Maar ik wil wel de afloop weten natuurlijk. Zit natuurlijk niet voor niets nu te lummelen op internet.quote:Op maandag 6 september 2010 14:46 schreef Cerbie het volgende:
Opmerkingen over Hans' en opmerkingen over het algemeen worden nogal door elkaar gehaald. Misschien een volgend deel openen dat wat algemener hierover gaat?
Ik vind het wel een interessant vraagstuk en denk dat zo langzamerhand wel duidelijk is dat niet iedereen Hans sociaal capabel vindt.
Zoals? Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik voornamelijk kinderen met Down in een speciale opvang heb gezien, maar ik zou ook kiezen voor abortus als de situatie zich voordoet.quote:Op maandag 6 september 2010 14:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk eerder nogal schokkend om te merken dat heel veel mensen blijkbaar toch heel veel misvattingen hebben mbt down
Heb het idee dat die mensen nog in het verleden leven, niet beseffen dat de medische wetenschap verder is maar ook dat vroeger down kinderen bij geboorte al waren afgeschreven en nooit werden gestimuleerd en gemotiveert.quote:Op maandag 6 september 2010 14:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk eerder nogal schokkend om te merken dat heel veel mensen blijkbaar toch heel veel misvattingen hebben mbt down
Ach, houd toch op. Vroeger flikkerden ze mongolen in de rivier, tegenwoordig kan het kind-in-spe worden geaborteerd. Iedereen blij, en bespaar je het toekomstige kind en jezelf in veel gevallen ook een hoop ellende.quote:Op maandag 6 september 2010 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat staat dus ter discussie... jij vindt het kennelijk een "minderwaardig" leven, en daar is niet iedereen het mee eens.
Er zullen ook mannen en/of vrouwen zijn die alleen een zoon of dochter willen, wellicht nu nog niet, maar hee, abortus is in NL nog maar zo'n 30 jaar legaal, en nu zijn er al mensen die eigenlijk vinden dat je ieder kind wat niet gezond blijkt te zijn maar moet aborteren, en abortus tegen de wens van de moeder zou men het liefst willen kunnen afdwingen.
Het is dus alleen nog maar een kwestie van tijd voor een abortus omdat het kind het "verkeerde" geslacht heeft acceptabel zal worden, en dan kom je dezelfde topics tegen, waarbij men woedend is over het niet nakomen van de gemaakte afspraak over abortus bij een jongentje of meisje.
Afspraken maken met je vrouw is blijkbaar ook behoorlijk risicovol.quote:Op maandag 6 september 2010 14:38 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat Hans er geen trek in heeft dat begrijp ik wel maar als zij het kind wilt houden vind ik wel dat hij haar beslissing moet respecteren en moet bijdragen in de verzorging van het kind en niet zeggen je zoekt het helemaal maar uit met je zooitje. Ze hebben het kind samen gemaakt en daar hangen altijd risico's aan.
Live videofeed een idee?quote:Op maandag 6 september 2010 14:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Heeft Hans geen twitter, dat we live bijgepraat kunnen worden?
autisme is wel iets anders dan syndroom van down...quote:Op maandag 6 september 2010 14:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heb het idee dat die mensen nog in het verleden leven, niet beseffen dat de medische wetenschap verder is maar ook dat vroeger down kinderen bij geboorte al waren afgeschreven en nooit werden gestimuleerd en gemotiveert.
Wat ik in het andere topic ook al schreef.
Mensen moeten eens leren om mensen met down als mensen te zien, en ze dus ook kansen te geven en ze niet bij voorbaat al af te schrijven dat ze niks kunnen, als je dat maar lang genoeg zegt zullen ze het ook gaan geloven inderdaad, maar als je ze stimuleert en motiveert kunnen ze nog heel wat bereiken.
Doet mij denken aan mijn neef, die is autistisch geboren, doktoren zeiden tegen mijn oom en tante dat ze hem in een tehuis moesten stoppen aangezien hij toch nooit iets zou kunnen.
Hij is nu 24, heeft een relatie, rijdt in een auto en is zelfstandig ondernemer.
Als ze hem in een tehuis hadden gestopt zonder enige motivatie en stimulatie was hij waarschijnlijk inderdaad zo geweest als ze hadden voorspelt
oh, ik snap best dat mensen kiezen voor een abortus hoor. daar hoor je mij niet over. maar niet elk downkindje is een kwijlend hoopje mens in een instelling. zat downkindjes die prima thuis kunnen leven waarbij de rest van het gezin ook prima gelukkig kan worden. in deze topics echter lees je veel andere meningen. over kwijlende retards die een belasting zijn voor de maatschappij. iemand had het over verplicht testen en verplicht abortus. dat soort dingetjes lees ik niet met plezier.quote:Op maandag 6 september 2010 14:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zoals? Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik voornamelijk kinderen met Down in een speciale opvang heb gezien, maar ik zou ook kiezen voor abortus als de situatie zich voordoet.
De combinatietest geeft echt geen betrouwbaarheid van 95%! En als trisomie (welke bedoel je precies?) zo gemakkelijk te zien is, waarom duurt het dan een aantal weken voor je de uitslag kunt krijgen?quote:Op maandag 6 september 2010 13:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Met alleen een meting van de nekplooi via echoscopie en het meten van bepaalde stoffen in het bloed van de moeder kun je al een betrouwbaarheid van bijna 95% halen.
Voor de laatste paar procenten kun je dan een vlokkentest dan wel vruchtwaterpunctie doen en een paar cellen van het kind onder de microscoop leggen. Trisomie is gemakkelijk te zien.
en als je de keuze hebt tussen een gezond kind en eentje met down?quote:Op maandag 6 september 2010 15:06 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ik snap best dat mensen kiezen voor een abortus hoor. daar hoor je mij niet over. maar niet elk downkindje is een kwijlend hoopje mens in een instelling. zat downkindjes die prima thuis kunnen leven waarbij de rest van het gezin ook prima gelukkig kan worden. in deze topics echter lees je veel andere meningen. over kwijlende retards die een belasting zijn voor de maatschappij. iemand had het over verplicht testen en verplicht abortus. dat soort dingetjes lees ik niet met plezier.
Verder kun je ook niet verwachten dat je van een appelboom pruimen kunt plukken.quote:Op maandag 6 september 2010 14:58 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
autisme is wel iets anders dan syndroom van down...
ook met de huidige kennis kun je een mongooltje niet beter maken, het potentieel ontbreekt gewoon.
Eh Schisis kan behoorlijke ernstig zijn, inclusief hersenschade.quote:Op maandag 6 september 2010 14:30 schreef freecell het volgende:
@Leandra: in de UK zijn al kinderen geaborteerd wegens een schizis of klomvoet....
Mja, ik denk dat je gelijk hebt...
mijn kindjes mochten geboren worden. een met down en eentje zonder.quote:Op maandag 6 september 2010 15:07 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
en als je de keuze hebt tussen een gezond kind en eentje met down?
dat vraag ik nietquote:Op maandag 6 september 2010 15:08 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn kindjes mochten geboren worden. een met down en eentje zonder.
Je ontwijkt de vraag.quote:Op maandag 6 september 2010 15:08 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn kindjes mochten geboren worden. een met down en eentje zonder.
Als ik ze zou bestellen bij wehkamp bestelde ik een gezonde, uiteraard.quote:Op maandag 6 september 2010 15:07 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
en als je de keuze hebt tussen een gezond kind en eentje met down?
Dat kan ik me voorstellen. Maarja, in dit soort discussies gaat zoals zo vaak online de nuance na een paar pagina's verloren.quote:Op maandag 6 september 2010 15:06 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ik snap best dat mensen kiezen voor een abortus hoor. daar hoor je mij niet over. maar niet elk downkindje is een kwijlend hoopje mens in een instelling. zat downkindjes die prima thuis kunnen leven waarbij de rest van het gezin ook prima gelukkig kan worden. in deze topics echter lees je veel andere meningen. over kwijlende retards die een belasting zijn voor de maatschappij. iemand had het over verplicht testen en verplicht abortus. dat soort dingetjes lees ik niet met plezier.
quote:Op maandag 6 september 2010 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Nou, jouw project/product is anders ook aardig mislukt.
nee dat doe ik niet. ik accepteerde allebei de kindjes. ik heb tijdens de zwangerschap testen geweigerd omdat een kindje met down ons evengoed welkom zou zijn als eentje zonder. toen kreeg ik er eentje met en eentje zonder (tweeling).quote:
kindjes met down kunnen ook gezond zijn hoor. daarin hadden wij dan pech. het is niet allemaal kommer en kwel. net zomin als dat je vooraf kan zeggen wat een kind (al dan niet met down) zal kunnen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het een stomme vraag. Natuurlijk heeft iedereen het liefste een gezond kind.
Kinderen met down zijn per definitie niet normaal en gezond vergeleken met gewone kinderen. Dat ze voor een kind met down relatief gezond kunnen zijn doet daar niets aan af.quote:Op maandag 6 september 2010 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
kindjes met down kunnen ook gezond zijn hoor. daarin hadden wij dan pech. het is niet allemaal kommer en kwel. net zomin als dat je vooraf kan zeggen wat een kind (al dan niet met down) zal kunnen.
Excuus, 85% bij meting van nekplooi en bloedtest. Er hing me nog wat bij van een meting van het neusbotje, maar dat kan ik zo snel niet terugvinden.quote:Op maandag 6 september 2010 15:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De combinatietest geeft echt geen betrouwbaarheid van 95%! En als trisomie (welke bedoel je precies?) zo gemakkelijk te zien is, waarom duurt het dan een aantal weken voor je de uitslag kunt krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |