wat een expressie en fraai geschoten foto,quote:Op zondag 5 september 2010 14:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vooruit, omdat Ilse zo leuk is.
[ afbeelding ]
Canon EOS 1D mark II met EF 70-200 f/2.8L IS II USMquote:Op maandag 6 september 2010 12:48 schreef rubje het volgende:
[..]
wat een expressie en fraai geschoten foto,
Welke camera en lenzen?
quote:Op maandag 6 september 2010 12:55 schreef Timmos het volgende:
[..]
Canon EOS 1D mark II met EF 70-200 f/2.8L IS II USM
Dank je wel! Ilse was echt enorm leuk om te fotograferen!quote:Op maandag 6 september 2010 12:48 schreef rubje het volgende:
[..]
wat een expressie en fraai geschoten foto,
Welke camera en lenzen?
Correct, mijn heel erg vervelende setjequote:Op maandag 6 september 2010 12:55 schreef Timmos het volgende:
[..]
Canon EOS 1D mark II met EF 70-200 f/2.8L IS II USM
Keertje samen schieten? Mag je er een keer naar kijkenquote:
Nu ze opgedroogd zijn wel ja.quote:
Het leek de afgelopen dagen even de goede kant op te gaan, maar het is weer vanouds kut nu inderdaad...quote:
Vakantie? Ben 1 weekend weggeweest ofzoquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:27 schreef Isdatzo het volgende:
Boe.
Ik hoop dat iedereen hier wel een leuke vakantie gehad heeft?
De eerste vakantie was leuk, de 2e begon leuk maar toen heb ik een steen gekopt en werd het minder leuk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef Timmos het volgende:
[..]
Vakantie? Ben 1 weekend weggeweest ofzo..
Jij wel?![]()
Welkom terug
Al bekend hoe het gebeurd isquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De eerste vakantie was leuk, de 2e begon leuk maar toen heb ik een steen gekopt en werd het minder leuk.
Dat lijkt me idd bizar. Kan me er ook helemaal niets bij voorstellen (gelukkig maar).quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
Weet er niks meer van.. daarna nog wel teruggegaan naar de plek waar het ongeveer gebeurd moest zijn maar kon me ook niks meer herinneren. Vreemde shit als je daar staat en het is gewoon een leeg stuk in je geheugen.
Sommige mensen koppen ook geen stenen, dat scheelt ergens wel denk ikquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:42 schreef Xilantof het volgende:
"geen inspanning" verschilt natuurlijk ook van persoon tot persoon![]()
Voor sommige is de trap op danwel af al te veel
Ja, daarom. En helemaal stilzitten is ook niks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:49 schreef taxibabe het volgende:
Hee welkom terug Isdatzo! Wat heftig allemaal zeg.Inspanning is denk ik ook wel hoe je zelf aanvoelt, je merkt vanzelf wel waar je grens ligt.
Ha, je hebt de fot-SC'ers in huis gehaaldquote:Sinds gisteravond nieuwe huisdiertjes!
Ff snel een paar (ok, slechte) fotootjes geschoten, maak kennis met:
Anne
[ afbeelding ]
Koosje
[ afbeelding ]
Pien
[ afbeelding ]
Ik denk dat het door de wiet komt hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:29 schreef Isdatzo het volgende:
Wat ook geniaal is om te zien is een springende kip! Kan ook door de wiet komen maar dat zag er echt geniaal hilarisch uit.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:06 schreef freud het volgende:
Allemaal mooi weer dansjes doen svp. Morgen trouwen.
Realisme zuigt, morgen schijnt de zon!quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:06 schreef freud het volgende:
Hing niet echt aan de grote klok, dus niet gek dat je het gemist hebt. Met een beetje geluk is het droog als we foto's gaan makenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Isdatzo het volgende:
Ga je trouwen dan? Heb niet alle SC-topics teruggelezen maar if so: heel veel plezier morgen kerel. Maak er een mooie dag van!
mmm... iets zegt me dat niet iedereen een mooi weer dansje heeft gedaanquote:Op dinsdag 7 september 2010 22:06 schreef freud het volgende:
Nou, heel veel plezier!quote:Op woensdag 8 september 2010 07:53 schreef freud het volgende:
[..]
Hing niet echt aan de grote klok, dus niet gek dat je het gemist hebt. Met een beetje geluk is het droog als we foto's gaan maken.
quote:Op woensdag 8 september 2010 09:37 schreef Ronhui het volgende:
[..]
mmm... iets zegt me dat niet iedereen een mooi weer dansje heeft gedaan
Of je vraagt vantevoren of hij/zij een foto wil e-mailen, en je kijkt in de Exif-dataquote:Op woensdag 8 september 2010 16:01 schreef Isdatzo het volgende:
...wat betreft het aantal genomen foto's zal je hem in het geval van een 450D op z'n blauwe kijkers moeten vertrouwen.
Dank jequote:Op woensdag 8 september 2010 16:01 schreef Isdatzo het volgende:
De verkoper.
Natuurlijk kan je wel een beetje aan de buitenkant van de camera zien hoe de vorige eigenaar ermee omgesprongen is maar wat betreft het aantal genomen foto's zal je hem in het geval van een 450D op z'n blauwe kijkers moeten vertrouwen.
En dan natuurlijk wel een foto van de verkoper die op een stoel zit met de krant van vandaagquote:Op woensdag 8 september 2010 16:04 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Of je vraagt vantevoren of hij/zij een foto wil e-mailen, en je kijkt in de Exif-data
Want daar staat 't aantal sluiterbewegingen?quote:Op woensdag 8 september 2010 16:04 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Of je vraagt vantevoren of hij/zij een foto wil e-mailen, en je kijkt in de Exif-data
Ah, met lens erbij? Sowieso heb je bij een spiegelreflex al gauw dat er stof op de sensor komt en dát zie je wel terug op de foto's (egaal beeld icm klein diafragma) maar da's geen reden om een camera te laten liggen.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dank jeEr zijn verder geen dingen waar ik op hoef te letten? Een vriend van me had het over zand/stof in/op de lens.
Als ik een paar testfoto's maak moet dat toch wel opvallen?
Kan er wat gedaan worden aan de stof op de sensor?quote:Op woensdag 8 september 2010 16:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, met lens erbij? Sowieso heb je bij een spiegelreflex al gauw dat er stof op de sensor komt en dát zie je wel terug op de foto's (egaal beeld icm klein diafragma) maar da's geen reden om een camera te laten liggen.
Stof in de lens zie je in 99% van de gevallen niet terug op de foto's evenals krasjes. Bij de lens vooral controleren of de autofocus goed scherpstelt, de scherpte in orde is en dat de lens soepel (of iig zonder kraken) draait (in- en uitzoomen en bij het handmatig scherpstellen).
Als de camera stopt met sluiterbewegingen, kan je dan je hele camera weggooien of is dit (redelijk) goedkoop te fixen?quote:Op woensdag 8 september 2010 16:20 schreef Cryothic het volgende:
Sluiterbewegingen zeggen ook niet zo heel veel bij een 450D.
Daar zijn er ook genoeg van die na de 10K ophouden, terwijl anderen probleemloos de 80K passeren.
Maar zoals gezegd, je kan aan de buitenkant van de camera al wel wat zien natuurlijk.
En ook even in de behuizing kijken (niet met een schroevendraaier enzo, maar gewoon even de lens eraf, en binnen kijken. Als je daar duidelijk stof ziet is er (naar mijn idee) ook minder zuinig omgesprongen met de camera.
Poeh, ik durf niet te zeggen wat t kost.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als de camera stopt met sluiterbewegingen, kan je dan je hele camera weggooien of is dit (redelijk) goedkoop te fixen?
Ik meen dat Opanda een exifreader is die ook de sluiterbewegingen leest.. Al weet ik niet of Canon na een bepaald aantal zichzelf reset, dan kan 8000 natuurlijk ook 28000 zijn als deze bij 10000 reset..quote:Op woensdag 8 september 2010 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want daar staat 't aantal sluiterbewegingen?
Aantal gemaakte foto's is wel een indicatie van hoeveel de camera gebruikt is, lijkt mij. Kan een 450D trouwens meer sluiterbewegingen maken dan foto's?quote:Op woensdag 8 september 2010 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want daar staat 't aantal sluiterbewegingen?
Hangt er natuurlijk vanaf voor hoeveel euro ik een nieuwe heb, en hoe lang ik hem heb gebruikt.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:26 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Poeh, ik durf niet te zeggen wat t kost.
En ik weet niet wat jij (redelijk) goedkoop vind
Maar het is wel te repareren ja.
Joah, redelijk eenvoudig zelf schoon te maken. Eerste keer is eng, daarna is er niks meer aan. Je kan het anders ook voor 2 tientjes ofzo bij de camerawinkel op de hoek laten doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan er wat gedaan worden aan de stof op de sensor?
En hoe kan ik erachter komen dat de autofocus goed scherpstelt, zie je dat soort afwijkingen al als je op het schermpje van de camera zelf kijkt, of moet je hem dan openen op een pc/laptop?
De sluiter van m'n 40D ging ooit stuk, binnen garantie maar volgens mij was het anders ruim 400 euro voor eigen rekening.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:26 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Poeh, ik durf niet te zeggen wat t kost.
En ik weet niet wat jij (redelijk) goedkoop vind
Maar het is wel te repareren ja.
Wordt alleen bij bepaalde canons geregistreerd en volgens mij is de 450D daar geen van.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:28 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik meen dat Opanda een exifreader is die ook de sluiterbewegingen leest.. Al weet ik niet of Canon na een bepaald aantal zichzelf reset, dan kan 8000 natuurlijk ook 28000 zijn als deze bij 10000 reset..
Na 9999 gaat 'ie toch weer naar 0? Dus je weet niet hoe vaak 'ie het klokje rond is gegaan. Lijkt me dat 'ie dat wel aan moet kunnenquote:Op woensdag 8 september 2010 16:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Aantal gemaakt foto's is wel een indicatie van hoeveel de camera gebruikt is, lijkt mij. Kan een 450D trouwens meer sluiterbewegingen maken dan foto's?
Ja, heel makkelijk. Je kunt de meestestofdeeltjes er al af krijgen met een blazertje (zoiets), en anders met een sensorswipes (speciale doekjes en alcohol-achtig goedje die je over de sensor haalt).quote:Op woensdag 8 september 2010 16:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan er wat gedaan worden aan de stof op de sensor?
Een foto maken van iets dat dichtbij is (want dan is de scherptediepte het kleinst) wat veel detail heeft (een boek/krant oid). Dan kun je op het beeldschermpje wel zien of het goed is scherpgesteld. Pas op dat je niet bewegingsonscherpte aanziet voor slechte focus.quote:En hoe kan ik erachter komen dat de autofocus goed scherpstelt, zie je dat soort afwijkingen al als je op het schermpje van de camera zelf kijkt, of moet je hem dan openen op een pc/laptop?
De teller in de EXIF loopt op mijn Pentax door na 10.000 (ik heb toevallig vandaag gekeken). Geen idee of dat bij Canon ook zo is maar mij lijkt van wel.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Isdatzo het volgende:Na 9999 gaat 'ie toch weer naar 0? Dus je weet niet hoe vaak 'ie het klokje rond is gegaan. Lijkt me dat 'ie dat wel aan moet kunnen. Als de 'fototeller' op 3000 staat weet je niet of het er 3000, 13.000 of 23.000 zijn (laatste is wel een onrealistisch scenario
). Dus wat dat betreft moet je de verkoper vertrouwen en kijken of zijn uitspraken overeen komen met de uiterlijke staat van de camera.
Want? Mijn D40 staat bijna op 20k.. Of 30k, weet niet meer hoevaak ie de klok rond is gegaanquote:Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Als de 'fototeller' op 3000 staat weet je niet of het er 3000, 13.000 of 23.000 zijn (laatste is wel een onrealistisch scenario).
Ja, hoe moet ik nou weten of het beweginonscherpte is, of slechte focusquote:Op woensdag 8 september 2010 16:39 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, heel makkelijk. Je kunt de meestestofdeeltjes er al af krijgen met een blazertje (zoiets), en anders met een sensorswipes (speciale doekjes en alcohol-achtig goedje die je over de sensor haalt).
[..]
Een foto maken van iets dat dichtbij is (want dan is de scherptediepte het kleinst) wat veel detail heeft (een boek/krant oid). Dan kun je op het beeldschermpje wel zien of het goed is scherpgesteld. Pas op dat je niet bewegingsonscherpte aanziet voor slechte focus.
Daar kan ik je bij helpen, leg wel het één en ander uit als je bezig bent met probierenquote:Op woensdag 8 september 2010 16:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, hoe moet ik nou weten of het beweginonscherpte is, of slechte focus
Ik zit er aan te denken om een camera van iemand te kopen die ik "ken"
Ah mooiquote:Op woensdag 8 september 2010 16:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Daar kan ik je bij helpen, leg wel het één en ander uit als je bezig bent met probieren
Als je onder een hoek van 45° een foto maakt van een krant, dan is er altijd wel iets scherp. Als het deel scherp is waar je op scherp had gesteld, dan is er geen probleem. Is er iets anders scherp, dan wel. Is alles onscherp, dan moet je je handen beter stil houdenquote:Op woensdag 8 september 2010 16:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, hoe moet ik nou weten of het beweginonscherpte is, of slechte focus
Ik zit er aan te denken om een camera van iemand te kopen die ik "ken"
Ah, bedanktquote:Op woensdag 8 september 2010 17:08 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Als je onder een hoek van 45° een foto maakt van een krant, dan is er altijd wel iets scherp. Als het deel scherp is waar je op scherp had gesteld, dan is er geen probleem. Is er iets anders scherp, dan wel. Is alles onscherp, dan moet je je handen beter stil houden
Je krijgt zo'n soort foto:
http://www.worldchanging.com/Newspaper%20close-up.jpg
We hebben een krant hier dus dat komt helemaal goedquote:
Nog los van de reset na de 9999e foto, hoeft dat niet zo gek veel te zeggen over het aantal daadwerkelijke sluiterbewegingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Na 9999 gaat 'ie toch weer naar 0? Dus je weet niet hoe vaak 'ie het klokje rond is gegaan. Lijkt me dat 'ie dat wel aan moet kunnen. Als de 'fototeller' op 3000 staat weet je niet of het er 3000, 13.000 of 23.000 zijn (laatste is wel een onrealistisch scenario
).
Je moet sowieso nooit kijken naar de bestandsnaam van de foto, want die loopt - voorzover ik weet - aan de hand van wat er al op het SD-kaartje staat. Als er een foto op staat met als nummer 8724, dan gaat de camera vrolijk verder bij 8725, of die eerste foto nou genomen is door die camera zelf of niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nog los van de reset na de 9999e foto, hoeft dat niet zo gek veel te zeggen over het aantal daadwerkelijke sluiterbewegingen.
Als er veel tethered geschoten is met de camera, waarbij de foto's rechtstreeks naar bijvoorbeeld een laptop zijn weggeschreven in plaats van naar de geheugenkaart van de camera, dan loopt die 'fototeller' ook niet door. De bestandsnaam van de laatste foto kan dan wel 3000.jpg zijn, maar dat neemt niet weg dat er net zo goed een veelvoud van dat aantal tethered geschoten kan zijn.
Enige betrouwbare is voor zover ik weet inderdaad EOS Info waar Cryothic naar linkt, al moet ik zeggen dat ik dat zelf met mijn 450D nog nooit getest heb.
Mooi, je hebt me uit mijn verwarring geholpen.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:56 schreef Isdatzo het volgende:
Technisch gezien is een objectief opgebouwd uit meerdere lenzen, maar meestal wordt met lens en objectief 't zelfde bedoeld.
Jij ook?? Mijn zusje is er ook met een vriendinquote:
Control+a/Shift+del?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:12 schreef Timmos het volgende:
Ik bedoelde dan ook niet dat je GELIJK bijdehand moest gaan doen![]()
[ afbeelding ]
Eindelijk klaar.. Weer maar is vaker opruiming houden
Kán.. Maar moest nog wat mails bewarenquote:
Bijdehand is leuk, dubbelzinnig ook wel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:51 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Dankjewel, Timmos.. Ik hoop natuurlijk in de toekomst goede en nuttige bijdragen te leveren, hoewel bijdehante en vooral dubbelzinnige een specialiteit van me is
Kan je dat alleen.. of moet je de communities om hulp vragen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:12 schreef Timmos het volgende:
Ik bedoelde dan ook niet dat je GELIJK bijdehand moest gaan doen![]()
[ afbeelding ]
Eindelijk klaar.. Weer maar is vaker opruiming houden
Your query for "Weet u zeker dat u de geselecteerde berichten permanent wilt verw..." did not return results.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:22 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Kan je dat alleen.. of moet je de communities om hulp vragen?
Zal ik m dan maar dubbelzinnig inkoppen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zal ik m dan maar dubbelzinnig inkoppen?Als ik jou antwoord dat ik goed ben, weet jij dan of je me goed ingeschat hebt??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook leeg
To ask the question is to answer it.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:55 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Als ik jou antwoord dat ik goed ben, weet jij dan of je me goed ingeschat hebt??
Sorry, ik moet de mijne eens opschonenquote:
quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:08 schreef Isdatzo het volgende:
Hem een keer wassen helpt ook denk ik.
Mja wij zijn hier ook altijd nog zelf de vaatwasser. Maar in het volgende huis komt er toch echt een elektrischequote:Op zaterdag 11 september 2010 12:52 schreef Xilantof het volgende:
Ik ben de vaatwasser
Koken geeft gewoon een troep
later, ooit, vast wel eens, dat klinkt alsof het nog wel wat jaartjes gaat durenquote:Op zaterdag 11 september 2010 13:43 schreef Xilantof het volgende:
Bij mij staat ie ook hoog op m'n wish-list idd
edit:
eerst de vaatwasser btw![]()
later, ooit, vast-wel-eens kinderen
Nee, daar kun je beter aan beginnen als je er geld voor hebtquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:11 schreef Heintje het volgende:
Als je fotografie al een dure hobby vind kun je maar beter niet aan kinderen beginnen.
Dat gaat vanzelf over kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:55 schreef Heintje het volgende:
Mij lukt dat niet echt, ben nou al weer aan het wachten op mijn salaris voor mijn volgende objectief, en ik heb pas 4 van die dingen.
Sorry...ik kan je niet helpenquote:
Ik snap je helemaal jaquote:Op zaterdag 11 september 2010 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Was ook niet heel serieus, misschien de 70-200L of de 100-400L eruit.. maar eigenlijk voel ik daar ook niet zo veel voor zoals je misschien begrijpt.
Neequote:
Dat soort fouten moet je gewoon een keer maken om het af te lerenquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:28 schreef Vikingsmeisje het volgende:![]()
![]()
![]()
Ik ben zo'n muts! Heb lekker de hele dag foto's lopen maken. Maar op een verkeerde stand!
preciesquote:Op zondag 12 september 2010 05:11 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat soort fouten moet je gewoon een keer maken om het af te leren
Da's wel herkenbaar inderdaad. Zit je overdag in de volle zon alles lekker op ISO1600 te schieten, omdat die instelling per ongeluk nog van de vorige dag is blijven hangen.quote:Op zondag 12 september 2010 10:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
precies
Ooit toen ik net digitaal schoot een hele toffe shoot op een (voor die tijd) veel te hoge ISO geschoten
check ik tegenwoordig wel even dus
Ja, ik merkte vrij snel dat ie raar deed ja. Maar totdat ik door had waar het aan lag, dat duurde wel evenquote:Op zondag 12 september 2010 13:13 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, dat merk je op zich vrij snel als je probeert te autofocussen.
Aparte?quote:Op zondag 12 september 2010 12:46 schreef Heintje het volgende:
Tijdje geleden een keer min ncamera uitgeleend aan iemand, krijg je hem terug met compleet andere instellingen.heeft ook een aantal appartement foto's opgeleverd.
Toch leuk als een computer probeert te denken wat je wil typen.quote:
En bovendien:quote:Op zondag 12 september 2010 16:20 schreef Heintje het volgende:
Ik ben vandaag op een grafiti evenement. Er zitten echt mooie werken tussen, alleen om daar dan weer een mooie foto van te maken is erg moeilijk.
quote:Op zondag 12 september 2010 19:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En bovendien:
maak je dan een mooie foto van een onderwerp?
Of
maak je dan een foto van een mooi onderwerp?
Ik had maar een paar seconden de tijd om 'm op de foto te zettenquote:Op zondag 12 september 2010 20:16 schreef RonaldV het volgende:
Enige wat ik er niet lekker aan vindt is dat de rotors vrijwel stil staan., Daar had meer beweging in gemoeten. verder issie OK
Ja precies, nu "bewegen" ze aan het eind, en staan ze stil aan het begin. Misschien dat dat het is.quote:Op zondag 12 september 2010 20:16 schreef RonaldV het volgende:
Enige wat ik er niet lekker aan vindt is dat de rotors vrijwel stil staan., Daar had meer beweging in gemoeten. verder issie OK
quote:Dit is een boodschap van het Speelgoedbeest Eliminatie Front. Het SEF heeft je speelgoedbeest onderschept en zal hem elimineren voor zijn misdaden tegen de sneuheid. De misdaden waaraan "Sleepkonijn" zich schuldig heeft gemaakt zijn:
- Knuffeligheid;
- Zachtheid;
- Aaibaarheid;
- Algehele gezelligheid.
De straf op elk van deze daden is de doodstraf. "Sleepkonijn" zal hierom worden geexecuteerd.
De Grote Sneuheid zal overheersen!
S.E.F.
Die arme jongen kan er wel een trauma van overhoudenquote:Op zondag 12 september 2010 21:28 schreef dscx het volgende:
Vanavond het "knijn" van m'n zoontje ontvoerd:
[ afbeelding ]
[..]
Een foto maken van een mooi onderwerp van simpel, maar een mooie foto van een onderwerp was erg moeilijk.quote:Op zondag 12 september 2010 19:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En bovendien:
maak je dan een mooie foto van een onderwerp?
Of
maak je dan een foto van een mooi onderwerp?
Neh... hij's pas 5,5 maand oud...quote:Op zondag 12 september 2010 21:48 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Die arme jongen kan er wel een trauma van overhouden
een pro die niet weet hoe zijn flitser uit de slave moet?quote:Op zondag 12 september 2010 21:57 schreef Heintje het volgende:
[..]
Een foto maken van een mooi onderwerp van simpel, maar een mooie foto van een onderwerp was erg moeilijk.
Was trouwens wel grappig, was ook een "pro" fotograaf bezig met een shoot alleen wou zijn flits niet echt werken, bij hem tenminste niet. Bij elke flits van een compact in de buurt deed zijn flits wel netjes mee.
Gewoon een speelgoed AK'tje op de achtergrondquote:Op zondag 12 september 2010 22:01 schreef dscx het volgende:
[..]
Neh... hij's pas 5,5 maand oud...
'k had trouwens geen idee hoe ik terroristen op dat formaat kon maken... Irakese vlag omkatten was 't makkelijkst
Welkom in de werkelijke wereld van het werkenquote:Op maandag 13 september 2010 08:32 schreef Puala het volgende:
ex-goeie morgen![]()
Ik kom net heel vrolijk op mijn werk binnenlopen. Blijkt dat ze me dus een vrijdag op mijn werktelefoon hebben gebeld (dat ding heb ik uit gegooid, want WEEKEND!) en ik heb late dienst. Dus ik zit gewoon tot dik 6 uur op kantoor terwijl ik dus nu al een uur aanwezig ben. Dus een belachelijk lange dag.
En laat ik nou geen moeite hebben met late diensten op alle dagen behalve de maandag. Want dan eet ik normaal met mijn moeder + zusje bij oma. En nu kan dat dus verdomme nietKan ik op het laatste moment gaan afbellen
Mjah tofquote:Op maandag 13 september 2010 08:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Welkom in de werkelijke wereld van het werken
Volgens mij moet je hem er ook helemaal af kunnen halen door je gewone strap er helemaal af te halen (die kun je "ontlussen").quote:Op maandag 13 september 2010 16:35 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een Jimmy Bo 500, maar er zit een leg strap aan die ik eigenlijk niet gebruik. Hoe kan ik die er af halen zonder hem te slopen? Want op de site zag ik ergens hideable staan. Nu heb ik ze opgerold en erin geduwd, is dat de boedling?
Ziek in bed thuis met een allergische reactie. Niet echt dusquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:31 schreef Cryothic het volgende:
hoi hoi
vandaag een beter dagje dan gistere?
Pff, anders hier wel. Genoten van Muse?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Na zo'n weekendje Londen word je gelijk wel weer geconfronteerd met de alledaagse dingen
Zucht, ik wil weer terug!
Awww, beterschapquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Ziek in bed thuis met een allergische reactie. Niet echt dus![]()
Maar morgen een nieuwe dagMet jou alles goed?
Hehe, ja ik zag bij je de foto's al voorbij komen! Genoten van de bijzondere dag?quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:55 schreef freud het volgende:
[..]
Pff, anders hier wel. Genoten van Muse?
Ja, wij zijn ook gek op Londen. Muse in Wembley zal wel helemaal top geweest zijn zo op 'home turf'. Nog toerist gespeeld in Londen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hehe, ja ik zag bij je de foto's al voorbij komen! Genoten van de bijzondere dag?
MUSE was echt briljant tof, en ook heel Londen was weer leuk om even te zijn! Mis het altijd wel..
Tuurlijk, even Harrods in, Hotel was vlakbij Notting Hill dus daar hebben we even rondgestruind, even langs mijn oude woonhuis geweest in Fulham / Chelsea, natuurlijk Camden en de grote winkel straten voor de dames waarmee ik heen was. Ik heb het bescheiden gehouden met een Matrix Blu-Ray Boxquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:13 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, wij zijn ook gek op Londen. Muse in Wembley zal wel helemaal top geweest zijn zo op 'home turf'. Nog toerist gespeeld in Londen?
Coolquote:Op woensdag 15 september 2010 10:23 schreef Chanty het volgende:
Woeiii er is interesse om mijn onderzoek te publiceren in het vaktijdschrift voor criminologie![]()
Binnenkort brainstormen over wat er nog gedaan moet worden aan aanpassingen en nieuwe analyses en voor volgend jaar zomer moet er dan een artikel klaar liggen. Duurt nog lang, kan me haast niet voorstellen dat ik zo lang nodig heb daarvoorEn het is bevestigd dat ik de eerste ben in Nederland die onderzoek heeft gedaan naar deze theorie
![]()
Je hebt nu toch al werk? Of niet?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:32 schreef Chanty het volgende:
Iddbehalve dat ik het pas op mijn CV kan zetten als het gepubliceerd is.... over een jaar dus
Ah, ok.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:32 schreef Chanty het volgende:
Ja maar dat is voor 2 a 3 maanden. Dus ben ondertussen gewoon aan het doorzoeken.
whehe, je mailt maar wanneer je langs wiltquote:Op donderdag 16 september 2010 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Heb ik gister een nieuwe tweedehands camera gekocht, en vanwege de financiële kwestie de 70-300 lens er maar niet bijgekocht (nu heb ik een 18-55 kit lens). Krijg ik vandaag een mailtje dat ik 101,40 euro vakantie geld krijg.
Dus had ik er toch wel geld voor
quote:
Nee dus, alleen nu heb ik even niet zo heel veel zin om 2 uur onderweg te zijn, en ik begin nog maar net dus ik heb hem ook nog niet echt nodig denk ikquote:Op donderdag 16 september 2010 16:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
whehe, je mailt maar wanneer je langs wilt
Komen
Dat is inderdaad wel het makkelijkste ja. Ik zit nu binnen en heb net de iso iets omhoog gegooid waardoor de sluitertijden weer wat naar beneden konden. Nu zit ik nog even een programma te downloaden om RAW naar JPEG over te zetten zodat ik ze kan uploadenquote:Op donderdag 16 september 2010 16:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gebruik anders Av, Tv stand in eerste instantie. Doettie nog een beetje zelf instellingen ;-)
Je kan natuurlijk ook in jpg gaan schieten ipv Raw, zie menuquote:Op donderdag 16 september 2010 16:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel het makkelijkste ja. Ik zit nu binnen en heb net de iso iets omhoog gegooid waardoor de sluitertijden weer wat naar beneden konden. Nu zit ik nog even een programma te downloaden om RAW naar JPEG over te zetten zodat ik ze kan uploaden
Wat is het verschil tussen de getrapte versie en de gebogen versie van de jpg?quote:Op donderdag 16 september 2010 16:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook in jpg gaan schieten ipv Raw, zie menu
Voornamelijk de kwaliteit.quote:Op donderdag 16 september 2010 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de getrapte versie en de gebogen versie van de jpg?
Ah, dat is eigelijk wel logisch. Ik ga nu weer lekker de regen in richting mijn werkquote:Op donderdag 16 september 2010 16:46 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Voornamelijk de kwaliteit.
Kartels = lage resolutie, gebogen lijn is hoge resolutie.
Daar ben ik net (door de regen) vandaan gekomen!quote:Op donderdag 16 september 2010 16:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, dat is eigelijk wel logisch. Ik ga nu weer lekker de regen in richting mijn werk
Sterker nog, het is een lamp! In huize Kanovinnie nog wel!quote:Op donderdag 16 september 2010 17:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het lijkt verdacht veel op een lamp...
Ik had maar een uurtje en wilde niet van de bank afkomen ja! Ik was al blij dat de belichting enigzins goed wasquote:
Hmm, das waar. Maar dit ging er mij vooral om om de lichtval en de scherpte een beetje goed voor elkaar te krijgen, zonder dat er verder een bedoeling achter de foto zit.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Heintje het volgende:
Wat je de volgende keer beter zou kunnen doen is er voor zorgen dat de lamp zelf voor de muur te zien is, en dus niet precies gelijk loopt met dat zwarte plankje.
Dus toch van de bank af komen en even gaan staan.
dank uquote:Op vrijdag 17 september 2010 05:41 schreef Xilantof het volgende:
* Xilantof zet een ontbijtje klaar voor de rest van de SC!
Ongetwijfeldquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
Zodrekt alles inpakken voor een weekendje Ccenterparks! Hopelijk kom ik thuis met een paar mooie foto's
5u41 ontbijten? dat is een uur te laat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 05:41 schreef Xilantof het volgende:
* Xilantof zet een ontbijtje klaar voor de rest van de SC!
Ontbijten voordat je naar bed gaat?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
5u41 ontbijten? dat is een uur te laat.
Dat is hier tijdens sommige weekenden niet zo heel ongewoonquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:00 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ontbijten voordat je naar bed gaat?
Het komt doordat zowel de glasplaat als de spiegel zelf spiegelen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:29 schreef taxibabe het volgende:
Het EI(tje)!
[ afbeelding ]
Alleen de spiegel spiegelt iets dubbel, vind ik niet zo leuk... (weet iemand hoe ik dat anders kan doen?)
Geen spiegelei gebruiken!quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:29 schreef taxibabe het volgende:
Het EI(tje)!
[ afbeelding ]
Alleen de spiegel spiegelt iets dubbel, vind ik niet zo leuk... (weet iemand hoe ik dat anders kan doen?)
Ja die zag ik ook al, hoe kan ik dat voorkomen? (waarschijnlijk niet natuurlijk)quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:38 schreef Omniej het volgende:
Persoonlijk vind ik de spiegeling in de onderkant van de lepel storender eerlijk gezegd... De dubbele spiegeling was me pas later opgevallen.
Als het een verzilverde lepel is moet je hem de komende jaren niet poetsen, dan spiegelt die niet meer.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:39 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook al, hoe kan ik dat voorkomen? (waarschijnlijk niet natuurlijk)
dan moet jij hem maar klaarzetten voortaan!quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
5u41 ontbijten? dat is een uur te laat.
Nee hoor, vlak voordat ik naar m'n werk ga.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:00 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ontbijten voordat je naar bed gaat?
Ja, t'is lastig om die dingen er uit te krijgen, dan zul al een spiegelend oppervlakte moeten hebben om die dubbele spiegeling er uit te halen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:44 schreef Heintje het volgende:
Heb ook eens een lepel op een spiegel geprobeerd.
Bij gebrek aan een ei heb ik maar een kettinkje gepakt.
[ afbeelding ]
Ik vind het wel een mooie foto maar de nadelen blijven er in zitten. De dubbele spiegeling en de ruimte spiegeling in de lepel.
Heb deze in een donkere kamer gemaakt maar er moet toch ergens licht vandaan komen. Ik heb mijn flits met de hand achter de camera gehouden. Zodat het directe licht tegen de camera zelf aan komt en alleen indirect licht op het object.
Sluitertijd is 4 seconden zodat ik makkelijk handmatig in kon flitsen.
onder en boven heb ik denkbeeldig wat zwart weggehaald, een soortemet panorama-foto van gemaakt. Geloof dat ik dat wel heel mooi vind!!quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:52 schreef taxibabe het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Wat een gedoe om een ei op de foto zetten hahaha!
[ afbeelding ]
Ik heb jouw idee ff geprobeerd! dan issie idd heel gaaf! Heb 'em gelijk gebruikt voor mijn fotoproject.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:02 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
onder en boven heb ik denkbeeldig wat zwart weggehaald, een soortemet panorama-foto van gemaakt. Geloof dat ik dat wel heel mooi vind!!
Persoonlijk vind ik dit al mooier dan met spiegel!!
Ik heb vanmiddag een panorama-lijst gezien, waar ie mooi had ingestaan..quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:09 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik heb jouw idee ff geprobeerd! dan issie idd heel gaaf! Heb 'em gelijk gebruikt voor mijn fotoproject.
Lekkere Ezzzzpresso erbij!quote:
Dat is ook goede kost op de zaterdag morgen!quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:09 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb net een bord tomatensoep warmgemaakt
Oeeeh, jaloers!quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb alweer getraind en vanavond naar de melkweg, Skunk Anansie fotograferen
Doen, kostte heel wat moeitequote:
Polafilter mee. Haar hoofd glimt enormquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb alweer getraind en vanavond naar de melkweg, Skunk Anansie fotograferen
Whehe, ach de melkweg is zo'n donker hol over het algemeen dat ik blij ben als er een beetje licht op d'r staat.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:42 schreef freud het volgende:
[..]
Polafilter mee. Haar hoofd glimt enorm.
Skin dan.quote:
Coolquote:Op zaterdag 18 september 2010 15:25 schreef Timmos het volgende:
Een apart zelfportretje
[ afbeelding ]
De burgemeester wou even meeposeren
Wel iets meer dan dat.. Brandweer heeft zo'n klein simpel dingetje om de temperatuur te meten.. Dit was een camera die van alles kon, zoals je nu ziet, maar ook infrarood zoals je wel is op TV ziet bij de politiequote:Op zaterdag 18 september 2010 15:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CoolDat is zo'n brandopsporingsding of zo?
Stond er een leuke chick naast jequote:Op zaterdag 18 september 2010 15:30 schreef Timmos het volgende:
Hoe roder hoe warmer..* Timmos een en al vuur en vlam is
Een leuk vrouwpersoon stond ons gesprek met de burgemeester inderdaad te filmenquote:Op zaterdag 18 september 2010 15:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Stond er een leuke chick naast je![]()
Ik heb het al vrij snel warm en vond het daar ook warmquote:Op zaterdag 18 september 2010 15:52 schreef Heintje het volgende:
Rood is 33 graden. Echt echt extreem voor een levend persoon.
Burgemeester dudequote:Op zaterdag 18 september 2010 15:52 schreef Isdatzo het volgende:
Mwhhe de bril van die dude naast je ziet er hip uit.
Blauwe aura's.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:25 schreef Timmos het volgende:
Een apart zelfportretje
[ afbeelding ]
De burgemeester wou even meeposeren
De burgervader had het warmer zo te zienquote:Op zaterdag 18 september 2010 15:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Stond er een leuke chick naast je![]()
Noh! Een compliment meneer de Hoogquote:Op zondag 19 september 2010 09:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
http://www.gooddayz.nl/images/stories/music/Skunk_Anansie_06.jpg![]()
Ik vind hem tofquote:Op zondag 19 september 2010 09:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Noh! Een compliment meneer de Hoog![]()
Ik dank je daarvoorquote:
Je hebt het er maar druk meequote:Op zondag 19 september 2010 09:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik dank je daarvoor
vanavond Dimmu Borgir & koRn.
Pechvogelquote:Op zondag 19 september 2010 09:46 schreef Ynske het volgende:
Fijne vakantie P! Ben benieuwd naar je plaatjes.
Hier gister bij een luchtballonnenfestival geweest, baalde wel want kan geen plaatjes schieten. Heb woensdag op t werk mn enkelbanden ingescheurd door om te kwinkelen, en hobbels nu dus met krukken...
Is lastig stilstaan om foto's te maken
Have fun, ik kom binnenkort wel even jaloers op de foto's kwijlenquote:Op zondag 19 september 2010 09:18 schreef PdeHoog het volgende:
Hier vanavond op de boot en morgen in Schotland
Beterschap!!quote:Op zondag 19 september 2010 09:46 schreef Ynske het volgende:
Fijne vakantie P! Ben benieuwd naar je plaatjes.
Hier gister bij een luchtballonnenfestival geweest, baalde wel want kan geen plaatjes schieten. Heb woensdag op t werk mn enkelbanden ingescheurd door om te kwinkelen, en hobbels nu dus met krukken...
Is lastig stilstaan om foto's te maken
Lekker man! Grote bek heeft ze tochquote:
Have fun P! Ben nu al benieuwd naar de platen!quote:Op zondag 19 september 2010 09:18 schreef PdeHoog het volgende:
Hier vanavond op de boot en morgen in Schotland
Erg vette foto's.quote:Op maandag 20 september 2010 09:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
KoRn overtuigend live in de HMH
Ah fijn om te horen, ik twijfelde zelf wel bij een paar foto's maar goed misschien omdat ik kritisch ben en het gisteren laat wasquote:Op maandag 20 september 2010 09:58 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Erg vette foto's.
Goed gedaan hoor
probeer eens via t spoorwegmuseum, misschien schiet je daar wel raakquote:Op maandag 20 september 2010 09:57 schreef Cryothic het volgende:
Zo, goeiemorge.
Vrijdag in de peuterspeelzaal een NS Knuffeltrein gezien.
Erg leuk voor de jongste, die weg is van treinen.
Hele weekend al gezocht, maar ik kom die dingen nergens tegen
met een krukje op t werk, aan mn bureau gekluisterdquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
Joeeheeeeee
Waar zijn jullie allemaal?
Maar goed, vandaag maar eens een 40D & 50D in huis halen. Hebben we weer wat te spelen
Ah zulke dingen moeten ook gebeuren, zo maar even de huishoudelijke taken hier doen en dan op naar Artisquote:Op dinsdag 21 september 2010 09:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
met een krukje op t werk, aan mn bureau gekluisterd
Tja, heb de NS gemaild, en ben nog in afwachting van een reactie.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
probeer eens via t spoorwegmuseum, misschien schiet je daar wel raak
Uit m'n zak gevallen tijden het fietsen, kan gebeurt zijn tijdens een windvlaag, bui of wat dan ook. Heb ongeveer een 12 KM gefietst en ben dezelfde route terug gefietst maar niets meer gevonden helaas..quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:25 schreef Cryothic het volgende:
Dat is idd niet echt fijn nee.
Wel enig idee waar je hem verloren kan zijn?
Ergens laten liggen? Of gewoon uit een zak gevallen?
Ik dacht 2 maal een 50D?quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
Joeeheeeeee
Waar zijn jullie allemaal?
Maar goed, vandaag maar eens een 40D & 50D in huis halen. Hebben we weer wat te spelen
Uiteindelijk een 40&50D gebruik hem met name met een hogere iso en daar scoort de 40D iets beter op. En mocht het in de praktijk anders uitpakken dan neem ik de 50 meequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |