abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 13:42:52 #51
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86239894
Geen van die leden is verantwoordelijk nee, maar het gaat om morele verantwoordelijkheid van de organisatie waartoe je behoort. Bovendien ontbreekt het dan ook aan empatisch vermogen.

Is het niet zo dat in de misbruikaffaire van priesters, weliswaar de paus zelf geen dader is, maar er wel wordt verwacht dat hij dat erkent, excuus maakt, omdat hij hoofdverantwoordelijk is?
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_86240084
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef sunny16947 het volgende:
Geen van die leden is verantwoordelijk nee, maar het gaat om morele verantwoordelijkheid van de organisatie waartoe je behoort. Bovendien ontbreekt het dan ook aan empatisch vermogen.

Is het niet zo dat in de misbruikaffaire van priesters, weliswaar de paus zelf geen dader is, maar er wel wordt verwacht dat hij dat erkent, excuus maakt, omdat hij hoofdverantwoordelijk is?
Van bepaalde kanten wordt dat inderdaad van de Paus verwacht. Maar ter info: hij heeft niet zijn excuses aangeboden en er waren ook zat mensen die deze beslissing goed vonden en zelfs prezen.

Van mij had de Paus ook niet per se zijn excuses aan hoeven bieden, hoewel dat niet geheel onterecht was. Het ging namelijk niet om priesters die invidueel handelden. De katholieke kerk als instituut heeft de misbruikpraktijken doelbewust in de doofpot geduwd. Daarom moest de Paus zijn excuses aanbieden, niet omdat een paar van die vieze mannetjes zich hadden vergrepen aan kinderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 september 2010 @ 13:49:20 #53
862 Arcee
Look closer
pi_86240170
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef marcodej het volgende:
Die toespraak gaat net zo tegenvallen als Fitna.
Inderdaad, en sowieso: het is niet de eerste keer dat mr. Wheelders ergens in het buitenland een toespraak houdt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86240277
Zal wel weer met een sisser aflopen, zoals gebruikelijk :')
  donderdag 9 september 2010 @ 13:53:02 #55
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86240302
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van bepaalde kanten wordt dat inderdaad van de Paus verwacht. Maar ter info: hij heeft niet zijn excuses aangeboden en er waren ook zat mensen die deze beslissing goed vonden en zelfs prezen.

Van mij had de Paus ook niet per se zijn excuses aan hoeven bieden, hoewel dat niet geheel onterecht was. Het ging namelijk niet om priesters die invidueel handelden. De katholieke kerk als instituut heeft de misbruikpraktijken doelbewust in de doofpot geduwd. Daarom moest de Paus zijn excuses aanbieden, niet omdat een paar van die vieze mannetjes zich hadden vergrepen aan kinderen.
Update: http://nos.nl/artikel/145(...)ruik-in-ierland.html

Waarbij een excuus.
Snooker is top!!!
pi_86240307
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef sunny16947 het volgende:

Het verschil is dat de katholieke wereld een vertegenwoordiger heeft, de islam heeft geen hoofdimam en geen centraal orgaan vanuit waar alles geregeld word. Net zo goed als bij het totale christelijke geloof ook niet het geval is(russisch of grieks orthodoxen of nederlands hervormden zullen ook niet veel van de paus aannemen in dat opzicht).
pi_86240415
Wilders is toch al een stuk 'makker' dan eerst vind ik, dus ik verwacht niks nieuws of schokkends.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86240443
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:56 schreef 08gnoT. het volgende:
Wilders is toch al een stuk 'makker' dan eerst vind ik, dus ik verwacht niks nieuws of schokkends.
Hij moet natuurlijk ook wel, anders is het toneelspel van de laatste twee weken voor niks geweest. Als hij nu ruige uitspraken gaat doen dan zal hij de reden van het mislukken zijn.
  donderdag 9 september 2010 @ 13:57:59 #59
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86240489
Maar goed dat is een oftopic discussie. De vraag is wat Wilders gaat doen.

Aangezien het eindverslag van Willink maandag wordt verwacht, gaat Wilders iig naar NY om zijn speech te houden. Ik volg het met belangstelling. Ben wel benieuwd of Cohen nog op de uitnodiging ingaat om mee te gaan :o
Snooker is top!!!
pi_86240530
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:53 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Update: http://nos.nl/artikel/145(...)ruik-in-ierland.html

Waarbij een excuus.
Moet ik mijn excuses aanbieden? (kan dat filmpje niet zien, ben op mn werk)
  donderdag 9 september 2010 @ 14:06:22 #61
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86240797
Nee hoor Koos. Geeft alleen aan dat de Paus wel degelijk excuus heeft gemaakt.
Snooker is top!!!
  donderdag 9 september 2010 @ 14:08:21 #62
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86240871
Deze uit NWS is trouwens wel leuk.

Snooker is top!!!
pi_86241085
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:06 schreef sunny16947 het volgende:
Nee hoor Koos. Geeft alleen aan dat de Paus wel degelijk excuus heeft gemaakt.
Goed voor hem, en nu? Het is en blijft een compleet andere kwestie. De katholieke kerk is een orgaan die bewust zaken in de doofpot heeft gestopt. De Paus staat aan het hoofd van de kerk. Dan valt er dus wat voor te zeggen dat hij zijn excuses aanbiedt.
pi_86241190
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:08 schreef sunny16947 het volgende:
Deze uit NWS is trouwens wel leuk.

[ afbeelding ]
geinig, maar het gaat om 2 blokken verder, het idee dat je door politieke druk wilt voorkomen dat er na 9 jaar op 2 blokken van een rampplek een buurthuis komt voor mensen die, netzo als christenen of hindoes, met hun geloof bezig willen zijn heeft niks meer met de gevoelens van nabestaanden of gelovigen te maken, maar puur om ff van je te laten spreken.
  donderdag 9 september 2010 @ 14:19:48 #65
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86241277
quote:
Maar ter info: hij heeft niet zijn excuses aangeboden
Dat was jouw bewering en die heb ik weerlegt. Niks meer en niks minder. Het hoe en waarom doet verder niet ter zake.
Snooker is top!!!
  donderdag 9 september 2010 @ 14:23:53 #66
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86241425
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

geinig, maar het gaat om 2 blokken verder, het idee dat je door politieke druk wilt voorkomen dat er na 9 jaar op 2 blokken van een rampplek een buurthuis komt voor mensen die, netzo als christenen of hindoes, met hun geloof bezig willen zijn heeft niks meer met de gevoelens van nabestaanden of gelovigen te maken, maar puur om ff van je te laten spreken.
Ach ja, laten we vlak naast een concentratiekamp gewoon een duits oorlogsmuseum bouwen met alle heldendaden. Is tenslotte al zo lang geleden.
Snooker is top!!!
pi_86241460
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef marcodej het volgende:
Die toespraak gaat net zo tegenvallen als Fitna.
Dat dus.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86241530
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:23 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Ach ja, laten we vlak naast een concentratiekamp gewoon een duits oorlogsmuseum bouwen met alle heldendaden. Is tenslotte al zo lang geleden.
Er zijn sinds WOII genoeg kerken gerestaureerd/herbouwd, terwijl deze tijdens WOII ook heulden met de nazis.

De Telegraaf was zelfs een nieuwsbron die in WOII een NSB krantje was en die word tegenwoordig toch ook door de gemmiddelde PVV stemmer gelezen.
pi_86241617
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Hij moet natuurlijk ook wel, anders is het toneelspel van de laatste twee weken voor niks geweest. Als hij nu ruige uitspraken gaat doen dan zal hij de reden van het mislukken zijn.
Sinds de verkiezingen zelf vind ik hem al vrij rustig. Misschien is zijn ruige praat juist wel het toneelspel en is dit zijn ware persoonlijkheid.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_86241662
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:28 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Sinds de verkiezingen zelf vind ik hem al vrij rustig. Misschien is zijn ruige praat juist wel het toneelspel en is dit zijn ware persoonlijkheid.
En jij gelooft ook in Sinterklaas? :')
pi_86246558
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:28 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk houdt hij heel veel van moslims O+
pi_86248365
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

2 gebouwen verder dat is zo dichtbij als mogelijk.Zeker voor new yorkse begrippen is dat er naast.

Als er nou 200 meter van Auschwitz een centrum van gematigde neo-nazi,s komt vind jij dan ook dat dat gebouw er niet naast staat?
pi_86248856
Rutte maakt zich iig geen zorgen:

quote:
Geen zorgen Rutte om Wilders bij Ground Zero
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte maakt zich geen zorgen over de speech die PVV-leider Geert Wilders zaterdag gaat houden bij Ground Zero in New York.

Rutte eet op het moment van de speech zaterdagavond bij vrienden in Rotterdam en zal geen televisie kijken.
Rutte zei dat donderdag na afloop van een nieuw onderhoud met informateur Herman Tjeenk Willink. ''We moeten er een beetje ontspannen mee omgaan'', zei Rutte over de toespraak van Wilders.

Hij wil niet elke keer dat Wilders in het openbaar spreekt ''thuis aan de tv gekluisterd'' zitten. ''Dat ga ik niet doen.''
Rutte denkt dat de speech van Wilders geen invloed gaat hebben op de kansen voor een rechts kabinet.
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)bij-ground-zero.html
pi_86248857
Ik denk stiekem wel dat hij een mooi genuanceerd verhaal gaat houden!
Misschien wel met een verzoenende ondertoon.... :)
pi_86248986
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:42 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk houdt hij heel veel van moslims O+
Dat bedoel ik toch niet ;) Wilders is heus wel een tegenstander van de Islam en zo, maar ik doelde op zijn geschreeuw en geblaat. Voor de verkiezingen kon ik nog wel eens lachen om zijn woordkeuzes, maar dat is nu al weer lang geleden. Ik heb hem al maanden geen woorden als theedrinkende multicultiknuffelaar uit horen slaan, of dat hij graag discrimineert. Tuurlijk blijft Wilders een moslimhater, maar ik doelde op de uitspraken zoals in dit filmpje:

donderdag 9 september 2010 @ 17:50:39 #76
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86249048
Niets. Die gaat een lamme kuttoespraak houden, om de lieve vrede te bewaren.
Laffe huichelaar
pi_86249059
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:30 schreef calabash het volgende:

[..]

2 gebouwen verder dat is zo dichtbij als mogelijk.Zeker voor new yorkse begrippen is dat er naast.
[ afbeelding ]

Als er nou 200 meter van Auschwitz een centrum van gematigde neo-nazi,s komt vind jij dan ook dat dat gebouw er niet naast staat?
Dan kom je weer bij de vraag terecht of je telegraaf abbonnee mag zijn ookal was het 60 jaar geleden een foute krant en of je het zo ver zou moeten willen oprekken vanwege een ideologie die niet door de meerderheid van deze gelovigen aangehangen word.

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 09-09-2010 18:18:10 ]
  donderdag 9 september 2010 @ 18:06:42 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86249577
http://www.nu.nl/politiek(...)bij-ground-zero.html

Ik had niet verwacht dat Rutet iets anders zou zeggen, maar toch.. Ik blijf die strategie van "agree to disagree" bijzonder vreemd vinden..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 9 september 2010 @ 18:12:56 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_86249760
Sowieso staan ze voor de toespraak niet bij de koningin, dus kan de bom nog gemakkelijk barsten na een te grove toespraak. Aan de andere kant moet Geert zijn (radicale) geldschieters in de VS ook tevreden houden.

Wat een duivels dilemma eigenlijk voor onze blonde god
Laffe huichelaar
pi_86249813
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:50 schreef timmmmm het volgende:
Niets. Die gaat een lamme kuttoespraak houden, om de lieve vrede te bewaren.
Je bent wel erg doorzichtig.
pi_86249829
quote:
Als het nodig is zal Rutte ''hard afstand van nemen'' van uitspraken van Wilders.
Maar zullen er ook consequenties volgen? Ik denk het niet; Wilders herhaalt wat hij eerder in Engeland en Australië zei, er is mogelijk wat gedoe in de media, Rutte blijft rustig en de formatie gaat gewoon verder.
pi_86250180
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Maar zullen er ook consequenties volgen? Ik denk het niet; Wilders herhaalt wat hij eerder in Engeland en Australië zei, er is mogelijk wat gedoe in de media, Rutte blijft rustig en de formatie gaat gewoon verder.
Ik denk niet dat Rutte zomaar afschrikt, het CDA zal er eerder moeite mee hebben. Maar ik verwacht niks heftigs.
pi_86250368
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Rutte zomaar afschrikt, het CDA zal er eerder moeite mee hebben. Maar ik verwacht niks heftigs.
De twee CDA'ers die sowieso al twijfelen gaan helemaal tegen stemmen als Wilders weer zijn grote anti-Islam bek opentrekt in New York. Daar kun je gerustop rekenen. Misschien worden het dan wel meer dan twee CDA'ers.
  donderdag 9 september 2010 @ 18:39:02 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86250531
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:34 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

De twee CDA'ers die sowieso al twijfelen gaan helemaal tegen stemmen als Wilders weer zijn grote anti-Islam bek opentrekt in New York. Daar kun je gerustop rekenen. Misschien worden het dan wel meer dan twee CDA'ers.
Ik vrees dat dat "wishfull thinking" is.. Al hoop ik er stiekem ook een beetje op..
Aan de andere kant: laat ze nou maar regeren, anders wordt er uit misplaatse verongelijktheid de volgende keer nog meer op ze gestemd..

Zou me al niet verbazen als GW er volgende maand hopen kiezers bijkrijgt: het strafproces wordt dan gehouden.. Hopen mensen zijn van mening dat het zooooo onterecht is dat hij wordt vervolgd...
  donderdag 9 september 2010 @ 18:43:34 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86250694
Hero laat trouwens ook weer van zich horen (twitter):

HeroBrinkman net is getekend voor 1,6 miljard aan Antillen. goh wat waren ze blij, curacao gelijk hogere pensioenen geregeld. corrupte bende!
pi_86250700
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat "wishfull thinking" is.. Al hoop ik er stiekum ook een beetje op..
Ik neem aan dat die twee CDA'ers nu ook al van plan zijn tegen te stemmen. Dus als Wilders van leer trekt in NY zullen ze dat helemaal doen. En daarna is er ook nog het CDA congres. Verder zullen ze ook de nieuwste peilingen zien en ook dat zal niet voor blijdschap zorgen. Ze zullen toch wel eens door krijgen dat ze een verkeerde koers zijn ingeslagen.
pi_86250846
Wilders kan geen genuanceerd verhaal houden in New York omdat hij daar voor zijn internationale vrienden staat die niets minder van hem verwachten dan minstens het gebruikelijke (en gegeven de plek en datum liefst een schep meer). Als hij echt voor het kabinet kiest blijft hij thuis, maar daar is hij natuurlijk teveel celebrity voor, no way dat hij de spotlights aan zich voorbij laat gaan.
pi_86250849
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:30 schreef calabash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gematigde neo-nazi's? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Leuk ook voor die mensen dat je hen vergelijkt met neo-nazi's :')
  donderdag 9 september 2010 @ 18:49:17 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86250886
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gematigde neo-nazi's? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Leuk ook voor die mensen dat je hen vergelijkt met neo-nazi's :')
Sinds wanner is 2 gebouwens trouwens gelijk aan twee blokken??
pi_86250927
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:48 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wilders kan geen genuanceerd verhaal houden in New York omdat hij daar voor zijn internationale vrienden staat die niets minder van hem verwachten dan minstens het gebruikelijke (en gegeven de plek en datum liefst een schep meer). Als hij echt voor het kabinet kiest blijft hij thuis, maar daar is hij natuurlijk teveel celebrity voor, no way dat hij de spotlights aan zich voorbij laat gaan.
Ik ben er echt van overtuigd, en zou ook werkelijk teleurgesteld in hem zijn, dat hij een mooi genuanceerd en redelijke realistisch verhaal naar voren brengt.
Hij staat als politici nu in een situatie waarbij hij het vertrouwen terug moet winnen van een hoop partijen.... dat gaat hij echt niet verspelen door zomaar iets te roepen!
  donderdag 9 september 2010 @ 18:53:41 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86251040
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:50 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ik ben er echt van overtuigd, en zou ook werkelijk teleurgesteld in hem zijn, dat hij een mooi genuanceerd en redelijke realistisch verhaal naar voren brengt.
Hij staat als politici nu in een situatie waarbij hij het vertrouwen terug moet winnen van een hoop partijen.... dat gaat hij echt niet verspelen door zomaar iets te roepen!
Genuanceerd wordt hij echt zo snel niet...
Iets minder heftig zou kunnen..
MAAR: hij heeft sowieso een "probleem":
- "gematigde speech": Pam Geller en zijn andere Amerikaanse vriendjes (lees: fondsenwervers en geldschieters) zijn teleurgesteld;
- "heftige speech": mogelijke formatiegevolgen in NL.

;)
pi_86251134
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Genuanceerd wordt hij echt zo snel niet...
Iets minder heftig zou kunnen..
MAAR: hij heeft sowieso een "probleem":
- "gematigde speech": Pam Geller en zijn andere Amerikaanse vriendjes (lees: fondsenwervers en geldschieters) zijn teleurgesteld;
- "heftige speech": mogelijke formatiegevolgen in NL.

;)
Hij heeft nog een mogelijkheid.

"Een verhelderende, genuanceerde en realistische toespraak die zowel voldoening weet te brengen bij Pam Geller etc. als de Nederlandse politiek gerust kan stellen."

Door het gebruik van de juiste woorden, een correcte manier van taalgebruik en de juiste punten aanstippen zou hij voor beide partijen erg sterk uit de hoek kunnen komen. En dit kan Wilder ook heus wel.... echter zal het eens tijd worden dat hij dit laat zien!
  donderdag 9 september 2010 @ 18:57:36 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86251180
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:55 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

"Een verhelderende, genuanceerde en realistische toespraak die zowel voldoening weet te brengen bij Pam Geller etc. als de Nederlandse politiek gerust kan stellen."

Door het gebruik van de juiste woorden, een correcte manier van taalgebruik en de juiste punten aanstippen zou hij voor beide partijen erg sterk uit de hoek kunnen komen. En dit kan Wilder ook heus wel.... echter zal het eens tijd worden dat hij dit laat zien!
Nee hoor, Pam Geller c.s. gaan dan ZWAAR teleurgesteld zijn..
pi_86251287
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jep, daar werden even alle gewone moslims vergeleken met gematigde neo-nazi's :X
pi_86252019
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:55 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Na die keer in Londen dat hij zichzelf vergeleek met Churchill en zijn missie om het Westen te redden, lijkt me dat sterk. De man is gewoon geen rationeel denkende politicus (hoewel hij wel veel strategisch inzicht heeft) maar iemand met een missie en mogelijk zelfs met een messias-waan.
  donderdag 9 september 2010 @ 19:36:59 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86252459
Het wordt "iets heel moois"volgens GW, die overigens vindt dat er in de formatie nog veel knopen doorgehakt moeten worden..
http://nos.nl/tekst/183859-wildersnog-veel-knopen-doorhakken.html
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:14:09 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86277553
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:07:57 #98
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86279531
quote:
"Don't try to be a great man, just be a man and let history make its own judgement."

Ik heb zo het idee dat de geschiedenis die vergelijking hierboven niet zal gaan maken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:25:49 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86280133
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Hij zal best scherp zijn, maar het zal wel meevallen denk ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86283827
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Komakie het volgende:
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Hij zal best scherp zijn, maar het zal wel meevallen denk ik.
Het maakt geen ruk uit, CDA en VVD gaan toch wel met hem in zee, wat hij ook roept en als hij stout is roept Maxime "foei" en zit 5 minuten later weer gezellig aan tafel met Wilders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')