Awww hoe schattig is dat zeg!quote:Op maandag 20 september 2010 13:39 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb mijn aquarium 2 graden warmer gezet en 3 nieuwe endler mannetje geintroduceerd (er was er nog maar 1 over met 10 vrouwtjes).
Nu heb ik dus een explosie van jongen... Er zwemmen nu een stuk op 10-20 rond in mijn 60 liter bakje.
En ik zag in de zuurstofplanten ook een vuurgarnaaltje van ~4mm zitten, die zijn dus ook aan de kweek geslagen
In dit bakkie dus

Schudden en de lucht er uit laten komen, moet ie echt wel stil zijn en anders is het asje versletenquote:Op maandag 20 september 2010 19:37 schreef Markster het volgende:
Ik ga maar een nieuwe pomp halen. Die eheim blijft kleregeluid maken.
Weet iemand een goede en stille pomp, rond de 100 euro?
Voor 240L dus

quote:Op maandag 20 september 2010 20:05 schreef Prowl het volgende:
[..]
Schudden en de lucht er uit laten komen, moet ie echt wel stil zijn en anders is het asje versleten
Dat dus.quote:Op maandag 20 september 2010 21:45 schreef Catch22- het volgende:
Precies, zo snel gaat een pomp niet kapot.
Zo'n pomp aan de gang krijgen is een trucje dat je even door moet hebben.

JBL 700/900quote:Op maandag 20 september 2010 19:37 schreef Markster het volgende:
Ik ga maar een nieuwe pomp halen. Die eheim blijft kleregeluid maken.
Weet iemand een goede en stille pomp, rond de 100 euro?
Voor 240L dus

Ik, ietsje. Ben er niet superserieus mee geweest, gewoon een 400l bak draaiende gehad.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:32 schreef stoeltafel het volgende:
Is hier iemand met een Malawi / Tanganyika aquarium ?

Klinkt als vastgelopen rotor...quote:Op woensdag 22 september 2010 00:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn pomp deed het ineens niet meer, na wat overredingskracht (een paar tikjes) deed hij het weer prima.

Recrealuxquote:Op woensdag 22 september 2010 09:59 schreef Byte_Me het volgende:
weet iemand een adresje in eindhoven of brabant, waar je filterzand kunt halen? wat ik tot nu toe gevonden heb doen alleen aan verzenden, maar dat wordt me te duur. anders wordt het weer metselzand van de bouwmarkt, maar ik wilde eens filterzand proberen.

400 liter is niet weinig, heb je foto's ?quote:Op woensdag 22 september 2010 00:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik, ietsje. Ben er niet superserieus mee geweest, gewoon een 400l bak draaiende gehad.
Als je interesse hebt, moet je http://www.malawifreaks.nl/ checken

Hoe bedoel je dat laatste ?quote:Op woensdag 22 september 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:
het aquarium scheurde.
De vissen vertonen wel leuk gedrag en het is een toffe soort om te houden. Kost wel wat moeite om alles netjes en aan de gang te houden.

Ja, dat deed ik netjes 1x per maand, maar kennelijk heeft hij behoefte aan meer.quote:Op woensdag 22 september 2010 07:44 schreef kres het volgende:
[..]
Klinkt als vastgelopen rotor...
Wordt tijd om hem schoon te maken..

Ja maar dat is altijd zo.. Daar heb ik me al lang bij neergelegd..quote:Op woensdag 22 september 2010 17:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik netjes 1x per maand, maar kennelijk heeft hij behoefte aan meer.
Die dingen haperen net altijd als je een weekendje weg wil.

je moet het water wel erg goed houden en alles netjes houden natuurlijk. Dat kost wel wat werk. Dat is meer omdat het een grote bak is, niet zozeer omdat het Malawi was.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |