Hehehe, ik moet zeggen dat is niet ons uitgangspunt hoor, daar hebben we de kippen al voor. De schapen fokken we ook gewoon voor de hobby en niet voor de slacht. We gaan ze gewoon verkopen, vorig jaar kwamen we ook heel snel zonder problemen van het boklam af en nog voor een goede prijs ook. Was ook een ontzettend mooi beestje moet ik zeggen (en viriel, getuige de onverwachte geboorte van Carolientje...). Hij mag nu net als Hoornie werken als dekbok. Maar goed, mocht het dus echt niet anders kunnen dan is het inderdaad mogelijk dat een paar bokjes naar de slacht gaan. Such is life. Maar 't is dan in ieder geval echt scharrelvlees van hele gelukkige geitjesquote:Op woensdag 22 september 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Jummie geitenlammetjes
Errug lekker en je moet toch wat met Bokjes.
Liever een scharrelbokje dan een gekochte karbonade toch?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hehehe, ik moet zeggen dat is niet ons uitgangspunt hoor, daar hebben we de kippen al voor. De schapen fokken we ook gewoon voor de hobby en niet voor de slacht. We gaan ze gewoon verkopen, vorig jaar kwamen we ook heel snel zonder problemen van het boklam af en nog voor een goede prijs ook. Was ook een ontzettend mooi beestje moet ik zeggen (en viriel, getuige de onverwachte geboorte van Carolientje...). Hij mag nu net als Hoornie werken als dekbok. Maar goed, mocht het dus echt niet anders kunnen dan is het inderdaad mogelijk dat een paar bokjes naar de slacht gaan. Such is life. Maar 't is dan in ieder geval echt scharrelvlees van hele gelukkige geitjes
Iddquote:Op woensdag 22 september 2010 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Liever een scharrelbokje dan een gekochte karbonade toch?
Eigen geit eerst!
Jaaaaaaaaaaaa pics!!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:31 schreef Miss_Isis het volgende:
En jawel, het is zo ver! De eerste drie geitjes hebben vanmiddag het levenslicht gezien. Het was Lellebel die als eerste is bevallen, van zoals het er nu uit ziet twee geitjes en een bokje. De geitjes hebben dezelfde kleur en aftekening als hun grote halfzus Margootje, het bokje lijkt 'brown & tan' van kleur - de kleur van zijn vader dus maar dan met chocolade bruin in plaats van zwart als grondkleur.
Momenteel zijn we hard aan het werk om ze alle drie in leven te houden. Vanmiddag was de dierenarts nodig om ze op de wereld te zetten omdat één van de drie dwars voor de ingang bleek te liggen. De DA was er niet zeker van dat het lammetje nog zou leven, maar dat deed het dus wel. En de andere twee ook. Nu is het zaak om ze warm te houden en daarvoor is een warmtelamp aangeschaft en opgehangen. Daarna moeten we proberen er wat te drinken in te krijgen, wat lastig is omdat Lellebel nog pijn heeft na de moeilijke bevalling en de kleintjes niet sterk genoeg zijn om achter haar aan te lopen om te kunnen drinken. Het wordt dus vanavond een eerste maaltijd van poedermelk voor het trio. Ik heb de indruk dat ze misschien ook een paar dagen te vroeg geboren zijn omdat ze nog vrij klein en zwak lijken, maar we gaan ons best doen om ze groot en sterk te krijgenFoto's voor de geïnteresseerden volgen nog.
Oh wat vind ik ze mooi met dat bruinquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:16 schreef Miss_Isis het volgende:
Foto's van de schapen in de sneeuw vanochtend:
De drie jongedames, Via, Veritas en Vita:
[ afbeelding ]
Duimt dat alles goedkomt met de kleintjes en Lellebelquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:31 schreef Miss_Isis het volgende:
En jawel, het is zo ver! De eerste drie geitjes hebben vanmiddag het levenslicht gezien. Het was Lellebel die als eerste is bevallen, van zoals het er nu uit ziet twee geitjes en een bokje. De geitjes hebben dezelfde kleur en aftekening als hun grote halfzus Margootje, het bokje lijkt 'brown & tan' van kleur - de kleur van zijn vader dus maar dan met chocolade bruin in plaats van zwart als grondkleur.
Momenteel zijn we hard aan het werk om ze alle drie in leven te houden. Vanmiddag was de dierenarts nodig om ze op de wereld te zetten omdat één van de drie dwars voor de ingang bleek te liggen. De DA was er niet zeker van dat het lammetje nog zou leven, maar dat deed het dus wel. En de andere twee ook. Nu is het zaak om ze warm te houden en daarvoor is een warmtelamp aangeschaft en opgehangen. Daarna moeten we proberen er wat te drinken in te krijgen, wat lastig is omdat Lellebel nog pijn heeft na de moeilijke bevalling en de kleintjes niet sterk genoeg zijn om achter haar aan te lopen om te kunnen drinken. Het wordt dus vanavond een eerste maaltijd van poedermelk voor het trio. Ik heb de indruk dat ze misschien ook een paar dagen te vroeg geboren zijn omdat ze nog vrij klein en zwak lijken, maar we gaan ons best doen om ze groot en sterk te krijgenFoto's voor de geïnteresseerden volgen nog.
Ik duim mee dat ze het goed blijven doenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Momenteel zijn we hard aan het werk om ze alle drie in leven te houden. Vanmiddag was de dierenarts nodig om ze op de wereld te zetten omdat één van de drie dwars voor de ingang bleek te liggen. De DA was er niet zeker van dat het lammetje nog zou leven, maar dat deed het dus wel. En de andere twee ook. Nu is het zaak om ze warm te houden en daarvoor is een warmtelamp aangeschaft en opgehangen. Daarna moeten we proberen er wat te drinken in te krijgen, wat lastig is omdat Lellebel nog pijn heeft na de moeilijke bevalling en de kleintjes niet sterk genoeg zijn om achter haar aan te lopen om te kunnen drinken.
Hmm, weer wat geleerdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:34 schreef bioloogje het volgende:
Wat een toffe beestjes... Hopen dat het goed blijft gaan. Maar er zijn er dus nog meer op komst?
Ps. Abel is een bandnaam. De zanger heet Joris...
Maar weer eens een updateje, het gaat vooralsnog goed met de beebsquote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:43 schreef purplerose het volgende:
Hoe gaat het met de beebies vandaag! o=
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |