Doe dan.quote:Op maandag 13 september 2010 19:37 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
zou ik zeker doen, 30 jaar voor 1.2%. goede deal!
Ik woon tegen lagere lasten dan huur, wie heb ik er nu mee? Alleen de verhuurder.....quote:Op maandag 13 september 2010 19:46 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Denken dat je de wereld slim af bent.![]()
Wie zit er dan uiteindelijk in de schulden? Je heb er alleen maar jezelf mee..
neem je ook even zaken mee als de woningmarktdaling, onderhoud, belastingen? "als ik het opnieuw zou moeten aanschaffen"?quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:26 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Doe dan.
5% voor 30 jaar. HRA, jaalrijkse inflatie. Even zo doorgerekend zit je ongeveer na 5 a 10 jaar op de 1,2% of lager dan als je het opnieuw zou moeten aanschaffen.
? Die zaken die jij noemt zijn ook van toepassing als je eerst spaart dus niet relevant voor de vergelijking....quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:43 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
neem je ook even zaken mee als de woningmarktdaling, onderhoud, belastingen? "als ik het opnieuw zou moeten aanschaffen"?![]()
hra is gewoon marktverneukend en gaat eruit. de eu says so
Ik heb geen aversie tegen sparen maar nu is het beter te lenen en te kopen dan te huren en te sparen om te kopen. Simpel, behalve voor sommige hier die perse willen sparen, eerder dus een aversie tegen lenen. Terwijl een lening echt niet per definitie slecht is.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:50 schreef Terrorizer het volgende:
Die aversie tegen sparen.![]()
De vrees voor vermogen rendementsbelasting, da's bij 50k misschien hooguit 360euro...
Misschien voorheen, maar juist NU niet..quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:56 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik heb geen aversie tegen sparen maar nu is het beter te lenen en te kopen dan te huren en te sparen om te kopen. Simpel, behalve voor sommige hier die perse willen sparen, eerder dus een aversie tegen lenen. Terwijl een lening echt niet per definitie slecht is.
Toch weer 0.7% van je spaarrendement af.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:50 schreef Terrorizer het volgende:
Die aversie tegen sparen.![]()
De vrees voor vermogen rendementsbelasting, da's bij 50k misschien hooguit 360euro...
Houd je nog 0.5% over en dan inflatie eraf.... Is gewoon negatief. Dus je betaald per saldo om te sparen. Net als bij lenen.....quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch weer 0.7% van je spaarrendement af.
Wat een onzin kraam je soms toch ook uit. De koopkracht word misschien wel iets minder maar stukken minder dan het verlies aan koopkracht als gevolg van de rente die je moet betalen. Een huis is misschien geen goed voorbeeld aangezien de afgelopen jaren de zeepbel enorm hard is opgeblazen, maar voor consumptieve bestedingen is sparen nog altijd een stuk voordeliger, the poor pay morequote:Op dinsdag 14 september 2010 12:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Houd je nog 0.5% over en dan inflatie eraf.... Is gewoon negatief. Dus je betaald per saldo om te sparen. Net als bij lenen.....
Beginnen over vermogensbelasting en inflatie is anders ook vrij zinloos in een markt waar de prijs de pan uit rijst als gevolg van een zeepbel. Nog even en er word beweert dat het altijd beter is om je geld in aandelen te stoppen i.p.v. te sparen. Een tijd lang is dat ook zo geweest..... maar het kan verkerenquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:51 schreef Basp1 het volgende:
Xeno het gaat hier over huizen hypothekenen en lasten daarvan dan het opeens over consumptieve kredieten gaan hebben en andere mensen beschuldigen van onzin uitkramen.![]()
Ik weet niet wat voor een huizen jij koopt... of huurt. Maar in mijn geval is dat zeker niet het geval.... tenzij ik ga huren bij de bank en een sloot subsidie ontvang....quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:00 schreef HansvD het volgende:
voor veel type huizen geldt ( ook nu nog ) dat de maandelijkse hypotheeklasten niet veel hoger zijn dan huurkosten voor een zelfde type woning.
Je kan het wel bagataliseren maar door de HRA is het zeker weten financieel aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor een huizen jij koopt... of huurt. Maar in mijn geval is dat zeker niet het geval.... tenzij ik ga huren bij de bank en een sloot subsidie ontvang....
Waarom zou je de bankensubsidie in stand willen houden? Bang voor 'waardedaling' van de koopwoningen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:00 schreef Foksnor het volgende:
Het is het beste voor starters als de HRA blijft.
Als men toch wilt bezuinigen dan kun je inderdaad beter het huurwaardeforfait verhogen, dan hebben starters minder last van relatief .
Halfbakken oplossing. Denken dat de HRA opeens de bouwkosten van een nieuw te bouwen huis laten kelderen is kolder. Projectontwikkelaars zitten er nog steeds tussen met grote marges waardoor de prijs opgedreven wordt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom zou je de bankensubsidie in stand willen houden? Bang voor 'waardedaling' van de koopwoningen?
Dat zou juist fantastisch zijn... dan kunnen investeerders weer fatsoenlijke rendementen behalen m.b.v. huurwoningen. Pensioenfondsen blij, bouw blij, overheid blij, starters blij.... behalve de BB'ers.... want die zien hun 'rijkdom' vervliegen
Niet als de financierbaarheid gaat dalen, dan hebben ze geen keuze anders dan de marges aan te passen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Halfbakken oplossing. Denken dat de HRA opeens de bouwkosten van een nieuw te bouwen huis laten kelderen is kolder. Projectontwikkelaars zitten er nog steeds tussen met grote marges waardoor de prijs opgedreven wordt.
Waarom is dat het beste voor starters?quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:00 schreef Foksnor het volgende:
Het is het beste voor starters als de HRA blijft.
Als men toch wilt bezuinigen dan kun je inderdaad beter het huurwaardeforfait verhogen, dan hebben starters minder last van relatief .
Ach et afschaffen is al tien jaar bezig, probeer maar eens een auto te kopen op je aftrekbare ruimtequote:Op dinsdag 14 september 2010 20:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Nu er nieuwe kansen zijn op een centrumrechts kabinet: wordt het verlagen van de HRA weer 4 jaar uitgesteld? Dan komt het er uiteindelijk op neer dat het tegen die tijd sneller afgeschaft moet gaan worden.
Niets mis mee dat je geen auto meer kunt kopen op je aftrekbare ruimte. Het is een achterlijke regel, maar dat je een auto kon kopen op aftrekbare ruimte is zo mogelijk nog achterlijker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:10 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ach et afschaffen is al tien jaar bezig, probeer maar eens een auto te kopen op je aftrekbare ruimte
Iedere keer is er weer een nieuwe truc om de aftrek te verlagen.
Binnen vijf jaar is de aftrek omgevormd tot een toeslag , die ook weer verdwijnt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |