abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86275399
Onze zoon van 7 is heel bang om vies te worden. Was het vroeger nog wel eens grappig als ie niet over het zand wou lopen omdat zijn voeten vies werden, nu is het geregeld 1 groot drama.

Het probleem wat op het moment het meest speelt is dat hij weigert zijn eigen bibs af te
vegen na de grote boodschap.
Hij wil het niet eens proberen. Heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt.
Het idee dat er poep aan zijn handjes zou kunnen komen maakt hem panisch...

Het gaat zover dat toen wij (partner en ik) samen een weekendje weg waren, hij het bijna 2 dagen heeft weten op te houden, omdat hij niet aan de oppas (mijn zusje) durfde te vragen of ze hem wilde helpen..
Hij gaat liever ook niet logeren of heel lang bij vriendjes spelen want stel je voor dat ie dan naar de wc moet...

Verder ontwikkeld zich prima! Loopt zelfs wat voor op leeftijdgenootjes
ik weet niet meer wat ik er mee moet, naar de huisarts? Het lijkt mij geen lichamelijk probleem..

Wie herkent dit, en heeft tips voor me?
Don't try to find the answer
When there ain't no question here
Brother let your heart be wounded
And give no mercy to your fear
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:19:14 #2
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86275519
Ook voor niet-lichamelijke problemen kun je naar de huisarts, dus dat zou ik doen.
pi_86275576
Ik zou ook naar de huisarts gaan.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:23:46 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_86275718
Koop hem een xbox360. Geef hem de xbox360. Als de blijdschap op zijn hoogst is pak je de xbox360 weer af. Zeg hem dan dat hij er pas mee mag spelen als hij zijn reet zelf afveegt.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_86275792
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:23 schreef beelz het volgende:
Koop hem een xbox360. Geef hem de xbox360. Als de blijdschap op zijn hoogst is pak je de xbox360 weer af. Zeg hem dan dat hij er pas mee mag spelen als hij zijn reet zelf afveegt.
Jij moet een boek over opvoeden schrijven. _O_
Je suis Charlie Sheen
pi_86275813
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ook voor niet-lichamelijke problemen kun je naar de huisarts, dus dat zou ik doen.
Dat.. en die stuurt je waarschijnlijk door naar een therapeut oid.
Ik heb 2 zusjes met syndroom van down die ook een hoop eigenaardigheden hebben.. en met behulp van veel peuten (meervoud van verschillende soorten therapeuten :9 ) bereiken ze (wonderbaarlijk genoeg) heel veel.
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:26:41 #7
44649 beelz
pi_86275838
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:25 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij moet een boek over opvoeden schrijven. _O_
Ik ben er vrij zeker van dat mijn methode werkt. :)
Besef Regulier!
pi_86275852
quote:
:')
Ondanks de trollerige horkerigheid, toch grappig.

Hoe dan ook, de huisarts kan hier niets mee, die is alleen de doorverwijzer hierin.
Maar misschien kun je het gewoon zelf oplossen hoor. Laat weten dat jullie het ook gewoon zelf doen, dat het iets normaal is en dat hij altijd zijn handjes kan wassen enzo. Vaak is het 'futiel' maken van het onderwerp al voldoende.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_86275886
quote:
:o Ik weet niet in hoeverre dit pedagogisch verantwoord is, maar het zal best werken _O-

Maar serieus: ga inderdaad even langs de huisarts. Nu ben je er nog relatief vlot bij en kan het nog behandeld worden, als je er langer mee wacht kan het wel eens een autistisch staartje gaan krijgen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:28:26 #10
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86275907
quote:
^O^ Zo doe je dat!
Dus ts pak je kind aan...op de juiste manier
Belonen voor goed gedrag -- negatief gedrag negeren...
Snollebolt
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:29:05 #11
44649 beelz
pi_86275930
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:27 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ondanks de trollerige horkerigheid, toch grappig.

Niet trollerig bedoeld, ik ben er echt zeker van dat het werkt. Als het kind xbox360 niet tof vindt dan natuurlijk wat anders bedenken, maar het lijkt me duidelijk.
Besef Regulier!
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:29:18 #12
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86275939
Ow en ts wat doe jij als je kind zijn kont niet afveegt, doe jij het dan?

Ik liet het kind uren zitten op de plee en desnoods maar lekker met zijn vieze kont laten lopen.
Maar ging hem niet meer helpen.
Snollebolt
pi_86276005
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

Ik liet het kind uren zitten op de plee en desnoods maar lekker met zijn vieze kont laten lopen.
Zou je hem in dat laatste geval ook de bijnaam stinkie geven? *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_86276024
bibs :')
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:31:55 #15
44649 beelz
pi_86276026
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

Precies, er is een verschil tussen alles voor je kinderen over hebben en alles voor je kinderen doen.
Besef Regulier!
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:32:31 #16
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86276046
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:31 schreef NotYou het volgende:

[..]

Zou je hem in dat laatste geval ook de bijnaam stinkie geven? *O*
Echt wel!
:D
Snollebolt
pi_86276049
Ik denk dat het uiteindelijk wel vanzelf over zal gaan, maar ja de vraag is wanneer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_86276144
Ik doe het nu dus zelf... weet ook wel dat het niet slim is,
maar soms kan het niet anders, moeten we op dat moment weg, is er visite enz..

heb ook wel geprobeerd hem te laten zitten maar dat maakt hem dus niet uit,
we hebben hier trouwens maar 1 wc, dus da's ook niet altijd handig ;)

denk dat ik toch maar huisarts bel volgende week, dan maar doorgestuurd worden, op deze manier werkt het ook niet
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:36:07 #19
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86276163
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:35 schreef gegie het volgende:
Ik doe het nu dus zelf... weet ook wel dat het niet slim is,
maar soms kan het niet anders, moeten we op dat moment weg, is er visite enz..

heb ook wel geprobeerd hem te laten zitten maar dat maakt hem dus niet uit,
we hebben hier trouwens maar 1 wc, dus da's ook niet altijd handig ;)

denk dat ik toch maar huisarts bel volgende week, dan maar doorgestuurd worden, op deze manier werkt het ook niet
Dan laat je hem toch ook zitten tijdens etenstijd en dan krijgt hij geen toetje oid...
Snollebolt
pi_86276904
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Dan laat je hem toch ook zitten tijdens etenstijd en dan krijgt hij geen toetje oid...
al geprobeerd, werkt niet, net als: dingen beloven, straf geven als eerder naar bed, leuke dingen ontzeggen, uitleggen dat het normaal is om het zelf te doen..

het rare is dat hij het echt wel weet dat anderen het zelf doen, hij schaamt zich er ook voor dat hij het niet durft.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:01:44 #21
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_86277093
Precies, het is geen pesten wat je zoontje doet. (Wat ik wel vind als je een 7-jarige moet chanteren met wel/geen toetje of voor straf op de wc laten zitten :') ) Op deze leeftijd zijn er andere methoden om een kind over zijn angt heen te helpen. Vraag een verwijzing aan de huisarts.

NB. Ook voor jullie als ouders lijkt het me prettig om hier een plan op te gaan zetten, zodat je weet waar je goed aan doet. In je machteloosheid ben je nu ook aan het zoeken. Succes, hoor!
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_86277186
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:01 schreef Smikke het volgende:
Precies, het is geen pesten wat je zoontje doet. (Wat ik wel vind als je een 7-jarige moet chanteren met wel/geen toetje of voor straf op de wc laten zitten :') ) Op deze leeftijd zijn er andere methoden om een kind over zijn angt heen te helpen. Vraag een verwijzing aan de huisarts.
idd.. het voelt ook niet goed om hem ervoor te straffen/ belonen, ik merk nl dat hij wel wìl, maar niet dùrft, en dat hij hier zelf ook last van heeft...

ga volgende week maar eens bellen, dan maar therapie o.i.d.
pi_86277228
Het klinkt misschien heel stom, maar denk ook aan een aan autisme verwante stoornis. Soms heb je daar in een lichte vorm last van en ben je overgevoelig voor geluiden/geuren/enz. Dus niet dat dit het antwoord is, maar het is zonde als hier niet aan gedacht wordt.
Succes!
pi_86277231
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:01 schreef Smikke het volgende:

NB. Ook voor jullie als ouders lijkt het me prettig om hier een plan op te gaan zetten, zodat je weet waar je goed aan doet. In je machteloosheid ben je nu ook aan het zoeken. Succes, hoor!
bedankt! :)
pi_86277375
Lijkt wel een beetje op OCD (Obsessive Compulsive Disorder), maar zulke dingen kunnen ook wel gewoon overgaan naarmate een kind ouder wordt. Als hij zich, zoals je zelf beweert, zelf schaamt, dan zou ik hem stapje voor stapje laten wennen. Bv. als hij alleen moet plassen, toch een stukje toiletpapier laten nemen zelfs als het niet echt nodig is.

Als het echt uit de klauwen loopt, dan ben je volgens mij het best af met gedragstherapie. Dat is dezelfde therapie waarmee ze bv. mensen afhelpen van een spinnenfobie en dergelijke. ;)

Misschien kan hij het ook wel aangeleerd hebben omdat jij of je partner vroeger wat te "streng" waren als het over zindelijkheid gaat? Niet dat ik met een beschuldigende vinger wil gaan wijzen, maar als het zo zou zijn, dan kan je misschien wel eens iets lekker "vuils" doen met je zoon zodat hij ziet dat volwassenen ook vuil worden, maar daarna gewoon andere kleren aantrekken? (Samen met hem in de zandbak spelen, paintballen, nou ja ik heb niet meteen meer ideeen maar je kan er vast nog wel een paar bedenken)

Het zijn maar wat suggesties. ;)
pi_86277530
Automysofobie
Fobie of angst om/voor: Vuil, vies zijn

En hiervoor zul je toch echt naar een psycholoog moeten.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:14:49 #27
44649 beelz
pi_86277581
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:56 schreef gegie het volgende:

[..]

al geprobeerd, werkt niet, net als: dingen beloven, straf geven als eerder naar bed, leuke dingen ontzeggen, uitleggen dat het normaal is om het zelf te doen..

het rare is dat hij het echt wel weet dat anderen het zelf doen, hij schaamt zich er ook voor dat hij het niet durft.
De beste manier om over een fobie heen te komen is keiharde confrontatie. Nou zeg ik niet dat je je zoontje zijn handen onder de stront zou moeten smeren (hoewel dat wel grappig is om te doen, als je besluit dit te doen, dan graag een filmpje maken), maar beginnen met iets als schoon zand zou bijvoorbeeld een goed idee zijn.
Besef Regulier!
pi_86277645
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:31 schreef beelz het volgende:

[..]

Precies, er is een verschil tussen alles voor je kinderen over hebben en alles voor je kinderen doen.
Dat dus. Laat hem lekker een paar uurtjes zitten, dan draait hij wel bij.
pi_86277671
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:13 schreef Faithfulness het volgende:
Automysofobie

Hoera, mijn kind heeft een labeltje!

Of je gaat gewoon eerst eens opvoeden TS.
pi_86277731
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heeft niets met opvoeding te maken, maar blijf dat vooral denken. ;)
pi_86277798
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:18 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Heeft niets met opvoeding te maken, maar blijf dat vooral denken. ;)
Zolang ze hem niet 2 uur lang heeft laten zitten heeft het labeltje plakken wat er hier gedaan wordt een debiele ondertoon. Kinderen proberen vaak zat dingen voor hun te laten doen, zou me niks verbazen als dit eenzelfde gevalletje is. En wat is nou leuker dan een mamma die alles me doet en me zelfs labeltjes opplakt? Hiep hoi, alle dagen feest want ik hoef zelf niks te doen *O*
pi_86277835
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:14 schreef beelz het volgende:

[..]

De beste manier om over een fobie heen te komen is keiharde confrontatie. Nou zeg ik niet dat je je zoontje zijn handen onder de stront zou moeten smeren (hoewel dat wel grappig is om te doen, als je besluit dit te doen, dan graag een filmpje maken), maar beginnen met iets als schoon zand zou bijvoorbeeld een goed idee zijn.
zand e.d. heeft ie geen problemen meer mee, toen hij jonger was nog wel.
kleien e.d. doet hij nog steeds niet heel graag want 'dat pikt aan je handen en gaat onder je nagels zitten'

moest wel lachen om je suggestie om een filmpje te maken! :D
pi_86277839
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alleen straffen en belonen werkt ook niet altijd. Vroeger lustte ik ook geen spruitjes. Denk je dat het dan werkt om me zonder eten naar bed te sturen? Nee, ik lustte het toch niet!

Nooit de intelligentie van je eigen kinderen onderschatten, mijn beste. :P
pi_86277873
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:21 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Alleen straffen en belonen werkt ook niet altijd. Vroeger lustte ik ook geen spruitjes. Denk je dat het dan werkt om me zonder eten naar bed te sturen? Nee, ik lustte het toch niet!

Nooit de intelligentie van je eigen kinderen onderschatten, mijn beste. :P
Iets niet lusten of weigeren je eigen stront op te vegen is toch een groot verschil, mijn beste.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 14:22:25 ]
pi_86277886
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zolang ze hem niet 2 uur lang heeft laten zitten heeft het labeltje plakken wat er hier gedaan wordt een debiele ondertoon. Kinderen proberen vaak zat dingen voor hun te laten doen, zou me niks verbazen als dit eenzelfde gevalletje is. En wat is nou leuker dan een mamma die alles me doet en me zelfs labeltjes opplakt? Hiep hoi, alle dagen feest want ik hoef zelf niks te doen *O*
mag ik vragen hoeveel kinderen je zelf hebt?
en hoe jij dan dit soort 'opvoedingsproblemen' oplost?
pi_86277962
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:22 schreef gegie het volgende:

[..]

mag ik vragen hoeveel kinderen je zelf hebt?
en hoe jij dan dit soort 'opvoedingsproblemen' oplost?
Zoals ik al zei; laat hem eens 2 uur zitten als hij weer weigert zijn billen af te vegen. En dan niet om de 5 minuten gaan checken, maar gewoon verder gaan met het huishouden. Geen aandacht aan schenken, ook niet als hij begint te roepen dat je hem moet helpen. Als hij je roept om te zeggen dat het hem gelukt is, dan beloon je hem ^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 14:25:33 ]
pi_86278275
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; laat hem eens 2 uur zitten als hij weer weigert zijn billen af te vegen. En dan niet om de 5 minuten gaan checken, maar gewoon verder gaan met het huishouden. Geen aandacht aan schenken, ook niet als hij begint te roepen dat je hem moet helpen. Als hij je roept om te zeggen dat het hem gelukt is, dan beloon je hem ^O^
denk je dat ik dat niet al heb geprobeerd, weet je hoe erg het is als je kind moord en brand schreeuwt en in paniek raakt?

daar komt bij dat hij het zelf heel goed snapt maar gewoon niet dùrft..
en, zoals ik al eerder aangaf, lijkt mij dit dus niet de manier, vind het nogal een straf voor iets waar hij imo niet veel aan kan doen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:36:39 #38
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_86278410
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:16 schreef gegie het volgende:
Onze zoon van 7 is heel bang om vies te worden. Was het vroeger nog wel eens grappig als ie niet over het zand wou lopen omdat zijn voeten vies werden, nu is het geregeld 1 groot drama.

Het probleem wat op het moment het meest speelt is dat hij weigert zijn eigen bibs af te
vegen na de grote boodschap.
Hij wil het niet eens proberen. Heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt.
Het idee dat er poep aan zijn handjes zou kunnen komen maakt hem panisch...

Het gaat zover dat toen wij (partner en ik) samen een weekendje weg waren, hij het bijna 2 dagen heeft weten op te houden, omdat hij niet aan de oppas (mijn zusje) durfde te vragen of ze hem wilde helpen..
Hij gaat liever ook niet logeren of heel lang bij vriendjes spelen want stel je voor dat ie dan naar de wc moet...

Verder ontwikkeld zich prima! Loopt zelfs wat voor op leeftijdgenootjes
ik weet niet meer wat ik er mee moet, naar de huisarts? Het lijkt mij geen lichamelijk probleem..

Wie herkent dit, en heeft tips voor me?
Ja ik zou naar de ha gaan.... zeker weten! Hoe is hij met verf, klei, ed? En met bijv. het bakken van cake (mix kneden bijv)?
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:37:21 #39
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_86278441
En ik zou hem zéker niet laten zitten met vieze billen oid, vertrouwen in jou en je partner is zooooo belangrijk!
pi_86278468
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld krijgt hij alleen maar een grotere hekel aan je.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:38:33 #41
44649 beelz
pi_86278481
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:21 schreef gegie het volgende:

[..]

zand e.d. heeft ie geen problemen meer mee, toen hij jonger was nog wel.
kleien e.d. doet hij nog steeds niet heel graag want 'dat pikt aan je handen en gaat onder je nagels zitten'

moest wel lachen om je suggestie om een filmpje te maken! :D
Dan zul je hem denk ik gewoon moeten leren hoe met toiletpapier om te gaan, volgens mij is het vrij normaal dat mensen liever geen vieze handen hebben, je zoontje overdrijft het alleen een beetje. Leer hem ook dat je vieze handen gewoon kunt wassen. En beloon hem met positieve woorden als hij iets heeft gedaan wat hij eigenlijk niet wil (en nee, ik heb het nu niet over logeren bij een "toffe" oom).
Besef Regulier!
pi_86278522
hmz smetvrees
dus
pi_86278534
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:38 schreef beelz het volgende:

[..]

Dan zul je hem denk ik gewoon moeten leren hoe met toiletpapier om te gaan, volgens mij is het vrij normaal dat mensen liever geen vieze handen hebben, je zoontje overdrijft het alleen een beetje. Leer hem ook dat je vieze handen gewoon kunt wassen. En beloon hem met positieve woorden als hij iets heeft gedaan wat hij eigenlijk niet wil (en nee, ik heb het nu niet over logeren bij een "toffe" oom).
Ja want dan schrobt ie straks 24/7 zn handen kapot... :P
dus
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:42:04 #44
44649 beelz
pi_86278584
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:40 schreef Evie het volgende:

[..]

Ja want dan schrobt ie straks 24/7 zn handen kapot... :P
Dat is geen positief gedrag dus dat belonen we dan niet... zo moelijk is het niet lijkt me?
Besef Regulier!
pi_86278591
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:38 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld krijgt hij alleen maar een grotere hekel aan je.
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:37 schreef mikoxx het volgende:
En ik zou hem zéker niet laten zitten met vieze billen oid, vertrouwen in jou en je partner is zooooo belangrijk!
Je bent zijn ouder, niet zijn beste vriend. Hij moet gewoon leren dat je eigen billen afvegen part of life is. En als hij weigert het uberhaupt te proberen dan ben jij als ouder er om onder zachte dwang, want dat is het, hem die hobbel te laten nemen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:31 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86278634
Helpt het misschien om natte doekjes te geven? die zijn wat steviger en misschien is hij dan niet bang om poep aan zijn handen te krijgen. Buiten dat het lekker fris voelt. Heb jke hem zelf al eens laten zoeken naar een oplossing? wat vind hij er zelf van? Misschien durft hij met een zelf opgezet stappenplan met een zelfgekozen beloning best zijn angst te overwinnen.

En de huisarts weet vast wel iets om naar door te verwijzen. :Y
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:40 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86278639
Wat heerlijk al die selfmade pedagogen hier...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86278689
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:13 schreef Faithfulness het volgende:
Automysofobie

Een online psycholoog dan wel. Deze doen de behandeling even snel als de diagnose.

TS, vertrouw je gevoel.
Het kan hem in kleine dingen zitten. Enorme angst omdat hij het niet goed begrijpt of misschien is het zo'n ding geworden inmiddels.
Heb je al geprobeerd het eens te laten rusten? Misschien gaat hij dan uit zichzelf reageren over zijn probleem. Je zou eens kunnen kijken of hij zelf een oplossing heeft voor zijn probleem.
De huisarts kan nooit geen kwaad natuurlijk.
pi_86278706
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Je bent zijn ouder, niet zijn beste vriend. Hij moet gewoon leren dat je eigen billen afvegen part of life is. En als hij weigert het uberhaupt te proberen dan ben jij als ouder er om onder zachte dwang, want dat is het, hem die hobbel te laten nemen.
Ja natuurlijk, maar als hij het echt niet zelf durft zoals TS zegt, dan neem je als het echt moet samen met hem dat velletje toiletpapier vast.

Ik bedoel maar: de pampers heb ik ooit ook moeten verversen, dat was ook niet altijd een aangename gewaarwording. Als ik mijn kind zo kan helpen, waarom zou ik het niet doen?
pi_86278712
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Wat heerlijk al die selfmade pedagogen psychologen hier...
Zo kan je het beter noemen ^O^
pi_86278735
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Helpt het misschien om natte doekjes te geven? die zijn wat steviger en misschien is hij dan niet bang om poep aan zijn handen te krijgen. Buiten dat het lekker fris voelt. Heb jke hem zelf al eens laten zoeken naar een oplossing? wat vind hij er zelf van? Misschien durft hij met een zelf opgezet stappenplan met een zelfgekozen beloning best zijn angst te overwinnen.
Dit vind ik wel een goed idee eigenlijk.
pi_86278760
7 jaar en je eigen reet niet afvegen :X

Rapido naar de huisarts ermee, voor je echt een kind met vergaande vorm van smetvrees hebt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 14:47:00 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86278762
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo kan je het beter noemen ^O^
Nee, ik doel namelijk op jou en die anderen die wel even komen vertellen hoe je een kind moet opvoeden.
pi_86278778
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Wat heerlijk al die selfmade pedagogen hier...
Zijn we dat niet allemaal een heel klein beetje?
pi_86278793
Drop je kind eens bij de scouting ofzo.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 14:48:47 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86278834
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Zijn we dat niet allemaal een heel klein beetje?
Tuurlijk, maar ik prefereer nog altijd het soort dat door ervaring wijs geworden is.
pi_86279144
Vindt je zoon het ook een probleem dat hij zijn eigen billen niet veegt? Of heeft hij een lekker-makkelijk-houding en interesseert het hem niet zo? Als hij het nl. zelf ook een probleem vindt, kun je misschien samen een oplossing bedenken die hij ook wel wil uitproberen.

Wat hier vaak werkt is een krullen- of stickerkaart. Vinden sommige ouders/kinderen misschien té zoetsappig maar hier helpt het enorm. Neem een A4-tje en laat je zoon hier iedere keer een stickertje opplakken als iets lukt. En neem kleine stapjes!
Bijv. stapje 1. Zelf een wc-paiertje pakken (nog niet vegen) Gelukt? Stickertje plakken of krul zetten en dat een paar dagen achter elkaar.
Stapje 2. proberen te vegen. Als het lukt stickertje/krul etc.etc.
En zo stapje voor stapje proberen, en als het uiteindelijk lukt, een klein kadootje of bijv. een keer kiezen wat er gegeten wordt ofzo. Op deze manier heeft mijn kind geleerd zichzelf aan te kleden en later ook zichzelf af te drogen.

Als je echt denkt dat er meer aan de hand is, dus echt dat hij allerlei dingen vies vindt en dat hem dat echt belemmerd in zijn dagelijks leven, of je hebt er geen goed gevoel over.. Gewoon langs de huisarts gaan.

Succes !
pi_86279170
Oh, ik zie nu dat debuurvrouw ook als zoiets aanraadde......
pi_86279294
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, ik doel namelijk op jou en die anderen die wel even komen vertellen hoe je een kind moet opvoeden.
Ik dacht dat je het had over de labelplakkers die van heinde en verre een online psychologische test hebben afgenomen en weten wat het kind mankeert! Of heb je die niet gezien door de oogkleppen van je ouderschap?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:03:57 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86279377
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het had over de labelplakkers die van heinde en verre een online psychologische test hebben afgenomen en weten wat het kind mankeert! Of heb je die niet gezien door de oogkleppen van je ouderschap?
Heb je mij een label zien plakken? Wat ik hooguit verstandig vind, is eens een gesprek aangaan met de huisarts. Gewoon om eens te kijken hoe de situatie aan te pakken. Omdat ik geen ervaring heb met de situatie. Maar jij wel begrijp ik? Dus, doe ons een plezier, leg eens uit hoe jij jouw 7-jarige zover hebt gekregen om zijn billen af te vegen O+
  † In Memoriam † vrijdag 10 september 2010 @ 15:05:36 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_86279435
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Jahr00n het volgende:
Drop je kind eens bij de scouting ofzo.
Daar leert ie met stront kleien?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_86279541
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je mij een label zien plakken? Wat ik hooguit verstandig vind, is eens een gesprek aangaan met de huisarts. Gewoon om eens te kijken hoe de situatie aan te pakken. Omdat ik geen ervaring heb met de situatie. Maar jij wel begrijp ik? Dus, doe ons een plezier, leg eens uit hoe jij jouw 7-jarige zover hebt gekregen om zijn billen af te vegen O+
Kan je mij laten zien waar het staat dat je ervaring moet hebben met bepaalde om te mogen posten op dit forum :D Dat kan je niet he? De TS stelt een vraag, en daar komen nou eenmaal reacties op, van allerlei mensen met verschillende meningen. Dat je dat probeert te diskwalificeren op basis van ervaring heet ook wel een ad hominem en is een beetje een achterlijke discussietechniek, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen als mod zijnde :W

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:09:52 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:09:38 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86279584
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan je mij laten zien waar het staat dat je ervaring moet hebben om te mogen posten :D
Jij mag posten wat je wilt, maar in dit geval lijkt het me minimaal wenselijk dat je weet dat je aanpak werkt, in plaats van dat je denkt dat je aanpak werkt :)
pi_86279619
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij mag posten wat je wilt, maar in dit geval lijkt het me minimaal wenselijk dat je weet dat je aanpak werkt, in plaats van dat je denkt dat je aanpak werkt :)
:') Dan kan je net zo goed het forum opdoeken, want je weet nooit dat je aanpak werkt lieve mod. Beetje raar argument, vind je zelf ook niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:10:37 ]
pi_86279656
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

laten we inderdaad hier net als KPD een toegangseis voor stellen. Aantonen dat je ouder bent anders geen toegang. En in WGR alleen notarissen, rechtenstudenten, advocaten en rechters toelaten. In PTA alleen nog monteurs etc. etc.
pi_86279682
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

laten we inderdaad hier net als KPD een toegangseis voor stellen. Aantonen dat je ouder bent anders geen toegang. En in WGR alleen notarissen, rechtenstudenten, advocaten en rechters toelaten. In PTA alleen nog monteurs etc. etc.
:D _O-
pi_86279714
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:D _O-
Ja stel je voor. Straks vraag ik iets over m'n auto in PTA en gaat iemand zonder monteursopleiding of zelfs ( :o ) zonder auto er op reageren :{w
pi_86279754
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja stel je voor. Straks vraag ik iets over m'n auto in PTA en gaat iemand zonder monteursopleiding of zelfs ( :o ) zonder auto er op reageren :{w
Dat is onwenselijk natuurlijk, het is minimaal wenselijk dat je weet dat een automonteur reageert die ook precies WEET hoe het probleem opgelost kan worden. Stel je voor :{w
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:14:20 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86279757
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:') Dan kan je net zo goed het forum opdoeken, want je weet nooit dat je aanpak werkt lieve mod. Beetje raar argument, vind je zelf ook niet?
Neuh, jij brengt namelijk jouw aanpak als de enige juiste, terwijl je geen enkel bewijs hebt dat het zal werken. Dat stoort mij enigzins... Je kunt ook iets adviseren zonder de TS te beschrijven als opvoedkundig incapabel.
pi_86279899
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neuh, jij brengt namelijk jouw aanpak als de enige juiste, terwijl je geen enkel bewijs hebt dat het zal werken. Dat stoort mij enigzins... Je kunt ook iets adviseren zonder de TS te beschrijven als opvoedkundig incapabel.
Waar zeg ik dat mijn aanpak de enige juiste is? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, of is dit weer 1 van je hersenschimmen?

Ik heb gezegd dat ze niet direct naar de HA of een psycholoog moet rennen, maar ja, als jij wat anders leest, tja.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:20:25 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:23:35 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86280029
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat mijn aanpak de enige juiste is? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, of is dit weer 1 van je hersenschimmen?

Ik heb gezegd dat ze niet direct naar de HA of een psycholoog moet rennen, maar ja, als jij wat anders leest, tja.
TS is al tijden ermee bezig, heeft al allerlei aanpakken geprobeerd en komt er niet uit. Dan is een vrijblijvende afspraak maken met een huisarts toch geen probleem?

Jij post drie keer dat hij maar 2 uur lang moet blijven zitten en dat TS eens moet beginnen met opvoeden. Je hebt geen flauw idee hoe lang TS hem al heeft laten zitten en wat er verder al geprobeerd is.
pi_86280169
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

TS is al tijden ermee bezig, heeft al allerlei aanpakken geprobeerd en komt er niet uit. Dan is een vrijblijvende afspraak maken met een huisarts toch geen probleem?
Zeg ik dat het een probleem is dan? Nee. Ik zeg dat ze eens moet proberen hem te laten zitten voor een paar uurtjes, maar klaarblijkelijk kan de TS niet tegen de 'moord en brand' die haar kind schreeuwt als het daar zit. Dus blijkbaar is die aanpak nog niet geprobeerd zoals hij hoort te worden uitgevoerd.

quote:
Jij post drie keer dat hij maar 2 uur lang moet blijven zitten en dat TS eens moet beginnen met opvoeden. Je hebt geen flauw idee hoe lang TS hem al heeft laten zitten en wat er verder al geprobeerd is.
Ze heeft zelf al aangegeven dat ze niet tegen het gejammer van het kind kan, dus die 2 uur zal ze niet volgehouden hebben. Dat is een logische gevolgtrekking die jij ongetwijfeld niet zal kunnen volgen. Heb je nou al gevonden waar ik heb gezegd dat mijn aanpak de enige juiste is eigenlijk? Dan zie ik graag de quote terug. Of blijf je maar losse flodders schieten ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:27:16 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:28:07 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86280215
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg ik dat het een probleem is dan? Nee. Ik zeg dat ze eens moet proberen hem te laten zitten voor een paar uurtjes, maar klaarblijkelijk kan de TS niet tegen de 'moord en brand' die haar kind schreeuwt als het daar zit. Dus blijkbaar is die aanpak nog niet geprobeerd zoals hij hoort te worden uitgevoerd.
[..]

Ze heeft zelf al aangegeven dat ze niet tegen het gejammer van het kind kan, dus die 2 uur zal ze niet volgehouden hebben. Dat is een logische gevolgtrekking die jij ongetwijfeld niet zal kunnen volgen. Heb je nou al gevonden waar ik heb gezegd dat mijn aanpak de enige juiste is eigenlijk? Dan zie ik graag de quote terug. Of blijf je maar losse flodders schieten ?
Je toonzetting, mijn beste...
pi_86280308
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je toonzetting, mijn beste...
Dus je hebt geen quote? Mooi, subjectieve opmerkingen dus van jouw kant. Noted. Zullen we nu weer ontopic gaan, want je argumentatie is van bedroevend niveau en helpt de TS in kwestie weinig tot niks verder. En ja, deze toonzetting is wat harder, ik weet het. Wel pedagogisch verantwoord, misschien dat je er nu wat van opsteekt.
pi_86280596
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je hebt geen quote? Mooi, subjectieve opmerkingen dus van jouw kant. Noted. Zullen we nu weer ontopic gaan, want je argumentatie is van bedroevend niveau en helpt de TS in kwestie weinig tot niks verder. En ja, deze toonzetting is wat harder, ik weet het. Wel pedagogisch verantwoord, misschien dat je er nu wat van opsteekt.
Uit jouw opmerkingen spreekt in ieder geval weinig begrip of liefde voor je kinderen. Dat ze maar zo snel mogelijk zelfstandig worden en het huis uit kunnen! En maar straffen als ze iets fout doen!

Dat die redenering bij een 7-jarig knulletje misschien niet altijd de beste is, lijk je wel eens te vergeten.
pi_86280672
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:38 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Uit jouw opmerkingen spreekt in ieder geval weinig begrip of liefde voor je kinderen. Dat ze maar zo snel mogelijk zelfstandig worden en het huis uit kunnen! En maar straffen als ze iets fout doen!

Dat die redenering bij een 7-jarig knulletje misschien niet altijd de beste is, lijk je wel eens te vergeten.
Ik heb dan ook geen kind van 7 dat zijn eigen reet niet durft af te vegen, dus dat scheelt ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')