abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87222571
Geweldig die organisatie achter de ov-chipkaart. Ik wacht nu al meer dan drie weken op een vervangende ov-chipkaart. Vorige week heb ik die organisatie gebeld met de vraag waar dat ding bleef.
De eerste keer werd me medegedeeld dat ik een verkeerd formulier had opgestuurd, namelijk een formulier om de ov-chipkaart stop te zetten. Volgens de dame aan de telefoon moest ik opnieuw een ov-chipkaart aanvragen.
De tweede keer heb ik dezelfde avond weer die organisatie gebeld. Ik heb ze verteld dat ik met 100% zekerheid het goede formulier had opgestuurd. Daarop bleek dat ik gelijk had en er werd me verteld dat mijn nieuwe ov-chipkaart al klaar was en nog diezelfde week in de brievenbus zou liggen.
Zojuist heb ik ze weer gebeld en dit keer kreeg ik te horen dat mijn nieuwe ov-chipkaart al op 16 september was verstuurd! Op de een of andere manier heb ik die dus niet ontvangen terwijl al mijn gegevens correct zijn (heb ik net weer nagevraagd) dus nu is de ov-chipkaart die ik zou krijgen geblokkeerd en mag ik weer wachten op mijn "tweede vervangende ov-chipkaart". Nu maar hopen dat die kaart wel goed aankomt!

Hoe kunnen drie verschillende mensen drie verschillende dingen zien in hun systemen?
Tok.
pi_87223624
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Geweldig die organisatie achter de ov-chipkaart. Ik wacht nu al meer dan drie weken op een vervangende ov-chipkaart. Vorige week heb ik die organisatie gebeld met de vraag waar dat ding bleef.
De eerste keer werd me medegedeeld dat ik een verkeerd formulier had opgestuurd, namelijk een formulier om de ov-chipkaart stop te zetten. Volgens de dame aan de telefoon moest ik opnieuw een ov-chipkaart aanvragen.
De tweede keer heb ik dezelfde avond weer die organisatie gebeld. Ik heb ze verteld dat ik met 100% zekerheid het goede formulier had opgestuurd. Daarop bleek dat ik gelijk had en er werd me verteld dat mijn nieuwe ov-chipkaart al klaar was en nog diezelfde week in de brievenbus zou liggen.
Zojuist heb ik ze weer gebeld en dit keer kreeg ik te horen dat mijn nieuwe ov-chipkaart al op 16 september was verstuurd! Op de een of andere manier heb ik die dus niet ontvangen terwijl al mijn gegevens correct zijn (heb ik net weer nagevraagd) dus nu is de ov-chipkaart die ik zou krijgen geblokkeerd en mag ik weer wachten op mijn "tweede vervangende ov-chipkaart". Nu maar hopen dat die kaart wel goed aankomt!

Hoe kunnen drie verschillende mensen drie verschillende dingen zien in hun systemen?
omdat ze of niet zo slim zijn en hun eigen systeem niet bergijpen
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:15:32 #253
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_87230611
Welk systeem? Er is geen systeem.
pi_87245241
quote:
SP en VVD willen strippenkaart voorlopig behouden
Uitgegeven: 6 oktober 2010 12:59
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2010 13:49

AMSTERDAM - De SP wil dat demissionair minister Camiel Eurlings (CDA) van Verkeer de afschaffing van de strippenkaart voorlopig opschort. Eerst moeten alle problemen met de ov-chipkaart worden opgelost. Ook de VVD wil een pas op de plaats.

© ANPDe SP eist dat de reiziger na afschaffing van de strippenkaart niet duurder uit is, en dat maatschappelijke organisaties weer om de tafel zitten over de overgang.

Aanleiding is het opstappen van de laatste grote partij, de ANWB, uit overleg over de OV-chipkaart. "Het draagvlak onder deze kaart is dunner dan drijfzand. Dat blijkt nu ook weer uit het duidelijke noodsignaal van de ANWB, die de belangen behartigt van vier miljoen Nederlanders", zegt SP-kamerlid Farshad Bashi tegenover NU.nl.

Duurder

Uit een onderzoek uit februari 2010 blijkt dat de reistarieven in de stadsregio Arnhem-Nijmegen na overstap op de ov-chipkaart gemiddeld 2,1 procent omhoog gingen. In Nijmegen bedroeg de stijging zelfs 6,1 tot 12 procent.

Dat staat volgens de SP haaks op toezeggingen van de minister dat de reiziger niet duurder uit zou zijn. Ook de VVD ziet niets in de prijsstijging, en stoort zich er aan dat veel problemen nog niet zijn opgelost. "Dit is een waardeloze erfenis van Eurlings' staatssecretaris", stelt VVD-kamerlid Charlie Aptroot. "Dat moet eerst wel in orde zijn voor we verder kunnen."

Stoppen

De twee willen dan ook niet dat de strippenkaart in meer regio's wordt afgeschaft. "De allerlaatste strohalm die we hebben is de mogelijkheid van de minister om de strippenkaart of het papieren kaartje nog niet af te schaffen", betoogt Bashir. "Besluit hij nu om dat wel te doen, dan is de reiziger volledig overgelaten aan de grillen van vervoersbedrijven. Dat is een desastreus scenario, dus stop nu met het verplichten van deze ov-chipkaart."

Toezicht

De VVD is ook ontstemd over de beloning van de bestuurders bij de gegevensverwerker voor de ov-chipkaart, Trans Link Systems. Eind september bleek dat het verlieslijdende bedrijf zijn topbestuurders veel meer betaalt dan de Balkenende-norm.

De SP riep de minister naar aanleiding daarvan op om het bedrijf onder toezicht te stellen. "Dat zou mooi zijn, maar ik weet niet of dat kan", vraagt Aptroot zich af. "Ik hoop wel dat de minister dat onderzoekt."
Schuif de schuld maar in de schoenen van eurlings. Vooral de VVD had toen het als oppositie partij in de kamer zat veel harder tov eurlings kunnen zijn, en nu dan opeens wel wat eraan willen doen. Het lijken wel stuurlui die aan wal hebben gestaan en ze nu denken dat ze wel weten hoe ze moeten gaan sturen.
pi_87246669
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Schuif de schuld maar in de schoenen van eurlings. Vooral de VVD had toen het als oppositie partij in de kamer zat veel harder tov eurlings kunnen zijn, en nu dan opeens wel wat eraan willen doen. Het lijken wel stuurlui die aan wal hebben gestaan en ze nu denken dat ze wel weten hoe ze moeten gaan sturen.
Nou in elk geval is er nog hoop als een regeringspartij er iets wil aan doen. Nu Wilders nog !!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:57:52 #256
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_87254038
quote:
Gerd Leers onderzoekt ov-chipkaart
Uitgegeven: 6 oktober 2010 16:09 /// Laatst gewijzigd: 6 oktober 2010 17:45
DEN HAAG - Oud-burgemeester van Maastricht Gerd Leers gaat een onafhankelijke commissie leiden die de knelpunten met de ov-chipkaart in beeld moet brengen.

Dat de commissie zou worden ingesteld, was al langer bekend, maar de naam van de voorzitter kwam woensdag pas naar buiten. Kamerleden zien eigenlijk liever dat een bewindspersoon de regie in het chipkaartdossier ter hand neemt, maar Eurlings kiest voor deze weg. De problemen vragen om een ''stevige en voortvarende aanpak en meer regie'', zei demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag.

Reizigersbelang
''Met Gerd Leers als voorzitter hebben we een stevige voorzitter die in staat is om ondanks de complexe materie op voortvarende wijze te komen tot oplossingen. Daarbij staat het reizigersbelang voorop." ''De ov-chipkaart moet het alledaagse reizen voor ov-gebruikers niet moeilijker, maar juist makkelijker maken. En dat vergt gewoon meer regie en een stevige aanpak", aldus Eurlings.

Vergeten
Eén van de grootste problemen met de ov-chipkaart is dat veel huidige gebruikers vergeten uit te checken. Dat kost ze geld. Daaruit zou blijken dat ze nog niet echt goed gewend zijn aan het systeem. Mede daarom maakte Eurlings woensdag ook bekend dat in Oost-Nederland langer dan gepland de aloude strippenkaart geldig blijft. Die zou per 18 november worden afgeschaft, maar dat wordt nu 1 februari. Per motie besloot de Kamer eerder dat mensen per mail of sms op de hoogte gesteld moeten kunnen worden dat ze vergaten uit te checken, maar volgens de indiener van die motie, Ineke van Gent (GroenLinks), is dat plan nog niet uitgewerkt.

Dubbel opstaptarief
Andere problemen zijn dat reizigers soms een dubbel opstaptarief moeten betalen, dat visueel gehandicapten extra hulp nodig hebben bij het gebruik van de kaart, dat mensen met een geanonimiseerde chipkaart niet in aanmerking komen voor kortingsacties en dat ov-reisgegevens te lang worden bewaard door de vervoerders.

Eerder op de dag werd al bekend dat de SP pleitte voor een opschorting van de afschaffing van de strippenkaart. De VVD en de GroenLinks sloten zich hierbij aan.
Naar verwachting kan de commissie-Leers haar werkzaamheden komend voorjaar afronden.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_87261022
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

dus in het kort kan je de volgende dingen doen

de kaart anoniem maken voor iedereen
alle tarieven gelijk trekken en geen onderscheid maken tussen vervoerders
gegevens niet meer bewaren (anoniem, dus hoeft niet meer)

Niet alle provlemen zijn daarmee opgelost, maar wel een hoop opstakels, hebben ze daar nu echt meer een commissie voor nodig ?
pi_87261111
maar je moet natuurlijk gen sms of email gaan sturen aan mensen die "vergeten" uit te checken

Daarmee los je dat probleem niet op en een hoop oudere mensen bv zullen geen email of mobiele telefoon hebben. Zorg er eerst voor dat je gelijk dezelfde dag je geld terug kan krijgen, desnoods bij een loket
pi_87271665
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:

...En vandaag lag opeens die ov-chipkaart in de brievenbus die 16 september (dat moet wel aangezien de kaart geldig is tot 16-09-2015) al verstuurd zou zijn. Het vreemde is dat ik de kaart gewoon kan gebruiken terwijl die gisteren geblokkeerd zou worden. Er is al 24 uur voorbij dus mag ik hopen dat de kaart niet alsnog geblokkeerd gaat worden. :{ Ik zou nog een brief ontvangen met een bevestiging van mijn geblokkeerde kaart. Lekker handig weer! Nu kan ik nog geen abonnement op dat ding zetten want stel je voor dat 'ie de volgende dag wel alsnog geblokkeerd is. Morgen moet ik maar weer bellen naar die "organisatie" denk ik. Ik word er serieus schijtziek van. }:|

Edit: dat tyfusding is vandaag inderdaad geblokkeerd. Ik ga een vergoeding eisen van de reiskosten die ik nu nog moet maken en die ik al heb gemaakt. De afspraak is een vervangende kaart over maximaal 3 weken, niet over een maand. En nu mag ik misschien nog 3 weken gaan wachten. Het kan gewoon niet zo zijn dat ik allerlei extra kosten moet gaan maken omdat er zonodig een product ingevoerd moet worden wat voor geen meter werkt.

[ Bericht 8% gewijzigd door kip_zonder-kop op 07-10-2010 20:39:09 ]
Tok.
pi_87422731
vraagje! *O*

Wat moet je minimale saldo op je OV chipkaart zijn om te reizen?
pi_87422861
Ik vind het serieus tot nu toe heerlijk werken. Vooral het instappen bij de bus gaat veel sneller.
pi_87423870
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:40 schreef SW8810 het volgende:
vraagje! *O*

Bus of trein?
pi_87424656
quote:
vraagje! *O*

bus/tram/metro: 4 euro afaik
trein:
anonieme chipkaart: 20 euro
persoonlijke chipkaart 10 euro

correct me if i'm wrong :Y

ow en gister een "positieve" ervaring rijker:

vorige week zaterdag (dus 2 oktober) moest RR3 omrijden en kon ik niet meer uitchecken. Resultaat: 4 euro armer

gister naar htm gegaan (het was zowaar rustig bij hen) omdat ik geen zin had om het omslachtige formulier in te vullen @ website
situatie uitgelegd.. en 3,32 terug gekregen *O* zonder formulieren of wat dan ook *O*

tevens ook iets vreemds gezien: (balie medewerker draaide de laatste transacties voor me uit)

ik ben naar hoofddorp geweest..
op station Laan van NOI in den haag 30 euro erbij...
vervolgens had ik enkele minuten later een in EN uitcheck moeten hebben...@ NS maar die is er niet... alleen de terug rit staat er op , maar saldo klopt wel met het extra ritje..

morgen eens langs een NS automaat (en hopen dat ik het daar nog kan zien, geen idee tot hoever die terug gaan :P)
pi_87431632
quote:
vraagje! *O*

Bij de bus/tram/metro minimaal 0.00 euro, althans hier in Amsterdam.

Ik heb trouwens een e-mail naar de ov-chipkaart organisatie gestuurd met daarin het verzoek om een vergoeding te krijgen voor de extra kosten die ik moet maken. In de reactie die ik kreeg word ik doorverwezen naar, jawel, de website voor een studenten ov-chipkaart, daar moet ik volgens hun een claim indienen. :') Even voor de duidelijkheid, in mijn e-mail heb ik nergens het woordje student gebruikt want ik heb dus gewoon een normale persoonlijke ov-chipkaart.
Tok.
pi_87513609
Ik reis op saldo met de ns (kaart met 40% korting) als ik mijn reis halverwege onderbreek, hoef ik dan alleen aan het einde uit te checken of moet ik ook halverwege uit checken en als ik dan weer verder ga weer inchecken? Is er een bepaalde tijd waarbinnen je de reis moet maken? In mijn geval gaat het over een treinreis van ruim 4 uur waarover ik dan een uur of 6 ga doen. Weet iemand dit?
pi_87515216
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Miendientje het volgende:
Ik reis op saldo met de ns (kaart met 40% korting) als ik mijn reis halverwege onderbreek, hoef ik dan alleen aan het einde uit te checken of moet ik ook halverwege uit checken en als ik dan weer verder ga weer inchecken? Is er een bepaalde tijd waarbinnen je de reis moet maken? In mijn geval gaat het over een treinreis van ruim 4 uur waarover ik dan een uur of 6 ga doen. Weet iemand dit?
Je zou de prijs kunnen checken op NS.nl bij prijsinfo als je eerst de hele reis berekent en daarna de 2 gedeeltes zeg maar.

Je hoeft niet perse uit te checken als je verder gaat, ze zien toch alleen of je ingecheckt ben of niet bij controle en de poortjes staan sowieso nog open, anders moet het uiteraard wel.

Als je halverwege uitcheckt betaal je iets meer, 2 euro schat ik. Ik zal dus niet uitchecken halverwege

Er is geen bepaalde tijd, alleen dezelfde dag
  woensdag 13 oktober 2010 @ 22:48:36 #267
39333 Zelva
pi_87516162
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Miendientje het volgende:
Ik reis op saldo met de ns (kaart met 40% korting) als ik mijn reis halverwege onderbreek, hoef ik dan alleen aan het einde uit te checken of moet ik ook halverwege uit checken en als ik dan weer verder ga weer inchecken?
Je moet, volgens de reisregels, weer opnieuw in-en uitchecken.

quote:
Is er een bepaalde tijd waarbinnen je de reis moet maken?
Nee, die is er niet en in de praktijk kunnen ze je niets maken als je je niet aan de 'regels' houdt.

Dat het allemaal zo raar geregeld is, komt omdat het de bedoeling was dat elk station met poortjes zou worden afgesloten, de NS heeft voor dat specifieke doel zelfs miljarden gekregen van de overheid, maar dat helemaal niet gaat gebeuren.

Gewoon niet in-en uitchecken dus bij het verlaten van tussenstations. Dan krijg je als belastingbetaler misschien nog iets terug van de gestolen miljarden.
pi_87517308
Ik wil de reis in a'foort onderbreken en aangezien daar geen poortjes zijn waar ik niet doorheen zou kunnen ga ik dus niet in uitchecken. Omdat het totaal best een lange reis (ruim 4 uur) is en beide helften ook iets van 2 uur per stuk, zouden beide helften per stuk bijna net zo veel kosten als het totaal. Als ik ga uitchecken tussendoor wordt de reis bijna 2x zo duur. Eigenlijk kan ik beter helemaal niet uitchecken aangezien de reis sowieso duurder is dan een tientje, maar zo ben ik dan ook weer niet.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:25:08 #269
39333 Zelva
pi_87517584
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:17 schreef Miendientje het volgende:
Ik wil de reis in a'foort onderbreken en aangezien daar geen poortjes zijn waar ik niet doorheen zou kunnen ga ik dus niet in uitchecken. Omdat het totaal best een lange reis (ruim 4 uur) is en beide helften ook iets van 2 uur per stuk, zouden beide helften per stuk bijna net zo veel kosten als het totaal.
Serieus? Volgens mij kan het nooit meer kosten dan twee keer de helft, plus een keer extra instaptarief en extra kilometertariefeenheid, met de chipkaart is dat bij elkaar 1,90.

quote:
Als ik ga uitchecken tussendoor wordt de reis bijna 2x zo duur. Eigenlijk kan ik beter helemaal niet uitchecken aangezien de reis sowieso duurder is dan een tientje, maar zo ben ik dan ook weer niet.
Die truc kun je dus maar maximaal 12 keer uithalen, daarna wordt je kaart geblokkeerd.
pi_87519401
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Serieus? Volgens mij kan het nooit meer kosten dan twee keer de helft, plus een keer extra instaptarief en extra kilometertariefeenheid, met de chipkaart is dat bij elkaar 1,90.
[..]

Die truc kun je dus maar maximaal 12 keer uithalen, daarna wordt je kaart geblokkeerd.
Enkeltje Middelburg - Groningen: ¤13,60
Enkelte Middelburg - A'foort: ¤12,95
Enkeltje A'foort - Groningen: ¤12,05
Enkeltje Middelburg - A'foort + A'foort - Groningen: ¤25,-

Ik denk dat die ¤13,60 het maximum is ofzo. Achter het bedrag van ¤13,60 staat trouwens een ! bij 9292ov en bij die andere bedragen niet, ik zie alleen geen uitleg wat dat betekend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87520040
Misschien een stomme vraag maar ik stel 'm toch maar:

Ik ben student en heb dus een studentenreisproduct op m'n ov-chipkaart. Echter ik heb sinds de invoering van de ov-chipkaart nog niet gereisd. Nu moet ik weer gaan reizen voor een stage (alleen met de trein). Op de website van de ov-chipkaart lees ik dat je in je vrij reizen periode voor de trein niet hoeft in te checken, maar dat je je kaart alleen gebruikt als zichtkaart. (waarmee voor controle bedoeld wordt?)

Maar hoe kom ik het perron op dan? Zijn niet alle perrons (in gebieden waar de ov-chipkaart ingevoerd is) afgeschermd met poortjes? Zodra je je pas voor de 'scanner' houdt, check je in toch?

Thanks
pi_87520111
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:42 schreef Henk1056 het volgende:
Misschien een stomme vraag maar ik stel 'm toch maar:

Ik ben student en heb dus een studentenreisproduct op m'n ov-chipkaart. Echter ik heb sinds de invoering van de ov-chipkaart nog niet gereisd. Nu moet ik weer gaan reizen voor een stage (alleen met de trein). Op de website van de ov-chipkaart lees ik dat je in je vrij reizen periode voor de trein niet hoeft in te checken, maar dat je je kaart alleen gebruikt als zichtkaart. (waarmee voor controle bedoeld wordt?)

Maar hoe kom ik het perron op dan? Zijn niet alle perrons (in gebieden waar de ov-chipkaart ingevoerd is) afgeschermd met poortjes? Zodra je je pas voor de 'scanner' houdt, check je in toch?

Thanks
de NS heeft voorlopig alle poortjes open staan en je hoeft dus niet perse in te checken om door te kunnen..
pi_87520779
Ligt het nou aan mij? Of moet je veel dichterbij komen met je pasje bij de GVB poortjes / scanners?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 02:52:48 #274
39333 Zelva
pi_87521717
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:17 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Enkeltje Middelburg - Groningen: ¤13,60
Enkelte Middelburg - A'foort: ¤12,95
Enkeltje A'foort - Groningen: ¤12,05
Enkeltje Middelburg - A'foort + A'foort - Groningen: ¤25,-

Ik denk dat die ¤13,60 het maximum is ofzo. Achter het bedrag van ¤13,60 staat trouwens een ! bij 9292ov en bij die andere bedragen niet, ik zie alleen geen uitleg wat dat betekend.
Ja, ik zie het. 13,60 is inderdaad het maximumtarief en het wordt inderdaad veel duurder op deze manier.

Wat achterlijk weer.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
o|O
pi_87522952
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 02:52 schreef Zelva het volgende:

Ja, ik zie het. 13,60 is inderdaad het maximumtarief en het wordt inderdaad veel duurder op deze manier.

Wat achterlijk weer.

De NS moet dan gewoon een maximum erop zetten, waneer je op een dag over het maximum heen gaat moet er gewoon niets meer berekend worden. Maar dat zal wel niet gaan gebeuren aangezien deze kaart niet vanuit reizigers perspectief ingevoerd is.
pi_87570907
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De NS moet dan gewoon een maximum erop zetten, waneer je op een dag over het maximum heen gaat moet er gewoon niets meer berekend worden. Maar dat zal wel niet gaan gebeuren aangezien deze kaart niet vanuit reizigers perspectief ingevoerd is.
ach je kan de kaart zo klantvriendelijk maken als je wilt he
pi_87588051
Die Studenten OV kaart kan echt weinig he, hier in Grunn hebben ze niet eens van die apparaatjes in de bus wat wel chill is aangezien je dan kunt free riden.
Stammerino
pi_87642467
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:46 schreef sander010587 het volgende:
Die Studenten OV kaart kan echt weinig he, hier in Grunn hebben ze niet eens van die apparaatjes in de bus wat wel chill is aangezien je dan kunt free riden.
En zelfs de controleurs hebben geen ding was die kaart kan uitlezen. Tenminste toe ik een half jaar geleden een keer gecontroleerd werd. Ik zou als niet student dus nog zo met mijn oude kaart kunnen reizen.
pi_87643302
Sinds ik een vervangende OV-studentenkaart heb gehad kan ik online niet meer mijn reisoverzicht zien. Zo kan ik dus niet zien als er onterecht geld is afgeschreven... Maar om ze te bellen en het te vragen heb ik ook geen zin in, dat kreng doet het eindelijk weer. Straks halen ze weer een of andere klote truc uit waardoor die kaart het weer niet doet ofzo.
pi_87645207
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:46 schreef sander010587 het volgende:
daar is het dan ook nog niet ingevoerd (ov chipkaart)
pi_87712386
Wat ik ook erg apart vond..

TLS, inclusief haar directie en medewerkers, aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid ter zake van de juistheid en volledigheid van op deze site ter beschikking gestelde informatie, met inbegrip van het aan u getoonde reis- en transactieoverzicht in uw gepersonaliseerde ruimte.

Kortom: We geven u een verslag van uw reizen, maar denk maar niet dat je daar wat aan hebt, want we zeggen nu alvast dat je daar geen rechten aan kan ontlenen.
pi_87714398
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:13 schreef juxtaposition het volgende:

TLS, inclusief haar directie en medewerkers, aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid ter zake van de juistheid en volledigheid van op deze site ter beschikking gestelde informatie, met inbegrip van het aan u getoonde reis- en transactieoverzicht in uw gepersonaliseerde ruimte.

Kortom: We geven u een verslag van uw reizen, maar denk maar niet dat je daar wat aan hebt, want we zeggen nu alvast dat je daar geen rechten aan kan ontlenen.
nee en daarom is het ook volkomen onacceptabel dat je hier niet op kan vertrouwen, aangezien het de enigste manier is, waarop je je reizen kan declareren bij je werkgever.

Als je een verklaring vraagt, waarom transacties niet te zien zijn, krijg je standaard dat er een storing is en je het de volgende keer maar moet proberen

[ Bericht 6% gewijzigd door macca728 op 19-10-2010 15:04:05 ]
pi_87714456
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:06 schreef juxtaposition het volgende:
Sinds ik een vervangende OV-studentenkaart heb gehad kan ik online niet meer mijn reisoverzicht zien. Zo kan ik dus niet zien als er onterecht geld is afgeschreven... Maar om ze te bellen en het te vragen heb ik ook geen zin in, dat kreng doet het eindelijk weer. Straks halen ze weer een of andere klote truc uit waardoor die kaart het weer niet doet ofzo.
Moet je niet opnieuw toestemming geven voor je nieuwe kaart dan?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:04:36 #284
188877 Stupendous76
pi_87745213
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:13 schreef juxtaposition het volgende:

Wat dan weer heel erg apart is, want het overzicht van die reizen en transacties wordt wél gebruikt als argument om de privacy te misbruiken.
Repent, Pray, Forgive
pi_87748784
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat dan weer heel erg apart is, want het overzicht van die reizen en transacties wordt wél gebruikt als argument om de privacy te misbruiken.
terwijl he helemaal niet bewaart hoeft te worden, want als de reiziger reizen moet declareren, kan hij zelf uitdraaien maken.

in Singapore reist gewoon iedereen anoniem, ook abonnementhouders
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:22:26 #286
188877 Stupendous76
pi_87764449
quote:
Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag
Uitgegeven: 20 oktober 2010 17:36 /// Laatst gewijzigd: 20 oktober 2010 17:55
AMSTERDAM - De borg die reizigers in het openbaar vervoer in Amsterdam moeten betalen, gaat volgend jaar omlaag.

De Stadsredio Amsterdam onderzoekt de komende maanden de mogelijkheden om het huidige bedrag van 4 euro op elke rit met een ov-chipkaart naar beneden te brengen. De Stadsregio kwam dat dinsdagavond overeen met de Regioraad Amsterdam na een motie van GroenLinks. Reizigers die met een ov-chipkaart reizen, betalen per rit 4 euro borg. Als zij vergeten uit te checken na hun reis, wordt de borg afgescheven.

2 euro
GroenLinks in de hoofdstad stelt voor de borg te verlagen tot de resterende ritprijs. Daarmee zijn reizigers volgens de partij in de praktijk niet meer dan 2 euro kwijt als zij vergeten uit te checken. De Stadsregio hoopt voor maart haar bevindingen voor het oplossen van het zogenoemde uitchecklek te presenteren. Ook onderzoekt het orgaan waar de borg heen gaat als die niet wordt teruggevraagd door de reiziger en bekijkt of uitcheckpalen bij tramhaltes geplaatst kunnen worden.

Melkkoe
''Het is niet de bedoeling dat de ov-chipkaart van reizigers een melkkoe maakt. Het is en blijft van groot belang dat het openbaar vervoer een aantrekkelijk alternatief voor de auto vormt'', aldus de woordvoerder van GroenLinks.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:24:59 #287
39333 Zelva
pi_87764554
Tegen als dat alleen in Amsterdam gaat gelden. De chipkaart is gebaat bij uniformiteit en het wordt al volkomen verpest doordat iedere vierkante kilometer van Nederland zijn eigen chipkaartregels wil hanteren.

quote:
GroenLinks in de hoofdstad stelt voor de borg te verlagen tot de resterende ritprijs.
:?
pi_87766190
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:24 schreef Zelva het volgende:
Tegen als dat alleen in Amsterdam gaat gelden. De chipkaart is gebaat bij uniformiteit en het wordt al volkomen verpest doordat iedere vierkante kilometer van Nederland zijn eigen chipkaartregels wil hanteren.
[..]

net zo'n belachelijk voorstel van Groen Links als die email sturen ja

We gaan terug in de tjd, elke plaats zijn eigen kaartje en regels, noemen we dat vooruitgang ?

Vandaag werdt een groep kinderen met volwassenen toegang geweigerd tot de Qbuzz in Rotterdam, die in Rotterdam wilden reizen, maar dat kon niet, want ze hadden een RET dagkaart....

Het is 2010
pi_87766353
''Het is niet de bedoeling dat de ov-chipkaart van reizigers een melkkoe maakt. Het is en blijft van groot belang dat het openbaar vervoer een aantrekkelijk alternatief voor de auto vormt'', aldus de woordvoerder van GroenLinks.

Oh daarom zijn de tarieven eerst 20% omhoog geknald met toestemming van Groen Links
pi_87767948
Ik heb nog nooit in het weekend gereisd met m'n studenten-OV, hoe werkt dat? :')

Moet je er dan gewoon tegoed opzetten bij zo'n automaat, en krijg je dan automatisch 40% korting in de bus/metro?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:29:55 #291
39333 Zelva
pi_87768114
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:27 schreef RacerDKB het volgende:
Moet je er dan gewoon tegoed opzetten bij zo'n automaat, en krijg je dan automatisch 40% korting in de bus/metro?
Als het goed is wel ja. Met de nadruk op 'als het goed is'.
pi_87794618
1 kaart voor het hele OV ? Vergeet het maar

Met een papieren kaartje krijg je dus wel korting bij de andere vervoerders

http://www.nu.nl/binnenla(...)-bij-concurrent.html

AMSTERDAM - Reizigers met een kortingskaart van de Nederlandse Spoorwegen krijgen geen korting bij andere vervoerders als ze de OV-chipkaart gebruiken. De NS adviseert de vaste klanten op die trajecten vooral te reizen met het papieren kaartje.

© ANPOp een aantal trajecten voerde vervoerder Veolia recentelijk de mogelijkheid in om met de OV-chipkaart te betalen. Al snel kwamen de eerste klachten binnen van houders van een voordeelurenkaart. Die hebben buiten de spits in de trein recht op 40 procent korting, maar kregen die niet. Het papieren kaartje is daardoor bij het reizen met meerdere vervoerders goedkoper dan de OV-chipkaart.

Decentralisatie

Het probleem is de manier waarop de chip in de kaart is opgebouwd. Het recht op korting staat op een gedeelte van de chip waar alleen de Nederlandse Spoorwegen toegang toe hebben. Arriva kan de korting dus niet uitlezen. Ook andere vervoerders op het spoor, zoals Syntus en Connexxion, hebben mogelijk dezelfde problemen.
pi_87795696
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:24 schreef Zelva het volgende:
[..]

Ik denk dat ze daarmee bedoelen de maximale prijs die je kunt betalen als je de lijn waar je instapt helemaal afrijdt. Dus minder dan een euro als je bij de een-na-laatste halte instapt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_87795966
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daarmee bedoelen de maximale prijs die je kunt betalen als je de lijn waar je instapt helemaal afrijdt. Dus minder dan een euro als je bij de een-na-laatste halte instapt.
en als je over kan stappen ?

wordt het dan 10 euro ofzo

dan wordt het toch nog onduidelijker, dan kan je helemaal niet meer nagaan of een en ander goed gaat
Gewoon die borg afschaffen, in andere landen gaat het ook goed
pi_87802987
In Oost Nederland kan je gratis de OV chipkaart bestellen.

Moet je wel gelijk automatisch opwaarderen aanzetten....
pi_87804024
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:41 schreef macca728 het volgende:
In Oost Nederland kan je gratis de OV chipkaart bestellen.

Moet je wel gelijk automatisch opwaarderen aanzetten....
dat meen je niet!
tering, zo halen ze die half miljoen aan gejatte inkomsten makkelijk.
pi_87880814
Vandaag heb ik een brief van de ov-chipkaart organisatie in de brievenbus gekregen waarin staat dat mijn resterende saldo van mijn geblokkeerde ov-chipkaart wordt overgemaakt op mijn rekening! *O* Helaas staat er dat dit gedaan wordt op een rekeningnummer dat eindigt op de cijfers 894 en laat ik nou net niet zo`n rekeningnummer hebben. :') Echt, alles wat fout kan gaan daar bij die organisatie gaat ook fout. Op deze website (http://www.nepnerd.nl/archive/2010/01/02/OV-chipkaart_ellende) heeft iemand exact hetzelfde probleem met zijn rekeningnummer dus ik ben gelukkig niet de enige.

Wel lag de tweede ov-chipkaart al een week later in de brievenbus nadat ik die eerste had laten blokkeren. Maar dat mocht ook wel na zoveel problemen.
Tok.
  donderdag 4 november 2010 @ 23:56:44 #298
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88349292
Mensen om een lang verhaal even kort te houden.
blijkbaar ben ik tijdens het reizen met het openbaar vervoer bestolen van mijn portemonnee. Komt er nu net iemand aan de deur die mijn legitimatiebewijs en een lege beurs gevonden had en mij zodoende kon achterhalen. Al het contant geld is eruit gehaald.

Maar het ergste is mijn OV-Chipkaart :'(. Hebben ze trouwens de termijn dat je moet wachten op een nieuwe kaart al verandert?

[ Bericht 54% gewijzigd door MisterJ.Lo op 05-11-2010 00:14:39 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 5 november 2010 @ 00:13:25 #299
251194 Dynames
The harder styles
pi_88349879
Oi

Paar weken geleden wou ik de ov ophalen bij zo'n ding in de appie, vervolgens deed ie het toen niet (had hem dus niet opgehaald) en was weer weggelopen.
Paar dagen daarna probeerde ik met ov te gaan, en dit lukte 2x.
Daarna deed ie het telkens niet meer.
Vervolgens ben ik weer naar de appie gegaan en heb dat ding opgehaald (want het was nog niet gelukt dus).
Maar het probleem nu is dat de ov kaart het nog steeds niet doet, en er staat een negatief getal op, - 3,75 ofzo, wat moet ik nu doen om hem weer te laten werken ?¿?
pi_88350252
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 00:13 schreef Dynames het volgende:
Oi

Paar weken geleden wou ik de ov ophalen bij zo'n ding in de appie, vervolgens deed ie het toen niet (had hem dus niet opgehaald) en was weer weggelopen.
Paar dagen daarna probeerde ik met ov te gaan, en dit lukte 2x.
Daarna deed ie het telkens niet meer.
Vervolgens ben ik weer naar de appie gegaan en heb dat ding opgehaald (want het was nog niet gelukt dus).
Maar het probleem nu is dat de ov kaart het nog steeds niet doet, en er staat een negatief getal op, - 3,75 ofzo, wat moet ik nu doen om hem weer te laten werken ?¿?
je bent gaan reizen zonder product, dus reis je op saldo (vandaar de -3,75)

bel met DUO (zo heten ze nu toch?) en vertel ze dat er geen product klaar staat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')