Weberquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:21 schreef Der_Rudi het volgende:
Damn dat ziet er lekker uit zeg!!
Mag ik vragen wat voor merk bbq dat is en waar die vandaan komt?
Dat kan niet in een apart topicquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:34 schreef golfer het volgende:
TS heeft nog steeds niet BBQ TOPIC 2010 DEEL 2 en Rookkastje deel 2, we roken vrolijk verder in de sneeuw ontdekt waar ie z'n resultaten kwijt kan bij de anderen?
Dat sowiesoquote:
Heel graag, maar ik wilde toch liever een nieuw topic openen!quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:34 schreef golfer het volgende:
TS heeft nog steeds niet BBQ TOPIC 2010 DEEL 2 en Rookkastje deel 2, we roken vrolijk verder in de sneeuw ontdekt waar ie z'n resultaten kwijt kan bij de anderen?
Doen hoor, is het zeker waard en het is ook zeer leuk!quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat sowieso
Zoiets wil ik ook wel proberen, inderdaad. Dat roken ziet er echt heel goed uit.
ik kom gewoon een keer eten danquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat sowieso
Zoiets wil ik ook wel proberen, inderdaad. Dat roken ziet er echt heel goed uit.
Ik heb nog geen smokerquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:40 schreef 33 het volgende:
[..]
Doen hoor, is het zeker waard en het is ook zeer leuk!
Ik vind ze juist veel lekkerder dan babyback's!quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef Repeat het volgende:
6 uur roken voor netto een paar honderd gram vleesDat vind ik het grote nadeel van spareribs.
Chili's babyback ribs
Haha true true!quote:Op zondag 5 september 2010 09:22 schreef flying-dutchman het volgende:
Je zegt dat het jammer is dat je ze niet zo krijt als je besteld, gelukkig maar. Of ga jij 24 uur op je bestelling wachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
quote:Op zondag 5 september 2010 16:40 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zeg, wat vindt jouw vriendin eigenlijk van deze praktijken?Niet zo heel erg leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het recept van noskos (bbq-nl.com).quote:Op zondag 5 september 2010 17:43 schreef dalaiblama het volgende:
Heb je voor mij trouwens het recept van je BBQ beans?
Ik vind iig dat je een dier op deze manier veel meer eer aan doet dan wanneer je hem in een hamburger stoptquote:
Hulde voor je hele fotocollage en inspanningen maar ik heb me daar een portie vergif gezien met die extra marinade voor de ribs.Waarom niet gelijk wat wc afval erop,zelfde effect..quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:56 schreef 33 het volgende:
Jullie mogen nogmaals meegenieten!![]()
Yums! Vandaag was het tijd voor ribs. Echte buik spareribs dan wel. De normale spareribs die je vrijwel overal koopt zijn eigenlijk baby back ribs. Niks mis mee, maar dit is een stuk leuker!
De 2 stukken van beide iets meer dan een kilo hebben 6 uur op 225F op de roker gestaan.
Laatste 2,5 uur de bbq beans (witte bonen in tomatensaus, bruine suiker, stroop, ketchup, gele mosterd, ui en salami) er ook op gedaan.
Elk uur gemopt met mopsaus van noskos (bbq-nl.com) met wat extra rub erin en nog wat bourbon en bruine suiker.
Jammer dat ik niet meer foto's heb genomen, maar het was een hectische dag helaas. Maar het was het waard, want het resultaat was echt belachelijk goed!
Opstelling
[ afbeelding ]
Zeer mooie ribs van beefensteak.nl
[ afbeelding ]
De jongens aan het werk (ook nog wat kippetjes op de one touch premium grill)
[ afbeelding ]
De ribs na een nacht in de rub op de ikea rack. Rub: Meathead's Memphis Dust met Butt Rub van Bad Byron in verhouding 2:1 aangezien de butt rub behoorlijk spicey is haha.
[ afbeelding ]
Na 2 uur smoken
[ afbeelding ]
BBq beans (ze waren zeer nice!!)
[ afbeelding ]
DAMN! Dit was het resultaat na het laatste half uur smoken met de bbq saus erop! Echt heel, heel, heeeeeeeeeel lekker! BBQ sauce: excallibur traditional bbq sauce, bourbon, bruine suiker, appelsap, honing, appelcider azijn, sojasaus en tabasco
[ afbeelding ]
Zoet, beetje spicey en heerlijk mals maar toch ook weer stevig genoeg. Yumm
[ afbeelding ]
Lekker plakkerige buitenkant
[ afbeelding ]
Jammer dat je zoiets niet krijgt als je het bestelt, maar goed..zoals ik al zei, het was het zeker waard!![]()
Wat?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:21 schreef rubje het volgende:
[..]
Hulde voor je hele fotocollage en inspanningen maar ik heb me daar een portie vergif gezien met die extra marinade voor de ribs.Waarom niet gelijk wat wc afval erop,zelfde effect..
Marineren van ribs had je al,extra is onnodig bedoel ik ermee te zeggen.
Ja, hoe heet dat ding en waar kan ik 'm vinden?quote:
Haha wie ben je daar dan?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:16 schreef macferret het volgende:
zien er goed uit, maar dat had ik je al verteld op een ander forum![]()
Beans zijn lekker, maar google eens op Keri C beans, die zijn echt te gek
en hier het recept,
http://www.rookgordijn.ne(...)erziken-baked-beans/
ik gebruik witte bonen in tomatensaus, en gebruik dan minder suiker, voor de appeltaartvulling, gebruik ik appel/perzik compote van de albert heijn, dit is echt het beste recept voor bonen wat ik ken, een paar uur op de smoker met de ribs, hmmmmmm
en idd het is geen marinade, door de suiker in de rub, wordt het wat vloeibaar, maar er gaat gewoon een droog kruidenmengsel op, lekker een nachtje in laten trekken en dan wordt het wat vloeibaar. Superlekker!
Jep blijkbaar!quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Van de enige echt Spiff burger?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |