abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86278735
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Helpt het misschien om natte doekjes te geven? die zijn wat steviger en misschien is hij dan niet bang om poep aan zijn handen te krijgen. Buiten dat het lekker fris voelt. Heb jke hem zelf al eens laten zoeken naar een oplossing? wat vind hij er zelf van? Misschien durft hij met een zelf opgezet stappenplan met een zelfgekozen beloning best zijn angst te overwinnen.
Dit vind ik wel een goed idee eigenlijk.
pi_86278760
7 jaar en je eigen reet niet afvegen :X

Rapido naar de huisarts ermee, voor je echt een kind met vergaande vorm van smetvrees hebt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 14:47:00 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86278762
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo kan je het beter noemen ^O^
Nee, ik doel namelijk op jou en die anderen die wel even komen vertellen hoe je een kind moet opvoeden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86278778
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Wat heerlijk al die selfmade pedagogen hier...
Zijn we dat niet allemaal een heel klein beetje?
pi_86278793
Drop je kind eens bij de scouting ofzo.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 14:48:47 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86278834
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Zijn we dat niet allemaal een heel klein beetje?
Tuurlijk, maar ik prefereer nog altijd het soort dat door ervaring wijs geworden is.
pi_86279144
Vindt je zoon het ook een probleem dat hij zijn eigen billen niet veegt? Of heeft hij een lekker-makkelijk-houding en interesseert het hem niet zo? Als hij het nl. zelf ook een probleem vindt, kun je misschien samen een oplossing bedenken die hij ook wel wil uitproberen.

Wat hier vaak werkt is een krullen- of stickerkaart. Vinden sommige ouders/kinderen misschien té zoetsappig maar hier helpt het enorm. Neem een A4-tje en laat je zoon hier iedere keer een stickertje opplakken als iets lukt. En neem kleine stapjes!
Bijv. stapje 1. Zelf een wc-paiertje pakken (nog niet vegen) Gelukt? Stickertje plakken of krul zetten en dat een paar dagen achter elkaar.
Stapje 2. proberen te vegen. Als het lukt stickertje/krul etc.etc.
En zo stapje voor stapje proberen, en als het uiteindelijk lukt, een klein kadootje of bijv. een keer kiezen wat er gegeten wordt ofzo. Op deze manier heeft mijn kind geleerd zichzelf aan te kleden en later ook zichzelf af te drogen.

Als je echt denkt dat er meer aan de hand is, dus echt dat hij allerlei dingen vies vindt en dat hem dat echt belemmerd in zijn dagelijks leven, of je hebt er geen goed gevoel over.. Gewoon langs de huisarts gaan.

Succes !
pi_86279170
Oh, ik zie nu dat debuurvrouw ook als zoiets aanraadde......
pi_86279294
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, ik doel namelijk op jou en die anderen die wel even komen vertellen hoe je een kind moet opvoeden.
Ik dacht dat je het had over de labelplakkers die van heinde en verre een online psychologische test hebben afgenomen en weten wat het kind mankeert! Of heb je die niet gezien door de oogkleppen van je ouderschap?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:03:57 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86279377
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het had over de labelplakkers die van heinde en verre een online psychologische test hebben afgenomen en weten wat het kind mankeert! Of heb je die niet gezien door de oogkleppen van je ouderschap?
Heb je mij een label zien plakken? Wat ik hooguit verstandig vind, is eens een gesprek aangaan met de huisarts. Gewoon om eens te kijken hoe de situatie aan te pakken. Omdat ik geen ervaring heb met de situatie. Maar jij wel begrijp ik? Dus, doe ons een plezier, leg eens uit hoe jij jouw 7-jarige zover hebt gekregen om zijn billen af te vegen O+
  † In Memoriam † vrijdag 10 september 2010 @ 15:05:36 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_86279435
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:47 schreef Jahr00n het volgende:
Drop je kind eens bij de scouting ofzo.
Daar leert ie met stront kleien?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_86279541
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je mij een label zien plakken? Wat ik hooguit verstandig vind, is eens een gesprek aangaan met de huisarts. Gewoon om eens te kijken hoe de situatie aan te pakken. Omdat ik geen ervaring heb met de situatie. Maar jij wel begrijp ik? Dus, doe ons een plezier, leg eens uit hoe jij jouw 7-jarige zover hebt gekregen om zijn billen af te vegen O+
Kan je mij laten zien waar het staat dat je ervaring moet hebben met bepaalde om te mogen posten op dit forum :D Dat kan je niet he? De TS stelt een vraag, en daar komen nou eenmaal reacties op, van allerlei mensen met verschillende meningen. Dat je dat probeert te diskwalificeren op basis van ervaring heet ook wel een ad hominem en is een beetje een achterlijke discussietechniek, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen als mod zijnde :W

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:09:52 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:09:38 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86279584
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan je mij laten zien waar het staat dat je ervaring moet hebben om te mogen posten :D
Jij mag posten wat je wilt, maar in dit geval lijkt het me minimaal wenselijk dat je weet dat je aanpak werkt, in plaats van dat je denkt dat je aanpak werkt :)
pi_86279619
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij mag posten wat je wilt, maar in dit geval lijkt het me minimaal wenselijk dat je weet dat je aanpak werkt, in plaats van dat je denkt dat je aanpak werkt :)
:') Dan kan je net zo goed het forum opdoeken, want je weet nooit dat je aanpak werkt lieve mod. Beetje raar argument, vind je zelf ook niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:10:37 ]
pi_86279656
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

laten we inderdaad hier net als KPD een toegangseis voor stellen. Aantonen dat je ouder bent anders geen toegang. En in WGR alleen notarissen, rechtenstudenten, advocaten en rechters toelaten. In PTA alleen nog monteurs etc. etc.
pi_86279682
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

laten we inderdaad hier net als KPD een toegangseis voor stellen. Aantonen dat je ouder bent anders geen toegang. En in WGR alleen notarissen, rechtenstudenten, advocaten en rechters toelaten. In PTA alleen nog monteurs etc. etc.
:D _O-
pi_86279714
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:D _O-
Ja stel je voor. Straks vraag ik iets over m'n auto in PTA en gaat iemand zonder monteursopleiding of zelfs ( :o ) zonder auto er op reageren :{w
pi_86279754
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja stel je voor. Straks vraag ik iets over m'n auto in PTA en gaat iemand zonder monteursopleiding of zelfs ( :o ) zonder auto er op reageren :{w
Dat is onwenselijk natuurlijk, het is minimaal wenselijk dat je weet dat een automonteur reageert die ook precies WEET hoe het probleem opgelost kan worden. Stel je voor :{w
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:14:20 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86279757
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:') Dan kan je net zo goed het forum opdoeken, want je weet nooit dat je aanpak werkt lieve mod. Beetje raar argument, vind je zelf ook niet?
Neuh, jij brengt namelijk jouw aanpak als de enige juiste, terwijl je geen enkel bewijs hebt dat het zal werken. Dat stoort mij enigzins... Je kunt ook iets adviseren zonder de TS te beschrijven als opvoedkundig incapabel.
pi_86279899
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neuh, jij brengt namelijk jouw aanpak als de enige juiste, terwijl je geen enkel bewijs hebt dat het zal werken. Dat stoort mij enigzins... Je kunt ook iets adviseren zonder de TS te beschrijven als opvoedkundig incapabel.
Waar zeg ik dat mijn aanpak de enige juiste is? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, of is dit weer 1 van je hersenschimmen?

Ik heb gezegd dat ze niet direct naar de HA of een psycholoog moet rennen, maar ja, als jij wat anders leest, tja.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:20:25 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:23:35 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86280029
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat mijn aanpak de enige juiste is? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, of is dit weer 1 van je hersenschimmen?

Ik heb gezegd dat ze niet direct naar de HA of een psycholoog moet rennen, maar ja, als jij wat anders leest, tja.
TS is al tijden ermee bezig, heeft al allerlei aanpakken geprobeerd en komt er niet uit. Dan is een vrijblijvende afspraak maken met een huisarts toch geen probleem?

Jij post drie keer dat hij maar 2 uur lang moet blijven zitten en dat TS eens moet beginnen met opvoeden. Je hebt geen flauw idee hoe lang TS hem al heeft laten zitten en wat er verder al geprobeerd is.
pi_86280169
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

TS is al tijden ermee bezig, heeft al allerlei aanpakken geprobeerd en komt er niet uit. Dan is een vrijblijvende afspraak maken met een huisarts toch geen probleem?
Zeg ik dat het een probleem is dan? Nee. Ik zeg dat ze eens moet proberen hem te laten zitten voor een paar uurtjes, maar klaarblijkelijk kan de TS niet tegen de 'moord en brand' die haar kind schreeuwt als het daar zit. Dus blijkbaar is die aanpak nog niet geprobeerd zoals hij hoort te worden uitgevoerd.

quote:
Jij post drie keer dat hij maar 2 uur lang moet blijven zitten en dat TS eens moet beginnen met opvoeden. Je hebt geen flauw idee hoe lang TS hem al heeft laten zitten en wat er verder al geprobeerd is.
Ze heeft zelf al aangegeven dat ze niet tegen het gejammer van het kind kan, dus die 2 uur zal ze niet volgehouden hebben. Dat is een logische gevolgtrekking die jij ongetwijfeld niet zal kunnen volgen. Heb je nou al gevonden waar ik heb gezegd dat mijn aanpak de enige juiste is eigenlijk? Dan zie ik graag de quote terug. Of blijf je maar losse flodders schieten ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 15:27:16 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 september 2010 @ 15:28:07 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86280215
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg ik dat het een probleem is dan? Nee. Ik zeg dat ze eens moet proberen hem te laten zitten voor een paar uurtjes, maar klaarblijkelijk kan de TS niet tegen de 'moord en brand' die haar kind schreeuwt als het daar zit. Dus blijkbaar is die aanpak nog niet geprobeerd zoals hij hoort te worden uitgevoerd.
[..]

Ze heeft zelf al aangegeven dat ze niet tegen het gejammer van het kind kan, dus die 2 uur zal ze niet volgehouden hebben. Dat is een logische gevolgtrekking die jij ongetwijfeld niet zal kunnen volgen. Heb je nou al gevonden waar ik heb gezegd dat mijn aanpak de enige juiste is eigenlijk? Dan zie ik graag de quote terug. Of blijf je maar losse flodders schieten ?
Je toonzetting, mijn beste...
pi_86280308
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je toonzetting, mijn beste...
Dus je hebt geen quote? Mooi, subjectieve opmerkingen dus van jouw kant. Noted. Zullen we nu weer ontopic gaan, want je argumentatie is van bedroevend niveau en helpt de TS in kwestie weinig tot niks verder. En ja, deze toonzetting is wat harder, ik weet het. Wel pedagogisch verantwoord, misschien dat je er nu wat van opsteekt.
pi_86280596
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je hebt geen quote? Mooi, subjectieve opmerkingen dus van jouw kant. Noted. Zullen we nu weer ontopic gaan, want je argumentatie is van bedroevend niveau en helpt de TS in kwestie weinig tot niks verder. En ja, deze toonzetting is wat harder, ik weet het. Wel pedagogisch verantwoord, misschien dat je er nu wat van opsteekt.
Uit jouw opmerkingen spreekt in ieder geval weinig begrip of liefde voor je kinderen. Dat ze maar zo snel mogelijk zelfstandig worden en het huis uit kunnen! En maar straffen als ze iets fout doen!

Dat die redenering bij een 7-jarig knulletje misschien niet altijd de beste is, lijk je wel eens te vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')