abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87326911
quote:
Alberto Contador: de waarheid over clenbuterol

Het is onzin dat de in de urine van Alberto Contador aangetroffen clenbuterol per ongeluk uit een lap kalfsvlees komt. Dat bevestigt, tegenover Humo, een bron die zeer dicht bij de Astana-ploeg van de Spaanse Tourwinnaar staat: 'Hij heeft een bloedtransfusie ondergaan na de Dauphiné Libéré, en in dat bloed zat nog een klein restje clenbuterol van een net afgelopen vermageringskuur.'

Clenbuterol heeft, ondanks de relatief grote pakkans, een interessante werking: het zorgt voor een snellere vetverbranding en bevordert de spieropbouw.

Wielrenner «Je moet het gebruiken in combinatie met T3. Dat is een schildklierhormoon (triiodothyronine, red.) dat helpt bij de afbraak van vetten. Dan heb je sneller effect met een kleinere dosis clen. En: hoe kleiner de dosis, hoe kleiner ook de kans dat je betrapt wordt.»

Snel gewichtsverlies: dat is de reden waarom Contador clenbuterol gebruikte. Een insider die heel dicht bij de Astana-ploeg staat, vertelt:

Insider «In de Dauphiné Libéré (de laatste belangrijke voorbereidingskoers voor de Tour de France, red.) had Contador nog een tikje overgewicht. Gewone mensen zien dat niet, maar er mocht nog een kilo of twee af. Daar gebruiken ze dan clenbuterol voor: de laatste kilo's kwijtspelen, en er tegelijk over waken dat je geen spiermassa verliest - of, in het beste geval, nog een beetje extra spiermassa kweken.»

HUMO Dat verklaart nog niet waarom de clenbuterol pas tijdens de laatste rustdag van de Tour in een urinestaal opdook.

Insider «Maar allez! In de periode tussen de Dauphiné en de Tour heeft Contador nog bloed afgetapt - kleine zakjes, om de bloedwaarden in zijn biologisch paspoort niet te verstoren. De afname is dus gebeurd op een moment dat er nog een spoortje clenbuterol in zijn bloed zat. En dat spoortje is in dat zakje bloed blijven zitten, tot hij het later opnieuw in zijn lichaam kreeg.»

HUMO Worden er dan nog steeds bloedtransfusies uitgevoerd?

Insider «Natuurlijk. Maar in kleine dosissen van 150cc. Vroeger kregen de renners tijdens de Tour twee, drie grote zakken bloed, van 400 à 500 cc. Nu kunnen ze zich dat niet meer permitteren - precies vanwege dat biologisch paspoort, dat plotse schommelingen in de bloedwaarden bijhoudt.»

Contador en zijn entourage ontkennen in alle toonaarden dat hij een bloedtransfusie zou hebben ondergaan. 'Vries al mijn urine- en bloedstalen gerust in, en analyseer ze over vijf jaar opnieuw,' zei Contador in een interview met Reuters. Zijn broer/manager Fran reageerde emotioneler: 'Hij heeft niets illegaals gedaan. Je kan toch geen onschuldige tot de elektrische stoel veroordelen?'

Het volledige artikel leest u in Humo 3658 van dinsdag 12 oktober 2010.

Humo.be
pi_87332820
Alessandro Colo' is door het CONI geschorst van 21 mei 2010 t/m 20 mei 2011. Bij Colo' was clenbuterol gevonden. Ook hij houdt vol dat dit komt door het eten van besmet vlees.

Opvallend...
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:21:49 #243
127004 maril
Smeetsfan
pi_87410475
Ter compensatie ten opzichten van het wielrennen.
http://nos.nl/artikel/190541-positieve-test-atlete-oludamola.html
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_87413043
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:21 schreef maril het volgende:
Ter compensatie ten opzichten van het wielrennen.
http://nos.nl/artikel/190541-positieve-test-atlete-oludamola.html
Afgelopen jaar zijn er ook veel positieven geweest in de atletiek.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:08:29 #245
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87538961
Howman suspects the Armstrong investigation could be as significant as the BALCO case

By:
Cycling News
Published:
October 14, 15:24,
Updated:
October 14, 15:25

WADA director general compares the two US Federal investigations

The director general of the World Anti-Doping Agency David Howman has suggested the US federal investigation currently embroiling Lance Armstrong could become as significant as the BALCO investigation that exposed the use of steroids in baseball and athletics.

Much of the BALCO investigation work was carried out by federal agent Jeff Novitzky. He is also investigating Armstrong and other riders following Floyd Landis' claims of wide-spread doping at the U.S. Postal Service team.

The Associated Press reported Howman as saying that he suspects “some information will come out of the current inquiries that will be equally as significant as BALCO.”

Howman refused to back up his comment with details of the ongoing investigation but said WADA had agreed to pass on any information it may have.

Several witnesses related to the case have already reportedly been questioned in front of a grand jury in Los Angeles in recent weeks. However Armstrong has yet to be formally implicated and has repeatedly denied allegations he took performance-enhancing drugs.

Speaking more specifically about doping problems in cycling, Howman said, “I think that’s a matter for the sport to address.”

“Our job is to make sure the anti-doping program is OK,” he said. “If, after that, we still find people who are cheating, they’ve got to sit back and say, ‘What do we do now?”’
pi_87539099
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:53 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Afgelopen jaar zijn er ook veel positieven geweest in de atletiek.
Niet alleen afgelopen jaar, maar ook de decennia er voor heeft de atletiek stijf gestaan van het dopinggebruik.
De impact in de media is alleen geringer als bij het wielrennen, zelfs als het de absolute sterren betreft.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 oktober 2010 @ 17:55:05 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87540552
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Niet alleen afgelopen jaar, maar ook de decennia er voor heeft de atletiek stijf gestaan van het dopinggebruik.
De impact in de media is alleen geringer als bij het wielrennen, zelfs als het de absolute sterren betreft.
Is dat ook een beetje wat we er in Nederland van meepakken aangezien atletiek hier een "kleine" sport is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87542434
Wat zou er nou in zo'n renner omgaan op het moment als hij aan zo'n bloedzak ligt 'savonds in z'n hotelkamertje? Zou ie het gevoel hebben van >:) of van :9 of van :D of van :@

Ik vraag het me echt af...

[ Bericht 2% gewijzigd door kikoooooo op 14-10-2010 19:02:43 ]
pi_87550013
Ik denk :r
pi_87551145
Ze zullen wel denken 'dit is onderdeel van mijn vak'. Misschien hebben ze nog gelijk ook, maar anders zijn de meeste mensen natuurlijk wel in staat hun gedrag goed te rationaliseren.
pi_87551557
Ze zullen wel denken, dat wordt morgen of binnenkort weer lekker knallen. Op welke manier je ook opgefokt raakt het effect op de psyche is toch vaak hetzelfde. Soort van euforie omdat je je onoverwinnelijk voelt, ook al win je natuurlijk lang niet iedere keer. Maar vorm en dan supervorm er overheen vanwege wat middeltjes zal niet snel een slecht gevoel geven. Een ieder die wel eens echte vorm heeft meegemaakt weet welke gevoelens dat met zich meebrengt, met doping is dat gevoel nog een stuk extra versterkt. De alphamale wordt dan een Bokito.
pi_87560685
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Is dat ook een beetje wat we er in Nederland van meepakken aangezien atletiek hier een "kleine" sport is
Klopt....ondanks dat het de moeder aller sporten is.
Een verhaal als dat van Antonio Pettigrew heeft hier net de krant gehaald, terwijl als het een wielrenner had betroffen het veel groter was geweest en breder was uitgemeten.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:46:42 #253
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87569559
weer een typisch bericht:

http://www.sporza.be/cm/s(...)charov_vrijgesproken

Zelfde geval als contador, maar vrijgesproken.
Laatst ook nog een atlete die maar 3 maanden schorsing had.

Maar dan wordt het wielrennen geviseerd...
pi_87571079
Vooral goed nieuws voor Li lijkt me, Contador heeft niet veel te maken met dit geval, zijn stukje vlees kwam niet uit China.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:31:35 #255
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87571272
Lekker bezig in Nigeria ook, 3e dopeur op de Gemenebestspelen alweer :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:36:31 #256
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_87571473
De kans dat je in de Europese Unie besmet vlees aantreft is vrijwel nul. Sterker nog, in Spanje is sinds 2006 geen clenbuterol meer aangetroffen in vlees. Het is dan ook zwaar verboden, sterker nog veterinaire experts betwijfelen het nut van het spul omdat een boer er kostentechnisch helemaal niets mee opschiet. In China is dat heel anders.

Daarnaast heeft clenbuterol bij een tafeltennisser bijzonder weinig nut. Het wordt met name gebruikt voor vetverbranding en dat heeft niet echt prioriteit. Voor een klimmer is dat wel even anders. Ik vind het dus zeker niet hetzelfde geval.

Ovtcharov zegt ook een haartest te hebben gedaan, die zijn onschuld zou hebben moeten bewijzen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:53:45 #257
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87572176
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:36 schreef Zelva het volgende:
De kans dat je in de Europese Unie besmet vlees aantreft is vrijwel nul. Sterker nog, in Spanje is sinds 2006 geen clenbuterol meer aangetroffen in vlees. Het is dan ook zwaar verboden, sterker nog veterinaire experts betwijfelen het nut van het spul omdat een boer er kostentechnisch helemaal niets mee opschiet. In China is dat heel anders.
Heb je hoier ook bronnen voor? Op internet lees ik in verschillende artikels heel andere dingen.
quote:
Daarnaast heeft clenbuterol bij een tafeltennisser bijzonder weinig nut. Het wordt met name gebruikt voor vetverbranding en dat heeft niet echt prioriteit. Voor een klimmer is dat wel even anders. Ik vind het dus zeker niet hetzelfde geval.
Ik ben geen zo'n dopingkzenner maar lees dat het anabolische effecten heeft, daar heeft elke sporter toch voordeel aan?
pi_87572936
Hier staan de EU cijfers over clenbuterolgebruik, 83.000 tests in 2008 en 2009, in één geval clenbuterol aangetroffen. Je kan dus inderdaad wel zeker dat de kans vrijwel 0 is.

Anobolische effecten zullen voor veel sporters inderdaad nuttig zijn, maar ik denk niet dat een tafeltennisser nut heeft aan meer spieren.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:52:13 #259
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_87580778
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:53 schreef Beregd het volgende:

[..]

Heb je hoier ook bronnen voor? Op internet lees ik in verschillende artikels heel andere dingen.
[..]
Wat Ereinion zegt dus.

quote:
Ik ben geen zo'n dopingkzenner maar lees dat het anabolische effecten heeft, daar heeft elke sporter toch voordeel aan?
Volgens Dutch Body Building heeft het geen anabole werking bij mensen en als dat wel zo zou zijn, zijn er daar voor veel en veel betere producten op de markt.

Het belangrijkste bij een tafeltennisser is inderdaad ook niet zijn spieren, maar de coördinatie. Tafeltennis is een razendsnelle sport, waarbij je wint door je reflexen, niet door je spierballen.

Wat dit betreft is de uitspraak die Werner Franke doet, ook wel veelzeggend.

quote:
"De meest voorkomende bijwerking van clenbuteroldoping is ongecontroleerde spiertrekkingen. Als een tafeltennisser clenbuterol neemt als doping, moet dat een zelfmoordenaar zijn", aldus Franke
Overigens zou Otcharov gewoon voor minimaal een jaar geschorst moeten worden volgens de regels en is zijn vrijspraak eigenlijk niet reglementair.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:42:18 #260
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_87582504
En Di Luca krijgt nu gratie van het CONI ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:45:43 #261
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87582630
dank voor de verheldering
pi_87590366
IOC betrapt zeventienjarige worstelaars

Je kunt er niet jong genoeg mee beginnen.
pi_87672446
De gebroeders Rui en Mario Costa zijn betrapt op "methylhexanamine" bij het Portugese kampioenschap tijdrijden, waar ze respectievelijk eerste en derde werden.

http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=31630
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:48:07 #264
pi_87672609
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:44 schreef DutchSL het volgende:
De gebroeders Rui en Mario Costa zijn betrapt op "methylhexanamine" bij het Portugese kampioenschap tijdrijden, waar ze respectievelijk eerste en derde werden.

Het zal niemand verbazen ...
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:59:34 #265
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87673073
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:44 schreef DutchSL het volgende:

Wilde net posten dat ze er 2 hadden gepakt maar nog geen namen hadden, maar die zijn er nu dus wel.
Caisse dus met een dopinggeval.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87673695
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het zal niemand verbazen ...
En het zal ook niemand verbazen dat Vacansoleil interesse had in R. Costa.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:27:06 #267
pi_87674306
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:12 schreef alpeko het volgende:

[..]

En het zal ook niemand verbazen dat Vacansoleil interesse had in R. Costa.
_O-

Hilaire Van der Schueren blijft een geweldig hilarische neus voor renners hebben ...

[ Bericht 9% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 18-10-2010 15:35:07 ]
pi_87679628
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

_O-

Hilaire Van der Schueren blijft een geweldig hilarische neus voor renners hebben ...
Interesse van Vacansoleil lijkt haast wel gelijk te staan aan een positieve dopingtest.
pi_87680849
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Interesse van Vacansoleil lijkt haast wel gelijk te staan aan een positieve dopingtest.
Ze maken inderdaad weinig goede gokken :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87681761
Goede renners die in deze periode nog vrij zijn of waar de grote ploegen niet voor in de rij stonden zit in veel gevallen sowieso een luchtje aan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')