abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2010 @ 00:40:00 #101
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86190973
Eh dat je echt van elkaar houdt toch?
Snollebolt
pi_86191028
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:31 schreef sig000 het volgende:
Nog 1 voordeel erbij, als je samen met niets begint is het een goedkope en eerlijke oplossing. :)
hoe bedoel je met niets? in je blote kont zonder verdere bezittingen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_86191169
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

hoe bedoel je met niets? in je blote kont zonder verdere bezittingen?
Niets in het kader van enige waarde buiten wat persoonlijke spullen en daar vallen ook kleren onder.
Nu heel wat jaren later heb ik nog steeds dezelfde vrouw en wanneer het fout mocht gaan dan verdelen we eerlijk wat we nu hebben.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:49:45 #104
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_86191200
De reden waarom ik zou willen trouwen heeft geen reet met eventuele voordelen of nadelen te maken, maar met het feit dat ik het symbolisch gewoon een prachtig iets vind.
Een soort van 'verbinding, connectie', hoe je het ook wil noemen. Het lijkt me 'gewoon' heel mooi.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_86191293
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:49 schreef VeerEli het volgende:

Een soort van 'verbinding, connectie', hoe je het ook wil noemen. Het lijkt me 'gewoon' heel mooi.
Die verbinding wordt erg belangrijk wanneer je samen een kind krijgt.
pi_86191921
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

Niets in het kader van enige waarde buiten wat persoonlijke spullen en daar vallen ook kleren onder.
Nu heel wat jaren later heb ik nog steeds dezelfde vrouw en wanneer het fout mocht gaan dan verdelen we eerlijk wat we nu hebben.
Maar waarvoor is het nu een goedkope oplossing? Wat lul je vaag zeg... :S
pi_86191940
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Maar waarvoor is het nu een goedkope oplossing? Wat lul je vaag zeg... :S
Trouwen kan gratis, notaris niet.
pi_86191970
Trouwen :')
pi_86192038
quote:
De reden waarom ik zou willen trouwen heeft geen reet met eventuele voordelen of nadelen te maken, maar met het feit dat ik het symbolisch gewoon een prachtig iets vind.
Exact. Toch nog een (vast wel meer) die enigzins gelijkgestemd is.

Exit: nog meer mensen die het burgerlijke aanhangen?
pi_86192124
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Trouwen kan gratis, notaris niet.
Misschien het trouwen an sich wel, maar daarna kost het altijd wel wat. Het kan inderdaad goedkoop maar helemaal niet trouwen kost niks.
pi_86192162
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:43 schreef Godshand het volgende:

[..]

Misschien het trouwen an sich wel, maar daarna kost het altijd wel wat. Het kan inderdaad goedkoop maar helemaal niet trouwen kost niks.
Zonder samen een kind was er voor mij ook geen enkele reden, om de dingen daar omheen goed te regelen is trouwen zo verkeerd nog niet.
pi_86192199
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 09:06:30 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86194384
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die verbinding wordt erg belangrijk wanneer je samen een kind krijgt.
Mwoah, ik vind eigenlijk samen een kind krijgen de verbinding... Daar is trouwen niet voor nodig in mijn ogen. Het is wel een van de mogelijkheden om alles goed te regelen inderdaad :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 8 september 2010 @ 11:50:07 #114
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_86198706
quote:
Dat valt dan in dit geval onder "voordeel" aangezien ik gewoon wil weten waarom mensen trouwen :+
  woensdag 8 september 2010 @ 12:41:04 #115
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86200413
Financieel... Maar ergens trekt het idee me wel... met de juiste persoon.

Persoonlijk neem ik beloften vrij serieus, dus trouwen uit liefde alleen zit er sowieso niet in.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 8 september 2010 @ 13:03:06 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86201102
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Financieel... Maar ergens trekt het idee me wel... met de juiste persoon.

Persoonlijk neem ik beloften vrij serieus, dus trouwen uit liefde alleen zit er sowieso niet in.
Leg die laatste eens uit?
The love you take is equal to the love you make.
pi_86202016
Het is wat de meesten al zeggen vooral symbolisch, een soort commitment naar elkaar toe. Daarnaast biedt het belastingtechnische voordelen en is het een stuk handiger wanneer je bijvoorbeeld kinderen krijgt.

Ouderwets of niet, het lijkt mij nog steeds een mooi iets.
pi_86202053
quote:
Op maandag 6 september 2010 01:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
'zekerheid' dat je bij elkaar blijft....
Zo haal je alle romantiek die zeker in onzekerheid zit er wel uit ja :(
dus
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 september 2010 @ 13:33:29 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86202130
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:29 schreef Devz het volgende:
Het is wat de meesten al zeggen vooral symbolisch, een soort commitment naar elkaar toe. Daarnaast biedt het belastingtechnische voordelen en is het een stuk handiger wanneer je bijvoorbeeld kinderen krijgt.

Ouderwets of niet, het lijkt mij nog steeds een mooi iets.
Grappig dat iedereen dat aanhaalt, het is niet waar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86203437
Dat mensen trouwen, kan ik goed begrijpen. Dat mensen vaker dan 1 keer trouwen, dan weer niet. Ik zie trouwen als iets wat je eenmalig doet. Een verbintenis tussen 2 personen die elkaar laten weten dat ze bij elkaar horen en elkaar speciaal vinden. Ga je een tweede keer trouwen dan bedoel je eigenlijk: Ik vind jou net zo tof als m'n vorige partner. Opzich niets mis mee, maar voor mij is dat niet het doel van trouwen. Je zegt niet voor niets de woorden "tot de dood ons scheidt".
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86203707
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:08 schreef rijsttafel het volgende:
Dat mensen trouwen, kan ik goed begrijpen. Dat mensen vaker dan 1 keer trouwen, dan weer niet. Ik zie trouwen als iets wat je eenmalig doet. Een verbintenis tussen 2 personen die elkaar laten weten dat ze bij elkaar horen en elkaar speciaal vinden. Ga je een tweede keer trouwen dan bedoel je eigenlijk: Ik vind jou net zo tof als m'n vorige partner. Opzich niets mis mee, maar voor mij is dat niet het doel van trouwen. Je zegt niet voor niets de woorden "tot de dood ons scheidt".
En wat nu als je voormalige vrouw 10 jaar dood is, en je komt weer een liefde tegen, vanwie je enorm veel houdt??
dus
pi_86204097
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:16 schreef Evie het volgende:

[..]

En wat nu als je voormalige vrouw 10 jaar dood is, en je komt weer een liefde tegen, vanwie je enorm veel houdt??
Net als alle dingen in de liefde kan je dit niet in 1 formule of algemene regel gieten. In zo'n geval begrijp ik het wel. Maar als je gaat trouwen met iemand die je helemaal geweldig lijkt en het blijkt niet te werken, dan zie ik niet in waarom je zoiets snel nog een keer zou doen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  woensdag 8 september 2010 @ 14:30:22 #123
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86204147
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leg die laatste eens uit?
Dat ik, als ik trouw, wel echt een stuk meer zekerheid moet hebben wat betreft de compatibiliteit dan liefde alleen.

Omdat ik niet doe aan loze beloften.
  woensdag 8 september 2010 @ 14:31:57 #124
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86204212
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Grappig dat iedereen dat aanhaalt, het is niet waar...
Het kan in bepaalde gevallen wel degelijk (indirect) voordeel opleveren om gehuwd te zijn.
pi_86205666
Wij gaan over dik twee weken trouwen - ja, zo'n enorme bruiloft met alles erop en eraan, en ik wil niet weten wat het kost.

Waarom we gaan trouwen? Vooral omdat we van elkaar houden, en dat graag tegen elkaar, onze familie, vrienden en de wet willen bevestigen. Het heeft ook praktische voordelen, waarvan de meeste al genoemd zijn: we zijn dan bijvoorbeeld automatisch elkaars erfgenaam, en mijn vriend krijgt dan ook ouderlijk gezag over onze dochter (en een eventueel toekomstig kind). Dat zijn zaken die ook los te regelen zijn, maar dan moet je steeds opnieuw naar de notaris, en door te trouwen regel je een hoop dingen in een keer - en als je wilt, kan dat gratis.

Hierrrr staat trouwens ook nog het een en ander over voordelen van het huwelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')