Jij moet een boek over opvoeden schrijven.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:23 schreef beelz het volgende:
Koop hem een xbox360. Geef hem de xbox360. Als de blijdschap op zijn hoogst is pak je de xbox360 weer af. Zeg hem dan dat hij er pas mee mag spelen als hij zijn reet zelf afveegt.
Dat.. en die stuurt je waarschijnlijk door naar een therapeut oid.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Ook voor niet-lichamelijke problemen kun je naar de huisarts, dus dat zou ik doen.
Ik ben er vrij zeker van dat mijn methode werkt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij moet een boek over opvoeden schrijven.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:23 schreef beelz het volgende:
Koop hem een xbox360. Geef hem de xbox360. Als de blijdschap op zijn hoogst is pak je de xbox360 weer af. Zeg hem dan dat hij er pas mee mag spelen als hij zijn reet zelf afveegt.
Niet trollerig bedoeld, ik ben er echt zeker van dat het werkt. Als het kind xbox360 niet tof vindt dan natuurlijk wat anders bedenken, maar het lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:27 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ondanks de trollerige horkerigheid, toch grappig.
Zou je hem in dat laatste geval ook de bijnaam stinkie geven?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ow en ts wat doe jij als je kind zijn kont niet afveegt, doe jij het dan?
Ik liet het kind uren zitten op de plee en desnoods maar lekker met zijn vieze kont laten lopen.
Maar ging hem niet meer helpen.
Precies, er is een verschil tussen alles voor je kinderen over hebben en alles voor je kinderen doen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ow en ts wat doe jij als je kind zijn kont niet afveegt, doe jij het dan?
Ik liet het kind uren zitten op de plee en desnoods maar lekker met zijn vieze kont laten lopen.
Maar ging hem niet meer helpen.
Echt wel!quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zou je hem in dat laatste geval ook de bijnaam stinkie geven?
Dan laat je hem toch ook zitten tijdens etenstijd en dan krijgt hij geen toetje oid...quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:35 schreef gegie het volgende:
Ik doe het nu dus zelf... weet ook wel dat het niet slim is,
maar soms kan het niet anders, moeten we op dat moment weg, is er visite enz..
heb ook wel geprobeerd hem te laten zitten maar dat maakt hem dus niet uit,
we hebben hier trouwens maar 1 wc, dus da's ook niet altijd handig![]()
denk dat ik toch maar huisarts bel volgende week, dan maar doorgestuurd worden, op deze manier werkt het ook niet
al geprobeerd, werkt niet, net als: dingen beloven, straf geven als eerder naar bed, leuke dingen ontzeggen, uitleggen dat het normaal is om het zelf te doen..quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Dan laat je hem toch ook zitten tijdens etenstijd en dan krijgt hij geen toetje oid...
idd.. het voelt ook niet goed om hem ervoor te straffen/ belonen, ik merk nl dat hij wel wìl, maar niet dùrft, en dat hij hier zelf ook last van heeft...quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:01 schreef Smikke het volgende:
Precies, het is geen pesten wat je zoontje doet. (Wat ik wel vind als je een 7-jarige moet chanteren met wel/geen toetje of voor straf op de wc laten zitten) Op deze leeftijd zijn er andere methoden om een kind over zijn angt heen te helpen. Vraag een verwijzing aan de huisarts.
bedankt!quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:01 schreef Smikke het volgende:
NB. Ook voor jullie als ouders lijkt het me prettig om hier een plan op te gaan zetten, zodat je weet waar je goed aan doet. In je machteloosheid ben je nu ook aan het zoeken. Succes, hoor!
De beste manier om over een fobie heen te komen is keiharde confrontatie. Nou zeg ik niet dat je je zoontje zijn handen onder de stront zou moeten smeren (hoewel dat wel grappig is om te doen, als je besluit dit te doen, dan graag een filmpje maken), maar beginnen met iets als schoon zand zou bijvoorbeeld een goed idee zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:56 schreef gegie het volgende:
[..]
al geprobeerd, werkt niet, net als: dingen beloven, straf geven als eerder naar bed, leuke dingen ontzeggen, uitleggen dat het normaal is om het zelf te doen..
het rare is dat hij het echt wel weet dat anderen het zelf doen, hij schaamt zich er ook voor dat hij het niet durft.
Dat dus. Laat hem lekker een paar uurtjes zitten, dan draait hij wel bij.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:31 schreef beelz het volgende:
[..]
Precies, er is een verschil tussen alles voor je kinderen over hebben en alles voor je kinderen doen.
Hoera, mijn kind heeft een labeltje!quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:13 schreef Faithfulness het volgende:
Automysofobie
Fobie of angst om/voor: Vuil, vies zijn
En hiervoor zul je toch echt naar een psycholoog moeten.
Heeft niets met opvoeding te maken, maar blijf dat vooral denken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoera, mijn kind heeft een labeltje!
Of je gaat gewoon eerst eens opvoeden TS.
Zolang ze hem niet 2 uur lang heeft laten zitten heeft het labeltje plakken wat er hier gedaan wordt een debiele ondertoon. Kinderen proberen vaak zat dingen voor hun te laten doen, zou me niks verbazen als dit eenzelfde gevalletje is. En wat is nou leuker dan een mamma die alles me doet en me zelfs labeltjes opplakt? Hiep hoi, alle dagen feest want ik hoef zelf niks te doenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:18 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Heeft niets met opvoeding te maken, maar blijf dat vooral denken.
zand e.d. heeft ie geen problemen meer mee, toen hij jonger was nog wel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:14 schreef beelz het volgende:
[..]
De beste manier om over een fobie heen te komen is keiharde confrontatie. Nou zeg ik niet dat je je zoontje zijn handen onder de stront zou moeten smeren (hoewel dat wel grappig is om te doen, als je besluit dit te doen, dan graag een filmpje maken), maar beginnen met iets als schoon zand zou bijvoorbeeld een goed idee zijn.
Alleen straffen en belonen werkt ook niet altijd. Vroeger lustte ik ook geen spruitjes. Denk je dat het dan werkt om me zonder eten naar bed te sturen? Nee, ik lustte het toch niet!quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoera, mijn kind heeft een labeltje!
Of je gaat gewoon eerst eens opvoeden TS.
Iets niet lusten of weigeren je eigen stront op te vegen is toch een groot verschil, mijn beste.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:21 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Alleen straffen en belonen werkt ook niet altijd. Vroeger lustte ik ook geen spruitjes. Denk je dat het dan werkt om me zonder eten naar bed te sturen? Nee, ik lustte het toch niet!
Nooit de intelligentie van je eigen kinderen onderschatten, mijn beste.
mag ik vragen hoeveel kinderen je zelf hebt?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zolang ze hem niet 2 uur lang heeft laten zitten heeft het labeltje plakken wat er hier gedaan wordt een debiele ondertoon. Kinderen proberen vaak zat dingen voor hun te laten doen, zou me niks verbazen als dit eenzelfde gevalletje is. En wat is nou leuker dan een mamma die alles me doet en me zelfs labeltjes opplakt? Hiep hoi, alle dagen feest want ik hoef zelf niks te doen
Zoals ik al zei; laat hem eens 2 uur zitten als hij weer weigert zijn billen af te vegen. En dan niet om de 5 minuten gaan checken, maar gewoon verder gaan met het huishouden. Geen aandacht aan schenken, ook niet als hij begint te roepen dat je hem moet helpen. Als hij je roept om te zeggen dat het hem gelukt is, dan beloon je hemquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:22 schreef gegie het volgende:
[..]
mag ik vragen hoeveel kinderen je zelf hebt?
en hoe jij dan dit soort 'opvoedingsproblemen' oplost?
denk je dat ik dat niet al heb geprobeerd, weet je hoe erg het is als je kind moord en brand schreeuwt en in paniek raakt?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; laat hem eens 2 uur zitten als hij weer weigert zijn billen af te vegen. En dan niet om de 5 minuten gaan checken, maar gewoon verder gaan met het huishouden. Geen aandacht aan schenken, ook niet als hij begint te roepen dat je hem moet helpen. Als hij je roept om te zeggen dat het hem gelukt is, dan beloon je hem![]()
Ja ik zou naar de ha gaan.... zeker weten! Hoe is hij met verf, klei, ed? En met bijv. het bakken van cake (mix kneden bijv)?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:16 schreef gegie het volgende:
Onze zoon van 7 is heel bang om vies te worden. Was het vroeger nog wel eens grappig als ie niet over het zand wou lopen omdat zijn voeten vies werden, nu is het geregeld 1 groot drama.
Het probleem wat op het moment het meest speelt is dat hij weigert zijn eigen bibs af te
vegen na de grote boodschap.
Hij wil het niet eens proberen. Heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt.
Het idee dat er poep aan zijn handjes zou kunnen komen maakt hem panisch...
Het gaat zover dat toen wij (partner en ik) samen een weekendje weg waren, hij het bijna 2 dagen heeft weten op te houden, omdat hij niet aan de oppas (mijn zusje) durfde te vragen of ze hem wilde helpen..
Hij gaat liever ook niet logeren of heel lang bij vriendjes spelen want stel je voor dat ie dan naar de wc moet...
Verder ontwikkeld zich prima! Loopt zelfs wat voor op leeftijdgenootjes
ik weet niet meer wat ik er mee moet, naar de huisarts? Het lijkt mij geen lichamelijk probleem..
Wie herkent dit, en heeft tips voor me?
Voor hetzelfde geld krijgt hij alleen maar een grotere hekel aan je.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; laat hem eens 2 uur zitten als hij weer weigert zijn billen af te vegen. En dan niet om de 5 minuten gaan checken, maar gewoon verder gaan met het huishouden. Geen aandacht aan schenken, ook niet als hij begint te roepen dat je hem moet helpen. Als hij je roept om te zeggen dat het hem gelukt is, dan beloon je hem![]()
Dan zul je hem denk ik gewoon moeten leren hoe met toiletpapier om te gaan, volgens mij is het vrij normaal dat mensen liever geen vieze handen hebben, je zoontje overdrijft het alleen een beetje. Leer hem ook dat je vieze handen gewoon kunt wassen. En beloon hem met positieve woorden als hij iets heeft gedaan wat hij eigenlijk niet wil (en nee, ik heb het nu niet over logeren bij een "toffe" oom).quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:21 schreef gegie het volgende:
[..]
zand e.d. heeft ie geen problemen meer mee, toen hij jonger was nog wel.
kleien e.d. doet hij nog steeds niet heel graag want 'dat pikt aan je handen en gaat onder je nagels zitten'
moest wel lachen om je suggestie om een filmpje te maken!
Ja want dan schrobt ie straks 24/7 zn handen kapot...quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:38 schreef beelz het volgende:
[..]
Dan zul je hem denk ik gewoon moeten leren hoe met toiletpapier om te gaan, volgens mij is het vrij normaal dat mensen liever geen vieze handen hebben, je zoontje overdrijft het alleen een beetje. Leer hem ook dat je vieze handen gewoon kunt wassen. En beloon hem met positieve woorden als hij iets heeft gedaan wat hij eigenlijk niet wil (en nee, ik heb het nu niet over logeren bij een "toffe" oom).
Dat is geen positief gedrag dus dat belonen we dan niet... zo moelijk is het niet lijkt me?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:40 schreef Evie het volgende:
[..]
Ja want dan schrobt ie straks 24/7 zn handen kapot...
quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:38 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld krijgt hij alleen maar een grotere hekel aan je.
Je bent zijn ouder, niet zijn beste vriend. Hij moet gewoon leren dat je eigen billen afvegen part of life is. En als hij weigert het uberhaupt te proberen dan ben jij als ouder er om onder zachte dwang, want dat is het, hem die hobbel te laten nemen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:37 schreef mikoxx het volgende:
En ik zou hem zéker niet laten zitten met vieze billen oid, vertrouwen in jou en je partner is zooooo belangrijk!
Een online psycholoog dan wel. Deze doen de behandeling even snel als de diagnose.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:13 schreef Faithfulness het volgende:
Automysofobie
Fobie of angst om/voor: Vuil, vies zijn
En hiervoor zul je toch echt naar een psycholoog moeten.
Ja natuurlijk, maar als hij het echt niet zelf durft zoals TS zegt, dan neem je als het echt moet samen met hem dat velletje toiletpapier vast.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Je bent zijn ouder, niet zijn beste vriend. Hij moet gewoon leren dat je eigen billen afvegen part of life is. En als hij weigert het uberhaupt te proberen dan ben jij als ouder er om onder zachte dwang, want dat is het, hem die hobbel te laten nemen.
Zo kan je het beter noemenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Wat heerlijk al die selfmade pedagogen psychologen hier...
Dit vind ik wel een goed idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Helpt het misschien om natte doekjes te geven? die zijn wat steviger en misschien is hij dan niet bang om poep aan zijn handen te krijgen. Buiten dat het lekker fris voelt. Heb jke hem zelf al eens laten zoeken naar een oplossing? wat vind hij er zelf van? Misschien durft hij met een zelf opgezet stappenplan met een zelfgekozen beloning best zijn angst te overwinnen.
Nee, ik doel namelijk op jou en die anderen die wel even komen vertellen hoe je een kind moet opvoeden.quote:
Zijn we dat niet allemaal een heel klein beetje?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Wat heerlijk al die selfmade pedagogen hier...
Tuurlijk, maar ik prefereer nog altijd het soort dat door ervaring wijs geworden is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zijn we dat niet allemaal een heel klein beetje?
Ik dacht dat je het had over de labelplakkers die van heinde en verre een online psychologische test hebben afgenomen en weten wat het kind mankeert! Of heb je die niet gezien door de oogkleppen van je ouderschap?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, ik doel namelijk op jou en die anderen die wel even komen vertellen hoe je een kind moet opvoeden.
Heb je mij een label zien plakken? Wat ik hooguit verstandig vind, is eens een gesprek aangaan met de huisarts. Gewoon om eens te kijken hoe de situatie aan te pakken. Omdat ik geen ervaring heb met de situatie. Maar jij wel begrijp ik? Dus, doe ons een plezier, leg eens uit hoe jij jouw 7-jarige zover hebt gekregen om zijn billen af te vegenquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het had over de labelplakkers die van heinde en verre een online psychologische test hebben afgenomen en weten wat het kind mankeert! Of heb je die niet gezien door de oogkleppen van je ouderschap?
Daar leert ie met stront kleien?quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Jahr00n het volgende:
Drop je kind eens bij de scouting ofzo.
Kan je mij laten zien waar het staat dat je ervaring moet hebben met bepaalde om te mogen posten op dit forumquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je mij een label zien plakken? Wat ik hooguit verstandig vind, is eens een gesprek aangaan met de huisarts. Gewoon om eens te kijken hoe de situatie aan te pakken. Omdat ik geen ervaring heb met de situatie. Maar jij wel begrijp ik? Dus, doe ons een plezier, leg eens uit hoe jij jouw 7-jarige zover hebt gekregen om zijn billen af te vegen
Jij mag posten wat je wilt, maar in dit geval lijkt het me minimaal wenselijk dat je weet dat je aanpak werkt, in plaats van dat je denkt dat je aanpak werktquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan je mij laten zien waar het staat dat je ervaring moet hebben om te mogen posten
quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij mag posten wat je wilt, maar in dit geval lijkt het me minimaal wenselijk dat je weet dat je aanpak werkt, in plaats van dat je denkt dat je aanpak werkt
laten we inderdaad hier net als KPD een toegangseis voor stellen. Aantonen dat je ouder bent anders geen toegang. En in WGR alleen notarissen, rechtenstudenten, advocaten en rechters toelaten. In PTA alleen nog monteurs etc. etc.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij mag posten wat je wilt, maar in dit geval lijkt het me minimaal wenselijk dat je weet dat je aanpak werkt, in plaats van dat je denkt dat je aanpak werkt
quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
laten we inderdaad hier net als KPD een toegangseis voor stellen. Aantonen dat je ouder bent anders geen toegang. En in WGR alleen notarissen, rechtenstudenten, advocaten en rechters toelaten. In PTA alleen nog monteurs etc. etc.
Ja stel je voor. Straks vraag ik iets over m'n auto in PTA en gaat iemand zonder monteursopleiding of zelfs (quote:
Dat is onwenselijk natuurlijk, het is minimaal wenselijk dat je weet dat een automonteur reageert die ook precies WEET hoe het probleem opgelost kan worden. Stel je voorquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja stel je voor. Straks vraag ik iets over m'n auto in PTA en gaat iemand zonder monteursopleiding of zelfs () zonder auto er op reageren
Neuh, jij brengt namelijk jouw aanpak als de enige juiste, terwijl je geen enkel bewijs hebt dat het zal werken. Dat stoort mij enigzins... Je kunt ook iets adviseren zonder de TS te beschrijven als opvoedkundig incapabel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]Dan kan je net zo goed het forum opdoeken, want je weet nooit dat je aanpak werkt lieve mod. Beetje raar argument, vind je zelf ook niet?
Waar zeg ik dat mijn aanpak de enige juiste is? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, of is dit weer 1 van je hersenschimmen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neuh, jij brengt namelijk jouw aanpak als de enige juiste, terwijl je geen enkel bewijs hebt dat het zal werken. Dat stoort mij enigzins... Je kunt ook iets adviseren zonder de TS te beschrijven als opvoedkundig incapabel.
TS is al tijden ermee bezig, heeft al allerlei aanpakken geprobeerd en komt er niet uit. Dan is een vrijblijvende afspraak maken met een huisarts toch geen probleem?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat mijn aanpak de enige juiste is? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, of is dit weer 1 van je hersenschimmen?
Ik heb gezegd dat ze niet direct naar de HA of een psycholoog moet rennen, maar ja, als jij wat anders leest, tja.
Zeg ik dat het een probleem is dan? Nee. Ik zeg dat ze eens moet proberen hem te laten zitten voor een paar uurtjes, maar klaarblijkelijk kan de TS niet tegen de 'moord en brand' die haar kind schreeuwt als het daar zit. Dus blijkbaar is die aanpak nog niet geprobeerd zoals hij hoort te worden uitgevoerd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
TS is al tijden ermee bezig, heeft al allerlei aanpakken geprobeerd en komt er niet uit. Dan is een vrijblijvende afspraak maken met een huisarts toch geen probleem?
Ze heeft zelf al aangegeven dat ze niet tegen het gejammer van het kind kan, dus die 2 uur zal ze niet volgehouden hebben. Dat is een logische gevolgtrekking die jij ongetwijfeld niet zal kunnen volgen. Heb je nou al gevonden waar ik heb gezegd dat mijn aanpak de enige juiste is eigenlijk? Dan zie ik graag de quote terug. Of blijf je maar losse flodders schieten ?quote:Jij post drie keer dat hij maar 2 uur lang moet blijven zitten en dat TS eens moet beginnen met opvoeden. Je hebt geen flauw idee hoe lang TS hem al heeft laten zitten en wat er verder al geprobeerd is.
Je toonzetting, mijn beste...quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg ik dat het een probleem is dan? Nee. Ik zeg dat ze eens moet proberen hem te laten zitten voor een paar uurtjes, maar klaarblijkelijk kan de TS niet tegen de 'moord en brand' die haar kind schreeuwt als het daar zit. Dus blijkbaar is die aanpak nog niet geprobeerd zoals hij hoort te worden uitgevoerd.
[..]
Ze heeft zelf al aangegeven dat ze niet tegen het gejammer van het kind kan, dus die 2 uur zal ze niet volgehouden hebben. Dat is een logische gevolgtrekking die jij ongetwijfeld niet zal kunnen volgen. Heb je nou al gevonden waar ik heb gezegd dat mijn aanpak de enige juiste is eigenlijk? Dan zie ik graag de quote terug. Of blijf je maar losse flodders schieten ?
Dus je hebt geen quote? Mooi, subjectieve opmerkingen dus van jouw kant. Noted. Zullen we nu weer ontopic gaan, want je argumentatie is van bedroevend niveau en helpt de TS in kwestie weinig tot niks verder. En ja, deze toonzetting is wat harder, ik weet het. Wel pedagogisch verantwoord, misschien dat je er nu wat van opsteekt.quote:
Uit jouw opmerkingen spreekt in ieder geval weinig begrip of liefde voor je kinderen. Dat ze maar zo snel mogelijk zelfstandig worden en het huis uit kunnen! En maar straffen als ze iets fout doen!quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je hebt geen quote? Mooi, subjectieve opmerkingen dus van jouw kant. Noted. Zullen we nu weer ontopic gaan, want je argumentatie is van bedroevend niveau en helpt de TS in kwestie weinig tot niks verder. En ja, deze toonzetting is wat harder, ik weet het. Wel pedagogisch verantwoord, misschien dat je er nu wat van opsteekt.
Ik heb dan ook geen kind van 7 dat zijn eigen reet niet durft af te vegen, dus dat scheeltquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:38 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Uit jouw opmerkingen spreekt in ieder geval weinig begrip of liefde voor je kinderen. Dat ze maar zo snel mogelijk zelfstandig worden en het huis uit kunnen! En maar straffen als ze iets fout doen!
Dat die redenering bij een 7-jarig knulletje misschien niet altijd de beste is, lijk je wel eens te vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |