Zou je dan niet beter een kind kunnen adopteren? Er zijn gigantisch veel kinderen die ouders nodig hebben, maar iedereen wil liever kinderen van zichzelf. Waarom is dat, als het alleen om het kind gaat?quote:Op zondag 5 september 2010 13:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil echt geen kinderen alleen voor mijn eigen geluk, dat vind ik zelfs erg egoistisch.
Ik wil een kind op de wereld kunnen zetten om het hem of haar het leven te gunnen.
Tuurlijk, arbeidsongeschikte mensen zijn natuurlijk niet gehandicapt en daarom afgekeurd door een artsquote:Op zondag 5 september 2010 13:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik wil echt geen kinderen alleen voor mijn eigen geluk, dat vind ik zelfs erg egoistisch.
Ik wil een kind op de wereld kunnen zetten om het hem of haar het leven te gunnen.
Tuurlijk kan zo'n kind wat bijdragen, mits het niet in te sterke mate is.
Ik vind de 'normale' mensen die iets zouden kunnen bijdragen maar met een uitkering thuis zitten veel erger.
De zogenaamde afgekeurde, arbeidsongeschikte en geen werk kunnen krijgen mensen.
Als we die nou eens aan het werk zouden kunnen zetten, dan vallen die kosten voor een paar gehandicapten dik tegen weg.
Idd. En heeft ook met die andere te maken.quote:
quote:Op zondag 5 september 2010 13:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Overduidelijk inderdaad. Geloof dat TS sowieso issues heeft met aandoeningen. Het volgende over een autistisch jongetje:
[..]
[..]
[..]
quote:Op zondag 5 september 2010 03:00 schreef Lentilka het volgende:
Ik zou mezelf blijven. Maar ik ben al verwaand;)
Ik ben geen enkele troll tegengekomen in dit topic?quote:Op zondag 5 september 2010 14:46 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik vind sommige reacties van FOK!kers wel erg triest. Al is het voor trollen, hoe haal je het in je hoofd om het alsnog even om deze "manier" lekker te gaan trollen.
jawel, jij, dus ophouden met je antagonismequote:Op zondag 5 september 2010 16:11 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Ik ben geen enkele troll tegengekomen in dit topic?
nja, tot ze ongeveer 10 zijn heeft een normaal kind ook 24/7 verzorging nodig. Ik begrijp heel goed dat mensen een abortus zouden laten plegen bals er bij een test zware handicaps duidelijk worden.quote:Op zondag 5 september 2010 12:19 schreef Lentilka het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat kind verdient liefde en dat kan ik zo'n kind niet geven. Ik zou het verwijten voor het verneuken van mijn leven omdat zo'n kind 24/7 verzorging nodig heeft.
Maar wat is voor jou dan de grens waarbij jij kiest voor abortus?quote:Op zondag 5 september 2010 16:47 schreef Lentilka het volgende:
Ik ben tenminste eerlijk over mijn denkbeelden. Mijn kind hoeft niet de populairste te zijn, of een VWO diploma te halen, maar als iemand gewoon zo zwaar verneukt is dat hij het leven van anderen om zich heen belemmert (om maar niet te spreken van broers en zussen die minder aandacht krijgen dan het kind en daardoor zelf issues oplopen), wil ik het niet opvoeden,
Wil je dan zo vriendelijk zijn mijn meest trollige reactie in dit topic te quoten en aan te geven waarom het trollig is?quote:Op zondag 5 september 2010 16:44 schreef Re het volgende:
jawel, jij, dus ophouden met je antagonisme
Daarbij zijn er vele handicaps ( geestelijk) die je niet van te voren kan weten, als je kindje wordt geboren ziet het er gewoon gezond uit maar later kan het toch een ernstige achterstand hebben.quote:Op zondag 5 september 2010 16:54 schreef Olga het volgende:
[..]
Maar wat is voor jou dan de grens waarbij jij kiest voor abortus?
verstandelijke en ook lichamelijke handicaps zijn er in namelijk in vele soorten en maten.
Daarom vroeg ik het dusquote:Op zondag 5 september 2010 19:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarbij zijn er vele handicaps ( geestelijk) die je niet van te voren kan weten, als je kindje wordt geboren ziet het er gewoon gezond uit maar later kan het toch een ernstige achterstand hebben.
Of bij de geboorte gaat iets mis ( zoals bij mijn nichtje) en daardoor raakt een kind meervoudig gehandicapt.
Als je echt nooit een gehandicapt kind wil moet je nooit aan kinderen beginnen, aangezien die kans er altijd is.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:11 schreef Friek_ het volgende:
Of je überhaupt kinderen moet laten aborteren die syndroom van Down vind ik wel een lastiger vraagstuk. Het punt is dat je niet alleen een keuze maakt voor jezelf, maar ook impliciet zegt hoe de samenleving in elkaar zou moeten steken en daarbij zouden dan mensen met syndroom van Down een 'vergissing' zijn. De verantwoordelijkheid stopt niet bij de voordeur, maar omvat juist wel meer dan dat.
Ja, dacht ik vul het even aan.quote:
Mislukt vind ik een te krachtige term ervoor. Dat persoon heeft gewoon een afwijking; een chromosoomafwijking om precies te zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 19:40 schreef moomoo het volgende:
Maar als je heel eerlijk bent is iemand met een dergelijke afwijking toch in feite ook 'mislukt'?
Maar wat zie jij als mislukt? Iemand met down? Iemand die een ontwikkelingsachterstand van een aantal jaar heeft, iemand die geen benen/armen heeft? etc etcquote:Op zondag 5 september 2010 19:40 schreef moomoo het volgende:
Maar als je heel eerlijk bent is iemand met een dergelijke afwijking toch in feite ook 'mislukt'? Ik vind dat, als je in een vroeg stadium kan zien dat een foetus iets heeft waardoor het nooit een normaal leven zal kunnen leiden, abortus helemaal niet zo verkeerd is.
En wat is een normaal leven? Vind jij het leven van een Willem-Alexander normaal? Obama? Rembrandt? Heath Ledger? etc.quote:Op zondag 5 september 2010 19:40 schreef moomoo het volgende:
Maar als je heel eerlijk bent is iemand met een dergelijke afwijking toch in feite ook 'mislukt'? Ik vind dat, als je in een vroeg stadium kan zien dat een foetus iets heeft waardoor het nooit een normaal leven zal kunnen leiden, abortus helemaal niet zo verkeerd is.
Nu misschien. Als je nog niet zwanger bent. Ik wil je wel eens horen als je zwanger bent en er blijkt wel iets mis met je kindje te zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 20:25 schreef mspoez het volgende:
Ik kan me prima vinden in het idee een kindje dat vroeg in de zwangerschap al niet goed blijkt te zijn te aborteren. Je koopt toch ook geen fiets met maar 1 wiel, of een computer met een 386-processor?
Om je foetus/kind nu te vergelijken met de aankoop van een product.. beetje categoriale verwarring.quote:Op zondag 5 september 2010 20:25 schreef mspoez het volgende:
Ik kan me prima vinden in het idee een kindje dat vroeg in de zwangerschap al niet goed blijkt te zijn te aborteren. Je koopt toch ook geen fiets met maar 1 wiel, of een computer met een 386-processor?
Och, over het algemeen willen mensen kinderen om dezelfde reden als dat ze een mooi huis of en grote auto of een leuke baan willen, dus zo'n slechte vergelijking is het niet eens.quote:Op zondag 5 september 2010 20:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om je foetus/kind nu te vergelijken met de aankoop van een product.. beetje categoriale verwarring.
Jawel dat gaat het dus wel om. Door sommige wordt het gedaan of het een kwestie van de oude weg doen en een nieuwe pakkenquote:Op zondag 5 september 2010 20:54 schreef moomoo het volgende:
[..]
Och, over het algemeen willen mensen kinderen om dezelfde reden als dat ze een mooi huis of en grote auto of een leuke baan willen, dus zo'n slechte vergelijking is het niet eens.
en tijnbrein: Het gaat er niet zozeer om wat je in zo'n situatie zou doen, maar wat je mening erover is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |