In dit specifieke geval zou ik het ijzer smeden nu het heet is en meteen mailen.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:24 schreef Goodstuff het volgende:
Vandaag vond ik een leuke vacature op internet. Daar stond bij vermeld dat sollicitaties per post verzonden konden worden.
ik heb toen eerst het bedrijf gebeld zodat het bedrijf mijn naam in ieder geval al kent. Heel fijn gesprek gehad en toen vroeg ze of ik mijn cv even kon opsturen.Toen ik antwoordde; prima. Doe ik wel even via de post zei ze dat ik dat gewoon even via de mail kon doen.
Ik ben zelf een voorstander van post, veel persoonlijker.
Wat kan ik nu het beste doen? Per mail of per post?
Dat is echt niet meer van deze tijd hoor.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:33 schreef Socios het volgende:
Per post, 100%. Het beste is nog handgeschreven.
Gewoonlijk niet. Maar in dit geval idd per mail daar ze het je vroegen dat zo te doen.quote:
Zodat je laat zien dat je nog steeds niet met internet en een toetsenbord om kan gaan?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:33 schreef Socios het volgende:
Dat kun je doen jaquote:Op donderdag 9 september 2010 17:28 schreef Goodstuff het volgende:
Ik heb een mail gestuurd met motivatie en de cv als bijlage. In de mail heb ik verwezen naar het gesprek.
Is het misschien slim om morgen of maandag te bellen en vragen of de mail in goede orde is ontvangen?
Komt dat niet opdringerig over?quote:Op donderdag 9 september 2010 18:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kun je doen ja. Doe maar maandag. Soms sturen ze eerder een mail
.
Wel als je het morgen al doetquote:Op donderdag 9 september 2010 19:09 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Komt dat niet opdringerig over?
Oke oke, dan bel ik maandag om te vragen of het in goede orde is ontvangen.quote:
Dat ligt aan het soort bedrijf en het bedrijf zelfquote:Op donderdag 9 september 2010 20:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Oke oke, dan bel ik maandag om te vragen of het in goede orde is ontvangen.
Hoe lang kan ik dan het best wachten tot ik nogmaals bel om te vragen hoe het staat met de sollicitatieprocedure, als ik niets heb gehoord?
Nu je dit schrijft denk ik dat je zeker maandag kunt bellen. Of morgen zelfs omdat je graag wilt weten of het versturen goed gegaan is. Die zorgvuldigheid lijkt me voor een juwelier juist goed.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:00 schreef Goodstuff het volgende:
Nou het is een vooraanstaand juwelier met een weinig werknemers per vestiging, vooral ook oudere mensen maar wel ontzettend aardige mensen.
Ik heb namelijk eerder op een vacature van hun gereageerd maar niks op gehoord en ik denk dat dat vooral kwam omdat ik nooit erachter aan heb gebeld ofzo. En omdat het eigenlijk per post moest :p
Duif?quote:
Nou ja, ze zullen niet constant achter de pc zitten als juwelier.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:18 schreef Sometimes het volgende:
Bellen om te vragen of een mail in goede orde ontvangen is...![]()
Degene die dat bij mij doet scoort daar geen punten mee. Aan de andere kant hoort daar dan wel een ontvangstbevestiging tegenover te staan.
Wat is er mis met juweliers? :pquote:
Ik heb 12 jaar voor juweliers gewerkt. Grotere gierigaards bestaan niet volgens mij (op een enkeling na)quote:Op donderdag 9 september 2010 21:35 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Wat is er mis met juweliers? :p
Jij was toch horloge of klokkenmaker?quote:Op donderdag 9 september 2010 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar voor juweliers gewerkt. Grotere gierigaards bestaan niet volgens mij (op een enkeling na)
beide.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij was toch horloge of klokkenmaker?
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:35 schreef Stali het volgende:
Dat is echt niet meer van deze tijd hoor.
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Zodat je laat zien dat je nog steeds niet met internet en een toetsenbord om kan gaan?
Nee, bij 99% van de functies is het gewoon aan te raden te mailen. Makkelijker voor jou, en makkelijker voor hun.
Ik snap niet dat jullie dat zo gek vinden... Niet zelden huurt een bedrijf een grafoloog in om de handschriften te analyseren. Hier kan de werkgever veel informatie mee vergaren. Sowieso is een geschreven brief veel persoonlijker dan een onorigineel ´vodje´ van de computer af.quote:
Ja, wij hebben op onze HR-afdeling ook een grafoloog voor al die geschreven brieven die we binnen krijgen. De brievenbus puilt uit.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik snap niet dat jullie dat zo gek vinden... Niet zelden huurt een bedrijf een grafoloog in om de handschriften te analyseren. Hier kan de werkgever veel informatie mee vergaren. Sowieso is een geschreven brief veel persoonlijker dan een onorigineel ´vodje´ van de computer af.
quote:Op donderdag 9 september 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik snap niet dat jullie dat zo gek vinden... Niet zelden huurt een bedrijf een grafoloog in om de handschriften te analyseren. Hier kan de werkgever veel informatie mee vergaren. Sowieso is een geschreven brief veel persoonlijker dan een onorigineel ´vodje´ van de computer af.
Ehm, ik blijf bij mijn eerste reactie:quote:Op donderdag 9 september 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niet zelden huurt een bedrijf een grafoloog in om de handschriften te analyseren. Hier kan de werkgever veel informatie mee vergaren. Sowieso is een geschreven brief veel persoonlijker dan een onorigineel ´vodje´ van de computer af.
mijn opa ook, die was zegmaar de beste, maar die was niet gierigquote:
Ik dacht dat ik al gereageerd had met dit.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
[..]
En bedrijven die een grafoloog inhuren en ja, dat zal gerust gebeuren maar niet op grote schaal.quote:Het is eigenlijk altijd aftasten he? Socios heeft ook in zekere zin gelijk dat je enorm kunt opvallen met een handgeschreven brief maar bijv. niet wanneer je solliciteert bij een ICT bedrijf.
Hoe heet je opa dan?quote:Op donderdag 9 september 2010 21:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mijn opa ook, die was zegmaar de beste
Euh, nee.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:33 schreef Socios het volgende:
quote:Op donderdag 9 september 2010 21:48 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Ja, wij hebben op onze HR-afdeling ook een grafoloog voor al die geschreven brieven die we binnen krijgen. De brievenbus puilt uit.
Zelfs multinationals beginnen daar niet aan.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja multinationals heeeeel misschien. Maar elk bedrijf tot 100 FTE gaat echt geen grafoloog inhuren
Nou, de geschreven brieven die wij binnenkrijgen zijn meestal van mensen die niet meer helemaal up to date zijn zeg maar, dus ik vraag me oprecht af hoe je bij die veronderstelling komt. ik heb sterk de indruk dat je zelf niet helemaal thuis bent in recruitment, zeg maarquote:Op donderdag 9 september 2010 21:56 schreef Socios het volgende:
Absurd dat bedrijven zo zijn doorgeschoten dat er over geschreven brieven (vaak tevens brieven van een hogere kwaliteit) zo neerbuigend wordt gedaan.
En ´het systeem´ ook nog eens de schuld geven._!
Wat zegt het medium over de kwaliteit?quote:Op donderdag 9 september 2010 21:56 schreef Socios het volgende:
Absurd dat bedrijven zo zijn doorgeschoten dat er over geschreven brieven (vaak tevens brieven van een hogere kwaliteit) zo neerbuigend wordt gedaan.
En ´het systeem´ ook nog eens de schuld geven._!
Idem hier, een uitzondering daar gelaten. Then again, doe mij maar digitaal. Zeker gezien wij landelijke dekking hebben is dat wel zo makkelijk met doorsturen en dergelijke.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, de geschreven brieven die wij binnenkrijgen zijn meestal van mensen die niet meer helemaal up to date zijn zeg maar, dus ik vraag me oprecht af hoe je bij die veronderstelling komt. ik heb sterk de indruk dat je zelf niet helemaal thuis bent in recruitment, zeg maar.
Inderdaad. De keren dat wij een geschreven brief binnen krijgen is hij meestal niet leesbaar en is de afzender meestal hee duidelijk de weg kwijt.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, de geschreven brieven die wij binnenkrijgen zijn meestal van mensen die niet meer helemaal up to date zijn zeg maar, dus ik vraag me oprecht af hoe je bij die veronderstelling komt. ik heb sterk de indruk dat je zelf niet helemaal thuis bent in recruitment, zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |