Dat maakt het zeker een stuk makkelijker, had mijn tekst kunnen zijn. Maar ook geboorte aan restricties leggen. Ipv elke domme onverantwoordelijk mongool kinderen laten maken. Als je adopteerd moet je ineens allerlei strenge eisen voldoen terwijl als je toevallig zelf kinderen kan maken mag je vrij je gang gaang, ook al heb je geen benul wat opvoeden is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:10 schreef Bayswater het volgende:
Als iedereen nu eens verplicht sterft op zijn 77e zijn we van een boel ellende af. Groot feest op de laatste dag en bij de laatste borrel die pil er ook in. Veel extra woonruimte en een lekker lage pensioenleeftijd.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:26 schreef fedsingularity het volgende:
Bayswater en Sjabba, kijk deze film eens http://www.movie2movie.nl(...)d-of-the-Others.html
Er was iemand in Duitsland die net zulke ideeën had als jullie en die kinderen liet vergassenquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Uiteraard is het wel vreemd ja.... wat betreft de adoptie procedure waar Sjabba het over heeft.... iedereen is het toegestaan kinderen te 'maken' zelfs mensen die totaal niet in staat zijn om zelf kinderen op te voeden... zelfs mensen met beschadigt DNA etc... belachelijk
Nou hou het er maar op dat alleen de ouderdomsuitkering doorliep en opa en oma al heel lang dood warenquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:44 schreef Bayswater het volgende:
Japan is al wat verder![]()
230.000 Japanse 100-jarigen 'verdwenen'
Als dat zo is, dan zou een significant deel van de bevolking moeten gaan huren (een gemiddelde politie-agent verdiend 1600 euro bruto). Wat mij onbreekt in de hele discussie (zowel hier als in de media) is het feit dat starters op de arbeidsmarkt minder verdienen bij aanvang van baan en minder snel een salarisstijging zullen zien. Dat is nameijk ook één van de effecten van de crisis. De bedrijven hebben behoorlijk de rem erop gezet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:09 schreef HansvD het volgende:
[..]
Als je 2100 euro bruto verdient moet je ook geen huis willen kopen.
Dan moet je sociaal gaan huren.
Zo is het precies. Waarom er irreeel geprijsd wordt is omdat mensen dit niet inzien en hopen toch hun huis voor de hoofdprijs te verkopen. "Je hebt maar één koper nodig" etc, etc. Ook zien ze vaak over het hoofd dat het beter is om meteen met 10% korting te verkopen dan het huis 2 jaar vast te houden in de hoop het dan voor 'hun' prijs te verkopen. Kost ze sowieso 6% en dan hebben ze het nog niet verkocht.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:35 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan zou een significant deel van de bevolking moeten gaan huren (een gemiddelde politie-agent verdiend 1600 euro bruto). Wat mij onbreekt in de hele discussie (zowel hier als in de media) is het feit dat starters op de arbeidsmarkt minder verdienen bij aanvang van baan en minder snel een salarisstijging zullen zien. Dat is nameijk ook één van de effecten van de crisis. De bedrijven hebben behoorlijk de rem erop gezet.
En de huidige huizenkopers kunnen eenvoudigweg niet meer lenen dan een x bedrag. Wat heeft het voor zin om woningen dan 'out of reach' te prijzen? Je raakt ze gewoon niet kwijt....
Maar ze hebben wel dubbele OZB en dubbele Huurwaardeforfait en de lege woning gaat echt achteruit , tuin en dergquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom is die actie om de HRA voor dubbele huizen een jaar te verlengen ook zo slecht voor de markt. Mensen die hun huis niet binnen 2 jaar verkopen hebben het boven de marktwaarde te koop staan en speculeren in feite op een stijging. De staat gaat die speculatie nu faciliteren door zo ongeveer de hele reeële rente te betalen. Superdom natuurlijk. Je zou die mensen juist willen motiveren om wél te verkopen (dus een marktprijs te vragen).
In Veldhoven staat zo'n huis wat ze ruim 25 jaar geleden als experiment gebouwd hebben, en volgens mij staat het er nog steeds, dus het kan zeker welquote:Op zaterdag 11 september 2010 01:08 schreef droom_econoom8 het volgende:
Huizen van piepschuim drukken de bouwkosten met 20 tot 30%: http://www.gelderlander.n(...)rwarming-onnodig.ece
Instinctief wellicht een beetje raar. Maar als je weet wat ze tegenwoordig niet kunnen doen met polymeren is dit niet zo gek.
En je huis blijft drijven als de zeespiegel stijgt
Ik zeg toch ook nooit dat mensen moeten verhuizen. Mijn punt is gewoon dat de markt stil is komen te liggen omdat woningen niet financierbaar meer zijn. Dat is ook duidelijk waar te nemen, het aantal transacties blijft erg laag en de voorraad neemt toe.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Heren Verburg en LXIV. Waar jullie blinde vlek zit, is dat nagenoeg niemand _hoeft_ te verhuizen (het is een wens, en geen noodzaak), en nagenoeg niemand (meer) eerst een andere woning koopt alvorens zijn of haar woning te verkopen.
Hoe graag jullie ook gedwongen verkopen zouden willen zien, alle kommer en kwel ten spijt, zijn die erg beperkt. Zelfs het aantal executieveilingen is zeer beperkt (vergelijk dat maar eens met eind jaren '70), en de meeste daarvan gaan niet door (teruggetrokken of onderhands verkocht).
Wat jullie willen, is er niet. Face it: meeste mensen hoeven simpelweg niet met hun prijs te zakken, als ze dat niet willen. Verkopen ze het niet. Het meerendeel haalt dan gewoon de schouders op hoor.
Nee er wordt hier nog genoeg nieuw gebouwd en die worden ook verkocht niet erg snel, maar wel verkocht en dat zijn geen starters.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nagenoeg niemand (meer) eerst een andere woning koopt alvorens zijn of haar woning te verkopen.
ik zou onrustig worden van het feit dat iemand belang heeft bij je spoedige dood... maar het is een leuk product.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:05 schreef Blandigan het volgende:
In het buitenland zie je nu huiseigenaren die hun huis te koop aan bieden, terwijl ze er zelf blijven wonen.
Een soort loterij waarbij je er op moet gokken dat de huiseigenaar zelf snel komt te overlijden.....
Dit zul je steeds meer gaan zien. Het is één van de manieren waarmee de pensioencrisis gaat worden opgelost (gok ik).quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:05 schreef Blandigan het volgende:
In het buitenland zie je nu huiseigenaren die hun huis te koop aan bieden, terwijl ze er zelf blijven wonen.
Een soort loterij waarbij je er op moet gokken dat de huiseigenaar zelf snel komt te overlijden.....
Je gata te ver man, doe eens normaal.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:50 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Er was iemand in Duitsland die net zulke ideeën had als jullie en die kinderen liet vergassen
Toen was er zelfs een kweek van übermenschen opgezet
Gek he, dat jullie ook zo denken ?
Er is dus een onderzoek naar de hypotheekrentes. Dus daar wordt op ingezet. Die kan straks omlaag en dan kan er weer meer geleend worden en op sommige plekken zelfs de prijzen weer omhoog. Let maar op.quote:Op zaterdag 11 september 2010 12:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Huizenprijzen in Nederland worden (als gevolg van de schaarste) bepaald door hetgeen men financieren kan. Dit is heel duidelijk te zien als je de huizenprijzen afzet tegen de financieringsmogelijkheden. Bijvoorbeeld toen er op 2 inkomens gekocht kon worden schoten de prijzen omhoog. Ook de rente vs huizenprijs laat dat zien.
Mijn stelling is altijd al geweest dat door mindere financieringsmogelijkheden de huizenprijzen zullen dalen. Niet heel snel maar wel gestaag en over langere tijd. Er komen ook huizen vrij door emigratie, overlijden et cetera. Op deze huizen is men eerder bereid wat te zakken. De spiraal is omgedraaid.
Tot nu toe klopt mijn prognose heel aardig. Ik ga uit van een daling (vanaf de top) tussen de 20% en 30%, gedurende een stagnerende markt die een jaar of 5 (vanaf de top) aanhoudt. Op dat schema zitten we nog steeds.
Uit dat onderzoek zal weinig schokkends naar voren komen. De hypotheken zijn gewoon een markt. De belangrijkste reden dat banken wat meer opslag hebben is dat het risico dat ze het geld niet terugkrijgen groter is geworden. Daarom zijn ze ook voorzichtiger geworden met hoge bedragen uitlenen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Er is dus een onderzoek naar de hypotheekrentes. Dus daar wordt op ingezet. Die kan straks omlaag en dan kan er weer meer geleend worden en op sommige plekken zelfs de prijzen weer omhoog. Let maar op.
Als over 1 a 2 jaar de rente voor 30 vast ineens 3,5 is ip 5,5.
Nou ik denk daar anders over. De overheid probeert op deze manier de prijzen op peil te houden, ook de banken hebben baat bij een goede middenweg tussen rentepeil en huizenwaarden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uit dat onderzoek zal weinig schokkends naar voren komen. De hypotheken zijn gewoon een markt. De belangrijkste reden dat banken wat meer opslag hebben is dat het risico dat ze het geld niet terugkrijgen groter is geworden. Daarom zijn ze ook voorzichtiger geworden met hoge bedragen uitlenen.
Daar verandert dus niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |