zie ook --> Kamer wil onderzoek naar hogere maximumsnelheidquote:'Maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur'
VVD, CDA en PVV zijn het eens over een verhoging van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur.
Dat meldt de Telegraaf. Volgens het dagblad staat de verhoging van de maximumsnelheid in de onderdelen van het concept-regeerakkoord dat de drie partijen al klaar hadden voordat de formatie vrijdag werd afgebroken.
De VVD had de verhoging naar 130 kilometer per uur al in het verkiezingsprogramma staan. De PVV wilde eigenlijk naar 140 kilometer per uur. Het CDA heeft van de maximumsnelheid geen thema gemaakt in de verkiezingen.
Niet overal harder rijden
Als de drie partijen tot een kabinet komen en de maatregel wordt ingevoerd zal de maximumsnelheid op snelwegen niet overal omhoog gaan. Dat hangt af van de luchtkwaliteit, veiligheid en doorstroming. De plannen borduren voort op het systeem van dynamische snelheden dat ook demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer op verschillende plekken wil invoeren. Dat houdt in dat de maximumsnelheid op verschillende tijdstippen van de dag kan veranderen. Als het rustig is op de weg mag er harder worden gereden.
quote:Op woensdag 8 september 2010 12:02 schreef ehqo. het volgende:
Een betere ontwikkeling zou ik een minimum snelheid vinden.
Voor de linkerbaan wel ja.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:02 schreef ehqo. het volgende:
Een betere ontwikkeling zou ik een minimum snelheid vinden.
Dat ritsen gaan 'we' toch niet leren, en daarnaast zijn de op- en afrit stroken ook vaak te kort om op drukke momenten moeiteloos in of uit te voegen. Ik zeg al jaren dat je een groot deel van de oorzaken van files kunt wegnemen als je gewoon die in- en uitvoegstroken zou verlengen.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef NeetNormaal het volgende:
Nou...
Dat hangt nog..
Vorming van kabinet wordt hier bepalend in..
Ben trouwens groot voorstander...
Maar vindt 140 nog beter..
MITS; ze de automobilisten in NL eens leren ritsen.
Mensen... hou toch eens afstand.. ook in de files...
Precies. In het oosten van het land liggen genoeg snelwegen waar het zo rustig is dat je met gemak 150+ zou kunnen rijden zonder dat het minder veilig wordt. Maar er zijn ook genoeg snelwegen waar het simpelweg te druk is om dat toe te staan.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:04 schreef SicSicSics het volgende:
130 'Plank gas'
Tevens is het nog maar zeer de vraag waar en wanneer...
Ja én mensen die het vertikken om een beetje ruimte te maken voor mensen die willen invoegen.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat ritsen gaan 'we' toch niet leren, en daarnaast zijn de op- en afrit stroken ook vaak te kort om op drukke momenten moeiteloos in of uit te voegen. Ik zeg al jaren dat je een groot deel van de oorzaken van files kunt wegnemen als je gewoon die in- en uitvoegstroken zou verlengen.
Dat 'ritsen' op de gewone snelwegen van 4 naar 3 baans of 3 naar 2 baans, blijft ook een probleem. Je hebt altijd van die figuren die op het extreem laatste moment hun auto er nog tussen willen gooien, waarna alle achterliggers op de rem moeten...
I know..quote:Op woensdag 8 september 2010 12:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat ritsen gaan 'we' toch niet leren, en daarnaast zijn de op- en afrit stroken ook vaak te kort om op drukke momenten moeiteloos in of uit te voegen. Ik zeg al jaren dat je een groot deel van de oorzaken van files kunt wegnemen als je gewoon die in- en uitvoegstroken zou verlengen.
Dat 'ritsen' op de gewone snelwegen van 4 naar 3 baans of 3 naar 2 baans, blijft ook een probleem. Je hebt altijd van die figuren die op het extreem laatste moment hun auto er nog tussen willen gooien, waarna alle achterliggers op de rem moeten...
Vanmorgen was er zo een ik-ben-totaal-verstookt-van-de-echte-wereld gast op BNR radio.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Precies. In het oosten van het land liggen genoeg snelwegen waar het zo rustig is dat je met gemak 150+ zou kunnen rijden zonder dat het minder veilig wordt. Maar er zijn ook genoeg snelwegen waar het simpelweg te druk is om dat toe te staan.
Dit dus. Die 130 is totaal niet relevant voor de randstad aangezien het daar altijd vast staat.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Precies. In het oosten van het land liggen genoeg snelwegen waar het zo rustig is dat je met gemak 150+ zou kunnen rijden zonder dat het minder veilig wordt. Maar er zijn ook genoeg snelwegen waar het simpelweg te druk is om dat toe te staan.
Valt wel mee.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:13 schreef wise het volgende:
[..]
Dit dus. Die 130 is totaal niet relevant voor de randstad aangezien het daar altijd vast staat.
Precies. Ik rij meestal ook 'savonds laat of op momenten tijdens de dag dat er geen file zou moeten staan ... en als je dan flink kunt doorkarren, dan scheelt dat al een heel stuk.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ik rij meestal op tijden wanneer het wat rustiger is op de weg en dan is 130(lees 140) wel een stukje fijner.
Dat is helemaal erg als je 's nachts rijdt, omdat het dan ineens nodig is om overal aan de weg te piemelen op plaatsen waar het meestal niet eens écht nodig is.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Precies. Ik rij meestal ook 'savonds laat of op momenten tijdens de dag dat er geen file zou moeten staan ... en als je dan flink kunt doorkarren, dan scheelt dat al een heel stuk.
Sowiewo zou ik graag zien dat de A2 zo spoedig mogelijk helemaal klaar is, want je wordt momenteel gek van iedere 500 meter een nieuwe snelheid (100, 90, 100, 70, 120, 100, 90, etc etc etc...) Zo'n beetje het hele stuk tussen Den Bosch en Amsterdam is een achtereenschakeling van frustratie ....
Mijn voet ligt dan lekkerder op het gaspedaalquote:Op woensdag 8 september 2010 13:29 schreef SeLang het volgende:
Dit is echt zo'n typisch Nederlandse burgertrutten discussie.
Je komt nauwelijks sneller aan als je de max verhoogt naar 130km/u.
Des te sneller zijn de mensen weer van die weg af. Ieder beetje helpt.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:29 schreef SeLang het volgende:
Dit is echt zo'n typisch Nederlandse burgertrutten discussie.
Je komt nauwelijks sneller aan als je de max verhoogt naar 130km/u.
Het ligt wat meer in lijn met grote delen van Europa:quote:Op woensdag 8 september 2010 13:29 schreef SeLang het volgende:
Dit is echt zo'n typisch Nederlandse burgertrutten discussie.
Je komt nauwelijks sneller aan als je de max verhoogt naar 130km/u.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |