Ik heb hem nu nog helemaal niet gecropt, in paint gaat dat maar kut. Ik ben toevallig nu bezig om photoshop te installeren. Bedanktquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:41 schreef icemotion het volgende:
+ Moment
+ Bewegingsonscherpte, ik vind het wel iets hebben dat de vleugels een stukje beweging vertonen.
- Te drukke achtergrond, waardoor de vogel er niet mooi uitspringt.
- Compositie, teveel achtergrond, wees niet bang om te croppen. Less is more
Eentje van Gogbot dan maar:
[ afbeelding ]
Probeer Lightroom eens voordat je Photoshop gebruikt. Photoshop kan voor beginners nogal intimiderend over komen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb hem nu nog helemaal niet gecropt, in paint gaat dat maar kut. Ik ben toevallig nu bezig om photoshop te installeren. Bedankt
Kleuren springen er mooi uit, maar omdat het voor de leek moeilijk te beoordelen valt wat het is, had beter het hele onderwerp op de foto gemogen..want het loopt nog door zo te zien?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:16 schreef icemotion het volgende:
[ [url=http://www0/4.jpg]afbeelding[/url] ]
Eventjes opnieuw, vanwege de pagina-switch. Voor de volgende die met een foto komt!
ah oke...een mooi voorbeeld van abstracte kunst danquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:53 schreef icemotion het volgende:
Nee het loopt nauwelijks door. This is pretty much what it is. Maar het is dan ook gemaakt op een kunst meets technologie festival
+ Mooie 'silhouetten' van de molensquote:Op woensdag 22 september 2010 09:13 schreef polariteit het volgende:
@airforce1: de lucht is wel ok hier. past wel bij het onderwerp van de zeilboten. wellicht had je een nog gavere compositie kunnen maken door iets schuiner ten op zichte van de boten te gaan staan ipv recht van voren. nu liggen ze te recht achter elkaar.
[ link | afbeelding ]
Mills of Kinderdijk - #X after sunset by Marcel Tuit, on Flickr
Je foto is wel erg scheef, zeer waarschijnlijk met opzet, maar ik zie de meerwaarde er niet van in.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:13 schreef COnrust het volgende:
[..]
+ Mooie 'silhouetten' van de molens
+ Strak water
- Eigenlijk niets op aan te merken
Mijn foto:
[ afbeelding ]
- De lichtval op de dolfijnenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:24 schreef Ericr het volgende:
+goede verhoudingen qua voorgrond, midden en achtergrond
+ diepte
+ scherpte
- beetje weinig contrast
- lichte kleurzweem
- mist helderheid in de voorgrond
[ afbeelding ]
+ Timingquote:Op woensdag 22 september 2010 11:24 schreef Ericr het volgende:
+goede verhoudingen qua voorgrond, midden en achtergrond
+ diepte
+ scherpte
- beetje weinig contrast
- lichte kleurzweem
- mist helderheid in de voorgrond
[ afbeelding ]
+ Scherptedieptequote:Op donderdag 23 september 2010 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
- De lichtval op de dolfijnen
- Onderin zie ik nog spetters van de boot waar je op stond, dat vind ik er niet zo mooi uitzien.
+ De rest van de foto vind ik wel mooi.
[ afbeelding ]
+mooi kleurcontrast met het blauw en het roze op de nagels/lippenquote:Op vrijdag 24 september 2010 17:34 schreef problematiQue het volgende:
[..]
+ Timing
+ Scherpte
- Te hoge saturatie
- Crop kan beter
[..]
+ Scherptediepte
- Geen spannend perspectief of spannende compositie, dichter erop zou beter zijn geweest (al was dat misschien niet mogelijk)
[ afbeelding ]
+ Het bijna grijze gezicht van de gehele foto.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:21 schreef Blijheid het volgende:
Oeh, mooie foto hoor. Contrast, kleuren, scherpte, allemaal in orde. Wel erg drukke foto, zeker ook vanwege het feit dat hij omhoog genomen is, al vind ik dat hier persoonlijk niet zo storend.
[ link | afbeelding ]
Klikbaar voor groter. Ik heb gemerkt dat 'ie wat te donker is op sommige beeldschermen, klopt dat? Want bij mij is 'ie wèl goed ...
+ Kleurenquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:04 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Het bijna grijze gezicht van de gehele foto.
- Ik vind de bomen aan de linkerkant alleen maar behoorlijk storen. Mijn ogen trekken direct naar die bomen toe als ik de foto bekijk terwijl dat niet het onderwerp is. Ook vind ik het een wat rare uitsnede hebben qua maten. Heel raar formaat![]()
[ afbeelding ]
Groot: http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/5022642590/sizes/o/
Dit vind ik qua kleuren en compositie echt een heel mooie foto maar die vignette (Hoe de hel spel je dat?) verpest best veel van de mooie toning.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:13 schreef COnrust het volgende:
[..]
+ Mooie 'silhouetten' van de molens
+ Strak water
- Eigenlijk niets op aan te merken
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Doel is: Kunst, iets wat iedere foto is in de ogen van diegene die het geschoten heeft.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Kleuren
+ Contrast
+ Vormgeving
- Mist een doel
[ afbeelding ]
@pianoman, Het is de bedoeling dat je andere mensen hun foto's beoordeelt, niet dat je alleen foto's neerzetquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Kleuren
+ Contrast
+ Vormgeving
- Mist een doel
[ afbeelding ]
Zonder die microfoon mist de foto context, denk ik.quote:Op zondag 26 september 2010 01:20 schreef Omniej het volgende:
@D_A:
Erg fijne plaat, praktisch zo zwart als het maar kan, inclusief het silhouet zelf uiteraard, op dat ene bundeltje licht na. Dat 'lichtrandje' rondom het silhouet geeft gewoon een erg tof effect. Helaas voor mij wel één storende factor en da's de microfoon die veel te prominent in beeld is en die lichtbundel doormidden hakt. Is iets waar je geluk mee had moeten hebben denk ik...
Hmm, ik vind hierin juist de microfoon een nuttige bijdrage hebben. Tuurlijk kan je ook een mooie foto maken met alleen het silhouet van de persoon. Maar vond het hier wel wat toevoegen. Mede ook omdat de microfoon nergens de persoon belet (Ervoor staat).quote:Op zondag 26 september 2010 01:20 schreef Omniej het volgende:
@D_A:
Erg fijne plaat, praktisch zo zwart als het maar kan, inclusief het silhouet zelf uiteraard, op dat ene bundeltje licht na. Dat 'lichtrandje' rondom het silhouet geeft gewoon een erg tof effect. Helaas voor mij wel één storende factor en da's de microfoon die veel te prominent in beeld is en die lichtbundel doormidden hakt. Is iets waar je geluk mee had moeten hebben denk ik...
Dank je wel, gewoon maar wachten totdat ie voor bij kwam en klikken maarquote:Op zondag 26 september 2010 03:50 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zonder die microfoon mist de foto context, denk ik.
Erg mooie foto!
Kabeltje viel me inderdaad nu pas op, kan eventueel wel weg gehaald worden maar niet direct heel storend. Wel goed dat je het even ziet want binnen aanzienlijke tijd haal ik hem ongetwijfeld wegquote:Op zondag 26 september 2010 01:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het een toffe foto, de enige twee puntjes die ik heb is het kabeltje wat onder haar kin loopt, dat vind ik niet zo mooi. En hoe je gecropt heb. Ik denk dat ze beter tot haar recht komt als ze wat meer rechtsonder zit. iig meer ruimte boven haar hoofd.
+ Mooie Hollandsche plaat.quote:Op zondag 26 september 2010 11:36 schreef polariteit het volgende:
+scherpte + kleuren
-knijper is wat donker
[ link | afbeelding ]
The rain is coming by Marcel Tuit, on Flickr
+belichtingquote:Op zondag 26 september 2010 11:56 schreef detulp050 het volgende:
[..]
+ Mooie Hollandsche plaat.
- Ik mis zelf een onderwerp. Ik word direct naar de molen getrokken, maar die is niet echt bijzonder (gezien de titel gaat het om de wolken).
[ afbeelding ]
Gisteren bij Giethoorn in de buurt
Daar heb je wel een goed punt ja.quote:Op zondag 26 september 2010 03:50 schreef problematiQue het volgende:
Zonder die microfoon mist de foto context, denk ik.
+ idee/creatiefquote:Op zondag 26 september 2010 12:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+belichting
+de positie van de boot
-Wat minder hoog makenmisschien? Dus dat blauwe stuk eraf?
- Misschien had je je camera beter wat meer naar rechts kunnen draaien, of naar links lopen. Dan had je meer van de vaart gezien, wat misschien wel leuker was.
[ afbeelding ]
In een regenbui in een tent zitten (eergisteravond). Dan kan je 12 kinderen bezig houden door ze breekstaafjes te geven
Ik dacht al dat het wat lastig zou zijn om te zien wat het is, en als je het niet weet wat het is lijkt het op een mislukte fotoquote:Op zondag 26 september 2010 14:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
+ idee/creatief(ik had echt geen flauw idee wat t was zonder je uitleg)
+ kleuren/zwart is ook echt zwart
- compositie: linksonder lijkt wat uit beeld, rechtsboven is het wel heel zwart
[ afbeelding ]
Het Faliezustersklooster in Maastricht met het pater Vincktorentje op de achtergrond
+ Mooie sepia kleurenquote:Op zondag 26 september 2010 16:33 schreef Mr.Spaceman het volgende:
+ Heldere, felle kleuren. Als je kleur schiet laat het dan ook lekker vel zijn!
+ Dat kasteel achterin is mooi, ook qua belichting.
- vind hem verder wel iets te overbelicht. Vooral het deurtje en de kozijnen onder, waarschijnlijk hele felle zon?
[ afbeelding ]
+ mooie kleurenquote:Op zondag 26 september 2010 20:11 schreef taxibabe het volgende:
+ Leuk lijnenspel
- Ik vind het jammer dat de foto net niet symmetrisch is met de bekabeling. Ook vind ik de lucht net iets te uitgebeten.
Mijn poging tot macro:
[ afbeelding ]
+ Origineel stand(lig?)punt.quote:Op zondag 26 september 2010 20:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
+ mooie kleuren
+ de kop is mooi scherp
- het lijkt mij mooier als de rest van het lichaam scherp is, ipv de pootjes
- de randen links en onderin. Daar zit een gekke blur.
In mijn achtertuin gemaakt. De heg is niet scheef, die is rond.
[ afbeelding ]
Thanks, er was inderdaad hele felle zon. Misschien kan ik de belichting van het huis wat in PS aanpassen.....quote:Op zondag 26 september 2010 16:33 schreef Mr.Spaceman het volgende:
+ Heldere, felle kleuren. Als je kleur schiet laat het dan ook lekker vel zijn!
+ Dat kasteel achterin is mooi, ook qua belichting.
- vind hem verder wel iets te overbelicht. Vooral het deurtje en de kozijnen onder, waarschijnlijk hele felle zon?
[ afbeelding ]
Heb je er een hdr van gemaakt? Dat is namelijk lilluk... Contrast is je vriend!quote:Op zondag 26 september 2010 14:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
+ idee/creatief(ik had echt geen flauw idee wat t was zonder je uitleg)
+ kleuren/zwart is ook echt zwart
- compositie: linksonder lijkt wat uit beeld, rechtsboven is het wel heel zwart
[ afbeelding ]
Het Faliezustersklooster in Maastricht met het pater Vincktorentje op de achtergrond
Nee, geen HDR, dit is 1 plaatje. Hij komt eigenlijk redelijk zo uit het toestel, wel met flink polafilter erop, het licht was echt heel mooi toen ik hier voorbijliep.quote:Op maandag 27 september 2010 09:40 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Heb je er een hdr van gemaakt? Dat is namelijk lilluk... Contrast is je vriend!
+mooie sepiaquote:Op zondag 26 september 2010 20:27 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
+ Origineel stand(lig?)punt.
- Het kunstwerk vind ik nogal saai als onderwerp.
- Ik mis kleur, of anders een sfeer die meer aansluit bij de (bijna) zwart-witkleurstelling.
[ afbeelding ]
ND filters, dan kun je het diafragma wat groter houden en heb je minder last van flare.quote:Op maandag 27 september 2010 17:48 schreef very het volgende:
Thanks
Ik kan die lantaarnpaal wegshoppen
Verder zou ik niet weten hoe ik die flare eruit krijg, maar toch de auto lichtstrepen behoud. Misschien een foto maken met korte sluitertijd en die combineren?
Jouw foto is erg uhm...apart.
Wel gaaf.
Doet me denken aan een project van Philip Maiselquote:Op maandag 27 september 2010 17:43 schreef problematiQue het volgende:
+ Geweldige compositie
+ Technisch goed, behalve...
- ...Flare
- Jammer van die lantarenpaal op de voorgrond, maar daar kon je waarschijnlijk weinig aan doen.
Hele mooie foto!
[ afbeelding ]
+ Lekkere originele plaatquote:Op maandag 27 september 2010 17:43 schreef problematiQue het volgende:
+ Geweldige compositie
+ Technisch goed, behalve...
- ...Flare
- Jammer van die lantarenpaal op de voorgrond, maar daar kon je waarschijnlijk weinig aan doen.
Hele mooie foto!
[ afbeelding ]
Leuke serie! Erg originele en moderne toepassing van fotografie (ben wel benieuwd hoeveel fotos echt bagger warenquote:Op maandag 27 september 2010 19:14 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Doet me denken aan een project van Philip Maisel
+ Compositie is prima. Gezicht is net genoeg zichtbaar ook al staat de microfoon ervoor. Kleuren vind ik ook erg mooi en en belichting op de persoon ook goed.quote:Op maandag 27 september 2010 19:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Lekkere originele plaat
+ Reflectie
- Reflectie toch ook weer iets onrustigs
- Scheef (mierenneukdinges)
Avondje plaatjes schieten:
[ afbeelding ]
+Mooi strak beeldquote:Op maandag 27 september 2010 20:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Compositie is prima. Gezicht is net genoeg zichtbaar ook al staat de microfoon ervoor. Kleuren vind ik ook erg mooi en en belichting op de persoon ook goed.
- Min puntje aan de belichting vind ik het volledige stukje witte licht links onderin.
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/pho(...)5029920913/lightbox/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |