abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86182013
Vind wel dat stagevergoeding verplicht hoort te zijn.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:41:10 #102
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_86182310
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Ritmo het volgende:
Een studiegenoot van me loopt stage bij een bedrijf, en ik vroeg hem vandaag hoeveel vergoeding die kreeg. Helemaal niets... Nou dan zou je zeggen dat ie in elk geval b.v. 1 of 1,5 vrije dagen in de week kreeg om nog erbij te kunnen werken. Maar nee, hij mocht blij zijn als het 'maar' bij 40 uur bleef. :{

Wtf denken sommige mensen? Dat voor studenten het geld voor de huur en boodschappen aan de bomen groeit? :') Of dat je 60 uur per week wil werken om uberhaupt te kunnen leven en eten?

Natuurlijk leer je van je stage, maar het is toch te idioot voor woorden dat een bedrijf dat tonnen omzet heeft gebruik van een stagiair maakt, en er niet even 300 of 400 euro per maand vanaf kan zodat diegene in elk geval z'n huur kan betalen? Bij een MBO-stage kan ik me er nog wat van voorstellen, want die kunnen vaak nog gewoon te weinig om echt rendabel te zijn, maar een 3e jaars HBO'er die gewoon na een paar weken functioneert als een werknemer.

Asociale kutbedrijven. :r
ik kreeg zelf toen ik stage liep (3 maanden)op het eind een waardebon van 50 euro.
Een klasgenoot die stage liep bij de uni kreeg 500 euro per 3 weken :{
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_86182629
Er zit natuurlijk veel verschil tussen.

Ik krijg ze binnen met een minimale kennis van het vak, ook niet zo gek als je bedenkt dat hun schoolweek maar 25 uur duurt. Huiswerk hebben ze nog nooit gehad, de praktijklessen vullen ze door op internet te klooien.

Na drie weken gaan ze weg, en kunnen ze een product van begin tot eind maken. Nog niet perfect maar ze hebben wel alle stappen doorlopen. Ze maken dan een verzonnen opdracht, waar ik nooit 1 cent aan zal verdienen. Daarom heb ik ook niet de behoefte om ze er geld voor te geven, het kost alleen maar materiaal.

Het niveau van deze jongens (allemaal rond de 18 jaar) is erg laag, en dat komt niet alleen door hun zelf maar ook door de school.
pi_86182659
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:35 schreef VersusPascal het volgende:
Vind wel dat stagevergoeding verplicht hoort te zijn.
bedrijven maken kosten voor stagenemers, doorgaan moet je hem een paar weken inwerken en hem wekelijks nieuwe dingen leren, daarbij komt dat dit soort gasten meestal na een half jaar weer weg zijn

Als het bedrijf schiet je er niks mee op, of de persoon moet later in het bedrijf gaan werken dan hebben de ingestoken uren weer een voordeel door ervaring,inzetbaarheid

Dus dat je werkt voor de tijd die een bedrijf aan je kwijt is vind ik niet zo gek, buiten dat is zo bedrijf veel meer tijd kwijt dan jij denkt, bv met overleg school
agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
[..]
pi_86182718
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:47 schreef cumcumber het volgende:

Ik krijg ze binnen met een minimale kennis van het vak, ook niet zo gek als je bedenkt dat hun schoolweek maar 25 uur duurt. Huiswerk hebben ze nog nooit gehad, de praktijklessen vullen ze door op internet te klooien.

Na drie weken gaan ze weg, en kunnen ze een product van begin tot eind maken. Nog niet perfect maar ze hebben wel alle stappen doorlopen. Ze maken dan een verzonnen opdracht, waar ik nooit 1 cent aan zal verdienen. Daarom heb ik ook niet de behoefte om ze er geld voor te geven, het kost alleen maar materiaal.

Het niveau van deze jongens (allemaal rond de 18 jaar) is erg laag, en dat komt niet alleen door hun zelf maar ook door de school.
Weten ze ook dat het een verzonnen project is? En jongens die huur moeten betalen. Nooit problemen mee?
pi_86182745
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

omdat je als bedrijf tijd kwijt bent aan administratie en contact met de school. Daarbij moeten ze ingewerkt worden enzo.

Wees blij dat bedrijven het nog doen.
Sorry hoor, maar het enige contact wat mijn stagebedrijf had met school was met een docent die mijn stagebegeleider een half uur heeft gesproken. Het inwerken wordt normaal ook met een normale werknemer gedaan, uiteraard wel met het idee dat deze langer blijft, maar dat kan ook de insteek van een stagiair zijn.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:49:49 #107
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_86182752
ze hebben alsnog stufi en weekend/avonden.

Ik werkte ook gewoon 2 avonden en een zaterdag naast mijn stage.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_86182809
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:47 schreef cumcumber het volgende:

Dat is ook nog wel een wereld van verschil met een HBO student (of MBO wat mij betreft) die gewoon full time meedraait op een afdeling. In mijn geval was het bijvoorbeeld dat als er geen stagiair zou zetten ze een fulltime werknemer nodig zouden hebben.
pi_86182871
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:49 schreef Catch22- het volgende:
ze hebben alsnog stufi en weekend/avonden.

Ik werkte ook gewoon 2 avonden en een zaterdag naast mijn stage.
Bikkel
Eens met wat hierboven staat
pi_86182948
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is ook nog wel een wereld van verschil met een HBO student (of MBO wat mij betreft) die gewoon full time meedraait op een afdeling. In mijn geval was het bijvoorbeeld dat als er geen stagiair zou zetten ze een fulltime werknemer nodig zouden hebben.
Veel studenten hebben minimale kennis en kunnen nog niet meedraaien. Ik verdiep veel tijd in mijn vak ook buiten school en weet zeker dat ik als mbo'er dezelfde kwaliteiten heb op mijn vak als een hbo'er. Het probleem is dat ik op de middelbare school niet goed ben ik bepaalde vakken. Bijvoorbeeld Duits en dingen waar ik nu met men opleiding weinig aan heb. Op men kwaliteit in men vak verdiep ik me helemaal waardoor ik naar mijn idee, redelijk kan meedraaien zelfstandig.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:54:28 #111
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_86182965
quote:
maar een 3e jaars HBO'er die gewoon na een paar weken functioneert als een werknemer.
Haha.
Ik ga naar huis.
pi_86183011
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:49 schreef VersusPascal het volgende:

[..]

Weten ze ook dat het een verzonnen project is? En jongens die huur moeten betalen. Nooit problemen mee?
Nou sorry hoor, ik heb niks te maken met iemand die zijn huur moet betalen,

jaren geleden toen ik zelf stage liep kreeg ik ook niets, maar ik had wel ervaring die ik vandaag de dag nog gebruik, misschien werd ik zonder die werkervaring geeneens aangenomen bij mijn huidige baas
agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
[..]
pi_86183030
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:49 schreef VersusPascal het volgende:

[..]

Ze zitten op school, daar verdienen ze ook niets.
Als je vaste lasten hebt moet je een baan zoeken, geen stageplaats.
Een goede stageplaats en de kennis die je hebt opgedaan zullen wel bijdragen bij het krijgen van een baan.
pi_86183111
iets met investeren in jezelf
[..]
pi_86183143
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:55 schreef dagdag het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, ik heb niks te maken met iemand die zijn huur moet betalen,

jaren geleden toen ik zelf stage liep kreeg ik ook niets, maar ik had wel ervaring die ik vandaag de dag nog gebruik, misschien werd ik zonder die werkervaring geeneens aangenomen bij mijn huidige baas
Er is natuurlijk een verschil met stages die je gebruiken, en stages die je iets leren.

En het is natuurlijk zo, wilt iemand geld, dan kunnen ze naar een stageplek waar ze minder leren, maar wel geld krijgen. Dan is het de keuze van de student en heb jij er idd niks mee te maken.
pi_86184220
Altijd vergoedingen gehad tussen de 200 en 400 euro per maand, feit blijft altijd dat zo'n bedrijf winst maakt op het werk wat jij doet maar dat ze helemaal niets moeten geven. Vind wel dat je íets moet krijgen, en als dat dan nog een beetje in verhouding staat tot het niveau van de stage (zelfstandig productie werk doen of wordt er daadwerkelijk veel tijd in je begeleiding gestoken) vind ik dat prima. Heeft mij ook altijd vakantiebaantjes opgeleverd die aanmerkelijk beter verdiende als het standaard werk voor jongeren.

Ik kan me nu (hbo) ook stage plekken indenken overigens waar ik ook geheel kosteloos naar toe zou gaan, afhankelijk van de opdracht ;) Liever niet, maar sluit het niet uit.
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:19:08 #117
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_86184271
Ik kreeg 300 euro per maand, en daarvoor moest ik 36 uur per week in continudiensten draaien. Daar kun je echt geen bijbaantje naast vinden want je vind nooit een bedrijf jou aanneemt als je totaal niet flexibel bent. Je bent namelijk vaak niet in het weekend beschikbaar en ook vaak niet in de avonden doordeweeks.
Ik was dus blij met die 300 euro wat ik kreeg, ook al is het eigenlijk echt belachelijk weinig als je fatsoenlijk na gaat denken.
Erger af zijn dus mensen die co-schappen moeten lopen. Je mag blij zijn als je minimaal 40 uur in de week moet werken en je krijgt niets betaald, daarnaast ben je echt wel kapot als je een dag gewerkt hebt waardoor je niet nog eens een bijbaantje ernaast kunt nemen. Co-assistenten worden overal ingezet en mogen bijna het meeste en rotste werk opknappen.
吴 曼 迪
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:22:36 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_86184435
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:54 schreef nietzman het volgende:

[..]

Haha.
Precies. Haha.

Je ziet dat pas als ze zelf werkt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_86184604
Loon naar werken is mijn idee,

Sommigen zijn gewoon maandenlang een blok aan je been en kosten alleen maar geld, anderen zijn al snel zelfstandig en doen gewoon dingen waar het bedrijf op verdient, daar mag best wel iets tegenover staan.

Als de beloning gelijk oploopt met de beoordeling zou dat voor veel stagelopers misschien zelfs een extra stimulans kunnen zijn.
pi_86184959
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:25 schreef grindfreakje het volgende:
Loon naar werken is mijn idee,

Sommigen zijn gewoon maandenlang een blok aan je been en kosten alleen maar geld, anderen zijn al snel zelfstandig en doen gewoon dingen waar het bedrijf op verdient, daar mag best wel iets tegenover staan.

Als de beloning gelijk oploopt met de beoordeling zou dat voor veel stagelopers misschien zelfs een extra stimulans kunnen zijn.
Precies zo was het bij mij ook geregeld toen ik stage liep. Begonnen op 200 euro per maand en na een maand kreeg ik een beoordelingsgesprek. In dat gesprek kwam naar voren dat ik zo goed functioneerde dat ik vanaf dat moment 400 euro per maand kreeg. Tijdens dat gesprek was ook de belofte gemaakt dat als ik zo bleef groeien in mijn functioneren er wellicht een bonus in zat nadat de stage periode afgelopen was.

Bij het eindgesprek wederom een beoordeling en kreeg toen 1100 euro over gemaakt als prestatiebeloning voor het goede functioneren.

Zo'n houding ben ik nog maar weinig tegen gekomen bij andere stage bedrijven moet ik zeggen.
pi_86185326
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:33 schreef Hiya het volgende:

[..]

Precies zo was het bij mij ook geregeld toen ik stage liep. Begonnen op 200 euro per maand en na een maand kreeg ik een beoordelingsgesprek. In dat gesprek kwam naar voren dat ik zo goed functioneerde dat ik vanaf dat moment 400 euro per maand kreeg. Tijdens dat gesprek was ook de belofte gemaakt dat als ik zo bleef groeien in mijn functioneren er wellicht een bonus in zat nadat de stage periode afgelopen was.

Bij het eindgesprek wederom een beoordeling en kreeg toen 1100 euro over gemaakt als prestatiebeloning voor het goede functioneren.

Zo'n houding ben ik nog maar weinig tegen gekomen bij andere stage bedrijven moet ik zeggen.
Ideale manier van aanpak daar. Ze zijn daar niks verplicht, maar je hebt daar z'n goeie inzet getoond dat ze je besluiten te belonen .
pi_86185410
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:41 schreef VersusPascal het volgende:

[..]

Ideale manier van aanpak daar. Ze zijn daar niks verplicht, maar je hebt daar z'n goeie inzet getoond dat ze je besluiten te belonen .
'Kostte' me wel een aantal dagen tot 3 AM door werken maar goed. 1100 euro is niet niks :D
pi_86185748
36 u/w, krijg niks verder.
pi_86185754
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:42 schreef Hiya het volgende:

[..]

'Kostte' me wel een aantal dagen tot 3 AM door werken maar goed. 1100 euro is niet niks :D
Als je er je passie in kan stoppen en er veel van leert is het niet eens erg om tot 3AM door te werken.
pi_86185806
Als iemand nog een leuke leerzame plek weet voor Mediavormgeving, editing, fotografie, camerawek of in die richting. PM'tje :@?
pi_86186097
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef VersusPascal het volgende:
Als iemand nog een leuke leerzame plek weet voor Mediavormgeving, editing, fotografie, camerawek of in die richting. PM'tje :@?
Haha de mooiste verhalen hier ophangen, vervolgens tussen neus en lippen al melden dat je mbo doet en dan ook nog echt zo een knip en plak opleiding :W
pi_86186260
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:54 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Haha de mooiste verhalen hier ophangen, vervolgens tussen neus en lippen al melden dat je mbo doet en dan ook nog echt zo een knip en plak opleiding :W
Ik kan je inderdaad bevestigen dat op het mbo het niet veel voorstelt. Het is dat ik geen hbo kan doen dankzij middelbare school anders had ik HBO gedaan waar het niveau veel hoger ligt.

Maar knip en plak kan je doen, maar ik zoek een uitdagingen in de projecten die ik krijg, zo moet ik nu een animatie maken, wat de meeste doen in flash of degelijk. Ik probeer zelf een combinatie te maken met stopmotion, 3D(smax) en after effects, zo word de uitdaging al een stuk hoger, de meeste beginnen de laatste 2 weken voor een project van 2 maanden, ik begin vanaf de eerste dag. Ook thuis besteed ik minimaal 2 dagen aan tutorials en oefenen.

Toev.: Op mijn school is het heel simpel, doe je niks, leer je niks, zet je jezelf in, zoek je zelf de uitdagingen kan je heel wat leren, hoewel de leraren je niet kunnen helpen met simpele dingen }:| .

Voor mijn school maak je per periode 1 project, dat is 2 maanden de tijd. Ik maak ondertussen ook opdrachten van vrienden, familie en kenissen zoals het bouwen van een website, een filmpje maken, of iets degelijks!
pi_86186374
Ik heb stage gelopen bij postalgold en kreeg 450 euro van hun!
Dat was echt fantastisch :)
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_86186507
Ik krijg ook geen vergoeding voor mijn stage dagen (2 per week). Ik heb wel een bijbaantje gekregen, een 0 uren contract voor alle andere dagen dat ik kan werken.

MBO _O_
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_86186747
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:57 schreef VersusPascal het volgende:

[..]

Succes dan als je er iets van probeert te maken, op gesprek komen bij bedrijven die een stage aanbieden en laten zien dat je gemotiveerd bent.
pi_86186974
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:05 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Succes dan als je er iets van probeert te maken, op gesprek komen bij bedrijven die een stage aanbieden en laten zien dat je gemotiveerd bent.
Dankje :),

Ik ben al bezig met een portfolio speciaal gemaakt om te presenteren aan bedrijven. Dat moet dan interactief gaan werken met kleuren en allemaal aan elkaar verbinden. Moeilijk werk om te maken, maar het eindproduct moet indrukwekkend worden.

Ik hoop dat ik versneld traject kan doen zodra ik sneller kan doorstromen naar het HBO. Daar hoop ik dan ook meer ondersteuning te krijgen dan het, zoek-het-zelf-uit-mentaliteit/MBO.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:19:08 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86187403
quote:
Bij een MBO-stage kan ik me er nog wat van voorstellen, want die kunnen vaak nog gewoon te weinig om echt rendabel te zijn, maar een 3e jaars HBO'er die gewoon na een paar weken functioneert als een werknemer.
:')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86188096
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef VersusPascal het volgende:

[..]

Dankje :),

Ik ben al bezig met een portfolio speciaal gemaakt om te presenteren aan bedrijven. Dat moet dan interactief gaan werken met kleuren en allemaal aan elkaar verbinden. Moeilijk werk om te maken, maar het eindproduct moet indrukwekkend worden.

Ik hoop dat ik versneld traject kan doen zodra ik sneller kan doorstromen naar het HBO. Daar hoop ik dan ook meer ondersteuning te krijgen dan het, zoek-het-zelf-uit-mentaliteit/MBO .
Ik kan je vertellen dat daar nog minder begeleiding is ;)
pi_86223080
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef VersusPascal het volgende:
Ja ik heb een geweldige plek voor je waar je hele de dag alleen zit, geen zak betaald krijgt, je voor je eigen eten en vervoer moet zorgen, je lekker haar kutklusjes moet opknappen waar zij lekker geld voor verdient.
Oftewel heb je zin om stage te lopen waar je geen flikker leert, er gebruik van je word gemaakt en je op het einde van je stage een hartvormig post it bakje krijgt met hartvormige post its.
Laat het me maar weten. ^O^
pi_86223125
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:31 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat daar nog minder begeleiding is ;)
Ik heb na een week nog steeds geen mentor, tot nu toe alleen hoorcolleges en het niveau engels is gewoonweg triest.

haha mensen die durven te beweren dat hbo een hoger niveau is _O-
pi_86223301
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:21 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Ik heb na een week nog steeds geen mentor, tot nu toe alleen hoorcolleges en het niveau engels is gewoonweg triest.

het is minder ellendig ;)
pi_86223336
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

het is minder ellendig ;)
Voor zover mijn ervaring is het veel doen, veel zelfstudie en les krijgen ho maar,
oftewel je leert alles weer op stage :r
pi_86223632
zeikerd, ik loopt al 2 jaar lang 2 dagen in de week stage en krijg geen cent :)

werkt nou eenmaal zo op scholen...

nog 1 jaar te gaan en krijg dan eindelijk eindstage vergoeding. (met beetje geluk 500 euro per maand).
Voor dat bedrag loop je trouwens wel gewoon fulltime mee en doe je alles wat een normaal medewerker ook doet.
hardcoholic
pi_86224419
Ik verdien ook niks met m'n stage, moet van 8 tot half 5...

Anderen verdienen even lekker 350 per maand :(
[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
pi_86224970
Wij hebben altijd mbo´ers lopen voor stage. Die mogen dan zware dozen verzamelen. Maar ze krijgen wel 250 per maand voor een 32 uurige (urige, hoe schrijf je dat gvd) werkweek.
Bier en tieten!!
pi_86224998
Urige.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_86225362
volcontinu en krijg 340 bruto en reis kosten vergoed... ben er blij mee maar als ik hoor wat mijn collega's echt verdienen is het wel om te huilen... Maar onze school heeft al onze stages geregeld en op zijn minst moest je 250 bruto krijgen _O_ _O_
  woensdag 8 september 2010 @ 23:28:39 #143
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_86225695
quote:
Ik heb dertig keer liever iemand van een grafische vakschool als het cibap (mbo) dan een hbo CMDertje die er geen fuck van bakt.
Ik ga naar huis.
pi_86226415
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:07 schreef thewhiteguy het volgende:
Wij hebben altijd mbo´ers lopen voor stage. Die mogen dan zware dozen verzamelen. Maar ze krijgen wel 250 per maand voor een 32 uurige (urige, hoe schrijf je dat gvd) werkweek.
En jij maakt de wc's schoon? :')
  donderdag 9 september 2010 @ 00:02:53 #145
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_86226927
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:54 schreef VersusPascal het volgende:

[..]

Veel studenten hebben minimale kennis en kunnen nog niet meedraaien. Ik verdiep veel tijd in mijn vak ook buiten school en weet zeker dat ik als mbo'er dezelfde kwaliteiten heb op mijn vak als een hbo'er. Het probleem is dat ik op de middelbare school niet goed ben ik bepaalde vakken. Bijvoorbeeld Duits en dingen waar ik nu met men opleiding weinig aan heb. Op men kwaliteit in men vak verdiep ik me helemaal waardoor ik naar mijn idee, redelijk kan meedraaien zelfstandig.
Niet alleen je duist is slecht, je nederlands is ook niet alles.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:07:29 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86227113
quote:

[..]

Ja hahahah Want op het MBO plakken en knippen ze alleen _O-
  donderdag 9 september 2010 @ 00:08:03 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86227136
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:02 schreef cvboer het volgende:

[..]

Niet alleen je duist is slecht, je nederlands is ook niet alles.
Bedoelt u Nederlands? :')
  donderdag 9 september 2010 @ 21:20:55 #148
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_86256769
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bedoelt u Nederlands? :')
Met of zonder hoofdletter maakt geen zak uit.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 9 september 2010 @ 21:23:36 #149
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_86256899
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:21 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Dan heb je een kut HBO.

Mensen die beweren dat HBO "een grap is" en "amper boven het MBO ligt" zouden eens naar een fatsoenlijke school moeten gaan.

Of ik heb gewoon mazzel en alle HBO's behalve de mijne zijn kutterdekut, dat kan natuurlijk ook.
  donderdag 9 september 2010 @ 22:20:35 #150
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_86259968
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:23 schreef Twiitch het volgende:
Of ik heb gewoon mazzel en alle HBO's behalve de mijne zijn kutterdekut, dat kan natuurlijk ook.
Of je bent zo dom dat je opleiding daadwerkelijk een uitdaging voor je is natuurlijk.
Ik ga naar huis.
pi_86260369
Mijn stagebedrijf stuurde me 450 euro, dat was echt fantastisch!
pi_86260508
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:29 schreef Ventilatorkoeler het volgende:
Mijn stagebedrijf stuurde me 450 euro, dat was echt fantastisch!
welk bedrijf???
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_86260557
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:32 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

welk bedrijf???
Postalgold
pi_86260636
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:34 schreef Ventilatorkoeler het volgende:

[..]

Postalgold
zouden ze mij ook 450 euro willen sturen?? O+
pi_86260685
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:36 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

zouden ze mij ook 450 euro willen sturen?? O+
Alleen als je pics van jezelf post hier
pi_86260706
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:38 schreef Ventilatorkoeler het volgende:

[..]

Alleen als je pics van jezelf post hier
het lijkt me belangrijker dat hun het krijgen want anders komt het niet bij ze terecht natuurlijk
pi_86260743
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:38 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

het lijkt me belangrijker dat hun het krijgen want anders komt het niet bij ze terecht natuurlijk
Nee joh. PM ze maar naar mij
pi_86260766
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:39 schreef Ventilatorkoeler het volgende:

[..]

Nee joh. PM ze maar naar mij
dan verwacht ik minstens 1000 knaken van ze :')
pi_86260777
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:40 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

dan verwacht ik minstens 1000 knaken van ze :')
Ben jij zo mooi dan?
pi_86260804
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:41 schreef Ventilatorkoeler het volgende:

[..]

Ben jij zo mooi dan?
prachtig joh. een nijlpaard is er niks bij
pi_86261163
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:42 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

prachtig joh. een nijlpaard is er niks bij
Meer reden om je pics te posten
pi_86261251
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:52 schreef Ventilatorkoeler het volgende:

[..]

Meer reden om je pics te posten
ik kan nu niet meer reageren, als ik dat doe wordt Ludo mad
pi_86261305
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:54 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

ik kan nu niet meer reageren, als ik dat doe wordt Ludo mad
oke :{
pi_86261496
En terecht... Heb nu al zo'n 4 stagiaires gehad maar je hebt er vaak meer werk mee dan gemak... Alleen kut klusjes kunnen ze nog fatsoenlijk uitvoeren (vandaar dat ze dat dus allemaal krijgen) maar voor de rest :W
Je gaat toch iemand niet betalen die gewoon aan het leren is... Je mag blij zijn dat die gene zijn kennis met jou wil delen :W
pi_86265825
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:00 schreef hbc het volgende:
leuk man, stagelopers mishandelen!! *O*

niks betalen, al het kutwerk laten doen _O- _O-
Dan krijgen ze van mijn een dikke vinger :')
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:29:02 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86265838
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:20 schreef cvboer het volgende:

[..]

Met of zonder hoofdletter maakt geen zak uit.
Dan hoe je duist schrijft? :D
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:27:03 #167
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_86266582
Op de MBO kreeg ik geen vergoeding, terwijl ik snel ingewerkt was en binnen een 2 weken al meer kon als sommigen die daar al jaren werkten. de stage vroeg er namelijk om, dat ik bij alle onderdelen van het bedrijf mee deed draaien. Maar op zich boeide het mij niet zoveel. Ik leerde iets en ik kon erdoor slagen voor mijn opleiding. Op de HBO kreeg ik voor mijn eerste stage geen vergoeding. Maar ik hoefde ook totaal niet mee te werken. Ik hoefde alleen maar aan mijn opdracht te werken en daarmee was ik maar 1 of 2 dagen per week mee bezig. Ik mocht ook thuiswerken (wat ik dus ook gedaan heb :) ).
De tweede stage was anders. Daar moest ik meewerken en aan mijn opdracht werken. Na een paar weken werd de manager van mijn afdeling ontslagen en heb ik haar taken overgenomen. Dit ging mij zeer goed af en ze hebben mij ook de baan als manager aan willen bieden, maar ik wilde verder gaan met studeren. Voor deze stage heb ik wel een behoorlijke vergoeding plus bonus ontvangen. Nu weet ik niet meer hoeveel het was (was ook nog eens in guldens), maar ik weet wel, dat het een degelijk maandloon was. Het leuke was, dat ik de gehele vergoeding aan het eind van de stage kreeg, waardoor ik opeens een aantal duizenden guldens op mijn rekening had staan.
Horrible Cunt!
  vrijdag 10 september 2010 @ 22:15:58 #168
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_86296191
Sprak gisteren toevallig een oud-klasgenoot en die gast kreeg gewoon 500euro de maand voor zo'n stage.. (HBO)
pi_106943792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2010 23:02 schreef Arjentjuh86 het volgende:
En terecht... Heb nu al zo'n 4 stagiaires gehad maar je hebt er vaak meer werk mee dan gemak... Alleen kut klusjes kunnen ze nog fatsoenlijk uitvoeren (vandaar dat ze dat dus allemaal krijgen) maar voor de rest :W
Je gaat toch iemand niet betalen die gewoon aan het leren is... Je mag blij zijn dat die gene zijn kennis met jou wil delen :W
:{ dude als ze er niet waren moest jij die kutklusjes doen, doe eens normaal en denk eens aan je medemens
pi_106943825
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Ritmo het volgende:
Een studiegenoot van me loopt stage bij een bedrijf, en ik vroeg hem vandaag hoeveel vergoeding die kreeg. Helemaal niets... Nou dan zou je zeggen dat ie in elk geval b.v. 1 of 1,5 vrije dagen in de week kreeg om nog erbij te kunnen werken. Maar nee, hij mocht blij zijn als het 'maar' bij 40 uur bleef. :{

Wtf denken sommige mensen? Dat voor studenten het geld voor de huur en boodschappen aan de bomen groeit? :') Of dat je 60 uur per week wil werken om uberhaupt te kunnen leven en eten?

Natuurlijk leer je van je stage, maar het is toch te idioot voor woorden dat een bedrijf dat tonnen omzet heeft gebruik van een stagiair maakt, en er niet even 300 of 400 euro per maand vanaf kan zodat diegene in elk geval z'n huur kan betalen? Bij een MBO-stage kan ik me er nog wat van voorstellen, want die kunnen vaak nog gewoon te weinig om echt rendabel te zijn, maar een 3e jaars HBO'er die gewoon na een paar weken functioneert als een werknemer.

Ik zou zo zeggen, start een topic waarin mensen bedrijven kunnen posten waar geen stagevergoeding gegeven wordt...
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:35:30 #171
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_106943841
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2010 22:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Een beetje goede student is na een tijdje in elk geval even rendabel als 0,5 fte werknemer. Sommige zelfs als volledige werknemer. Als ze dat niet zijn, hadden ze uberhaupt geen stage moeten lopen nog en faalt de school (en het bedrijf, bij het sollicitatiegesprek).
Niet mee eens, bij opleidingen als bijvoorbeeld fysiotherapie is er vooral bij de eerste stage simpelweg gewoon weinig dat je zelfstandig kan doen. Veel dingen mag je gewoon niet doen, en haast alles dat je wel doet, moet onder intensieve begeleiding van een fysiotherapeut.
Ook geen sig dus
pi_106943860
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2010 22:00 schreef Pipo1234 het volgende:
Ja een beetje asociaal is het wel. Tering-VVD'ers zijn het.
Bij de meeste stages bij bedrijven krijg je over het algemeen een vergoeding. Het zijn meestal de overheids stages die weinig opleveren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_106943867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:08 schreef stagevraagbaak het volgende:
Voor mensen die willen weten of je stage vergoeding krijgt bij een bepaald bedrijf, kun je spam bezoeken. Daar schrijven stagiairs recensies over hun stage en staat ook bij of ze stage vergoeding, reisvergoeding en etc. krijgen en of de stage goed is bevallen. Aanrader :-)
Wat een kut site, de hoogte van de vergoeding staat er niet eens :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Pharkus op 18-01-2012 17:30:23 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:55:28 #174
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_106944367
Terechte klacht, een studiegenoot had blijkbaar ook meer dan 50 uur per week 2 maanden lang gewerkt/stage gelopen in een bedrijf en kreeg als bedankje een VVV-bon van 20 euro....
Dan zou je eigenlijk beter niks kunnen krijgen in plaats van gewaardeerd worden met 5 cent per uur :') :r
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:07:31 #175
286575 Roces18
Chef de party
pi_106946612
Ik heb hier overigens nog een stage plek open staan. Alleen voor vrouwelijk schoon.

Eisen; Je moet goed kunnen koken & schoonmaken verder moet je goed huiswerk kunnen maken

beloning ; nader overeen te komen in natura
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:14:40 #176
353398 UltraViolence
PORFOTTO BADMANG
pi_106946869
Ik was bij mijn oude stagebedrijf weggegaan omdat het een familiebedrijf was waar vader met zijn zoon en dochter werkte. Bij elk klein foutje dat ik maakte werd ik meteen door vader en de kids afgezeken. Kreeg niks vergoed, maar als ik om half 9 binnenkwam was ik te laat, omdat er van mij verwacht word dat ik om half 9 aan het werk ben, en niet dat ik om half 9 aanwezig ben. :')
ROTTERDAM KRUISKADE BITCH NIET TE DOORGRONDEN HARDE TUIGMANG HOU JE KALM
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:35:20 #177
286575 Roces18
Chef de party
pi_106950063
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:07 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb hier overigens nog een stage plek open staan. Alleen voor vrouwelijk schoon.

Eisen; Je moet goed kunnen koken & schoonmaken verder moet je goed huiswerk kunnen maken

beloning ; nader overeen te komen in natura
niemand? Ik heb ruimte voor 3 mensen
pi_106950143
loop nu ook stage hark 700euro per maand en auto van de zaak binnen lekkah
pi_106950439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2010 21:47 schreef cumcumber het volgende:

Voor maar 3 weken stage kan ik wel begrijpen dat je niks betaald, maar voor minstens 4 maanden mag er toch wel een mooie vergoeding tegenover staan.
Al begint die vergoeding zodra ze fatsoenlijk mee kunnen draaien in het bedrijf.

Ik heb 3 keer stage gelopen en kreeg drie keer niks.
op de eerste twee stages was dat niet zo erg want ik leerde daar veel.
maar bij mijn afstudeerstage zat ik de hele dag alleen,leerde niks (ik mocht lekker naaktfoto's van mijn autistische baas bewerken :r )
Daar bovenop kon het school niks schelen dat ik niks, want mevrouw was zo lekker interessant :')
En dat stomme wijf wilde ook nog even dat ik een scooter kocht want dan was ik sneller op stage (openbaar vervoer ging te langzaam) plus dat dat wijf het niet eens was met wat ik in mijn stageopdrachten zette en deze niet wilde goedkeuren :r .

Ik heb nog nooit zon vies wijf meegemaakt.
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:49:47 #180
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_106950643
dat ligt niet aan de bedrijven, maar aan de stagiair die er genoegen mee neemt.
O+
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:54:43 #181
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_106950824
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:49 schreef Saisai het volgende:
dat ligt niet aan de bedrijven, maar aan de stagiair die er genoegen mee neemt.
Onzin, in sommige branches geven alle bedrijven geen of minimale vergoedingen. En je moet als student toch ergens stage lopen.
Ook geen sig dus
pi_106951695
Vandaag ontslagen bij mijn onbetaalde oriëntatiestage, samen met een klasgenoot. 2.5 week eerder vrij zonder consequenties. Partijdige stagecoordinator. (pro-bedrijf) Sfeer boterde gewoon niet en zowel de school als het stagebedrijf hadden er geen belang bij om een poging te doen het te verbeteren. Superawkward, nog nooit meegemaakt, het bedrijf en de school ook niet. Feelsbadman.
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:51:50 #183
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_106952933
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:18 schreef Panzermaus het volgende:
Vandaag ontslagen bij mijn onbetaalde oriëntatiestage, samen met een klasgenoot. 2.5 week eerder vrij zonder consequenties. Partijdige stagecoordinator. (pro-bedrijf) Sfeer boterde gewoon niet en zowel de school als het stagebedrijf hadden er geen belang bij om een poging te doen het te verbeteren. Superawkward, nog nooit meegemaakt, het bedrijf en de school ook niet. Feelsbadman.
Wel lekker 2.5 week eerder vrij zonder consequenties.
Doei!
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:52:48 #184
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_106952966
ik heb het niet gevraagd of ik stagevergoeding kijg, wilde het eerst wel doen maar toen riep iedereen dat ik het niet kon maken :') maar ja kan nog altijd vragen
Doei!
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:59:20 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_106953201
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:52 schreef Meloewa het volgende:
ik heb het niet gevraagd of ik stagevergoeding kijg, wilde het eerst wel doen maar toen riep iedereen dat ik het niet kon maken :') maar ja kan nog altijd vragen
Ik zou het denk ik ook niet vragen. Als je zoekt naar stageplekken dan reageer ik sowieso alleen bij welke het wel staat. Ik bedoel, ik heb ook mijn vaste lasten en als ik 40 u p/w stage loop heb ik geen zin om ook nog een bijbaantje van 15 uur er naast te doen....
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:01:18 #186
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_106953283
LOL heb hier zelf laatst nog een topic over geopend. Zeer terechte klacht, ik ga ook binnenkort stage lopen voor niks. Maar ach, dan heb je dat in ieder geval achter de rug, laten we maar zeggen. En het is wel flink wat geld wat je dan door de neus geboord wordt, al was het maar 200 euro per maand (is nog wel een mooie 1000 piek aan het einde van de rit). En dan die mensen die vet veel stagevergoeding krijgen en nog beweren dat ze het ook gratis zouden doen :') :r
Life is crap. And then you die ._.
pi_106953527
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Ritmo het volgende:

Euh? Hij kan dus net zogoed gaan werken... als 'ie toch 40 uur de tijd heeft om stage te lopen.
pi_106953852
Mensen die gratis werken... epic fools :')
pi_106953904
ga dan duaal studeren noob
pi_106954680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:55 schreef MacorgaZ het volgende:
Terechte klacht, een studiegenoot had blijkbaar ook meer dan 50 uur per week 2 maanden lang gewerkt/stage gelopen in een bedrijf en kreeg als bedankje een VVV-bon van 20 euro....
Dan zou je eigenlijk beter niks kunnen krijgen in plaats van gewaardeerd worden met 5 cent per uur :') :r
Daar heb ik ook last van gehad... + elke dag zeker een uur heen en een uur terug reizen.
Ze haalden hun eigen deadline niet eens bij dat bedrijf :')
Werd ik afgescheept met een VVV-bon van 25 euro -_-
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:44:14 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_106954971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:37 schreef brainbird het volgende:

[..]

Werd ik afgescheept met een VVV-bon van 25 euro -_-
En jij zei zeker dankjewel.

Wat dacht je van dat ding op de grond gooien en er op stampen
pi_106955093
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:44 schreef Roces18 het volgende:

En jij zei zeker dankjewel.

Wat dacht je van dat ding op de grond gooien en er op stampen
Ik had ze moeilijk kunnen uitschelden :P, toch maar een shawl van gekocht.
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:25:43 #193
286575 Roces18
Chef de party
pi_106956443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:47 schreef brainbird het volgende:

[..]

Ik had ze moeilijk kunnen uitschelden :P, toch maar een shawl van gekocht.
sjaal?
pi_106956581
Stage kreeg ik 390 per maand en van mijn directe collega's nog een cadeau bon gehad. In de sector waar ik gawerken is stage vergoeding verplicht in verband met nachtdiensen (proces operator), minimaal 300 eu per maand. *O*
pi_106956590
Mijn vorige stageplek was relaxed. Beetje met computersystemen prutsen wat helpdeskwerk en kreeg de volle hap qua vergoeidng (ongeveer ¤ 1250,- netto, reiskostenvergoeding en twee vrije (vakantiedagen)dagen per maand). En dat 20 weken lang. _O_

Was ook een klein bedrijfje wat erg goed liep. Beter dan zoiets kun je het ook niet treffen. :P
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:36:14 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_106956782
Op mijn eerste stageplek kreeg ik 25 gulden koffiegeld per maand, maar wat een hoop kennis opgedaan _O_

Op mijn tweede stageplek kreeg ik 350 gulden per maand en verveelde mij stierlijk omdat ik erg weinig leerde. Ik had liever een stageplek als de eerste, want dat was een investering wat zich allang in veelvoud terugverdiend heeft.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:56:24 #197
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_106957499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:54 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Onzin, in sommige branches geven alle bedrijven geen of minimale vergoedingen. En je moet als student toch ergens stage lopen.
Dat wist ik niet. Dat is wel klote inderdaad.
O+
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:47:53 #198
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_106961802
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:56 schreef Saisai het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Dat is wel klote inderdaad.
Volgensmij waren er ook wat mensen op de vorige opleiding van die studiegenoot die het jaar opnieuw moesten doen omdat ze geen stageplek hadden, daardoor word je ook haast gedwongen om zo'n kutstage maar te accepteren :r.
Ben blij dat mijn eerste stage waarschijnlijk bij een accountantskantoor zal zijn met een mooie vergoeding per maand :D
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_106963474
Mijn zusje doet stage in een winkel en wordt echt behandeld als een slaaf. De baas zit boven in het kantoor en belt háár op met de vraag of ze een kopje koffie kan komen brengen of het kantoor kan schoonmaken omdat de baas wat heeft laten vallen. En laatst gaf ze haar de schuld van het niet gescheiden gehouden afval, ze riep mijn zus als een hond bij haar en zei: 'kijk zo hoort dat niet hè, ga je het nu even goed doen?' Mijn zusje had het niet eens gedaan. En ze moet de hele dag staan, mag zelfs niet tegen de muur aanleunen terwijl er toch niemand is want die winkel loopt voor geen meter.

En ze krijgt geen enkele rooie cent. Ik wil die winkel in de fik steken!
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:24:58 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106963538
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:23 schreef TheHappyPrince het volgende:
Mijn zusje doet stage in een winkel en wordt echt behandeld als een slaaf. De baas zit boven in het kantoor en belt háár op met de vraag of ze een kopje koffie kan komen brengen of het kantoor kan schoonmaken omdat de baas wat heeft laten vallen. En laatst gaf ze haar de schuld van het niet gescheiden gehouden afval, ze riep mijn zus als een hond bij haar en zei: 'kijk zo hoort dat niet hè, ga je het nu even goed doen?' Mijn zusje had het niet eens gedaan. En ze moet de hele dag staan, mag zelfs niet tegen de muur aanleunen terwijl er toch niemand is want die winkel loopt voor geen meter.

En ze krijgt geen enkele rooie cent. Ik wil die winkel in de fik steken!
Dan moet ze dat aankaarten bij haar leraar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')