abonnement Unibet Coolblue
pi_79402893
Onze twee Black Belly Barbados (= schapen) ooien zijn vanaf gisteren in principe uitgeteld en staan op knappen, dus ik ging zojuist even kijken of er al iets aan de hand was. Ik loop dus richting wei en zie 1 schaap (Layla) in hun huisje staan. Ik loop iets dichter bij en kijk of er al iets gebeurd en opeens hoor ik van de linker kant heel zachtjes 'mehhiew'. Ik dacht echt was dat nou? Maar toen kwam de poes aangelopen uit de schuur en begon me kopjes te geven, dus ik dacht dat zij het geluidje had gemaakt. Maar hoor ik het nog geen minuut later toch weer... Dus ik loop naar de andere wei, en kijk het hokje van de geitjes binnen... en ja hoor! Daar zie ik een onverwacht cadeautje!

Ik had al een beetje twijfels over onze geit Lellebel, ze was ietsje dikker geworden en haar uier leek iets prominenter aanwezig. Ik had mijn vermoedens al gedeeld met mijn ouders maar die waren unaniem in hun oordeel dat ze niet drachtig zou zijn. We hebben er ook geen bok bij gehad, alleen het boklam van de andere geit van vorig jaar totdat die verkocht werden. Maar dat bokje (Kareltje) was nog erg jong. Maar goed, naar nu blijkt heeft Kareltje toch raak geschoten vlak voor hij verkocht werd om aan een leven als dekbok te beginnen! Hij moet echt in de laatste week gedekt hebben want het is al 5 mnd geleden dat we hem weg hebben gedaan. Dus nu hebben we een klein cadeutje in het hokje van de geiten! Lellebel is gelukkig al eerder moeder geweest, en haar twee geitelammetjes van vorig jaar (Margootje en Josefientje) hebben we nog steeds, dus het nieuwe geitje komt in een gezellige uitgebreide familie terecht.

Het is nu nog even de vraag of de kleine er een broertje of zusje bij krijgt, Lellebel had de nageboorte nog niet helemaal gekregen en het kan best zijn dat ze nog een jong krijgt, al was ze helemaal niet dik. Gelukkig worden de schapenlammetjes ook als het goed is deze week geboren, dus het geitje heeft hoe dan ook wel speelkameraadjes. Ik heb eventjes gekeken en waarschijnlijk is het een geitje, maar ze begon zo hard te schreeuwen toen ik haar optilde dat ik later nog wel wat beter kijk. Over een uurtje nog maar eens checken of er misschien nog eentje bij is gekomen Oh ja, als naam denken we aan Carolientje (naar haar vader )

Foto's voor eventuele geïnteresseerden volgen hopelijk binnenkort
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 13:42:17 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_79403129
Wat leuk, een verrassing! Foto's van de kleine zijn welkom!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79403987
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:36 schreef Miss_Isis het volgende:

Foto's voor eventuele geïnteresseerden volgen hopelijk binnenkort

JA! Carolientje Wat een leuke verrassing
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 14:20:22 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79404471
Leuk!!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_79405357
Bedankt voor de vrolijke reacties tot nu toe

We waren ook echt heel verrast, we waren al een paar dagen aan het wachten tot de schapen (en met name Layla, die ploft zowat uit elkaar) zouden bevallen, maar nu hebben we ineens een geitje er bij! En (hopelijk) dus ook nog een vrouwtje, zodat we haar zouden kunnen houden Mocht straks blijken dat het toch een bokje is dan noemen we hem Willempie (en zoeken we meteen een huis voor over een paar maand ). De kans dat er nog eentje bij komt is nu klein, zojuist zat Lellebel al weer vrolijk brokjes te eten, en haar buik is ook niet dik.

En de foto's!
(camera deed het natuurlijk niet op het moment supreme, dus genomen met telefoon)

Drinken bij mama:


Margootje en Josefientje zijn ineens niet meer mama's kleine schatjes en zijn verbannen naar buiten:


Mama eet de nageboorte op:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 21 maart 2010 @ 15:02:06 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79405755
OH wat leuk, ik ben echt gek op geitjes, mn oma had ze vroeger
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79407880
Goh.... wonen er nog FOK!KERS op een boerderij? of het platte land?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_79410505
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:00 schreef rubje het volgende:
Goh.... wonen er nog FOK!KERS op een boerderij? of het platte land?
Hehe, ik ben slechts part-time Fok!ker hoor Maar ja, ik woon wel op 't platteland. Eigenlijk ook part-time helaas tegenwoordig, doordeweeks woon ik samen met mijn vriend in de stad. Maar zodra ik uitgestudeerd ben gaan mijn vriend en ik linea recta terug naar 't platteland. Zoveel fijner om ruimte om je heen te hebben! En anders mis ik al mijn dieren ook zo...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_79437979
Oh wat ontzettend schattig!!
pi_79443992
Carolientje update! (want ze is zo schattig )

Het gaat heel goed met onze kleine verrassing, ze doet eigenlijk alle dingen die een klein geitje moet doen: poepen, plassen en drinken bij mama! En als bonus feature kan ze ook nog heel hard schreeuwen en snoezig rondhuppelen

Ze blijft eigenlijk veel binnen in het hokje met haar moeder, maar is al eventjes buiten geweest. Ook heeft ze al kennis gemaakt met haar grote zussen, maar die waren niet zo van dat kleine opdondertje gecharmeerd. Zowel Margootje als Josefientje probeerden haar een flinke kopstoot te verkopen toen ze iets te dicht bij hen kwam. Gelukkig was mama in de buurt en zorgde zij dat Carolientje niet al te erg werd beschadigd. Foto's van vanochtend buiten:

Even snuffelen:


Goh, een kip!


Josefientje lijkt erg op haar kleine zusje en wil óók op de foto:


Ik hou van de lente! En van kleine lammetjes

Nog een paar dagen en de lammetjes van de schapen worden ook geboren! Dan heeft Carolientje hopelijk een paar nieuwe vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen. en heb ik nog meer foto's om te spammen...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 22 maart 2010 @ 13:47:07 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79445809
Ooooooh ze is nog kleiner dat de kip, geweldig
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79445888
idd wat lief zeg
  maandag 22 maart 2010 @ 13:51:23 #13
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_79445987
Ohh wat een leuk lente-topic. Wij hadden vroeger schapen (en lammetjes) in de (groooote) achtertuin. Dat is zo leuk
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_79492885
Nog maar een update, gewoon omdat ik niets beters te doen heb

Carolientje geniet met volle teugen van het mooie weer vandaag! De eerste twee dagen wilde mama bijna alleen maar in het hokje liggen, maar vandaag zijn ze erg veel buiten.

Haar grote zussen hadden (misschien wel door het mooie weer) zojuist de gekke 5 minuten en sjeesden keihard door de wei. Ze maakten van die typische 'antilope sprongetjes', dus met stijve poten hoog springen, en maakten allemaal gekke bokkesprongen waarbij alle pootjes door de lucht wapperden. De kleine zag het en werd er zelf helemaal enthousiast van, ze begon rondjes te hupsen en probeerde zelf ook al een klein bokkesprongetje!

Verder heeft ze vandaag een knappe kunst geleerd; ze kan balanceren op een dikke houten paal die in de wei ligt!

De kip verbaasd zich over zo'n klein geitje:


Een knappe kunst voor zo'n klein Carolientje:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:33:25 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79492981
Ik ben flieft op knappe Carolientje
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:34:32 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_79493030
Ach gos !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:34:56 #17
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79493051
Oh is het trouwens al zeker dat ze geen Willempie is en dat ze mag blijven?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:40:27 #18
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_79493343
Wat lief , en die kip die zo staat te kijken
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:45:14 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79493569
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:40 schreef maok het volgende:
Wat lief , en die kip die zo staat te kijken
Jaaaaa tante Kip let goed op die kleine he
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:57:03 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79494164
Och, op die balk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79497528
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:34 schreef oh-oh het volgende:
Oh is het trouwens al zeker dat ze geen Willempie is en dat ze mag blijven?
Ja, we zijn er 99.9% zeker van dat het gewoon een Carolientje is Ze vindt het nog steeds helemaal niet leuk om opgepakt te worden, dan schreeuwt ze moord en brand en mama wordt daar wat onrustig van. Ik heb haar echter een paar keer een plasje zien doen en zoals een keurig klein geitje betaamd gaat ze daarbij door haar hurkjes (bokjes gaan gewoon staan en laten het lopen). Dit gecombineerd met wat ik eerder zag (of juist niet zag) maakt me behoorlijk zeker dat ze een meisje is

Ze mag dus inderdaad blijven, al is mijn vader niet zo enthousiast over de geiten. Hij vindt het eigenwijze uitbrekerige koppige rotbeesten zegt-ie, en hij vindt 3 al veel te veel. Maar hij is gewoon bevooroordeeld omdat ze graag de legbakken van de kippen gebruiken als een soort van geiten-stapelbedje en daarbij per ongeluk alle eieren tot pulp stampen en zijn met veel pijn en moeite geplante jonge fruitboompjes als een soort crunchy snacks zien

Maar eigenlijk vindt hij ze ook wel schattig hoor Ze zijn ook allemaal heel tam en aanhankelijk, als je er bij in gaat springen ze direct tegen je op om geaaid te worden of iets lekkers te scoren (en als je even niet aait of lekkers geeft beginnen ze aan je trui/broek/schoenen te kauwen totdat je weer aandacht voor ze hebt). Ze hebben echte karaktertjes, veel meer dan de schapen.

edit:
net alle dieren eten gegeven, en nog maar wat foto's gemaakt:

Carolientje liep in de weg, en Josefientje is daar niet van gediend!


Carolientje probeerde de aandacht van haar moeder te trekken door op haar kop te klimmen en aan haar halsband te sabbelen.


Eindelijk! Ze had ook zooooo'n dorst!


[ Bericht 7% gewijzigd door Miss_Isis op 23-03-2010 17:43:14 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_79703671
Eventjes weer een update over ons Carolientje-cadeautje

Het gaat heel goed met Carolientje, ze is ondertussen al weer 8 dagen oud dus ze weet inmiddels wel wat de wereld zoal te bieden heeft

Ze heeft al verschillende mijlpalen beleefd, waaronder:

- sabbelen aan mama's uier (belangrijke stap in de ontwikkeling van elk geitje)
- sabbelen aan mama's halsband (variatie op een eerder thema)
- sabbelen aan de uier van je grote zus (en dan precies op tijd wegspringen zodat je niet aan een hoorn gespietst wordt)
- sabbelen aan een grasspriet (want mama doet het ook)
- sabbelen aan en vervolgens per ongeluk inhaleren van water (niet zo geslaagd)
- sabbelen aan een brokje (mwah... lang niet zo lekker als sabbelen aan mama)
- sabbelen aan een kip (tja, wat moet je er anders mee?)

En, zoals een echte dwerggeit betaamd is ze afgelopen zaterdag op de leeftijd van 6 dagen oud voor het eerst uit de wei ontsnapt

Het wordt nog wel wat met ons Carolientje! Foto's hier onder zijn van vanochtend, ze wordt steeds dapperder en komt al naar me toe lopen als ik op mijn hurken ga zitten om een foto te maken.

Slokje drinken:


Nieuwsgierig geitje:


Eens even van dichtbij kijken:


Dat is wel heel dichtbij!


Hopelijk bevalt Layla (schaap) vandaag ook, ze heeft een enorme buik en een hele dikke uier. Ook eet ze al sinds gisteravond niet meer, kijkt alsof ze buikpijn heeft en is wat gezwollen onder haar staart. Laten we hopen dat Carolientje dus morgen rond deze tijd eindelijk wat vriendjes en vriendinnetjes van haar eigen formaat heeft om kattenkwaad/geitenkwaad mee uit te halen!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_79704093
Wat leuk
  maandag 29 maart 2010 @ 14:17:20 #24
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79705872
Oh ze is zo leuk!
En ook al zoals een echte geit dat behoord te doen voor het eerst uitgebroken
Ik weet niet hoe vaak mn opa vroeger vloekend het dorp in moest om zn geiten weer eens ergens uit een tuin te plukken en dat mn oma dan maar weer met zelfgebakken vlaaien en zo sorry moest gaan zeggen bij die mensen
Want ze vreten zich in no time door een mooi bloemenperkje heen en zo he
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 29 maart 2010 @ 19:28:47 #25
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_79717990
Wat een leuke verhalen Miss_Isis!
Carolientje is een lekkere deugniet zo te lezen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')