Haha, dat deed ik ook altijd.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:07 schreef Gestiech het volgende:
lol. Volgende week vrijdag statistiek-tentamen hier...
Heb eigenlijk het gevoel dat het wel moet lukken... Ik vind niet alles even logisch, maar ik probeer het maar gewoon te onthouden. Het begrijpen heb ik vooralsnog maar even opgegeven
Bij mij kwam dat moment pas toen ik een half jaar aan het promoveren wasquote:Op woensdag 8 december 2010 23:08 schreef Sharkdoggie het volgende:
Er komt een moment dat alles op zijn plek valt en je het zelfs leuk gaat vinden!
vraag me niet wanneer
Het SPSS topic #2 - Waar we gezellig verder analyserenquote:Op donderdag 9 december 2010 21:43 schreef Gestiech het volgende:
Is er iemand bereid mij wat korte uitleg te geven mbt wat dingen van statistiek?
Om een voorbeeld te noemen, als ik een chi-square test doe op data mbt. geslacht en het al dan niet liever op vroege uren college hebben, en er komt een significant resultaat uit die test, dan kan dat volgens mij nog steeds betekenen dat ofwel de mannen liever vroeg college hebben, ofwel de vrouwen. Hoe zie ik dat nou?
Ik was tevens bezig met de MSE en MSG, wat heel simpel lijkt, maar toch kom ik er niet uit. Ik kreeg een output van spss aangeleverd, met standaard deviaties en standaard errors, en de degrees of freedom, en ik moest dan de sums en means in gaan vullen. Je zou denken dat dat simpel is right? optellen voor de sums en delen door de df voor means, maar dan krijg ik niet de waarden die ze willen hebben... :S Word er echt gek van.
Nouja, als iemand me ermee zou willen helpen zou dat fijn zijnEventueel via pb ofzo.
thanksquote:Op donderdag 9 december 2010 21:58 schreef Operc het volgende:
[..]
Het SPSS topic #2 - Waar we gezellig verder analyseren
Dat topic is waarschijnlijk wel nuttig voor je.
Hmmz, die positieve instelling van gisteren ben ik even kwijt... *tentamenweekstress*quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:54 schreef Tink89 het volgende:
w00t, laatste twee assignments van dit semester ingeleverd en mijn allerlaatste mto-practicum ooit gehad...
Het eind is nabij
Xx
Lekker aan het stressen?quote:Op maandag 13 december 2010 11:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hmmz, die positieve instelling van gisteren ben ik even kwijt... *tentamenweekstress*
Pfft
Moeten jullie artikelen samenvatten als opdracht?quote:Op dinsdag 14 december 2010 01:16 schreef JWH_ het volgende:
2 bonustoetsen en 1 samenvatting van 2 artikelen inleveren in een week.
Jammer dat je dat meteen vergeten bent, in mijn ogen zou de hedendaagse klinische psychologie wel wat meer doordrongen mogen zijn van kennis van de hersenen en het menselijk lichaam. Het feit dat een gemiddelde laterale hypothalamus meer invloed op je gemoedstoestand heeft dan een gemiddelde klinische behandelaar is daar in mijn ogen een perfect voorbeeld vanquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:13 schreef Gestiech het volgende:
Lichaam en gedrag idd hier ook morgen
Mja op zich weet ik alles mbt. werking van neuronen, synapsen, neurotransmitters, hormonen.. het enige dat ik gewoon totaal niet boeiend vind is dingen als 'de functie van de laterale hypothalamus met betrekking tot homeostase is...' en meer van die zut. Dingen die je na een week weer vergeten bent zeg maar. Maar het moet wel lukken denk ik.
Klinisch heeft ook onderzoek hequote:Op dinsdag 14 december 2010 15:28 schreef Gestiech het volgende:
Ik wil de klinische kant niet op, maar juist het onderzoek![]()
Onderzoek van wat? Als je nog fundamenteler bezig wilt zijn blijft alleen biologische psychologie nog over, en dan kan je al bijna gaan twijfelen of je bij psychologie sowieso wel op je plek zit.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:28 schreef Gestiech het volgende:
Ik wil de klinische kant niet op, maar juist het onderzoekIk vind alleen de opsommingen van zus hersendeel heeft daar effect op en zo hersendeel daarop niet zo interessant. Ik wil veel fundamenteler bezig zijn. Ik zie het nut van die kennis ook niet overigens, behalve als je daar onderzoek naar wil doen. Ik zoek het wel op als ik het moet weten.
De SCN is hipquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:35 schreef SH. het volgende:
[..]
Klinisch heeft ook onderzoek he[/mierenneuken]
Wel raar eigenlijk. In Rotterdam krijg je biologische psychologie pas in het tweede jaar.. Geen idee waarom, want eigenlijk zou het vóór klinisch moeten (niet erna). Ik ben dus ook gezellig bezig met laterale hypothalami en suprachiasmatische nuclei en dergelijke rampzalige plaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |