dan vergeet het maarquote:Op vrijdag 10 september 2010 00:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Alles moet nogal op korte termijn (voor vanavond 20:00) en het budget is ook niet al te groot.
Die sleutels kosten geen drol maar de systemen zelf zijn flink duur. Certificaat en legitimatie enzo slaat ook nergens op, je kunt gewoon onbeperkt sleutels kopen. Maar die werken pas nadat de administrator ze geactiveerd heeft.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:14 schreef childintime het volgende:
Dat kan idd wel, maar is erg kostbaar. Op mijn werk hebben we van die magneetsleutels. Die kun je laten activeren of de-activeren naar behoefte. Kunnen alleen bij besteld worden door degeen die daar toestemming voor heeft (legitimatie en handtekening verplicht), maar volgens mij kosten die sleutels alleen al zo'n 100 per stuk.
Ik kan zo'n sleutel niet zelf na laten maken. Ik kan hem niet eens kopen bij een sleutelboer.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die sleutels kosten geen drol maar de systemen zelf zijn flink duur. Certificaat en legitimatie enzo slaat ook nergens op, je kunt gewoon onbeperkt sleutels kopen. Maar die werken pas nadat de administrator ze geactiveerd heeft.
Je kan zo'n sleutel uberhaupt niet namaken, de sleutel en terminal wisselen iedere keer dat je de deur open doet een nieuwe toegangscode uit. Een kopie maken heeft dus geen zin.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:24 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik kan zo'n sleutel niet zelf na laten maken. Ik kan hem niet eens kopen bij een sleutelboer.
Dat is in het verleden wel geprobeerd door medewerkers (die hun sleutel kwijt waren). Een sleutel bestellen en dan de technische dienst laten komen om je sleutel te laten coderen omdat hij het niet meer doet. Maar je kunt dus als particulier zo'n sleutel niet bestellen. Dat kan alleen maar met de toestemming van het bedrijf waar die sleutels/ sloten in gebruik zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je kan zo'n sleutel uberhaupt niet namaken, de sleutel en terminal wisselen iedere keer dat je de deur open doet een nieuwe toegangscode uit. Een kopie maken heeft dus geen zin.
Daarom kun je de sleutels bij de leverancier van het systeem ook gewoon onbeperkt kopen, je hebt er namelijk geen zak aan totdat de administrator jouw sleutel heeft aangemeld in zijn sleutelsysteem.
Hier dient nog wel een kanttekening geplaats te worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:08 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat kan, veel sleutels hebben een cerfiticaat of iets dergelijks. Alleen de persoon die dat in handen heeft kan dan kopieën laten maken/bijbestellen.
zeker weten dat dat gecertificeerd is voor die prijs? anders zelf nog ff uittesten door naar een andere sleutelboer te gaan en te vragen om een extra sleutel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:45 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb een gecertificeerde cilinder en 7 extra sleutels gekocht voor de matsprijs van 65 euro.
Kan prima hoor, maar sleutels na laten maken voor een gecertificeerde cilinder is ook geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:00 schreef loecje het volgende:
[..]
zeker weten dat dat gecertificeerd is voor die prijs? anders zelf nog ff uittesten door naar een andere sleutelboer te gaan en te vragen om een extra sleutel.
Brakke foonpic:quote:Met de keuze voor het gemak van één sleutel, profiteert u ook van extra veiligheid. Want de sleutel van LIPS Control, die u op al uw deuren kunt gebruiken, is extra beschermd tegen ongeoorloofd kopiëren. De sleutel wordt namelijk geleverd met het zogenaamde LIPS Control sleutelcertificaat, dat getoond moet worden bij nabestelling en dat de houder dus het exclusieve recht geeft om sleutels na te bestellen.
die maak je met een veiltje iig niet naquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:51 schreef cvboer het volgende:
Voor mijn bedrijfspand en woonhuis heb ik deze elektronische sleutels
[ afbeelding ]
Probeer die maar eens te kopiëren.
Deze bedoel je waarschijnlijk:quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:38 schreef childintime het volgende:
De sleutel waar ik het over had is een sleutel met magneten erin. In de "kopkant" van de sleutel zit een magneet en in de onderkant ook. Als je dus een sleutel in een magneetslot steekt die niet gecodeerd is voor dat magneetslot gaat'ie piepen en doet vervolgens niets.
Zal morgen eens een fotootje maken van zo'n sleutel; als ik google op magneetsleutel ziet dat er toch heel anders uit dan wat ik heb......
jij snapt ut.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die sleutels kosten geen drol maar de systemen zelf zijn flink duur. Certificaat en legitimatie enzo slaat ook nergens op, je kunt gewoon onbeperkt sleutels kopen. Maar die werken pas nadat de administrator ze geactiveerd heeft.
Ja die, hoef ik er gelukkig geen foto van te makenquote:Op zaterdag 11 september 2010 09:48 schreef klipper het volgende:
[..]
Deze bedoel je waarschijnlijk:
[ afbeelding ]
Klopt helemaal maar vaak is dat nieteens relevant. Ik kan me goed voorstellen dat je bij een sportclub vooral goed wilt beheren wie er naar binnen mag om te zorgen dat er altijd een verantwoordelijke aanwezig is als het gebouw open gaat. Uiteindelijk kan natuurlijk iedereen een baksteen door de ruit gooien, maar daar gaat het lang niet altijd om.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:39 schreef klipper het volgende:
Je cilinder en sleutel kunnen nog zo goed zijn, het hele systeem is en blijft net zo sterk als de zwakste schakel in het systeem.
Met alleen een goede en gecertificeerde sleutel ben je er niet, het overige hang en sluitwerk evenals het beslag en type deur zijn vaker een doorslaggevende factor of iets wel of niet veilig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |