abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 14:49:23 #51
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_86089411
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil echt geen kinderen alleen voor mijn eigen geluk, dat vind ik zelfs erg egoistisch.
Ik wil een kind op de wereld kunnen zetten om het hem of haar het leven te gunnen.
Zou je dan niet beter een kind kunnen adopteren? Er zijn gigantisch veel kinderen die ouders nodig hebben, maar iedereen wil liever kinderen van zichzelf. Waarom is dat, als het alleen om het kind gaat?
  zondag 5 september 2010 @ 15:01:15 #52
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_86089735
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik wil echt geen kinderen alleen voor mijn eigen geluk, dat vind ik zelfs erg egoistisch.
Ik wil een kind op de wereld kunnen zetten om het hem of haar het leven te gunnen.

Tuurlijk kan zo'n kind wat bijdragen, mits het niet in te sterke mate is.
Ik vind de 'normale' mensen die iets zouden kunnen bijdragen maar met een uitkering thuis zitten veel erger.
De zogenaamde afgekeurde, arbeidsongeschikte en geen werk kunnen krijgen mensen.
Als we die nou eens aan het werk zouden kunnen zetten, dan vallen die kosten voor een paar gehandicapten dik tegen weg.
Tuurlijk, arbeidsongeschikte mensen zijn natuurlijk niet gehandicapt en daarom afgekeurd door een arts 8)7
pi_86090873
Je kunt vantevoren ook niet zien of een kind later bijvoorbeeld een GGZ-er word, of een ongeluk krijgt en alle armen verliest.
Het is goed als men al vantevoren hier rekening mee kan houden, maar het is naar mijn mening toch een kind die niet anders is als alle anderen. Als een kind maar 1 arm heeft bijvoorbeeld, kan het net zo goed zijn dat hij een einstein word. Maar een "gezond" kind kan daarnaast andersom ook ontzettend dom blijken.
"Het is een schande!! Wij drinken toch enkel fristi!!"
  zondag 5 september 2010 @ 15:45:24 #54
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86090916
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:43 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat een trolltopic.
Idd. En heeft ook met die andere te maken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 5 september 2010 @ 15:54:45 #55
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86091195
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Overduidelijk inderdaad. Geloof dat TS sowieso issues heeft met aandoeningen. Het volgende over een autistisch jongetje:
[..]

[..]

[..]

quote:
Op zondag 5 september 2010 03:00 schreef Lentilka het volgende:
Ik zou mezelf blijven. Maar ik ben al verwaand;)
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 5 september 2010 @ 16:11:01 #56
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_86091701
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:46 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik vind sommige reacties van FOK!kers wel erg triest :N. Al is het voor trollen, hoe haal je het in je hoofd om het alsnog even om deze "manier" lekker te gaan trollen.
Ik ben geen enkele troll tegengekomen in dit topic?
  zondag 5 september 2010 @ 16:44:38 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86092762
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:11 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Ik ben geen enkele troll tegengekomen in dit topic?
jawel, jij, dus ophouden met je antagonisme
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86092844
Ik ben tenminste eerlijk over mijn denkbeelden. Mijn kind hoeft niet de populairste te zijn, of een VWO diploma te halen, maar als iemand gewoon zo zwaar verneukt is dat hij het leven van anderen om zich heen belemmert (om maar niet te spreken van broers en zussen die minder aandacht krijgen dan het kind en daardoor zelf issues oplopen), wil ik het niet opvoeden,
pi_86092926
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:19 schreef Lentilka het volgende:

[..]

Ja, precies. Dat kind verdient liefde en dat kan ik zo'n kind niet geven. Ik zou het verwijten voor het verneuken van mijn leven omdat zo'n kind 24/7 verzorging nodig heeft.
nja, tot ze ongeveer 10 zijn heeft een normaal kind ook 24/7 verzorging nodig. Ik begrijp heel goed dat mensen een abortus zouden laten plegen bals er bij een test zware handicaps duidelijk worden.

Vooral de kwaliteit van leven van het kind vind ik dan een belangrijk punt. Het stereotype 'altijd vrolijke' mongooltje is een stereotype. Het leven van zo'n kind is soms enorme lastig, los van lichamelijke problemen,
Whatever...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 september 2010 @ 16:54:30 #60
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86093024
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:47 schreef Lentilka het volgende:
Ik ben tenminste eerlijk over mijn denkbeelden. Mijn kind hoeft niet de populairste te zijn, of een VWO diploma te halen, maar als iemand gewoon zo zwaar verneukt is dat hij het leven van anderen om zich heen belemmert (om maar niet te spreken van broers en zussen die minder aandacht krijgen dan het kind en daardoor zelf issues oplopen), wil ik het niet opvoeden,
Maar wat is voor jou dan de grens waarbij jij kiest voor abortus?

verstandelijke en ook lichamelijke handicaps zijn er in namelijk in vele soorten en maten.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 5 september 2010 @ 17:14:21 #61
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_86093555
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:44 schreef Re het volgende:
jawel, jij, dus ophouden met je antagonisme
Wil je dan zo vriendelijk zijn mijn meest trollige reactie in dit topic te quoten en aan te geven waarom het trollig is?
  zondag 5 september 2010 @ 19:12:02 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86096855
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:54 schreef Olga het volgende:

[..]

Maar wat is voor jou dan de grens waarbij jij kiest voor abortus?

verstandelijke en ook lichamelijke handicaps zijn er in namelijk in vele soorten en maten.
Daarbij zijn er vele handicaps ( geestelijk) die je niet van te voren kan weten, als je kindje wordt geboren ziet het er gewoon gezond uit maar later kan het toch een ernstige achterstand hebben.
Of bij de geboorte gaat iets mis ( zoals bij mijn nichtje) en daardoor raakt een kind meervoudig gehandicapt.

Als je echt nooit een gehandicapt kind wil moet je nooit aan kinderen beginnen, aangezien die kans er altijd is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 september 2010 @ 19:13:20 #63
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86096886
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daarbij zijn er vele handicaps ( geestelijk) die je niet van te voren kan weten, als je kindje wordt geboren ziet het er gewoon gezond uit maar later kan het toch een ernstige achterstand hebben.
Of bij de geboorte gaat iets mis ( zoals bij mijn nichtje) en daardoor raakt een kind meervoudig gehandicapt.

Als je echt nooit een gehandicapt kind wil moet je nooit aan kinderen beginnen, aangezien die kans er altijd is.
Daarom vroeg ik het dus :)
pi_86097617
Crosspost uit OUD dan maar:
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:11 schreef Friek_ het volgende:
Of je überhaupt kinderen moet laten aborteren die syndroom van Down vind ik wel een lastiger vraagstuk. Het punt is dat je niet alleen een keuze maakt voor jezelf, maar ook impliciet zegt hoe de samenleving in elkaar zou moeten steken en daarbij zouden dan mensen met syndroom van Down een 'vergissing' zijn. De verantwoordelijkheid stopt niet bij de voordeur, maar omvat juist wel meer dan dat.
  zondag 5 september 2010 @ 19:36:14 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86097706
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:13 schreef Olga het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik het dus :)
Ja, dacht ik vul het even aan. :P ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 5 september 2010 @ 19:40:22 #66
127457 moomoo
pi_86097881
Maar als je heel eerlijk bent is iemand met een dergelijke afwijking toch in feite ook 'mislukt'? Ik vind dat, als je in een vroeg stadium kan zien dat een foetus iets heeft waardoor het nooit een normaal leven zal kunnen leiden, abortus helemaal niet zo verkeerd is.
pi_86097961
pff ik denk dat ik nooit van een kind kan houden die mongool is ofzo.. :P verschrikkelijk zeg.
pi_86098048
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:40 schreef moomoo het volgende:
Maar als je heel eerlijk bent is iemand met een dergelijke afwijking toch in feite ook 'mislukt'?
Mislukt vind ik een te krachtige term ervoor. Dat persoon heeft gewoon een afwijking; een chromosoomafwijking om precies te zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 september 2010 @ 19:46:13 #69
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86098099
quote:
Maar als je heel eerlijk bent is iemand met een dergelijke afwijking toch in feite ook 'mislukt'? Ik vind dat, als je in een vroeg stadium kan zien dat een foetus iets heeft waardoor het nooit een normaal leven zal kunnen leiden, abortus helemaal niet zo verkeerd is.
Maar wat zie jij als mislukt? Iemand met down? Iemand die een ontwikkelingsachterstand van een aantal jaar heeft, iemand die geen benen/armen heeft? etc etc
  zondag 5 september 2010 @ 20:22:50 #70
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_86099439
quote:
En wat is een normaal leven? Vind jij het leven van een Willem-Alexander normaal? Obama? Rembrandt? Heath Ledger? etc.

Als jij in een vroeg stadium kunt zien dat die foetus niet van het leven kan genieten heb je een punt (wat de ouder in dat geval doet is nog steeds aan hem/haar, maar je hebt een punt), maar kun je dat zien?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 5 september 2010 @ 20:25:05 #71
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_86099540
Ik kan me prima vinden in het idee een kindje dat vroeg in de zwangerschap al niet goed blijkt te zijn te aborteren. Je koopt toch ook geen fiets met maar 1 wiel, of een computer met een 386-processor?
Prrrrr
pi_86099672
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:25 schreef mspoez het volgende:
Ik kan me prima vinden in het idee een kindje dat vroeg in de zwangerschap al niet goed blijkt te zijn te aborteren. Je koopt toch ook geen fiets met maar 1 wiel, of een computer met een 386-processor?
Nu misschien. Als je nog niet zwanger bent. Ik wil je wel eens horen als je zwanger bent en er blijkt wel iets mis met je kindje te zijn.

Ik vind jouw reactie en die van andere te makkelijk. Pas als je in zo'n situatie zit kan je er echt over oordelen. Nu niet.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86099938
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:25 schreef mspoez het volgende:
Om je foetus/kind nu te vergelijken met de aankoop van een product.. beetje categoriale verwarring. :{
  zondag 5 september 2010 @ 20:54:50 #74
127457 moomoo
pi_86101215
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:33 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Om je foetus/kind nu te vergelijken met de aankoop van een product.. beetje categoriale verwarring. :{
Och, over het algemeen willen mensen kinderen om dezelfde reden als dat ze een mooi huis of en grote auto of een leuke baan willen, dus zo'n slechte vergelijking is het niet eens.

en tijnbrein: Het gaat er niet zozeer om wat je in zo'n situatie zou doen, maar wat je mening erover is.
pi_86101413
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:54 schreef moomoo het volgende:

[..]

Och, over het algemeen willen mensen kinderen om dezelfde reden als dat ze een mooi huis of en grote auto of een leuke baan willen, dus zo'n slechte vergelijking is het niet eens.

en tijnbrein: Het gaat er niet zozeer om wat je in zo'n situatie zou doen, maar wat je mening erover is.
Jawel dat gaat het dus wel om. Door sommige wordt het gedaan of het een kwestie van de oude weg doen en een nieuwe pakken 8)7 Die mensen weten echt niet waar ze over praten.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')