abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2010 @ 09:04:06 #76
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86268361
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 08:52 schreef Foksnor het volgende:
Ik denk wel dat gemeentes op zoek gaan naar de juiste niveaus waarop ze weer een beetje vlot kavels bouwgrond kunnen verkopen aan particulieren, dus direct geld maken
Grappig om te zien hoe sommige hier roepen dat onze grondstoffen eindig zijn maar wel willen dat gemeentes bouwgrond blijven uitgeven. Ze moeten kosten besparen, dat is een blijvende besparing. Bouwgrond is inmiddels uit de gratie. Ja voor een habbekrats maar dan kunnen ze beter wachten, je kan als gemeente een kavel maar 1 x verkopen (of je moet achteraf veel belasting van de inwoners/eigenaren gaan vragen maar daar maak je je gemeente niet aantekkelijk mee.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_86268479
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:04 schreef Sjabba het volgende:

[..]
Bouwgrond is inmiddels uit de gratie.
Er is juist enorm veel belangstelling voor de aankoop van een bouwkavel door particulieren , vooral nu de bouwkosten zo gedaald zijn, kun je goedkoop je droom realiseren
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86268686
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:11 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Er is juist enorm veel belangstelling voor de aankoop van een bouwkavel door particulieren , vooral nu de bouwkosten zo gedaald zijn, kun je goedkoop je droom realiseren
Asl dat het geval is weten we ook wat de markt doet, dat is de grond weer duurder maken. :P
pi_86268798
via via hoor ik nu dat echt iedereen een huis kan kopen. Je verkoopt je grond tegenwoordig aan iemand zodat je het kan pachten. De grondprijs gaat dan van je hypotheek af zodat je nog maar een lage hypotheek hebt. Ik had hier nog nooit van gehoord.
Kennis van 26 verdient 2100 bruto koopt huis van 155.000 euro, verkoopt grond en sluit nu via bank hypotheek van 100.000 euro af. De grond is nu voor 10 jaar gekocht, kan tot 30 jaar en wordt na iedere 10 jaar aangeboden voor de prijs waar het nu voor gekocht is..... Overigens schijnen de huurkosten voor erfpacht 100% aftrekbaar te zijn bij de belastingdienst.
  vrijdag 10 september 2010 @ 09:24:53 #80
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_86268811
Ik krijg de ene hypotheekrenteverlaging na de andere door afgelopen tijd, maar er is niet aan de hand hoor.

Rabobank en SNS Reaal vrezen het onderzoek van de Nederlandse Mededingsautoriteit (NMa) naar mogelijke misstanden met hoge hypotheekrentes niet. „Ik vind het een dolkomisch verhaal. Er is geen sprake van een kartel”, stelt financieel topman Bert Bruggink van Rabo. „De NMa is welkom. Laat ze maar komen. Ik maak me geen zorgen”, zei financieel topman Ference Lamp van SNS. „Ik kan mezelf in de spiegel aankijken.” Dit staat vandaag in De Telegraaf.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_86269637
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Eindelijk een goede bijdrage uit de UK. ^O^

Maar dan ook ALLES weg he...Ik ben voor.
Ga je me nu vertellen dat we in dit topic ruim voor DAM weer terug is (rond de Kerst, geloof ik) het allemaal met elkaar eens zijn en er een slotje op kan?
pi_86269802
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:24 schreef -moppie- het volgende:
via via hoor ik nu dat echt iedereen een huis kan kopen. Je verkoopt je grond tegenwoordig aan iemand zodat je het kan pachten. De grondprijs gaat dan van je hypotheek af zodat je nog maar een lage hypotheek hebt. Ik had hier nog nooit van gehoord.
Kennis van 26 verdient 2100 bruto koopt huis van 155.000 euro, verkoopt grond en sluit nu via bank hypotheek van 100.000 euro af. De grond is nu voor 10 jaar gekocht, kan tot 30 jaar en wordt na iedere 10 jaar aangeboden voor de prijs waar het nu voor gekocht is..... Overigens schijnen de huurkosten voor erfpacht 100% aftrekbaar te zijn bij de belastingdienst.
Je bedoelt erfpacht, dat is een maandelijks betaling van zeg 166,66 mnd aan de corporatie, dus 2000 euro per jaar, die betaal je dan aan de corporatie, in plaats van aan de bank, die is aftrekbaar net als Hyp.rente

De waarde van de grond is zeg 40.000 euro voor die 120 m2 (dus 333 per M2), de opbrengst erfpacht voor de corporatie is dan 5% per jaar, (mooie waardevaste belegging, zonder onderhoud)

Overigens is niet iedereen gek op deze constructie, ook banken niet.
Als de HRA verdwijnt, zal ook de aftrekbaarheid van de erfpacht voor de particulier wel verdwijnen

[ Bericht 1% gewijzigd door Foksnor op 10-09-2010 10:11:06 ]
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_86269951
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:05 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Je bedoelt erfpacht, dat is een maandelijks betaling van zeg 166,66 mnd aan de corporatie, dus 2000 euro per jaar, die betaal je dan aan de corporatie, in plaats van aan de bank, die is aftrekbaar net als Hyp.rente

De waarde van de grond is zeg 40.000 euro de opbrengst erfpacht voor de corporatie is dan 5% per jaar

Overigens is niet iedereen gek op deze constructie, ook banken niet.
Als de HRA verdwijnt, zal ook de aftrekbaarheid van de erfpacht voor de particulier wel verdwijnen
Dat bedoel ik inderdaad, degene die het zo afgesloten heeft zegt dat het geld dat je aan de corporatie betaald 100% aftrekbaar is. Ik vind het toch raar, je zou dit dus bij ieder huis kunnen doen.
pi_86270044
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:10 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad, degene die het zo afgesloten heeft zegt dat het geld dat je aan de corporatie betaald 100% aftrekbaar is. Ik vind het toch raar, je zou dit dus bij ieder huis kunnen doen.
Ja en??
EN dan over 30 jaar alsnog je eigen grond kopen voor het dubbele, nou das lekker

Of bij een verhuizing tegen de aspirantkoper zeggen, nee de grond is niet van mij, over zes jaar loopt de erfpacht af en dan ga je het dubbele per maand betalen,
Dit is echt gebeurd in Utrecht

[ Bericht 0% gewijzigd door Foksnor op 10-09-2010 13:34:39 ]
pi_86270059
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:13 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ja en??
EN dan over 50 jaar alsnog je eigen grond kopen voor het dubbele, nou das lekker

Of bij een verhuizing tegen de aspirantkoper zeggen, nee de grond is niet voor mij, over zes jaar loopt de erfpacht af en dan ga je 1000 euro per maand betalen,
Dit is echt gebeurd in Utrecht
Nee die grond wordt in 30 jaar tijd 3x aan je aangeboden en op die momenten kan je het terugkopen voor het bedrag wat zij jou er nu voor betaald hebben....
pi_86270143
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nee die grond wordt in 30 jaar tijd 3x aan je aangeboden en op die momenten kan je het terugkopen voor het bedrag wat zij jou er nu voor betaald hebben....
Ok, nou het enige voordeel dat ik zie is dat van de corporatie, die heeft een mooie belegging tegen 5% en wil je het kopen dan betaal jij dus 55.000 ., dat is dan 15.000 euro winst extra
pi_86270194
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:17 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ok, nou het enige voordeel dat ik zie is dat van de corporatie, die heeft een mooie belegging tegen 5% en wil je het kopen dan betaal jij dus 55.000 ., dat is dan 15.000 euro winst extra
Maar eigenlijk is dit toch te mooi om waar te zijn....
Het hypotheekbedrag wat je nu dus nodig hebt is maar een schijntje als je het zo doet dus iedereen kan tegenwoordig een huis kopen. Waarom hebben starters het dan zo moeilijk..
pi_86270648
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:19 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Het hypotheekbedrag wat je nu dus nodig hebt is maar een schijntje als je het zo doet dus iedereen kan tegenwoordig een huis kopen. Waarom hebben starters het dan zo moeilijk..
Maar wat is nu het voordeel voor de persoon die de erfpacht moet lappen? Die kon zijn HRA aftrekken, die kan nu zijn HRA (maar wel minder, want lagere hypotheek) en erfpacht aftrekken. Maar hij moet nog steeds erfpacht en z'n hypotheek betalen. Het enige verschil dat de huizenkoper nu schuld heeft bij twee partijen, i.p.v. bij een.
pi_86271712
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:19 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Omdat de bank het er vaak niet mee eens is, het is een slecht onderpand he
Daarnaast is 55.000 voor 120 m2 onderliggende grond veel te veel en dat de corporatie het er zelf voor gekocht heeft, dat is niet waar, zelf hebben ze in 1960 voor huis en grond samen 8.000 gulden betaald.

Maar 40.000 euro is mogelijk, bij een betaling van 166,66 per maand is dat dus 2000 euro ofwel 5% rente
mocht je het willen kopen na vijf jaar voor 55.000 is dat dus een extra bonus van 15.000 voor de woningbouwvereniging

[ Bericht 11% gewijzigd door Foksnor op 10-09-2010 11:35:51 ]
pi_86273007
Het feit alleen al dat mensen dit soort trucjes moeten uithalen om een huis te kunnen kopen zegt toch al genoeg!!! w/
pi_86273384
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:58 schreef antfukker het volgende:
Het feit alleen al dat mensen dit soort trucjes moeten uithalen om een huis te kunnen kopen zegt toch al genoeg!!! w/
Als je 2100 euro bruto verdient moet je ook geen huis willen kopen.

Dan moet je sociaal gaan huren.
pi_86274044
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:09 schreef HansvD het volgende:

[..]

Als je 2100 euro bruto verdient moet je ook geen huis willen kopen.

Dan moet je sociaal gaan huren.
Je moet niks in je leven. Het is alleen een kwestie van kunnen wat je wil..
pi_86274619
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:31 schreef antfukker het volgende:

[..]

Precies.... maar onze overheid heeft liever dat je iets moet. Daarom gebruikt men de woningmarkt als instrument om de bevolking te manipuleren, het is een complet van de regenten om ons maximaal uit te knijpen en er onder te houden :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86274947
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:35 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Daar draai je de huidige economie wel de nek mee om.... Sparen is zo jaren 80
Denken dat de maatschappij opdraait voor schulden is zo jaren nu :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86275077
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:31 schreef antfukker het volgende:

[..]

Nouja, je moet wel wat. Belasting betalen en sterven ;)
quote:
“There are only two certainties in life: death and taxes.” It’s a phrase that originated more than 200 years ago (first attributed to Benjamin Franklin) and still holds true today
Hoewel, sterven moet niet. Zo lang je maar belasting betaalt mag je best blijven leven.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:07:59 #96
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86275139
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Denken dat de maatschappij opdraait voor schulden is zo jaren nu :')
Helaas maar waar. Profiteer ervan zolang het kan!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_86277108
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:07 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Helaas maar waar. Profiteer ervan zolang het kan!
Dat heet parasiteren :X
I'll sing you a lullaby.
pi_86277284
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat heet parasiteren :X
Tijd dus om parasiten uit te roeien. :7
pi_86277764
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Tijd dus om parasiten uit te roeien. :7
Dan blijft er geen mensen in de westerse wereld meer over. :')

De ene parasiteert op de ene manier wel op de maatschappij en de ander wel weer op een andere manier.
pi_86279251
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan blijft er geen mensen in de westerse wereld meer over. :')

De ene parasiteert op de ene manier wel op de maatschappij en de ander wel weer op een andere manier.
True.... maar dat wil niet zeggen dat we binnen onze gelederen geen 'zuivering' kunnen houden >:)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')