 september 2010 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Haantje, doe eens klik
www.tinyurl.com
Zou dit ook een indicatie zijn voor de dagwaarde, of zou dat een belediging zijn?quote:Op zondag 12 september 2010 10:56 schreef haantje1234 het volgende:
misschien is dit iets voor op de kast ? http://hobby.marktplaats.nl/modelauto-s-klein-1-50-tot-1-87/374973400-matchbox-no-38-ford-camper.html?return=eJwtjcEKwjAQRP9FaI5t0iKVlCD16Ad4D0lqQ5NmyaYoiv/uFj3Nm5llR0sh317yAaU4CXlAp7OZh7kUkE2zJHBrHXVeCgStC9ZraH4nNcxwfgYlmEVVUtWNouou1hOQhkL68kCIk8V/C3vKCSIV47pFl70huzzITinbqj223OgILlOcYP8mmL/TCsCmOMNcFGwMEhaTrFNd37e362H4fAExcD9a&fta=eNotVMuOGzkM/JcGds6inpQa/oEc9rjXASVSEyOeccP2JEaC/HtIbW5skVQVq6imVtqve8O2fd4ur9/pct/2ewMX2va8nOCF76fHtcHO57ZfHu3n%2Bdjvk7ViPx7N7e9H%2B/h8l9t57N9%2BtHm98T/eDXo/5LZfj3ODl/Ob3nIcnyf3cr89Tsfny3G9P8aV5RRK8f99MbzYtoPeZNu1Qz8V/MyLCFZlBjlVCoxPyAFYBj0hlVRqzXoSR%2BFSNQA/ZUY7wYEFtMalAVlr0ohYkwUzsg9WnB36MDXwMKbLTykJe/SWyTRhWCb1GgwhlUze7vMI3Wt3ohyIFSoxVYrdMH3vaCmkkYQ16FMgL16z5GEpgVDJGcQsdRSjw312S7ksNESDNKpEWqnENmiGPAGNuzitWV0jVG8QkqWwGFUKuVg7e8nJyLsxWIyYk17T4txDWFhckReWCEnRkVMcQbxbxULROHuJvZuWnh2NYMJ3kL7m6piX3inHmObyJCbWIDKzKq0nBT1jsLmEHZhQBevoSYPsZveGjnl6SnYP15CMakZ0iw90R6srCkJ11k7pL0M/M4CBIjAsYq6PZUEIY8x1j8/O8ZJOJpmDIFMNNpv6jNGmmBjSAvXgwRlWcq4nJRaRsgMTqqrtBW1kGIDaHoeEBDZFzDU7G1AGeio2RR3BTkKJEqeZEtR2VIhYVO9gpoByrYaeMAZZdvfCGE06FZz1Zt3vRNNcxlLJsHKYruOSjoO%2BgzVg9WFtna2vyeJjJvLLwQF9rDWG3vNyB6vPS96eYljkR1n7M2PoZBrq0BiMc5rufw2T87WauZG13K1/gr7Kx/Ugvr9e5OPt8dVeq9NEbds7PV/tAeub5eb1zLeNfmz7v3/D79tOzbVfv3//AXLmRc4%3D&fta_ind=1&fs=1
Mag ik daar wat op zeggen of ?quote:Op zondag 12 september 2010 11:02 schreef klipper het volgende:
[..]
Zou dit ook een indicatie zijn voor de dagwaarde, of zou dat een belediging zijn?
Bij het veroorzaken van schade is de ANWB verplicht de schade te vergoeden, je moet ze daarvoor wel aansprakelijk stellen. Belangrijk is dat je de schade laat opnemen door een professioneel iemand (zodat je niks over het hoofd ziet en ANWB niet kan zeggen dat je maar wat roept) en die persoon ook laat berekenen wat de kosten van reparatie zijn. Als die kosten hoger liggen dan de kosten van een andere zelfde camper zou je kunnen voorstellen dat de ANWB een andere camper betaalt + de kosten om het interieur wat op te knappen zodat ze daarna een vergelijkbare camper hebben.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:31 schreef dralion13 het volgende:
Mijn zus heeft met een paar vrienden begin dit jaar een oldtimer camper opgeknapt (ford transit uit 1973 als ik het me goed herinner) om ermee op vakantie te gaan naar Oekraïne.
Ze zijn lid van de ANWB met recht op vervangend vervoer. Op te terugweg ging in Tsjechië hun camper kapot (iets met de olietoevoer als ik het me goed herinner, was nog wel te repareren), dus ze moesten met de trein verder. Hun camper zou naar Nederland vervoerd worden door de ANWB.
Een paar dagen geleden kwam de vriend van mn zus (die ook mee deed) aan op zn werk (waar de camper naartoe gebracht zou worden) en de camper stond op eens op de parkeerplaats. De camper was volledig verwoest, 1van de zijpanelen was er af, er waren overal krassen en deuken, de scharnieren van de kastdeuren waren kapot, de camper is niet meer te redden.
Dit alles zonder ook maar een briefje of een telefoontje van de ANWB.
Wat zijn hun rechten wat betreft de camper, want de dagwaarde is natuurlijk erg laag (misschien paar honderd euro).
Foto's komen er nog aan.
Geweldigquote:Op zondag 12 september 2010 11:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Die fiets achterop is meer waard dan heel die 'camper'.
quote:Op zondag 12 september 2010 11:53 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Bij het veroorzaken van schade is de ANWB verplicht de schade te vergoeden, je moet ze daarvoor wel aansprakelijk stellen. Belangrijk is dat je de schade laat opnemen door een professioneel iemand (zodat je niks over het hoofd ziet en ANWB niet kan zeggen dat je maar wat roept) en die persoon ook laat berekenen wat de kosten van reparatie zijn. Als die kosten hoger liggen dan de kosten van een andere zelfde camper zou je kunnen voorstellen dat de ANWB een andere camper betaalt + de kosten om het interieur wat op te knappen zodat ze daarna een vergelijkbare camper hebben.
Daar gok ik ook op. Wel apart dat het fietsenrek niet geraakt is.quote:Aan de schade te zien zou het kunnen zijn dat het is gebeurt bij het op en afrijden van de bergingswagen.
Dit vanwege de lange achterkant na de achterwielen.
Dat begrijp ik ook niet. Ik begrijp niet dat ze voor dit soort barrels dat soort dingen regelen, dat is gewoon het risico als je met zo'n gare bak gaat rondrijden.quote:Op zondag 12 september 2010 12:50 schreef noutie het volgende:
Ik vind het al service dat ze dat oud ijzer helemaal vanuit Tjechie zijn gaan halen.
Hij mag gewoon al blij zijn dat ie dat ding weer terug heeft. en dan ook nog zeiken dan er een stukje plaat af is.quote:Op zondag 12 september 2010 12:59 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet. Ik begrijp niet dat ze voor dit soort barrels dat soort dingen regelen, dat is gewoon het risico als je met zo'n gare bak gaat rondrijden.
Ik denk dat TS zijn zus gewoon de dagwaarde krijgt, en daar al blij mee mag zijn. Dat ding opgeknapt noemen omdat er een nieuw laagje verf op zit
Framebalk?quote:Op zondag 12 september 2010 12:50 schreef noutie het volgende:
Ik vind het al service dat ze dat oud ijzer helemaal vanuit Tjechie zijn gaan halen.
Ik vraag me af hoe ver je komt, de ANWB zal tegenwerpen dat de framebalk al grotendeels vergaan was. Een klein tikje was voldoende. Idem voor het zijpaneel, dat er van ellende al bijna afvalt. Het hout is al deels vergaan.
Ik zou met een redelijk voorstel komen, zodat het voor de ANWB interessant is om te schikken. Voor herstel tot nieuwstaat zullen ze niet gaan betalen.
[..]
Daar gok ik ook op. Wel apart dat het fietsenrek niet geraakt is.
Hoezo onzinnig?quote:Op zondag 12 september 2010 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Allemaal onzinnig geleuter. De ANWB moet gewoon de schade vergoeden die zij veroorzaakt hebben. Hoe die berekend wordt zal misschien in de AV staan.
Het was meer in het algemeen, al die lui die er even overheen willen pissen, barrel zus en wrak zo. Daar gaat het helemaal niet om.quote:Op zondag 12 september 2010 18:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoezo onzinnig?
Als de schade hoger is dan de dagwaarde gaan ze echt de schade niet vergoeden hoor, dan vergoeden ze de dagwaarde.
Het kan best zijn dat in de av van de ANWB de dagwaarde geldt als het maximale schadebedrag, dat is niet onwaarschijnlijk zelfs.quote:Vergoedingen zijn niet bedoeld om er beter van te worden maar ook niet slechter.
Misschien heeft de zus van TS nog wel een aankoopbewijs, in dat geval is het misschien mogelijk om de aanschafprijs terug te krijgen i.p.v. de dagwaarde.
quote:Op zondag 12 september 2010 23:17 schreef Guus Muisarm het volgende:
Je kan duidelijk zien dat de ANWB door middel van dezelfe plakband als de bestickering te gebruiken schade heeft proberen te verdoezelen!
[ afbeelding ]
Natuurlijk wel, dit is Fokquote:Op zondag 12 september 2010 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was meer in het algemeen, al die lui die er even overheen willen pissen, barrel zus en wrak zo. Daar gaat het helemaal niet om.
[..]
quote:Op maandag 13 september 2010 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, dit is Fok
En laten we wel zijn, TS heeft het als echte drama queen ook over volledig verwoest (hooguit total loss ivm de geringe waarde van de bak) en TS heeft het over een opgeknapte oldtimer maar het is een roestig wrak, ook voor de schade al, die van ellende uit elkaar viel.
Zelfs de fietsendrager is rot.quote:Op maandag 13 september 2010 09:35 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Waarschijnlijk denken ze ook echt dat ze hem opgeknapt hebben ook, maar je zal zo'n klusser bij je thuis krijgen die de boel moet opknappen......
ja, die eerste foto is in Tsjechië gemaakt, er zijn meer foto's van de staat zoals die is achter gelatenquote:Op maandag 13 september 2010 09:42 schreef lezzer het volgende:
Dat doet er toch allemaal niet toe?
Er is betaald voor een service en die is blijkbaar niet goed uitgevoerd.
TS, zijn er foto's van hoe de camper achter gelaten is?
Dat is altijd wel zaak om te doen (wordt ook door de anwb geadviseerd).
Geloof je ook nog in sprookjes?, ik niet namelijk.quote:Op maandag 13 september 2010 16:53 schreef dralion13 het volgende:
[..]
ja, die eerste foto is in Tsjechië gemaakt, er zijn meer foto's van de staat zoals die is achter gelaten
owja, en jullie hebben het ook over dat rotte hout, dat is dit jaar nog vervangen, dus dat is verrot omdat die plaat er af was
Het laswerk is ook zo ,zo .....tsja hoe zullen we het noemen?quote:Op maandag 13 september 2010 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfs de fietsendrager is rot.
Wat pritt en een lakje verfquote:Op maandag 13 september 2010 18:18 schreef Disavowed het volgende:
Schade is altijd klote, maar dit lijkt me toch redelijk makkelijk op te knappen?
Suuuuuuurequote:Op maandag 13 september 2010 16:53 schreef dralion13 het volgende:
[..]
ja, die eerste foto is in Tsjechië gemaakt, er zijn meer foto's van de staat zoals die is achter gelaten
owja, en jullie hebben het ook over dat rotte hout, dat is dit jaar nog vervangen, dus dat is verrot omdat die plaat er af was
quote:
Schadevergoeding tot max de dagwaarde van de auto, is de schade groter dan is het een total loss.quote:Op maandag 13 september 2010 18:59 schreef Nizno het volgende:
Maakt het voor de echte vraagstelling nu wat uit over of het probleem al aanwezig was of niet?
Stel, een goede auto of camper wordt door de ANWB versleept naar NL en is daarna niet bruikbaar?
Wat zijn in dat geval de rechten van de eigenaar?
Goed geld achter slecht geld aangooien. Het geld wat je hierin steekt is dat ding niet waard.quote:Op maandag 13 september 2010 19:01 schreef Disavowed het volgende:
[..].
Ik denk eerder een krat bier, wat tijd en een goede plaatwerker.
Bij Top Gear doen ze het ook en daar kan ik toch hartelijk om lachen.quote:Op maandag 13 september 2010 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed geld achter slecht geld aangooien. Het geld wat je hierin steekt is dat ding niet waard.
MacGyverquote:Op maandag 13 september 2010 22:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met duct tape en ijzerdraad is haast alles te repareren.
Als dat hout dit jaar vervangen is, dan is dat zeer slecht behandelt.quote:Op maandag 13 september 2010 16:53 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Nee, het is een schouwing. Ze lopen er 3x omheen, kijken naar de papieren (chassisnummer) en hij krijgt een kenteken. Hoeft niet eens te rijden/lopen, al helpen ze je niet met duwen dat moet je zelf doen.quote:Op zondag 12 september 2010 10:42 schreef dralion13 het volgende:
RDW keuring stelt over het algemeen wel wat voor lijkt me
quote:Op zondag 12 september 2010 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()