quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:09 schreef Vonkenboer het volgende:Je kunt altijd de kap van de meterkast eens los kunnen draaien (wel eerst de kast spanningsloos maken) om te kijken of hij uberhaupt aangesloten is.
Voor alle duidelijkheid ik bedoel de kap op het gedeelte boven de kWh meter waar waarschijnlijk geen zegels op zitten.
Soms wil er ook wel eens het één en ander in de keuken op een aparte groep zitten maar wordt die groep niet gebruikt voor een apparaat; dan moet je denken aan een boiler, vaatwasser, wasmachine e.d. elektrische aansluitpunten. Kijk eens goed rond soms zijn ze op het eerste moment namelijk niet zichtbaar.
Vandaag de wasmachine en droger twee trappen af en twee trappen op getild. Wat een klote dingen zijn dat ook. Heb nog geprobeerd de betonblokken uit de wasmachine te halen. aar slechts één van een kilo of 3 kon ik bij. De andere twee zitten aan de voorkant van de trommel, niet bij te komen met een dopsleutel.
Nu is het mij ook duidelijk waar die extra zekeringautomaat voor dient. Op het schema'tje staat bij een van de automaten 'badkamer'. Ik ging ervanuit dat die niet allen voor de lamp, maar ook het stopcontact aldaar was. Na aansluiten van de wasmachine gaf die geen sjoege, automaat ingeschakeld en voila! Weten we dat ook weer.

Hoe veilig is een niet gebruikt stopcontact in een badkamer? Er zit namelijk een 4-voudige opbouwdoos, maar ik heb daar slechts de droger en wasachine aangesloten. Heb dus nu twee open stopcontacten over, heeft het nut die te vervangen door minder?