Die twee van 8 weken krijgen volgende week hun eerste enting en dan mogen ze in principe als ze 10 weken zijn naar hun nieuwe baasje. Als ze geen nieuw baasje vinden krijgen ze als ze 12 weken zijn ook hun tweede enting bij mij en dan mogen ze nog vier weken blijven. Als ze dan geen baasje hebben mogen ze naar het asiel.quote:
Wat leuk, zal wel een drukke beestenboel worden...quote:Op donderdag 9 september 2010 13:45 schreef Oognip het volgende:
[..]
Die twee van 8 weken krijgen volgende week hun eerste enting en dan mogen ze in principe als ze 10 weken zijn naar hun nieuwe baasje. Als ze geen nieuw baasje vinden krijgen ze als ze 12 weken zijn ook hun tweede enting bij mij en dan mogen ze nog vier weken blijven. Als ze dan geen baasje hebben mogen ze naar het asiel.
quote:Op donderdag 9 september 2010 14:44 schreef Oognip het volgende:
[..]
Haha ze moeten nog gebracht worden
Ze laten het maar gelaten over zich heen komen. Ik heb ze nu in de bench gedaan omdat ik zo ga werken en mijn eigen katten lopen ook gewoon rond maar ze geven de kleintjes niet echt aandacht. Ze zijn het gewendquote:Op donderdag 9 september 2010 16:28 schreef -moppie- het volgende:
Hoe reageren je eigen poezen op deze nieuwelingen?
Zo dat is snel gegaan.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:22 schreef Oognip het volgende:
Yesss!
Ik ben net gebeld of ik 3 kittens op kan vangen!
Ze zijn al wat ouder, twee zijn acht weken en de derde is 13 weken.
De vrouw bij wie ze nu zitten krijgt morgen nieuwe kittens en dan wordt
het erg vol dus dan mag ik het zaakje verder opknappen![]()
Ze worden zo gebracht en ik ben erg benieuwd!
Zoeken alle drie nog een nieuw thuis.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:03 schreef Oognip het volgende:
Bo is trouwens al 18 weken zie ik net. Hij is al op 5 mei geboren dus die is al 4 maanden oud. Ik hoop dat ze allemaal een baasje vinden! Zeker Bo, die verdient op deze leeftijd al lang en breed een goed huis!
Oh jee, ik heb geen idee op welke leeftijd Bo daar 'zin' in gaat krijgen. Luna is er al wel 'klaar' voor denk ik.quote:Op vrijdag 10 september 2010 07:45 schreef Oognip het volgende:
Ik snap niet echt wat van Mara en Prins. De ene is heel tam en de ander juist heel bang maar ik kan niet zien wie wie is aan het uiterlijk. Ze zijn allebei pik zwart met een wit stipje in hun nek. Het scheelt wel dat de ene het mannetje is en de ander het vrouwtje maar ook dat verschil kan ik niet goed zien.
Dit is wel erg lastig met wegenHeeft iemand een idee hoe ik het kan zien? De balletjes zijn natuurlijk nog niet echt zichtbaar anders kon ik het zelf wel zien
Ook vind ik het een beetje lastig met de bange (die noem ik nu Prins) kitten om te gaan. Ik weet niet wat goed voor hem is. Wel oppakken en tegen zijn zin vasthouden of laten gaan en met rust laten. Iemand een idee?
Bo is trouwens ook al 4.5 maand uit en Luna is 8 maanden en nog niet gesterilliseerd, ik hoop niet dat ze zwanger wordt
Ik dacht al vanaf een maand of vier... Ga vanmiddag even bellen met de coordinator van de kittens omdat de kittens nog niet op de website staan. Dan ga ik meteen even vragen of dit wel zo'n goed idee is. (zij zegt vast van wel maar goed)...quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:39 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Oh jee, ik heb geen idee op welke leeftijd Bo daar 'zin' in gaat krijgen. Luna is er al wel 'klaar' voor denk ik.
Hoi, hoe ging het vannacht?quote:Op vrijdag 10 september 2010 07:45 schreef Oognip het volgende:
Bo is trouwens ook al 4.5 maand uit en Luna is 8 maanden en nog niet gesterilliseerd, ik hoop niet dat ze zwanger wordt
Dit heb ik ook gelezen. En hij is geboren op 5 mei 2010 dus is hij al ruim 4 maanden. Bah! Ga vanmiddag bellen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:28 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Hoi, hoe ging het vannacht?
Maak jij je zorgen dat de oudste opvang kitten Bo je eigen poes Luna zwanger kan maken?
Vruchtbare periode:
Katers zijn vruchtbaar wanneer ze 4 maanden oud zijn, dit is eerder dan bij poezen, welke pas vanaf hun 4 / 6 maanden een eerste krolsheid krijgen.. Het is echter niet aangeraden om een poes op zo een jonge leeftijd te laten dekken. Een poes is krols wanneer ze zich anders gaat gedragen dan normaal, ze zal zich aanhaliger gedragen en heel veel aandacht proberen te trekken.
http://www.diereninfo.be/bestanden/katten/voortplanting/6/89
Ja dat weet ik. Ik heb alleen op dit moment niet het geld om haar te sterilliseren dus dat gaat over 2 weken gebeuren als ik weer nieuw geld heb.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:21 schreef felixvulgaris het volgende:
Waarom laat je je eigen kat niet gewoon castreren? Vanaf 6 maanden is dat zeker al mogelijk...
Kan je ze niet op de een of andere manier merken? Bij pups doen ze dat vaak door ergens een stipje te zetten met een beetje nagellak, op een oortje bijvoorbeeld, of door ergens een klein stukje haar weg te knippen, maar denk dat je dat laatste minder goed ziet bij deze kittens.quote:Op vrijdag 10 september 2010 07:45 schreef Oognip het volgende:
Ik snap niet echt wat van Mara en Prins. De ene is heel tam en de ander juist heel bang maar ik kan niet zien wie wie is aan het uiterlijk. Ze zijn allebei pik zwart met een wit stipje in hun nek. Het scheelt wel dat de ene het mannetje is en de ander het vrouwtje maar ook dat verschil kan ik niet goed zien.
Dit is wel erg lastig met wegenHeeft iemand een idee hoe ik het kan zien? De balletjes zijn natuurlijk nog niet echt zichtbaar anders kon ik het zelf wel zien
Ik heb net gebeld met de vrouw waar ze eerst zaten en die vertelde dat Prins zwaarder was dan Mara dus daar kan ik ze aan herkennen (scheelt zo'n 100 gram) en ze heeft uitgelegd hoe ik precies kan zien of het een mannetje of vrouwtje is. Vanavond maar eens goed kijken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:58 schreef Naamah het volgende:
[..]
Kan je ze niet op de een of andere manier merken? Bij pups doen ze dat vaak door ergens een stipje te zetten met een beetje nagellak, op een oortje bijvoorbeeld, of door ergens een klein stukje haar weg te knippen, maar denk dat je dat laatste minder goed ziet bij deze kittens.
Mocht Bo Luna bezwangeren dan is dat niet zo'n probleem als je haar over 2 weken laat steriliseren. Dan halen ze de vruchtjes meteen weg.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Ik heb alleen op dit moment niet het geld om haar te sterilliseren dus dat gaat over 2 weken gebeuren als ik weer nieuw geld heb.
Ik heb gebeld en volgens haar kan Bo, Luna pas zwanger maken als hij 7 maanden is.
Het is echt niet zo dat katten precies met 7 maanden opeens in staat zijn tot bevruchting. Daar zit bij katten erg veel variatie in. Is je eigen kat al eens krols geweest? In dat geval zou ik zeker oppassen en de katten alleen bij elkaar laten als je er zelf bij bent.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Ik heb alleen op dit moment niet het geld om haar te sterilliseren dus dat gaat over 2 weken gebeuren als ik weer nieuw geld heb.
Ik heb gebeld en volgens haar kan Bo, Luna pas zwanger maken als hij 7 maanden is.
Uiteraard is het geen goede manier om op gewicht af te gaan maar voor nu nog wel. Die vrouw waar ze gister nog waren zei dat Prins zwaarder is en mijn weegschaal zegt ook van wel dus voor nu klopt het nog.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:59 schreef felixvulgaris het volgende:
[..]
Het is echt niet zo dat katten precies met 7 maanden opeens in staat zijn tot bevruchting. Daar zit bij katten erg veel variatie in. Is je eigen kat al eens krols geweest? In dat geval zou ik zeker oppassen en de katten alleen bij elkaar laten als je er zelf bij bent.
Erg nobel van je om op deze kittens te passen, maar het zou een beetje zuur zijn als je straks nog een extra nestje hebt. Bij de castratie kunnen ze de evt ongeboren vruchtjes wel weghalen natuurlijk, maar dan moet je wel zeker zijn dat ze echt binnenkort gecastreerd wordt.
Verder is het echt niet moeilijk om het verschil tussen een mannetje en vrouwtje te zien, maar erg praktisch is het niet om steeds onder de staart te moeten kijken bij twee zwarte katjes om het verschil te zijn. Op gewicht af gaan is ook niet zo handig, want de beestjes groeien natuurlijk nog en misschien groeit de 1 wel harder dan de andere..De tip om bij 1 vd katjes een stukje vacht weg te scheren lijkt me goed.
http://kittenpaleis.nl/gastgezin-michelle Beetje kromme teksten maar ik wilde ze zo snel mogelijk op de site hebben dus heb het niet meer doorgelezenquote:Op zaterdag 11 september 2010 03:17 schreef Sinarades het volgende:
Leuke foto's!!!
[..]
Heb je een linkje?![]()
Lief geschreven, hoeft de leeftijd er niet bij?quote:Op zaterdag 11 september 2010 08:17 schreef Oognip het volgende:
http://kittenpaleis.nl/gastgezin-michelle Beetje kromme teksten maar ik wilde ze zo snel mogelijk op de site hebben dus heb het niet meer doorgelezen
Toen ik gister in bed lag heb ik Bo meegenomen en heeft hij heel lang op mijn buik liggen slapenVerder zijn ze goed gegroeid
Het gaat wel goed met ze. Bo is ontzettend druk maar dat had ik al gezegd. Hij miauwt als ie aandacht wil en gaat al spinnen als ik alleen al naar hem kijk. HIj heeft een ontzettend zwaar miauwtje, een soort rokersmiauwtje lijkt hetquote:Op maandag 13 september 2010 21:10 schreef Scully het volgende:
Gaat alles goed met Prins, Bo, Mara, Muis, Luna en Pingoo?Kunnen ze een beetje met elkaar opschieten?
Zo ze zijn al goed in gewicht aangekomen.quote:Op maandag 13 september 2010 21:32 schreef Oognip het volgende:
Het gaat wel goed met ze. Bo is ontzettend druk maar dat had ik al gezegd. Hij miauwt als ie aandacht wil en gaat al spinnen als ik alleen al naar hem kijk. HIj heeft een ontzettend zwaar miauwtje, een soort rokersmiauwtje lijkt hetMara en Prins groeien goed. Mara is al 60 gram aangekomen sinds ze hier woont en Prins al 160 (!).
Muis is nog steeds niet zo vrolijk door die kleintjes. Die blaast en deelt af en toe klappen uit, vooral naar Bo die ook wat ouder is en ik denk dat het daardoor komt. Luna en Pingoo doen het redelijk goed maar lang niet zo leuk als vorige keren.
Vandaag zijn ze de hele dag alleen geweest en dat ging ook goed.
Ik moest de hele dag werken,
gelukkig neem ik ontslag dus zijn ze niet meer zo lang alleen voortaan
Hihi bedankt ik zal het onthoudenquote:Op maandag 13 september 2010 23:03 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Zo ze zijn al goed in gewicht aangekomen.
Is voor je eigen Muis, Luna en Pingoo ook weer wennen.
Je doet het prima Oognip. Bedankt voor wat je allemaal voor de opvangkittens doet.![]()
Leuke foto's.![]()
Bo is sterk, jong en actief.
Hij moet misschien ook zijn draai een beetje zien te vinden in je (katten)huishouden en huisje.
Enne, wanneer je brood op de plank nodig hebt, ik heb genoeg!!
Die 3e foto van Bo is stoerquote:Op maandag 13 september 2010 21:32 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het gaat wel goed met ze. Bo is ontzettend druk maar dat had ik al gezegd. Hij miauwt als ie aandacht wil en gaat al spinnen als ik alleen al naar hem kijk. HIj heeft een ontzettend zwaar miauwtje, een soort rokersmiauwtje lijkt hetMara en Prins groeien goed. Mara is al 60 gram aangekomen sinds ze hier woont en Prins al 160 (!).
Muis is nog steeds niet zo vrolijk door die kleintjes. Die blaast en deelt af en toe klappen uit, vooral naar Bo die ook wat ouder is en ik denk dat het daardoor komt. Luna en Pingoo doen het redelijk goed maar lang niet zo leuk als vorige keren.
Vandaag zijn ze de hele dag alleen geweest en dat ging ook goed. Ik moest de hele dag werken, gelukkig neem ik ontslag dus zijn ze niet meer zo lang alleen voortaan
Hier nog een paar foto's
Mooie lieve Bo
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Bo en Mara. Volgens mij is Mara de linker voor de kijkers en Bo dus de rechter. Ik heb ontdekt dat Bo op zijn koppie precies 1 wit haartje heeft waar ik hem aan kan herkennen
(Mara's oogje lijkt een beetje raar maar daar is niks mis mee)
[ link | afbeelding ]
Heel mooi Oognip.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:27 schreef Oognip het volgende:
Jeetje Prins komt echt elke dag minstens 50 gram aan.
Hij weegt nu al ruim 1 kilo en is nog maar 8.5 week![]()
Zoveel eet ie volgens mij niet eens maar ik ben blij.
Bo weegt ruim 2 kilo en Mara 880 gram
Haha nee hoor maar mijn flat staat 6 weken in de stijgers voor betonrenovatie en de stijgers zijn ze nu aan het afbreken. Eindelijkquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:04 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Heel mooi Oognip.
En wennen aan elkaar heeft vaak zijn tijd nodig.
Hele lieve en leuke foto's.
Wat kan Luna goed wassen zeg, leuk filmpje, op de achtergrond renovatiegeluiden,
is je vriend zo'n goede klusser?
Fijn dat je ervoor gezorgd hebt dat Mara en Prins de inenting en chip hebben gekregen.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:31 schreef Oognip het volgende:
Mara en Prins zijn net ingeent en hebben een chip gekregen. Het ging allemaal prima en ze zien er goed uit volgens de dierenarts. Vanaf volgende week woensdag mogen ze verhuizen.
We hebben even nagevraagd voor Bo of die hier net zo lang mag blijven wonen tot er een baasje is omdat hij anders over 2 weken naar het asiel moet. Dit mag helaas niet dus over 2 weken vrees ik dat hij naar het asiel moet en dat zou ik echt verschrikkelijk vinden.
Is er niemand die dit ontzettend lieve katertje, die al veel te vaak verhuisd is, een huisje wilt geven??
Dat is een goed idee. Alleen weet ik niet of dat mag omdat je hier eigenlijk alleen voor "gratis" dieren een nieuw huisje mag zoeken en Bo adopteren kost 85 euro. Eens even navragen bij de modsquote:Op woensdag 15 september 2010 13:25 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Fijn dat je ervoor gezorgd hebt dat Mara en Prins de inenting en chip hebben gekregen.
Misschien dat je Bo een eigen topic kan geven?
Bo zoekt een thuis!
Ja, wat nu?quote:Op woensdag 15 september 2010 13:32 schreef Oognip het volgende:
Dat is een goed idee. Alleen weet ik niet of dat mag omdat je hier eigenlijk alleen voor "gratis" dieren een nieuw huisje mag zoeken en Bo adopteren kost 85 euro. Eens even navragen bij de mods
Shit het mag nietquote:Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Ja, wat nu?
Of in dit topic?
Huisdieren uit opvang
F&F FAQ en FBquote:
Haha ik zou wel willen maar dat wordt echt te druk en te veel haren en mijn vriend vindt drie ook wel genoeg. Weet jij niet iemand die graag een katje erbij wil? Hij is echt ontzettend lief en heel erg mensgericht echt een super kat!quote:Op woensdag 15 september 2010 18:57 schreef Scully het volgende:
Kun je Bo niet zelf houden? Of wordt het te druk als je 4 katten hebt?
quote:Op donderdag 16 september 2010 10:56 schreef Oognip het volgende:
*Korte update*
De kittens groeien nog steeds erg goed en zijn nog steeds super lief!
quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:12 schreef Oognip het volgende:
Met de kittens gaat het erg goed alleen heeft Muis nu een oogontsteking en moet een paar keer per dag zalf. En hij ruft de hele dag
Met Pingoo en Luna bedoel je? Gaat goed gelukkig.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:32 schreef Scully het volgende:
[..]
Zielige Muis. Sterkte ermee
. Gaat het nog goed met je andere katjes?
Beste met Muis zijn oogje en met zijn ruften.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:12 schreef Oognip het volgende:
Met de kittens gaat het erg goed alleen heeft Muis nu een oogontsteking en moet een paar keer per dag zalf. En hij ruft de hele dag
Zijn het lieve schoonouders?quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:13 schreef Oognip het volgende:Bo gaat waarschijnlijk bij mijn schoonouders wonen!
Dank jequote:Op zaterdag 18 september 2010 16:26 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Beste met Muis zijn oogje en met zijn ruften.![]()
[..]
Zijn het lieve schoonouders?
Een hele organisatie , dus je schoonouders willen voor Bo gaan zorgen!!quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:18 schreef Oognip het volgende:
Ze zijn net weer weg en wonen hier bijna 2 uur rijden vandaan. Ik heb gebeld met de coordinator van de kittenopvang om te vragen of het mocht (DOC is vandaag niet open). Zij zouden vandaag Bo mee naar huis nemen en ik zou dan dinsdag betalen voor hem maar dat mag niet. Ze moeten zelf betalen en tekenen en dan pas mogen ze Bo meenemen. Nu gaan ze dus nog even nadenken of ze nog een keer terugkomen voor Bo. Ik hoop het!
Dat klopt zekerquote:
Lieve Oognip je kan het best vragen aan de doc , daar valt Bo toch onder.quote:Op maandag 20 september 2010 20:04 schreef Oognip het volgende:
Dat klopt zeker![]()
Ik maak me alleen soms best wel wat zorgen om Bo. Af en toe maakt ie zulke rare geluiden uit het niks. Zijn stem klinkt sowieso altijd al raar maar af en toe lijkt ie ook te gillen ofzo en hij kokhalst af en toe. Net ook, ik gaf hem een kusje en hij gilde alsof hij pijn had en vervolgens liet ie een harde scheet. (ik deed hem echt geen pijn) Ik weet het niet maar ik heb het idee dat er van binnen iets niet helemaal goed zit. Zeker omdat ie vroeger wat probleempjes had en niet aan kwam (vandaar dat ie zo oud nog niet geplaatst is).
Het zijn alleen te vage klachten om er ook mee naar de dierenarts te gaan ofzo.
Bo , ja een ontzettend lieve mooie kater.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:51 schreef Oognip het volgende:
En hij is wegIk ben echt zooo blij voor hem dat hij een nieuw huisje heeft maar voor mezelf zo verdrietig. Het is zo'n lief beestje dat elke dag gezellig bij me kwam liggen.
Goed! Hj heeft m'n schoonvader uitgekozen als liefste. Hij was vanochtend heel druk an het spelen totdat mijn schoonvader binnenkwam. Bo kroop meteen bij hem op schootquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:25 schreef -moppie- het volgende:
En hoe bevalt het Bo in zijn nieuwe huis?
quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:06 schreef Oognip het volgende:
Met Prins gaat het heel goed en dat wordt al een echte kater. Hij is nu 1208 gram en is 10 weken. Zijn zusje Mara is nog maar 988 gram en groeit maar weinig. Haar oogje zijn nog steeds blauw groen terwijl die van Prins al bruin zijn geworden. Ook "niest" ze sinds vandaag behoorlijk wat.
Lief filmpje.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:13 schreef Oognip het volgende:
Met Mara is het nog niet goed. Die slaapt vannacht lekker rustig bij mij.
Jep maar wel al iets minder, ze is ook wat meer actief dus het lijkt beter te gaan. Ze is ook 20 gram aangekomen gelukkig.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:22 schreef Sinarades het volgende:
[..]
[..]
Lief filmpje.
Niest ze nog steeds?
quote:Op zondag 26 september 2010 22:03 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik volg ook
Oognip jij woont toch in Enschede, klopt dat? Ik woon daar sinds kort ook en wil misschien ook kittens opvangen![]()
en bij mij zijn ze net ook bezig geweest met betonrenovatie, ben benieuwd of je dan bij mij in de buurt woont
Awwwwwwquote:Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef Oognip het volgende:
Mijn vriend is dit weekend bij zijn ouders geweest en heeft een filmpje gemaakt. Let niet op het inspirerende gesprek
Buurvrouw! Wat grappig!quote:Op zondag 26 september 2010 22:19 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Awwwwwwlief.
je hebt trouwens PM terug
Buurvrouwquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |