John van den Heuvel met RTL Special: Joran Spreekt![]()
Hèt media-evenement van vandaag is zonder twijfel de RTL-special Joran Spreekt, waarin John van den Heuvel een uitgebreid interview afneemt met Joran van der Sloot in de Castro Castro gevangenis in Peru, waar de verdachte moordenaar nu al enkele maanden vastzit. Van den Heuvel heeft door zijn contacten het interview weten te regelen, waarvan de beelden ongetwijfeld heel de wereld over gaan. Van den Heuvel heeft in diverse interviews de afgelopen dagen gezegd dat Joran uitspraken zal doen die met name in Amerika met belangstelling gevolgd zullen worden. Uitspraken waarmee Joran zich eigenlijk verder in de nesten werkt.
Het blijft natuurlijk wel Joran van der Sloot die geïnterviewd wordt, de man die in eerdere tv-interviews al verschillende leugens ophing om anderen te kwetsen of om in zijn eigen straatje te pleiten. Hoeveel waarde we moeten hechten aan zijn verhaal vanavond blijft dus even afwachten, maar spraakmakend wordt het sowieso. Van den Heuvel interviewde eerder moeder Anita van der Sloot, die beelden gingen ook heel de wereld over.
Van den Heuvel sprak 1,5 uur met Van der Sloot, RTL 4 heeft een groot deel van zijn maandagavond vrijgemaakt om dit exclusieve interview uit te zenden. Ongetwijfeld gaat dat voor heel mooie kijkcijfers zorgen. En nog wel enige dagen grote krantenkoppen en andere berichten in de media.
Update 11.00 uur: Het blijkt dat Joran in het tv-interview toegeeft de familie Holloway te hebben afgeperst. “Ik wilde de familie van Natalee een hak zetten. Haar ouders maken me al vijf jaar het leven zuur. (…) Toen ze aanboden te betalen voor de vindplaats van het meisje, dacht ik: waarom niet? Daar heb ik nu spijt van.” Meer vanavond in de RTL Special.
Joran Spreekt, 20.30 uur, RTL 4