dan zou ik persoonlijk meer naar de Samos Nectar nijgen.quote:
Wij hebben Samos Sweet besteld bij ons favoriete Griekse restaurant. Met een bolletje roomijs er in (of gewoon zo) wordt dit het dessert!quote:Op donderdag 9 september 2010 21:46 schreef z80 het volgende:
[..]
dan zou ik persoonlijk meer naar de Samos Nectar nijgen.
of de goedkopere variant Samos.
beide een zoete wijn met een eigen smaak.
Haha! Helaas niet mijn feestje, maar van mijn ouders!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Tezz; ik wacht nog op de uitnodiging!
aah ok nou je hebt je goed uitgesloofd! laat even weten hoe t feestje was en hoe iedereen t eten vondquote:Op donderdag 23 september 2010 16:33 schreef Tezz het volgende:
[..]
Haha! Helaas niet mijn feestje, maar van mijn ouders!
Ik vind het echt best wel eng eigenlijk. Ik met mijn 'ik doe het eten wel', pfff.......... Ik zal foto's maken in ieder geval!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aah ok nou je hebt je goed uitgesloofd! laat even weten hoe t feestje was en hoe iedereen t eten vond
Nu heb ik hier ook zin inquote:Op donderdag 23 september 2010 16:11 schreef Tezz het volgende:
Oke, de definitieve gerechten zijn bekend! Tralala! Zojuist boodschappen gedaan en morgen en zaterdag lekker koken. Zaterdagavond is het feestje!
Gerechten:
Keftedes (vers gehakt met kruiden en tomatensaus)
Tzaziki (yoghurt, knoflook, komkommer)
Feta Kadaifi (fetablokjes omwikkeld met kadaifi deeg uit de oven)
Tarama (viskuit-smeerseltje)
Melizano (aubergine smeerseltje)
Spanakopita (pasteitjes met kaas/spinazie)
Dolmadaki (wijnbladeren gevuld met rijst en lamsgehakt)
Calamaria (inktvisringen, geftrituurd)
Kolokythopia (courgettetaart)
Souflaki (varkenshaas van de grill)
Sardelles (sardientjes uit de oven)
Garides (garnalen met dressing en sla)
Daarnaast nog verschillende soorten olijven, brood, vijgen, dadels en pepertjes.
Qua drank (naast standaard bier/wijn/fris) ouzo, mastique, metaxa 7 sterren, kumquat en samos sweet
Voor bij de koffie of als dessert verschillende soorten grieks gebak (onder andere baklavas)
Dit alles aangekleed met de griekse vlag, mooie griekse muziek en leuke servetjes met olijven erop.
Ik heb er zin in!![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:33 schreef Tezz het volgende:
Update: oh my god.............. waar ben ik aan begonnen!
Ik heb net schalen uitgezocht, warm-houd-plaatjes verzameld en gekeken hoe ik het buffet in ga delen. Toen ik al die lege schalen zag dacht ik: hoe heb ik in godsnaam kunnen zeggen dat ik die allemaal zou gaan vullen?????????
Maar goed: dolmadakia's zijn gelukt en overheerlijk, keftedes zijn ook klaar (het huis geurt helemaal naar kaneel en spicy kruiden) en de courgettetaart staat af te koelen.
De rest moet ik morgen allemaal maken, dus dat wordt vroeg opstaan!
Ik vind het nog steeds leuk, maar was blij dat mijn moeder me zojuist een wijntje kwam brengen en dat sigaretje in de tuin smaakte heerlijk, haha!
Ja, mijn man zegt ook dat ik mijn roeping gemist heb, maar ik weet wel zeker dat ik het niet zou redden in de proffesionele keuken, haha!quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:37 schreef Windigo het volgende:
[..]
![]()
De stress van een echte chef, de reden waarom ik de koksschool niet kon afmakenMaar het lukt je wel, je hebt geen betalende gasten dus relax, er mag iets mis gaan
Ik zal volgende week foto's posten van de gerechten die gelukt zijnquote:Op vrijdag 24 september 2010 17:43 schreef DarkElf het volgende:
sterkte Tezz en als je ze hebt: wil je als je bijgekomen bent, volgende week, eens recepten posten??? T klinkt allemaal zo lekker!
quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:28 schreef Windigo het volgende:
Wat leuk Tezz! Goed om te horen dat het is gelukt!
En veel plezier vanavond
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |