abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86245826
Vandaag vond ik een leuke vacature op internet. Daar stond bij vermeld dat sollicitaties per post verzonden konden worden.
ik heb toen eerst het bedrijf gebeld zodat het bedrijf mijn naam in ieder geval al kent. Heel fijn gesprek gehad en toen vroeg ze of ik mijn cv even kon opsturen.
Toen ik antwoordde; prima. Doe ik wel even via de post zei ze dat ik dat gewoon even via de mail kon doen.

Ik ben zelf een voorstander van post, veel persoonlijker.

Wat kan ik nu het beste doen? Per mail of per post?
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
pi_86245857
mail, gaat sneller ;)
TheDeadTerrorist
  donderdag 9 september 2010 @ 16:28:07 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86245977
Als ze vragen om het per mail te doen, zou ik het per mail doen. Wel even omzetten naar pdf-formaat, komt professioneler over en je weet zeker dat je opmaak niet opeens verspringt ofzo.
pi_86246170
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:24 schreef Goodstuff het volgende:
Vandaag vond ik een leuke vacature op internet. Daar stond bij vermeld dat sollicitaties per post verzonden konden worden.
ik heb toen eerst het bedrijf gebeld zodat het bedrijf mijn naam in ieder geval al kent. Heel fijn gesprek gehad en toen vroeg ze of ik mijn cv even kon opsturen.Toen ik antwoordde; prima. Doe ik wel even via de post zei ze dat ik dat gewoon even via de mail kon doen.

Ik ben zelf een voorstander van post, veel persoonlijker.

Wat kan ik nu het beste doen? Per mail of per post?
In dit specifieke geval zou ik het ijzer smeden nu het heet is en meteen mailen.
pi_86246201
Per post, 100%. Het beste is nog handgeschreven.
pi_86246233
Stel dat er meer mensen gebeld hebben, en die mailen het wel...
mss kiezen ze wel iemand die dus gemailt hebben, terwijl ze aan het wachten zijn op jou brief per ehhh hoe heet dat.. ojah post
TheDeadTerrorist
pi_86246309
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:33 schreef Socios het volgende:
Dat is echt niet meer van deze tijd hoor.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:36:43 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86246350
per mail. voor bedrijven waar veel sollicitaties bij binnen komen is dat het handigst. vaak gaat zo'n CV van de HR persoon naar je toekomstig leidinggevende, en evt nog naar de directeur. Dan is het veel handiger dat dat gewoon via mail door te sturen is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86246398
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:25 schreef DeadTerrorist het volgende:
mail, gaat sneller ;)
Gewoonlijk niet. Maar in dit geval idd per mail daar ze het je vroegen dat zo te doen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_86246578
quote:
Zodat je laat zien dat je nog steeds niet met internet en een toetsenbord om kan gaan?
Nee, bij 99% van de functies is het gewoon aan te raden te mailen. Makkelijker voor jou, en makkelijker voor hun.
pi_86248199
Gewoon even mailen, daarna een sollicitatiebrief schrijven en daarbij even vermelden dat je je CV ook al had gemaild en een gesprek aan de telefoon hebt gehad en alsnog je CV bijvoegen.
pi_86248264
Ik heb een mail gestuurd met motivatie en de cv als bijlage. In de mail heb ik verwezen naar het gesprek.
Is het misschien slim om morgen of maandag te bellen en vragen of de mail in goede orde is ontvangen?
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
  donderdag 9 september 2010 @ 18:18:42 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86249914
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:28 schreef Goodstuff het volgende:
Ik heb een mail gestuurd met motivatie en de cv als bijlage. In de mail heb ik verwezen naar het gesprek.
Is het misschien slim om morgen of maandag te bellen en vragen of de mail in goede orde is ontvangen?
Dat kun je doen ja ;). Doe maar maandag. Soms sturen ze eerder een mail :D.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86251518
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat kun je doen ja ;). Doe maar maandag. Soms sturen ze eerder een mail :D.
Komt dat niet opdringerig over?
  donderdag 9 september 2010 @ 19:15:44 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86251722
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:09 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Komt dat niet opdringerig over?
Wel als je het morgen al doet ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_86255409
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wel als je het morgen al doet ;)
Oke oke, dan bel ik maandag om te vragen of het in goede orde is ontvangen.
Hoe lang kan ik dan het best wachten tot ik nogmaals bel om te vragen hoe het staat met de sollicitatieprocedure, als ik niets heb gehoord?
  donderdag 9 september 2010 @ 20:51:18 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86255443
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:50 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Oke oke, dan bel ik maandag om te vragen of het in goede orde is ontvangen.
Hoe lang kan ik dan het best wachten tot ik nogmaals bel om te vragen hoe het staat met de sollicitatieprocedure, als ik niets heb gehoord?
Dat ligt aan het soort bedrijf en het bedrijf zelf :)
Een gedicht over Maanvis
pi_86255684
Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou niet eerder dan dinsdag bellen.
pi_86255832
Nou het is een vooraanstaand juwelier met een weinig werknemers per vestiging, vooral ook oudere mensen maar wel ontzettend aardige mensen.

Ik heb namelijk eerder op een vacature van hun gereageerd maar niks op gehoord en ik denk dat dat vooral kwam omdat ik nooit erachter aan heb gebeld ofzo. En omdat het eigenlijk per post moest :p
pi_86256148
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:00 schreef Goodstuff het volgende:
Nou het is een vooraanstaand juwelier met een weinig werknemers per vestiging, vooral ook oudere mensen maar wel ontzettend aardige mensen.

Ik heb namelijk eerder op een vacature van hun gereageerd maar niks op gehoord en ik denk dat dat vooral kwam omdat ik nooit erachter aan heb gebeld ofzo. En omdat het eigenlijk per post moest :p
Nu je dit schrijft denk ik dat je zeker maandag kunt bellen. Of morgen zelfs omdat je graag wilt weten of het versturen goed gegaan is. Die zorgvuldigheid lijkt me voor een juwelier juist goed.

Het is eigenlijk altijd aftasten he? Socios heeft ook in zekere zin gelijk dat je enorm kunt opvallen met een handgeschreven brief maar bijv. niet wanneer je solliciteert bij een ICT bedrijf.

Wens je sowieso veel succes en laat je ook de afloop weten?
pi_86256642
Bellen om te vragen of een mail in goede orde ontvangen is... -O-

Degene die dat bij mij doet scoort daar geen punten mee. Aan de andere kant hoort daar dan wel een ontvangstbevestiging tegenover te staan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_86256696
Typmachine of postduif.

mail natuurlijk :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86256813
quote:
Het beste is nog handgeschreven.
_O-
pi_86256858
vragen of de email wel is ontvangen -O-
pi_86256871
Altijd per mail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties