Thanks!quote:Op woensdag 8 september 2010 18:51 schreef Greys het volgende:
Leuk BX!
En een apart topic is prima, leuk juist, om het vanaf het begin helemaal mee te maken!
Ja leuk, veel foto's van al je gerommel!quote:Op woensdag 8 september 2010 19:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
Thanks!
zaterdag zal ik foto's maken van de binnenkomst van het apparaat en mijn geklungel vervolgens zondag om het te gaan eh, prepareren enzo
quote:Op woensdag 8 september 2010 21:07 schreef Maes het volgende:
Leuk, ons aquarium is net weg dus nu kan ik online naar visjes kijken
Hahahahaha zou je bijna denkenquote:Op donderdag 9 september 2010 08:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jij hebt m ingeruild voor een sjiwawaa???
oh ik ga helemaal genieten die drie wekenquote:Op donderdag 9 september 2010 09:56 schreef Maes het volgende:
[..]
Hahahahaha zou je bijna denkenNee het aquarium was van meneer Maes maar die heeft er geen tijd meer voor (vond ie zelf) en hij heeft het hele gebeuren geschonken aan de overbuurman die heeft de bak nu op zijn werk staan
![]()
En weer verder met BrandX zijn aanwinst.
Dat wachten voor er vissen in kunnen is bij ons veel korter geweest en we hadden een hele gezonde bak
Ik heb geen ideequote:Op donderdag 9 september 2010 14:35 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe ga je je filter wegwerken? Of wordt het een intern filter?
We willen wel foto's zaterdag!
Ik vind het er wel leuk uitzienquote:Op donderdag 9 september 2010 15:49 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb geen idee
de filter zou er bij moeten zitten, dus ben heel benieuwd hoe die er uberhaupt uit ziet en hoe die bevestigd moet worden.
Dan ga ik kijken hoe ik hem optisch kan verbergen. Hij komt iig linksachter in de hoek, dichst bij het stopcontact zeg maar.
En de foto's volgen zaterdag zeer zeker!
Ondertussen staan de plantjes er zo bij trouwens:
[ afbeelding ]
niet supercharmant, maar had geen goede schone emmer.
Ik ook, durfde het niet toe te gevenquote:Op donderdag 9 september 2010 22:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind het er wel leuk uitzien
quote:Op donderdag 9 september 2010 22:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind het er wel leuk uitzien
quote:Op donderdag 9 september 2010 22:40 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik ook, durfde het niet toe te geven
quote:Op donderdag 9 september 2010 22:57 schreef Greys het volgende:
Ik zou gewoon wat nieuwe waterplanten halen voor in je aquarium en deze zo op de vensterbank zetten
Het grind is heel fijn. Wat in de OP staat is als voorbeeld van de kleurstelling. Het is me aanbevolen door waterweelde, dus ik wil er graag van uitgaan dat het dan dus goed zitquote:Op donderdag 9 september 2010 23:52 schreef kres het volgende:
Mag ik je paar tips geven?
Spel de bak paar keer om nadat je de achterwand in heb gelijmd.
Gebruik fijner grind. Bij grof grind zakt al het vuil tussen de steentjes. Is lastig om het schoon te maken
Het ziet er mooier uit (dat is dan iets persoonlijks.) en de planten zijn makkelijker vast te zetten in fijner grind.
Wacht wel iets langer dan een kwartier nadat je achterwand in heb geplakt.
Als je de achterwand er in gaat lijmen druk hem dan goed aan. De ruimte tussen de achterwand en glasplaat moet echt heel klein zijn.
Waarom ? Je zal niet de eerste zijn bij wie de kleine visjes tussen de achterwand en het glas vast komen te zitten. Daar vervolgens doodgaan en je water vervuilen met alle gevolgen van dien.
Eerst grind er in en dan water.. Minder troebel water. Als je de bak vult laat het dan op een schoteltje lopen. Blijft je grind op zijn plaats.
ja die heb ik al gekocht. Ik wilde niet te veel relief voor deze bak, neemt alleen maar ruimte in beslag. Als het allemaal blijft bevallen zie ik me over een jaar ofzo zomaar een veel grotere bak kopen waar wel een spannende achterwand in kanquote:Op vrijdag 10 september 2010 07:38 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Heb je die achterwand al gekocht? Want er zijn voor weinig meer mooiere te krijgen ook van Jewel maar die hebben wat meer relief: http://www.juwel-aquarium.de/en/motive_background_stone494.htm bijvoorbeeld
Ohh je bent behoorlijk op de hoogte.quote:Op vrijdag 10 september 2010 07:30 schreef BrandX het volgende:
[..]
Het grind is heel fijn. Wat in de OP staat is als voorbeeld van de kleurstelling. Het is me aanbevolen door waterweelde, dus ik wil er graag van uitgaan dat het dan dus goed zit
Hij gaf uit eigen beweging ook aan dat hier plantjes makkelijk in aarden. Ik moet de plantjes die ik heb ook kortwieken van hem voordat ik ze in de bak zet, tot ong. 2 centimeter wortel, en ze dan plaatsen. Dat kon heel goed in dit grind zei hij.
Van de plaat: zoiets was ik wel van plan ja, maar was nog aan het bedenken hoe. Thanks! Ik ga het zo doen als je aangeeft
en voor wat betreft het vullen: dat weet ik nog idd, :p
Ik zie mijn vader nog met een slang water uitzuigen een emmer in, en vervolgens vanuit een andere emmer (deze twee had hij speciaal voor de aquaria) met de slang weer water toevoegen op een bordje. Vond dat altijd megafascinerend om te zien als klein BX-je
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |