abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85636920
quote:
AMSTERDAM - Een Kamermeerderheid van VVD, PVV en CDA wil een onderzoek laten doen naar het verhogen van de maximumsnelheid op snelwegen. Dat schrijft De Telegraaf dinsdag.

"Wij hebben natuurlijk geen Duitse situatie zonder al te veel op- en afritten, maar als de minister kans ziet tot een hogere snelheid, dan horen wij dat graag", zegt CDA-Kamerlid Sander De Rouwe.

De VVD ziet volgens de krant een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur wel zitten. De PVV wil de snelheid verhogen naar 140 kilometer per uur.

Rustige tijden
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur. VVD, CDA en PVV willen nu dat de minister bekijkt of dat op meer plaatsen mogelijk is.

VVD-Kamerlid Charlie Aptroot heeft al wat locaties in gedachten. Zo denkt hij aan de A16 tussen Dordrecht en Breda en de A4 tussen Leiderdorp en Den Haag. Volgens hem houden mensen zich slecht aan de maximumsnelheid omdat die vaak onredelijk is.
_O_
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:32:13 #2
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_85636947
Laat maar komen :Y
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_85636985
Goede zaak, zeker op de vijfbaanssnelweg die de A2 nu is *O*.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:35:35 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_85637024
Huh? Zulke dingen roepen ze toch alleen vóór de verkiezingen? :?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_85637204
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:35 schreef mstx het volgende:
Huh? Zulke dingen roepen ze toch alleen vóór de verkiezingen? :?
Deze partijen voelen blijkbaar dat die snel weer komen ;)
pi_85637208
Het land naar de klote helpen en een hogere maximum snelheid om het gepeupel rustig te houden, doen ze goed.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:44:25 #7
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_85637235
quote:
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur. VVD, CDA en PVV willen nu dat de minister bekijkt of dat op meer plaatsen mogelijk is.
Op rustige tijden?! Is na 15 jaar die kutweg eindelijk af, liggen er 2x 5 banen zetten ze de max op 100. :N


Maar goed, ze hebben er wel een nieuwe kassalokatie bij. :r
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_85637243
Goed zaak op >3 baans wegen zoals de A4 en A16 op bepaalde plekken.

Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
pi_85637293
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Goed zaak op >3 baans wegen zoals de A4 en A16 op bepaalde plekken.

Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
De A28 naar het noorden is ook een geschikte snelweg. En de A50 richting Zwolle :Y
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:50:51 #10
215628 woid
let's get Friendly
pi_85637381
wat een tumult om 20km/h ... :')

alsof dat nog uit maakt
blij dat ik ergens woon waar je rijden mag en kan *O* .
pi_85637405
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Goed zaak op >3 baans wegen zoals de A4 en A16 op bepaalde plekken.

Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
Als je een beetje verstand van doorstroming hebt, verhoog je de maximum snelheid juist op de smallere wegen. Daarbij zijn de 4 en 5 baanswegen bijna altijd bij steden met veel op en afritten, wat het veel onrustiger maakt. Nooit gemerkt dat een 2 baansweg veel rustiger rijdt dan een 5 baans? Het enige nadeel is dat op tweebaanswegen het verschil tussen vrachtauto's en het overige verkeer erg groot wordt.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:54:35 #12
215628 woid
let's get Friendly
pi_85637458
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Als je een beetje verstand van doorstroming hebt, verhoog je de maximum snelheid juist op de smallere wegen. Daarbij zijn de 4 en 5 baanswegen bijna altijd bij steden met veel op en afritten, wat het veel onrustiger maakt. Nooit gemerkt dat een 2 baansweg veel rustiger rijdt dan een 5 baans? Het enige nadeel is dat op tweebaanswegen het verschil tussen vrachtauto's en het overige verkeer erg groot wordt.
nooit gemerkt dat 2 banen of 5 banen in NL niet uitmaakt, omdat iedere sukkel zonodig op die linker baan moet hangen...?

NL = Nur Links.
pi_85637485
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Als je een beetje verstand van doorstroming hebt, verhoog je de maximum snelheid juist op de smallere wegen. Daarbij zijn de 4 en 5 baanswegen bijna altijd bij steden met veel op en afritten, wat het veel onrustiger maakt. Nooit gemerkt dat een 2 baansweg veel rustiger rijdt dan een 5 baans? Het enige nadeel is dat op tweebaanswegen het verschil tussen vrachtauto's en het overige verkeer erg groot wordt.
Of ik nu 140 rijdt terwijl het mag of 140 rijdt terwijl het niet mag. 140 rijden gaat prima. Nooit last gehad van langzame vrachtwagens ;)
pi_85637633
Van mij mag de A9 vanaf Alkmaar ook wel naar 140 idd.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:03:06 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85637659
Absoluut één van de kernissues voor in het komende regeerakkoord :')
Intelligent, but fucked up.
pi_85637876
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
Gaat dat niet om geluidsoverlast, het "leefmilieu" zeg maar?

Tussen de A2(600meter) de A9(300 meter) de A4 en de A10 (paar KM) in en ik merk het niet meer maar mensen die hier niet zovaak komen valt het op dat je een constant gezoem hoort. 's nachts gaan er vaak motoren helemaal loos op 1 van deze en dat hoor je behoorlijk kan ik je zeggen.

Laat ze er maar mee experimenteren, dat gaat waarschijnlijk ten koste van een aantal mensenlevens van mensen die de verantwoordelijkheid niet kunnen handlen en hun kadet achter in een vrachtwagen parkeren.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_85638114
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Absoluut één van de kernissues voor in het komende regeerakkoord :')
Dat is helemaal niet slim, dan kan de politie minder bonnen aftikken en krijgt men een gat in de begroting.

In het kader van bezuinigen zou men juist op elke snelweg 80 moeten invoeren om meer bonnen uit te schrijven.
pi_85638158
Ik vraag mij af in hoeverre dan nog rekening wordt gehouden met verhoogde CO2 uitstoot, fijnstof uitstoot en een fors hoger gebruik van brandstof en verkeersveiligheid of telt dat helemaal niet meer mee bij de CDA, VVD en PVV.
pi_85638166
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet slim, dan kan de politie minder bonnen aftikken en krijgt men een gat in de begroting.

In het kader van bezuinigen zou men juist op elke snelweg 80 moeten invoeren om meer bonnen uit te schrijven.
Kunnen ze gelijk de helft van de verkeerspolitie opheffen. Meer agenten doorsluisen naar veiligheid en bescherming van de burger. (en dan niet in de zin van "zogenaamde verkeersveiligheid".
pi_85638190
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af in hoeverre dan nog rekening wordt gehouden met verhoogde CO2 uitstoot, fijnstof uitstoot en een fors hoger gebruik van brandstof en verkeersveiligheid of telt dat helemaal niet meer mee bij de CDA, VVD en PVV.
\

Ze hebben het al grotendeels voorbereid. Half nederland rijdt nu in kleine zuinige auto`s. Dus met uitstoot en fijnstof komt het wel goed in ons landje :Y
pi_85638660
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af in hoeverre dan nog rekening wordt gehouden met verhoogde CO2 uitstoot, fijnstof uitstoot en een fors hoger gebruik van brandstof en verkeersveiligheid of telt dat helemaal niet meer mee bij de CDA, VVD en PVV.
Bron? Ik bedoel, het is heel populair om uitlatingen te doen over CO2 etc. maar wil je dan ook graag onderbouwen dat een auto die over 100km 120 rijdt minder uitstoot veroorzaakt als een auto die over 100km 140 rijdt? En wil je in die zoektocht direct het woordje toersnelheid meenemen? :)
pi_85639341
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:39 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Bron? Ik bedoel, het is heel populair om uitlatingen te doen over CO2 etc. maar wil je dan ook graag onderbouwen dat een auto die over 100km 120 rijdt minder uitstoot veroorzaakt als een auto die over 100km 140 rijdt? En wil je in die zoektocht direct het woordje toersnelheid meenemen? :)
Grof gezegd verbruik je meer energie als je harder rijdt i.v.m. luchtweerstand (en rolweerstand). Als je primaire energiebron fossiele brandstof als aardolie dus benzine is, stoot je dan meer CO2 uit, ook bij een volledige verbranding. Uiteindelijk kun je niet om CO2-uitstoot heen bij de verbranding van benzine. Hoe meer benzine je verbruikt hoe hoger je CO2-uitstoot.

Nu zijn er speciale gevallen met auto's die minder verbruiken als ze bijv. 100km/h in plaats van 80 rijden. Maar de luchtweerstand neemt exponentieel toe en boven een bepaald punt wordt het veel moeilijker om zuinig te rijden. Dus ik vraag me ten zeerste af of er wel normale auto's zijn die minder op 140 dan 120km/h verbruiken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85639567
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:04 schreef waht het volgende:

[..]

Grof gezegd verbruik je meer energie als je harder rijdt i.v.m. luchtweerstand (en rolweerstand). Als je primaire energiebron fossiele brandstof als aardolie dus benzine is, stoot je dan meer CO2 uit, ook bij een volledige verbranding. Uiteindelijk kun je niet om CO2-uitstoot heen bij de verbranding van benzine. Hoe meer benzine je verbruikt hoe hoger je CO2-uitstoot.

Nu zijn er speciale gevallen met auto's die minder verbruiken als ze bijv. 100km/h in plaats van 80 rijden. Maar de luchtweerstand neemt exponentieel toe en boven een bepaald punt wordt het veel moeilijker om zuinig te rijden. Dus ik vraag me ten zeerste af of er wel normale auto's zijn die minder op 140 dan 120km/h verbruiken.
Leuk hoor die hele discussie over co2, maar zoals gisteren even op en neer naar het werk met harde tegenwind heen, moet ik dan ook maar 40 rijden om minder c02 uit te stoten? Immers neemt het verbruik dan enorm toe, dus ook de uitstoot. Dus helemaal verminderen gaat nooit lukken. (hoe zou dat zijn met een c1 en tegenwind? volgens mij dramatisch)
pi_85639678
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:12 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Leuk hoor die hele discussie over co2, maar zoals gisteren even op en neer naar het werk met harde tegenwind heen, moet ik dan ook maar 40 rijden om minder c02 uit te stoten? Immers neemt het verbruik dan enorm toe, dus ook de uitstoot. Dus helemaal verminderen gaat nooit lukken. (hoe zou dat zijn met een c1 en tegenwind? volgens mij dramatisch)
Ik zeg nergens dat iemand minder moet uitstoten. Ik maak mij niet zo druk om CO2-uitstoot.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85639706
Mooi, dan kunnen we nu nog sneller van file naar file racen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')