de NS heeft voorlopig alle poortjes open staan en je hoeft dus niet perse in te checken om door te kunnen..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:42 schreef Henk1056 het volgende:
Misschien een stomme vraag maar ik stel 'm toch maar:
Ik ben student en heb dus een studentenreisproduct op m'n ov-chipkaart. Echter ik heb sinds de invoering van de ov-chipkaart nog niet gereisd. Nu moet ik weer gaan reizen voor een stage (alleen met de trein). Op de website van de ov-chipkaart lees ik dat je in je vrij reizen periode voor de trein niet hoeft in te checken, maar dat je je kaart alleen gebruikt als zichtkaart. (waarmee voor controle bedoeld wordt?)
Maar hoe kom ik het perron op dan? Zijn niet alle perrons (in gebieden waar de ov-chipkaart ingevoerd is) afgeschermd met poortjes? Zodra je je pas voor de 'scanner' houdt, check je in toch?
Thanks
Ja, ik zie het. 13,60 is inderdaad het maximumtarief en het wordt inderdaad veel duurder op deze manier.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:17 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Enkeltje Middelburg - Groningen: ¤13,60
Enkelte Middelburg - A'foort: ¤12,95
Enkeltje A'foort - Groningen: ¤12,05
Enkeltje Middelburg - A'foort + A'foort - Groningen: ¤25,-
Ik denk dat die ¤13,60 het maximum is ofzo. Achter het bedrag van ¤13,60 staat trouwens een ! bij 9292ov en bij die andere bedragen niet, ik zie alleen geen uitleg wat dat betekend.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De NS moet dan gewoon een maximum erop zetten, waneer je op een dag over het maximum heen gaat moet er gewoon niets meer berekend worden. Maar dat zal wel niet gaan gebeuren aangezien deze kaart niet vanuit reizigers perspectief ingevoerd is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:52 schreef Zelva het volgende:
Ja, ik zie het. 13,60 is inderdaad het maximumtarief en het wordt inderdaad veel duurder op deze manier.
Wat achterlijk weer.
ach je kan de kaart zo klantvriendelijk maken als je wilt hequote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De NS moet dan gewoon een maximum erop zetten, waneer je op een dag over het maximum heen gaat moet er gewoon niets meer berekend worden. Maar dat zal wel niet gaan gebeuren aangezien deze kaart niet vanuit reizigers perspectief ingevoerd is.
En zelfs de controleurs hebben geen ding was die kaart kan uitlezen. Tenminste toe ik een half jaar geleden een keer gecontroleerd werd. Ik zou als niet student dus nog zo met mijn oude kaart kunnen reizen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:46 schreef sander010587 het volgende:
Die Studenten OV kaart kan echt weinig he, hier in Grunn hebben ze niet eens van die apparaatjes in de bus wat wel chill is aangezien je dan kunt free riden.
daar is het dan ook nog niet ingevoerd (ov chipkaart)quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:46 schreef sander010587 het volgende:
Die Studenten OV kaart kan echt weinig he, hier in Grunn hebben ze niet eens van die apparaatjes in de bus wat wel chill is aangezien je dan kunt free riden.
nee en daarom is het ook volkomen onacceptabel dat je hier niet op kan vertrouwen, aangezien het de enigste manier is, waarop je je reizen kan declareren bij je werkgever.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:13 schreef juxtaposition het volgende:
Wat ik ook erg apart vond..
TLS, inclusief haar directie en medewerkers, aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid ter zake van de juistheid en volledigheid van op deze site ter beschikking gestelde informatie, met inbegrip van het aan u getoonde reis- en transactieoverzicht in uw gepersonaliseerde ruimte.
Kortom: We geven u een verslag van uw reizen, maar denk maar niet dat je daar wat aan hebt, want we zeggen nu alvast dat je daar geen rechten aan kan ontlenen.
Moet je niet opnieuw toestemming geven voor je nieuwe kaart dan?quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:06 schreef juxtaposition het volgende:
Sinds ik een vervangende OV-studentenkaart heb gehad kan ik online niet meer mijn reisoverzicht zien. Zo kan ik dus niet zien als er onterecht geld is afgeschreven... Maar om ze te bellen en het te vragen heb ik ook geen zin in, dat kreng doet het eindelijk weer. Straks halen ze weer een of andere klote truc uit waardoor die kaart het weer niet doet ofzo.
Wat dan weer heel erg apart is, want het overzicht van die reizen en transacties wordt wél gebruikt als argument om de privacy te misbruiken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:13 schreef juxtaposition het volgende:
Wat ik ook erg apart vond..
TLS, inclusief haar directie en medewerkers, aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid ter zake van de juistheid en volledigheid van op deze site ter beschikking gestelde informatie, met inbegrip van het aan u getoonde reis- en transactieoverzicht in uw gepersonaliseerde ruimte.
Kortom: We geven u een verslag van uw reizen, maar denk maar niet dat je daar wat aan hebt, want we zeggen nu alvast dat je daar geen rechten aan kan ontlenen.
terwijl he helemaal niet bewaart hoeft te worden, want als de reiziger reizen moet declareren, kan hij zelf uitdraaien maken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dan weer heel erg apart is, want het overzicht van die reizen en transacties wordt wél gebruikt als argument om de privacy te misbruiken.
quote:Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag
Uitgegeven: 20 oktober 2010 17:36 /// Laatst gewijzigd: 20 oktober 2010 17:55
AMSTERDAM - De borg die reizigers in het openbaar vervoer in Amsterdam moeten betalen, gaat volgend jaar omlaag.
De Stadsredio Amsterdam onderzoekt de komende maanden de mogelijkheden om het huidige bedrag van 4 euro op elke rit met een ov-chipkaart naar beneden te brengen. De Stadsregio kwam dat dinsdagavond overeen met de Regioraad Amsterdam na een motie van GroenLinks. Reizigers die met een ov-chipkaart reizen, betalen per rit 4 euro borg. Als zij vergeten uit te checken na hun reis, wordt de borg afgescheven.
2 euro
GroenLinks in de hoofdstad stelt voor de borg te verlagen tot de resterende ritprijs. Daarmee zijn reizigers volgens de partij in de praktijk niet meer dan 2 euro kwijt als zij vergeten uit te checken. De Stadsregio hoopt voor maart haar bevindingen voor het oplossen van het zogenoemde uitchecklek te presenteren. Ook onderzoekt het orgaan waar de borg heen gaat als die niet wordt teruggevraagd door de reiziger en bekijkt of uitcheckpalen bij tramhaltes geplaatst kunnen worden.
Melkkoe
''Het is niet de bedoeling dat de ov-chipkaart van reizigers een melkkoe maakt. Het is en blijft van groot belang dat het openbaar vervoer een aantrekkelijk alternatief voor de auto vormt'', aldus de woordvoerder van GroenLinks.
© ANP
quote:GroenLinks in de hoofdstad stelt voor de borg te verlagen tot de resterende ritprijs.
quote:net zo'n belachelijk voorstel van Groen Links als die email sturen jaOp woensdag 20 oktober 2010 19:24 schreef Zelva het volgende:
Tegen als dat alleen in Amsterdam gaat gelden. De chipkaart is gebaat bij uniformiteit en het wordt al volkomen verpest doordat iedere vierkante kilometer van Nederland zijn eigen chipkaartregels wil hanteren.
[..]
quote:Als het goed is wel ja. Met de nadruk op 'als het goed is'.Op woensdag 20 oktober 2010 20:27 schreef RacerDKB het volgende:
Moet je er dan gewoon tegoed opzetten bij zo'n automaat, en krijg je dan automatisch 40% korting in de bus/metro?
quote:Ik denk dat ze daarmee bedoelen de maximale prijs die je kunt betalen als je de lijn waar je instapt helemaal afrijdt. Dus minder dan een euro als je bij de een-na-laatste halte instapt.Op woensdag 20 oktober 2010 19:24 schreef Zelva het volgende:
Tegen als dat alleen in Amsterdam gaat gelden. De chipkaart is gebaat bij uniformiteit en het wordt al volkomen verpest doordat iedere vierkante kilometer van Nederland zijn eigen chipkaartregels wil hanteren.
[..]
quote:en als je over kan stappen ?Op donderdag 21 oktober 2010 15:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daarmee bedoelen de maximale prijs die je kunt betalen als je de lijn waar je instapt helemaal afrijdt. Dus minder dan een euro als je bij de een-na-laatste halte instapt.
quote:dat meen je niet!Op donderdag 21 oktober 2010 18:41 schreef macca728 het volgende:
In Oost Nederland kan je gratis de OV chipkaart bestellen.
Moet je wel gelijk automatisch opwaarderen aanzetten....
je bent gaan reizen zonder product, dus reis je op saldo (vandaar de -3,75)quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:13 schreef Dynames het volgende:
Oi
Paar weken geleden wou ik de ov ophalen bij zo'n ding in de appie, vervolgens deed ie het toen niet (had hem dus niet opgehaald) en was weer weggelopen.
Paar dagen daarna probeerde ik met ov te gaan, en dit lukte 2x.
Daarna deed ie het telkens niet meer.
Vervolgens ben ik weer naar de appie gegaan en heb dat ding opgehaald (want het was nog niet gelukt dus).
Maar het probleem nu is dat de ov kaart het nog steeds niet doet, en er staat een negatief getal op, - 3,75 ofzo, wat moet ik nu doen om hem weer te laten werken ?¿?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |