Van al die mensen die denken waarom herdenken we die shit toch, zal vast een groot deel denken waarom slachten we al die tievesterroristen niet.. 9/11 was de druppel die de emmer deed overlopen en was het zogezegde 'startsein' voor de war on terror. Als je er niet bij stil wilt staan, dan sta je er maar lekker niet bij stil. Zelf ben ik ook gewoon van een jonge generatie maar ik vind de dodeherdenking ook een mooi ding, eerst niet maar ga een keer naar een plein waar mensen hiervoor bijeenkomen. Door al het nieuws er omheen komt het inderdaad heel overdreven over, maar die 1 of 2 minuten stilte vind ik mooi.
Vooral om even stil te staan bij alle doden sinds de wereldoorlogen, of alle mensen die gedood zijn door moslim (of andere) extremisten, vind ik erg goed en moet zeker niet afgeschaft worden. Maar goed, de mensen die hier het beeld niet achter kunnen vormen hebben gewoon niet zo'n goed inlevingsvermogen... Mensen daargelaten welke het pas iets interesseert als het in hun achtertuin gebeurt.. Maar zeg niet dat het onzin is als iemand zich wel bekommert om mensen elders in de wereld.
Alle propaganda eromheen vind ik soms ook wel wat overdreven trouwens hoor, maar het idee op zich is mooi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.