abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 18:44:45 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86684898
Nee, nu zijn ze afgewerkt :P Ze waren behangklaar op mijn 'VOOR'-foto in de vorige post, zo worden ze opgeleverd door de aannemer. Betekent kaal beton met de ergste gaten afgesmeerd. Daar is dus nu spuitpleister overheen gegaan, wat hetzelfde is als standaard op plafonds in zo'n beetje alle nieuwbouwhuizen wordt gespoten :)
pi_86685421
Mooi hoor!!!
pi_86688271
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:00 schreef JSS het volgende:

[..]

Heb een klein beetje gelogen, het is bij elkaar toch 25k en daar zit dan geen inrichting (meubels, verlichting etc.) bij. Nog wel wat voor gordijnen, maar de rest is echt bouwspul. 't Is trouwens inderdaad VON, dus dat scheelt een behoorlijke klap belasting ja :)
[..]

Ikke niet snappe waar je woont :? :P

Stucadoors waren trouwens vanmiddag om 14.00 al klaar, dus ik zal zo even foto's posten :9
deelplan 1.2 van vleuterweide.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ow enneu

gezichtsbedrog offeu...? staaat die muur bol?

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:31 schreef JSS het volgende:
Nee, nu zijn ze afgewerkt :P Ze waren behangklaar op mijn 'VOOR'-foto in de vorige post, zo worden ze opgeleverd door de aannemer. Betekent kaal beton met de ergste gaten afgesmeerd. Daar is dus nu spuitpleister overheen gegaan, wat hetzelfde is als standaard op plafonds in zo'n beetje alle nieuwbouwhuizen wordt gespoten :)
Bij welke toko heb je het laten doen? en is het een beetje mooi geworden?

en zie ik daar een rookmelder op zolder? sjiek hoor, dat hebben wij niet :P
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_86689474
nou, schiet al lekker op zeg!
wat ben je handig zeg, dat je voor een groot deel alles zelf kan doen ^O^
~ Bonito La Risa ~
pi_86692825
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef Finch het volgende:

deelplan 1.2 van vleuterweide.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, zo :P Nou, dan zijn we bina buren... ;)
quote:
ow enneu
[ afbeelding ]

gezichtsbedrog offeu...? staaat die muur bol?
Camerabedrog :o Blijkbaar net iets te groothoek..
quote:
[..]

Bij welke toko heb je het laten doen? en is het een beetje mooi geworden?

en zie ik daar een rookmelder op zolder? sjiek hoor, dat hebben wij niet :P
Spuit- en stucwerk is door All In Stuc uit Kampen gedaan. Ik vind het erg mooi geworden en voor een zeer goede prijs :) Oh, en da's inderdaad een rookmelder ja. Geil he :7
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:20 schreef Mixende_match het volgende:
nou, schiet al lekker op zeg!
wat ben je handig zeg, dat je voor een groot deel alles zelf kan doen ^O^
Mja, valt best mee hoor. Zoals ik zei doe ik bijna alles voor het eerst en ik krijg volgende week wel professionele hulp voor de badkamer :P Maar thanks :*
pi_86693345
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:31 schreef JSS het volgende:
Mag ik vragen wat je ongeveer voor dat spuitwerk moet betalen per m²?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_86693635
Jups, hoewel ik het niet exact weet omdat ik het precieze aantal m2 dat gespoten is niet weet. Maar het is ongeveer 200 m2 en ik heb 1400 rond betaald, dus ongeveer ¤ 7 /m2 incl. btw. Als je goed zoekt lukt het je misschien ook wel voor ¤ 5 of ¤ 6, maar dan heb je het niet laten doen door een stucadoorsbedrijf met afbouwgarantie etc. :P
pi_86695231
Ik blijf dat toch een rare beschrijving vinden. Een "lichte woonkamer"
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:39:27 #60
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86695828
denk je wel een het kitten van de randen? Daar waar plafond en muren samenkomen enzo ? Ik doe dan even de aanname dat eea daar is ingesneden.

Verder ziet het er mooi uit hoor. Lekker is dat he, als die gipsboeren zijn geweest, dan gaat het opeens hard :)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_86699909
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:39 schreef klusfoobje het volgende:
denk je wel een het kitten van de randen? Daar waar plafond en muren samenkomen enzo ? Ik doe dan even de aanname dat eea daar is ingesneden.

Verder ziet het er mooi uit hoor. Lekker is dat he, als die gipsboeren zijn geweest, dan gaat het opeens hard :)
All in stuc heeft dat ook bij ons gedaan, dus lijkt me dat ze het bij TS ook hebben gedaan. Ze leveren goed spuitwerk af. Stucken was ik wat minder over te spreken.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_86747839
Leuk om alles waar je mee bezig bent te lezen!!
Maar goed dat je niet eerst heb behangen!! Wat een $^%$& werk om het behang er weer af te halen!! (pas bezig geweest al het behang er af te halen bij mij broer en bij mijn opa&oma in hun nieuwe huis) Voor onze (nieuwbouw)woning gaan we ook gelijk stuccen ondanks dat het advies is om dit niet te doen ivm scheuren.

En wat een verschil zeg nu je de wanden allemaal klaar hebt, ziet er mooi uit!! Het voordeel van spuitwerk is dat je evt gelijk een kleurtje eraan kunt toevoegen, dan hoef je het niet meer over te schilderen!!
Ben benieuwd hoe de woning er ingericht uit komt te zien en hoe je keuken er uit komt te zien!! Maar ik denk dat je daar zelf ook wel benieuwd naar bent of niet :)
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_86892430
Is bij jou eigenlijk eerst het dak geplaatst en daarna gemetseld? of andersom? Bij mij zijn ze nu aan het metselen maar het dak zit er nog niet op. Dat kan ik niet helemaal goed uit jouw foto's zien.
pi_86899440
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:52 schreef doehetzelfer het volgende:
Leuk om alles waar je mee bezig bent te lezen!!
Maar goed dat je niet eerst heb behangen!! Wat een $^%$& werk om het behang er weer af te halen!! (pas bezig geweest al het behang er af te halen bij mij broer en bij mijn opa&oma in hun nieuwe huis) Voor onze (nieuwbouw)woning gaan we ook gelijk stuccen ondanks dat het advies is om dit niet te doen ivm scheuren.

En wat een verschil zeg nu je de wanden allemaal klaar hebt, ziet er mooi uit!! Het voordeel van spuitwerk is dat je evt gelijk een kleurtje eraan kunt toevoegen, dan hoef je het niet meer over te schilderen!!
Ben benieuwd hoe de woning er ingericht uit komt te zien en hoe je keuken er uit komt te zien!! Maar ik denk dat je daar zelf ook wel benieuwd naar bent of niet :)
Thanks! Ja ik ben zelf ook erg benieuwd. Maar het begint steeds meer op een huisje te lijken ;)

quote:
Op maandag 27 september 2010 10:40 schreef Stansfield het volgende:
Is bij jou eigenlijk eerst het dak geplaatst en daarna gemetseld? of andersom? Bij mij zijn ze nu aan het metselen maar het dak zit er nog niet op. Dat kan ik niet helemaal goed uit jouw foto's zien.
Volgens mij hebben ze eerst het dak geplaatst en zijn ze vrijwel tegelijk begonnen aan het metselwerk en de dakpannen. Klinkt ook logischer, want je wil een nieuwbouwhuis zo snel mogelijk dicht hebben. Dus liever eerst het dak erop dan het buitenspouwblad. Maarja, elke aannemer bouwt weer anders :P

Afgelopen week is er niet veel gebeurd na de stucadoors. Van het weekend kleine dingetjes gedaan zoals het schakelmateriaal, radiatoren en trapleuningen teruggezst (waren eraf voor het spuiten). En vanochtend is om 7.00 de vloer gearriveerd *O* Erg geil, maar 't was wel vroeg om dik een kuub hout naar binnen te slepen en van plastic te ontdoen. Maar 't resultaat mag er zijn...

Brakke foonpic, maar 't is duidelijk genoeg. Vloer mag even 2 weken acclimatiseren!

Vandaag en morgen nog even werken, woensdag beginnen we met de badkamer. Meer pics volgen dan ;)
pi_86900180
wat een werk. je bent niet te benijden.
trouwens wanneer doe je dit allemaal,weekend werk? of nog naast je normale baan als je thuiskomt? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86908847
Mwah, valt wel mee hoor :) Zitten nu rond de 12 mandagen werk in, denk ik :) Ik heb buren die veeeel meer doen ;)
pi_86969217
Het is wel fijn dat je tussendoor gewoon kunt en gaat werken. Komen er in ieder geval nog wat eurootjes binnen!
Idd, even het hout laten wennen en dan er een vloer van gaan maken. Wil je dat zelf gaan doen of laat je het door iemand leggen?
pi_86969302
Leuk huisje TS! Ik ben benieuwd wat je er verder allemaal van gaat maken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_86969701
quote:
Ik zie trouwens dat je afgetimmerd hebt met houten platen, waarom heb je niet gekozen voor die groene platen die je altijd ziet wanneer ze een inbouw reservoir gaan aftimmeren.
Die groene platen gebruik je eigenlijk alleen in natte ruimtes, zoals badkamers. Hier is het gebruikt in een WC ruimte en dat kan je geen / nauwelijks een natte ruimte noemen. Die houten platen werken prima hier.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_86972953
Even een vraagje over spuitwerk. Is dat altijd met een korrelig reliëf?
Sorry voor de waarschijnlijk domme vraag, ik ben echt een nieuwbouw-newbe (we hebben nu een jaren '20 woning die we helemaal hebben opgeknapt).
We zijn ons momenteel aan het oriënteren. Ik houd van mooie strak gesctucte muren, mooi glad. Maar ik begreep dat dat met nieuwbouw niet verstandig is ivm met werken van de woning een aantal jaar.

En wat wordt het een gaaf huis! Ben erg benieuwd naar hoe het er allemaal uit gaat zien :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_86973042
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef wickie het volgende:
Sorry voor de waarschijnlijk domme vraag, ik ben echt een nieuwbouw-newbe (we hebben nu een jaren '20 woning die we helemaal hebben opgeknapt).
We zijn ons momenteel aan het oriënteren. Ik houd van mooie strak gesctucte muren, mooi glad. Maar ik begreep dat dat met nieuwbouw niet verstandig is ivm met werken van de woning een aantal jaar.

En wat wordt het een gaaf huis! Ben erg benieuwd naar hoe het er allemaal uit gaat zien :)
Wij zijn ons op hetzelfde aan het orienteren en zitten te denken over glasvliesbehang. Dus GEEN glasvezelbehang wat je veel op kantoren ziet. Maar glad strak glasvliesbehang. Op internet lees ik daar wel veel goede dingen over (behalve dat je het er heel moeilijk afkrijgt). Dus binnenkort gaan we naar wat verschillende winkels die dat verkopen om ons eens goed te laten infomeren.
pi_86999086
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef wickie het volgende:
Volgens mij is spuitwerk inderdaad altijd wel met reliëf. Als je strak wil, dan moet je dat door een stucadoor laten doen.

Over nieuwbouw en wel/niet stucen is al veel geschreven, ook in dit topic. In één zin: ja het is een risico en nee, wat mij betreft loont het niet om een jaar te wachten :) Overigens maakt het qua risico volgens mij weinig uit of je stuct of spuit, het gaat om een 'vaste' wandafwerking die kan scheuren. Wil je veilig, dan moet je behang nemen.
quote:
Thanks! Ik ook ;)

Vandaag de eerste dingen in de badkamer gedaan. Helaas de camera vergeten mee te nemen naar huis }:| Misschien morgen pics. We zijn in elk geval een eind gekomen met de leidingen etc. Morgen wat wandjes afwerken (voorzetwandjes bij toilet en bad) en de vloerverwarming leggen :9

Oh, en de tegels voor toilet en badkamer zijn geleverd *) Vanochtend dus in m'n eentje 2 pallets aan tegels naar boven gesjouwd o|O
pi_87082073
Nou, eindelijk weer een update :) Vanaf woensdag een paar dagen hulp gehad van een kennis die vroeger een aannemingsbedrijf heeft gehad en dus wat meer kennis/ervaring heeft dan ik ;) Samen hebben we de basis van de badkamer gezet. Ook zijn de tegels woensdagochtend geleverd, dus die kon ik fijn allemaal naar boven sjouwen :X

Gaandeweg ook een flinke klusblunder begaan. Nadat het bad er eenmaal in zat, begon ik toch te twijfelen of het wel het goede bad was, hoewel het typenummer op de sticker klopte. Het was alleen zo lang geleden dat ik dat spul besteld had, dat ik het niet zeker wist. 's Avonds thuis uitgezocht: toch het verkeerde }:| Na eindeloze telefoontjes is het vanochtend gelukt om een nieuw bad te regelen (het goede), hierna wordt het nog even strijd over het terugnemen van het verkeerde (omdat hij al gemonteerd was). Al met al hebben we hierdoor een halve dag vertraging opgelopen, eigenlijk hadden we vanmiddag de vloer willen smeren. Dat doen we nu maandagochtend.

Wat wel is gebeurd, is de vloerverwarming leggen. Ging uiteindelijk best makkelijk, met een uurtje of anderhalf zat het spul erin :)

Wat voortgangsplaatjes;

Tegels worden bezorgd B-)

Tegels omhoog gesjouwd en klaargelegd in de logeerkamer :s)

Eerste leidingen verlegd en toiletreservoir geplaatst

Afvoer in de stortvloer bleek geen mooie afvoer maar een heel putje :X Daar was de afvoer van mijn drain niet mooi op aan te sluiten, dus uiteindelijk een heel stuk uitgebikt om het netjes te kunnen doen. Klotebeton!

Unit voor de vloerverwarming geplaatst :9 (wie ziet hier de fout? :P )

Bad erin (verkeerde :X )

Bad erin (goede *O* )

Badombouw dicht en vloerverwarming gelegd :9

Vloerverwarming in douche en aangesloten drain..

Badkamer is dus nu klaar voor het smeren van de zandcementvloer, maandagochtend. Dan begint de tegelzetter waarschijnlijk woensdag en is hopelijk in het weekend klaar. En dan de badkamer alleen nog afmonteren en dan kunnen we echt aan het afwerken beginnen *)
pi_87084123
De aarde in de badkamer niet vergeten?

Cv, frame van inbouwtoilet en matje in de vloer

[ Bericht 2% gewijzigd door exlurker op 01-10-2010 23:46:39 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:42:01 #75
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_87084247
Leuk om te zien, indeling is ongeveer hetzelfde als bij onze badkamer. Nieuwbouw woning met de nodige verbouwingen

En de wandtegels zijn van hetzelfde merk als wij hebben, onze dozen waren alleen met paarse letters, dus weet niet of de tegels exact hetzelfde zijn.
Ben nu wel benieuwd naar je vloertegels en wastafel, om te zien of de rest ook ongeveer hetzelfde is. De maat van de vloertegels in ieder geval wel. Ik houd het in de gaten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')