abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86242361
Inderdaad halloumi O+

Vismezze zou ik zo niet weten.. wij bestellen in Cyprus regelmatig mezze en als er dan vis bij zit is het gewoon een klein stukje gegrilde vis.. Zou niet weten wat voor vis.

Humus is ook altijd lekker!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  donderdag 9 september 2010 @ 16:16:05 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86245499
Ik mis de Retsina-wijn!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 september 2010 @ 21:46:15 #53
63722 z80
I fink you freaky
pi_86258024
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:16 schreef E.T. het volgende:
Ik mis de Retsina-wijn!
dan zou ik persoonlijk meer naar de Samos Nectar nijgen.
of de goedkopere variant Samos.
beide een zoete wijn met een eigen smaak.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_86261868
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:46 schreef z80 het volgende:

[..]

dan zou ik persoonlijk meer naar de Samos Nectar nijgen.
of de goedkopere variant Samos.
beide een zoete wijn met een eigen smaak.
Wij hebben Samos Sweet besteld bij ons favoriete Griekse restaurant. Met een bolletje roomijs er in (of gewoon zo) wordt dit het dessert!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_86753087
Oke, de definitieve gerechten zijn bekend! Tralala! Zojuist boodschappen gedaan en morgen en zaterdag lekker koken. Zaterdagavond is het feestje!

Gerechten:

Keftedes (vers gehakt met kruiden en tomatensaus)
Tzaziki (yoghurt, knoflook, komkommer)
Feta Kadaifi (fetablokjes omwikkeld met kadaifi deeg uit de oven)
Tarama (viskuit-smeerseltje)
Melizano (aubergine smeerseltje)
Spanakopita (pasteitjes met kaas/spinazie)
Dolmadaki (wijnbladeren gevuld met rijst en lamsgehakt)
Calamaria (inktvisringen, geftrituurd)
Kolokythopia (courgettetaart)
Souflaki (varkenshaas van de grill)
Sardelles (sardientjes uit de oven)
Garides (garnalen met dressing en sla)
Daarnaast nog verschillende soorten olijven, brood, vijgen, dadels en pepertjes.

Qua drank (naast standaard bier/wijn/fris) ouzo, mastique, metaxa 7 sterren, kumquat en samos sweet

Voor bij de koffie of als dessert verschillende soorten grieks gebak (onder andere baklavas)

Dit alles aangekleed met de griekse vlag, mooie griekse muziek en leuke servetjes met olijven erop.

Ik heb er zin in! *O* *O* *O* *O*
pi_86753167
Tezz; ik wacht nog op de uitnodiging! :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 23 september 2010 @ 16:28:50 #57
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_86753730
Pita Gyros met Tzaziki en je hebt niks anders meer nodig :9
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_86753906
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Tezz; ik wacht nog op de uitnodiging! :9
Haha! Helaas niet mijn feestje, maar van mijn ouders!
pi_86754093
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:33 schreef Tezz het volgende:

[..]

Haha! Helaas niet mijn feestje, maar van mijn ouders!
aah ok nou je hebt je goed uitgesloofd! laat even weten hoe t feestje was en hoe iedereen t eten vond :)
pi_86756399
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

aah ok nou je hebt je goed uitgesloofd! laat even weten hoe t feestje was en hoe iedereen t eten vond :)
Ik vind het echt best wel eng eigenlijk. Ik met mijn 'ik doe het eten wel', pfff.......... Ik zal foto's maken in ieder geval!
pi_86756626
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:11 schreef Tezz het volgende:
Oke, de definitieve gerechten zijn bekend! Tralala! Zojuist boodschappen gedaan en morgen en zaterdag lekker koken. Zaterdagavond is het feestje!

Gerechten:

Keftedes (vers gehakt met kruiden en tomatensaus)
Tzaziki (yoghurt, knoflook, komkommer)
Feta Kadaifi (fetablokjes omwikkeld met kadaifi deeg uit de oven)
Tarama (viskuit-smeerseltje)
Melizano (aubergine smeerseltje)
Spanakopita (pasteitjes met kaas/spinazie)
Dolmadaki (wijnbladeren gevuld met rijst en lamsgehakt)
Calamaria (inktvisringen, geftrituurd)
Kolokythopia (courgettetaart)
Souflaki (varkenshaas van de grill)
Sardelles (sardientjes uit de oven)
Garides (garnalen met dressing en sla)
Daarnaast nog verschillende soorten olijven, brood, vijgen, dadels en pepertjes.

Qua drank (naast standaard bier/wijn/fris) ouzo, mastique, metaxa 7 sterren, kumquat en samos sweet

Voor bij de koffie of als dessert verschillende soorten grieks gebak (onder andere baklavas)

Dit alles aangekleed met de griekse vlag, mooie griekse muziek en leuke servetjes met olijven erop.

Ik heb er zin in! *O* *O* *O* *O*
Nu heb ik hier ook zin in :o

Succes!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86756652
potverdikkie Tezz dat klinkt lekker :9

succes met koken :o
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86796674
Update: oh my god.............. waar ben ik aan begonnen!

Ik heb net schalen uitgezocht, warm-houd-plaatjes verzameld en gekeken hoe ik het buffet in ga delen. Toen ik al die lege schalen zag dacht ik: hoe heb ik in godsnaam kunnen zeggen dat ik die allemaal zou gaan vullen?????????

Maar goed: dolmadakia's zijn gelukt en overheerlijk, keftedes zijn ook klaar (het huis geurt helemaal naar kaneel en spicy kruiden) en de courgettetaart staat af te koelen.
De rest moet ik morgen allemaal maken, dus dat wordt vroeg opstaan!

Ik vind het nog steeds leuk, maar was blij dat mijn moeder me zojuist een wijntje kwam brengen en dat sigaretje in de tuin smaakte heerlijk, haha!
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:37:51 #64
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_86796886
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:33 schreef Tezz het volgende:
Update: oh my god.............. waar ben ik aan begonnen!

Ik heb net schalen uitgezocht, warm-houd-plaatjes verzameld en gekeken hoe ik het buffet in ga delen. Toen ik al die lege schalen zag dacht ik: hoe heb ik in godsnaam kunnen zeggen dat ik die allemaal zou gaan vullen?????????

Maar goed: dolmadakia's zijn gelukt en overheerlijk, keftedes zijn ook klaar (het huis geurt helemaal naar kaneel en spicy kruiden) en de courgettetaart staat af te koelen.
De rest moet ik morgen allemaal maken, dus dat wordt vroeg opstaan!

Ik vind het nog steeds leuk, maar was blij dat mijn moeder me zojuist een wijntje kwam brengen en dat sigaretje in de tuin smaakte heerlijk, haha!
:*

De stress van een echte chef, de reden waarom ik de koksschool niet kon afmaken :') Maar het lukt je wel, je hebt geen betalende gasten dus relax, er mag iets mis gaan ;)
pi_86797104
sterkte Tezz en als je ze hebt: wil je als je bijgekomen bent, volgende week :P, eens recepten posten??? T klinkt allemaal zo lekker!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86797679
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:37 schreef Windigo het volgende:

[..]

:*

De stress van een echte chef, de reden waarom ik de koksschool niet kon afmaken :') Maar het lukt je wel, je hebt geen betalende gasten dus relax, er mag iets mis gaan ;)
Ja, mijn man zegt ook dat ik mijn roeping gemist heb, maar ik weet wel zeker dat ik het niet zou redden in de proffesionele keuken, haha!
Ik vind het ook vreselijk als iedereen zich er mee gaat bemoeien, terwijl ik het eigenlijk niet alleen kan. Heb toch maar wat hulp gevraagd voor het moment supreme morgen, ik kan gewoon niet alles tegelijk! Op het laatste moment moet ik qua warme gerechten niet alleen het e.e.a. opwarmen, maar ook afbakken, grillen en frituren!

Als ik maar kan slapen vannacht, haha!
pi_86797701
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:43 schreef DarkElf het volgende:
sterkte Tezz en als je ze hebt: wil je als je bijgekomen bent, volgende week :P, eens recepten posten??? T klinkt allemaal zo lekker!
Ik zal volgende week foto's posten van de gerechten die gelukt zijn :P met een receptje erbij, oke?
Thx!
pi_86829542
Update!

Zo, net klaar met de voorbereidingen. Vanmorgen om 9.00 uur begonnen en het laatste uur heb ik wijntjes gedronken met mijn moeder, dus haha, valt allemaal nog best mee.

Alles staat klaar. Vanavond dus alleen nog de lastminute dingen (opwarmen, garneren, grillen en frituren). Ik heb mijn man om hulp gevraagd vanavond bij het frituren en grillen, dan kan ik me concentreren op het garneren (garnituren zijn ook allemaal gesneden en staan klaar).

Schalen, warmhoudplaatjes, opscheplepels en tafelaankleding is ook gedaan.

Ben best zenuwachtig! Ga nu even met de beentjes omhoog op de bank, haha!
pi_86829595
wat goed, bijna klaar *O*
lekker rusten en vnv genieten en complimenten vangen en de hele tijd recepten uitdelen :D
pi_86829678
oooooooowh, lekker O+ :9

veel plezier!
Ja doei.
pi_86829739
Wat leuk Tezz! Goed om te horen dat het is gelukt!

En veel plezier vanavond :*
pi_86829871
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:28 schreef Windigo het volgende:
Wat leuk Tezz! Goed om te horen dat het is gelukt!

En veel plezier vanavond :*
:{w Het eten is gelukt, bijna alles is lekker (behalve de tarama, zie hieronder), maar ik moet vanavond nog wel alles op tijd (warm) op tafel krijgen! Best spannend!

De tarama (smeersel van viskuit en zalm is te zout geworden. Ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen. Heb al cremefraiche toegevoegd en wat honing, maar het blijft te zout. Mocht er nog iemand tips hebben om het te neutraliseren.......

[ Bericht 0% gewijzigd door Tezz op 25-09-2010 15:40:17 ]
pi_86850566
En it's a wrap!!!!!

Ik ben best een beetje trots op mezelf. Het is gewoon allemaal gelukt, precies zoals ik het hebben wilde. Allemaal op tijd op tafel en ook nog eens warm en lekker...........

Foto verslagje:

Het drank buffetje.... Met Samos Sweet, Metaxa, Kumquat en Mastique! De Metaxa was als eerste op, haha......

Bij binnenkomst kregen alle gasten een Ouzo en uiteraard een stukje Grieks gebak bij de koffie.

En uiteindelijk eten........ Ik stond uitgeput in een hoekje met een borrel in mijn hand, haha

Brood met smeerseltjes: viskuit (tarama), aubergine (melizano) en taziki (yoghurt/komkommer). Op de voorgrond feta kadaifi, spanakopita (pasteitjes met spinazie/kaas) en achterin een schaal keftedes (vers gehakt met tomatensaus).

Achterin (naast de keftedes) sardientjes met knoflook en groente. Vooraan dolmadakia's (met rijst en lam) en in het midden (met het originele 40 jaar oude trouwdingetje) een courgettetaart.

En uiteindelijk natuurlijk souflaki (vooraan), vers fruit en gefrituurde inktvis (calamaria). Helemaal links op de foto nog garnalen met zelfgemaakte coctailsaus en verse dille.

Zucht.......... ik ben blij dat het gelukt is!

Wanneer iemand een recept wil hebben dan hoor ik het wel....

[ Bericht 8% gewijzigd door Mirjam op 02-11-2010 20:36:55 ]
  zondag 26 september 2010 @ 02:08:52 #74
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86850754
OMG, respect!! _O_
Wat een superprestatie!! En nu genieten van je 'overwinning'
Mens wat ziet dat er geweldig uit!! :9~
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_86852244
damn Tezz, keukengodin! Geweldig werk! En super lekker! Is alles opgegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')